SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
Eleve egy intróval kezdődik a játék, még az előtt, hogy Xardas megidézne. Amikor Xardas megidéz, akkor először az érc páncél van rajtad, és csak az után törik szét, mikor befejezi a varázslatot, akkor gyengülsz el tehát ezt a saját szemeddel látod, hogy idézett meg Xardas az alvó templomából.
Rengeteg utalás van a szövegekben az első részre, nagyon sok új beszédopció nyílt meg a karaktereknél, szerintem 10ből 9nél amik összekötik a két részt. Pl felismeri a főhös a régi cimbit a bányákból, a kocsmába nagyot oda lehet nekik köszönni és csevegni stb.
Nehézségi fokozatok amik MINDENRE kihatnak.
Xardas tornyát kő kemény csontvázharcosok őrzik, és csontváz servantok takarítanak, főznek nála :D
Megváltozott az npck viselkedése a városban. Pl Lord André reggeltől olyan délelőtt 10-ig eligazításon van Lord Andrénél a városházán, illetve Ingmar sorakozót tart reggel 8kor a paladinoknak a kikötőben a hajójuk előtt (beszarás).
Constantino kedves alkimista reggeltől kora délutánig kotyvaszt, ezt követően késő estig a Coragont, a tulajt próbálja kiinni a vagyonából. Előfordult, hogy épp kotyvasztottam estefelé valamit amikor a mester beszédelgett az ajtón és lehuppant mögöttem az ágyra, de csoda, hogy oda talált. Ez nem tudom, hogy így volt-e az előző részben, de majdhogynem behugyoztam ezen.
Nem állnak veled szóba a mesterek először, ha a városba érsz, egy utolsó senki vagy igazából, tehát örülj, hogy nem ölnek rommá az őrök. Ki kell érdemelni a tiszteletet, és először ezt a kikötőben kell kezdeni pár küldetéssel.
A kolostor fel van tuningolva, elvileg Goraxék borászattal foglalkoznak még sincs egy kurva tőke sehol sem az egész zárdában. A mod telerakta szőlőtőkével az egész bejárati részt a fal mentén, szőlőfürtök alatt lépsz be a kolostor kapuján.
A Dead Harpyban megjelennek bizonyos rosszarcú emberek akik azzal foglalkoznak, hogy fogadásból összeverik egymás arcát, és aki állva marad az nyer és viszi a zsetont. Lehet nevezni természetesen.
A kikitői kocsmában Kardifnél lehet kockázni. Minigame, igen!
Itt már meg se próbáld a Fekte Trollt lvl 1-en kipicsázni, mert nem fog összejönni. Konkrétan nem tudod megsebezni, úgy ahogy a hozzád képest kurva erős mobokat sem. Sztem korrekt.
A szektások nem szívódtak fel, hanem némelyik átjött a térképre, így vertek is egy tábort a Khorinisi hágó mellett a vízesésnél. Igen, be lehet állni szektásnak is.
Vannak vadászok, akiknek a tábora Dexter banditatábora alatt van. Igen, be lehet állni vadásznak is. Új páncélok fegyverek, minden.
Vannak új mobok, és a banditák is kicsit át lettek varriálva a térképen. Az orkok teljesen át lettek rendszerezve, sokkal több féle van belőlük, de ugyan olyan kemények.
Ha nekromantaként elő merem venni a sötét támadó varázslatomat egy tűzmágus előtt, vagy egy csontvázidézés rúnát meglátnak a kezemben, szó nélkül rám támadnak. Elvégre ez tiltott mágia, nem véletlenül közösítették ki Xardast sem.
Saturassal lehet egyezkedni, hogy miként léphetnél be a vízmágusok közé.
Az őröket nem lehet már átbaszni a fegyver elő -> "Put away your weapon" -> majd átfutás technikával. A játék megtiltja, hogy az őr közelében elővedd a fegyvert, vagy le se szarja, ha előveszed. Ha még is átjutnál, akkor nem egymás mellett állnak az őrök, hanem egymás mögött 2 méterre, biztos ami biztos alapon tehát mindenképp megállít az egyik.
Bosper íjat és nyilakat készít. Nyílkészítő munkaasztalon. Amit te is használhatsz. Matteo kereskedő és ékszerész. Külön munkaasztalon. Amit te is használhatsz.
Ha varázsló vagy tanulhatsz manaregenerációt.
A mágusnak botja van, ami KELL. Intelligenciát ad, és az életerő + intelligenciádtól függ a sebzésed a rúnával. Asszem valahogy így van. Természetesen az intelligenciát a könyvek olvasásával gyűjtöd, amiből +5ször annyit tettek a játékba, de legalább baromi drágák.
Nem olyan egyszerű bekerülni sehova. Ahová eddig 3 küldi kellett oda lehet most 7 fog kelleni.
Van egy teljesen új helyszín a játékban, elvileg akkora mint a Bányavölgy, de még nem voltam ott. De van új helyszín.
Ork fegyvereket is lehet forgatni. Ha megtanulod az orkoktól hogy kell. Igen, az ork táborban.
Ha játszol, és mondjuk felállsz a gép elől egy pár percre és nem nyúlsz az egérhez, akkor a karakter leül a földre és pihen. Ha megnyomod az egyik mozgás billentyűt feltápászkodik és megy tovább.
Nem tudom írtam-e, de van stamina csík a mana és a health mellé. Ha harcolsz megy lejjebb a staminád. Max staminával olyan másfélszer vagy gyorsabb az alapjáratnál és nagyobb az esélyed kritikust ütni, ha elfogyott a staminád kétszer olyan lassan tudsz csak csapkodni és szinte alig ütsz kritikust.
Meg lehet tanulni főzni sok ételt főzni a fazékban. Ezen kívül nagyon nagyon nagyon sok féle alkímiarecept van (nem egyenlő a főzéssel)
Az orkmészárló el lett tüntetve az első térképről, a portál melletti piramisból. Tehát nem az van, hogy felkapod a fegyót és félisten vagy.
Vannak goblin mágusok akik gyógyítják a goblin harcosokat. Téged meg jól ledobálnak tűzzel.
A zombi akkorát üt beléd, hogy kiszakad az arcod (ha utolér) A csontváz is.
Ha megcsíp egy vérlégy, akkor nagy valószínűséggel meg is mérgez, így sebződni fogsz egy ideig folyamatosan.
Ha tiltott helyen nyitogatod a ládákat, akkor előfordul, hogy meglepetés fog érni...mondjuk egy villámcsapás, vagy egy tűzcsóva, tövisbokor nő köréd, stb.
Van Bestiary. Minden szörnyet jegyez, az elején csak leírja a tapasztalatokat róla, de minél többet ölsz egy adott fajtából meg annál több infót rögzít a jegyzetekbe, pl a gyengeségeit ilyesmi.
Vannak rare, nevesített szörnyek amik nagyon kemények, és más támadásuk is van mint az alapjáratú társainak. Heroic kill bonus jár érte és még más.
Egyelőre ennyi jutott eszembe egy levegővel. Amúgy még rengeteg dolog van.