Itt nem az fps a lényeg hanem a sztori és a borzongád, olyan progi meg nem volt azóta szal én várom ezerrel mert jól jönne végre egy jókis horror game :)
Barny jelenti: A Game Chronicles Magazine egy remekbeszabott interjút készített az általam egyik legjobban várt játék (Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth -DCE-) lead designerével, Dennis Chenggel. A Lovecraft mûveinek világára alapuló játék a Bethesda jóvoltából fog elérkezni hozzánk.
Elõször is elmondanád, hogy hogyan indul a DCE?
A játék egy moziszerû nyitánnyal kezdõdik, mely Jack Walters-t mutatja, az általad irányított karaktert. Jack éppen egy õrültek kezelésére specializálódott elmegyógyintézetben áll kezelés alatt. Ezután egy hat évvel ezelõtti jelenetet láthat a játékos, ahol Jack rendõrként éppen egy bostoni házat vizsgál, melynek az alagsorában nem evilági erõket fedez fel. Felette az irányítást 1922 februárjában vesszük át, mikor is magándetektívként dolgozik, miután kitették a rendõrségtõl. Egy kliense arra kéri, hogy látogassa meg Innsmouth-t (Lovecraft kisregényébõl ismerõs lehet - Barny), ahol nem csak a kikötõváros titkaira derül fény, de a saját borzalmas múltjára is.
Korábban már halhattuk, hogy a játék különbözõ stílusokat elegyít az FPS mûfajon belül. Megmondanád, hogy mi az arány a hentelés és a logikai feladatok között?
Szándékaink szerint a játékban lévõ feladatokat többféleképpen lehet megoldani. Vérgõzös játékosok szinte csak a küblicicák tunkolására szakosodhatnak, míg mások a lopakodásra és logikai feladványokra koncentrálhatnak. Természetesen sem a harcot, sem a fejtörõket nem lehet teljesen kihagyni a végigjátszás során. Idõnként muszáj lesz a fejünket használni, fõleg, ha az ellenség túlerõben van.
Hogyan definiálnád a játék stílusát?
A DCE egy survival horror játék, mely first person nézetet használ. Emellett rengeteg újítást szándékozunk bevezetni a játékba. Például nem lesz HUD, viszont lesz speciális fáradási rendszer, vagyis ha sokáig célzó módban vagyunk a fegyverünkkel, akkor Jack karja elkezd rázkódni, a lövések célt tévesztenek. Gyógyulni sem lehet egyszerûen, fõhõsünknek be kell kötöznie magát, hogy elállítsa a vérzést, melybe bele is halhat.
Hány pályára, és milyen stílusúakra számíthatunk?
Mivel a játék egy hosszú kalandozás lesz, ezért nem igazán illik a klasszikus pályarendszer a játékra. Természetesen lesznek eltérõ helyszínek, ilyen felosztással számolva 16 különbözõ helyen járhat a játékos.
hmmm, szvsz ez már sokkal jobb és nem hacknslash-party lesz :) a játékok fejlõdnek és ha komolyan veszik Lovecraftot, nem mernek másmilyet kiadni... ha meg igen, megyek tüntetni :D
Neeem...csak elájul. Majd amikor felébred valahol egy korházban alig emlékszik dolgokra, pláne arra hogy hogyan menekült meg :) De mivel nagyon kíváncsi, fél éves terápia után már eléggé "ép-elméjû" lesz hogy visszamenjen kideríteni mindent, immár sokkal felkészültebben
Hmm...engem csak egyvalami aggaszt...annak idején az Alone4 ben eléggé hangulatromboló volt (én nem játszottam vele) egy-két fegyver. Remélem itt nem lesz ilyen probléma, illetve nem csak (esetleg egyáltalán nem) hentelés lesz a téma, mert akkor semmit sem ér az egész. Ja és még az tetszene ha több történet lenne benne, nem csak egy ami végigviszi a játékot, mert az olyan jó lenne :)))) meg legyen jó sok a játékidõ, meg...meg...
Kár hogy nem kívánságmûsor :)
Énszerintem lehet, hogy az lesz a vége, hogy a fõhõs megpillantja Dagont és utána meghal vagy öngyilkos lesz :)
Egyébként reális, hogy a végére kevesebb épelmét vesztünk... de meglátjuk, mindenesetre nagyon várom :) a végén meg szvsz valami közepesen híres ellenfél lesz, amiért nem kár, ha meghal, de azé büszkeség :D
Hát nem tudom. Ha majdnem mindenkit megfertõzött Dagon akkor valszeg elég sok kuruttyolóval találkozunk és nem hiszem hogy maradna sanitynk a végére. Vagy fokozatosan hozzászokunk a látványukhoz és kevesebb sanityt vesztünk? Egyébként nem gondoltam komolyan hogy eljuthatunk Dagonhoz, csak elfelejtettem smileyt rakni. Esetleg megnézhetjük a korallszirtre kiúszó lényeket lentrõl :)
Remélem a városba nem, végülis nem lenne Lovecraft-i ha minden kiderülne. Az igazi fíling az hogyha a játék végére csak homályos képed van arról hogy tulajdonképpen mi is történhetett és annak örülsz hogy túlélted egyáltalán :)
Aztán go pszichiáterhez feldolgozni a traumákat hehhe
Cthulhu fhtagn! Cthulhu fhtagn! Ide vele! Ha jól hallottam akkor Dagon szabadítja ránk a szörnyûségeket. Vajon a vízalatti városba is eljuthatunk? Kiváncsi vagok Innsmouthra is, remélem faja kis játékot csinálnak (és egyszer ki is adják)
UP:)
A #79-bõl vettem :P jó lenne szeressük' az ilyet:)
(Homelan) Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (PC) Kiadó: Bethesda Softworks Fejlesztõ: Headfirst Productions Besorolás: First-Person Adventure Megjelenés: 2004. augusztus 31. Erõszak: megtekintését kizárólag Felnõtt szörnyeinknek ajánljuk!
A Gamespy félig megõrült kalandorai újabb infókat hintettek el a csoszogós kuruttyolókkal teli - H.P. Lovecraft félelmes univerzumán alapuló – számítógépes adaptációból. A Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth lassan bevonszolta tapadókorongokkal teli poliptestét az E3 területére. Állítólag hangulatos lett a cucc. Mivel nincsen HUD, célkereszt vagy életerõ kijelzõ, a harcot meg az újratöltést szándékosan belassították. Minden fegyvernek van célzós és „nagyjából” tüzelési módja. Sérülést a képernyõre placcsanó vércseppek jelzik. Ezek helye azt is mutatja, honnan érkezett a támadás. Roppant mulatságos a sztori, mivel egy Dagon nevû szektafõnök addig fõzõcskézik misztikus löttyeivel, míg Innsmouth teljes lakosságát zöldpikkelyes bõrû félvérekké változtatja.
Említésre méltó még az õrülés-rendszer. Jack – nyomozó fõhõsünk – látása elhomályosul, ijesztõ arcok jelennek meg neki a sötétbõl. Komolyabb elmeszaggató borzalmak átélése után vigyáznunk kell fegyverújratöltés során, mert Jack öngyilkosságot kísérelhet meg! Vérében van a rémisztõ mélysötét lényeinek esszenciája, ezért néha a szörnyek infra-érzékeny szemével látja a világot. Állítólag az E3 prezentáció – mármint a játszható demó – túlvilági borzalma sokkal ijesztõbb volt, mint a Half Life 2-ben a katonát elragadó hidra. Szóval akinek még maradt idegszála a rendkívül zaklató Undying után, az készüljön, mert nyáron JÖN MOCSÁR APUCI!
info: Hardwired
Na igen, igaz, hogy már 2000-2001 óta készítgetik, szóval ideje lenne.
Hallottam olyat is, hogy állítólag majdnem minden mozgatható lesz, így akár az ajtót is eltorlaszolhatjuk egy szörny elõtt.
Én azt hallottam, hogy tiszta FPS lesz. Remélem azért a Silent Hill4 mellett megállja majd a helyét. Jó lesz végre látni Lovecraft borult elméjének világát vizuálisan is. És remélem a fojtatása is jó lesz. Mert gondolom tudjátok, amint befejezik ezt a játékot, készítik a folytatását.
(Gamespot) Barny: A hányattatott sorsú Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth is jelen lesz az E3-on, melyrõl a Gamespot kerekített egy rövidke kis ízelítõt: a játék tartalmazni fog egy "õrültség-mérõt", mely növekszik minden egyes bizarr tapasztalástól (hangok, lények, stb.). Egy idõ után pöttyet begárgyulunk, és mi is hozzávizionáljuk a magunk kis agyament rémségeit a pályához. A rendszer nagyon hasonló az Eternal Darkness-es GC játékban látottakhoz bár a játék akció FPS, senki se tápláljon vérmes reményeket egy hentjáték irányában. Az elszenvedett sérüléseket szó szerint megérezzük a karakterünkön, ugyanis könnyen lábunkat törhetjük harc közben, ami kártékony hatással van az egységnyi küblicicához viszonyított sebességünkre a CoC 1920-ban játszódik, a fegyverarzenál is ehhez van kalibrálva (semmi medikit) a készítõk büszkék a játék többszöri végigjátszásának lehetõségére. Elõször is rögtön kétféle mód adott (lopakodós, rambos), illetve különbözõ "mítosz-pontokat" szerezhetünk titkos helyeket felfedezve, fejtörõket megoldva a játéknak lesz PC és XBox változata is, várható megjelenés ez év vége. A fejlesztõk vérmes reményeket táplálnak frencsájz irányában, ugyanis amint befejezték ezt a játékot, azonnal nekiugranak a következõ játéknak, melynek az alcíme a Lovecraft novellájától kölcsönzött cím: "Beyond the Mountains of Madness"
A Bethesda Softworks megnyitotta a hamarosan megjelenõ FPS horror játék, a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth hivatalos weblapjának kapuit, mely PC és Xbox felhasználókat vár. Az oldal jelenleg játékinformációkat, koncepciórajzokat, letölthetõ háttérképet, illetve természetesen fórumot tartalmaz. A várakozó kiváncsiak elolvashatnak egy rövid részletet is a H.P. Lovercraft Cthulhu mítoszából, mely eredetileg a játék alapjául szolgált. Dark Corners of the Earth a 2003-as E3-mon a legjobb készülõ játék címet nyerte el. A horror játékokban elvárt akciókon és kalandokon és problémamegoldó részeken kívül hangsúlyt helyeznek a mentális vonulatra is, miáltal a játékos virtuális hallucinációkat, pánikrohamokat és egyéb félelem okozta rendellenességeket él át. Azok, akiknek még nem volt része paranoiában, nyugodtan elkezdheti beleásni magát a már megjelent információkba.
Az új rész továbbra is a Lovercraft által megteremtett világra és annak asztali szerepjátékká átdolgozott alapjaira épül, de most elõször valós idejû 3D-s játékban élheti át mindenki a borzalmakat. A történet az 1920-as évekbe röpít minket, ahol lovercrafti teremtményekkel, az úgynevezett "Nagy Öregekkel" népesült be a Föld. Számos csápos szörny keresztezi majd utunkat, mindezt sötét, félelmetes közegben, ahol a reszketés garantált. A megjelenés dátuma egyelõre nem ismert, de a weblap hírei között biztosan feltûnik hamarosan.
hat nemtom lehet ilyen hibrid lesz mer amit a viceoba lattam csavo rohangalt a fegyverrel de nem nagyon lott
Ha FPS lesz akkor bottal se nyulok hozzá. A Cthulhu mítoszban a rémek szinte sebezhetetlenek és a fõhõs ha nem hal meg a velük való találkozás után akkor megõrül. Szal hogy is lesz ebböl FPS ?:)
A képek alapján nekem ez nem FPS-nek tünik hanem kalandjátéknak. Remélem így lesz!
:) jaja, tényleg így van... remélem, hogy hozzák a lavkrafti minõséget ;)