Nemenj vele mély pocsolyába, mert a jobb elsõ keréknél van az ún. "alaplap" a megszakítóval meg a kondival és ka az beázik,nem mész tovább. Egyébként igazi trabantosoknál mindig van pótalaplap beállított megszakítóhézaggal.
:DDD
Nekem MÉG nincs. De majd lesz! Tulajdonképpen praktikákról akartam kérdezõsködni...Alkatrész beszerzõ helyekrõl, meg ilyenek...
szvsz. ezekhez a régi autókhoz már csak utángyártott alkatrészeket lehet kapni (ált.) Y.Józsi (bocs józsi)farigcsálja vagy fröccsönti a sufniban Xröcsögén, többé kevésbé sikerül is meg nem is, pl. az alaplapok olyan kidolgozattlan vackok hogy pfffffff
A gyertyát szereti beköpni, azt tisztogasd gyakran akkor kevésbé lesz bajos.
Tesóm járt pár éve vele, amikor lejtõn lefelé kanyarba valahogy kisodródott vagy mi a fene volt, ( lehet hogy kicsit száguldozott is - máramennyire egy 30 éves trabival lehet :))) és átbukfencezett a kocsi, fejre állt teljesen. Felfordítás után pöccre indult .. és alig lett rajta pár karcolás. - ja tesóm is megúszta karcolás nélkül :D
Hétvégén voltam rally-n és Trabikkal is kurva jól nyomatták, nagyon állat volt
Mekkora a legnagyobb (és milyen) motor ami a 601-es Trabi-ba belefér?
Pontosan. A kritériumoknak megfelel, belefér simán a trabantba. Csak az üléseket kell kivenni, meg a berakás idejére lekapni az ajtókat és kivágni az oszlopot az egyik oldalon. De ha kicsit ki is lóghat elöl-hátul, én inkább egy Isotov RD-33 sugárhajtómûre tenném a voksom. A MIG29-ben már bizonyított, és egyben meglenne az optikai/audio tuning is, habár csekély mértékben Cultos.:)))
A sok szerencsétlen aki fikázza a Trabit. Ha 10 évvel ezelõtt lettél volna fiatal és egy ilyened lett volna akkor most nem fikáznál. Aki nem vezetett Tabit, annak fogalma sincs a feeling-rõl amit adott. Én csak 10 évig nyüstöltem egyet, de még most is sokszor visszasírom.ha fikázzátok a Trabit!
Most senki nem fikázza a Trabit. Csak hülye kérdésre-hülye válasz./Rolspeed-Lokista tunning kirohanásai/ Én is jártam vele elget, és egy rossz szavam nem lehet. Sõt mesélhetnék róla milyen megdöbbentõ dolgokat lehet vele mûvelni! De ezek szerint neked sem kell ecsetelni. ÁMEN
Nekunk is volt ketto, mindeketto a merkurtol, tehat nem ma volt. Soha egyszer se maradtunk ott sehol vele, es fater Kiskunlachazan a nyaraloba megcsinalta a komplett motorgeneralt. Egyszeru volt, olcso de ment, mindig elvitt mindenhova es ez a lenyeg. Amikor ismeretsegi koromben fikazzak a regi foleg szocialista autokat en azt szoktam mondani hogy figyelj: Sok penzbol nem nehez autot epiteni. Kevesbol, na az a kihivas. Hol lesznek a mai csili-vili metalfeny, csupa-muanyag autok 30 ev mulva? Egy masfel eve mutattak a TV-ben egy discot ahol azzal szorakozott nehany hulye hogy szetvertek par szerencsetlen trabit. Azt ennek orultek hogy ok milyen fasza gyerekek, meg milyen erosek. Emelgette a felnit magasra meg a kormanykereket az idiota barom es vigyorgott... Undorito! Csaladok millioi jartak trabival. Es orultek neki hogy egyatalan van autojuk.
Hazánkban mind a mai napig kb. 200.000 Trabant futkározik az utakon. Ebbõl mint egy 10.000 négyütemû. Sokan utálják, sokan pedig kedvelik õket. Van akinek azért van Trabija, mert nem futja másra, van aki pedig egyszerûen hobbiból tartja kedvenc Trabantját, ápolgatja, gondozza, tuningolja azt.
hasonló az enyém is csak nincs alufelni meg szárny sem:( de nekem a saját jobban tetszik ja nekem jobbak a tükreim meg van napfénytetõ is! na mindegy mejd rakom a képeket ha készenlesznek!
Trabant és feeling? Esetleg "mi ez a szar" feeling. 5 éven keresztül volt szerencsém hajtani egyet, de sohasem tudoitt igazán meghatni. AMikor lecseréltük egy sokkal fiatalabb R5-re, na ott már megvolt a mosolygás, amikor beleültem. Azt már szerettem, de egy Trabantot? OK, jópár célra tökéletes, de mára menthetetlenül elavult, és ki kellene mindent vonni (a katalizátor csak félmegoldás, mert kb. 10000 km-ként úgyis kimegy a katalizátor a szabályozatlan üzemanyag-adagolás miatt, és akkor majd lehet szárezerért venni egy újat. Kíváncsi lennék, hogy kispénzû tulajok tudnák-e ezt bírni anyagilag)
túl sokat vársz. A Trabiban az a feeling, hogy rém egyszerû szerkezet (5+ -os) és mindent kibír. Lehet, hogy nem használtad ki a gépcsodában rejlõ lehetõségeket.
büdös Trabantosok, még nem mentetek saját magatok mögött.
alig gyõzöm lezárni a bejövõ levegõt, hogy ne érezzem az ocsmány bûzötöket.
és egy csomó Trabantos megengedhetna magának NORMÁLIS autót, de azért sem, hogy bosszantsa és büdösítse a környezetét.
23 évesen elsõ autóm 125.000-ért egy Renault R5 volt. Vehettem volna kicsit olcsóbban egy bûzös Trabantot, de már akkor gondoltam azokra, akik mögöttem jönnek.
Apam anno az elso trabantunkba szerelt a muszerfal tetejere egy kijelzosort. Mutatta hogy merre indexelsz, a tolatast (hatul is volt tolatolampa), kezifek, toltest, gyujtast, nemtudomit. Annak a trabinak meg a regi muszerfala volt, egyenes volt a teteje. A radiohely a kilometerora mellett volt, es jobb oldalt volt egy nagy kesztyutarto.
amúgy nekünk is volt Wartburg -unk, a legnagyobb baja az volt hogy sokszor nehezen akart beindunli, de ha beindult akkor már jól pörgött a motorja.
Papámnak meg volt egy kék Tarbantja, egész jó kis gép volt, ja és egyszer már vezettem is egy Trabantot, alkalmazottam barátjának van egy Trabantja, és megkértem hogy had vezessem egyszer a Trabit, mert nem akarok úgy meghalni hogy még nem vezettem egyet sem. DD
Nem lenne mit mesélni az unokáknak. D
Aztán bültem, elindítottam, betettem, illetve a haverom betette egyesbe. D amikor kettest akartam váltani, már a padlón kerestem a váltót. holott az a mûszerfalon van. DD
De szerintem azért életveszélyes egy Trabanttal közlekedni, ezt komolyan gondolom, rémisztõ volt vezetni, pedig csak 200 méteren próbáltam ki. DD Jól mondták az Amerikaiak: A Trabant vezetése minden sebességtartományban életveszélyes.
Mér? Egyesbe és kettesbe jól gyursul a Wartyogó, ha még egybõl indulás után elévágnak az üldözöttnek, akkor nyert ügyük van :D
Trabival az a gáz, hogy a motor felett van a benzintartály. Én félve ülnék bele :P A váltó meg a kormányrúdon van, nem a mûszerfalon :) Egy darabig nekem is szoknom kellett a Wartburgnál, de ha már megszoktad, akkor egész kényelmes tud lenni a kormányváltó.
Egyszer volt egy Wartburg pick up -om is. Egyik reggel nem akart beindulni, mert már 3 napja nem volt beindítva, és ez nagy kihagyás. DD Aztán végre beindult, de egyik henger nem ment.
mindegy elmegyünk szerelõhöz, gondoltuk.
Alig ment a kocsi az úton, aztán hirtelen elindult a 3. henger is, biztos megjavult a gyertya, v. mittudomén. Úgy meglódult a Wartyogó, hogy csikorogtak a gumik, mi meg a haverral úgy az ülésnek feszültünk, mint valami sportkocsiban. DD
Aztán megint majdnem megállt kb 300 m múlva. Aztán megint gumicsikorgás, gumifüstölés, autó kilõ. DD Ezt eljáttszottuk 3 szor legalább, míg az autószerelõhöz értünk. D
Je meg hidegen mindig rögtön leállt a Wartburg motorja mikor beindítottuk, úgyhogy folyton túráztatni kellett. DD
A kertbõl indultam a pick up-al, jó nagy gázzal, nehogy lefulladjak vele. Néhányszor akkora gázzal indultam el hogy, a kertben 10 méteres gumicsík volt a füvön. D
A gyartyái illetve a trafói voltak a gyengéi a Wartburgomnak nekem is. Ezek az utángyártott trafók nagy szarok, beszereltem, aztán kb 2 hét múlva kifolyt a bele, cserélhettem megint :/ Wartburgban kötelezõ egy kis finom smirglit tartani a gyertyák miatt :P
Nekem egyszer az elsõ kipuffogódobom tömödött el dzsuvával, persze nem ez volt az elsõ, amire tippeltem, mert kb 60 fölött már nemnagyon ment a kocsit (fulladozott). Már mindent átnéztem, ac pumpa, porlasztó, gyertyák, szerelõhöz is vagy háromszor vittem el gyujtást beállítani, amikor a 3 alkalomnál a srác közölte, hogy még a kipuffogó is lehet a hibás. Amikor lecseréltem egy újra, a régi vagy 5-6 kg-al volt nehezebb az új dobnál :D
nem irtam hogy ez nem az enyém! nekem Fiat sport tükrök vannak meg van napfénytetõ is és még a ülések sem trabi hanem BMW. Sõt mostmár a kormányom is naranysárga bõrrel lett behúzva (természetesen sport kormány! :-] ) Van benne fordulatszámmérõ meg most lessz beleszerelve egy szintmérõs tank is! Sokáig sorolhatnám még hogy mi van benne! (szivargyujtó, poroltó, sportpedálok, egyéni napellenzõk, egyéni matrica a szélvérõn elöl-hátul, rallys lefogatók a motorháztetõn és a csomagtartón, Wartburg lebütyközött felnik, Stb.)
Megszállott... (Jó értelemben persze!) Gondolom, ezerszer hallottad már, hogy amenyit ráköltöttél, abból már autót is vehetttél volna (én kis híján ezen beszólás miatt lettem tömeggyilkos)
Nálunk 2 fordulatmérõ is van...:D Egy fast and furious szerû álló és egy beépített...:) Én Imnismittoménmilyen felnit fogok valszeg venni, ha lesz píz rá!:)