Ja, és ha lehet, akkor szerintem vedd le a képek felbontását, mielõtt beszúrod õket, mert a modemesek nem nagyon szeretik az ilyen nagy képeket. Egyébként meg peace van, csak az a motor nem tetszett. :)
Én nem akarok kötekedni, mem minden, de nagyon csúnya. Annyira utálom ezket a hipermoderni valamiket, hogy hihetetlen! Esztétikailag egy nagy nulla ez a motor. Az elején az mi? Azzal megy permetezni a szõlõsbe, vagy most az mi?
Negyedmillió dollárba kerül, egy Bell helikopter gázturbinája hajtja. Asszem 2 sebességes. Az elve az hogy egy égéstérbe folyamatosan üzemanyagot fecskendeznek, ami ez elégése folyamán gázformában kitágul, hasonlóan az Otto-motorhoz, csak itt nem szakaszosan hanem folyamatosan távozik az égéstérbõl egy keskenyebb csövön keresztül, miközben megforgatja a csõ közepén futó, nagyon sok apró lapáttal ellátott "fõtengelyt". Ettõl a tengelytõl aztán a megszokott módon jut az erõ a kerékre, a kipufogógáz meg a kétoldali szörnyûséges kiömlõkön távozik. Elméletileg lelassulva, de azért Jay Leno (neki is van egy ilyen motorja) említette hogy egyszer menet közben közelhúzódott hozzá valami autó nézelõdni, mire azt vette észre hogy az autó elsõ (mûanyag) spoilere össze-vissza hajlik/gyûrõdik a kipufogógáz erejétõl.:) Elõnye az ilyen gázturbináknak hogy kis hangolás után bármilyen üzemanyaggal mûködnek, viszont nagyon zabálnak. Valami 350 ló, és 450km/h körül van a végsebessége, ha jól emlékszem. 2-3 éve láttam utoljára, azóta picit változtattak rajta. pl. más a hátsó villa, a farokidom hegyesebb, nem volt még idom a kiömlõn, és a mûszerfal is sokat feljõdött. Akkoriban még csak nagyon gagyi analóg fordulatszámmérõ és sebességmérõbõl állt, nyoma sem volt annak a látványos digitális panelnak amit a mostani mûsorban láttam. Mondjuk akkor is érdekes volt a 80ezerig (vagy 100, már nem emlékszem pontosan) skálázott fordulatszámmérõ.:) A Vas (Torgue) címû motoros mesefilmben is szerepelt egy példány, de egyébként is lehet róla videót találni bõséggel.
Soha nem adnék egy ilyen motorért ennyit....na meg a robogókért sem. Nézem én is, hogy ezek olyan 1M körülre jönnek ki, én meg 1.8-ért vettem az R6-omat. Elsõ motornak, meg tanulómotornak vegyen simsont v vagy etz-t, ne egy milliós zümmögõt...sztm. Persze ha apuka szponzorálja...
Személy szerint nem ezt venném mert viszonylag drága. Pl. ahogy néztem ez regadóval 800ezer, míg pl. egy Honda CBR125 egy százassal olcsóbb, de még forgalombahelyezéssel is alatta van az ára az Apriliának. Az nem vitás hogy melyik fogja jobban szeretni a 100 feletti tartós utazást. Azonfelül a CBR négyütemû, az RS50 meg gyanítom hogy nem, márpedig az olaj elég húzós összeg. A biztási díj különbség elhanyagolható. Az egyetlen hátrány a CBR mellet az hogy ahoz már mindenképp kell valamilyen A kategóriás jogsi meg rendszám, míg az Apriliával eljárhatsz valameddig nélküle, amíg nem szállank rá az ilyen smkp kategóriából nagyon kilógó motorok ellenõrzésére. Az mondjuk biztos hogy külsõre szebb az Aprilia. De ha van minimum A1-ed akkor én a helyedben inkább venném a CBR-t, vagy más 125-öst.
Aprilia RS 50 Erröl mi a véleményetek? 50 cm3-s 12V - 85W 6 sebességes vége 120km/h (80an van beleirva)
Sziasztok ! Egy kis segítség kellene szervízkönyvvel kapcsolatban... Lassan 2 éve keresek a motoromhoz valamit, de sajna nem találtam ha valaki tud vagy hallotta, hogy 1993-as Triumph Trophy 1200-as vagy Daytona 1200-ashoz van leírás kiabáljatok rám valahogy.... Elõre is köszi !!!
Hát nem sokat változott a 2006-os R1 a tavalyihoz képest... De tetszik! :)
Valszeg tényleg nem túl durva a helyzet, csak nem dobják ki ekkora tervezési hibával. Viszont városban éppen eléggé fûti a combomat a motor, nem hiányzik hogy még a talpamról is leégjen a szõr, úgyhogy én nem szimpatizálok ezzela megoldással.:) Ráadásul sokkal közelebb van a kipufogóvég is a vezetõhöz, ergo hangosabban szól, így kevésbé hallja a forgalmat, ami megint csak nem egy nagy elõny. Én ezek alapján azt mondom hogy a kipufogóvég maradjon csak hátul a helyén.
Szerintem ha sima csõ résznél megtudják oldani azt, hogy ne okozzon galibát a meleg akkor a hátsó dobnál ez nem jelenthet problémát. Persze biztos meglehet úgy hajtani, hogy elszinezõdjön de nem hinném, hogy mamár egy ilyen motornál ezek a problémák nagyon jelentkeznének! (Nem vagyok Yamaha fan csak tetszik.)
Aztán várd ki a végét. Az egy dolog hogy az utasnak nincs útban, ellenben a vezetõ jobb talpától csak centikre van. Normális tempónál valszeg a menetszél megoldja a gondot, de lassú haladásnál szvsz kegyetlenül fûtheti az ember talpát.
b*sztki, tényleg! pedig nagyon teccik az R1, de nem vettem volna észre, hogy a TnT-bõl + a gixerbõl lopták a desing elemeket. de azért az ezres suzuki jó magasra állította a mércét, nem tom, melyik lesz a nyerõbb