:) Ilyen vezetési dolgokban nagyon nagyra becsülöm az angolokat! Nem tudom jártatok-e már angolban, de ha tehetitek egyszer menjetek ki kocsival.. Eszméletlen a vezetési stílusuk, az a tolerancia, segítõkészség.. (Y) Le a kalappal elõttük!!!
Az még csak egy dolog, hogy valaki agyilag zokni, a nagyobb baj, hogy a vezetési "kultúránkba" jobban be van épülve az, hogy nem figyelünk a másikra, szarunk rá, mintsem az, hogy valaki béna, tehát mondjuk szõke. Olyan parkolási módszereket szoktam néha látni, hogy csak nézek. És ez nem azért van, mert nem tud parkolni az illetõ (persze az is közrejátszik sokszor), hanem mert szarik rá, hogy hogyan parkolt be. Sokan b×sznak igazítani rajta, vagy csak odab×sszák az autót, oszt' jól van, az már lényegtelen hogy elfoglalta X autó helyét. Ez a(z egyik) baj itthon, hogy nem figyelünk egymásra, hanem csak megyünk elõre. Aztán az már lényegtelen, hogy az amit csinálunk az már lehet a környezetünknek nem biztos, hogy olyan jó. A másik probléma a sok közül az, hogy türelmetlenek is vagyunk egyben. Mindenki csak rohan, megy mint az õrült. Sokan úgy nyomják a gázt piros lámpa felé haladva, mintha az zöldet jelentene. De nem tudom hova, mikor minimum még egy fél perc, míg zöld lesz...Most elõbb ért oda a piroshoz, aztán? Nem értem a logikát ebben. :D Kell venni egy terepjárót, elejére hátuljára gallytörõ, aztán izmozzon az aki akar. :D Tényleg néha azt érzem, hogy itthon a vezetés az valami túlélõ harc, nem egy kényelmes, kulturált, civilizált cselekedet. Nem tudom, hogy más országokban hogy képesek az emberek a normális vezetésre, hogy tudnak egymásra odafigyelni az emberek. Úgy látszik mi erre képtelenek vagyunk, és leszünk. Tisztelet a kivételnek.
Gyökkettõvel:D:D:D ez jóó :a:s::d A szõkékrõl annyit, hogy sajnos egyre több van belõlük.. még ha kívülrõl nem is, de belül rengeteg van! Talán még aki hajnál szõke arra ráfogod.. de mikor a 30 éves csávóka rád tol egy 100nm-es parkolóban..:D:D ahol rajtatok kívül egy hangya sincs..:D
lehet rajítani :D lásd engem XD én levezettem nem tom hány KM-t utcán és nem tom hányat a pusztába és nem tom hányat a versenypályán de 1 párat tuti :D ventoba 200ekm van 20ekm-el vettem pályán is mentem már pár kört és a pusztába is elégettem már pár telitank üzemanyagot :D
és még nem volt balesetem :D 1x 1 szõke letépte a lökhárítóm me balfasz volt ennyi :D
Ha gyökketõvel átgurulsz valakin, az is halálos... :D
Lényeg az, hogy tapasztalat nélkül ne akarj májerkodni. Ha már beletettél egy autóba 1 - 200 000 kilométert, utána talán jogosan lehet bátorságod hozzá, de akkor sem kell.
(és akkor majd mindjárt jön Pepsi barátom, hogy õ már 6 évesen is gyorsulgatott, csak nehogy egyszer egy villanyoszlopról hámozzák le...)
majd légyszives mikor mész egy olyan 50-nel nézz már ki oldalra...meglátod,hogy nem szívesen ugranál ki..ennél a "semmiségnyi" sebességnél...ha elõre nézel még 100 se tûnik soknak... amúgy,ha elsuhan melletted egy autó 40-50-nel...arra már azt mondod,hogy száguld...mert,ha annyival telibe vágnak téged,mint gyalogost,akkor onnan már zsákba visznek el...autón belül minden lassabbnak tûnik..
Hát meg már 130-nál se mehetnél gyorsabban elvben. :) Majd ha eljutsz a rutin pályára, és a gyorsulós feladatot fogod csinálgatni, majd akkor látni fogod, hogy az a 30-40 km/h is mekkora egy sebesség. És nem kell ahhoz 150-nel menned, hogy halálos balesetet hozz össze. Függetlenül attól, hogy most elütsz valakit, vagy te maradsz ott egy fán. Nem akarom az ördögöt a falra festeni, nem errõl van szó, csak jóval kisebb sebességgel is lehet végzetes dolgokat elérni.
:D:D:D:D:D Egy opellal azért nem lehet valami hatalmas száguldást levágni:D:D Jó persze menni lehet vele normálisan, de egy 150 annyira nem vészes..többet meg úgysem megy :D:D
azért ha már példának említesz egy M5öst, nem tudom pontosan, de közel 2tonna az a masina^^ meg úgy kb minden BMW másfél tonna fölött van.(amíg egy suzuki épp hogy eléri az 1 tonnát) sokat számít. a terepjáró nem rossz ötlet,csak sokat eszik,meg drága.láttam horváto.-ban autópályán egy Touareg vs. Fabia frontális mutatványtpersze a VW-nek (szinte!) semmi baja,az elsõ sárvédõje a Fabia hátsó ülésénél volt.nem sok túlélési esély van ilyenkor pl. és visszaemlékezve a Fabia szabálytalankodott,mert a VW saját sávjában volt.de ez nem 100.no mind1...lassan megyek suliba.sajna vonattal^^
ha már vezetési stílusnál tartunk :D én is csak a pedálokat nyomkodom de azt tövig :D és még sosem volt balesetem és nem is lesz mivel tudok vezetni, max más nem mert bénázik és nekem jön...
Na látjátok, én ezért tervezem, ha lesz jogsim és pénzem, valami komolyabb terepjárót mondjuk Land Rover Defender 110-et vásárolok, aztán arra gallytörõ, és valamilyen szinten védett vagyok a májerkedõktõl:D BMW m5 vs gallytörõ frontális ütközésnél:D Osztálytársam is BMW-vel nagyzol, neki M3 vagy M5-ös lesz(vagy inkább kell), hát én féltem tõle, persze én a terepjárókat szeretem, a sárba dagonyázni nagy élvezet, õ meg benyom a pofámba egy 300KM/h-val driftelõ M5-ös videot, és elkezdi, ilyet nem tud a Land Rover meg hogy majd õ is megcsinálja... És ekkor fordul meg a fejembe mi lesz ha pár év múlva jön velem szemben õ és keresztbefordítja elõttem az autóját mert már kiszakad a dobhártyája a hangos zenétõl, és pont a csajával van és ugye májer 4ever:( Veszélyes dolog! De ha 1x baja esik egy hülyegyerektõl a szeretteimnek vagy nekem vagy a leendõ kocsimnak, rokonoméktól kihozom a John Deere-t azt lezúzom a kocsiját!
Remélem azért nem lesz ilyennel dolgom! Én biztos nem esek a gyorsulás hibájába, mert eleve nem kedvelem a gyors kocsikat:D
felõlem legyen,csak messze tõlem és a szeretteimtõl...mert,ha 1-2 gyökér miatt bajuk esik...az tuti kocsi után kötöm a kölköt/csávót és végig húzom az M3-ason :D
Az ilyen "eseményeket" annyi minden befolyásolja,hogy az hihetetlen.Nem lehet rá felkészülni.Sajnos ez a "mindentlehetszarnibele" kormány+világnézet ami itthon uralkodik, csak erõsíti az ilyen vérpistiket,hogy igenis szétszívva,esetleg egy kis alkohollal megtoldva kocsikázzanak egyet.Szerintem kár ragozni,ilyen seggfejek voltak,vannak,lesznek...balesetmentes közlekedést mindenkinek...
hát ezaz,hogy más hibájából haljak meg én + az utasaim??? esetleg akkor májerkedek,ha megfelelõek a körülmények és NEM ül senki mellettem az autóban+ sehol egy lélek...ha már rosszul sül el,akkor másnak ne essen baja. de akkor barom és apu 5ös bömösébe még bepakol magához 4 embert,aztán kiszánt egy fát...és csak a "profi" sofõr éli túl...az meg is érdemli... nah meg az is hülye,aki ilyen mellé beül..
Én mostanában rászoktam az éjszakai autózásra. Láttam pár érdekes dolgot. Vannak ugye a kissrácok apuci BMW-jében, nem egyel találkoztam, akik kint máyerkednek, szerintem nulla vezetési tapasztalattal. Na meg ugye a tuningerek... itt van pár komoly arc, akik minden hétvégén éjjelenként száguldoznak a városban.
Nem olyan rég volt hogy éjjel haverral ültünk a buszmegállóban, egyszer csak a kanyarba bevágódott vagy 90-el a 3-mas Bömös, ide-oda csúszott az utcán, aztán elindult egyenesen felénk, majd a tõlünk egy méterre lévõ padka pattintotta meg, és egy-két táblán végigsöpörve a szemben lévõ árok volt a végállomása. Pár percig megszólalni se tudtunk, aztán leesett, hogy meg kéne nézni mi van a sofõrrel. Két hülyegyerek ült bent és nem lett semmi bajuk( pedig megérdemelték volna ). Mondtuk hogy hívunk mentõt, mégiscsak borultak, meg minden. Erre srác mondta, hogy inkább ne, mert nincs jogsija(:@). Telefonált apucinak, aki éjjel 2-kor -ki tudja honnan- (és mennyi pénzért? ) szerzett egy trélert, és gyorsan eltüntették az autót.
Most kérdezem én, ilyen dolgok után egy szabályosan közlekedõ autós hogy érezze magát biztonságban?
én 1x ültem be haver mellé...és soha többet...nincs életbiztosításom,mert nem érzem szükségét(kopp-kopp) de ilyen esetek miatt érdemes lesz köttetni...mert attól,hogy én egész jól vezetek az átlaghoz képest,attól még más hibázhat... múltkor egy hatalmas dombot mentem felfelé...mellettem lévõ sávban,pedig 1000-rel jött egy kamion lefelé...és halálfélelmem volt..."nah mondom,ha ez elalszik,vagy véletlenül kitér a saját sávjából..akkor kampec" õ jön 120-szal..és felfele tötymörgög 90-nel...mintha 210-zel hajtanék fékezés nélkül egy beton falba és ugye tudjuk,hogy egy személyautónak semmi esélye frontális ütközésnél egy kamionnal szemben
Nyugi, tudom majd mit csinálok... volt már sajnos szerencsém nissan patrol gallytörõjét megnézni közelrõl..:/:/ Akkor megfogadtam, hogy alkoholos állapotban és gyorsan sosem vezetek majd!
valamilyen szinten, nem árt felnõni a vezetéshez/közlekedéshez!nem játék...a te életedet leszarhatod,meg viccelhetsz vele,de máséhoz nincs jogod. ezt most ellenszenv nélkül írom,tanácsként...mert van pár haverom,aki szerint tök mókás nyomni a pedált...aztán egyszer-egyszer majdnem ráfaragtak.(ha nekik nem is,de a kocsinak nagyon fájt)szal csak óvatosan.a pedált nyomni nem kell nagy tudomány,ez legyen mindig az eszedben.
még mindig közlekedésrõl van szó...írták is:,,vezetni nem nehéz."
ezzel kapcsolatban egyszer kérdezte tõlem bátyám,hogy milyen vezetni,nehéz? hát mondtam neki (nincs jogsija), hogy nem nehéz,bele kell jönni. erre mondja,hogy : jah tényleg,végül is csak a pedálokat kell nyomogatni
apámtól még sosem hallottam,hogy õ azt mondta volna,hogy "én jól vezetek"..csak azt mondta,hogy "nálad jobban"..ez igaz is... mivel õ olyan 2,5-3millió km-t vezetett már...és ebbõl elég sokat külföldön(hozzáteszem nem kamionsofõr) :D így nyilvánvaló,hogy nálam tapasztaltabb - az se mindegy,hogy milyen idõjárás alatt vezettél x km-t...mert télen sokkal nehezebb és kiszámíthatatlanabb télen könnyû balesetet illetve,balesetveszélyes helyzetet teremteni
Vezetni az autót nem nehéz, közlekedni inkább. :) Még mindig nem mondanám, hogy jól vezetek 50-60ezer km után sem. Szerintem ilyen nincs, a tapasztalatszerzés sok kilométer után is jól jön. :) De egy jogsi nélküli max párszáz kilométert vezetett embertõl hallani ezt igen megmosolyogtató. :D
Köszi Srácok:D Szerintem a YARIS-t fogom inkább:D Ma néztem meg igazából a kocsiakt, mert a papírra csak a renaulthoz volt írva, hogy dízel, de ma megnéztem miden autót aztán gázolajos mind:D Amúgy meg írtátok, hogy olyanon tanuljak amilyen van itthon/neked stb. Nekünk etc. benzines van, de én nagy diesel "buzi" vagyok, meg a sajátunkat már tudom vezetni jól ( mert ugye nem jogsival megy az autó..:D ) de mivel mind gázolajos így akkor már csak a márkát vagyis a Toyotát fogom választani. :D A végére rájöttem, hogy picit értelmetlen ez a hozzászólás, de nézzétek el nekem:D ma csak 10 órám voltXD Köszi ismét azért a tanácsokat :)
hiába ha már a vértõl is bekattan az emberek 98%-a. és most jöhet hogy én nem vagyok rosszul a vértõl szöveg, pedig de.
októbertõl tán szigorítják az elsõsegély vizsgát...több dolgot kellesz tudni megcsinálni gyakorlatban tehát elég szar annak,aki jövõhónapban,vagy utána következõleg fog vizsgázni
lol most voltam elsõsegélyen. elsõk közt mentem be és csak nekem sikerült A:SD: olyan tagok voltak hogy sírtam a röhögéstõl, valaki még a bábút sem tudta megérinteni a vizsgabiztos meg lehordta és elkezdett pityeregni :DD 118an voltunk elõjegyezve mára így szigorítás elõtt :D
gyorsan utána olvastam,és tényleg létezik ilyen automatás dolog...
miért,újpesten vmelyik cégnél meg RS Octaviát(az új) láttam felmatricázva...ez relativ.ennyi erõvel mi értelme van mondjuk automatán tanulni?(sztem semmi) azthiszem lehet ilyet is,és akkor csak "automatás" jogsit kapsz vagy ilyesmi.(csak aut.-t vezethetsz a jogsival) mondjuk ezt csak hallottam,nem biztos hogy van ilyen.lehet az elit mercin tanul vezetni,úgysem fog szarabb kocsiba ülni soha többé
azon sóhajtozok sokszor,mikor látom,hogy az új MB C220 CDI-vel oktatják a kölyköket...f...om adna alájuk olyan gépet...tönkreteszik a váltót/kuplungot stb. többe kerül a javíttatása,mint egy olcsóbb kategóriás autó...
ez sok mindentõl függ tõlem mikor kérdezték,én azt feleltem,"nem választhatnék inkább oktatót?" mondta a nõ,hogy de... van itt egy nagyon király oktató,nagyon jó a humora :) sok haveromat oktatta,így õt választottam
az oktató autó választása sok mindentõl függ...attól is,hogy mit fogsz utána vezetni...ha dízelt,akkor dízelt válassz,ha benzinest,akkor jobban járnál benzinessel...egy kezdõnek rossz átülni egy dízelbõl egy esetleges kis köbcentis benzinesbe :S de,aki nem nagyon vezetett még,annak maradjon a dízel...
Szerintem semmiképp sem a legkisebb kocsin tanulj...szvsz ha egy nagyobb autón tanulsz meg forgolódni,akkor késõbb nem leszel gondban.A kicsi kocsikat csak könnyebb lesz kezelni,viszont a nagyokkal sem lesz probléma.Sokan azért választanak kis autót jogsizásnál,mert azt könnyebb vezetni.Sztem nem. Én Octavian tanultam,úgy forgolódtam vele mintha Smart lenne...semmi para nem volt vele.
Hali.. Nem sokára kezdem a rutint aztán azt kérdezném, hogy szerintetek milyen kocsit válasszak? Van : clio, yaris, meriva, astra, cordoba.. Én a cliora gondoltam.. ( mert olyan szép hangja van a dci-nek :D , de tudom, hogy sokan csápolják a váltóját.. aztán a vizsgán meg csak az a lényeg, hogy legalább ilyen dolgokkal " ne kelljen küzdeni "! Köszi! :)
Hát ennek aztán nem sok értelme van... persze jó, hogy nem kérik számon az izzókészletet, de normális ember úgyis ugyan úgy viszi magával, nem árt.