Nekem pont a kapubeálló hátra nem ment jól, persze vizsgán ki is húztam pont azt, de azért simán megoldottam. Szlalomnál meg csak figyelni kell, nekem az ment simán...
az a baj hogy az oktató kiméri az egész manõvert, magamtól nemnagyon csinálhatom.
nála be kell tanulni hogy a bólya helyzete után mikor merre milyen gyorsan kell kanyarodni...ami végülis jó, csak egy órán még nemtudtam megjegyezni, 1x neki is mentem a padkának is :S remélem holnap menni fog. bár nyugtatott hogy ez a legnehezebb, a hátra kapubeállás pl. egész jól ment mult héten. remélem menni fog :)
Szabályok szerint biztosan kötelezõ részt venned a tanfolyamon, mert hiába gyakorlatilag teljesen egyforma a KRESZ, elméletileg mégis vannak különbségek.
A vizsgához kötelezõ a részvét a tanfolyamon( elv. vezetniük kell, hogy ki van jelen ), ezt az egyre gyakoribb ellenõrzések miatt be is szokták tartani... de manapság már ki tudja mik vannak.
Az oktatóval - ha ismerõs - megbeszélheted, hogy írjon ki vizsgára anélkül, hogy a tanfolyamra kellene járni. Azért kérj tõle tesztlapokat és csinálgasd elõtte. :)
Sziasztok! Affelõl érdeklõdnék olyantól, aki többet tud nálam hogy; A1 kategóriájú jogsim van, és van e lehetõség arra, hogy a B kategóriás KRESZ-oktatást kihagyva (természetesen B-s kreszbõl levizsgázva) menjek gyakorolni? Abból gondolom, hogy elvileg az A1 és a B kategória KRESZ-je egyforma (?), így csak vizsgázni kéne belõle. Meg lehet valahogy ezt oldani? Üdv: pmatE90
jah..nyílván egy motoros balesetnél nem próbálom levenni róla a sisakot,mert lehet,hogy csigolya,vagy gerinctörése van... kivéve,ha nem kap levegõt,vagy vér jön a szájából,mert akkor a fulladás elkerülése miatt muszáj.. sajnos vannak helyzetek,amikor átkell lépni a szabályok felett,különben meghal valaki
Nekünk is elmondták, hogy csak akkor nyúljunk a sérülthöz, ha teljesen biztosak vagyunk a dolgunkban, inkább hagyjuk minthogy nagyobb kárty csináljunk. Nyílván egy artériás vérzést lefogok azért.
am meg,aki az autópályán szenved balesetet,ahhoz már rohanhetsz defibrivel..ahhoz mást a hullaszállító jön,és csomagolják..jobb esetben a rohammentõ viszi be...
nálunk amúgy is úgy tanították annó,hogy a meglévõ kárnál nagyobbat ne okozzunk,és csak akkor segítsünk,ha ez lehetséges
Igen, nem tanítják. Legalábbis 2005ben még nem tanították. A külön vizsgádon esetleg.
Cégeknél az rendben van, és nem mondtam, hogy árt ha az ember tudja használni. Csak régen valamelyik okos kitalálta hogy tegyenek minden autóba defibrit, azt hittem te is ezt szeretnéd. Országúton és autópályán (mert szerintem ott vannak a legnagyobb balesetek) meg nem sokra mész a cégeknél és egyéb helyeken lévõ defibrivel.
szerintem meg OFF-oljátok a témát, mert úgysem gyõzitek meg egymást....
miért lenne butaság? attól,hogy van ilyen is.. de az amit a kórházakban használnak nem méri fel,hogy dobban-e a szív... mit gondolsz,miért mondják,hogy "lépjenek hátra"? azért,mert a rendben lévõ szívnek nem tesz jót de nyugodtan vegyél el sokkolót...ami meg van spécizve...oszt rázogasd magad,valszeg össze-vissza dobogna után a szived
Igen, tanítják. És van jogsim is. Sõt, mivel személy és vagyonõr vagyok, külön vizsgát kellett tennem elsõsegélynyújtásból. (és mint említettem, a barátnõm mentõorvos)
A defibrit meg nem mondtam, hogy mindenki vegye meg, csak nagyon sok helyen (cégeknél, nyilvános helyek) van és nem árt ha az ember tudja használni mert életeket ment (arra találták ki).
Szóval te is inkább utánanéznél/kérdeznél egy témának mielõtt elkezdesz észt osztani!
a defibrilátort olyan emberen próbálod ki,akinek nincs baja..azzal megölheted mert szívritmus zavar léphet fel,vagy megállhat a szive... tehát nem játék
hagyjátok már... én se nyúlnék egy sérülthöz,mert nem vagyok orvos,ha olyan történne..azonnal hívnám a mentõket.. aztán megnézném,hogy tudok-e segíteni nyílván egy nyílt láb/kar törést felismerek,de nem mozgatnám,mert lehet egy gerinctörés/repedés...és egy életre lenyomorodhat miattam :( ilyen dolgok miatt nem kockáztatnék
De. Én se mernék hozzányúlni senkihez hiába tanították ezeket. Meg nem használod sokáig, el is felejted.
Aham és gondolod ha szigorítják akkor majd a laikus ember aki fél hogy evvel megöli majd jól hozzányúl és mindent csinál. Esetleg helyszíni szívmûtétet ne alkalmazzunk? Mert egy vérzés elállítása, esetleg lélegeztéts még oké, de defibrillátor?
Ha egyedül megyek...Ha megyek...:-) Sokmindentõl függ, de ha tényleg 30 000 ft on felül van az utiköltség akkor marad a busz+altató kombináció :S Bár belgiumba elég fos biciklivel közlekedni :S Kocsival kényelmesebb volna 1000x.UtazzOlcson.net en nézegetek hátha megy vki
hát igen...az éjszaka+autópálya...hát elég szar kombináció,ha ahhoz vagy szokva,hogy éjszaka alszol múltkor 4-en mentünk..ebbõl 3-an elaludtak,mert ugye 4.-ként én vezettem elejtettem egy megjegyzést,hogy "áhh de álmos vagyok,majd ébresszetek fel,ha odaértünk"...híííírtelen mindenki felkelt :D xD a lényeg,hogy ha éjszaka mész hosszabb,monoton úton..akkor valakivel beszélgess egyfolytába..hogy ne aludj el...mert egyedül el fogsz aludni
Amikor mi kocsival megyünk belgiumba,akkor 3megállásból megvagyunk( ha muter nincs velünk).Apám az kibírja alvás nélkül is,de ha álmos vagy akkor jobb ha megálsz fél órára pihenni vagy sötétedés elött megálsz valamelyik hotelben estére és reggel frissen indusz.(Mi is ezt csináltuk elõször,mert nem akartunk eltévedni.)Belgium autópályája végig kivan világítva,úgyhogy ott csak esõnél és ködnél kell vigyáznod.Ha városba vagy akkor nagyon figyelj a jobb kéz szabályra és zebránál álló emberekre,mert ha nem akkor simán összetöröd az autódat vagy elütsz egy embert.Mi az utat,általában 13óra alatt megtesszük,de 11óra is lehetséges ha nincs építkezés vagy dugó.
na ezt megnézem , hátha van valami köszi mindekinek a választ . ,) Szép nyarat jó forumozgatást szorítsatok nekem azért csütörtökön :D sose lehet tudni mikor lép ki a bokor mögül egy gyalogos, mikor vált a lámpa váratlanul :P :D
azt ajánlom,ha mész..akkor vannak ilyen oldalak(vagy mik) ahol utitársat lehet keresni,és akkor lehet osztozni a költségeken hátha megy még valaki abban az idõpontban brüsszel felé
Repülõ az Charleroi ba visz, ami messze van szintén a céltól Kortrijk tól. És nem igazán tudnának értem kijönni :S ez a gond vele, vonatot még megnézem, de ott hányszor kell átszállni ? :O
Busszal meg sztem nagyon sz@r lenne menni, meg pakolni se lehet úgy :s, de lehet muszály leszek, addig pihen a kicsi idehaza még szerzek pénzt a fenntartására:D
nem fog kijönni 35bõl...sztem 100 körül lenne...alaphangon :S (odavissza) Budapest-Brüsszel távolság 1370km közúton nekünk a kocsi 6-7Litert eszik 100-on ami olyan 2000Ft tehát alaphangon 28000Ft+MO/Ausztria/Németország/Belgium autópálya díj meg még stb. stb. de ez tényleg,csak a minimum...és akármennyit tankolsz,nem tudsz 1 tankolással eljutni Brüsszelbe,és kint sokkal drágább az üzemanyag az euró miatt...legalább 310-330Ft körül lehet 1 liter benzin... tehát jól gondold meg
Autopálya van végig, 4 pihenõvel kilehet azt húzni, nem azt kell nézni hogy friss jogsi...Hülye az ember vagy nem hülye, egyébként igen, DOLGOZNI mennék.
Köszi a válaszokat mindenkinek, meglátom még hogy lesz 30-35 000 bõl azért kijönne az utiköltség?
Gondolkoztam a repülõn, szar, mert messzire vissz a céltól... nem pont Brüsszel a cél , hanem attól 200km ...legalább.Busszal meg 26 000 a jegy, és az is máshova visz, 100km el messzebb a céltól. Meg a busz kinyírna engem:S :D
Dolgozni mész? :) 1.4 elég takarékos, de nem ismerem a vw motorok karakterisztikájait, így messzirõl mondva 5-6 literes átlaggal számolj 130as tempóval. Anyám 1.6-os fiatja sajnos 9 litert kajál be 130nál, az én 2.2-es benzinesem megelégszik 6-7 literrel ugyanennél a sebességnél. Repülõn gondolkoztál már?
Nemrég sikerült kocsit intézni, még a forg.vizsgám ezen a héten lesz, de meglesz ;) kip kopp... :D , nyárigumit valószinüleg fogok venni, "de mán" mert az jó ha van, meg külön alu felnire.
Ui. nem jövöhéten mennék:) hanem juli 20. , Mennyi lehet a benzin költség? 1.4 es motornál? busszal az út 26 000 be kerülne
Legutóbb a héten jártam a brüsszeli elkerülõn, nagy dugó szokott lenni arrafele.:) Nyári gumival menj inkább, hosszú úton már láthatóan le fog kopni a téligumi, fõleg hogy meleg lesz a jövõ héten. Inkább vegyél most nyárit, mint télen új téli garnitúrát és még nem vettél még mindig nyárra valót...
Na ezt a választ vártam És egy kis off, jó állapotú téligumival, neki merjek e vágni egy külföldi [Brüsszeli](VW GOLF IV 99 tehát nem nagy tempoval) útnak? Nagyon lenyalja a meleg miatt az aszfalt?
Épp ezt mondtam már évekkel ezelõtt itt is (lehet visszakeresni) hogy kurva sürgõsen ki kéne verni a fejünkbõl azt az orbitális tévhitet hogy külföldön nem lehet vezetni 2 évig. Bocs a nyers stílusért, de most már a fejem fogom az évek óta uralkodó, effajta tévedéstõl.
!!A 2 ÉVES KORLÁTOZÁS ANNYIBAN MERÜL KI, HOGY NEM VONTATHATSZ UTÁNFUTÓT!! Ennyi, nem több. Ezt ki kéne rakni bannerba!
A külföldi korlátozás csak a 18 éves alatti, jogsival rendelkezõ egyénre vonatkozik. 18. születésnapjától már átmehet a határon autóval. Magyarán ha pl. 19 vagy 23 évesen tetted le a forgalmi vizsgát, akkor amikor a postástól átveszed a jogsit, már aznap roboghatsz a gúnyhatár túloldalán levõ rokonokhoz vagy németbe vagy akárhova.
Neked adok igazat! Nálunk az eü. oktatáson is azt mondta a faszi, hogy ne is nagyon próbáljunk hozzányúlni a balesetet szenvedett egyénekhez. Több okból is, mert pl. az még haggyán, hogy tényleg jobb állapotba kerül az egyén, ha segítesz, de utána ha kiérnek a mentõk és a rendõrök, kezdheted azzal, hogy jegyzõkönyvbe veszik amit csináltál. Ha meg felépül az illetõ, akkor jöhet hozzád panasszal, hogy eltünk x dolog róla. De ez akkor is így lehet, ha pl. meghal az emberke és te vagy ott aki kihívta a szerveket. Akkor is mondhatják, hogy elloptál valamit, ami lehet nem is volt ott, sõt simán beperelhetnek kamú dolgokért. Én ha balesetet látok, max felhívom az illetékeseket, de lehet továbbhajtanék. Szerencsére még nem fordult elõ velem ilyen. Persze a normális az az lenne, hogy mindenki segíti a másikat ahogy tudja, de ebben a világban nem kifizetõdõ segíteni bárkinek is, mert a visszájára fordul a legtöbb esetben!!!
Nem tudom mi az a reanimálás,de szerintem ha nem orrod elõtt történt a baleset hanem mondjuk 10perc múlva érkezel oda akkor ott aztán csinálhatsz bármit... Mért kéne tudnom kezelni az automata defibrillátort olyanom nincs is ...sõt az a helyzet hogy pontosan még azt sem tudom h hol van az elsõsegély doboz a kocsiban,csak annyit tudok h valahol hátul a csomagtartóban de csak úgy pojénból még nem vettem elõ,élesbe meg nem is szeretném soha elõvenni.
Nem mindegy! Látod, neked sem ártana egy képzés. :) És ugyanígy nincs tisztában az emberek többsége azzal, mi ilyenkor a teendõ.
A re-animálás szó mond valamit? Automata defibrillátort tudod kezelni?
Ha már halott, rontani nem tudsz rajta, de míg a mentõk kiérnek, reanimálhatod és lehet neked köszönheti majd az életét!
Egyébként pedig igaza van fatalnak, én sem mennék oda a sérültekhez , max megállok és kihívom a mentõket,azt azért csak nem lehet elrontani,és valszeg nem lenne kedvem úgy tovább élni h pont miattam bénult le egy ember mert ott hõsködtem mint hogy vártam volna türelmesen a profikra:/..
Az elsõsegélynyújtás szigroításán kívül nagyjából egyetértek vele.
Legtöbben úgy sem mernek hozzányúlni a sérülthöz, minek erõltetik? Laikusként elképzelhetõ, hogy megölöd szerencsétlent (akármennyire szigorítják). Találkoztam már enm egy olyan esettel, ahol a mentõs szabályosan leb*szta a segítségnyújtót, hogy minek nyúlt a sérülthöz...
Még volna egy olyan kérdésem, ha sikeres forgalmi vizsgát teszek, és megyek a papírokat intézni, lehet kérni ideiglenes jogosítványt? Úgy hallottam hogy lehetséges párezer forintért?
Na ilyesmi válaszra gondoltam, hát mielõtt vizsgázni mennék megkérdem az oktatómat, hogy lehet-e valamit intézni,
2. Négy évre azért nem :-) de nyárra igen. - én még pontosan nem tudom mikor kell, de ha kell akkor szólnak és már másnap harmadnap indulni kell :) Köszi
szóból ért az ember,ha jó kapcsolatba vagy az oktatóval akkor ezt mond el neki is,õ ismeri a vizsgabiztost is...vagy ha bevállalós vagy,akkor mond meg te személyesen,ha húzza a száját,akkor mond meg,hogy "élet-halál kérdés" és csúsztass neki borítékban! valamennyit...de ezt csak akkor kell,ha tutira akarsz menni...bár akinek a vérében van,nincs szüksége ilyenekre :)
Szóval nem mondtam azt, hogy nem volnék képes arra hogy önerõbõl átmennyek, csak mivel nekem jövöhó közepén mennem kell Belgiumba melózni, ezért biztosra akarok menni, és nem akarom félbehagyni a jogsit se.
Egyáltalán NEM arról van szó hogy BALF@sz volnék... félreértettétek. Sok érdemleges választ nem kaptam.
hát..nem egészen attól függ,amit majd vezetni fogsz az milyen... ha dízelbõl átülsz egy benzinesbe akkor lesznek kellemetlen pillanataid egy emelkedõn elindulásnál az elsõ néhány alkalomnál :) benzinessel amúgy nehezebb levizsgázni,ez saját vélemény,tehát ettõl a valóság lehet,hogy különbözik