Nem jattoltam, egyböl mentem át. -.- Vizsgán meg miért legyen elnézõ, majd ha lesz rutinod, akkor lehet ilyen kisebb szabálysértéseket elkövetni, megjegyzem, ha megbasz érte a rendõr esetleg, akkor neki sem kell elnézõnek lennie.
Ilyen kis sebességtúllépés miatt!?? Jó érthetõ,de kicsit elnézöbb is lehetett volna szerintem. MA megy kérni uj idöpontot az oktatóm. Vagy jövöhét Hétfö vagy CSüt. Remélem Hétföre sikerül mert már pár szabim bánja idén ezt eddig!Csüt.miatt megint kéne kivennem :S
Igen az, ha jattoltál volna, ezért akkor is megbuktatott volna.
Szerintem igaza volt a VB-nak, legközelebb jobban figyelj oda. Jattolni meg szerintem nem szükséges, hogy átmenj, nekem is elsõre sikerült minden vizsgám, pedig 2 hónappal az uccsó vizsga elõtt vezettem elõször életemben. Amúgy meg az is igaz, hogy a vizsgán mindent a nagy könyv szerint csinálj, a való életben, meg odafigyelve, de a körülményekhez igazodva kell vezetni. Ha már megvan a kártyád, már úgy vezetsz ahogy akarsz, csak ne veszélyeztess senkit és a zsaruk se kapjanak el! Csõ!
Igen jogos persze de nem egy fõ bûn szerintem! Biztos ha lett volna egy kis összeg a zsebében akkor a végén csak egy ejnye bejnye let volna. JA a multkor a parkolás miatt baxott meg most nem is kellett parkolni! Az a gáz,hogy a tetü pont erre volt kiváncsi mert az oktató kérdezte hogy akkor már arra vissza is mehetünk? Erre mondta hogy nem majd késöbb a felüljáro után! A felüljáro elött volt ez az eset a végétõl 2percre.
pászmekk...a vizsga idejére mindenki próbálja már visszafogni magát. az elsõ táblánál már 30al kéne menjél...nem a síneken. mindent úgy kell csinálni, ahogy megvan írva a nagy könyvben. ha ez megvan utána megkpaod a rózsaszín plasztik kártyát...és olyan magasról sz4rhatsz mindenkire,amilyen magasról csak szeretnél. a VB jogosan b4szott meg ha jól olvastam. ettõl függetlenül tényleg lehetett volna elnézõbb
Van itt valaki aki forgalmi vizsgán nemjattolt?? Már kezdem azt érezni scak akkor van esély átmenni ha pluszban fizet az ember. Ma volt a 2.forgalmim. Azért húzott meg mert lakott ter.en belül egy alig használt(jó ez lényegtelen) vasúti átjárónál nem 30al mentem,pontosabban az elsö táblánál a 3sávosnál 46al mentem,de bassza meg a sineken már 32volt az még beleférne na de most a táblától elkeztem elengedni a gázt és mire odaértünk volt 32. Aztán 300m-el utánna egy 40es tábla és a tábla vonalában voltam 42km/h-val aztán már alatta. Olyan nagy bûn ez?? Aztmondta elég súlyos hiba. Súlyos az anyja aki megfialta
Persze kinek mi tetszik :). Én is szeretek váltogatni de azért sokkal jobb ha csak nyomod neki és érzed hogy hátba vág az erõ a nyomaték :D.
Akkor jól kifogtuk: Alapjáratot nem lehetett beállítani, aksi 2 év után behalt, nem indult, szétesett a zár, fütyült az elsõ kerék szó szerint :D, fékbetétek cseréje rohadt sûrûn és még 100e km sem volt a kocsiban... ja és újonnan vettük Toyota: 150e-nél 6 évesen aksi csere, fékbetét elõl 1x csere, hátul még mindig jó... És kb ennyi a "hibalista" :D.
Ilyen kategóriájú benzinessel nem fogsz a büdös életbe pakolgatás nélkül kraftosan elõzgetni már mondom. Már csak a benzines motor karaktere miatt sem, dízel meg pont az ellenkezõje, kevesebb pakolgatás, mert a nagyobb nyomaték miatt, más fordulatszámtartományban áll rendelkezésedre az erõ. Szóval 2 feles dízel pakolgatás nélkül is gyorsul még akkor is ha kisteher, aminek van ugye súlya. Relatíve sok lóerõ, nagyobb nyomaték. Viszont az életbe nem vennék dízelt, szeretek pakolgatni, felpörög a motor elváltassz, már csak a fíling is utánozhatatlan. :))))
Szervízköltség meg, csak azon múlt, hogy nem makkoltad be a megfelelõ szériát asztrából. :))))
Valaki 1xer bukott es alitolag 146 ezerbe volt a jogsija!Ennyire felmentek az árak?(B kategrol beszelek)
Na látod ez az ami nem tetszett benne hogy vissza kell pakolni 3-ba. Mellette párhuzamosan volt egy Toyota Hiace-ünk, ami 5-ösbe is simén ment anélkül hogy visszapakoltuk volna neki. Persze lehet mondani hogy dízel nagy nyomaték ami igaz is, de az már felháborító volt hogy egy 1.4-es Astra szervízköltsége magasabb volt mint egy 2.5TDI kisteheré.
Valószínû. 3-ik astra a szûk családban, párhuzamosan 2, 1 f-es 1.4 8 szelep 60 ló, 1 g-s 1.4 16 szelep 90 ló, elõtte volt 1.6 8 szelep 75 ló, egyiknek sem volt soha semmi baja, a kopó alkatrészek cseréjén felül, plusz tudunk is velük közlekedni rendesen. Pedig nem 2 napig vannak nálunk. Apám most vectrára pályázik, én meg 1 gsi astrára. 1.4el logikus mondjuk, hogy nem 5ösbõl fogsz 90nél elõzni, hanem ha úgy van akkor szépen vissza kell rakni 3ba, ott viszont szépen gyorsul, jó enzot nem fogok vele elõzni, de átlagforgalmat secperc alatt. Peace :)
1.4es astrának igenis van ereje csak megfelelõ sebességbe kell rakni. Én pölö nagyon szépen tudok elõzgetni vele, nem májerkedés, csak ha vki astrát szíd arra ugrok, rossz szokás. :-D
Én se voltam valami magabiztos 1hónap kihagyás után , de úgy nem lehet "visszarázódni" hogy csak beszélünk róla:D.Egyébként meg a legjobb hely gyakorolni szerintem egy kis falu ahol ma is voltam meg tegnap is maival együtt összesen 230km-t mentem a hétvége alatt:D. Nekem ma már teljesn jól ment ,volt megint néhány "helyzet" de megoldottam.
nekem ne mondja senki, hogy mikor másfél hónap kihagyás után beül egy tök idegen autóba, akkor nem izgul az ember. :) pláne hogyha friss jogsisról van szó, nem x+1 év tapasztalattal rendelkezõvel. tudod mennyire izgultam? most sem merek még vezetni, fater már többször mondta hogy vezessek, egyelõre nem merek. hiába, ezt váltotta ki másfél hónap kihagyás. amikor levizsgáztam forgalomban akkor már úgy jó volt, utánna nem volt semmi, nem volt nagyon lehetõség vezetni, elszoktam tõle. ez van, majd megszokom ha már sûrûbben fogok vezetni
ácsi, miért vagytok olyan biztosak benne, hogy ott ötvennel lehet menni? :) és ha egy lakó pihenõ övezetben mentem 40-nel? :D magam sem tudom mennyivel lehet ott menni, mert õsztinén nem figyeltem, vagy csak épp nem arra mentem amerre a tábla jelölné. az a 30-40 most csak egy hasamra ütöttem érték volt, az is lehet hogy 40-50 volt, nem emlékszem hogy azon a szakaszon épp mennyivel mentem. :) majd ha legközelebb arra járok akkor kitanulmányozom a környéket, mert igazából elég sok ott a kertes ház, vagy társasház, tehát nem egy belváros meg nem is egy lakótelep.
lol...szép lett volna.de sajnos ilyen nem volt.(oktató sz0phatta volna helyettem.) hatalmas dugókba sosem kerültünk. oktatók ismerik az adott környéket mint a tenyerüket.kezdõket azért ha tehetik nem viszik a nagy dugóknak még csak közelébe sem
hála istennek neked rendes oktatód volt. én sem panaszkodhatom,sosem b4szogatott semmiért...csak mindig mondta, hogy majd a vizsgán ne így csináljam^^(kormányfogás,sebességhatár etc.) vannak kivételes esetek, de ahol a legnagyobb forgalom van,autók jobbra-balra,mindenhol...ott nem tanítják meg a legfontosabb dolgokat.pesten ezért öngyilkosság, ha betartod a kresz-t!
Az 1 kezes kormányfogásról...az esetek 75%ban én is egy kézzel fogom és ez egyáltalán nem vagánykodás, tökéletesen elegendõ a manõverek többségéhez. Az oktatóm mellett se kellett görcsösen két kézzel fogni a kormányt (csak vizsgán).
én is egy kézzel vezetek...alul 7óránál fogva...és igen tenyérrel forgatom a kormányt parkolásnál stb. ez egyáltalán nem vagánykodás, pusztán így a kényelmes...NEKEM... 10óra10perc-es fogás qrvanagy f4szság...kényelmetlen az egész tartás.viszont ez a hátsóüléssorig döntött ülés hidegen hagy...szeretem ha tartja a hátam az ülés,fõleg hosszú utakon.és persze többet is látok ki...
elhiheted, hogy én ezerszer megfontolom, hogy belemegyek-e...1.7turbodiesel nem egy LE-császár. viszont 4esen amikor megyek le nagyszüleimhez,és a régi szakaszokon még mindig csak 1 sáv van...kamionok,összefüggõ kocsisor,felmegy a pumpa,akkor viszont ami a csövön kifér...nem fogok másfél órát elbaszni(odavissza egyben) csak azért mert pár hülye kísérgeti egymást...szerencsére pár év alatt a 4es utat (talán itt haltak meg a legtöbben) szakaszokra bontották és van sok 2sávos rész...
megalodon: ez sajnos súlyos hiba. van ugye vmi kötelezõ városon kívüli vezetés is (itt pesten legalábbis igen) és engem faszán kivitt fél órára a dunakeszi melletti Auchan körforgalmához.aztán vissza újpest központ...gondolhatod...semmi extra nem történt,du. 4-5kor amikor a legnagyobb forgalom van és csigázik mindenki értem hogy ezt így elég nehéz "megtanítani" mert vmilyen szinten az embernek magától kell rájönnie...de még csak szóban sem történt meg, és engem ez zavart. legelsõ saját jogsis utamon,fater mondja elõzzem meg ezt a kocsit mer lassan megy. mondom ok,enyhe kanyarban volt az egész.majdnem árok lett belõle...1 hét alatt minél többet elõztem,és teljesen belejöttem,azóta merészebb dolgokba is belevágok,de az én és utasaim biztonsága a mérvadó mindig!
az 1. mondattal abszolút egyetértek :) Én egy vidéki városban tanultam meg vezetni, és itt minden benne volt ami kellett :). Jobb oktatót kívánni se kívánhattam volna.
Ha útközben megláttunk egy tanulókocsit rögtön utánna kellett eredni, hogy megelõzzem. Ez párszor elég vicces helyzeteket okozott. "Miaz nemlátod?! Ott a célpont, vedd üldözõbe!".
Párszor mentünk igazi éjszakai vezetésre (23:00tól 01:00ig). (ahogy hallom ez ritkaságnak számít az oktatók körében)
Mentünk a legnagyobb esõbe is vezetni. (én alapból télen jártam szóval a csúszós út elég közel áll hozzám:D), a lefagyott útra ráesõ esõ elég jó dolgokat tud produkálni.
Volt olyan óra amikor csak a tesco parkolóba parkolgattam, a kövi órába pedig a párhuzamos parkolást csináltuk.
Távolsági vezetés is volt sokszor, jó volt ismeretlen helyeken vezetni (távolság: Jászberény - Szolnok (oda vissza, szolnokon meg ugye keringtünk párat), szóval nem nagy cucc, de több mint a semmi).
A legkülönbözõbb idõintervallumokba mentem vezetni (szombatonként reggel 6kor volt az indulás), amikor beteg voltam akkor délelõtt mentem, a 2 órási mûszakváltásos csúcsba mindig engem rakott be, + ugye délután + este)
A mûszaki részét is jópárszor átvettük, + ami tényleg ritkaságnak számít az a kerékcsere! (még a rutin vizsga elõtt megcsináltuk a kerékcserét (levettük és ugyanazt visszaraktuk).
Szóval a lehetõ legjobban felkészített az oktatóm. =) (ami egyedül kimaradt, az a villamos (Berényben nincs villamos) :/)
Am én egy Dízeles VW Polo-val tanultam, mostmár egy benzines Renault Clio 1.2-t vezetgetek. (az utóbbit természetesen faterom mellett szoktam meg :), aki közben felkészített az igazi vezetésre :))
Hiába tanítják me a vezetést a mentalitással van a baj! Van olyan ismerösöm aki aztmondta amint megvan a jogsija szarik rá hogy kell fogni a kormányt +ilyenek,pedig hát ha vagánykodik valaki hogy pl1kézzel fogja,belemegy egy gödörbe ki i s kapja a kezébõl,vagy nem nagyon törödik hol és mikor szabad megállni stb..
Én rá voltam kényszerítve az elõzésre, mikor ültek mellettem, miért nem elõzöl menj csak :D. Plusz sokat ültem az anyósban és nem volt szokatlan, bár a bal 1-böl végigcsinálni kicsit más :D
A meggondolatlan elõzõkrõl: Én el szoktam õket küldeni a jó édes.....na oda :D, mert hogy képzeli hogy az én testi épségemet is kockáztatja :S. Fõleg mikor az 1.4 Astra akar elõzni és semmi ereje szembe meg jön a kamion... GONDOLKOZNI KÉNE EMBEREK!!!
egy esetben nézem el, (ettõl függetlenül megelõzöm, anyázás nélkül) azt hogy valaki tötymörög...ha rajta van egy kib4szott TÉ betû ha nincs, akkor üdvözlöm az édesanyját is... mellesleg a jogsi szerzés alatt egy nagyon fontos dolgot nem tanítanak meg az embereknek...ami talán az egyik legveszélyesebb "manõver" a közlekedés során. és ez nem más mint az elõzés! (errõl már írtam pár hete/hónapja) legalábbis bennt pesten a betondzsungelben,50es tábláknál alkalom sincs, hogy te megtanuld az oktatóval az elõzést.hisz mindenki gyorsabban megy mint te... és ebbõl a rutintalanságból,a legtöbb ember nem mer elõzni,az elsõ szárny rebesgetésekkor. ezzel kapcs. azt utálom amikor ilyen miatt alakul ki mondjuk a 4esen egy jó kis kocsisor...kín megelõzni õket... tegnap elõtt bele elõztem a tejködbe...110nél rámjött a szapora gyerekek(lejtõs szakasz,annyira nem gáz).egy geller van az összefüggõ 2-3km-es szakaszban,és hát majdnem csúnya vége lett,szerencsére ott megyek el mindennap,ismerem eléggé.nemlett baj. pár ilyen meredek elõzésnél mindig megfogadom,hogy ésszel megyek legközelebb,de valahogy mindig jön,és újra jön ilyen alkalom :S (jó tanács, vaúti átjáró elõtt 500m-el,senki ne kezdjen el elõzni egy Ikarust meg mögötte lévõ két kocsit^^ istenem,az se volt egyszerû a végén)
Ez azért egy teljesen más eset..nem mindegy hogy 50 helyett te 30-40-el mész mert akkor érthetõ hogy türelmetlen a mögötted lévõ,és az sem mindegy hogy pl az én esetem, 40 helyett 45-50el mentem de a mögöttem lévõ ezt kevésnek találta és inkább közelít felém 70-el aztán meg ott emberkedik mögöttem 1méterrel, miközben õ is tudja hogy úgyis meg fog állni néhány méteren belül.
nyilván megelõz, én is megelõztelek volna, ha 50 helyett 30-40el tökölsz akkor már feltételezhetõ, h az elindulás sem megy majd gyorsan, meg h a továbbiakban sem fogsz éppenséggel száguldozni. nincs azzal baj amit te csinálsz, amíg nincs rutin abszolút elfogadható, de az sem feltétlenül hülye akinek nincs hozzá türelme h nézze amint éppen vezetni tanulsz.
1. elõtte utoljára akkor vezettem mikor a forgalmi vizsgám volt, eltelt másfél hónap a kettõ között 2. elõször vezettem azt az autót 3. az 50 nem egyenlõ kötelezõ sebességgel. :)
ezt én sem szeretem, és egy olyan helyen másztak rám ahol a madár se jár. :D faterral mentünk egy kört, este volt már, a környék nyugis már ilyenkor, legalábbis ami a mellékutcákat éritni. befordulok az egyikbe mert amúgy is nekem lett volna elsõbbségem, megyek úgy 30-40-es tempó mellett, ember meg szinte leszedi a lökhárítót az autóról annyira rámmászott aztán megelõzött a kb másfél sávos úton, de nem sokra ment mert lassíthatott, ugyanis vége lett az útnak, és befordult egy másik utcába. szóval ezt nem értem néha, hogy látja az ember hogy piros, tudja hogy kanyar jön, de csak azért is belemászik a kipufogóba, aztán megelõz 300-zal, annak ellenére hogy majd lassítania kell. aztán meg ha hirtelen kell fékeznem akkor meg én leszek a "hibás" hogy miért fékezgetek. nem hogy inkább lemaradna, 60 helyett menne õ is 40-nel és szépen kultúráltan elautózgatunk az utca végéig, ameddig kb 30 méter volt akkor mikor megelõzött.
Hát igen eléggé rossz szokás.. Ilyenkor az jár az eszemben hogy ha esetleg vmiért fékeznem kéne meg tud e állni..:) Általában mindig az a hibás aki hátul van, ne mintha ez váloztatna valamit a helyzeten mert attól még összetöri a kocsit, és ahogy elnéztem a miénk drágább..:DD
52-tõl büntetnek 40-es korlátozás esetén. a suzuki hátsó ablakában pedig kint szokott lenni egy "elnézést, hogy ilyen közel megyek maga elõtt tábla" :) na nem mintha számítana, sõt. de engem nem is zavar ha közel jönnek, sokszor én is úgy megyek, rossz szokás.
Úgy értem hogy én 45-50el mentem kb és láttam hogy közeledik felém nem is lassan és csak úgy sacperkb 70-el jöhetett mert elég gyorsan ott volt a csomagtartóban és utálom mikor ott vannak 1méterre mögöttem miközben már engem is megbasznának mert 45-50nél már kattana valszeg ( na nem mintha lett volna ott vmi rendõr féle ûrlény 10km-es körzetben:D)...egyébként meg robogóval sem szerettem mikor ott szerencsétlenkedik mögöttem,döntse el hogy mit akar ..megelõz aztán majd 30méter múlva lelassít mert úgyis stop tábla, vagy hátul marad de akkor normális emberi távolságot tartson :D...
+30km/h-val nem tud letolni mert akkor neked megy :D akkora sebességkülönbségnél meg kb pár sec az elõzés. ez egyáltalán nem extra, valószínûleg több ilyen "hülyegyerek" van mint aki betartja az ilyen sebességkorlátozásokat. sajnos vagy nem sajnos, ez van :)
Nah megint voltam vezetni!De most már "egyedül". Szóval Gyöngyösrõl hazaszállítottam a nagyit Karácsondra 10km kb,aztán kiszállt és mondom ha már itt vagyok akkor megyek egy pár kört , abból a pár körbõl úgy 30-40lett a faluban össze-vissza = 135km és kb 3óra vezetés:D. Ebbõl a 3 órából kb 45percet egy elhagyatott tanya melletti aszfaltos résznél töltöttem , ahol ugyanis tolatgattam parkoltam stb.. 2 húzós rész volt összesen ebben a 3órában. 1. Hülyegyerek mögöttem a faluban 70-el próbál letolni az útról 40-es táblánál... 2. Egy rövidebb utat választottam , ami elõször jó ötletnek tûnt csak késõbb derült ki hogy 10centis sárból van "kirakva", és mivel elõtte még nem mentek arra kocsik ezért keménynek látszott:D...hálisten nem ragadtam bele,miután kijöttem belõlle biztos örültek a mögöttem haladók hogy azt a kb 10centis sarat az aszfaltos úton verem le ...
Az a bosszantó,hogy megvan már a kocsim már csak a jogsi kéne, párszor vezetgettem a sajátomat kicsit és sokkal jobb mint amin tanulok,már alig várom,hogy mehessek! Ma is mentem kicsit :) Remélem csak egy statisztika voltam,hogy valakit meg kell buktatni.
Osztálytársamnak is így volt rutinvizsgán... Elõször rossz sávból kezdte a jobbra elõre kapualj feladatot, megpróbálhatta újra, akkor meg felment a padkára...Gondolom ideges volt, azért rontotta el.
nem tudsz beállni -> másodjára se sikerül -> kezd felmenni az agyadban a pumpa -> "f@szom hogy itt pöcsölök má" 1. nekimész egy álló kocsinak 2. megállsz úgy ahogy tudsz és így vagy akadályozod a forgalmat vagy nem, esetleg úgy állsz meg hogy valakinek meg kell várnia hogy elmenjél onnan, mert nem tud kiállni tõled. (sajnos elég sokszor tapasztalom ezt, k*rvára nincs már hely de õ még csakazért is beáll, mert õ a jani és nem tudna messzebb állni, így lehet várakozni...)
sõt, valójában majdnem mindig az van -fõleg párhuzamos parkolásnál- h ha elsõre nem sikerül faszán beállni akkor javítgatva csak egyre rosszabb lesz, vagy legalábbis semmivel sem jobb. olyankor én kivétel nélkül mindig kiállok és újrakezdem. merõlegesnél könnyû javítani ha elsõre rosszul sikerülne. tehát lényegében igazad van, de ez van, sajnos.
Csak az a gáz ha az 1.alkalommal esetleg ujrakezdhettem volna akkor 2xra már sikerül beállni de már egyböl aztmondta jó álljubk félre! Pedig annyi szerencsétlent látok akik azt se tudják merre kell tekerni a kormányt...
elképzelésem sincs miért ne lehetne, ha nincs elsõbbségadás kötelezõ vagy stop tábla, esetleg záróvonal akkor miért ne lehetne elõzni? annak kell figyelnie aki rá akar hajtani a fõútra. csak a legtöbben ha jobbra mennek akkor csak az utolsó pillanatban -többnyire mikor az autó már félig a fõúton van- néznek el jobbra is. mondom, mi is majdnem csattantunk, és az csúnya lett volna a suzival :)
Aki most fog vizsgázni vagy mitomén azt monjda már meg, hogy sima keresztezõdésben, monjduk egy T alakú, ott lehet e elõzni?
Mert könybvenbe az van hogy nem lehet, meg én is igy tanultam, de oktató azt mondta most nekem, hogy bizony lehet elõzni. és ha valaki kanyarodik ki jobbra a fõutra, nem elég balra nézni neki, jobbra si kell, hogy nem e elõzik valaki.:SSSS
"Amin a multkor megvágtak a parkolás volt most az is elfogadható volt."
o.O amíg nem tud valaki parkolni addig ne is kapjon jogsit, de ha megy akkor sok sikert
Háát viszonylag jól ment ma vizsga elött utoljára.fél5re mentem már pont sötétededd,kissé fura volt. Amin a multkor megvágtak a parkolás volt most az is elfogadható volt.Remélem sikerül már igy 2x-ra :S Mondta az oktato,hogy ne izguljak,nem várnak csodát az embertöl.:) 7fön lesz 11kor :S Kéne már a jogsi nagyon. Nálam bénább emberek furikáznak az utakon,sikerülnie kell:)
Aki járt már Angliában az tudja, hogy ott okosan van megoldva a dolog, többsávos körforgalom és mindenki abba a sávba áll be amelyik kijáratnál ki akar menni, mivel minden kijáratnál megszûnik egy sáv. :)