nah, van masola topik, oda kéne irogatni ezeket:D legalább ujra feljön. jó kis topik méltatlanul hanyagolva.
nehogy azt hidd, haverom nagymamája száguldozik a hold felszínével megfelelõ minõségû földesúton. :D mondjuk az más, hogy életveszély, nagyon pici a mami, és alápárnázza a hátsóját hogy valamit emeljen a magasságán, de még így is alig lát ki. nem is tudom hogy tud így vezetni. régebben mikor havernak nem volt még autója, akkor a nagymuterja ment érte néha, aztán kérdi hol a muter? mondom keresd azt a Suzukit, amiben nem látsz embert, de mégis megy. :D meg szerintem a parkolás sem megy neki könnyen már, mert hónapról hónapra egyre több a karc a kocsin az elsõ és hátsó lökösökön. a kipuf. csõ szétvan csúszva, mikor állsz vele a lámpánál akkor meg úgy rázkódik a csõ hogy csattog össze-vissza, tehát a fél környék hallja. szégyen benne ülni. :D akkor nyomod a gázt és semmi nem történik, valami gyorsulás persze van, dehát...a hátsló lökös már félig leesett a sok "neki tolattam" valaminek sztori miatt. szóval megy az öreglány mint a szél, nem kíméli az autót
Nah igen a mazsolák.. 6oson 30al a belsõben, késõbbi szakaszon 30al az egyetlen sávon reggel 7 órakor dugót csinálva, lámpánál majdnem kiszedték a kocsiból. Másik barom aki látja hogy elõzök, de azért elindul a közért mellõl mert csak a tükrét nézi jönnek e mögüle.. Három hete meg majdnem kinyírtak éjszaka (6-os út, M0 felhajtó) mert 120al szembõl neki át kell döngetni a piroson, éjszaka nem számít a lámpa...
Igen kalapos úriemberek a legrosszabbak (tisztelet a kivételnek). Apám mesélte hogy egyszer jött haza kanyarodni akart a fõútra elõtte állt egy régi Peugeot benne a már említett kalapos úriemberrel. Kis emelkedõ volt nem tudott elindulni és nekigurult apám kocsijának (kisteher :)). Semmi baja nem lett a mi kocsinknak az övének betört lámpája. Teljesen kétségbe volt esve hogy most mi lesz mert hogy majd magasabb lesz a biztosítása te ÚRISTEN :). Apám mondta neki hogy ha kell vesz neki a bontóban egy hátsó lámpát csak hagyja már abba :D
az hogy mindenki betartsa,elég kivitelezhetetlen^^ enyhén szólva is. mellesleg az sem épp szabályos dolog, hogy valaki 30al megy a vácin a belsõben. vagy akár hungárián...aki túlságosan is odafigyel minden sz4rságra,az épp oly veszélyes aki ráhúzza másra a kormányt,meg 110el megy a villamos síneken...pont az ilyen tötymörgõ hülyék miatt(tisztelet a kivételnek) van elég sok baleset,mert egyszerûen kiszámíthatatlanok.
másik véglet a nõk. vácin 60as tábla,stabil 40el a csaj,jobbra index balra vált sávot. no komment. és aztán megköszöni^^ (DE MIT? hogy figyeltem LOL) ha meg mégjobban belemegyünk.akkor öregasszony.annál rosszabbat nem kívánok senkifiának bár a nagypapik is tudnak csinálni merész dolgokat.(jogsit is elvenném némelyiktõl,már ha érvényes még nekik)
igen, ez is jellemzõ. én azért általában tolatva állok be, igaz 3ajtós Unóval a parkolás általában kellemes szokott lenni. szeretem, amikor nagyobb kocsival szerencsétlenkednek, 2-3 próbálozás után game over, nekem meg maradt egy hely. :D
Én is így szoktam, de ezt úgy értettem hogy befelé indexel körbemegy majdnem és kimegy index nélkül. Másik kedvencem amikor balra indexelnek amíg bent vannak és aztán elveszi az indexet mikor kimegy. :D
#5462: Én tolatva jobban szeretek parkolni, nem tudom miért, sokkal kisebb helyre be lehet állni és nem kell annyit korrigálni, bár elõfordul hogy bénázok, de megesik :D
Pestrõl egy szót nem szóltam.
De ha beléd akarnék kötni, a kresz ott sem azért van hogy VALAKI betartsa, hanem hogy MINDENKI, mert akkor ...
De nem teszem, mert akkor álszent lennék.
Egyébként nem a kresz betartása ott sem az elsõszámú probléma, hanem az idióta közlekedési mentalitás, ami azért az egész országban jellemzõ.
És nemcsak a közlekedésben van ez: "ha velem kicseszett valaki, én is kicseszek valakivel" -körforgás ez sajnos, sok a bunkó, aki nem képes gondolkodni.
igaz, nálunk, kb. 40 ezres városban is szokott 2x2 sávon olyan dugó kialakulni, ami szintén gyönyörû. persze nem mérhetõ a fõvárosihoz, de épp elég. plusz jobbra még egy buszmeg is van, meg körforgalom, elõtte meg jobbra-balra is lehet fordulni, ill. onnan erre az útra. itt is vannak bevágós taplók, de egyébként ha látom, hogy nem akar köcsögölni, egyet-egyet mindig beengedek.
Magyarországon sok mindenre képtelenek az emberek. :) tényleg az emberek befelé indexelnek, kifelé nem. tehát akkor indexel mikor nem kéne, és akkor nem indexel amikor meg kéne. de a parkolás is vicces szokott lenni. múltkor ülök a kocsiban, várom faterom, és néztem ahogy szerencsétlenkednek az emberek, rájöttem hogy utálnak az emberek tolatva beállni, mindenki szembõl akar beparkolni. volt egy üres hely, jobbra volt egy kisbusz, balra meg egy ilyen padkás rész, 3-an próbáltak beállni oda, 2x is megpróbálták, mindenki szembõl akart, vége az lett, hogy továbbmentek. faternak elmeséltem, már a parkoló kijáratánál állt, ilyet szól "nem tudnak beállni?" fogta magát, onnan visszatolatott és beállt elsõre. majd, "miért nem tudnak beállni?". meg az is jó mikor centikre ráállnak a másikra párhuzamos parkoláskor, és akkor állj ki onnan
Ja igen a kedvencem amikor végig megy az index :D. Bemenetekor is lehet indexelni ha egybõl az elsõnél kijössz...Legalábbis én így szoktam. Ez így helyes nem?
Az a baj hogy Magyarországon képtelenek az emberek a kétsávos körforgalmakat használni. Érden is van egy, ki is van táblázva hogy melyiken menjél be, aszerint, hogy merre mész. Akkor is körbe megy kívül, majdnem összetörnek, borzalmas.. Még az 1 sávos körforgalmakban is szerencsétlenkednek, befelé indexel kifelé nem és a többi...
veszprémit vágom, arra sokat jártam, gyõrit majd megnézem, jól hangzik :D
mellesleg fehérváron ugyan ez volt amit te is írtál (kivéve h itt még 1 évet sem élt meg), itt is volt két sávos de inkább ott is lezárták minden irányból az egyik bevezetõ sávot... és a hármas körforgalom megvan itt is, maroshegy felé, nagyon vicces. de amúgy is, ahogy maroshegy felõl mész be a városba több a körforgalom mint a keresztezõdés, 7-8 biztos van, sõt.
Két és többsávos körforgalmakról: Veszprémben volt 2 sávos körforg, amit pár év alatt lebutítottak mert senki nem tudta használni :D én egyszer mentem be a legbelsõbe egy másik kocsi mellé mert majdnem teljes kört mentem õ meg folyamatosan nyomta a dudát és integetett :D. Így most úgy van megoldva hogy a két sáv el van választva ilyen magasított szegéllyel, aki egybõl az elsõnél letér az jobbra megy aki tovább akar menni az a belsõben marad.
Gyõrben: Árkádnál sok sávos körforgalom nem számoltam mennyi :D talán 3 lámpákkal megfûszerezve XD, na aki azt kitalálta...
na ez az egyik kedvenc témaköröm :) sok helyen van ilyen, h a bekötõút végén a két sávból csak egy sáv visz be a körforgalomba (valószínûleg azért mert Magyarországon az emberek még a szimpla körforgalmat is képtelenek használni, a két sávosról talán azt sem tudják h létezik, még ha a kellõs közepén vannak akkor sem...). ilyenkor szokott az lenni, amit te is vázoltál, h egyik sávban a város széléig áll a kocsisor, a másikban meg senki. hát de basszus, miért? az elvet amivel ez megoldható nem másról nevezték el mint a cipzárról. igen, cipzárelv. a végén, mikor az egyik sáv elfogy egy autó behajt az egyik sávból majd egy a másikból és így tovább. na ez Magyarországon eddig bárhol jártan sehol sem mûködött, pedig nem valami bonyolult...
Mikor Gyõrbe voltunk, körforgalom elõtt még két sávos, pont a végénél lesz egy sáv és körforgó.
nem is tudom hány sszáz métereskocsisor volt, de nem volt senki se aki jobb oldali sávba végighúzott volna, hogy bepofátlankodjon valahova elõre.
Egyébként akkoriban sehol se volt EURO NCAP, meg hasonlók.
Szinte kivétel nélkül konzerv volt az összes autó.Hála égnek.Nem voltak olyan dögnehezek mint a maiak.Tele minden fölösleges ketyerével.
Chapman mondta meg a frankót.Ha kicsi a súly, nem kell akkora motor.Ez szerintem tök logikus.Nem biztonságos..az igaz.De hát valamit valamiért.
abszolút igazad van, csak pesten az szív a legnagyobbat aki rendes és nem alkalmazkodik. eleinte én is kivártam párszor a soromat, aztán meguntam. a suzuki elejét meg be merem tolni bárhova, mert általában senki nem akar nekimenni, tudják h ennek úgy is mindegy :) persze számtalanszor dudáltak le meg villogtak meg stb, de ez már a legkevésbé sem zavar, meg amúgy is általában ottvan valahol a környékemen a vidi sál is, azt sem szokták értékelni. azért ha parkolok vhol akkor nem merem látható helyen hagyni benne :)
a másik kedvencem az, amirõl már nagyon próbálok leszokni, h ha dugóba kerültem mindig próbáltam okos lenni, és megoldani mint fehérváron. azzal csak szívni lehet, kb még sosem jöttem ki jól egy ilyen "rövidítésbõl". pedig már taxisoktól is kaptam tippeket, akik pedig tudják h mit hogy merre, de ez vhogy még nem megy nekem pesten :)
És ki nem szarj ale?
Pont ettõl ilyen fürge, mert baszott könnyû.
Banano én sehol sem hasonlítottam a fabiát az astrához, csak utálom amikor idióta jelzõkkel dobálóznak emberek.
az ilyen bepofátlankodókat úgy nem tudom megérteni. vagy csak magamat nem. hogy én miért állom végig a soromat sosem értettem. valszeg rossz neveltetésben részesültem^^(amit kétlek) brutálisf4szkorbács kéne mindnek jah és a legjobb amikor a sor elején vagy már. és akkor vágódik be index-el a szomszédod, vigyorogva (akit amúgyis útálsz) na további kellemeset,én most hanyagolom a gépet kicsit...bb
a felmerült "mennyivel megyek és mennyit mutat az óra kérdésre": elvileg minden autóban fölé mér az óra a valós sebességnek, hivatalos adatot nem tudok, de megfigyelések alapján kb 10%-ot. tehát ugye 50nél csak 5 körül, de 100nál már 10km/h stb. mikor mérnek akkor ugye nyilván a valós sebességet veszik figyelembe, ezért lehet, h mondjuk óra által mutatott sebességnél már büntetnének aztán mégsem kapsz papírt. a gps is a valós sebességet mutatja, ez is elég nyilvánvaló (az más kérdés, h azok mondjuk változóan mérnek pontosan:) ) a kihelyezett sebességmérõk meg beállítás kérdése, én azt vettem észre, h régebben (és fõleg vidéken) a valós sebességet mutatták, tehát pl óra szerint 50nél 45öt, míg mostanában (és budapesten amúgy is csak ilyen láttam) olyanokba futok bele amelyek az óra szerint mutatott értékhez állnak közelebb.
namost ugye h hány százalékos sebességtúllépéstõl büntetnek az is változó. mivel általában sietek, de úgy már nem éri meg h büntetnek ezért nagjából megjegyeztem, h városon belül (50km/h megengedettnél) 65tõl büntetnek, ami kb azt jelenti h óra alapján még 70el is mehetsz akkor sincs gáz (ezt többször is sikerült megtapasztalni, legalábbis egyszer sem jött még onnan papír :) ), lakott területen kívül (90es megengedett) 108tól büntetnek, tehát óra alapján 115 környéke belefér, pályán 130as megengedettnél meg 143tól büntetnek, tehát ugye 155 környéke mutató szerint. amikor ezekkel a sebességekkel fényképeztek még sosem volt gáz, más kérdés h egy abszolút felesleges 100as korlátozásnál én a 130 szerinti tempómmal mentem (m7 pest elõtt, 3 helyen is 100as tábla, merhogy' azthitték h van a kreszben olyan h esõben annyi, aztán rájöttek h nincs, úgyhogy legyen inkább mindig 100, aztán most már õk sem tudják h mit akarnak mert rendes idõben 200al is beveszed azt a kanyart, na mindegy) és akkor azért mégiscsak lefényképezett a rendkívül viccesen a kanyar végén a susnyásban álldogáló jómunkásember.
amúgy én vidéken tanultam vezetni, eleinte ott is vezettem, kb a fél országot bejártam kocsival de pestet akkor mindig kerültem. most az elmúlt kb 1 évben viszont baromi sokat járok fel, pont a már említett 8-9kerbe a legtöbbet, és nekem tetszik, hozzám jobban illik ez a pesti vezetési stílus, 30 centi hely marad két kocsi között akkor oda már 3an karnak beférni, kanyarodósávban 150 méteres kocsisort elõz majd lámpa elõtt bepofátlankodik, rádhúzza a kormányt majd mikor má amúgy is befér megvillantja az indexet h õ bejönne, ha esetleg nemtûnt volna fel stb :)
képek alapján 5-6 széria. de ami itthon elterjedt az a kis méregzsák csapottseggû,meg a crx. elég sokan meghaltak abban^^ persze ez nem feltétlenül a kocsi hibája...
de most komolyan,az a civic nem arról híres, hogy mennyire biztonságos...2. vagy 3. széria azthiszem. amikor a CRX-ek jöttek ki. nagyon jó autó,iszonyatosan erõs az a motor,de könnyû papírkasznin van. most ezt hiába tagadod^^
Jolvan nálam csak kihúzod a gyufát.Ez a civic hulladékozás se volt jó ötlet
De nekem mindegy.Ennyi erõvel akkor az Opel Astra is egy hulladék, mert kb annyira hoz izgalomba mint egy zsák szürke molylepke.
te is tudod,hogy a kivétel erõsíti a szabályt. bocsánatot kérek a hulladék titulusért. csak nekem egy szinten van a ford fiestával. kicsit fapados volt. de a vezetõülés mindig kényelmesebb,ott meg nem ültem sem fabiában se fiesta,sem más ilyen kategóriás kocsiban. a hulladékot inkább rakjuk át a régi Swiftre...meg a régebbi Civic-ekre.(kecijó motor,de japánkoporsó effekt)
nekem volt már nem egyszer, hogy rámjött a szapora^^ 60körül mehettem mert a seggemben volt egy zsírúj 6os BMW...mondom nem csigázok 40es táblánál.erre látom messzirõl refizik egy kis suzuki,akkor már a bömbis gyerek is visszament a sávjába. lassítok, kb 45-50 és nem jöttek utánam meg nemis villogott. van errefelé Fóton egy szakasz ahol mindig pontosan 50el megyek, mert nemlehet tudni mikor hova bujnak el. ezek itt rafináltak ám nagyon. egyszer szúrtam neki nagyon,2es,3as teli,és látom h elhagyok egy fát,ami mögött állt a 3lábú. na mondom pászmekkkk, de amikor átléptem a seb.határt már nem voltam a látószögében.hála a jó istennek. most ebben a nagy hidegben meg nem nagyon állnak ki,max kocsiban,de azt is rég láttam már.
engem kétszer állítottak meg azthiszem,de csak 1ikre emlékszem pontosan. hajnali 4kor mentünk haza haverokkal. suliból ^^. ilyen denevér derby volt akkoriban. és hát gyanúsak voltunk nemis tudom miért.(én nem ittam) ahhoz képest h újpesten ez egy 2-2sávos út,nincs nagy forgalom,fõleg nem hajnalban.de azért kellett 1 nagy transit,3octavia, meg 2civil rendõrkocsi. volt idõm megfigyelni mennyi egységgel vannak kinnt. kérdezgette a f4szságait, hogy kié a kocsi stb stb. mutassam meg mivan hátul(tesi cuccok LOL,szagold meg k0cs0g)...amúgy nem volt sz4rházi.ismerem elég b*zi rendõrt.(jogsi nélkül motorozás miatt,megismertem közelebbrõl is párat)
Ja hogy neked a hajófutómû jön be?
Amúgy a miénk se új.2000-s , nyáron lesz 9 éves. 1.4 16V, 100ló, 230E+ kilométerrel.Kopóalkatrészek, egy vezeték,jobboldalon elektromos ablak panel cseréje, baloldalon a konzol cseréje, és most volt egy termosztát 3 ezer forintért.Jó mert feleannyiért van alkatrész a szlovákoknál.A külseje elég csapzott, de ennyi kilométerrel nem is csoda.Fõ alkatrészeivel semmi baj.Komfortos-e?Hát nemtudom, nekem nincs vele bajom.Egy a "baj" hogy a miénkben nincs klíma, mert amikor bejöttek ezek a piacra, volt classic, comfot, elegance felszereltség, a mi comfortunkhoz nem járt légkondi, de ki lehet bírni.Ami kell az benne van, jól is megy 3000 fölött húz mint a desznó.Majd szerintem kuplungtárcsát kell cserélni, mert az még tuti a gyári benne.Meg valami ökör most több olajat öntött bele mint amennyit kellett volna, nagyapámmal majd lecsapoljuk.
Szóval hidd el nagyon tartós, dinamikus fasza autó ez.Szóval a hulladék szó elég erõs rá.És mutass egy ennyi kilométeres borát:DDD.Elnézve a mostani VW-ket...
Tuti hogy reális van is néhány cikk a neten..asszem totalcar-os vagy nemtudom .. A-pontból B-pontba kellett mennie a csávónak az M1-es autópályán, különbözõ sebességgel elõször 110km/h aztán 140km/h és végül 160 vagy 170km/h ..aztán a végén kiderült hogy nincs értelme 160-al menni mert úgyis minden esetben bevágnak eléd és kb 5percet nyersz egy 60km-es szakaszon.
hát nekem 2 éves jogsim van, még egyszer nem állitottak meg, igy nemis büntettek meg, de még állítgatókat se nagyon szoktam látni:S
le is kopogom azért.
de viszont volt már hogy baszott meg rendõr figyelmeztetéssel, bár engem annyira nem is, kocxsival bementünk penny parkoloba iszogatni én csak kolát többiek pálinkát oszt jött a rendõr:S
Talán mert 143km/h tól fényképeznek a pályán.
Városban 40-es táblánál asszem 43tól kapnak le.
Lakott területen kívül 90-es "zónában" 99km/h-tól.
Egyébként igen, valóban csal de nem minden esetben 10km/h-t ..130-140es sebességnél talán megvan az a +10 amit rádob a mutató, de viszont 50 környékén max 3-4km/h plusz.
újakról nincs véleményem. de a régi tény h nem épp egy komfort kocsi...ültem elég sokban.bár az akkoris szériás(5-6éves példányok) Octavian tanultam,azzal nemvolt baj.kényelmes volt!(de az a váltó) mai napig irritál az astrámban is a hátramenet...felkell huzni a váltót és 1es helyére bebökni. skodákon meg lenyomni kell. nekem kényelmetlen.
ha kocsisor van õk sem sietnek^^ mert mennek 10métert és megint megállhatnak. amúgy tényleg a Hungária az egyik legszörnyûbb...bár amióta kamionok nem arra járnak napközben teljesen jó,meg olyan 2-3óráig.aztán este 8ig dugó.
amúgy érdekes mert GPS szerint csal az én órám is.minél gyorsabban megyek annál többet. 50nél olyan 3-4-5öket. 130nál meg 5-10...viszont ami kivan rakva ilyen elektromos doppler szarság.ami mutatja mennyivel mész és lassíts-al világít ha "száguldasz". na az pl azt mutatja amennyit az órám...
én meg pont olyan helyen tanultam vezetni, ahol káosz van éjjel nappal. :D Hungária - Könyves Kálmán - Népliget, akkor Keleti pu és környéke, VIII - IX - X ker finom belvárosi betondzsungele. mondjuk a Hungárián lévõ dugók jók voltak arra, hogy megtanulj kuplungozni meg fékezni. mikor tanultam vezetni (igazából még most is azt teszem, csak egy nagy T betûs tábla nélkül. :) , akkor mindíg stresszeltem a pirosnál mikor elõl áltam, hogy "úristen mi lesz ha lefulladunk, mögöttem a Kecskemétig tartó kocsisor, mennének én meg itt gyök 2-vel indulok el ha nem fulladunk le, úristen" :D
hát mikor én pesten járok, átválto ktök bénává..najó nem, megyek viszonylag normálisan, de tényleg, figyelni kell mindenre, majd be szars, a sk kocsitol tömegtõl, átmész a dunán fõleg:D hát végülis közelébe nemlakok pestnek, nincs ott rutinom.
viszont amit észrevettem, a kocsik segességmérõje kb 10 km-ert csal.
szinte mindig 60-al vagy 100-al autópáláyn 140-el megyek, és még se büntetés se megállitás nem volt, erõs a gyanúm, hogy a kocsikat direkt igy csinálják. mész 50-el, mérnek, és téged 40-nek látnak.
én budapesti vagyok azóta amióta megszülettem, tudom mi megy itt, de valahogy nem akarok alkalmazkodni a budapesti vezetési morálhoz. :D persze én sem megyek 20-szal, általában annyival mentem mindíg amennyivel lehetett, vagy 10-zel lassabban. sajna budapesten tényleg azon csattan az ostor, aki beakarja tartani a kreszt. :|
jah és erre a "szórakozásos" dologra (lapjával csúsztatni stb.) csak annyit, hogy van ismerõsöm. Mondeon akkora dob mint egy kályhán,jó hang minden. eldobja neked bármelyik kanyarban a kocsit,megisfogja rendesen. na igen ezt megtanulta vidéken(vác környéke) elég jól. csak aztán mikor bejön pestre,egyszerûen összeszarja magát.nemtudja mi hol merre,táblákkal nemtud tájékozódni stb. nem ismeri a dugó,a nagy forgalom fogalmát sem. persze ha javarészt vidéken kocsikázik nemis kell, de gondolom nem örökre ott fog lakni,meg sokat kell bejárnia etc...
mivel az én kézim alig fog (nemtom miért,majd meghuzatom) én csak télen dobom el kanyarban^^ idén egész jól csúszott a hó(meg a jég) csak óvatosan emberek!
vidéken lehet azért van a kresz, hogy betartsák az emberek...de a fõvárosban ez fokozottan elkerülendõ! nekem ne mondja senki aki a fõvárosban vezet MINDEN NAP, hogy biztonságos,ha valaki a kresz minden lépését betartja. mert akkor õ hazudik.
én pl útálom a mazsolákat.sosem értettem, hogy valaki tanuló,miért kell összeszarnia magát,és mellékutcákban miért kell 20al menni(nemvicc) ha sietek ha nem mindig megtalálok egy ilyet...vissza 3 és duda^^ ha elítélitek ha nem én nem szeretem ezt a f4szkodást. én tanuló vezetõként is mentem 60-70el,dinamikusan csináltam mindent,elõzetes vezetési tapasztalat nélkül...na mind1 csak egy felvetés volt.
Banano: azért gondolj bele,azt a fabiát egész nap zúzzák,mindennap.még jó hogy nem zsír új fék van benne,amúgy VW konszern mind2 kocsi.bár a fabia egy hulladék,a bora meg csak összevan rakvaez tény ^^
hát igen. én is azt mondom, a kresz azért van, mert be kell tartani, különös tekintettel a sebességhatárokra. ugyanakkor hazudnék, ha azt mondanám, még nem léptem túl. akár városban is. meg a kézifékes fordulót sem tanulja meg helyetted más. :D
de mindezt szigorúan olyan helyen, ahol nem veszélyeztetsz senkit/semmit.
emlékszem, régebben volt, hogy mentem városban, de ilyen forgalmatlan helyen, nem tömbházak közt, 50 körül. megérkezett egy sufnituningos Kalos mögém ( én a Swifttel voltam), és elkezdett tapadni. nagy egyenesben sem elõzött. na, akkor odaléptem kicsit, az meg csak pislogott.
legtöbb amit eddig mentem, az 110 volt, az már az Unóval (1.0), lakott területen kívül, 0 forgalomban, amikor bütyköltük a kocsit, és hát ki kellett próbálni.
nekem másfél éves kb. a jogsim, naponta vezetek, de amikor a Fiat Unoból átülök a Swiftbe, ég és föld, az elsõ fékezésnél jövök rá mindig a különbségre. az Unót vezetem minden nap, a Swiftet kb. havonta egyszer, vagy ritkábban, tehát a szokás hatalma. :D
Jah szerintem is mennyÉ' vezetni.Nem jó ha így állsz hozzá:).
Én kifejezetten élvezem sõt még most így az elején mondhatom hogy szórakozás is és ha el kell menni A pontból B-pontba akkor úgy szeretnék menni hogy közben érintjük a C D E F.... pontokat is :D vagyis a lehetõ leghosszabb úton:D.
mennyé' vezetni! :) még ha tök béna is lennél (amit írtál abból mondjuk pont az derül ki h nem vagy), akkor is belejönnél pár hét alatt, utána meg... eleinte ez van, pöcsölsz, bizonytalankodsz, letolnak az útról, hosszasan bámulnak a pofádba mikor végre megelõznek, mondván "h hát ez a gyökér meg mit krúzol itt apa kocsijával", ezzel jár.
ma ilyen léleköntõs hangulatom van. tudjátok mit? ne vezessetek, drága a benzin meg nagy a szmog :P
még nagyon anno ebben a topicban is beszéltük -a legtöbben akkor sem értettek velem egyet- h néha azért ki kell próbálni dolgokat. én pl fehérváron több olyan helyet is ismertem ahol lehetett hát félig meddig legálisan szórakozni az autóval, meg mivel már akkor is többnyire éjszaka vezettem a kihalt városon nem egyszer mentem keresztül nem éppen a megengedett sebességhatárokon belül. persze ez hülyeség, senkinek nem mondom, h csinálja, de egyrészt ezeknek köszönhetõen jó pár balesetet sikerült elkerülni a késõbbiekben, másrészt bárki bármit mond, akkor is jó poén, még ha felelõtlen és veszélyes szórakozás is :)
Jah hát muszáj gyakorolni anélkül nem megy, és most nem arra kell gondolni hogy 17éves kis hülyegyerek cigivel a szájában apja bmwjével csikorgó kerekekkel a piros lámpánál.:D Nem így terveztem , és nincs is sok kedvem felkenõdni a városban egy villanyoszlopra.:)
Városon belül azért illene betartani a korlátokat, kívül meg +10 még elmegy, mondjuk én még élvezem is ha 150-160al megyünk a pályán, nincs abban semmi rossz csak hát nem kezdõ jogsival kéne csinálni..
én mostanság nem merek vezetni. 2x vezettem azóta mióta megvan a jogsi (hónapja kb). fater már annyiszor megkínált egy kis vezetéssel, én meg annyiszor visszautasítottam. :) talán nincs meg az a kellõ biztonság, mint az oktató autóban volt, mert ugye ott van egy bónusz pedálsor az oktatónak is. de egy rendes autóban ugye nincsen, tehát nem fog apám fékezni helyettem. az autóval amit vezetek azzal nincs gond, nem fulladtam még le, nem rángat, a kormányzás, váltás is megy, fékezés is tulajdonképp. de nem tudom miért nem merek vezetni.
párszor ülsz benne még és megszoksz mindent, aztán idõvel ha kipróbálsz más kocsikat is akkor már kb 5 méter után érezni fogod a pedálokat, mindent... akkor ennyi volt, most már úton vagy afelé h tényleg megtanulj vezetni, minden jót :D
Annak ellenére hogy csak harmadjára ültem anyám kocsijában egész jó, bénázás nem volt legfeljebb a fékkel egy pici..skoda fabian tanultam és hát.. van egy kis különbség vw bora javára, bora fékje = kormánylefejelõs majdnem:D.De télleg szokatlan volt még az egész... hogy éppeeencsak megérintettem a pedált és már lassultunk is mint állat és még volt vagy 5centi a padlóig :D. Kuplung is más egy kicsit , skodanak kb a közepe körül van a fogáspont vwnél meg már inkább a végefele mármint amikor már majdnem teljesen fent van a pedál.
Jah és ami egybõl feltûnt,elsõ "gyorsulásnál" az a kb +50LE ami a vw-ben van.Tanárom mindig mondta hogy ,,padlózd meeeg" mostmár értem hogy azért kellett mert így tudtuk tartani a tempót azokkal az autókkal akik éppencsak nyomták a gázpedált:DD.
Nagyanyámat meggyõztem a vezetésemmel teljes mértékben,:D anyám meg csak egyszer szólt hogy 40fölött tegyem be a 4-est és ennyi.
Holnap megyünk a tescoba.. én vezetek.
na azt meg pláne szard le. engem mondjuk sosem idegesített ha mások belebeszéltek h hogyan vezetek, a legtöbben rá is jöttek h úgy sem érdekel mit mondanak. anyám az egyetlen aki még most is mondja h "jaj ott fékeznek", "ne menj olyan közel", "mennyivel megyünk" stb. ha zavar mondd meg neki, de igazából nem kell vele foglalkozni.
amúgy ezek szerint már nem teljesen ismeretlen a kocsi, a környéket is ismered, nem lesz gáz, felesleges stresszelni rajta.
Eddig kétszer ültem anyám kocsijában, elõször nagyon szarul ment kb 10fulladás...de akkor még csak kresz-re jártam, és elõtte csak "ölben vezettem" :D aztán kresz-en átmentem és rutinra jártam akkor mentem másodjára anyám kocsijával akkor még bizonytalan voltam de viszont 0 fulladás és szépen kanyarodtam:D. Utána forgalmi; elsõ néhány óra még furcsa érzés, végefele vizsga elõtt egész jó.
Nem is igazán a forgalomtól félek mert már robogóra is megvan a jogsim nyáron lesz 4éve szal úgy kb képben vagyok hogy mi a helyzet a környékünkön, sokkal inkább anyámtól hogy mennyire fog magyarázni hogy ,,mért így csinálod..azt ne úgy csináld stb"
nem is akartalak megnyugtatni :) eleinte mindenki szerencsétlenkedik. nem tudom mennyi rutinod van, ha csak annyi, h megvan a jogosítvány akkor az kb semmit nem ér. az adott autót sem tudom h vezetted-e már korábban és mennyit, nyilván ez is számítani fog. nem valószínû mondjuk h összetöröd a kocsit, de az h lefulladsz, szarul váltasz, rángat majd össze-vissza, bizonytalanul tartod az irányt, ilyesmi szinte biztos h elõ fog fordulni. én is emlékszem h milyen voltam eleinte, meg jó pár friss jogsis mellett ültem már. persze voltak kivételek, akik már egy napos jogsival is faszán vezettek, de ez nem véletlen, nekik már volt rutinjuk.
mod.: ja meg persze nem tudom merre mentek, de ha arra korábban még nem vezettél akkor elõfordulhat, h nem tudod majd egybõl átlátni a forgalmi helyzeteket, de ez a legkevésbé sem meglepõ, újra sok mindenre figyelni kell majd, fõleg ha az autó is új neked.
Hi!
Holnap megyek elõször vezetni mióta megjött a jogsim,tanár nélkül meg +3 pedál nélkül..anyám kocsijával 10km-es távra oda õ megy vissza meg ha minden jól "sikerül" akkor már én jövök.Izgulok nagyon, nem akarok bénázni:D.
nálunk soroksáron a mellékutak tiszta jegesek, lehet csúszni lapjával 100 métereket gyökkettõvel :)
a fõutak jól...
Én csak délután voltam boltban de semmi nem volt már, mellékutakon foltokban még jég aztán kész.
ugyan ez volt itt is, kocsival kb bárhova el lehetett jutni, csak figyelni kellett kicsit. aztán mikor kiszálltam már gyanús volt, h kb minden második ember zoknit húzott a cipõjére. a járdán életveszélyes volt közlekedni, a babakocsik emelkedõkre való feljuttatásához kb 4-5 ember összehangolt munkája kellett, mindenki úgy járt mint aki nyomorék, részeg és még be is szart. meg a centis jégréteg a kocsikon is vicces látvány. elvileg holnap is ez várható, hurrá.
nem volt vészes, faterral Árpád hídtól lementünk Érdre, majd Budaörsre, és haza. na nem én vezettem mondjuk. :D de az autók igazából lejárták a krémet, vagy nem tudom, sóztak az éjjel a kotrók. csak a mellékutcákban volt vészesebb, ahol alig van forgalom. sokkal vészesebbek voltak a járdák, majdnem fejreálltam párszor. :D
mindenki óvatosan közlekedjen. ma csak hazafelé kezdett nálunk esni, nem tudom holnap milyen lesz.
benne van a pakliban, próbálok odafigyelni. mivel kb többet vezettem szar idõben meg éjszaka mint normális viszonyok között bízom benne, h amit lehet le tudok reagálni, amit nem abból meg majd lesz vmi. tökéletesen igazad van amúgy, én sem azért megyek ilyenkor ilyen autóval és ilyen állapotú gumikkal mert vagány :)
Fehérváron ónos esõ esik senki ne induljon el akinek nincs sok gyakorlata.
nálunk tényleg volt olyan, h nem tudott kijönni a busz a város szélére ahol lakom, kocsival meg nem tudtunk kiállni a garázsból :) szóval ha mondjuk nem mellette laksz, akkor talán :D én anno megjátszottam volna, simán :D
De télleg...szerintetek jó kifogás az hogy azért nem megyek suliba mert nem akarom összetörni magam?
állítólag ónos esõ fog esni a napokba, az azért már annyira nem egy kellemes dolog, szóval csak óvatosan. :)
így értem, és jogos. néha elfeledkezem róla, h annyira azért nem kicsi ez az ország, h ha nálunk a környéken nincs semmi akkor máshol se lehessen :) az ónos esõt hallottam, vicces lesz, de muszáj menni :D
9centis hó Gyöngyösön, és mivel nem túrták el az utakat és csak sózzák ami már semmit sem ér , ezért minden szar ráfagy az útra éjszaka, és reggel alig lehet menni. Plusz holnapra piros riasztás OMSZ, ónos esõ ..ami nálunk remélem hó lesz ....még mindig jobb.:D
nálunk pl. hó van, az útra rágyógyulva (mellékutakon nagyon, forgalmason az autók már majdnem megsemmisítették), mert õsszel mutatták, meg újságban is volt, hogy a hókotróflotta felkészült a télre. aztán a havat meg b.sztak eltúrni. bár én ilyenkor is megyek az Unóval. :)
Csak úgy lesz rutinja az embernek ha szerez.
De az szerintem normális, hogy friss jogsival csúszós úton nem engedik ki az embert. Mindenkinek jobb így. Elõször száraz úton menjen, úgy ismerje meg a kocsit.
Bár én tavaly is mentem hóban nyári gumival is.
ezt sosem értem. milyen idõ van most? hideg. téligumi, azt' jóvan. még a suzukin a 8 éves nyárigumival is simán lehet menni, rendben van, egy-két helyen oda kell figyelni, de semmi extra. vagy ott hó lenne? itt a max -10foknak köszönhetõen semmi sincs, csak baromi hideg :)
Huhuuu karácsony elõtti péntéken vizsgáztam forgalomból, és most kaptam meg a jogsimat!:)(0hibapont forgalomban büszke vagyok magamra:D) Kb 1hónap volt az egész asszem de megérte+!Mondjuk most hogy nálam van, nem sok mindent tudok csinálni, ilyen idõben anyám sem megy kocsival , és nem hiszem hogy most csak úgy oda adná:D