Azt nem tudom, de ezek nem szoktak olyan nehezek lenni :D, haveromnak valami boltvezetõije van a vizsgán radírozható tollal kellett írniuk és ami nem volt jó javításkor a tanár átírta nekik :D.
Amúgy eü2 ez szerintem hivatásos jogsi akar lenni, szóval gyakrabban kell hosszabbítatni, legalábbis a szomszéd valami ilyesmit mondott, de lehet hogy tévedek :)
Nah most érdeklõdtem a futárcégnél, azt mondták, B-jogsi (tuti van-.-), Eü2, meg belföldi árufuvarozói engedély.
kérdésem, ezt hogy állitsák ki, egyáltalán mi ez, mennyit kéne rá fizetnem, menny idõ, stb.
asszem eü az az orvosi alkalmassági, szal mehetek dokihoz, de amit adtak jogsihoz az ugye nemjó? meg tán az csak sima eggggyes. a kettes mibe különbözik, elbukhatok e rajta ha van egykét "betegségem"?:(
a másik meg zstem ott ahol kresz-vizsgáztam, gondolom az kerül vagy 100ezerbe:S
bmw-A VEZETÉS ÉLMÉNYE ,ha számít. Nekem Francia autókban csak a nagy belsõ és kényelmes ülések (bár ez megtévesztõ,ezzel akarják elnyerni a tetszésedet) tetszettek,amúgy nekem inkább kinézetre nem jönnek be(halottas kocsinak hívom:D)
kezdem sejteni mire gondolsz...váltó,kuplung,kormány meg ilyesmik?? csak két franciát vezettem eddig,de a picassoban is megfigyelhetõ a kemény kuplung,és hogy fennt fog. a kormány pedig vajpuha volt mind2ben.ami nem minden esetben jó.kevés az info az útról,a túl szervózott kormányoknál,legalábbis számomra!
hmm nem nagyon értem mire gondolsz. van olyan kocsi amit jó vezetni, és van amit nem...ültem szakadt opelben,amit például nemvolt élvezet vezetni...az ülés mozgott,a kuplung f0s volt,és még sorolhatnám. a laguna pl egy 10es skálán nálam 9es a kényelem szempontjából.legalábbis ami nekünk van abban félbõr minden ülés,szélesek,nagy oldaltartásúak.nagyon kényelmes vadászni vele az íves kanyarokat,és már emiatt is élvezet vezetni.az én opelem nem ennyire kényelmes,elég rossz ha kicsit gyorsabban veszek be egy kanyart és a testem dõl a karosszériával együtt. egy kis kocsit közelsem ilyen jó vezetni,legyen összerakva akármilyen jól.
igen az, én szeretem a lagunát...bár a kuplungja az opel után kemény, és nagyon fennt fog.de meglehet szokni mint minden mást. a picasso-val is szerettem menni régebben.
érdekes,mi lagunánknak is meghalt a jobb elsõ ablakemelõ szarja...meg multkor apu vmi vizet engedett le a jobb elsõ ajtóból...WTF az hogy került oda!?...érdekes.nekünk 170fölött még nem mozogtak az ablakok^^ amúgy sok elektronikai hiba pl a Picasso-nkal volt...nem szerette a hideget.más francia kocsink nemis nagyon volt...de melyik kocsival nincsenek "allûrök".vannak szériahibák,típushibák. nem mindenki szerencsés hogy jó példányt fog ki. én opelemnek is van néha egy kis computer-hibája...vmiért akadozik a motor,mmint menet közben.szerelõhaver azt mondta h az üzemanyag miatt van.néha jön elõ csak,annyira nem is zavaró,de csak szemetszúr. még1x mondom tökéletes kocsi nincs.lehet ha másik kocsit választunk még szarabbul járunk.ilyen szempontból necces a használt kocsi.újakra legalább van rendes gari...
Nekünk eddig csak a francia autóinkal voltak gondok(170fölött ablakok elkezdtek fel-le mozogni,jobb elsõ ablak elektronikája tönkrement,csomagtartó "ajtó" letört,néha elkezdett csipogni h nem vagyunk bekötve mikor mindneki bevolt,hátsó jobb oldali féklámpa 2hónaponként kiégett(és most csak a Renault Lagunáról beszéltem)) De viszont vezetni élvezet és tér is van benne.
ez is egy téveszme...a francia autók egyáltalán nem szarok. szerelni õket viszont annál inkább.az autószerelõk terjesztik hogy szarok,mert nem szeretik szerelni õket.hogy miért? mert mindent túlbonyolítanak a fránya csigaevõk!...(megjegyzem ez jogos. mmint h ezért szar szerelni õket) egybõl mondok két példát! : 1.az én opelemben 2perc az elsõ két tompított kicserélése.viszont apu lagunáját szét kell szedegetni,mire hozzáfér az ember az izzókhoz,alapjáraton negyed óra.akkor pl a ködlámpát már egy autószerelõ ismerõshöz vittük mert nekünk túl nagy fejtörést okozott.akihez vittük,régóta a szakmában van,mégis neki is fél óráig tartott mire kilett cserélve az a keci ködlámpa izzó!
2.tegnap vagy tegnap elõtt,már nemtudom elmentünk a AAA autóhoz,megnézni mire lehetne lecserélni a lagunát,családi ok miatt. ok hosszas keresés után találtunk egy kacsaseggû Megane-t(az egyel ezelõtti) beindittattuk a gyerekkel,motorháztetõ fel,elsõ látásra tökjó minden.apu mondja h nézzük meg az olajat,mit mutat a pálca. elkezdem keresni.hát persze h a fél karom nem elég h lenyuljak érte,igyhát kabát ujj feltûrve és lenyultam érte.kihuzni sem egyszerû,de ami fogad...egy kb 15-20cm-es müanyag ovális sárga szar.nemis pálca.aki errõl leolvas vmit,azelõtt leborulok.a visszarakása egy külön történet lenne. ettõl eltekintve a francia kocsik nagyon is jók,mind mechanikailag,mind komfort terén. hibátlan autó/gyártó pedig NINCS...
Pont a Bosch lehet a gázos, olasz autóba Marellit!:) Az Alfa 155 Q4-ben is marelli rendszerû az elektronika, és lényegesen megbízhatóbb elektronikailag mint a Bosch-os Alfák. BUÉK!:D
B.Ú.É.K Mindenkinek akinek van jogsija és akinek nincs! És köszi a jó tanácsokat is!
Fiatnál meg a Fiatclub.hu és az Unóhoz a legjobb http://fiatunoclub.hu/news.php
vagy keresni egy fórumot, ami az adott autóval vagy márkával foglalkozik, és ott konzultálni. :) én régi BMW-t szeretnék, erre kiváló hely a capabmwforum.hu, hogy megtudjam az adott típus ügyes bajos dolgát, nyûgjét. :)
Bocsánat hogy megint én írok, sajnos nincs lehetõségem szerkeszteni az elõzõ hozzászólást, így újat kell írnom.
Szóval az olasz autóknál gyakran szokták említeni az elektronikai rendszer hibáját. Nos, az Unóban Bosch elektronika van, ami ugyebár német... Semmi sem tökéletes, de mindenbõl lehet kifogni nagyon jót és nagyon rosszat.
Egyébként annyi pénzért, mint a Fiat Coupe ára, már kaphatsz VW Polót, Golf 3-at, Fiat Puntót, Bravót, Renault Cliót, meg még nagyon sok mindent. Ha kinézel valamit, akkor használtautó.hu, aztán totalcar.hu népítélet (minél többet olvass el), esetleg teszt. Aztán szétnézni, lehetõleg olyan ismerõssel, akinek az adott autó specialitása, vagy mindenhez ért. Kipróbálni, átnézni...stb.
Sok sikert!
Még annyit hogy nagyon sok az elõítélet a francia autókkal is, de haveroméknak pl. alapból kettõ is van (egy Peugeot és egy Renault), és egyikkel sem volt még komoly probléma.
A rozsdára meg a leghatékonyabb megoldás talán az, hogy ha megjelenik, rögtön javíttatni kell.
véleményem az, hogy túl sok az alaptalan, negatív elõítélet. minden típusnak akadnak gondjai, ez nem attól függ leginkább, hogy milyen országból származik, hanem hogy mennyit törõdnek vele. persze a Fiatnál (és más mediterrán autóknál) elõfordul igen gyakran a rozsda, mivel más éghajlatra tervezték, de pl. 97 körül a Fiat olyan rozsdavédelmet alkalmazott, ami kifejezetten jó volt. na most nekem a 15 éves Unón annyi rozsda van, ami bõven elfér egy ilyen idõs autón, fõleg ha szabadban van tartva. láttam én már új Focust, Mondeót is nagyobb problémákkal, mint amilyennek lenni kellene. Az ezres Unókhoz viszonylag olcsók az alkatrészek is, fõleg bontóból. A megfelelõ törõdést minden autó meg fogja hálálni. Nálunk az utcában 4 Uno van, mindegyik megy gond nélkül. Puntóban is ültem már, nekem tetszett.
Persze elõfordul, amit Morphin írt, másfél éves Punto rohad. De ezt a totalcaron olvastam már egy éves Suzukiról is.
Nem akarlak én Fiatra rábeszélni véletlenül sem, de azt azért kérném, hogy ne higgy el minden rosszat róluk, hiszen sok olyan ember van aki úgy utál zsigerbõl egy autót, hogy nem is látott közelrõl (mert pl. azt hiszi, hogy sikk szidni az olaszt, de ilyenek a Suzukit pocskondiázók is).
Ajánlom a Totalcar.hu népítéleteit.
Ott pl. Unókról több a jó ítélet mint a rossz. De az 1.3 és 1.7 dízeleket szidják nagyon.
amióta láttam egy másfél éves Puntot rohadni,én nem szeretem õket. ettõl függetlenül az ember foghat ki szép,jó példányokat...elvégre is semmi sem tökéletes,minden gyártónak vannak szar szériái...
Amúgy mi a véleményed a Fiat-okról? Csak mert sokan nem ajánják, mert "szar olasz", meg apum autójának is volt már elég sok baja. Mondjuk, az se egy új verda. És nem is akarja megvenni, mert eddig mindenhová elvitte. Még Erdélyt is megjárta vele évente 2-3x és ez már így van 6-8 éve. Pedig 800 km. csak az oda út, ahová szokott menni.
én egy szóval nem mondtam hogy hajtanám, törném-zúznám. jobban vigyázok az Unómra mint más a vadonatúj csodáira. nem azért van Unóm, mert ezt lehet törni, hanem mert ezt szerettem volna, és mert ez még belefért árban/fenntartásban.
pontosan...ha úgy álltok hozzá,hogy szart kell venni mert annak nembaj ha szétzúzod akkor szét is fogod.én is úgy voltam vele h elég nekem egy Lada...kaptam egy G Astrát,és kitanultam csínját bínját a kocsinak,és még kárt sem tettem benne sosem.(kopp-kopp)csak okosan kell menni és baj nem lehet
Nem mondtam hogy "szakadt szar" legyen az elsõ autó.De,ha elolvasod a leírást akkor rájössz,hogy az elõzõ gazdija mennyire figyelt rá és egy kezdõ kezében összevissza karcolódna,horpadna.
Köszi az újabb tippeket! Nem vagyok autószerelõ, de majd beszerzek egy jót itt a környéken. Amúgy Dombóváron lakom. Én is golfot kerestem elsõ körbe, csak valamiért annyira nem vonzanak. Amit meg belinkeltél nem jó, mert nagy a motor benne és drága lenne az én pénztárcámhoz. A Nissan nagyon bejön, csak hát 1.4-esbe lenne jó venni egyet. Meg az a gáz, hogy hallottam én is, hogy drága lenne hozzá az alkatrész utánpótlás és ritka is beszerezni egy-két dolgot. Majd jövõre kiderül, hogy marad a motorozás és a kölcsönkért verda vagy veszek valami occsót.
Jah majd öreg dieselt:D:D Mondjuk olvassuk el,ezt még bekell járatni,gti ket alapból hajtották(biztos ezért van generálozva)
tetszik ez a golf...jobb mint a sunny,csak sokat fogyaszt,meg öregebb is sokkal.ezenfelül azthiszem volt gtd is a golfokból,az talán jobb választás!(nemkell az évente zöldkártyáztatni...)
hát figy ennyi pénzbõl nem egy sunny-t vennék.nem vmi jó az alkatrészellátás,mert régi,és keleti kocsi.(bár nemtudom hol laksz most) kéne neked egy jó autószerelõ ismerõs,csak így érdemes venni használtkocsit,ha laikus az ember. autoszerelõ ismerõsöm vett vectra gt-t 200ezerért...tizenX éves,megnem mondom mennyi.és nagyonjó állapotban van,ugaz költött még rá rendesen,de az a kocsi kapott még az életébe 10évet az tuti!...én mindenképp vmilyen opel-t vennék.azoknak jó az alkatrészellátás,olcsó hozzá minden,és van is...régi merci,bmw-krõl lemondanék.mi jöhet még szóba hmm.VW-ek se rosszak,régi Polo,esetleg Vento(ez tetszik nekem nagyon).esetleg vmi Ford...keletrõl meg Honda...mást ilyen 10-15éves kategóriából 500ezer FT alatt nemnagyon találsz...jah és nagyon kell vigyázni mint mondtam a használt és ilyen idõs kocsiknál,szal egy avatott szemû embert szerezz be nagyon gyorsan!(hacsak nem vagy magad is autószerelõ)
Köszi a hozzászólásokat és a segítséget. Amúgy nekem is a Nissan tetszik a legjobban, mert elég kényelmes lehet, fõleg, hogy 190 magas vagyok. Úgyhogy a kis tigrába nem lenne túl kényelmes. A sok lovas Fiat meg nagyon sok lenne tapasztalatszerzésre, meg hát az anyagi keretem is korlátozódik egy nagyon olcsó autóra. Viszont azt nem tudom, hogy jelenleg a használt autó piacon mit érdemes megvenni úgy, hogy viszonylag olcsó a fenntartása is, de mégis kényelmes autó és persze nem egy kivénhedt roncs. Nyáron tettem le a jogsit, de még ráérek megvenni az elsõ autóm, mert van egy viszonylag jó robógom és a fater Fiat Tipo-ja amit bármikor megkapok, ha menni akarok valahová. Csak, hát ha lenne egy saját, akkor nem kéne mindig elkérni. A Nissan Sunny-k tûnnek a jelenlegi legjobb választásnak, csak az 1.6-os motor zavar, mert ha jól hallottam, akkor ahhoz drága lenne nekem a kezdõ biztosítás és az egyéb költség. Habár láttam az alább linkelt Nissan-t 1.4-es motorral is. Szerintetek a Nissan mennyire megbízható autómárka és egy hasonló korú autóhoz mennyire megoldott az alkatrész utánpótlás és milyen pénzért? Köszi még 1x! Csákó!
hát sajnos aki kezdésnek beleül a jóba, az késõbb nem tudja becsülni a szart...(tisztelet a kivételnek)én elsõ kocsim a dízel G Astra,de egy Ladával is eljárogatnékviszont aki csak úgy kap mondjuk 2es érettségire egy 3-as,5ös BMW-t az tudod mikor ülne bele egy mondjuk 10 éves szakadt Fiat-ba... ja meg másfél milla ez a szutyok Fiat,nehogy elhidd már h 80ezer km van benne...fõleg ilyen paraméterekkel, közel 200LE,tuti nincs ám széthajtva, ha több mint 10 éves (ez a Higany-nak is szól)
én tuti nem ezek közül választanék elsõ autót. a Coupe elsõ autónak szerintem túl erõs és drága, a Tigra nekem nem kéne, a Nissan éppen nem rossz.
ha a pénz számít, egy kis köbcentis (kb. 1150-ig) kis teljesítményû autóra gondolnék, amihez kis kasztni tartozna. és árban sem mennék nagyon magasra. így viszonylag kis biztosítás (a kezdõknek nagyon drága ez), kis fogyasztás, kevesebb az átírás, kis teljesítményadó, stb.
ha a pénz nem annyira számít, akkor mindegy, legyen megbízható, ne egyen azért túl sokat, meg legyen hozzá jó az alkatrészellátás.
félreértés ne essék, csak hangosan gondolkodtam. eszem ágában nincs most futárkodni. különben 10-11 óra alatt hatalmas városomnak közel felét is el lehet látni pizzával :D a napi 600-as órabér felénk sajnos már lassan jónak számít. :D
1. miért egy kezdõ kocsi csak egy szakadt szar lehet? :S
Higany: én a Nissant választanám, a Tigra az egy kis dugó autó, a Nissanba meg ellehet férni kényelmesen több embernek, és még pakolni is lehet bele. Fiat sem rossz, de elsõ autóért nem adnék ki másfél milliót (és akkor még nincs is átiratva). képek alapján jól néz ki a Nissan, ára sem sok, bár nekem kicsit olcsónak tûnik ezért az állapotért, de el kell menni és meg kell nézni, menni vele egy kört, megnézni hogy rohad-e, stb. most 5 képbõl még nem lesz autóvásárlás esetleg ha van valami szakidani haverod akkor viheted õt is
Mellesleg az 1.-nek az ára 1.490.000 Ft és 196lóerõs.
1.Minek turbó?És ez túl jó állapotban van ahoz,hogy kezdõ kocsi legyen. 2.Ezt már eltudnám képzelni kezdõ autónak. 3.Sedan...ha jól megy a parkolás akkor tökéletes.(Ár nekem nem tetszik.)
Hi! Szerintetek ez megér ennyit? Érdemes megvenni? Fiat Coupe 16V Vagy ez megéri az árát? Opel Tigra Esetleg még szemezek kezdõ verdának egy ilyennel. Köszi a segítséget és az infót! Üdv és élõre is mindenkinek BÚÉK!
attól függ milyen sûrûn jársz el. kb az egész kérdést ez befolyásolja. teszem azt ha intenzíven csinálod és nagjyából minden nap elmész, akkor a ruin megvan vizsgával együtt kb 2-3 hét alatt. a forgalmi meg egy hónap kb, legalábbis nekem ennyi idõt vett igénybe, forgalomra kb minden nap eljártam
Sziasztok. Január 5. én kezdeném a rutin vizsgát. Az kb mennyi idõ a forgalmival együtt h meglegyen a jogsim?:)
nemtom,kicsit csúsztatja vagy nemistudom.már az elindulás sem vmi tökéletes,valszeg szar gumijai vannak .amikor vált késõn veszi el a gázt...na mind1 énsem vagyok egy nagy gyorsuló mûvész(meg hát nincs is min gyakorolni,dízel nem erre való) én azért akármennyire erõs kocsi lenne alattam nem kínoznám így...ez a forma is hova pörgeti már megyek aludni nem szakértek többet ma már...
azok nem gyengén mehetnek akkor,havernak régi vectra gt-je van...azis szedi a lábát,de a corsa majdnem fele akkora...súlyban is 1tonna alatt van sztem. 2ezres motor OMFG
hát igen,senkinek nem tûnne fel ha egy pizzafutival kevesebb lenne...azért szerencsére nem annyira bátrak.(még) épp most olvastam egy másik topikban egy srác aláírásában ez van: ,,Az ország azé,aki teliszüli"
kemény helyek azok :D legjobb volt este 10 körül 8ba kaját vinni. néha félig bedõlt kapun kellett átvergõdni :) mindenhol brazilok támasztották a falat.
igenigen,énis járok a 8.ba...mostanában nem mert csak alkalmi melóként van az üvegezés,de nyáron egyhuzamban 1 hónap...képkeretért a 8.ker közepére járunk.egyedül menni elég necces.épp a szomszédos utcában van a cigány önkormányzat vajdahunyad utca talán,vagy vmi ilyesmi,nap utca mellett ez a lényeg.hát nem mondható hogy nagy a tisztaság arrafelé,mind etnikailag,mind úgy az utca képe.kosz,szemét mindenhol.na ott tuti nem dolgoznék sokáig,párszor rámjött a szapora, hogy egyedül vagyok sok pénzzel és a környéken senki,kivéve engem meg pár barna egyént...de szerencsére mindig jött a busz^^
én pizzafutiztam 2-3 hónapig napi 12 óra, 8-10 rugó maradt tisztán naponta... aztán meguntam, hogy éjfélkor végzek minden nap meg szétbaszom a kocsimat...100x kell indítani egy nap meg stb. jah meg élmény a havannán a 8.ra fölsétálni, mert szar a lift :P
hát,napi 3-4ezer az kevés...5ezer ami úgy elfogadható 8órára...én ennyit kapok,teljesítménytõl függetlenül(ismerõsnél dolgozok,üvegesmûhelyben) mert ugye vannak nehezebb és könyebb napok,egyedül ha túlóra van akkor kapok többet...ez kb 600-620as órabér, ami még ígyse valami sok.de mivel jól telik mindennap,hangulatilag,szal ismerõsök,jól elvagyunk.így szeretek is ott dolgozni...meghát a pénz mindig jóljön mindenkinek. ez a kis monológ azért kellett hogy belásd,napi 10-11 óra motorozás 3-4ezerért mazochizmus...fõleg robogóval.akkor már inkább autó...(tudom az sokat fogyaszt,de legalább nem mennek szarrá az ember izületei...<- ez fontos!)
Dokihoz mikor kell elmenni alkalmassági vizsgálatra?
elolvastam én is. hát a Fiat Uno-Babetta párossal nem, de egy robogóva belevágnék lehet. azért napi 3-4 ezer ft, az nem jönne rosszul. de csak pl. nyári munka vagy suli mellett valahogy. bár úgy meg az idõ nem lenne elég se a sulira, se erre.
Ja elõször mellett is ültek csak mert szélesebb mint egy átlag kocsi, de pár menet után hozzászoksz hamar :D. Míg el nem adtuk szinte csak azzal jártam, mert alacsony fordulatról úgy húzott mint az állat :D