EZT most kezdtem olvasgatni.a pizzafutis részen értem most túl éppen...haverom pizzafuti.kajak ez van...nem egy leányálom a munka,de lehet jól is keresni vele,ha jól csinálják.ettõl független semmi pénzért nemlennék pizzafuti!
huu bennem is megfordult már a futárkodás gondolata...de budapestet kihagynám,szal kajafutár meg ilyesmi kilõve.bár errefelé vác-veresegyház környékén simán vállalnám.saját kocsi? talán.viszont nem alakítgatnám át,meg nem matricáztatnám fel az tuti..istenments...oszt.társam 3.5tonnással tolja már vagy 3-4éve.ahhoz elég a B jogsi is állítólag.bejárta már egész európát! de belföldön is lennék ilyen kólafutár meg ilyesmi.csak megkéne tanulni egy 3.5tonnással menni^^ körbenézek énis milyen lehetõségek vannak,így 18éves fejjel. kicsit unom már az üvegezõs melót,meg veszélyes is...
cég függõ is, na meg milyen futár :D kajafutár, vagy pl DHL, GTR jellegû cég. pl az egyik kajafutár cégnél az elsõ egy hónapban a saját autóddal kell jönni menni, a következõ hónapban kapsz csak céges autót. fel kell hívni a kinézett céget, és meg kell kérdezni hogy mik a kritériumok, ha nincsen konkrétan feltûntetve pl a hírdetésben.
Sokan mennek futárnak,személyi kell meg jogsi+kitöltesz egy adatlapot. Sok helyen úgy szokott lenni,hogy adnak egy haszonjármût és a saját megyédbe kell fuvarozni.kb ennyi Sok helyen 17 évesen is lehet jelentkezni
tudtommal fuvarozói engedély csak a sárga rendszámos teherautókra kellett, de már nincs olyan. szerintem nem kell semmi.
Sziasztok! Én is tervezem, hogy jövõ nyáron elmegyek futárnak, ha mással nem, akkor a robogómmal. Szerintetek kell valami + dolog hozzá, a jogsin kívül? Csõ!
Tényleg , ezen én is gondolkoztam hogy szállítanék valami cuccost majd a nyáron.Mi kell hozzá?:)
hát de érted,itthon MINDENKI tudja h lopnak mindehol orrba-szájba...mégsem tesznek semmit,midnenki szarik rá!! kinnt az embereknek nemcsak a saját érdekeik a fontosak,hanem a köz-é is.mindenhez máshogy állnak hozzá. németo. az egyik legjobb példa mert ott mesterségesen ugyan,de kevés a "nagyorrú" (és még szépen fogalmaztam).ergo nem harácsolnak az emberek,nincs a levegõben a "bármitmegtehetek,csóróklevagytokszarva" érzés
Német ismerõsünk akiknek 3emeletes házuk van 150centis plazma tv-vel , kinti medencével stb , meg a garázs elõtt egy M6-os virított..teljesen ki volt akadva hogy a 10éves gyereküknek az osztálypénzét 1€-ról 2€-re felemelték..és az összes szülõ fel volt háborodva:D.Aztán mi meg elmeséltük hogy nálunk kb 5€ a havi osztálypénz .. erre õk ,,á-á ..azt tudod mikor fizettem volna be..a gyerek abból nem lát semmit, év végén elmennek egyszer fagyizni arra bõven elég a havi 1euro" :DD.
lehet kicsit általánosítottam. akkor kicsit magasabb kategóriába gondoljunk bele. 25+ millás autó tulajdonosokba. õk nem azért veszik, hogy literre pontosan kiszámolják mennyit tudnak menni.hisz a zsebükben átlagban nem 15-20ezer FT-ok vannak mint nekem.hanem fél misik.(amibõl én tudnék venni még1 autót) van nem 1 ismerõsöm akiknek M5,Carrera stb. van.még sosem hallottam tõlük hogy de geci drága most a benzin.nem mind1 nekik??
mostmár tényleg hagyjuk ezt a kocsi OFFolást mert ez jogsi topik...
csak szerinted szarja le... gondolkozz el, ha mondjuk napi 500km mész, akkor mennyi különbség van 1 év alatt, ha 500km en 90l eszik vagy 40et... eléggé nem mindegy.
amúgy nem füstöl...
tiéd füstöl már? nemtudom megérteni ezeket a német kocsikat,mind füstöl. igaz enyém is német(Opel Astra G) de enyémben pont nem német motor van.ez Isuzu mocis.enyém egyáltalán nem füstöl...max ha sokáig poroszkálok a városban,és városon kívül megszólítom a LE-ket!
a fogyasztásról meg csak annyit,hogy írtam már,akinek van pénze 10-20millás kocsira,az MAGASRÓL leszarja,hogy 5öt eszik vagy 25öt...de tény, hogy csak jó ha egy autó keveset eszik...
hát én meg ezzel nem értek egyet... A5 höz is szerintem pont a dízel való... Benzinesben nincs ellenfele... az S5 is csak hajszálnyival gyorsabb és az +2 henger +1.2l +115lóerõ -60nm... És a dízel nyomatéka miatt ez csak 0.7 másodpercet számít gyorsulásnál. Fogyasztásra ez meg 8-at eszik az meg 16ot védjük a környezetet gyerekek, azzal h kevesebb naftát égetünk el
A második felét aláírom, az elsõ fele egy faszság. Elsõ perctõl kezdve egyedül vezetek és soha egy balesetet sem okoztam, nem száguldozom, pedig 17 éves korom óta van jogsim (több mint 3 éve)
attól függ hol. haveromnak dél-afrikai jogosítványa van, de itthon nem fogadják el. de pl ha Angilában meghosszabbíttatná, akkor elvben már jó lenne. kell valami nemzetközi nem tudom mi, hogy probléma nélkül használhasd, ha olyan országban csináltatod amit itthon nem fogadnak el. szerintem az itt kapott választól függetlenül célszerû lenne felhívni a legközelebbi okmányirodát.
Ha külföldön csinálom meg a jogsimat,és 17vagyok,akkor Mo-n használhatom a jogsit?
pl: -100ló alatt nem autó az autó: hát ha beülnél egy faszán összerakott, megépített 2101-be, asszem beszarnál:D. pedig lehet nem lenne 100 ló se
-"dízel nyomja neki az erõt bárhol"... az "új" cr dízelek halálukon vannak induláskor, fulladósak.Aztán kicsit turbólyuk(már ahol) és tolni kezd veszettül egy adott tartományban, majd elhal.Mondjuk én elfogult vagyok a benyásokkal szemben.Dízelt mozdonyba, terepjáróba, teherautóba satöbbibe( najó utazóautóba még elfér).Szerintem.
-aki meg fölösleges nyomatja BÁRMELYIK ködlámpáját, azt szívesen pofánb@sznám általában:DDDD
Balesetmentes közlekedést!;)
Csak az a baj hogy egy része nem valós, szerintem:D.Szal nem mindegy mit tanulnak.
enyémben ugye 3l dizel, és ha automatában megy, akkor 50kmh-nál (!) már 6osba kapcsol... nyomaték az van rendesen... :D onnan padlóval pillanatok alatt megvan a 130...
Hát persze a diesel az nyomja neki az erõt bárhol. Benzines is tud nyomatékos lenni,bár ez szvsz 2000 köbcentitõl érzõdik. Mondjuk én benzin párti vagyok,de nem vetem el diesel-t(tulajdonképpen miért is vetném el?:D). Ha mondjuk számítana a sportosság benzinest vennék,de ha arra megyek h van pénzem 3 milla(ne adj isten,de jó lenne:D) és új autót szeretnék kapásból diesel-t vennék. Fõleg ezek az új motorral elátott autóknak a hangjuk is elviselhetõ,a régi dieselek nem jönnek be. Most egy kicsit Diesel Vs Benzines motor témát írtam le..:D
Lenne egy kérdésem. Ha én 17 évesen lerakom a B katagóriát akkor azzal külföldön vezethetek vagy csak akkor ha betöltöttem a 18-at? Vagy mennyire nézik ezt?
dízel ftw...én 5ösben megyek 70tõl 170ig kb... városban meg 3-as 4es általában. dízellel nem nagyon kell váltogatni,max dugóban.bár apu lagunája közösnyomócsöves 2ezres benzines, és tök ugy viselkedik mint egy gázolajos,50tõl már 5.ben is húz(nemvicc) egész 200-220ig...
én octavian tanultam,és autógázzal ment,képzelheted amikor kifogy a gáz,visszakapcsol benzinre.és ha ez épp vizsgán van,elindulásoknál, akkor fullad a kocsi általában^^szopás. enyém cirka 90LE és én eztis kocsinak nézem,jó mondjuk dízel,nyomatékos,jól megy.90LE egy benzinesben elég csöves...
DeeQa: 18misi itthon Porsche M5 kereskedést néztem a neten. de hát itthon nem tudják már miért mit kérjenek...
shadOw: eddig kb 2szer ha igazoltattak másfél év alatt...akkor kötekedett,de nemtudott mibe belekötni...amúgysem rohadék az összes rendõr,bár én pont nem szeretem õket.kis bérenc mind! tisztelet a kivételnek...én már rég puccsot csináltam volna, ami itt folyik az országban az röhej,katonaság az úgy NINCS.hát miértnem lázad a rendõrség(de ez más téma hagyjuk)
hát ja, pedig ilyen gépeknél muszáj. :) én többnyire 1,3as swiftet vezetek, kénytelen voltam hozzászokni többek között a gyakori váltásokhoz is, ha haladni is akarok, úgy-ahogy :D
pedig elvileg megbüntethet a rendõr, ha indokolatlanul használod a ködlámpát.
a plasztik kártyás témakörre visszatérve: amíg valakinek csak vizsgaigazolása van nem biztos, h szerepel a központi adatbázisban, míg ugye a mûanyag jogsit csak az után tudják kiállítani, h már bevitték az adatait. ha minden igaz ez is az egyik oka ennek a sokat vitatott szabálynak.
Amúgy az oktató autó 1.2 es volt olyan 60 lóerõ,de vmi kurva gyenge...5 ösbe 100 ról 130ra padlóval kellet nyomnom és így is alig gyorsult fel. 100 lóerõ alatt nekem nem autó semmi(NEKEM)
18 millát hol néztél?! :D anyniért 4.2 es S5 ök mennek... http://www.mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&advertisement_type=DEALER&make0=AUDI&model0=A5&price_to=all&year_from=all&fuel=all&mileage_to=all&vehicle_search_form=Keres%C3%A9s&page_number=15&vid=95329994&source=MDE&record_index=286&total=1328&tab=pictures&called_from=list enyém pont ugyanilyen mint ez, csak automata és vajszínü a belsõ. 11mio felett nem nagyon van...
most nézem,3ezres tdi a5ös. 18miska. nem kérdezem meg mennyiért vetted,magánügyed.németbõl elég jó árasítva hozhattad^^ ilyen kocsit onnan érdemes venni igen. de most komolyan te is érzed azért h ez a kategória már elég komoly anyagi vonzattal jár. én Fót-ra vittem a kocsimat gumicserére,tök noname gumis.megismertem haláljófej.igazi magyar ember,(identitásában is) a kapu elõtt egy Q7 állt. gondoltam csak nem béna az ember,ha azt is megcsinálta. és nemis az.szal mielõtt "jómunkáshoz" mész, nézz körül,illetve ha beszélsz vele ugyis tudod hogy áll az egészhez.a felszereltség meg hát.változó...de egy gumicserének nem szabadna nagy tudománynak lennie
Sztem ne hülyézd le (fõleg akkor Te kitõl veszel használtan autó,ha elfogy?:D) aki újonnan vesz,sok ember szereti,ha új az autó... Bár én is a hasznaltautó pártiak közé tartozom,fõleg a bömösök miatt:D
persze, szalonban cserélték. Azért ezt a kocsit nem viszem jómunkás szerelóhöz... A téli gumikat ilyennél rakattam fel, nem a szalonban, aztán jól el is b*szták... A guminyomást sem tudták beállitani helyes értékre meg kiakadt az RDK... :D utána el kellett vinnem szervízbe, szóval rosszabbul jártam... lízig:de már nehezebb hitelhez jutni szóval ennek a korszaknak talán vége. Amúgy tényleg ez van... De én sem újonnan vettem, hanem 3000km-es en hoztam németo.-ból. Sztem egy nagy hülye az aki újonnan veszi... már 50km el is 10-20% ot esik az értéke...
Van benne vmi...,de az emberek nem gondolkodnak..szomszéd vett egy skodát nekem is kell azonnal,de az nagyobb legyen....
nah igen.de az gyári cucc bele gondolom. akinek A5re van pénze(már bocs) annak qrvára lekéne szarnia a 20rongyos izzót. csak hogy ellentmondjak önmagamnak, manapság a drága kocsi sem menõ, mindent lehet már lízingelni!de ez a tipikus faszság. minek vesz valaki drága kocsit,ha nem tudja fenntartani
hát h 7x hosszabb lenne nem hiszem... Audi A5 van nekem most lesz 9 hónapos, de az egyik már kiégett. A cseréje 20.000 volt!!
régebben hallottam ilyesmit.mind1 akkor ez valótlan.viszont most azt olvasom hogy 7x akkora az élettartama mint egy átlag halogén izzónak. egy xenon szett tokkal minden szarral 15-20ezer ft. bixenon meg 30. nem lehet olyan drága az az izzó.nekem vannak autószerelõ ismerõseim.nem nagy dolog "kicsit olcsóbban" hozzájutni a dolgokhoz.máris nem 5x annyi mint egy normális 3-4ezer forintos sima szar halogén. viszont sajnos ilyen célre nincs most felesleges 20-30ezrem.szal marad a hagyományos út.
te el vagy tévedve, a xenon ugyanolyan hamar kiég mint a halogén... csak 5x annyi a cseréje. a led nem tud kiégni sohasem! de a led es fényszorok 2millátol indulnak, és csak audi R8 nál van meg lexus ls600
hát én kb leszarom mit lehet a kresz-ben és mit nem.az egy nagy faszság.aki betartja az halálra van ítélve a városban.(BP)
a rendõr nemfog megállítani mert bevan kapcsolva a ködlámpád... nekem sötétítve van az egész hátulja.este tolatásnál zavar csak,amúgy magas kocsik,szar fényszórósok ellen kecijó a sötétítés.nemtudnak megvakítani sosem.még refiel sem.5%os fóliát tudod mikor világítja át^^
és igen sokan mennek úgy hogy ködlámpa+helyzetjelzõ.én nem szeretem.amúgy meg miért nem a xenon-t használja alapból? az elvileg nem tud kiégni soha.
hát ez aztán hivatalos, kresz szerinti megfogalmazás volt... :D amúgy igen tudom mire jó nem vagyok kezdõ... csak azért kérdeztem mert ha automatára állítom a fényszóró kezelést, akkor napközben nem a xenont kapcsolja be hanem a ködlámpát...
Én úgy tudom csak akkor szabad használni ha azt a látási viszonyok megkövetelek, és lakotton belül nem lehet.
Az égve maradt hátsó ködlámpa ellen jó módszer ha te meg refletorral mész szorosan mögötte és egy idõ után lekapcsolja. Tudom gonosz de ha a villogtatásra nem figyel fel
amikor akarod akkor használod...ködben is csak arra jó h téged jobban lássanak.meg max te az útszélét...a hátsót meg ne használd sose mer megvakítasz engem^^...utálom amikor indokolatlanul használja valaki a hátsót.az elsõ az nem érdekel néha énis benyomom ha fáradtabb vagyok.ködlámpával jobban látok,bár ez autófüggõ. én így vagyok a sebességkorlátozással.nemlátok benne logikát.elvileg minden "hely" ami megszakítja az út folytonosságát,pl bekötõút az feloldja nem?? mert abszolut nem értem h egyes helyeken mit,és miért tábláznak ki.amikor egyrészt tök felesleges.másrészt egyik helyen van másik helyen nincs,pedig a két helyszín tökugyanaz...kicsit lebutitva de remélem értitek
már régen tettem le a jogsimat, vki tud segiteni? a ködlámpa használati szabályait elmondja vki? h mikor lehet és mikor nem használni? :D
Nem mondtam hogy nem birok várni... csak furcsa szabály...plasztik izé nélkül nem mehetsz vezetni de 2-3hét múlva mikor már kiküldik akkor mehetsz .. mért ,talán 2-3hét múlva már jobban fog menni?:)
Biztos jó dolog, de azon kívül hogy kommentálja az eseményeket mást nem tud csinálni(ami nem kicsit idegesítõ).Legfeljebb mint írtam máskor nem adja oda a kocsit, aztán majd 25-26évesen vesz magának a srác egy saját kocsit és a legközelebbi kanyarban tapasztalathiány miatt összetöri magát.
Most nem azt mondom hogy ne jöjjön velem senki mikor én vezetek:D , mert persze jó az elején megnézi h hogy megyek addig ok, de ne kísérgessen több hónapon keresztül mivel azon kívül hogy ott ül mást nem tud csinálni. --- Egyébként meg robogóra már megvan 3éve a jogsim nem azt mondom hogy mindent tudok, de robogóval is kerültem már olyan helyzetbe hogy majdnem tanyálás lett a vége,legtöbbször nem az én hibám miatt. Ez is számít valamit , van már valami fogalmam hogy h viselkednek az emberek forgalomban, persze kocsival más, de robogóval jó alapokat lehet szerezni szvsz.
azért télleg jó h ha vki ül melletted! bár, elsõ utam anyámmal volt akivel borzasztó volt: FÉÉÉKEZZ!!!! ÁLL A SOR!!!!! GYORSAN MÉSZ!!!!.....stb. De nekik is furcsa, mert már nem õk irányítanak, nem tudnak semmibe beleszólni mint ahogy azt elõtte tették...
amúgy sztem kell pár hónap míg megszokod az autót, azt h nincs ott az oktató h ha vmi baj van beavatkozzon... meghát azse mind1 h nem kéne meghúzni az autót, fõleg ha drágább is de amúgyis...akármilyet na
Mivel vagy több a kártyával? Semmivel...de szabályos, de mivel vagy több nélküle? semmivel.. de ha kell akkor kell...nemigaz h nem tudsz várni, jó tudom énis má irány vezetni húú de akkoris...nem érdemes kockáztatni
Miért kell a kártya: mert ez a szabály
Az meg jó ha ül melletted valaki mert akinek már van tapasztalata szinte elõre látja hogy mit fogsz csinálni. Én is elõször csak úgy vezettem (mehettem volna egyedül is) hogy ült mellettem valaki, most meg már biztonságban megyek a nyakig érõ hóban is akár.
Jó de mivel vagy több azzal a plasztik kártyával?Azt is ugyan úgy vissza tudják "hivatni" ha valami hülyeséget csinálsz.
Az viszont igaz hogy attól még hogy levizsgáztál nem tudsz vezetni addig ok,de a felügyelet már kérdéses..most ha ott ül melletted egyik családtagod attól mért is leszel jobb? Szerintem nem minden kocsi van úgy kialakítva mint a tanáré volt hogy az anyósülésen is be tud segíteni..most hogy melletted ül valaki és magyarázza a saját hülyeségeit,azzal csak idegesíted a sofõrt.Vagy tegyük fel hogy melletted ül valaki , és szerinte kurvaszarul vezetsz ,aztán az se megoldás hogy ,,nah akkor nem kapod meg többet a kocsit" mivel akkor sosem fogsz megtanulni.
Jah persze, de ha balesetet okozol a "plaszt szar" nélkül akkor egyrészt bevonják a még meg sem kapott szarodat másrészt bezárnak pár évre téged és azt is aki engedett anélkül vezetni.
Igenis meg kell várni azt a szart és eleinte csak felügyelettel vezetni, mert attól hogy sikerült a vizsgád vezetni még nem tudsz.
Én se értem,hogy minek megvárni azt a szart, ha már levizsgáztál akkor végülis mehetnél forgalomba..attól még hogy nálad lesz a plasztik fos nem fogsz jobban vezetni ...
Tényleg..mi van akkor ha megállítanak és nincs nálad a plasztik jogsi csak a visszaigazolás ? Ugyanannyit fogsz kapni mintha teljesen jogsi nélkül vezetnél?
uhh kicsit offolunk na de nembaj kötõdik a jogsihoz is az autós téma. a transitról nekemis van egy story-m.a lényeg hogy nagyszüleim Szolnok megyében laknak.mi pedig pesten.vmi nagy tárgyat kellett felhozni már nem emlékszem mit.a mi kocsijainkba nem fért be,így hát béreltünk egy napra egy transitot.azt kell tudni róla h vmi iszonyat dízel volt.ez még semmi.amikor indultunk vele a teleprõl fater meglepõdött...hopp nincs benne kuplung ^^ na ez meg miféle szerzet lehet.félautomata LOL váltásnál elveszed a gázt és felváltasz.szigorúan 4sebesség...80-90el max ha mentünk.gondolhatod le alföldre meg vissza.nem semmi élmény.végülis nem rossz autó ez mert amire kell megfelel,de nem egy elnöki lakosztály a komfort.
Igen ismerõs :D. A sulinkban van egy ember akinek egy angol rendszámú jobb oldali kormányos transitja van, ilyen csak szürkébe és a lényeg hogy nem vált fel 2-be a suli körül hanem 1 és padlógáz így megy a sulin belül, amit tudni kell hogy nagy terület szóval simán elbírná a 3-at is :D. Kerreg csattog mindig várjuk hogy jöjjön valami csoda hogy még nem ment neki tönkre, de nem füstöl :D
Sajnos néha az eladása jár a fejünkben apuval.Mert nekem hiányoznak a kényelmi dolgok.van benne légkondi mindenlószar,egy dolgot kivéve.az elektromos ablakemelõ.utángyártottat nem rakok bele.így meg néha elég szar tekergetni...de már megszoktam.ezenfelül ez az autó mindenben tökéletes.mint a hegyikecske,abszolut nincs nagy igénye,keveset fogyaszt,motorjához képest nagyonjól megy.nem füstöl,mi kell még? egyszómintszáz szereteeeeem nagyon.
a kerregésrõl annyit hogy ami überelhetetlen az a régi merci talán W115(?).tepsi, nagy,istenem annak milyen hangja volt.szívódízel.ment azért rendesen csakhát füstölt ezerrel+az a hang leírhatatlan.
Azt a kocsit becsüld meg nagyon jó széria volt az Isuzu motoros. Kerregésrõl annyit hogy néhány márkának tényleg förtelmes hangja van, VW,Ford mint egy 15 éves kocsinak kb :D
enyém egyáltalán nem kerreg,max kívülrõl, de a németek qrvajól megcsinálták a szigetelést.belülrõl megsem tudod mondani h dízel.egyébként G Astra 1,7DTI még az isuzu motoros verzió. néhány NépAutóPassat-tól borsódzik a hátam annyira csúnyán jár a motorjuk. mondom én kifogtam egy jó darabot.abszolut nincs hangja még 130fölött sem, egy benzineshez viszonyítva...erõs,semmi baj vele.szeretem.
miért lennél selejtes.énis imádtam régen bírkózni a wartburggal meg ladával. de hétköznapi autókázásra ink kihagynám.nehogy a kûzdésbõl küszködés legyen,ezzel vigyázni kell^^az ördög sosem alszik..
nekem ez az elsõ kocsim és imádom.egyik benzines sem húz úgy alulról mint egy olajos^^(köszönhetõ a turbónak) csakhát mint tudjuk utána elfogy az erõ sajnos.a másik kocsink egy kétezres benzines ami 140lovas,lehet vele mit kezdeni már azért.hát nemtudom,nem nagy durranás...3-4ezertõl húz csak rendesen.ezt nem szeretem a benzinesekben hogy pörgetni kell õket ha az ember egy kicsit jobban élvezni akarja a tempót...emléxem 14évesen nem értettem miért nincs annyi dízeles kocsi mint benzines.egyrészt szar motorok voltak,másrészt maga a kocsiknak is nagy dízelfeláruk volt.most meg mivan,minden második kocsi dízeles az utcán.kivéve a kis szutykok.de azokat nemis nevezném autónak.de ez csak jó a benzineseknek, mert olcsóbb a benga. nekem valahogy fontosabb a nagy nyomaték mint az h 5-6ezret forog a motor... :S peace^^