hellosztok HA 1992.ápr.10.én születtem akkor mikor kezdhetem el a rutint? és ha nyáron megcsinálom a kreszt akkor az mikor jár le?
29-én pótvizsgázok C+E-bõl, múlt csütörtökön nem nagyon adtam elsõbbséget egy körforgalomban levõ suzukinak és behajtottam a 21 méter hosszú szerelvénnyel úgy, hogy lassítani kényszerült.
Nekem is szemüveges korlátozásom van, évek óta kontaktlencsét viselek. :)
Nekem meg kontaktlencsém van!:) 0.75 Június 2-án kezdem a KRESZ-t.
Ez így van, hozzászokott szemmel levéve rosszabull látszi mint elõtte amíg nem hordtad:)
nekem is háromnegyedes, de nincs a jogsiban, mert a forg. vizsga elõttre nem kaptam idõpontot a szemészetre, csak 1 hónappal késõbbre. kicsit tartottam attól, hogy emiatt nem sikerül, de sikerült, mióta szemüveges vagyok, azzal vezetek, mert úgy vettem észre, hogy ha hozzászokik a szemem a szemüveghez, és nincs rajtam, rosszabbul látok, mint eddig nélküle. meg amúgy is felelõtlenség anélkül, ha elõ van írva.
Én is így vagyok vele, szintén háromnegyedes. Egyszer véletlen elindultam nélküle a boltba, és félúton az elsõ elsõbbségadás táblánál vettem észre hogy nincs rajtam mert alig látok. Hát soha többet!
nekem is szemüveges korlátozásom van és el sem indulok a szemüveg nélkül, mert szar a közérzzetem, nem látok teljesen tisztán (pedig csak háromnegyedes dioptria). Ha elõvan írva tessék hordani!!
Nincs benne már a kártyás jogsikban, megnéztem, mert a 101es és még valamelyik kód van benne csak, de az meg benne van mindenkiében. Elég nagy fasz vagy ha szemüveg nélkül vezetsz pedig avval kéne..
Legfeljebb 25 kW teljesítményû és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár. Így szól a szabály. Azt tudom hogy haverom ilyennel vezetett 250-es MZ-t
motorjogsi: 17 és fél évesen lehet lerakni A korl-ra nagymotorbol, elméletileg 250ig vezethetek bármilyen mocit. Nem?
Amúgy tavaly nyáron amikor mentem tele volt Qoqa kólás kocsikkal...mert van vmi szerzõdésük gondolom és "képzik" magukat...meg más cégek is, tehát nem mindig van idõ privát embereknek...sztem ha többen mentek akkor adnak vmi kedvezményt is
ilyen vizes pályára gondolsz?? ami csúszik mint állat. amikor én tanultam (Budapest, Újpesti Autóklub...) ott van teflonos pálya...azthiszem 10-20ezer HUF körül van a 3-4 órás móka én mehettem rajta pár kört és hát nemtom, én mindig felülbíráltam azt amit a csávó mondott (2honapos rutinnal) és sosem sodródtam ki/le a pályáról...hameg kisodródsz sem lesz semmi baj...mész ujra és tanulgatod a szituációkat... link az Autóklubhoz,ahogy látom 19ezer...
próbáld a magyar autóklubnál, honlapjukon fenntvan 20e ft egy kurzus...
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy vett-e valaki részt közületek már valamilyen vezetéstechnikai kurzuson (személygépkocsival)? Most nézegettem az Allianz-nak a kurzusait és hát elég húzós áruk van, ezért kérdem, hogy megéri-e az árát, vagy esetleg van-e máshol ilyen. 1 éves a jogsim, eddig olyan 35-40.000 km-et vezettem le, kerültem már néhány necces helyzetbe, de nem vagyok biztos benne, hogy ha egy igazán szar helyzet jönne képes lennék-e teljes mértékben uralni az autót.
gratulálok ! de azért kíváncsi lennék mit kezdenél mondjuk 9.kerületben itt pesten...tetszik ez h: ,,Kérdezte, hogy a környezõ falvak közül (felsorolt 3-4et) melyiket vegyük célba" lol kibirtad az 50es meg 90es táblákat?? én úgy örülök h mehetek amennyivel akarok...betartani a KRESZ-t egyszerûen balesetveszélyes...legalábbis nagyvárosban. sztem ezzel sokan egyetértenek (és nem a száguldozásrol beszélek...)
gartulálok énis hát igen ez egy tényleg rendes vb lehtettt akinak nem az volt a célja hogy megbuktason ha nem hogy hozzá segitsen a jogositványodhoz és sajnos az ilyen emberekböl tényleg kevés van
Ma 13órás kezdettel elkezdtem a második forgalmi vizsgámat. Szerencsére olyan vizsgabiztost kaptunk, aki egy teljesen jófej és segítõkész ember (mégsem a 70 éves akit legjobban szerettünk volna). Már amikor beültem közölte, hogy csak nyugodtan, ha kell segít, a legfontosabb, hogy ne kapjon el az idegesség. Elindultunk, végig beszélgetett az oktatómmal, sõt még tõlem is kérdezett ezt-azt, nagyon megkönyebbültem, minden feszültséget kiölt belõlem az ember. Kérdezte, hogy a környezõ falvak közül (felsorolt 3-4et) melyiket vegyük célba, én kiválasztottam azt ahol a legtöbbet voltunk, simán kimentünk 15 perc alatt, ott megcsináltam a fordulást is, mondta, hogy már csak annyi a dolgom, hogy visszaviszem õt oda ahonnét elindultunk. Na itt lepett meg a legjobban. Átmentem a külsõ sávba már a városban, persze hogy a záróvonalon keresztül, ami alig látszott, és észrevette, hogy felfedeztem a hibámat... Erre annyit reagált: "Nem tudom, hogy ezek a barmok miért nem képesek felfesteni normálisan, magát meg megeszi az ideg, hogy megbukik-e más hibái miatt. Csak nyugodtan, jól csinálja" Hát kéremszépen itt egy igazi úriember. Visszaérkeztünk, 30 percet vezettem, megfeleltem, sok sikert kívánt, és felajánlotta, hogy ha várok 10-15 percet, akkor hazahoz. Vártam, hazahozott, közben beszélt a leghülyébb vizsgázókról akikkel életében találkozott, mondta, hogy ha valami problémám van a kõzúti vezetéssel kapcsolatban, akkor a felügyeleten keressem meg. És ennyi.. Még most is alig jutok szóhoz. Kevés az ilyen jószívû, baráti és segítõkész ember ebben az országban. Már csak annyi a dolgom, hogy várok a jogsimra :)
hát nemtom...amikor én vizsgáztam 150m után jött egy nagyon nagy keresztezõdés...és a pirosnál én voltam az elsõ, beállt mellém egy biciklis,hát amikor zöld volt én elindulta, õ is,nem fékeztem hanem (ahogy most is csinálom makacsul) mentem mellette a sávban namost mellettem balra meg voltak autok ugyanugy, szal csóri bringás majdnem megfeküdt...de a vb nemszolt semmit(csak a végén tette szová)...aztán volt olyan h belsõben mentem egy zebra elõtt és a külsõben lévõk meg megálltak elsõbbséget adni :D mert aszfalttal egy szintben volt a zebra...énmeg nem...de ezsem volt elég a bukáshoz hálaistennek...jobbkezeseknél megálttam mindegyiknél arra hivatkozva h rossz a beláthatóság XD de erre is csak azt mondta h élõben majd bátrabban...nekem igaz szervezett volt h ne buktasson meg de amilyen jofej volt még haverom is lehetne
bacow, a szomszédomnak a PÁV után elsõre sikerült, általában utána már a szemét Vb-k is visszavesznek. Amúgy ma illetve tegnap volt a KRESZ-es csoporttársaimnak a 2. vizsga (mind a 6an megbuktak elsõre), 4en átmentek, az oktatóm szerint teljesen korrekt vizsgabiztos volt, az egyik csaj érintette a szegélyt parkolásnál, parkolhatott még egyet, egy másik csaj meg 2szer ment át záróvonalon (mondjuk a festés alig látszik) és a vb átengedte õket. Az egyik srác azért bukott meg, mert 6szor fulladt le a városban, illetve abszolút nem nézett hátra, a másik egy csaj volt, aki végig kuplunggal kanyarodott, illetve szarul parkolt, ami után a vb továbbengedte (ebbõl is látszik mennyire rendes volt), viszont amikor biciklist elõzött zebra elõtt, akkor már kénytelen volt megállítani (amúgy okatóm szerint kb 600 méter volt vissza a vizsgából :S. Ez elég is volt a vb-nek. Szóval ma viszonylag jó napot tudott le az autósiskolám, holnap 4-en megyünk, ebbõl 2en másodszorra. Nagyon valószínû, hogy az egyik legkorrektebb vb-t küldik, de ez még változhat. (akit nagyon reméljük, és állítólag küldenek, az egy 70 éves bácsi, aki kér a vizsga elején rögtön egy parkolást meg egy fordulást, 15 perc után meg visszaviszi a vizsgázót a felügyelethez). Amúgy ha megbuknék megint, akkor csak 1 hónap múlva kérhetek új idõpontot, mert kedden elutazom külföldre :SS Magyarul vagy úgy jövök haza Ausztriából, hogy a jogsim itt lesz az asztalomon, vagy kezdõdik elõrõl az egész).
köszi a biztatást hát igen remélem hogy most már minden rendben fog menni :)
Fel a fejjel, én is elbasztam 3 vizsgát az idegesség miatt, aztán szerencsére meglett. Nekem jó tapasztalatim vannak a VB-kkel, ahol én vizsgáztam mindegyik rendes volt (Kispest), mindig én basztam el valamit. Csináld meg a PÁVot (nem nehéz, haver is most volt, õ is elidegeskedett öt vizsgát) aztán mehetsz újra vizsgázni és meglesz az:)
a vizsgabiztosnak szépen kikéne kerekíteni az arcszerkezetét egy xarul irányított jobb horoggal...amikor engem huztak meg én nemvoltam hajlandó átülni az anyósülésre XDDD erre üvöltözik velem a fószer...látszott rajta hogy nagyon akart már menni, 5 perc alatt megvágott ugye, alapbol ugy ült be h majd én kicsit bemelegitem a fékeket meghuz és megy haza enni... k*cs*g. nem ciki én azt mondom, bár azért ennyire szerencsétlen nemsok mindenki van...egy idõ után azt szokták mondani h lehet h a hiba az Ön készülékében van...és az h egyes emberek szerint nem vezetsz rosszul az egy xarházi vizsgabiztosnak sajna nem elég
hát gyerekek bizonyvannak furcsa bukások és némelyik vb tényleg szemét de van köztük rendes is bár én pont ma mentem az 5 ik vizsgámra és sajna nem jött össze ezért most rendesen magam alatt vagyok és még soha nem voltam igy ki semmi miatt de ez most nagyon durva és nem beszélve arol hogy bizonyos szinten már elég ciki is persze ezt csak én gondolom igy bár az oktatom és a faterom szerint is kezdõ létemre nem vezetek rosszul de a vb ezt nem igy látta :(
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy mennyibe kerül kb. egy E kategória, ha a C kategóriás jogosítványom már megvan? Egy link is jó lenne, ahol utána tudok nézni, mert mindenhol csak C+E kategóriát látok! Elõre is köszönömn!
jam meg +2 órát beir h lássa a vizsgabiztos h többet mentem...persze megbaxtak 5 perc alatt...és befizettem neki a 2 órát +ba...ennyit errõl...a bukás után már leszartam, toltam az octáviának...kövire átis mentem ennyi :S
A vizsga mindenütt + 1 óra (nálunk a rutint és a forgalmit számolta egy órának a 40+20 perc miatt). A vizsgadíj a közlekedési felügyelethez megy. Azért +1 óra mert a benzint a vizsgán is fogyasztod neki meg tankolni kell, tehát ez speciel teljesen normális.
a másik amiért nem köszönök semmit az oktatomnak, h hazudik a pénz miatt...és ez már az alja sztem...mondaná azt h Tomi bazze 2 órát vegyél már(befizetném), szar a bérem...ehelyett kitalál minden szart h pl 20ora ugye ami csekken és akkor a vizsga az még1 óra meg ilyenek...ne röhögtessen már...akkor minek van vizsgadíj...szal lehetne ezt ragozni, korrupció,bürökrácia sorolhatnám :(
kötelezõ venni + órát, anélkül nemis mehetsz kövi vizsgára sztem... engem is megbasztak...azthittem kiütöm az öreget (a qrva anyját már kis hütõtáskával ült be mögém a kis komcsi g*c*...)és megis huzott 5 perc alatt...pff szánalmas és olyan átlátszó ez a direktbe meghuzás...kövi vizsgára már készültem, haver apjának spanja a pesti vizsgabiztosok fõnöke...szolt neki az meg szolt annak aki hozzámjött (de ez titok XD) a lényeg h mindent csináltam szépen ahogy elõtte,volt pár szava,de faxán maradt még velem v negyed órát és tanácsokat adott...rendes volt. életem egyik legszebb pillanata amikor átnyujtotta h sikeres a forgalmi vizsga
én a korábbit általánosságban írtam, az általad leírtak alapján téged lehúztak egy vizsga árával (gyakran elõfordul), ha szerencséd van akkor többször nem fognak. bár erre mondta nekem anno az oktatóm, h van olyan vb aki megnézi a papirost, és ha látja h a bukás után nem vettél plusz órákat akkor megint megbuktat. tapasztalatom nekem szerencsére nincs ilyen téren.
Vannak köcsög vizsgabiztosok ez tény. De vannak rendesek is. Én pl pont egy rendest kaptam. Mondjuk az elején érdekesen indult ugyanis elvileg vizsgaútvonalat kellett volna húznom, de azt mondta majd õ választ... (gondoltam magamba na ez egy köcsög lesz:) Aztán az útvonal közepén azt mondta: oké, átment, mennyünk vissza az állomásra...
De jobbat nem tudna kitalálni, hogy szerinte rosszul állítottam be a tükröket? Eleve, õ honnan tudja, hogy nekem mi a jó, én milyen szögbõl látom a mögöttes forgalmat. nekem tökéletes volt, minden irányjelzésnél hátranéztem, a tükröket folyamatosan használtam. Na most ha rosszul lettek volna beállítva, akkor hogyan használtam volna? Szerintem ez egy óriási nagy vicc volt a részérõl. A sebességhatárokról meg annyit, hogy abban igaza van, hogy néha mentem 45-48-al 50 helyett, de szerintem ezért nem kellene buktatni. Illetve ha olyat mond, hogy "készen állsz az önálló vezetésre, de azért csak gyõzzél meg mégjobban errõl", akkor nincs mirõl beszélni. Nemhiszem, hogy nekem õt kellene gyõzködnöm arról, hogy képes vagyok a szabályoknak megfelelõen közlekedni. Én csak attól félek, hogy ha megint õt kapom, akkor mit csináljak? Mert semmivel sem tudok jobban vezetni mint az elsõ vizsgán. Sõt a tükröket is ugyanúgy fogom beállítani... tényleg félek
tény, ha akarnak simán megbuktatnak, bármi van. az viszont furcsa, h olyat nem nagyon hallani - én legalábbis nem szoktam - h valaki azt mondja, "sajnos ezt valóban elrontottam", "tényleg elfelejtettem használni a tükröket", stb, pedig számtalanszor elõfordul, h valaki úgy vezet, h észre sem veszi h mennyit hibázik közben (hiszen baleset akkor éppen nem lesz belõle), amire a vizsgabiztos odafigyel, mivel ez a feladata.
Sziasztok. Kaposváron tanulok, pénteken lesz a 2. forgalmi vizsgám. Én rájöttem arra, hogy tök mindegy mennyire vagy felkészült, ha a vizsgabiztos meg akar rántani, meg is teszi. A KRESZ vizsgán semmi probléma nem volt, 5 hibaponttal elsõre átmentem. A rutin nekem nagyon könnyen ment, már az 5. órán hibátlanul végigcsináltam a pályát. SImán meg is volt a vizsga. Na ezután elmentem egészségügyire. Minden tételt bevágtam, a kötözéseket tudtam, erre megbuktam "még egyszer rágjad át az anyagod" indokkal. 1 hétre rá ismét megbuktam, mivel a vizsgabiztos azt kérte, hogy a bal kézre csináljak egy kötést (alkartörés esetén,3 szögletû kendõvel) én a jobbra csináltam. Harmadikra egy fiatal, kedves srác volt, simán átengedett 6 perc után közölte, hogy látszik, hogy felkészült vagyok. A forgalmi. Az elsõ 20 óra után még elég bizonytalan voltam egyes szituációkban, vettem 6 + órát, így felkészülten vártam a vizsgát. A vizsgán egy nem is könnyû, nem is nehéz útvonalat kaptam csúcsforgalomban, ennek örültem is, ugyanis volt idõm gondolkozni, persze vigyázni is kellett. A parkolás-fordulás nagyon simán megvolt, diadalittassan érkeztem vissza 40 perc vezetés után a felügyelet elé, már kezdtem mosolyogni, amikor a vizsgabiztos közölte, hogy a jármû kezelése szinte tökéletes, viszont sok helyen indokolatlanul lassan mentem, ezzel nem egyszer feltartottam a forgalmat (a vizsgán egyszer nem mentem 42 alá, de az 50-hez közel mentem végig, városon kívül 85-el haladtam,), illetve, na ezt hallgassátok, ROSSZUL ÁLLÍTOTTAM BE A VISSZAPILLANTÓT, AMI EGYES ESETEKBEN BALESETVESZÉLYES LEHET(!!!)Na legközelebb majd õ beállítja, ahogyan neki tetszik.A vizsgáztató szerint felkészült vagyok az önálló vezetésre, de nem ártana, ha errõl mégjobban meggyõzném egy másik alkalommal. HÁT A K***** ANYJÁT AZT! Pénteken fogok újra vizsgázni, remélem, hogy egy normálisabb embert kapok, aki figyelemmel lesz arra, hogy nem elõször vagyok. De ha ugyan ezt a f********-ot kapom, akkor végig fogom parázni a vizsgát, sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy szórjam a pénzt a vizsgákra.
köszönöm szépen a válaszokat
szarügy...én kutyámat nemrég ütötték el vélhetõen...de túlélte...kivették a lépét és ugyanolyan mint elõtte (hála istennek) azért jók vagyunk...jogsi totyik és mostanában csak balesetekrõl meg azok hárításárol van szó XDDDD
kutyás storim nekem is volt, csak én el is ütöttem :(
Egy kis falucskán haladtám át épp egy kanyargós szakaszon volt egy kis egyenes rész (a sok kanyar miatt 30-as tábla) és a padkától egy 30-40 centire méteres sövény végig az út mellett. Egyszercsak egy kutya kiugrott a sövénybõl kb 1 méterre elöttem, megállni esélyem nem volt, kikerülni sem. Nyomtam egy satut, mind a 4 kerék blokkolt, koppanás a lökhárító jobb sarkán, jobb elsõ kerék kicsit megugrik, hallottam ahogy végigkopog a padlólemezen középen, közbe megállt az autó hátranézek, és annyit látok h az autó alól középen fut ki mint akit kergetnek és elfutatott a francba... Valszeg szegény nem élte túl annak ellenére h elég jól tudott még futni...
Szal van olyan szitu mikor tehetetlen az ember, egyszerûen nincs rá idõ h akármit is csináljon.
hát figy, nekem 18 éves fejjel egy sedan G astrám van 1,7 diesel és sajnos nincs benne ABS és a fékek sem tul WRC-sek XDD...ilyen szituácio pedig egy volt ami hasonlit... szal enyhe köd, erdei út 70-80 (sajna kinnt hagyták a 40es táblát XD)a látási viszonyok nem voltak nagyon szarok, köd lámpával kicsit lehetett enyhíteni a helyzeten...épp egy hosszú kanyar elejéhez érkeztem amikoris láttam h jönnek szembe(esélytelen átvágni)és hirtelen elõttem volt egy kuvasz méretû "szakadt" kutya, nyílván azt sem tudta hol van, a lényeg a lényeg h nekem (akkor kb. 2 honapos jogsival) volt annyi "lélekjelenlétem" h ha nemis satu de annyira nyomtam a féket h nem blokkolt és kb 10 centivel mentem el a kutya mellett...a patkára sem mentem le...nemkell mondanom h remegett a lábam még fél óráig...(hugom meg anyósülésen jajveszékelt...) tudom nem nagy szám vagyis "csak" egy kutya, de eltudom képzelni h egy kevésbé jo reakcioidõvel rendelkezõ nõ simán beszáll a fák közé kitudja hány ilyen történik nap mint nap...én egyeseknél korlátoznám a kocsi "megvételének" szabadon megválaszthatóságát (de jol megfogalmaztam...)na jo tudnék mondani pesti létemre ezer példát ami megesik velem nap mint nap, de sajnos ez már-már általános dolog minden pesti autos életében... jó8,hnap töri írásbeli
Mind1 mit választ ha nincs mögötte elég km. A lehetõségekhez mérten sokat kell vezetni és akkor meglesz a megfelelõ rutin és talán mindne helyzetben jól reagálsz. (megjegyzés: mögöttem sincs sok km )
Jelen helyzetben pedig a helyes is ez, ABS nélküli autóban nem lehet úgy fékezni h "éppen" ne csússzanak meg a kerekek, ha az ember ilyennel kísérletezik azzal sok értékes fékerõt pazarolhat el ha egy kicsit jobban nyomta volna, ezzel fékutat is veszt. Másrészt amiért felhoztam ezt a példát a legtöbb ember ilyet nem tud végrehajtani mert ösztönössen is minnél elöbb meg akar álni az akadály elött. Tehát amint lehet satut nyom. És addig el nem engedi amíg meg nem állt. Meg amúgy is a felvázolt helyzetben nem számít az autó írányíthatatlansága, mivel csak elöttünk van hely, szóval nem kell kormányozni.
Jelentem meg tud állni hirtelen egy kamion 40-rõl 0-ra :D volt benne részem majd összesz@rtam magam szerencse hogy tartottam a követési távot (és a mögöttem lévõk is) de a mikor megálltam olyan közel kerültem hozzá hogy toltani kellett mert nem tudtam kifordulni mögüle. Magyarázat a sofõrtõl letiltott a fék és mindne kerék blokkolt mind a póton mind a kamionon.
az aktualitását tekintve gondolom a "maximális fékerõvel fékezem"-re érkezett a legtöbb. mellesleg egy kamion nem szokott csak úgy hirtelen megállni. de leghamarabb nyilván az 1-es pontban foglaltak betartásával tudsz megállni, viszont akkor van esély rá, h aki mögötted jön belédszáll, ezért gondolom, h talán a 3as pont ami ezek közül a legéletképesebb, feltéve, ha ilyenkor még biztonságosan meg lehet állni. a 2es pontban foglalt féknyomkodásnak pedig legfeljebb "vizes fékezéskor" lenne értelme.
Az emberekrõl: Mikor voltam vezetéstechnikai elõadáson (ez az elmélezi részén volt) és az oktató kivetített egy ábrát egy 2 sávos autópályáról ahol a "mi" a belsõ sávban haladtunk, a jobbra mellettünk levõ sávban feltorlódott egybefüggõ sor volt, a bal oldalon szalagkorlát. A szituáció az volt h elöttünk egy 40-50 méterrel hirtelen megállt egy kamion. Kérdés a halgatóknak: Ön mit tenne ha tudja h nincs ABS az autójában? 1. éppen annyira kezdek fékezni amíg a kerekek nem blokkolnak 2. a fék nyomkodásával hol lassítok, hol irányban tartom az autót 3. a fékezés elején kevésbé nyomom a pedált, a kamionhoz közeledve egyre nagyobb erõt fejtek ki a pedálra 4. amint érzékelem a kamion hirtelen fékezését a maximális fékerõvel fékezem
Na szerintetek melyikre jött a legtöbb szavazat?
Nem árulom el rögtön, mondjátok meg Ti is mit csinálnátok, ha ma nem nézitek meg sokan akkor holnap 12-kor megmondom a választ.
nem mondom, h egyszerû, de messze nem is képtelenség. érdekes h én kétszer voltam hasonló esetben (egyszer szakadó esõben, akkor ráadásul abs nélküli autóval) és mindkétszer volt annyi lélekjelenlétem h felengedtem a féket és kormányoztam. szerencsém volt mert egyik esetben a szembejövõ sávba rántottam a kormányt, ahol jöhettek volna szembe, de nem jöttek. nem akartam saját példával jönni mert akkor jön h fényezem magam, meg nem mindenki olyan nagykirály mint én, pedig én sem vagyok az, teljesen átlagos képességû sofõr vagyok, talán a reflekszeim minimálisan jobbak mint az átlag semmi több, mégis meg tudtam oldani a helyzetet. a teljesség kedvéért egyszer egy régi swifttel (...) egyszer pedig egy azért "komolyabb" autóval egy vw poloval. nyilván szerencsém is volt, de ennél h taposod a féket és bután nézel miközben mész neki annak ami elõtted van még ez a megoldás is jobb.
nem egészen értem. semmi baj nincs azzal amit írtál, hiszen semmiben nem mond ellent annak amit még én írtam korábban. nagyrészt nem is arról írsz amirõl anno én tettem. én sehol nem írtam arról h milyen elütni egy embert, vagy bármi mást, sem arról h az milyen hatással van a söfõrre. én és a többiek is végig arról beszéltünk, h hogyan lehetett volna elkerülni a balesetet, vagy h egyáltalán el lehetett-e volna. egyébként az abs témában is azt írtad le amit anno én is. biztos, h mindezt nekem akartad címezni? ha igen akkor sztem olvasd át mégegyszer a korábbi beszélgetést :)
Gondolom még nem volt semmilyen baleseted csak azért mondod, ha valaki ezt átéli hogy elüt egy embert, egyszerûen nem bírod felengedni a féket és ezt nagyon jól tudja mindeki, sajnos volt benne részem ilyen esetben 2 hétig nemmentem utcára sem, de még kenyérért se a boltba. iszonyatossan megrázó tud lenni , nem kívánok senkinek hogy történjen vele valaki
Bár pár ismerõsöm próbált lelket "verni" belém de õk se tudják elképzelni.
Talán ezért is találták fel az ABS t, mert nem csak az álatúl száguldozoknak van "szüksége rá " hanem a normálisan közlekedõ autósnak a "hülye gyalogosokkal " szemben
Legjobb vidéken jogsizni :P:PPP pesten mindig bevisznek a jobb-kezes dzsungelbe...vidéken mi van vazzeee. haver Vácon tanult, namost tudni kell h Vácon azthiszem 5 v 6 darab jobbkezes van máshol minden egyértelmû. Bezzeg ha bejön pestre...azt sem tudja mivan.Ezért mondjuk sajnálom :(
Én nem adtam neki lofaszt se...kicsit voltak átlátszóak a bukásaim...(1 rutin+1 forgalmi)rutinon azért mert "állítólag" nem néztem eleget hátra...forgalmi meg egy nagyon vitatható helyzet(nem húzódtam át abba a sávba ahonnan kanyarodni kell, leszögezem a sarkon szabálytalanul állt egy kocsi...tehát esélytelen volt), persze az van amit a vizsgabiztos mond.Szal én nem köszönök neki semmit,kivéve h nem kellett betartanom a kresz-t XDD meg nem szolt ha kicsit adtam a gépnek. Vmelyik nap koptattam a gumit pest utcáin és azon gondolkoztam mi maradt meg abbol amit az oktatom tanított nekem. SEMMI (na jó talán a kuplunggal valo megtartás mondjuk enyhe emelkedõn,kézi nélkül) de más semmi. sõt szerintem amit oktatnak ez a teljes mértékû defenzív vezetés nagyon rossz. de hát a városi 50es tábla mellett nincs mit tenni ha szabályosan akarnak haladni a jogsizók... mind1 azért örülök h megvan, és nem tartozom a hétvégi sofõrök csoportjába.
Az oktato munkajat megfizeted oradij formajaban, a vizsgabiztost pedig nem biztos, hogy szerencses lenne lefizetni, mert ha becsuletes tipus, akkor maris nyakig ulsz a szoszban. Persze nyilvan, ha megvan a forgalmi vizsgad is es nagyon elegedett voltal az oktatoddal, akkor vehetsz neki egy uveg italt, doboz bonbont vagy valami hasonlot, de azt szigoruan csak utolag.
Hát nem tudom hol vizsgázol de hogy a vizsgabiztosnak pénzt adni? minek? Be kell fizetni csekken a vizsgadíjat ennyi az meg hogy az órákért mikor fizetsz az oktatónak azt elsõ nap szokták megbeszélni.
most kezdtem el a rutint és arra lenék kiváncsi, hogy illik ilyenkor pénzt adni az oktatónak? és késõbb majd a vizsgabiztosnak? Ha igen, melyiknek mennyit, mikor?
feloldó tábla, keresztezõdés, lakott terület végét jelzõ tábla
hali! valaki segítsen már nekem... ha pl megyünk egy faluban és a falu közepén ki van rakva egy sebességet korlátozó tábla (legyen 30-as) azt mik oldják fel ? köszi elõre is
1 óra múlva megyek rutinra. Majd meglátjuk milyen.
szerintetek ez a 21 éves dolog autokra hogy lesz?bevezeteik?és ha igen akkor mikor?
Nembiztos hogy egy 6-7éves gyerek tudja még a kreszt :) Szerintem nemsok olyan profi sofõr van aki 1mp alatt észleli az elé kilépõ gyalogost, fékez majd még arra figyel hogy ne blokkoljanak a kerekek. És arra mégcsak nem is gondoltunk hogy esetleg a csodálatos kátyús magyar utakon, esõs idõben mennyivel nõhet a féktáv.
megnéztem még párszor a videót (amin amúgy csak most tûnt fel, h egyáltalán mit keres a kiscsávó az út közepén, nem látok ott kijelölt átkelõhelyet, meg körül sem néz, de ez most mindegy) és én továbbra is elkerülhetõnek érzem. rengeteget csúszik az autó, ennyi idõ alatt bele lehet kormányozni. de részemrõl nem pattogok tovább az álláspontomon mert én így érzem, lehet más meg máshogy nem fogjuk egymást meggyõzni. abban viszont egyetérthetünk h ha lehet mindenki tartsa be a sebességkorlátozásokat, többnyire nem viccbõl/szopatásból vannak :)
de ez az egész a valóságban kb. 1 mp-ig tart, észleléstõl kezdve... Mész 50-nel kocsisor mellett, 10 méterre kilép valaki (az csak két autó hossz), nem tudsz mérlegelni
így van, ezt a balesetet egy abs-es kocsial még egy hétvégi sofõr is elkerülte volna, anélkülivel pedig bárki aki ha baj van nem ész nélkül tapossa a féket, hanem van annyi lélekjelenléte h hagyja h a kerék újra tapadjon és tudjon manõverezni. viszont csak a félreértések elkerülése végett leírom, h azzal tökéletesen egyetértek h ha betartotta volna a sebességkorlátozást akkor sokkal könnyebben elkerülhetõ lett volna a baleset, valamint még ha el is üti, az áldozatnak akkor is sokkal nagyobb az esélye a túlélésre. én csupán arra akartam kilyukadni, h a söfõr azon kívül, h szabálytalankodott még balfasz is volt.
Igazad van és nem okoskodásból mondom de pont 1 hete történt hogy egy kapualjból az idióta mercis kivágott elém ott fékezni is kár lett volna átrántottam a másik sávba így úsztam meg szerencse hogy a szembe jövõ autó még messze volt.
Érdemes megnézni. Nem csak a féktáv miatt van korlátozás tábla. Érdemes végignézni a Think! sorozatokat, van igazság alapja...
A korlát nem (csak) a féktáv miatt van, elõször is nagyobb lett a forgalom így több a baleset ezért lett 60 helyett ötven, no meg bele van kalkulálva a +20kmh gyorshajtás is. Másrészrõl pedig a károsanyag kibocsátás is kisebb így (állítják a szakik)
nem hosszú ez, értem is és igazad is van. de a végéhez annyit, hogy mivel a kresz mindenkire vonatkozik, így azt sem kalkulálhatják bele, hogy régi ill. mai autóra más sebességkorlátok legyenek, tehát ha egy egységeset kell csinálni, az olyan kell h legyen, hogy a régi is teljesíthesse (mármint pl. a féktáv stimmeljen). de egyébként maximálisan igazad van.
Beleolvastam kicsit a témába. Egy rokonom most rakta le a jogosítványt. Mi haverokkal nagyon soakt kocsikázunk, lada határba és rendes autók rendes utakon. Az se titok, hogy elég gyorsan szoktunk menno, de ez nem azt jelenti, hogy 200al a városba csúcsforgalomba, csak elég haladósan ahol biztonságosnak érezzük. Na, ez az X rokonom aki nõ, lerakta a jogosítványt és eléggé gázul vezet, nem érzi az autót. Én veszélyesebbnek találom õt, mint magunkat, mivel mi vészhelyzetbe azér tudunk reagláni, õ nagy valószínûséggel satu, az autó nem kanyarodik vagy kormányt elrántaná és satu aztán tetõ:S Szal nem mindig a fiatalokkal van a baj. A másik amit nem értek, azok a sebességhatárok. Egy 25éves kereklámpásra még jó az az 50, de egy mai autóval a fele sincs a féktáv. Na bocsi a hosszú hsz-ért, cask el akartam mondani valahol már régóta a véleményemet:)