Pár héten már nem múlik semmi, addig szimezz:))), amúgy amit írnak logikus, sztem reklamálj, mer lehet a hölgyike baszott a dolgora és nem akart veled folalkozni...
viszont tok dillemaban vagyok, mert felhivtam az egyik onkormit es rakerdeztem az ideigelenes jogositvanyra... persze a holgyike lebeszelt, hogy uj vezetoi engedelynel nem kapthatok ideiglenes engedelyt...
kicsit lelohadtam es tovabb keresgeltem es ezt talaltam!
II. keruleti onkormi honlapjan a szentiras!
"Ideiglenes vezetõi engedély a vezetõi engedély eltûnése, megsemmisülése, megrongálódása esetén, valamint a képzés és vizsgáztatás tekintetében a jártassági feltételhez kötött kategória megszerzéséhez a vezetõi engedély kiállításáig állítható ki. Az ideiglenes vezetõi engedély a kiállításától számított 60 napig – de bizonyos esetekben legfeljebb 6 hónapig – érvényes." de katt...
namostakkor hogyisvanez? tok konfjuz a egesz :\ en mar vezetni akarok!!!!!!!444nééééégy
Szerencsére én Nyíregyházán vizsgáztam, át is mentem elsõre forgalomból, pedig ritka béna voltam igy visszatekintve:)
Így van. Úgyhogy szerintem mindenki csúsztasson egy tizest a vizsgabiztosnak a forgalmi vizsgánál, mert akkor lehet hogy jobban jár az ember, mintha 3szor megpróbálná.
Ez igy van... engem azért húzott meg mert a sárgán átmentem és nem toltam satu féket, ami biztos huzos lett volna, és akár belém is jöhettek volna háturól, de õt ez nem érdekelte... azért visszapörgetve az idõt kiváncsi lennék ha befékezek mit szól az öreg, akkor meg az lett volna baja hogy beveri a fejét az ülésembe... a pénz a pénz, ezért egy bukta megérni nekik, csak találjanak egy ici pici okot.
meg amugy pontoznak ien kisseb hibákért és 10 után vége asszem:)
Igen engem ezért húztak meg. Az utszélén álló autó odébblökése nélkül nem tehettem volna meg hogy kihúzódok az út szélére, gondoltam nem is várta volna el a vizsgabiztos, hogy összetörjem a kocsit(ezért meg sem fordult a fejemben hogy odébblökjem), de tévedtem, úgylátszik ezt várta volna el mert rögtön megállított, és mondta hogy nem húzódtam le. Ezen bizony felröhögtem, valamit be is szóltam neki :) De már hallottam szépeket hogy gyarapítják az államkasszát az ilyen vizsgáknál, szóval nem lepett meg a kamu indok. Azoknak volt igazuk akik mondák hogy egybõl menjen a kenõpénz, mert bp-n a vizsgabiztosok nagy része ilyen.
köszi! ma lesz a 2. vezetés órám. És mik a kötelezõ feladatok? Azt hallottam, hogy meg kell fordulni, meg parkolni, meg ilyesmik?
ez tényleg érdekes, ideális még egy vezetéstechnikai tréning lenne, de az piszok drága, legalább mint a jogsi. Én egyszer voltam Audis ismerõs jóvoltából a Hungaroringi tesztpályán, de az tulajdonképpen a jégen autózásra fókuszál, (vízfalkerülgetés, kirántják alólad az autó hátulját stb.) tehát ez is inkább bohóckodás, van haszna azért, de tapasztalatot nem ad, a sok vezetés ad egyedül tapasztalatot, ahhoz meg már nem kell oktató
A forgalomban 14 óra a kötelezõ, és kell még orszáûton és éjszaka is vezetni kettõ,ill.négy órát. Ez majdnem olyan sok óra, mint amenyit valaki két nap alatt a munkahelyén eldolgozgat. Nem sok olyan gépet ismerek, amelyiken két nap alatt meg lehet tanulni profi szinten dolgozni. Van aki szerint a személyautó ilyen.
Hát az tényleg valami nagy balfasz lehetett... :) Én nem szoktam hátragurulni... De nem tudom hogy tudott 3 métert hátragurulni! Alap dolog ha érzem hogy elkezdek hátrafelé gurulni benyomom a féket! :D Na de mind1 az ilyennek nem adnék jogsit...
köszi! :) :) de még csak most jön majd a neheze :) hány óra kötelezõ forgalomba?
Na erre van egy jó példám... 7végén voltunk Etyeki borfesztiválon. A parkolóból egy hídról kellett kijönni ami kicsit emelkedõs volt. Megálltam olyan 3 méterre az elõttem levõtõl, aki 1szerûen visszagurult... és nekem jött, szerencsére enyhe emelkedõ volt és nem lett semmi, de akkoris, faxláma nem tudott elindulni emelkedõn.
sziasztok! meglett a rutinom, köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat!!! :) :)
Nekem mióta megvan a jogsim még soha nem használtam a kéziféket (emelkedõn)... :) Bármilyen emelkedõn el tudok indulni anélkül! Viszont más esetekben szívesen használom...
na, ma megyek az utolsó rutinpályás vezetésre, mert holnap aztán vizsga... asszem én leszek az elsõ az osztályból, aki megbukik ezen :D
nah, most értem haza, zuhogó esõben vezettem, forgalomban is. Király volt! A rutinpályán is egész jól boldogulgatok már! :) köszönöm a tanácsaitokat, remélem kitartanak a vizsgákig! :) :)
de jó nektek! :) ha figyelek, az elindulás-megállás megy, utána a hirtelen fékezés is nagyjából, csak mindig elõbb kezdek el fékezni (jobban mondva lassulni, gáz elvétellel) aztán a szlalom lassacskán megyeget, tolatás is rendben mostamár, és végre ki tudtam engedni a kéziféket az emelkedõn való elindulásnál :)
Én is paráztam anno. :) Beültünk kocsiba, el akarok indulni lefullad. Hopp bentmaradt a kézifék. :D Újra el akarok indulni megint lefullad. Vizsgáztató igencsak nagydarab fickó volt, kocsi kisebb és még lejtõn is parkoltunk, szal elnézte. Aztán megnyugodtam és tök hibátlanul megcsináltam mindent, a kihúzott balra hátra parkolást is centire pontosan sikerült, így átmentem. :)
vannak olyan emberek akik nagyon tudnak izgulni ilyen vizsgahelyzetekben, közülük van olyan akinek jót tesz, meg olyan is akinek nem. tesóm meg anyám is nagyon izgult vizsga elõtt, de mindkettejüknek sikerült, (igaz mindkettejüknek csak másodjára), nem lesz gáz :)
köszi a bíztatást! :) az izguláson van inkább a hagsúly :(
Nem kell izgulni, ezen semmi sem múlik, ha sikerül akkor túl vagy rajata, ha nem akkor majd legközelebb. Csak csináld ugy ahogy megtanultad és enm lesz semi baj, és ne izgulj, mer akkor ront az ember.
köszi! de akkor is félek :( így a 2. (2x2) óra után még nem megy úgy, ahogy szertném, hogy menjen. Pl. amikor 2. fokozatba váltasz, ott már nem kell csúsztatni a kuplungot, nem?
nekem ha jól emlékszem valami olyasmi volt, h elindulás, gyorsítás, fékezés, tolatás, szlalom, padkához parkolás. a többi feladat közül meg húzni kell, nem? ott volt a dombon elindulás, kétféle parkolás, Y... meg mi van még? :)
na legközelebb hétfõn megyek vezetni. pontosan mik is a kötelezõ gyakorlatok rutinon? elindulás, majd parkolás, aztán hirtelen fékezés, szlalom, egyenes tolatás, meg a parkolások közül mi?
Központi okmányiroda, 11.kerület fehérvári út: 4nap alatt kész a jogsi :)) Ott van a petzval mellett, bátran menjetek oda ha intézni kell!
Igen, én is láttam már hasonlót. Gáz megtartva, kuplung lassan fel, közben kézifék le... és az autó nekikoccan a mögötte állónak, mert elfelejtette sebességbe tenni.
Azért kell a szarozás, metr volt olyan hölgy aki a dunaparti parkolóból nem tudott elindulni, és az ott álló hajósók szemeláttára csinált magának egy ingyen kocsimosást. A Petõfi-hídon a nagy dugóban egy srác az S-100-asával belegurult a mögötte levõ Jaguárba. AJaguáros majdnem mególte, pedig csak néhány százezer forint volt a kár. (ja, és nem volt biztositása) Valójában nem egy bonyolult feladat. 1,a gázpedált addig benyomni, hogy legyen egy stabil 2 ezres fordulat, és ott megtartani. 2, a kuplungot finoman addig felengedni, hogy a fordulatot lefojtsa kb 1500-ra. 3, a kéziféket kapkodás nélkül lágyan kiengedni. És meg is van a csoda, a kocsi rángatás és fulladozás nélkül finoman elidul. Elöször eltart vagy 4 másodpercig, hatodszorra már 1-2 sec alatt megvan. Az én tanulóimnak soha nem okozott ez a feladat gondot.
persze egyes sebességfokozat megfogja az autót... ha áll a motor, ha megy a motor, és 1-esbe váltasz, rögtön ránt egyet, és lefullad a motor, de nem csak nem túl meredek lejtõ van. Egyébként érdemes mind2-t használni, motor leállítás után 1-es-be+ fék, így tuti nem gurul el.
Nem tudom minek ez a kézifékes sz*rozás. Elméletileg ha nem túl meredek a lejtõ/emelkedõ, akkor az 1-es sebességi fokozat is megfogja az autót. Aki meg ügyes, az el tudja kuplung nélkül is indítani a motort sebességbe rakva, és akkor már kész is a dolog.
Hát aki már ráérzett nem használ kéziféket sem lejtõn elindulásnál (max ha nagyon nagyon óvatos akar lenni) :) Én mikor meglett a jogsim, rögtön apám módszerét használtam. Fék be, kézifék ki, kuplung be, 1-es, fékrõl le, majd kb egyszerre be a gáz, és kicsit fel a kuplung. Persze ez csak akkor használható, ha az ember tudja hogy az adott kocsinál milyen kuplungállásnál kezd húzni a kocsi, ha nem tudja akkor rendesen vissza lehet gurulni.
Naja, ez az autómatizálás:)). Két autónk van, egy Toyota Aygo és Sx4. Az Aygo autómata váltó ( anyu miatt, de õ nem használja az autót, csak én ), azt mikor a nagy kényelembõl ( gáz, fék ) átülök az Sx4be 1szerûen az elsõ fél órban van amikor elfelejtem a kuplungot használni, megálláskor:D:D
Nekem is mindig újra kell tanulnom! :D Dízellel járok kb két éve, beleraktam jópár 1000km dugóban tötymörgést, ráadásul a kuplungja min a 3/4-énél kezd el fogni, szal mielött egy benzinest kell vezetnem újra kell tanulnom a csúsztatást, meg a gáz kezelését. :D
Így magoltatták be velünk anno a lejtõs elindulást, emlékszem én is. :) Azóta véletlenül sem használom így, simán benyomom a féket, fel a kézit, át a gázra és már megyek is fel a lejtõn.. :)
ezért nem is értem miért engedélyezték, hogy ugye már jópár autóban van automata kézifék, ami gáznyomásra kiold, ez jó, de mi lesz azzal aki 10 évig ilyen autóval közlekedik, majd egyszer átül olyanba, amibe nincs? Furcsa dolgok történhetnek :))
igen, emelkedõre gondoltam :) valahogy nem is a pedálokkal van gondom, hanem a kézifék kiengedéssel :) nem tudom olyan jól megemelni, hogyh benyomhassam a gombot. Sokat kell gyakorolni, az biztos.
Jah a kuplung mindennek a kulcsa. Én dízelen tanlultam vezetni, azt mikor beültem a Suzukinkba ( akkor még Ignis, most Sx4 ), ujra kellett tanulon kuplungolni, mer ég és föld.
Talán az a legnehezebb szerintem minden rutin közül, de ha 1szer ráérzel akkor már azzal sem lesz gond. Én vizsgán ezt a feladatot szerettem volna mint kötelezõ + valami, mivel rájöttem hogy kell, azt pofon 1szerû:), ehelyett kaptam tolatva beállást, azt mondja a többi vizsgázó, de ügyes vagy hogy ilyen simán és pontosan beálltál:)
Emelkedõn, nem? A titka a gáz és a kuplung ügyes használata, a gázt adagolni kell neki, és megtartani egy ponton, miközben a kuplungot lassan engeded. Ha úgy érzed, az autó már menne, akkor már fogja a kuplungon keresztül a motor, mehet le a kézifék. Ezzel 10-bõl 6 embernek gondja van, nekem minden autón újra kellett tanulni :)
ma megvolt a 2. órám. a lejtõrõl való elindulás fura picit, a kézifékkel akadnak gondjaim még :)
Hát engem annyira nem érintenek majd a Suzikik, meg a VW-k :D Hondám lesz(5. vagy 6. generációs Civic), és szerintem legalább 1.6-os :D
Épp most néztem meg, hogy mi a neve annak a motornak, ami 1.6-os, és 160HP :D B16A2
ezt sokan mondták amúgy, szóval én elhiszem h van benne vmi, de hidd el viszonylag sokat vezetem mind a kettõt. az egyik egy régi 1.3as swift(5 ajtós), a másik meg egy új 1.4 polo(3 ajtós), és hát azért így van különbség a polo javára. viszont tesómék nemrég vettek egy vadiúj swiftet, na hát az már azért jelentõsen jobban megy a polonál is. amúgy meg sry az offért. :)
Bizony, mikor meglett a jogsim, a Citroen Xsara Picasso-ból átültem az 1200 es ladába és megtanultam újra vezetni kb:D Ott aztán állni kellet a fékbe, aztán lett egy Pug206 unk, elsõ fékezésnél csikorogva álltam meg:D
a vw-nél mondjuk legalább van honnan lassulni... :)
VW kis benzineseit ismerve, inkább Suzukira tennék :). Jelenleg tuti, de elõzõ Suzuki se volt rossz gyorsulásban, fõleg hogy könnyebb
ja a féken állásról meg annyit, h asszem akkor volt mikor elõször voltam forgalomban, már álltunk a keresztezõdésnél vagy 2 perce, én nem igazán mertem kifordulni, az oktató segíteni próbált, de én meg nem engedtem fel a féket :) nem azért mert nem mertem, hanem mert egyszerûen nem votlam tisztában vele abban a pillanatban h mit is csinálok és h éppen javában taposom a féket :) amúgy az h mennyire kell nagy erõvel nyomni a fékpedált eléggé relatív, fõleg suzukit és polot vezetek, a suzukin a fék olyan amilyen, el lehet képzelni, de a vw polon nem rég lettek cserélve a fékek valamint a gumik is, na ott elég csak pöckölgetni a fékpedált és érezni a lassulást :)
mod.: a vw-nél mondjuk legalább van honnan lassulni... :)
a stift 90-nél tanultam, van honlapjuk is, ott találsz némi infót: http://www.stift90.hu/hu/index.php
a srác aki a kreszt oktatja nagyon jófej, jól magyaráz el mindent, mikor én tanultam volt asszem 12 nõ is a csoportban és közülük asszem csak 1 valaki nem ment át (nem a nõket akarom leszólni, de abban a csoportban legalábbis jóval nehezebben fogták fel a dolgokat, fõleg a mûszakiakat). az eüt elintézi a suli, az nem nagy szám, kijön egy emberke asszem 2 alkalommal, megmutatja a gyakorlatokat, elmond pár dolgot, aztán mehetsz vizsgázni belõle. oktatók közül pedig egyértelmûen Palkovics Ferencet ajánlom, nagyon jól oktat, nagyon jófej, teljesen korrekt. amúgy astraja van, legalábbis akkor még az volt, elég könnyen vezethetõ autó. ha kell még vmi infó kérdezz bátran :) ja még talán annyi h eddig ha jól számolom 7 ismerõsöm csinált jogsit a stiftnél és eddig senki sem panaszkodott.
Velem is ezvolt, megállás-indulás meg egyebek az elsõ órán, azt aszondja akkor kanyarodjak ki jobbra, azt irány haza:), persze át kellett menni egy forgalmas 4 sávos autóúton ahol lámpa se volt, ez volt az elsõ feladat, ja és persze emelkedõrõl kellett indulni:), gáz volt, de sikerült, de ahogy visszaemlékszek, nem tudtam mit csináljak h a tükröt az utat vagy a táblákat nézzem:))) ma meg...
Azért a fékpedált elég nagy erõvel kell nyomni, ha minden rendben van a fékrendszerrel, szóval én nem tudom magam elképzelni, amint véletlenül úgymarad a lábam :D Bár mondjuk szervós az is, ha megy a motor.
Amúgy ha jól tudom te fehérvári vagy. Esetleg el tudnád nekem mondani 1-2 tapasztalatodat? Mert én is fehérvári vagyok. Olyasmira gondolok, hogy melyik autósiskolába jártál, jó volt -e az, merre felé szoktak forgalomban vezettetni itt, ilyesmi.
pedig ilyen velem is volt anno, ültem bután és álltam a féken, az oktató meg kb 5ször mondta el h engedjem fel mert így soha nem fogunk kifordulni... :) kb 30 másodperc alatt le is reagáltam h mivan és felengedtem, van ez így :)
Jármûkezelési vizsga (rutin) elõtt a forgalomban részt venni nem tilos. Egy valamirevaló oktató a jobb egyesbõl szinte minden hibát gond nélkül képes megoldani, amit a tanulója összehoz. Egy dolog van, amikor az oktató tehetetlen, ha a tanuló nem hajlandó a féket felengedni.
végülis annyira nem gáz, elõtte vagy 1 órát gyakorolgattuk az elindulás-megállás, fék, kuplung, irányjelzõ... meg ugye hát neki is van fékje :) amúgy kint jobban ment, mint a tanpályán :)