Na, ezt nem tudtam. Bár annak fényében, hogy sokszor az új autók sem mennek át a mûszakin elsõre, gondolom nem sok kocsi mászkál 4 éves mûszakival.... :)
az attól függ :P új autóra általában megadják a 4évet, utána is adhatnak rá vagy 4évet, vagy 2õt esetleg 1et, az autó mûszaki állapotától, meg mellette sok mindentõl is függ
nekem már van jogsim:) nem a vizsgázásra gondoltam amit még rutinnál csinálnak!
hanem a kocsinak a mûszaki vizsgája asszem 4 évente van ott mi van?
most is hasonloan mukodik, meg kell nezni mindenkeppen a napi elso elindulaskor kotelezeoen ellenorzendo dolgokat (vilagitas, fekek, kormanymu, stb) illetve huzni egy tetelt, amit el kell mondani vagy eppen be kell mutatni (logikusan pl. ha a kerekcseret huzod, annak eleg a folyamatat elmondani de mondjuk a biztositektablat lehet hogy meg kell mutatnod)
Ja és mégegy. A refi fénye (de még a hegesztés fénye sem vakit, ha nem nézel bele. Ha az út jobb szélét nézed ahol bringások is szoktak kavarni akkor nem vakulsz el. Az élõlények így ember is olyan, hogy önkéntelenül a fény felé fordul és belenéz. Ezt külön meg kell tanulni és negyven ötven éjszakai óra után már jól mûködik.
A helyzetjelzõ azt jelenti,hogy áll a jármû. A tompított, amit több országban menetjelzõ-fénynek hívnak, azt jelenti a szembõljövõnek, hogy halad a jármû. A fényerejének 40-60 méteren még legalább egy luxnak kell lennie.
A bonusodat viszed tovább a másik biztosítóhoz.Ha vettél egy kocsit és voltál már valamilyen bonus fokozatban akkor azt továbbviszed az új kocsira is.Egy év kell igen.
Egy kis infó kellene, mondok egy példát: Ha mondjuk tavaly év vége felé lett véve egy autó és lett kötve kötelezõ biztosítás, év végén biztosító váltás volt. Akkor a Bonus A0 nem A1 ? Hogy van a Bonus emelkedés (károkozás nélkül) ? 1 teljes év károkozás mentes kell legyen, vagy hogy van ?
Köszi !
ja... mész egy olyan úton ahol nincs világítás. amég semmi nem jön, addig távolságit használsz. Ha jön valami, akkor lekapcsolod, és mindketten csak két kis pöttyöt láttok.
A kérdés: Hány éves a kapitány?
ja nem...
Hol az út?
A helyzetjelzõ országúton nagyon gyengusz az max tényleg csak arra jó ha megállsz és lássák ,hogy van ott valami.
Na ezért írtam hogy elég lenne a helyzetjelzõ, az is látható, fõleg hogy feltûnõ színû is lehet, mégsem vakít el. Hátulról is jól látni az autókat a piros hátsó lámpák miatt, mégsem vakít el, ugyanezt lehetne elöl is más színnel.
A tompitott nem arra való, hogy mi lássunk, hanem arra, hogy lássák, hogy mi jövünk. A nyugati autópályákon tõbb éjszakát is el lehet autózni úgy, hogy a nagy forgalom miatt a refit egyszer sem lehet használni.
Utánképzésre jelentkezés Bp.III. Mozaik u. (pont a "K" hidnál) a második emelet. Elõször egy feltáráson kell résztvenni, ahol kitalálják, hogy a hat program közül melyiket kell végigcsinálnia. A programokban elég jelentõs eltérések vannak, mind anyagi, mind idõbeni téren. Aztán végig kell ülni a programot és ezután kep egy papirt amivel mehet a jogsiért. Van olyan prog. ami után vizsga is van. Mikor elõször megy valaki célszerû vinni az ûggyel kapcsolatos összes papirját, a végzést is, és egy marék zsozsot. Ott különben kifejezetten emberien bánnak az ûgyfelekkel!
Akkor viszont nemtudom mi értelme a tompított fényszórónak. Ahol azt kell használni van sok fény, helyzetjelzõ is elég lenne, ahol meg nincs fény ott meg a távolságit kõ használni, ami meg rendben van, mer máshogy nemmegy.
emberek, ez hozzátartozik a vezetéshez! mindenkit elvakít kicsit, de hozzá lehet szokni, ha jön szembe vki, akkor út jobb oldalát ( a csíkot) nyugodtan lehet nézni...
Én jól látok, sötétben is, de engem is elvakítanak a szembejövõ kocsik fényei sötétedés után :\ én pl annak örülnék ha csak helyzetjelzõk lennének a kocsikon, és ennyi(mer a tompított fényszóró nagyjából elvakításra jó, mer max 3 méterre világít elõre, ami semmi) :) dehát ennek nem sok esélye van szal ki kell bírnom azt az 1-2 mp-t vakon.
Én is kicsit rövidlátó volnék, vezetéshez általában, fõleg éjszaka sokat segít a -0.5 ös szemüveg, vannak spéci lencsék, fényvisszaverõs, etc, amitõl sokkal kevésbé vakít:)
HI all! Én rövidlátó vok és ezért az esti vezetésnél jobban vakítanak a fények. Esetleg valaki aki egy cipõben jár velem és van egy két trükje az segíthetne.
Sziasztok!
A problémám, hogy megálltam az autóval egy helyen ahol semmi tábla nem jelezte, hogy várakozni vagy megállni tilos... Rajtam kívûl még 6 autó volt ott és csak engem büntettek meg... De nem is azt a piros csomagot kaptam hanem egy kis papírlapot 5000ft-os bírsággal, meg a rendszámommal... Jogtalanul büntettek meg.... Most mit tudok tenni? Mert, hogy befizetni nem fogom/akarom az tuti...
Sziasztok.
Egy jó ismerõsömnek bevonásra került a jogosítványa. Valamilyen utánképzésen kell résztvegyen. Tudnátok infórmációval szolgálni, hogy pontosan mi a menet az egésznek, részletesen !!!
Esetleg weboldalt tudtok ezzel kapcsolatba, ahol ezzel kapcsolatos információk vannak ?
Köszi !!!
tudom voltam Párizsban, de én nem mertem vezetni fél éves jogsival :DD, nagyon kell figyelni
Olaszba pont láttam egy poénos esetet. Szûk utcából jött ki az autós és összeakadt egy motorossal. Az autó egy mini féle volt, a motor meg egy sima robogó. Kiszáll a tag odamegy elkezdenek ordibálni olyan jó olaszos hévvel, tag visszaül, motoros leszáll odamegy, mikor indul a kocsi ketõtt az oldalába rúg, azt mind2en mentek a dolgukra:D
Párizsba vagy Rómába rengetegen közlekednek motorral és persze autóval is, de ott hozzá szoktak, meg hát egy olyan zsufolt városban lényegében csak motorral lehet normálisan közlekedni, mennek össze vissza, de vigyáznak egymásra... ez egy magyar ember szemével nézve káosz és MOn elképzelhetetlen lenne...
viszont arra allergiás vagyok amikor sávot elfoglalva cammog 40-el motoros, tudom hogy sok az idióta autós, aki betart neki, de ne engem szivasson érte
azért mondom, hogy olyankor nem kéne. De ha 10-20-szal cammog a sor, és tükörben látom hogy jön, akkor ha tudok arrébb húzódok, mert az nekem nem kerül semmibe, õ legalább halad, én meg ígyis-úgyis ugyanott vagyok
Párizsban, Rómában ez így mûködik, de nálunk ott tartanak be a másiknak, ahol tudnak, ezért nem engednek
Mondjuk csak azt nem szeretem, amikor menetközben 40-50-nél is balról beelõz egy motoros, mert ha nem figyelek, pl. kerülök valamit, elüthetem, és az nekem se jó ugye. De hát autósok között is vannak ugyanúgy idióták, motorosok közt is ugyanúgy, de attól még nem mind az
Sziasztok Az igaz hogy 2008tõl felviszik a B kategóriás jogsi korhatárát 18 évre??
Nem értem miért fáj az autósok többségének a motorosok azon kiváltsága h tudnak haladni a dugóban. Én mindkét oldalt jól ismerem, mert sokat motoroztam itt Pesten, 2 éve viszont már autóval járok. Amikor mocin ültem természetes volt h dugóban nem fogok beállni a sorba hanem szinte lassítás nélkül kocsik között húztam, mégsem akadályoztam vele senkit egyetlen pillanatra sem. Most ha látok egy motorost lehúzódok 20 centit arra a max 5 mpre amíg elmegy, apró mozdulat az egész. A többi autós viszont inkább leszorítja vagy rádudál, nehogy véletlenül valaki más elöbb odaérjen. Ezzel persze magát a és a többi közlekedõt is akadályozza valamennyire. Áh ilyen a magyar mentalitás..
Én arra akartam célozni, hogy a 24 év alatti fiatalokat jobban elkapja a gépszíj ha felülnek egy 100 LE feletti gépre és meggondolatlanul fognak csapatni 200-al olyan helyeken is ahol nem lenne szabad. Ezért lesz kicsi a túlélési esélyük!
Ezt mondjuk érdekes helyzet, én is tudok mondani a környékrõl helyzetet amikor a motoros okozott autósnak sérülést - egyetlen egyet. Fordított helyzetbõl jóval többre emlékszem. Igaz hogy városban sok motoros nyomul - de autós is, csak épp a kisebb és gyorsabb motorosra méretezett cikázási lehetõség sûrûbben fordul elõ, így többet is látni. Azt azért nem árt elfelejteni hogy a motoros és a motorja is "hozzá van szokva" a nagyobb tempóhoz, az autós ezt ítélheti veszélyesnek, csak épp nulla tapasztalata van és nem tudja megítélni a dolgot objektíven. Kábé mintha a biciklis mondaná az autósra hogy õrült száguldozó. Persze lehet váratlan az autósnak az hogy hirtelen mögötte terem egy motoros, de aki nem képes lekezelni egy váratlan helyzetet, ennyitõl bepánikol és bénázni kezd annak semmi keresnivalója a forgalomban, az akkor is be fog pánikoli ha elészalad egy kisgyerek, vagy bármi váratlan történik elõtte. Az biztos hogy a motorosok döntõ része a valóságban sokkal éberebben és körültekintõbben közlekedik mint az átlagautós mert tudja hogyha helyzet van akkor sokkal kisebb az esélye azt épp bõrrel megúszni. Még azok is akik kívülrõl "cikázó és száguldozó állat"-nak néznek ki. Jó részük ezt olyan tapasztalattal teszi ami sokkal veszélytelenebbé teszi mint pl. egy frissjogsis mazsolát. Elvégre ilyen motorosból is többszáz (vagy többezer) van az országban és csinálja ezt napi rendszerességgel évi 8 hónapon át, és okoznak 5-10 balesetet évente összesen - amikben legtöbbször ráadásul csak õk sérülnek meg. Csak egy példa máról: robogóval járok télen melózni, 12km-ert megyek oda-vissza fõútvonalon. A mai átlagos napon az engem elõzõ autósoknak minimum 70-80%-a akart lenyomni az útról és nem az elõírt oldaltávot megtartva elõzött, hanem 10-20 centikre húztak el mellettem. Ma épp nem volt olyan aki elõl le kellett menekülnöm az útról mert különben seggbever, ilyenbõl hetente 2-3 van, vagyis durván 20-30 megtett km-re jut egy. Nem hinném hogy nyáron a motorosok hasonló arányban ilyen büdös paraszt módjára közlekednek.
"Én már tanyáztam 90-100-nál és megúsztam. 200-nál már nem biztos, hogy sikerült volna" - Ezt úgy írod mintha alapszabály lenne az hogy 100-nál megússza az ember, 200-nál már nem. Ahhoz hogy az elsõt megússza valaki ahhoz ugyanúgy szerencsés körülmények kellenek mint a másodikhoz. Elég megnézni hogy mennyi halálos baleset történik lakott területen belül, ahol azért nem 200-zal tép elõtte a motoros (legalábbis döntõ részben).
""motorosbalesetek háromnegyedét a figyelmetlen autósok okozzák" Ez így ebben a formában nem igaz. " Bármilyen meglepõ és hihetetlen, ez bizony pontosan ebben a formában igaz. Asszem 2004-es vagy 2005-ös EU-s statisztikai adat. A motorosokat érntõ balesetek 73%-át okozták négykerekû (vagy több) jármûvek az elsõbbség meg nem adásával, az útról lenyomással, ésatöbbivel, 1% volt a mûszaki meghibásodás (jellemzõen megragadt fékek) miatt, a maradék 26%-ban állapították meg a motorvezetõ hibáját. Ebben ráadásul még mindig benne volt pl. az úthibákból eredõ takarás, amit szemét módon "nem az útviszonyoknak megfelelõ vezetés"-ként a motorosra kennek. Cserébe pl. asszem nem vizsgálták hogy hány esetben segítette elõ a motoros is a balesethelyzetet, pl. gyorshajtott akkor amikor kihajtottak elé (ezesetben valamennyire õ is hibás ilyenkor), tekintve hogy akármennyivel is megy mindenképpen meg kell kapnia az elsõbbséget.
Ez sem igaz így! Igen a motoros könnyebben kihasználja az elõnyeit de ezt nem minden esetben a mások (pl autósok) kárára teszi, hanem ésszel, hogy ne okozzon balesetet. Én legalábbis így szoktam.
Nemtudom hogy az ország melyik részben igaz ez, de ez nemigy van. A motoroseok jó része nem foglalkozik semmivel, cikáz az autók között, jóval átlépi a sebesség határokat, és veszélyesen közlekednek... nem sorolnak be, hanem ahol látnak annyi rést amin átférnek már mennek is... ha ebbõl baj van az nem az autós hibája, hanem a motoros hülyesége... szépen álljanak be a sorba, az autós is siethet...
Én már tanyáztam 90-100-nál és megúsztam. 200-nál már nem biztos, hogy sikerült volna. És ezért nem mindegy hány évesek ülnek a majd 200 LE-s gépeken!
"motorosbalesetek háromnegyedét a figyelmetlen autósok okozzák" Ez így ebben a formában nem igaz. Ha motoros találkozik autóval, akkor lehet de még ott vannak azok az esetek (nem kevés) amikor csak a motoros szenved balesetet egyedül!
Újabb félmegoldás lenne szokás szerint. Bármekkora motorral durva egy csattanás már 90-100-nál is, annyit meg már az A1-esek is tudnak ha kell. Ráadásul a motorosbalesetek háromnegyedét a figyelmetlen autósok okozzák, bár egy részüknél a motorosnak biztosan lenne esélye még elkerülni a helyzetet elég tapasztalattal. Én inkább a japán módszert hoznám be helyette. Szvsz a legtöbb A-ra vizsgázó még örömmel is menne pályára akkor is ha többe kerülne emiatt a jogsija.
azt a pénzt tedd félre, és ha megállít a rendõr akkor inkább neki add oda ha nincs más választás. amúgy csak azt kell mondani, hogy nincs nálad. õ már a gépbe azt fogja látni, hogy van jogsid, azt nem írják oda hogy postázás alatt. ugyan az mint a bankkártya.. számlaszám él, csak még kártyád nincs.
Bazi nagy mazda terepjárót. Kényelmes, mert magasan van a fülke, és rálátni mindenre. Meg az is jó, hogy 3asban lehet venni a kanyarokat, mindig van erõtartaléka.
amugy már lennt ál a kocsi amivel mnnék csak olyan szar hogy nincs még meg a jogsi:d
Nem sokat tudsz tenni ez ellen, én is friss jogsis vagyok, ma is esõben sötétben vezettem, másodszorra eddig. én támpontként a felezõt és út szélét lesem, és próbálok középen lavírozni. azt mondja õsöm, hogy hozzászokom majd, de õ se szeret így vezetni... fõleg hogy ma valaki reflektorral jött mögöttem egy ideig, azt hittem megvakulok..
én holnap megyek elsõsegélyre.. kezdek parázni..elvileg tudok mindent.. milyen ott a vizsga valami infot adjatok róla plíz, nem szeretnék megbukni mert akkor csak jvõre lesz jogsim..amugy minden más már mgevan...
milyen feladatok vannak?
köszi
Ha nem muszáj ne vezess ilyen körülmények között ha meg muszáj akkor ne hagyd hogy az ablakok bepárásodjanak fõleg a szélvédõ de az oldalablakokra is ügyelj.Ha nem vagy biztos magadban ködben,esõben ne hajts gyorsan de azért ne harminccal :) Nagy ködben mindenképp kapcsolj ködlámpát és mindenre figyelj ami visszaveri a fényt mert lehet külterületen egy szarvas szeme vagy egy elesett részeg biciklista is.Szóval óvatosan! Milyen verdát vezetsz?
Sziasztok! Friss jogsis vagyok, és nagyon parás éjjel ködben, esõben vezetni. Amikor jönnek szembe a vakító autok, de a legparásabb, amikor sorba több is. Tudom, ilyenkor az út jobb széle a tájékozódási pont, de azt meg még nagyon nem érzem. Van valami tanácsotok, vagy ezt meg kell szokni, és akkor jó lesz? Apám mondta, hogy ehhez egyetlen dolog kell, sok sok gyakorlás, de mégis... Én jobban parázok attól, hogy túl közel megyek a szembe jövõvel, mint hogy lemegyek a sáros útról lehúzós padkára, így inkább a záróvonalat figyelem. Volt mikor már csak 10 centire mentem tõle, akkor mondta apám, hogy menjek beljebb, persze éreztem is, hogy az már padka, korrigáltam is magamtól, de mondom nagyon para. Érdemes inkább az egészet figyelni, szembejövõkkel, jobb szélével figyelni, és egy záróvonalat vizualizálni, vagy jobb szélére érdemes ráállni a tekintettel?