hát......azért mert vasárnap van, kint volt asok motoros, mert esett, és akkor õk nem vezetnek, csúsztattak, és mi is csusztunk, ott kellet várni rájuk, gr!
Joltették a DT lomha énis azt akartam..rájöttem h akkor annak az árábol veszek egy jo állapotban lévõ simsont..amugy most egy aprilia RX-t néztem ki 50 eset...nemtom h jol megy e..
A 2005-ös híreket én is hallottam. Akkoriban valóban volt szó errõl. A végeredményre viszont én is kiványcsi leszek mert majdnem vettem egy Yama DT 50-t futárkodásra. Akkor beszéltek le róla.
Természetesen B kategóriára értettem. Egyébként a tanfolyamon az összes teszten meg házivizsgán átmentem, miért éppen az éles vizsgát b*szom el???
Szerintem akinek 10 hibapontja van az már nem tud valamit, én maximum 5 hibapontot engednék, mert annak aki jól felkészült max 2-3 véletlen hibája lehet... Szóval én szigorítanám.
Én asszem a totalbike-en olvastam mint felvetést, de anno úgy szerepelt hogy valszeg 2005. jan. 1-tõl életbe lép, és még mindig semmi konkrét. Egész pontosan arról lett volna szó hogy kiszórjhák a roncsokat amik mûszaki állapota nem felel meg, azonfelül rendszámot és bejegyzést kapna minden, hogy ez ellenõrizhetõ legyen, meg talán kicsit segítsen a lopások visszaszorításában is. Jogosítvány oldalról ez a rendszám-téma nem változtatna semmit. Habár állítólag azon is agyaltak hogy pl. B-s jogsival nem lehet majd vezetni semmilyen motort, de konkrétumról ezügyben sem hallottam azóta.
Akkornem nagyon fogunk kiegyezni.:) Én tavaly az A miatt forgolódtam rutinpályán/vizsgabázison, egy halom kiskölköt láttam Simsonon is gyakorolni/vizsgázni. Ha neked is igazad van, akkor az Állam bácsi megint nem tartja be a saját maga által felállított szabályokat. Nem akarom lelámázni az infoforrásodat, de az igazi ezek után az ide vágó joganyag kikeresése lenne. A leghivatalosabb forrásom jelenleg a tankönyv, aszerint a Simsom smpk, nem 40 van benne hanem 45, ráadásul hivatalosan az nem az adott smpk maximális sebességére vonatkozik, hanem szó szerint "maximális tervezési végsebesség", vagyis gyakorlatban lehet gyorsabb is, attól még belefér. Való igaz hogy több dolgon változtattak a KRESZ-ben, de ezeket legalább a változtatásoknak megfelelõen hozzák az újjabb könyvekben ha gyakorlatban nem is szívóznak. Akkor nem értem miért maradt így "hibásan" az smpk kategória már évek óta.
Annak monduk látnám értelmét hogy B-s jogsival ne lehessen vezetni kezelés szempontjából "normális" motorokat. Az még elmegy hogy a motoros KRESZ-t nem ismeri egy B-s jogsis mert olyan nagy eltérés nincs. Viszont míg egy robogón egy hülye is azonnal eleboldogul a 2 fékkar+index+gáz kombóval, a Simson kezelése azért gyakorlatot igényel.
Szerintem meg Te magyarázod félre a dolgot. Az Attila utat pl a nap 24 órájában tilosban parkolók lepik el mégsem foglalkoznak vele. Valamint 2002-ben elég nagy reform volt a kreszben és sok dolgot még ma sem mernek bevezetni. Példaként említeném csak, hogy azóta van olyan keresztezõdés ahol jobbra kanyarodhatsz az egyirányú utcába mégis meg kell adnod az elsõbbséget a jobbról esetlegesen érkezõ menetrend szerint közlekedõ helyi járatoknak és a bicikliseknek. Ez is a reform egy része volt és mégsem mertek (!!!) még egyetlen egy ilyen keresztezõdést se csinálni Pesten. Nem véletlenül!
Valóban a jármûvek 90%-a nem felel majd meg ennek a kritériumnak csak a már korábban említett Teccsós és Ócsanos elektromos vagy egyéb más kecserék.
Megismételném magam 40 km/h a gép max sebességére vonatkozik és nem pedig korlátozás.
Én még nem írtam mibõl tájékozódok de megemlíthetem. Egy vizsgabiztos az infószerzõm.
Valamint elfelejtettem közölni, hogy a verdákat nem kell átalakítani csak rendszámot kap és bõvítenünk kell a jogsi bejegyzéseinket.
Ja! És azt is hozzátenném, hogy az EU haladékot adott az új szabályok bevezetésére. 2006-tól el kell kezdeni bevizsgálni a jármûveket! És ha azt kérded kinek áll érekében húzni-halasztani a dolgot akkor csak néhány példa: oktatók, vizsgabiztosok, motorkereskedõk, stb. Hiszen nagyon kevés motoros kolega fogja magát égetni elektromos rollerrel.
Megnyugtatlak, szerintem félremagyarázod a dolgot. De nézzük lépésenként: - Ha 2002-tõl van érvényben az egész, akkor hogyan lehet hogy azóta sem foglalkoznak a Simsonokkal (és a többivel amit majd lejjebb említek)? - Ha a 40km/h a jármû végsebességére vonatkozik, akkor az 50ccm-es jármûvek 90%-a nem felelne meg, nemcsak a Simson. Miért nem szállnak rá a büntetgetésre, hisz jókora pénzt szedhetnének be belõle? Ha meg a 40 a maximális haladási sebességre vonatkozik, akkor semmi változás nincs a 2002 elõtti állapotokhoz képest. - Utas: nemcsak a Simsonodra fér fel mégegy utas, pl. kábé az összes nagytestû robogóra. Feljebb írtam hogy mégsem büntetgetnek emiatt, vajon miért? - Mint írtam én nem "állítólagos" szövegekbõl tájékozódok, hanem tavalyi motoros tankönyvbõl, merthogy tavaly csináltam A-t, azonfelül éveken át robogóztam egy hónappal ezelõttig. Szó sem volt ezekrõl amiket írtál, holott akkor is már 2 éve élt volna a dolog.
Összefoglalva: eltérés van a jogszabály és a gyakorlat között. Valóben nem fér bele a tökéletesen a Simson a smkp kategóriába, de szinte semmi más sem, sem robogók, sem az 50-es krosz/sport/egyéb motorok. Emiatt nem foglalkoznak ezekkel a dolgokkal a rendõrök, ha 50ccm-es, akkor gyakorlatban nem fognak zargatni és kész. És egyenlõre nincs konkrét nyoma annak hogy bármit is változtatnának ezek a közeljövõben. Tehát felesleges feltalálni a spanyolviaszt és ok nélkül ilyesztgetni a fórumozókat.:)
A simsonrol nekem az jutott most az eszembe,hogy tényleg nem a kismotor kategoriába kéne szerepelnie,mert megy az 80-100-zal és ebbe a kategoriába csak max 40-nel lehet menni!
Az nem különbség,hogy a simsont váltani kell,a robogót,babettát meg nem?
Ez a müszaki vizsgálat nem veszélyezteti azt,hogy eggyes motorfajtákkal nem lehet majd eggyáltalán menni?
ui: természetesen nem írtam mert egyértelmû -> ha nem felel meg a moped kategóriának akkor A1-es, A korl. vagy A jogsival lesz vezethetõ a Szimónk. :(
Na megvan a teljes info:
A Moped kategóriát a 2002-es kresz reform hozta be. Más EU országban már régen így hívják. Azt is megtudtam, hogy nem egyszerû névváltásról volt itt szó. A mopedet valóban lekorlátozták. Éspedig 40 km/h-ra! Valamint teljesítménykorlátozást is kapott, bár ennek az adatnak nem néztem utána hogy mennyire. Tehát a kresz is fogalmaz még úgy, hogy segédmotorkerékpár, meg a köznyelvben is ez a szó él. De a külföldi mofun (asszem:) szóból ma már csak moped kategória van. Az álításom tehát továbbr is fenn áll miszerint a jó öreg simsonunk nem fog beleférni a moped kategóriába mivel a gyári adatok alapján többet is tud 40-nél. De nem elég, hogy többet tud 40-nél, hanem még elfér rajta egy utas is. A régi kresz szerint ugyanis a smkp lehetett 2 üléses de tilos volt szállítani rajta utast. Az újítások között van az is, hogy ma már nem felel meg olyan jármû a moped kategóriának amelyen elfér a vezetõn kívül még egy ember. Továbbá. Nem elég, hogy ilyen rosszakat közlök folytatom tovább. 2006-tól minden olyan jármû mûszaki vizsgálat alá kerül (vigyázat! nem mûszaki vizsga!) amelynek kétséges az eredete. pl: riga szimó blokkal és egyébb nyalánkságok. Vagy ha nincsenek meg a gyári, hivatalos dokumentumok arról a típusról. Az ilyen példányokat teljesítménypróbára viszik és kiderül a turpisság. Szóval 2006-tól elkezdõdik a becibálás.
Ne vegyetek robogót!!!
Engem valahogy nem hozott lázba, sokkal több adrenalin van a versenyzésbe, csak arra meg kevés a lehetõség, da ha rajtam múlna rallyznék, de hát az anyagiak... (Mondjuk nincs is olyan régen jogosítványom, de azért navigálni biztos tudnék :))
én még most is annyit motoroznék hogy egy nap alatt 1 l benzin elfogyna de ennek az "élvezetnek" a benzin ára határt szab sajna Na pontosan ez fog elmúlni egy idõ után :)
Az más kérdés, hogy gyalog is belerepülhet a szemedbe egy bogár 5 km/h-val és még úgyis kellemetlen tud lenni nemhogy 40km/h-nál... Örülhetsz ha aznap még normálisan fogsz látni :)
Kösz mindenkinek. Remélem sokan tanulnak mások hibájából, bár sajnos nem ezt látom...
Pedig én amikor plexi nélküli bukoval mentem a rutin vizsgára,nem szolt a vizsgabiztos,hogy plexis kell!
Amugy én is inkább a plexiset veszem fel,bár plexi nélküli is van nekem meg plexis is,de én inkább a plexiset veszem fel smkp-nál!
Jol is néz ki,nem olyan égõ,mint a plexi nélküli,meg tényleg egy bogár utközben beleszálhat a szemembe(biciglizés közben is,nem a sebesség számit)és dörzsölgethetem még kijön,meg csíp is!
Namost éppeszû embernél a bukósisak=teljes sisak plexivel. A robogósok között elterjedt, csak a fejtetõt védõ "dinnyehéjjakat" nem számolnám a bukósisakok közé. Nagyn trendi meg szép, csak épp a funkciója sérül de nagyon a normális bukósisakokhoz képest, márpedig a védelem lenne az elsõszámú célja. Én robogón is mindig teli sisakot használtam, és mentette is meg a pofámat a plasztikai sebésztõl. Gondolom aki egyszer takar ilyenben, az se veszi fel többet. Mondjuk nagyobb motorra meg végképp normális bukó kell, mert minden nélkül max 30-40-ig lehet menni, napszemüveggel kitolható olyan 70-80-ig, afölött már mindenképp bekönnyezik az ember szeme plexi nélkül. Más kérdés hogy a KRESZ elfogad bukónak mindent amiben megvan a jelzés, de ettõl függetlenül csak a teljes sisakot tudom ajánlani még smkp-hoz is.
Fogadd részvétem. Egy barát elvesztése mindig fájdalmas, én eddig kettõt veszítettem el. De tanulni is lehet az esetbõl: cool dolog lazáskodni a motorral, a csajok is szeretik, de ha túl laza vagy, szétesel.
Az oldalán a fekete müanyag nem volt rajta(ami meg véd attol,hogy beleakadjon a farmernadrágom szára a fogaskerékbe)
Szal beleakadt a farmernadrágom also szára a fogaskerékbe(szerencsére nem menetközben,hanem akkor,amikor letettem a lábam az elsöbbségadás táblánál)és beleakadt,nem tudtam kiráncigálni és kirakni a lábam,hogy ne döljek el,és aztán ugy döltem el,mintha a két lábam a pedálon lett volna!
Volt sisak rajtam,egy kevés benzin is kifolyt,kesztyü nem volt,és ezért egy felszakadt a tenyeremen a bör(nem nagy részen)
A protektor azt jelenti védõfelszerelés. Vannak olyan motoros ruházatok amelyekben alapból van gerinc, vese, könyök, és térdvédõ... Csak ezek meglehetõsen drágák :)
Inkább plekszis sisakot kellet volna kérni-e,mikor menetközben megtalálja a bogát a szememet,ott dörzsölgetem,meg minden,és közben nem figyelek az utra! Erre nem is gondoltak!
Kért még pulovert vagy hasonlot,meg nadrágot is! Ezeket megértem,mert menetszélben elég hideg van!
Egyszerûen az a szabály hogy megfelelõ ruházatban kell vizsgázni, mert elméletilag vezetni is abban fogsz késõbb. Az pedig zárt ruházat, zárt cipõ, bukó és kesztyû. Ez egységes minden motoros kategóriánál. Némelyik bunkóbb vizsgabiztos szokott kapásból protektoros cuccot is kérni, csak hogy élvezze a hatalmát. Mondjuk ez a ruházat, de fõleg a kesztyû inkább nagymotornál hasznos, nem 20-40km/h-s vánszorgáshoz. Ott a kesztyû csak esésnél jöhet jól, de nagyvason húzósabb tempónál már pl. a bogarak is elég szépet ütnek.
Nekem is az oktatóm mondta meg a vizsga idöpontját!(mármint az az oktatom aki magyarázot az elméleti elötti napokban) Ja és azt se értem,hogy minek kellett a rutinra kesztyüt vinni,meg a forgalmira?
Olyanokat is elég ritkán látok,akik kesztyüben vezetnek!
Nekem megvan a jogsim,a yard még nem állitott meg de majd megkérdezem!
Jah... :) De már jó lenne túl lenni rajta. Csak nem fogott volna ki rajtam, mert eddig amiket gépen csináltam tesztet mindegyik sikerült kisebb nagyobb sikerrel. Meg végignyomtam a kreszkönyvet...
Hát ezt nem hiszem el. Elmentem a közlekedésügyi felügyelethez és ott azt mondták, hogy nincs vizsga mert már volt. 1 héttel ezelõtt telefonált egy nõ az autóssulitól, hogy szept. 12-én fél 1kor lesz a vizsga. De még félreérteni se érthettem félre mert nincsen feles idõpont. Reggel 8kor 9kor és 11kor van vizsga. Szóval ma bemegyek és inkább személyesen megkérdezem de a felügyeletnél azt mondták, hogy szerdán reggel 8kor 9kor és 11kor lesz vizsga.
Nem igazán értem mirõl beszélsz, vagy te tudsz valamit rosszul, vagy én. A jogsimat mondjuk feleslegesen szkennelném be, AB kategóriám van, M nincs. Viszont én nem hallottam egyetlen szót sem arról, hogy az M kategóriánál valamiféle variálás történne. Továbbra is azt látom mindenhol, ami évek óta változatlan, vagyis M-es jogsival lehet vezetni 50ccm-nél nem nagyobb belsõégésû, vagy maximum 4kW teljesítményû egyébb motorral hajtott, 45-nél nem gyorsabb, 350kg-nl nem nehezebb jármûvet, melyet a KRESZ segédmotoros kerékpárnak nevez. Ezt egyébként tavalyi tankönybõl nézem, tehát egy éve még biztosan nekem volt igazam. És ezalapján semmiféle jármû nem esik ki sehonnan, a Simson is továbbra is smkp, amit lehet vezetni M és B-s jogsival is. Merthogy attól függetlenül hogy az M=Moped, még ugyanúgy a smkp kategória vezetésére jogosít fel és nem csak a mopedekre, mely kategóriába tartozás pl. sokszor nem is egyértelmû.
Szóval ha az utóbbi egy évben volt valami módosítás, amirõl nem hallottam akkor igazad lehet (ezesetben valami konkrétabbat is írhatnál, mert érintené pár ismerõsömet a dolog). Ha nem volt módosítás, akkor az egész "kiesett jármûvek" elméleted nem áll meg.
Ezt honnan vetted? Ebben is szerepel valótlanság. Elõször is az M-es jogsi nem új dolog, évtizedek óta létezõ kategória (habár régebben talán nem volt betûjele, de ugyanez a kategória volt). Errõl a keményítésrõl nem hallottam, habár tervbe lett véve asszem hogy minden smkp kapjon rendszámot, de attól még azok maradnak, csak keményebben lesznek nyilvántartva. Ebbõl kiindulva pl. a Simson is valóban kaphat rendszámot, viszont továbbra is vezethetõ lesz M-es (és mivel smkp marad így B-s) jogsival is.
Ezt honnan vetted? ---> Errõl a keményítésrõl nem hallottam ---> habár tervbe lett véve asszem...
Ez a valós dolog mi?
Elnézést ha pontatlannak tûnik az írásom, valóban sok helyen félreérthetõ. Mint pl 40 ->45
Ebbõl kiindulva pl. a Simson is valóban kaphat rendszámot, viszont továbbra is vezethetõ lesz M-es (és mivel smkp marad így B-s) jogsival is.
Szeretném ha beszkennelnéd a vezetõi engedélyed azon részletét miszerint Neked van smkp kategóriára érvényesítésed. Mopedre bizonyára van. De mint említettem 1-2 jármû nem nagyon fog ebbe a kategóriába beleesni. Így ha csak az alapfelállást nézem és valaki leteszi mopedre a "jogsit" akkor hogy vezethet smkp-t? És ha leteszi a "B"-t akkor miért vezethet smkp-t? És ez hol lesz feltûntetve a vezetõi engedélyében?
Így pontosítva az elõzõ hozzászólásomat, nem azért írtam, hogy tájékoztassak hanem hogy megkérdezzem egy nálam okosabbtól: Vajon mivel lehet majd vezetni azokat a jármûveket amelyek nem férnek bele a Moped kategóriába de még nem is "nagymotor"? Attól félek, hogy a jogszabály módosítása megszûnteti az smkp kategóriát hiszen szûkítette az "M" és a "B" kat.-ás vezetõi engedéllyel vezethetõ jármûvek körét, így a kiesett motortípusokat csak "A"-val (A1, A korl., A.) lehet majd vezetni.Merthogy ezekre a kiesett jármûvekre egyenlõre nincs megszabva, hogy mi lesz a sorsa de egy biztos (...és az nem az unikum...:), hogy Moped kategóriába NEM FOGNAK BELEFÉRNI!!!
[iEzt honnan vetted? Ebben is szerepel valótlanság. Elõször is az M-es jogsi nem új dolog, évtizedek óta létezõ kategória (habár régebben talán nem volt betûjele, de ugyanez a kategória volt). Errõl a keményítésrõl nem hallottam, habár tervbe lett véve asszem hogy minden smkp kapjon rendszámot, de attól még azok maradnak, csak keményebben lesznek nyilvántartva. Ebbõl kiindulva pl. a Simson is valóban kaphat rendszámot, viszont továbbra is vezethetõ lesz M-es (és mivel smkp marad így B-s) jogsival is.
Ezt honnan vetted? ---> Errõl a keményítésrõl nem hallottam ---> habár tervbe lett véve asszem...
Ez a valós dolog mi?
Elnézést ha pontatlannak tûnik az írásom, valóban sok helyen félreérthetõ. Mint pl 40 ->45
Ebbõl kiindulva pl. a Simson is valóban kaphat rendszámot, viszont továbbra is vezethetõ lesz M-es (és mivel smkp marad így B-s) jogsival is.
Szeretném ha beszkennelnéd a vezetõi engedélyed azon részletét miszerint Neked van smkp kategóriára érvényesítésed. Mopedre bizonyára van. De mint említettem 1-2 jármû nem nagyon fog ebbe a kategóriába beleesni. Így ha csak az alapfelállást nézem és valaki leteszi mopedre a "jogsit" akkor hogy vezethet smkp-t? És ha leteszi a "B"-t akkor miért vezethet smkp-t? És ez hol lesz feltûntetve a vezetõi engedélyében?
Így pontosítva az elõzõ hozzászólásomat, nem azért írtam, hogy tájékoztassak hanem hogy megkérdezzem egy nálam okosabbtól: Vajon mivel lehet majd vezetni azokat a jármûveket amelyek nem férnek bele a Moped kategóriába de még nem is "nagymotor"? Attól félek, hogy a jogszabály módosítása megszûnteti az smkp kategóriát hiszen szûkítette az "M" és a "B" kat.-ás vezetõi engedéllyel vezethetõ jármûvek körét, így a kiesett motortípusokat csak "A"-val (A1, A korl., A.) lehet majd vezetni.Merthogy ezekre a kiesett jármûvekre egyenlõre nincs megszabva, hogy mi lesz a sorsa de egy biztos (...és az nem az unikum...:), hogy Moped kategóriába NEM FOGNAK BELEFÉRNI!!!
Annyival, h mehetsz 40 fölött, mert ránézésre nem tûnik fel zsaruknak h ez smkp.
Mivel Mo-n nincsenek rendszámok ezért így rögtön látják h ez smkp, és feltûnõ ha már 50nel mész, innentõl a zsaru jókedvére van bízva mi lesz. És komolyan ki megy 60nál lasabban akárhol akármikor?
Törvényesen,amelyik motornak nincs rendszáma,az nem mehet 40km/h gyorsabban!
Én most babettával szoktam "járogatni",azzal is csak kb 30-cal,mert még bejáratos!
500 km után mehetek 40-nel!
Hát az nekem is eszembe jutott,hogy annak a choppernek a blokja 2x nagyobb mint egy robogónak pl!
Meg az is hogy sokkal nagyobb,és az is hogy a nyilvánosság elött nem raknak ki egy rendszámot,de pl probauton se volt rendszáma,lehet hogy rendörségi engedélyt kértek,el lehet tüntetni számitogépes technikával azt a rendszámot pl egy fekete folt vagy ilyesmi!
Nem mintha itt álna a garázsba egy choppar csak ha lenne mehetnék vele,de látom nem!
Mostanában babettán fogok fesziteni,de ki tudja,lehet hogy az utcán elhagy vki 1 200 ezret! :DDDDD
Az teljesen más dolog amit te mondasz. 1. A KRESZ szerint smpk-val a maximális haladási sebesség 40km/h (közút és társai), errõl beszélsz te. 2. A KRESZ szerint segédmotorkerékpárnak az a jármû minõsül (sebesség szempontjából), aminek tervezési sebessége 45km/h-nál nem nagyobb. Errõl volt eddig szó. Tehát csak a 45-nél lassabb szerkezetek lehetnek smpk-k, viszont ezekkel maximum 40-et lehet menni. Vagyis nem mondtál rosszat, csak eddig egyáltalán nem errõl volt szó.