Tudtátok, hogy a vasúti fényjelzõ készülék egykoron folyamatosan zölden világított? Nem nehéz elképzelni, hogy miért változtatták meg villogó fehérre. Az viszont tény, hogy a mai napig az van az emberekben, hogy ha zöld akkor mehetek. Viszont rosszul értelmezik. Így szól a magyar verzió: Ha zöld akkor mennem kell!
Nameg azt is sokan elfelejtik, hogy a vasútinál a villogó fehér a lámpa mûködését jelzi, nem többet.
nem értem, hogy a babysitterek hogyan jönnek ehez a fórumhoz, na mindegy...
ahol én tanultam kreszt múlt hónapban, ott elõször megtanultuk az egészet, az utolsó héten pedig mindennap be lehetett menni és ugyanazzal a progival gyakorolni ami a vizsgán volt :)
azt nem fogom megérteni hogy az emberek miért nem tudnak legalább néhány szabályt betartani? talán mert pont a vizsgán való átmenés lebeg a szemük elõtt? múltkor havanna lakótelepnél a vasúti átjáró piros volt. elment a vonat fehérre váltott majd rögtön a következõ utcán egy autó balra kanyarodott (persze mindenki dudált a tiltó tábla kint van) én pedig pont rajta maradtam az átjárón mert erre nem számmítottam, és ha pont jött volna még egy vonat akkor mivan? soha nem fogom ezt megérteni hogy miért nem képes lemenni még egy utcát és ott bekanyarodni...
ez nem igaz az a program is fent van a neten nekem meg is van bár már megvan a jogsim de azért letöltöttem:)
Ahol letettem a vizsgát azon a számitogépen volt ilyen program és azt mondták 5e-ért adnak egyet.. Másik meg azt mondták warezen taláktak, de én sehol eddig..
inkább tanuld meg a szabályokat:) mert nem elég a vizsgán átmenni, hogy balesetmentesen vezess:) (behalok hogy már akkor is mikor biztonságról van szó az emberek szeme elõtt csak az van, hogy átmenjen egy rohadt vizsgán:D)
Lassan csorgunk a forgalommal együtt kifelé a Jászberényi úton, egyszer csak feltunik, egy Suzuki Ignis folyamatos elakadásjelzo-villogóval a forgalomban. Lassan utolérjük, mellécsorgunk. Valójában csak figyelmeztetni szeretnénk, de a több éves rutin ilyenkor azt súgja, hogy ne csak a nyitott ablakon átszóljunk, hanem megállítsuk, iratokat átnézzük. Alig huszonéves fruska vezeti az autót, a jogosítványán alig száradt meg a pecsét. Kedvesen, de hihetetlen csodálkozással próbál ránk mosolyogni, igen valószínu, hogy ez az elso közúti ellenorzése.
-Ön miért közlekedik folyamatosan az elakadásjelzovel?- A mosoly lefagy az arcáról, döbbenten néz ránk. Hebeg, habog, szóhoz sem jut saját magától. végre kipréseli magából:
-Hogy mivel?-
Kiszállítjuk az autóból, körbevezetjük az autó körül, megmutatjuk Neki, hogy mind a négy indexe folyamatosan villog, majd megmutatjuk, hogy a kormányoszlopon az a kis piros gomb is folyamatosan villog. Odanyúlok, kikapcsolom. Erre ez a csitri elkezd ujjongani, viháncolni, tapsikolni, hol az én, hol a társam nyakába ugorva. Az egyenruha miatt eléggé kínosan érezzük magunkat. Majd eloadja, hogy azt hitte, hogy elromlott az indexe, és ezért jelez egyszerre mind a két irányba, a kis piros villogó lámpáról azt hitte, hogy az azt jelenti, hogy az autót szervizbe kell vinni, majd örömében beugrik az autóba, és padlógázzal, csikorgó kerekekkel kilo, mint az ágyúgolyó.
A társammal döbbenten nézünk egymásra, majd sietve szállunk be az autóba, kéklámpa, sziréna, ugyanis ez a csaj minden papírját nálunk felejtette. Alig bírjuk utolérni, kénytelenek voltunk feljelenteni sebességkorlátozás jelentos túllépése miatt, ugyanis lakott területen, egy 40-es korlátozó tábla után 135-tel tudtuk csak utolérni. Közben mindkettonkben felmerült, hogy a jogsit "libáért vette", keresem a hamisítás apró jeleit, majd leellenoriztük, minden stimmelt. Erre szoktuk mondani: "Bugyi nélkül vizsgázott".
"Az Eü (mert ez van a kártyára írva ezért hívják így) egy alapismeretet ad, nincsenek benne fokozatok"
de van fokozat. mi az alapot csináljuk, babysitterek pedig a közepet, aminek a könyve vagy 4x ilyen vastag.
Na hy all!
Olvastam az idei hozzászólásokat. Néhány dolog eszembe jutott.
Nekem nem kellett a D-hez külön szülésztanfolyamot elvégeznem. Az Eü (mert ez van a kártyára írva ezért hívják így) egy alapismeretet ad, nincsenek benne fokozatok. Valamint azért nem segítene senki a másikon mert halovány lila f!ngja nincs már a megszerzett tudásról. És mindenkinek az jár a fejében, hogy akár gerinctörött is lehet tehát nem éri meg hozzányúlni. De a válasz a kérdésre, hogy vajon csak a mentõket kell-e értesíteni vagy esetleg segíteni is kell az az alapkérdések között van. MINDENKINEK KÖTELESSÉGE A BAJBAJUTOTT(AK)ON SEGÍTENI!!!
A másik érdekesség, hogy az oktató cégek megbízással dolgoznak. Az oktatókhoz irányítják az ügyfelet. Így az alapórákat elég kis haszonnal számlázzák az oktatók. A pótórák viszont általában tiszta haszon az oktatónak. Leszámítva a saját költségeket. Egyértelmû tehát, hogy nem tanít annyit az alapórák alatt az oktató mint a pótórák alatt.
YCE
7-en, gyorshajtás, ittas vezetés... és csak elveszik a jogsiját, az meg jogsi nélkül is száguldozik. okozva a sok balesetett maga mögött:S:(
Erre mondta mindig az oktatóm, hogy az új jogsisok, azon belül is a hasonló emberkék a legveszélyesebbek, mert most végre kiélhetik magukat, mert van papírjuk, hogy vezethetnek...
azért tüzijátékot még szeretetbõl sem kötelezõ nézni. mikor kisebb voltam, órákig kellet nyígnom, hogy legalább csak elvigyenek olyna helyig, ahol lehet látni! gyalog egyedül sötétben haza : \
viszont ha vkinek 20.-án dolgozni kell az kap 2 nap szabit vmikor máskor. asszem. meg karácsonykor, meg szilveszterkor, meg ilyen ünnepeken.
igazatok van. Nem a rendõrt hibáztatom, inkább sjanálom, õ is csak ember, neki is joga lett volna kikapcsolódni, ünnepelni... félreértettetek. A srácon én is jót nevettem... két hónapja van jogsija :)
tegnap éjjel vették el egy barátom jogsiját. Az ok: heten egy Golfban, 70-75-ös tempóban húztak el a 40-es tábla mellett... persze meg is ünnepelték államalapításunk szent ünnepét... csak azt tudnám, ki az a sztahanovista rendõr, aki augusztus 20.-án éjjel is dolgozik?
én is voltam arra, de nem láttam semmit, mondjuk én éjfélkor.
hülye részeg alkoholista, aki utána volánhoz ül. ésmég õ ál neki feljel.
Spanokkal az imént kocsikáztunk az éjjel, baz itt közelben az abasári elágazásnál, vmi vadbarom Abasár felõl 50m-es féknyomot hagyva maga mögé, keresztülszelve a 3as fõutat (Gyöngyös-Kápolna-Eger), elõször orral bebaszódott az árokba, majd továbbcsúszott, árok szélén állva.. valszeg elõször érhettünk oda, Kékesen voltunk, spanomnak kiabáltam h húzódjon félre, majd megnéztem a kocsit.. nem ült benne senki.. nézek körül, messzebb a fényszóró fényében látok 1 dagadt vén faszit, aki az orrát fogta véres zsepijével, "tûnjetek el" részeges recsegésével.. inkább akkor már meghalt volna, visszapattantunk a kocsiba, majd még az éjjel folyamán 4x elmentünk mellette, kb félórája már ott volt 1 autómentõ.. bocs ha vhol érterlmetlenül írtam volna le de baromi fáradt vok:) Még ilyet..
Miért mondja mindenki hogy EÜ vizsga? Egészségügy? Szerintem Elsõsegnyújtási ismeretek vizsga. Annak pedig vajmi kevés köze van az egészségügyhöz. (Most már nyugodtan utálhattok.)
köszike:) na mostjön a nagyja....meg egy hétre rá az EÜ vizsga
Én nem igazán értem, hogy hogy sikerült elsõre átmennem EÜ-n. Mi fizettünk egy tanfolyamért valami 2500 ft-t, amit egy vöröskeresztes ember tartott az autósiskolában. Aztán elmentünk vizsgázni, ahol eleve csatolni kellett a tanfolyam csekkjét. Kötekedtek rendesen, de csak azt buktatták meg, akin látszott, hogy tényleg egy kukkot nem tud. Én spec nem tudtam semmit, csak nagyon nagyon alap dolgokat, de azokat is már elfelejtettem. Mindez 1,5 éve volt, de szerintem semmi értelme addig, amíg nincs kötelezõ ismeretfrissítés bizonyos idõközönként. Pl., amikor az EÜ alkalmasságot meg kell újítani, akkor kéne egy elsõsegély tanfolyamon is részt kéne venni.
Én végre tegnap letettem a forgalmi vizsgámat. Most összegezném tapasztalataimat az összes vizsgával kapcsolatban. Elõször tettem le az Elsõsegély vizsgát. Semmi extra, csak meg kell tanulni azokra a pár bajra a megoldást, és ezeket kombinálni. Mindenkitõl kérdezték a stabil oldalfekvésbe tevés alól való kivételeket: Sorozat bordatörés, nyílt hasi sérülés, gerincsérülés, medencecsonttörés, combcsonttörés. Na meg persze tudni kell a bemutatandó dolgokat végrehajtani. Ez lehet hogy soknak tûnik, de ez csak elmélet.
Aztán jött a kreszvizsga. Itt az elmélet sokkal több mint az elsõsegélyen. De ez sem túl nehéz. Nekem 1 hibám volt. Asszem 10 még megengedhetõ.
A rutinvizsgát az alap óraszám után hibátlanul teljesítettem. Annyi bajom volt, hogy teljesen más kocsival tanultam, mint ami itthon van. Mivel apámmal is vezettem néha, nehéz volt átszoknom a másik kocsira. Azóta nem is gyakoroltam itthon. Ami kicsit nehéz lehet a rutinon, az az elmélet. Lehet hogy csak az oktatóm bonyolította túl a dolgot, de már az is baj volt ha 1 fél mondatot kihagytam. Be kellett magolni sok szart, és aztán felmondani. A vizsgabiztos a vizsgán folyton dumált, nem figyelt (vagy legalábbis úgy tett). Végig sem kellett mondanom, mehettem is a pályára. (mert ugyebár elõször van az elmélet aztn a gyakorlat.)
A forgalmi vizsga elõtt ki kellett töltenem egy papírt. Azt mondja a VB olvassam figyelmesen végig. A 3. mondatnál jártam, amikor inkább elkezdtem kitölteni a dátumot. A felénél jártam, erre azt mondja, hogy adjam már oda, nem ér õ rá itt egész nap. Esett az esõ, alig láttam a felfestéseket. A vizsgabiztos eltérített az útvonalról, belevitt a legszarabb keresztezõdésekbe. Meg is lett az eredménye, rámentem egy alig látható záróvonalra. Az országúton meg azt mondta, forduljak meg. Gondoltam, itt van 200 méterre egy jó nagy keresztezõdés, majd ott megfordulok. Órán is mindíg ott fordultunk meg. De az enm volt jó, hamarabb kellett volna, valami alig látható szûk kis szarban. 80-as tempónál, esõben nem mindíg veszem észer az ilyeneket. Meg az oktató is azt mondta hogy nem muszály egybõl megfordulniu, ha tudom hogy van a közelben nagyobb hely. Kösz a tanácsot. Szóval megbuktam, de nem mondták. Most balra menj. Most jobbra menj. Azt egyszer csak avizsgaközpontnál voltunk. Kiszáltunk, bementünk, leültünk. Azt mondja buktam. Jóvan, másoknak legalább egybõl megmondják. A második vizsgámat egy hónappal az elsõ után tettem. Az elsõt 30 óra után, a másodikat 32 óra után tettem. Tehát a kötelezõ 3 pótóra helyett csak kettõt kaptam egy nappal a vizsga elõtt. Egy hónapig nem vezettem, tökre minden kiszállt a fejembõl. A 2000 forintom, amit a 3. pótórára fizettem eltûnt. Arra nem volt idõ, hogy levezessem. A VB most más volt. Egy szavát sem értettem, de végülis nagy nehezen átmentem. Mindenbe belekötött, de szerencsére így is csak 8 hibapontom lett, ezért átmentem. A forgalmi a legnehezebb vizsga, mert sok embert szükségszerûen megbuktatnak, hogy jöjjön befele a sok pénz. Meg ezen kívül is itt a legnagyobb az elvárás. Tudnod kell a kreszt, a rutint, ezeket gyorsan alkalmazni, és még figyelni is a táblarengetegre, a sok szabálytalankodóra, meg õrülten rohangászó gyalogosokra. Nem vagyok egy hülyegyerek, (most leszek 18) de mégis alig tudtam átvergõdni magam ezen a vizsgán. Na, bocs hogy elrettentek esetleg egy pár embert, de ez az én véleményem, és tapasztalatom.
Jól van véletlenül elírtam bakker... Utána a másik kettõ üzenetbe jól írtam!
akik 4 éve mentek jogsira, azoknak nem kellet enyi csicsa az EÜ-n, mégis, a híradóba sokszor hallani, hogy egy fiatal vezette a kocsit, és halt meg....
Nekem már megvan az EÜ én csak azért mondom, hogy baleset esetén nehogy kinyírjátok a szerencsétlent
Maradjatok a szájból-orrba verziónál. A vizsgán úgyis azt nézik, hogy így csinálod-e, majd hogy felemelkedik-e a mellkasa a hülye bábunak, és hogy utána hogy nézed meg ezt az emelkedést, azaz arra fordítod-e a fejed.:)
Elvileg igen. Gyakorlatilag a vizsgáztatón múlik mit kell csinálnod... Nálunk csak ezt kellett csinálni a gyakorlatból. Biztos sokan voltunk, meleg volt, szeretett volna hamar végezni.
És egyébként is attól hogy hátrahajtod a fejét miért vagy biztos, hogy a tüdöbe jut a levegõ? A nyelõcsövet nem zárja el semmi szóval ugyanúgy mehet a gyomorba!!!
Szerintem csak szájból orrba lehet! 1. Mindig hátra kell hajtani a fejet. Mert lehet hogy csak a nyelve zárja el a légutat és a fejhátrahajtással szabaddá válik. 2. Nekünk az oktató azt mondta szájból orrba nem szabad mert akkor felfújthatjuk a gyomrát a muksónak :) Meg nekem a vaterom és a papám is orvos és õk is ezt mondják! Szóval én inkább a helyedben nem lélegeztetnék szájból szájba :)
Nálatok lement a 10 rutin és addig még nem voltál forgalomba? Elvileg így kéne lennie de nálunk nem így van. :) 2 havernak is úgy volt, hogy 1 rutin óra után vitték ki õket forgalomba. :)) Én szeptemberbe kezdem a vezetést.
Hát ezt nem értem... Gyakorlatilag nem szabad szájból szájba lélegeztetni csak orrból szájba. Ezt nem hiszem el. Miért nem tanítják ezt nagyobb odafigyeléssel. Ha szájból szájba lélegeztetsz akkor nagy eséllyel felfújod a gyomrát az illetõ és ezzel nagy százalékban meg is ölheted!!!
Bocsánat, hogy így belerondítok a beszélgetésbe, de látom, hogy az EÜ vizsgáról beszélgettek.:) Nekem rohadtul nem volt kedvem átolvasni a könyvet. Bevallom elkezdtem, de aztán mindig elkalandoztam másfelé...:) A vizsga elõtt 1 nappal átnéztem a vizsgakérdéseket, és a válaszokat rá, majd a kérdéses napon elmentem a csepeli kirendeltségükbe. 11-re kellett mennem, gondoltam egybõl sorra kerülök.
Kis naív voltam.:) Voltak vagy még 20-an elõttem.:) Sorba mentek be elõttem az emberek. Kifelé jövet minden harmadik ember el volt szontyolodva... Na mondom szép. Aztán jött egy rossz tendecia.:) Az elõttem lévõ mind a hat (!!!) embert meghúzták. Mondom fasza lesz így bemenni annak, aki szinte semmit nem tanult rá...:) Hálisten én voltam a kívétel.:) Az elõttem lévõt még megbuktatták, mert nem tudott lélegeztetni (ez volt csak a gyakorlati része a vizsgának), az elméleti kérdésekre oda se engedték... Nekem a lélegeztetés sikerült, a kérdések, meg elég könnyüek voltak. Szóval tdd a gyakorlati dolgokat az elméletet meg össze szeded valahogy.:)
Bocsi a hosszúságért...:)
oda fujni kellet levegõt, hogy a zacskoba menjen levegõ, de csinálni kellet szájra is: \
Nekem szerencsém van mert az oktatóm szemben lakik, szal otthonról indulok és ide is jövök vissza :))
hát nem kell sokat gyalogolni :))
Én mindenképpen olasz kocsit akartam, de csak egy volt az iskolának, és az is tele volt tanulókkal. Na mondom jó, adjanak egy olyat, amin minél hamarabb megkapom a jogsit... Kaptam egy mergát. Háááát. Soha sem volt szimpi márka, de az oktatója sem különösképpen... Így rögtön az elsõ alkalommal kijelentkeztem, és átkerültem kisvártatva a Fiat Paliora. Nagyon szimpi oktatóval! Gyorsan teltek az órák!