Az én legnagyobb hibám nem a technikai kezelés, vagy elsõbbségadás vagy ilyesmi. Egyszerûen nem tudom huzamosabb ideig figyelemmel kísérni a forgalmat, béna dolog dehát...
Én elismerem a hibáimat, mert tényleg béna vezetõ vagyok, de ez tényleg így volt. :-)
Anno én is csak a vizsgabiztos jóindulatúsága miatt mentem át, meg is becsülöm magam...
Én most fogom elkezkeni az autós tanfolyamot, van jogsim csak kis motorra. Nem kell feladni az egészet ha nem megy át az ember elsõre akkor majd átmegy másodszorra.
A közel 30 évem alatt jópár emberrel találkoztam akit meghúztak forgalomból, sok hasonlót olvastam itt is, de olyannal még egyetlen egyszer se találkoztam az elbeszélésekben hogy az illetõ hibázott volna.:))))
Engem is húztak meg másik tanuló miatt. Stop táblánál állok jópár perce, nagy a forgalom, jön egy nagyobb rés a kocsik között egy tanuló elött. Lassan jött, talán még lassított is, én tehát nyugodtan bekanyarodtam elé. Amikor a kocsi 3/4-e kint volt az úton szépen beletaposott a gázba és pikk pakk mögém ért. A vizsgáztató persze megbuktatott mert nem adtam elsöbbséget...
Én meg egy váratlan útépítés miatt buktam meg, lassan kanyarodok be, aztá egyszer csak HOPP az én sávomban jönnek szemben az autók. Satufék, oszt bukta. :-)
Én meg most jöttem meg a vezetésbõl, és nagyon sirályul ment. :-) Jövõ hét pénteken vizsga, de azt mondta az oktatóm, ha ilyen jól megy simán átmegyek. És megvan a legjobb trükk para meg idegesség ellen! Egy barátom javasolta, hogy elõtte igyak meg egy felest és bevált! Olyan simánt ment, mintha mindig is ment volna. :-D Szal vizsga elõtt is benyomok egyet, csak nehogy az legyen, hogy csak így tudok majd vezetni. :-D
Mutasd meg neki, hogy csak azért is menni fog. Tudom, nehéz, de a vezetésre figyelj, ne az egyre rövidebb szoknyákra és az oktató szövegelésére. Engem is leírt nem egyszer, de megérte. Megtanultam biztonságosan vezetni.
Jaja tom, de néha az oktatóm már sóhajtozik, hogy reménytelen, az meg nem éppen a legjobb érzés. :-( Mindegy, majd összekapom magam, legfeljebb rohadt lassan fogok menni. :-)
az oktatók általában ilyenek, ez még egy fokkal jobb, mint a kedves magyar "közlekedési partnerek" hozzáállása. Tény, hogy nagyon sok mindenre kell figyelni, és tapasztalatlan vagy még, de a forgalomban egy kisebb hiba is belekerülhet félmilliódba, ha valaki belédcsúszik... Az oktatók azért ilyenek, mert azt akarják, hogy tanulj meg vezetni. A bukásnál egy óra + vizsgadíj, azaz nekem 5200 Ft volt, egyszer megbukni nem szégyen, ne add fel. Egy hülye gyalogos elég, és a vizsgabiztos már irányít is vissza a bázisra...
Most csinálom a forgalmat és igen érdekesen vagyok vele. Egyszer egész jól megy, egyszer meg pocsékul. Az oktatómmal k*rvára nem jövünk ki. Ha valamit elb*szok leüvölti a fejem, ettõl persze még magabiztosabban megy az egész... Annyiban igaza van, hogy nem szoktam kellõen körültekinteni, mindig van valami "apróság", amit nem veszek észre (pl lámpa, vagy zembra), de akkor is alaposan lealáz, amikor olyan dolog van, ami nem is az én hibám, vagy ami vele is elõfordulhatna. Nem tom a vizsgán mi lesz, remélem pont a jobbik formámban leszek, de semmi kedvem pótvizsgázni. Amúgy hogy van? Ha megbukok, akkor kell minimum egy pótóra? És az kb mennyi? Oktatót már nem akarok váltani, azért sem, mert most már csakazértis nála akarom letenni. Sosem voltam autóbuzi, szal nem sok érzékem van hozzá, de úgy érzem az oktatóm fogja vissza a teljesítményem. :-(
Ez szerinted kimeríti a garanciális, szakszerû javítás fogalmát? Na ezért jók a szoci autók...
Igazából azt mondják egy közlekedési autóbusszal is ezt kellene tenni, vagyis fajtájából az összessel, ha kigyaullad vagy van vele valami nagyobb gond, csakhát az igen nagy problem lenne, ha nincs pótlás.
Na ez fasza lenne:D ha második vizsgán nem megyek át, majd megyek másik oktatóval pár órárt nyáron oszt csá, PÁVra nem szeretnék kerülni:D
azt a legegyszerûbb kezelni... csak cuuurvára mély az ülése!!!
Egy haver mesélte, hogy elszállt a kuplung az oktató Skodájában, pont a vizsgán... lehúzódott az út mellé, kitette az elakadásjelzõt, a vizsgabiztos kíváncsi tekintetére csak annyit válaszolt, hogy az autó forgalomképtelen, ezért a vizsgát megszakítja. A biztos úr gratulált neki, átment...
szerencsére suzukival mentem, az van dögivel:D
az oktatóváltás nem biztos, hogy jó ötlet, eleve egy óra a kötelezõ pótvizsga elõtt, asz öthöz nem ragaszkodhat. De az új oktató mindent máshogy követelhet meg. Mindenesetre próbálj azonos típust választani.
sajnos a pénzre ment ki szerintem is, mivel az oktatóm kedvesen közölte , hogy akkor elvárja a plusz 6 órát , mely olyan 15000 körül lesz, franc fog venni plusz órát, váltok oktatót és megyek jövõ héten vizsgázni
ilynkor szembe lehet vele szállni, megmondhattad volna, hogy emberélet forgott kockán, és ezt láttad a leghelyesebbnek... de hajlamosak az ilyenekbe belekötni, kell nekik is a pénz...
megbuktam:( elémrohant egy hülye gyalogos, én gyorsan fékeztem nehgy elüssem, erre ilyet szól hogy álljak félra, emrt hogy esõs idõben nem szabad vészfékezni
Az jó, mert lassabban mehetsz. Ha a vizsgabiztos rákérdez, súgd meg neki, hogy a jelen látási viszonyok mellett felelõtlenség lenne nagyobb sebességre gyorsítani a gépkocsit... harapnak a felelõsségteljes, megfontolt szövegre, mint Monica Lewinsky az elnöki jogarra!
Én most megyek forgalmi vizsgára , de sajna zuhog az esõ, áááá
Ne add fel (még messze az alagút vége, de az alapokat jól tanuld meg). Nekünk szerencsére nagyon jófej oktatónk volt, élveztük az órái. Napi 4 óránk volt.
Tegnap kezdtem a KRESZT. Ez a megállni tilos, meg várakozni tilos kicsit bekavart, de aztán kb 10 ember elmagyarázta és most már megy. viszont kurva unalmasak az órák. olyan lassú tanárt fogtam ki, hogy az vmi hihetetlen. szinte megáll az élet az óráján. már mennék vezetni.
Na túlvagyok az EÜ-n. Izgultam elõtte aztán lélegeztetnem kellett, pulzust mérnem, és a tétel: egy kamionos elütött egy motorost, nyitott szemmel fekszik, a lábszárai deformáltak. Nehezen de sikerült. Meg túlvagyok az elsõ rutin órán.
en eu vizsgara 2 ismeretlennel mentem be. az egyik amolyan feher inges, mindent tudo 25 eves koruli srac. a masik fiatal, izzadt mint a lo es folyton "szabad oldalfekves"-t mondott. szakadtam a rohogestol, a gyerek semmit nem tudott, de a vizsgabiztos mindig ravezette a helyes valaszra es at is ment. baleset eseten ilyenekkel biztosan nem akarok osszeakadni. egyebkent szerintem az eu tanfolyam eleg fontos dolog, mert ha kicsit is komolyan veszed akkor eletet is menthetsz. vagy a te eledet mentheti meg az aki komolyan veszi. nah csak ennyi...
Van egy tétel amibe beleszalad a láncfûrész a faszi lábába.
Nyugi még sok is. :) Én nem is jártam sosem eü tanfolyamra. Haveromtól kölcsönkértem a könyvet, 2x elolvastam este, másnap suli után elmentem vizsgázni, és átmentem.
Kettesével/hármasával mehettek be tetszés szerinti sorrendben. Annyi biztosan lesz, hogy meg kell mutatnod egy stabil oldalfekvést a másik emberen. Aztán húzol egy tételt, amirõl mesélsz a vizsgabiztosoknak.
Én azt húztam, hogy csuklóból lüktetve jön a vér, mit kell csinálni. A csaj akivel voltam és akin bemutattam a stabil oldalfekvést, azt húzta, h bringás fexik az úton fázik és fáj a hasa. Teendõ?
Kb ilyenek lesznek. Ja nézd át a kötéstípusokat, az artéria leszorító pontokat, és a fektetés típusokat.
nekem meg 2.. de jó ez az ámítógépes , mer olyan megnyugtató ;] mintha otthon lennél , csak nyomogatni kell a képernyõt .. 15perc alatt kész is vótam :] de ígyis én voltam az elsõ :o
meg regebben beszeltetetek rola, hogy milyen papirokkal lehet es milyennel nem lehet vezetni. a papirt amit az okmanyirodaban adnak(fenykepes, adataid vannak rajta) azzal lehet vezetni, masfel eve en is vezettem azzal. az okmanyirodaban direkt meg is kerdeztem, hogy vezethetek-e vele. azt mondtak igen. tulajdonkeppen minden adatod rajta van ami a jogsin is. egy baratomnak egy masik okmanyirodaban azt mondtak hogy nem lehet vele vezetni. megkerdeztem egy (kozlekedesi)rendort is de kopni nyelni nem tudott a kerdes utan es (gondolkodas utan)elkuldott azzal, hogy csak jogsival lehet vezetni. ha a rendor megallit es az igazolo papir van nalad, akkor valszeg radion lekerdezi az adataidat(ami azutan kerul az adatbazisba, hogy elmentel a kozlekedesugyi felugyelethez) es abbol kiderul hogy tenyleg van-e jogsid, es nem csak hebe-hoba kinyomtattal valami utanzatot.
Korlátlanra igen. Motorra sztem várnom kell még néhány évet. Megyek amúgy is Bp-re tanulni, koleszos leszek ha felvesznek, addig ne mtudnám kihasználni. Utána viszont egy bika gépet fogok venni, addig meg gyakorlok vmin.
Ja 7e Ft a tanfolyam az eü.re + 3ezer valamennyi a vizsga.
Az is egy becsapós kérdés volt. Van egy kép, ahol egy kocsi a várakozni tilos táblánál áll, és egy faszi 15 percig folyamatosan rakodik. A kérdés az volt, hogy szabályos-e ez. Én persze behúztam az "nem"-et.
EÜ-nél nagyobb lehúzás nincs, semmit nem ér csak a lóvét szedik be.
Tegnap volt a kresz vizsgám, elõtte éjjel alig bírtam aludni emiatt. Persze készültünk rá rendesen de még is lett 1 hibapontom. Ja és én már számítógépen vizsgáztam, nagyon buli volt. Most jön az eü.
sehol nem látni utalást arra hogy nem lehetne külföldre menni.. A legtöbb országba nem kell külön engedély, ha mégis akkor:
Nemzetközi vezetõi engedély
9. § (1) Amennyiben nemzetközi szerzõdés vagy viszonosság alapján az érvényes magyar vezetõi engedély valamely külföldi államban jármûvezetésre nem jogosít, a közlekedési igazgatási hatóság kérelemre, nemzetközi vezetõi engedélyt ad ki.
(2) "B" kategóriára érvényes nemzetközi vezetõi engedély a gépjármûvezetõ részére 18. életévének betöltését követõen állítható ki.
(3) Nemzetközi vezetõi engedélyt az érvényes vezetõi engedély adatai alapján lehet kiállítani.
(4) A nemzetközi vezetõi engedély érvényességi ideje a vezetõi engedélyben feltüntetett egészségi érvényességi idõ, de legfeljebb a nemzetközi vezetõi engedély kiállításának napjától számított három év.
(5) A nemzetközi vezetõi engedély csak a magyar vezetõi engedéllyel együtt érvényes.
(6) A nemzeti kategóriára nemzetközi vezetõi engedély nem érvényesíthetõ.
ez pedig a KRESZ.doc fájlomból van: :)
Kezdõ vezetõi engedély
5. § (1) A vezetési jogosultság elsõ alkalommal történõ megszerzésének napjától számított két évig a vezetõi engedély kezdõ vezetõi engedélynek minõsül.
(2) A kezdõ vezetõi engedéllyel az "A" az "A" korlátozott kategóriára és az "A1" alkategóriára érvényesített bejegyzéssel utas nem szállítható, a "B", "C", "D" kategóriára és a "C1", "D1" alkategóriára érvényesített bejegyzéssel - a fegyveres erõk kezelésében lévõ jármûvek kivételével - pótkocsi nem vontatható.
6. § (1) A "kezdõ vezetõi engedély" minõsítés kétéves idõtartama a szabálysértés vagy bûncselekmény elkövetése miatt jogerõsen kiszabott eltiltás, illetve a vezetõi engedély külön jogszabályban meghatározott ideiglenes visszavonásának leteltét követõen újra kezdõdik.
(2) Az (1) bekezdés rendelkezései szerint meghosszabbított "kezdõ vezetõi engedély" minõsítés lejártának határidejét a nyilvántartásba be kell jegyezni, és ezt a tényt a vezetõi engedélyben kódszámmal jelölni kell.
7. § A kezdõ vezetõi engedélyre vonatkozó rendelkezéseket - nemzetközi szerzõdés eltérõ rendelkezése hiányában - a külföldi vezetõi engedély helyett a magyar hatóság által kiadott vezetõi engedélyre is alkalmazni kell, amennyiben a gépjármûvezetõ külföldi vezetõi engedélyét két évnél nem régebben szerezte. Ebben az esetben a "kezdõ vezetõi engedély" minõsítést a nyilvántartásban a külföldön szerzett vezetõi engedély kiállításától számított két évben kell meghatározni.
8. § A kezdõ vezetõi engedélyre vonatkozó rendelkezések nem alkalmazhatóak nemzeti kategória esetén.
2 évig él az biztos, én is így tom. :) Nekem kreszkönyv, ilyesmi nincs itthon, amiben most tuira megtudnám nézni. De megnéztem az autóssulim honlapján, ott ezt írják kezdõ vezetõi engedélyhez: Aki elsõ alkalommal szerez vezetési jogosultságot, annak a vezetõi engedélye a kiadás idõpontjától számított két évig kezdõ vezetõi engedélynek minõsül. A kezdõ vezetõi engedély minõsítést bejegyzik a jogosítványba. A kezdõ minõsítést a két év elteltével a jogosult kérelmére törlik, kivéve ha a minõsítést a lejárat elõtt meghosszabbították. A kezdõ vezetõi engedély minõsítés " kétéves idõtartama a szabálysértés vagy bûncselekmény elkövetése miatt jogerõsen kiszabott eltiltás, a vezetõi engedély ideiglenes visszavonásának leteltét követõen újra kezdõdik. Kezdõ vezetõi engedéllyel nem vontathatunk pótkocsit és egyéb vontatmányt (elromlott jármûvet lehet) Motorkerékpáron pedig nem szállíthatunk személyt.
Én azért ágálok mellette ennyire mert nekem meg ugy rémlik (:)) hogy a kezdõ jogsi két évig él, és többek között külföldön nem vezethetsz vele...
de mostmár tényleg érdekel a probléma, utána fogok nézni :DD
Nekem úgy rémlik, azt tanították, kezdõ jogsival csak utánfutót nem szabad vontatni. Meg mesélte nemrég a motoros oktató is, hogy voltak vhol külföldön kocsival, és a fia vezetett. Határon az õr minden szarba bele akart kötni, de nem sikerült neki, mikor már elengedte õket, akkor mondta neki a pali, hogy azért megbüntethette volna, mert még nem volt 18 a srác, de akkor már késõ volt. Szal nekem ebbõl is az jött le, hogy csak a 18 a lényeg.
szerintem mehetsz külföldre..bele-bele nézegettem a kresz-be és a feltétel csak a betöltött 18.év... Azt el tudom képzelni hogy mondjuk nem EU-s országban nem vezethetsz de szerintem tavaly május óta már lehet nyugatra menni.
Nekem mikor 10 év után megunta a csücsülést a zsebemben a régi akkor bizony vezethettem a papírral is. Okmányirodán külön kiemelték, de a rendõr is elfogadta. Habár lehet hogy azért mert talált más okot is a büntetésre.:)
én nekem 3 hónapja csücsül a zsebemben a jogsim és meg kell hogy mondjam, hogy az életben nagyon más mint az oktatód mellett. A kérdésre válaszolva NEM lehet azzal a papírral vezetni...nekem 4 nap alatt kikülték, tehát aztmár ki lehet bírni