nemtom...nemhiszem hogy összekuporgatok 6 millát.. talán még nem is azért mert nem jol fogok keresni..hanem nem az vagyok aki félre tudja tenni a pénzt:(
ehh .. nekem sikerült.. szerdán fejeztem be...:))))))) 2 év alatt!!!!!!!!:)))))))) egyszer sem buktam megcsináltam minden rendesen, elsõre!...csakhát elég lusta voltam ezzel foglalkozni...
inkább várjátok meg a jogsit, mert ha elkapnak a zsaruk az elején meghosszabbítják azt a 2 évet, amíg kezdõ vezetõ vagy
Megvan a jogsim! :) Múlt hét kedden volt a forgalmi vizsgám, hétfõn voltam az okmányirodában, de a fénymásolt lappal én már vezetek, tegnap is! :)
nem ismertek egy jó kis KRESZ-programot?
Bármikor leteheted. Akár a forgalmi vizsga után is. Ez csak ahhoz kell, hogy kézhez kapd a jogosítványt. Célszerû az autósiskolában elmenni a képzésre. Nekem 2 óra volt. Aztán meg vizsga. Az is elég vicces...
Nos, ha megvan a kreszvizsga (jún. 3-án lesz), akkor mikor lehet kezdeni a gyakorlati oktatást?
csao... csak egy kerdesem lenne [vagy2].. Fuvarozo [automento] vizsgat mennyiert lehet csinaltatni?? illetve mennyi ido alatt van meg?
nekem kerek 1éve van meg a jogsim,és 7honapig volt autom.7honap aladt levezettem kb:25-30ezer km.
pl.: szigorúbb egészségügyi vizsgálat (csak 5 évre adják meg, nem 10re, mint a hagyományos jogsi esetében.) Elvileg nekem PÁV II. van. Ez annyit tesz, hogy megkülönböztetõ jelztést használó autó kivételével bármilyen autót vezethetek. (pl.: TAXI - nem mintha célom lenne -, kisteherautó sárga rendszámmal....)
Egyébként szerintem általánosságban be kellene vezetni a vezetéstechnikai tréninget. Ha jól tudom, akkor ma csak a Magyar Autóklub biztosítja ezt a lehetõséget a náluk tanulóknak. Akár életet is menthet, amit ott tanul az ember! Velem is elõfordult már egy-két meredekebb szitu....
Azt hiszem az elméletet el lehet kezdeni tizenhat és fél évesen, csak a vezetési órák elkezdéséhez (rutin és forgalmi) kell a betöltött tizenhét.
17 évesen össz. kb. 100e Ft körül van különbség, de ha Bp-n / városban fogsz többet vezetni, akkor minek vidékre menekülni. nem a papír a cél, hanem hogy megtanulj vezetni, oktatót meg bármikor válthatsz.
hány évesen lehet kezdeni ? és kb emnnyibe kerül ? nagy a külömbség BP és vidék között .. mert akkor lemegyek nagymuteromhoz balatonra azt ott lerakom nyáron
Na én meg hétfõn megyek az elsõ órámra, amit már február eleje óta várok :) Nehéz volt letenni?
hivatásost? az milyen?
Deeeee!
Komolyan: én 17 évesen szereztem meg, utána egybõl le is tettem a hivatásost is! Szvsz nem korfüggõ.
és hány évesen szereztétek meg a jogsitokat? Nekem nem lesz 17 évesen kicsit korai? :)
Nekem anno a kresz-szen 9 hibapontom lett, de egy fontos kérdést sem rontottam el, tehát "kinek van elsõbbsége" típusúakat nem rontottam, és táblát sem rontottam el. Olyan baromságokat rontottam el, minthogy: Hányszorosára nõ a féktáv a jégen? Tehát ilyen semmiség dolgokat. Aztán elsõre sikerült a rutin (bár máig nem tudom, hogyan, mert a parkolás ramatyul megy sajnos...). A legkönnyebb a közúti volt, az HIBÁTLAN lett! Szóval, nem biztos, hogy csak az tud királyul vezetni ,akinek tökéletes a kresz vizsgája... Amúgy sem vagyok hülye, hogy balesetet okozzak, ha volán mögé ülök nagyritkán, erõsen figyelek, ennyi a titka a vezetésnek. Ami aggaszt, az a parkolás. Elõre még csak-csak megy, de hátra...Az csak tippelés, vagy sikerül, vagy nem...:-(((((
A jogsira mitõl függ, hogy milyen nyelven írják rá, hogy vezetõi engedély? Az enyémre portugálul van rá írva, az osztálytársaméra meg angolul. És mi aza a 101-skorlátozás???
Ezeket nem ismerem.
Én mikor elõször ültem rutin pályán autóba. Azt mondta az oktató, hogy induljunk el egyenesen.
Mondom, ez csak enm lesz nehéz, amit mindenhonnan hall az ember, hogy lassan fel a kumplung, és nyomni a gázt.
Hát felbõgött a motor, és mondta az oktatóm, hogy csak a kuplungot engedjem lassan, mert elsõ két np, csak alapjáraton fogjuk használni az autót. Szóval, Én az elsõ két alkalommal rá sem léptem a gázra.
Sõt késõbb volt olyan, hogy azt mondta az oktatóm, hogy gyakoroljam a jobbról-balról hátra beállást, és kiszállt az autóbol, hogy elmenjen a közértbe kaját venni. Szóval nekem a rutin élmény volt, de az az igazán jó, mikor forgalomba mész.
Folyamatosan arról ábrándoztam, hogy milyen jó lesz majd, mikor bömböl a zene az autóban, cigi a számban, és nem mondja meg a mellettem ülõ, hogy itt most erre forduljak, ott meg arra, hanem szabad leszek.
Az elsõ hónapban tényleg ezt éreztem, most meg már megszoktam, és nem is tudnék autó nélkül sehova sem menni.
na 1/másfél hónap és megyek. Ezeket az iskolákat ismeritek? : Tempo Ati Ritmo
mondjuk mentem már egyszer, de az csak2-3 perc volt
Hi! Ha vkinek még vizsgáznia kell kreszbõl, vagy csak kiváncsi a tudására, akkor nézzen el ide, és töltse le a Kresz Tesztet! http://kresz-teszt.ini.hu
Melyikre gondolsz. Mikor a rutin pályán idnulsz elõször, vagy miután a kezedben van a jogsid?
nah vki meséljen még milyen az elsõ elindulás?
Gratulálok! jó neked:PPP nekem jövõ héten lesz a kresz vizsgám. Milyen volt? Nehéz? Mesélj már vmit....
Sikerült a vizsgám! :))) Tök jü, megvan végre a jogsim! :)))))))))))))))))))))
nah mehettem egyet a kocsinkkal (még el sem kezdtem a kreszt) egy elhagyatottabb városrészen este 7-kor, és igen tetszett! :) eléggé meglepõdtem, mikor elindultam, nem hittem volna, hogy ilyen érzékenyek az autók :) egyszer sem fulladtam le, ez már haladás. amúgy csak 2-esben mentem, de többet nem merek még :)
Év végétõl megszûnnek a tesztlapok a KRESZ-vizsgán. Helyette a számítógép kérdéseire kell majd válaszolniuk azoknak, akik jogosítványt akarnak szerezni. Szigorítani fogják a gyakorlati vizsga feltételeit is, a vizsgabiztosokat szintén a számítógép jelöli majd ki.
Magyarországon évrõl évre többen szereznek jogosítványt, tavaly körülbelül 135 ezren. A magyar elõírások megfelelnek az uniós szabályoknak, a Közlekedési Fõfelügyelet mégis szigorításokat tervez.
Nagy Ferenc, az egyik ismert autósiskola oktatója helyesli, hogy szigorítják a követelményeket. Legkésõbb 2004 elején megszûnnek a tesztlapok, minden vizsgázó más kérdést kap majd a számítógéptõl, és csak egy lehetõsége lesz a válaszadásra.
Nézzétek a Tényeket!
Nyah, én leraktam a KRESSZT és rutinból van már 4 órám, és most megyek megint 13.00-ra! De a rutin az sajnos nem megy annyira! ;(
jah igazad van, én se láttam még egyetlen digót tanulni. nem tom ,hogy szereznek jogsit... de hogy vezetik az 1200-es ladát, röhejj...:))
Egyébként egy beugratós kérdés: Átlépheted-e gépjármûveddel a záróvonalat? :-)
mert a kreszt azt tudom de a veztést még gyakorolni kell :)
Elvileg mire forgalomba kerülsz a KRESZ-t tudod, a vezetést elsajátítod a rutinpályán. Tehát már csak ezt a kettõt kell összehozni, ha ez megy akkor nyertél. Egyébként szerintem olyan gépkocsi vezetõ nincs akit ne lehetne megbuktatni, legyen az akár "úrvezetõ", vagy "profi" sofõr!!
mi a nehezebb ? maga a vezetés vagy a sok tábla meg km óra stb figyelése meg a vizsgáztató +stressz adaléka ??
Nem igaz pedig ott van: "Jobbkézszabály": 28. § (1) Az útkeresztezõdésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseibõl más nem következik - a jármûvel elsõbbséget kell adni a) a jobbról érkezõ minden jármû és b) a balról érkezõ villamos részére.
(2) A másik jármû érkezési irányától függetlenül elsõbbséget kell adni az útkeresztezõdésben a) minden jármûvel a megkülönböztetõ fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármû részére, továbbá minden ilyen gépjármûvekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztetõ fényjelzést használó gépjármû részére; b) az olyan útról érkezõ jármûvel, amelyen az útkeresztezõdés elõtt "Elsõbbségadás kötelezõ" vagy "Állj! Elsõbbségadás kötelezõ" jelzõtábla van, a keresztezõ - illetõleg a kiegészítõ táblán vastag vonallal jelzett - útról érkezõ jármû részére; c) földútról érkezõ jármûvel a szilárd burkolatú útról érkezõ jármû részére; d) körforgalomban haladó jármûvel a körforgalmat keresztezõ villamos részére.
(3) Útkeresztezõdést jármûvel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezetõ eleget tehessen elsõbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármû sebességével ne tévesszen meg.
"Kanyarodási szabály": 31. § (1) Az útkeresztezõdésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezetõ a jármûvel a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba, b) útburkolati jelek hiányában - jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére, - balra bekanyarodás esetében az úttest felezõvonala mellé, illetõleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére köteles - az útkeresztezõdés elõtt kellõ távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelõ besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A jármûvel másik útra - ha közúti jelzésbõl más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármû bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármû méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármû a többi jármûvet ne veszélyeztesse.
(5) Elsõbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik a) jobbra vagy balra bekanyarodó jármûvel - annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármû bekanyarodik, továbbá - az azonos irányból érkezõ villamos részére, b) jobbra bekanyarodó jármûvel az úttest jobb szélén levõ, kerékpársávon vagy az úttest mellett levõ, attól jobbra esõ kerékpárúton érkezõ jármû részére, c) balra bekanyarodó jármûvel - az úttesten szembõl érkezõ és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármû, - az úttest mellett levõ, attól balra esõ kerékpárúton érkezõ jármû részére.
(6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
(7) Útkeresztezõdésen kívül történõ bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonal esetén a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a fõútvonalon kanyarodó és az arról letérõ jármûre egyaránt vonatkozik, b) a fõútvonalról letérõ jármûvel elsõbbséget kell adni a fõútvonalon továbbhaladó jármû részére.
Mégvalami: szerintem a kenõpénz teljesen baromság. Aki ugyanis csak ezzel képes átmenni, az nemcsak a maga, hanem mások életét is veszélybe sodor(hat)ja a jövõben.
Nekem 2, 5 éve van jogsim. Szerintem nem nehéz. Véleményem szerint azonban a KRESZ még mindig nagyon könnyû. Személy szerint nekem hibátlan lett. Nem azt mondom, hogy mindenkinek legyen ilyen, de 10 hibapont az nagyon sok. Ha csak abba belegondoltok, hogy egy STOP tábla "elnézése" akár többek életébe is belekerülhet. Volt olyan csoporttársam aki 10 hibapontal csusszant át. Hát vele sem szívesen találkoznék a közlekedésben. A 2,5 fél év alatt pár 10e km-t levezettem, és elmondhatom, hogy sajnos hiába vezetsz te jól, ha van egy hülye barom, aki meg belédszáll. Sajnos már törtek össze engem is: a srác nem vette észre a STOP táblát, és darabokra törte az autót. Aztán meg még neki állt följebb. De aztán elmagyaráztam neki - ha már másnak nem sikerült :( - , hogy mit is jelent az a tábla. Arra ugyanis nem tanítanak meg, hogy mások baromságai kivédjed. :((
DE mindenkinek sok sikert az eljövendõ vizsgáihoz.
amíg elkezdem a rutint, addig tesóm Citroen BX-vel gyakorlok.:) az nagyobb autónak számit mint a golf meg társai. Ha azzal megy a vezetés,akkor kisebbel simán.:P
Tényleg rengetegen vannak, akik miatt veszélyes a közlekedés.
És még egy fontos dolog: ha megvan a jogsi, vezessetek rendszeresen akkor is, ha nincs saját verda. Aki vezetett már budapesten vasárnap, az vágja mirõl beszélek.
Kis autót válassz mert sokkal könnyebb kezelni és pl ez parkolásnál jól jön. Tehát az általad felsoroltak közül én a Golf, a Fiat és a Peugeut közül választanák. Jó tudni, hogy a német autóknak hiresen kemény a kuplungjuk és a sebváltójuk ami pl kezdõnél kényelmetlen lehet (csúsztatás miatt)
Egyébként én Ladával tanultam! Szerintem álltalános szabály, hogy minél igénytelenebb autóval tanulj vezetni. Én ismerek olyat aki csili-vili autón tanult és egy Ladával (mivel a családban az volt) nem bírt közlekedni!
LteeBee-nek igaza van mindenki arra törekedjen hogy meg is tanulja a KRESZ-t, mert sajnos sokan vannak akik "csak átcsúsztak a vizsgán".
Ja meg még vmi!Nagyon fontos! Vki írja már ide le nekem lécci a "kanyarodási szabály" és a "jobbkéz szabály" fogalmát. Tankönyvbe nem találom! Órán meg nem írtam le én hülye. thx
Hi! Én is most nyomom az iskolapadot,két hét múlva vizsgázok kreszbõl.Én is inkább a forgalmitól parázok, bazz nem tom,hogy lesz mi lesz.Remélem vmi qrva jó fej oktatót fogok ki! Írjátok már le lécci,hogy ki milyen autóval vezetett! érdekelne, melyik a legtutibb.. Nálunk lehet Golf 2-est, Opel Vectrat,Fiat Unot,Peugeot 205-öst,meg vmi Mercedest is....
A KRESZ-nél lécci, ne arra menj,hogy átcsússz, hanem arra, hogy tudd a szabályokat!
Én '94-ben szereztem meg a kis rózsaszínû könyvecskét (akkor még az volt), és nem volt leányálom, az oktatóm sem volt teljesen normális és a vizsgáztató sem. De végül is másodszorra sikerült. A kenõpénz meg sem fordult a fejemben. Egy biztos sok múlik az oktatón, a forgalmon, a vizsgáztatón, és a szerencsén is!!