LOL, a Tu-144 egy egy direkt az oroszoknak kiszivárogtatott HAMIS Concorde terv alapján készült el, amit azok a vadbarmok igazinak hittek, és azok alapján építették meg a gépet, ami elsõ bemutatóján úgy hullott az erdõbe mint egy kõ. Ennyi volt a karrierje, béke poraira, a világ azóta is vodkagõzben okoskodó ruszkikon röhög :))
motor-hajtõmû kérdés.... hát figyi öregem, ami nálad nyílászáró, az nálam ajtó/ablak, ami nálad fényezés, az nálam festés, és ami nálad hajtómû, az nálam motor
de ha van egy nyelvtan diplomád, kíváncsian várom a magyarázkodást
"A Tu-144 meg a proto program vegen leallt mert nem volt "szuksege" az oroszoknak ra!"
LOL LOL LOL, hát igen, olyan gépre senkinek nincs szüksége, ami egy laza fordulóban szétesik :DDDD Vagy te nem láttad azt az ominózus légibemutató?? :DDD Hát pótold be, haláli :DD
Ja, és ezt a hamis tervet pont azért játszották el, mert akkoriban gyanús lett, hogy minden nyugati fejlesztést egy hasonló orosz követett, és ideje volt megleckéztetni a lopós majmokat.
Pedig igaz, és nem az egyetlen a történelem során. Ha az egyik fél rájön, hogy egy kém dolgozik a soraikban, két választása van:
-elfogják, kivégzik -kihasználják a helyzetet, és a fegyvert a támadó ellen fordítják
ez utóbbinak a nyugati hatalmak mindig is nagy kedvelõi voltak, gondoljunk csak a 2. világháború számos hasonló átverésére (Afrikában vagy a partaszálláskor). Elég egy "véletlenül" elejtett cetli pár számjeggyel, és a hal szájában a horog.
Dehogynem, repültek már vele, de 73-ban a Le Bourget-i légibemutatón a Concorde repült elõbb, és az orosz pilóta kénytelen volt legalább olyan manõverekbe belemenni, hogy ne maradjanak le. És itt buktak bele, ugyanis a terv ezen része eltért a Concorde-étól, így csúnya zuhanás lett a vége, páran meg is haltak a nézõk közül, ha jól tudom.
Gondolom direkt hagyták hogy az oroszok legyenek az elsõk... de errõl a hamis tervekrõl nem hallottam még... Mondjuk egy repülõ tervrajza nem pár cetli, és azért az orosz mérnökök sem hülyék, csupán kevesebbbõl kellett dolgozniuk mindig is. Szoval azért kiváncsi lennék én arra a rejtett hibára amit az oroszok nem vettek észre, a franciák meg olyan faszául elrejtették hogy ez még emberéletekbe is került. Szoval egy forrás jol jönne...
hogy elõször hol hallottam, azt nem tudom, de legutóbb olyan 2 hónapja volt róla szó a Spektrumon
amúgy szerintem nem olyan elképzelhetetlen ez, gondolj csak bele, az oroszok nyilván sokkal kevesebbet teszteltek, nem volt alkalmuk extrém helyzetekben kipróbálni a gépet (összesen kevesebb mint 20 repülése volt), és voltak olyan buták, hogy nem gyanakodtak
egy hibát is sokféleképpen el lehet rejteni... pl. egy tuti mûködõ megoldást áthúznak pirossal, és pecséttel hitelesítik, hogy mondjuk törölve lett a tervbõl, mert életveszélyes
és hipphopp, az oroszok sem építik be, még örülnek is, hogy nem egy héttel korábbi terveket "loptak ki", mert abban ez még nem lett volna benne, és teszt közben derül ki.... stb stb stb, ez csak képzelgés, de a lényeg, hogy megvan ennek a módja, nem kell aggódni :D
Teszerinted egy gep elso felszallasa a nagykozonseg elott tortenik, es a gep akkor repult eloszor? El ne hidd mar, es el ne hitesd mar..talan kicsit olvass utana otana okoskodj! Mellesleg akkor mikor az A320 belegazolt a kifuto vegen az erdobe egy bemutaton (Le Bourget), akkor szerinted megpecsetelodott a geptipus sorsa?!?!?! NAH EZ A LOL...sot nem is, inkabb ROTFL... veled egyutt...
Jolbeszelsz..ne doljetek be a dilettalizmus mintapeldajanak! Konyorgom ha mindenkinem meglenne a magahoz valo esze ilyen es ennyi huyleseget nem irna le, mar csak "jozan paraszti eszbol" SE!
Jeeezus Maria!!! Te elhiszed amit leirsz vagy csak flamelsz? Illetve olvasod is amit mas leir?!?!
Meg ne akard mar magyarazni hogy a tipus elso szuzfelszallasa (68 dec.31), es az a bizonyos Le Bourget-i legibemutato(73) kozott CSAK 20 tesztrepulest folytattak a tipusssal!!!
Jozan paraszti esz konyorgom! Legalabb ennyit!
(Mellesleg ezt pont arra az idoszakra "teszed" amikoris az oroszok legitechnikaban elorebb jatrak az amcsiknal! Es a "tesztuzemek" 1000L mentek...nem volt penz es mas akadalyozo problema!..nah megint: EZ A LOL!) (Gondoljunk csak a Mig-21 es az F-4 re (korai tipusok), melyik is volt a jobb!)
Jah es valaki mutassa mar meg nekem a nagy altalanositasok kozul, hogy a Mig-15 (a vilag elso tomegben hatekonyan betette gazturbinas vadasztipusa), a Mig-17(a vilag elso utanegetovel felszerelt, lokatoros vadasztipusa), a Mig-19(a vilag elso hangsebesseg felett operalhato harci tipusa), a Mig-21 (a korszak legjobb vadasza)tipusokat mirol masoltak az oroszok!
Mellesleg ajanlom figyelmebe minden jol ertesult embernek azt az iromanyt ami 1945-tol tartalmazza a "legirekordokat"....khm kik is viszek a "temak" 80%-ban a palmat?!?! Ugye ugye..nem szabad igy leirni senkit...
Én ugy olvastam még valamikor hogy a orosz TU-144 a Le Bourget-i legibemutaton 1 francia vadászgéppel találkozott (ami fotozta) és hogy az összeütközést elkerüljék (dobott 1 hátast) és a hirtelen támadt tulterheléstöl darabokra szakadt, a franciák tagadtak de egy közös megegyezés alapján azt mondták hogy pilota hiba volt a ö szakértöjük szerint is. A fekete doboz is 1 hirtelen irány változtatásrol tanuskodtak + a pilota " ez nekünk jön" szövege halhato. Mellesleg a amik megvették jopénzért a oroszok gépét mert ez tudot stabilan viselkedni kimondott nagy magaságba, hát szerintem akkor nem lehetet 1 tökéletes koppintás az oroszoké ha ijen "tákolmányt"raktak össze a kamu tervekböl.
figyi nagyokos..... nézzük a tényeket... adott egy orosz gép, ami zsír ugyanúgy néz ki, mint egy nyugati, csak nem képes teljesítményben felvenni vele a versenyt, és TÉNY, hogy egy szándékosan kezükre játszott kamu terv alapján készült (ha olyan okos vagy biztosan utána is tudsz nézni), és az is tény, hogy zuhanással mutatkozott be
további tények
-egy utast nem szállított soha -soha egyet sem rendeltek -soha egyet sem adtak el -a project gyakorlatilag halva született
Nos, várom az ellenérveket, de az én józan paraszti eszemet már ennyi is meggyõzte arról, hogy a TU-144 egy hulladék, gyenge mûködésképtelen másolat volt, legjobb esetben is egy érdekes próbálkozás.
"a hirtelen támadt tulterheléstöl darabokra szakadt"
Pontosan ez történt. De tudod, ezt hívják KIBASZOTT DURVA TERVEZÉSI HIBÁNAK. Egy életképes repülõgép egyszerûen NEM ESIK SZÉT. Ami szétesik, az kurva gagyi.
Tudod 1 utasszálitot nem hátra bukfencre dugóhuzora és más finomságokra tervezték (mert ez ezt csinálta) és ha hiszed ha nem a mai utasszálitok se tutik ilyen repülések alkalmával és ezen konkrét esett nem tavaly történt azota változtak a rep gép terhelési türöképességek. Pl: ami vadászg, YF teszt során gerinc közép törést kapott ez 2-tö éve volt.
"Adott egy orosz gép, ami zsír ugyanúgy néz ki, mint egy nyugati" ez máris rossz megálapitás, a TU-144 nagyrészt hasonlit de aproságok mint pl orron levö segéd szárny oly nagyba stabillá tette a gépet le-fel szállásnál, a hajtómü, orr pár %-kal jobban lelog leszállásnál, és a szárny szerkezett... hát sok sz.r aproság. És az amik megvették ürkutatási célbol és még ma is rep képes és sokba hozzá járult a mai repülésekhez hát....
"És az amik megvették ürkutatási célbol"
Tévedés, repültek vele párat, de azóta max múzeumban látod. Mûködõképes meg lehet egy 100 éves gõzmozdony is, kit érdekel?? Ne térjünk el a tárgytól. Megtervezték, megcsinálták, bemutatták, belebuktak. Hogy ez az oroszok suta agyán vagy egy jókora átverésen múlt, az gyakorlatilag mindegy. Az eredeti kijelentésem, miszerint a TU144 bukta, még mindig nem lett megcáfolva, mert nincs mivel megcáfolni, ez tény. Az azért ne legyen már eredmény, hogy eljutott a tesztrepülésig, mert elröhögöm magam....
Vajon miért nem kellett senkinek egy orosz gép a hidegháboru idején? Vajon miért csak anglia és franciao üzemeltette a concorde-ot? Azt hiszem ezek egyszerû kérdések, a tu-144 nem tehetett arrol hogy senkinek sem kell, amugy is csak az volt a lényeg hogy kész legyen, mint például a buran is... Buktának bukta volt.
Na de könyörgöm.... Ha elindulsz egy versenyen, és féltávnál fejhosszal vezetsz, akkor legyintve kiszállsz, és utána 50 évig bizonygatod, hogy "simán megnyertem volna"???
A Buran is kész lett, igen, ha jól tudom háromszor járt a levegõben, a világûrt meg csak képeken látta, de akkor mirõl beszélünk??? A Tu-144 is kész volt, kritikus helyzetben kettétört (mert azért a Concorde sem csak alapjáraton körözött, az is nyilvánvaló), és utána egyszerûen eltûnt a köztudatból. De akkor milyen alapon higyyem el, hogy nem sima fémhulladékról van szó?? Mert a ruszkik azt mondják?? Ugyan már...
Azt elfelejted hogy a franciák kb 5-évvel ezelött elismerték azt ami akkor történt Le Bourget-i legibemutaton (1 fotos vadászgépük miatt csinált hirtelen hátra bukfencet) vagyis nem gép vagy konstrukcio hiba volt. És most öszintén TE lennél 1 ami vezetö vagy bármi más fejes (és nem utolso sorba 1 büszke nagyhatalom) te megvenél 1 konkurenstöl 1 gépet?Biztos hogy nem, de ök igen, miért? Mert nem 1 sz.r gép, de a amik kudarcairol ne is beszéljünk. Azt kérded miért kellett a oroszoknak 1 ilyen terv? Ök 1 nagy hatotávolságu bombázorol tudtak, de ezt is megcsinálták. És ne érsd félre nem akarlak meggyözni téged, nem, én ezt olvastam (nem Blikk) erröl láttam filmeket és pont nekem ez a véleményem. UI: tavaly a Mátrában terep verseny, az összes csucs terepjárot verte 1, 42-éves GAZ, de a gyorsaságit viszi a Viper
Senki sem bizonygat semmit. A tu-144 azért nem repült mert a komcsi országoknak tul drága volt, a nyugatnak meg ott volt a concorde, de még az se kellett nekik, szoval itt nem biztos hogy a gép a hibás, egy szerencsétlenség meg nem a világ.... A concorde balesete, meg a különbözö hibák amik most elõjöttek, ha 20 évvel ezelõtt történnek akkor arra is azt mondanád szar? Pedig eddig semmilyen hiba, baleset nem volt vele...
Figyi, egy repülõgép tervezésekor figyelembe vesznek MINDENT. Azt is, hogy esetleg egy repülõtér környékén nagy a forgalom, és adódhat olyan szituáció, hogy hirtelen manõverre van szükség. Namármost, ha ennek ellenére az elsõ ilyennél a gép szétesik, akkor ott komoly tervezési hiba van. Ha már az irányításból fakadóan a gép meg tud csinálni egy manõvert, akkor azt köteles túlélni, különben nincs értelme az egésznek. A 42 éves Gaznak meg gratulálok, vannak még romantikus csodák, de múlt századi technológiából nem lehet sokáig fentmaradni.
Nézz utánna a Concordnak mennyi volt a balesete amiota repül? Meglepödnél milyen kevés(szerencsére) mégis most legutobb volt 1 baleset a gumik miatt és máris leálitották öket, na eddig miért volt jó? És a többi gépgyártot miért nem állitják le a sorozatos balesetek miatt?
Átmegyünk politikába, de mindegy. A "nyugat" nem szokta megválogatni az üzlettársait. Ahol van valami, ami nekik kell, oda mennek tárgyalni. Ha a Tu-144 jobb lett volna a Concorde-nál, azt rendelték volna meg. De nem így történt.
Freak, ha egy repülõtér kornyékén nagy a forgalom azt nem vadászgép manöverrel kerulik ki :)) "Ha már az irányításból fakadóan a gép meg tud csinálni egy manõvert,akkor azt köteles túlélni,"
Nem a forgalmat bazzeg, hanem egy hirtelen vészhelyzetben szükséges lehet egy hirtelen manõver. És ezt a gépnek túl kell élnie, enélkül nem is engedik repülni.
Nem mondta senki hogy kurva jo gép volt, de a lo másik oldalára sem kéne esni. Bamba? Érdekes, a nyugatiak nagyon sokat tanultak a ruszkiktol, a gond náluk mindig is a pénzhiány volt.
Jol mondod Tikal,sokan a Airplane.. valamennyin nöttek fel és ugy tudják a gép oldalán van 1 kráter nagyságu luk és repül tovább és mindenki (pláne a gép) tuléli.
-meg tudja csinálni a manõvert, de akkor élje is túl -nem tudja megcsinálni, mert a computer leszabályozza (mivel kiszámítja, hogy bukta lenne a vége)
a B-747 az utóbbi kategória (mint minden használt és bevált utasszállító), és a Tu-144 is jobban járt volna, ha a HAJTÓMÛVEK helyett egy kicsit a vezérlésre koncentráltak volna
2 ország között a hidegháboru? Gondolom akkor ez a többi országot nem is befolyásolta, kicsit elbagatelizálod a dolgot... A nyugat vajon miért nem vásárolt ruszki gépeket? Vajh miért?
Ti most komolyan egy olyan gépet védtek, aminek már az ötlete is halott volt (hisz ti mondtátok, hogy semmiképp sem lett volna rá vevõ), a tudása meg örök titok marad, mivel soha nem mutatták be???
csak utánad..... a ruszkik egyszerûen "durung" módszerrel próbálnak mindent megoldani, és ez a vége
a nyugat meg azért nem vett ruszki gépeket, mert nem voltak rászorulva, a P-51 óta az amcsi gépek vették át a vezetést, az angolok meg szültek maguknak Harriert
Airplane,Airport, nekem mind a 2-tö 1 nagy vigjáték. Én nem mondtam hogy a TU-144 1 csucs volt, nem, de 1 kicsit tulságosan lefikázol olyat ami nem Amerikai gyártmány, engem spec ez zavart de mindegy hadjuk.
"Átmegyünk politikába, de mindegy. A "nyugat" nem szokta megválogatni az üzlettársait. Ahol van valami, ami nekik kell, oda mennek tárgyalni. Ha a Tu-144 jobb lett volna a Concorde-nál, azt rendelték volna meg. De nem így történt."
Te 89 utan szulettel? es csak tortenelemkonyvet se fogtal a kezedbe? Atyauristen!! Hruscsov forog a sirjaban a kijelentesedtol!
"-meg tudja csinálni a manõvert, de akkor élje is túl -nem tudja megcsinálni, mert a computer leszabályozza (mivel kiszámítja, hogy bukta lenne a vége)"
Nah most mar megkerdezem te hulye vagy? 1968- gepben "kompjuter"??? Muhahaha! (elektronika is alig!)
" voltak rászorulva, a P-51 óta az amcsi gépek vették át a vezetést"
Mar bocs de a Spit MK X es feletti jobb volt! (meg a D nel is) Mar bocs de a Yak-9D jobb volt! Mar bocs de a Fokak joresze jobb volt!
Ezek nem "ilusztarciok" ezeket tesztek bizonyitjak! (olvass kicsit utana a szakirodalomban!) Tehat akkor a te nezeted szerint akar a teljesen megsemmisult nemet hadiipar is termelhetne ma a "legjobb", "legmayerebb" gepeket!?!?! NAH EZ A LOL nem is te!
"szerinted a Concorde vagy a B52 fedélzetén nem voltak computerek"
Ugyvan nem voltak! az elso tipusok megjelenesekor ( hatvan evek vege) nem voltak! Legalabbis olyan nem amirol te hadovalsz itt ossze vissza! ("nem tudja megcsinálni, mert a computer leszabályozza ") Ma mar a modernizaciok es upgradek eredmenyekent vannak termeszetesen..de ne keverjunk ossze egy B-52H-t egy B-52-vel!
"The only rival to Concorde was the Russian Tupolev TU144, or Concordski as the press dubbed it. The plane failed to sell internationally after crashing at the demonstration at the Paris Air Show on June 5th, 1973"
A történet ennyi, én ugyanezt mondtam, te meg azt magyarázol bele, ami csak jólesik. Felõlem behozhatod a földönkívülieket is...
Muhahaha...tipikus forumfuggo beszolas...jobbdolga sincs mint tobb tizezer hozzaszolast biggyeszteni, es ha elfogy a tudomany....
Ki mondta hogy "jo gep volt" idezz mar legyszives!
Arrol en nem tehetek, hogy neked a hereidbol taplalkozo oroszgyuleted van, engem csak az zavart ezen a topicon, hogy "sok a hulyeseg van osszehordva"... Tudom biztosan, hogy hallotad ezt a mondast: "Jo pap holtig tanul"... Nah te nem!..te kotod az ebet a karohoz es egy belulrol jovo ellenerzesednek adsz hangot mindegy mik a kesz tenyek es ervek!
Nem ertem en... ugye ha jol megnezzuk valaki (nem is tudom ki!) felhozta: "úgyanígy megszopták a Concorde utánzatukkal, de nem tanultak belõle :D" a nagy oroszutalatat ami gyakorlatilag, tulkep, akarhogy is nezzuk, de meg mezem es igy se, ertem hogy jott a Su-27 egy F/A-18 masolat temahoz (ami egy huylseg, de arra erdekes nem fikaztal enyire). Nahmost erre tobben elkezdtek "mondani" a maguket, es te csak szitottad a belulrol jovo oroszutalatod az irasaidba. Nahde akkor hogy is van ez? Lehet magad be tudod csapni de mast ne hidd'...mas nem dol be az ele tartott tukornek!
Nesze itt egy másik, itt se beszélnek szükségrõl, csak zuhanásról....
"National pride led the former Soviet Union to develope a super sonic passenger jet, the Tu-144. But the Tu-144's chances of gaining international appeal where quashed in 1973 when one of the aircraft crashed at France's Le Bourget air show, killing 13 people. The programme was stopped after a second crash in 1977."
Az a baj a ruszkikkal, hogy az õ kezükben minden tönkremegy. Lehet, hogy jobban indítottak anno pár dolgok, de mindig elérték, hogy a végén pofára essenek. Ezért tartanak ott, ahol tartanak. Nagy halom trágya az egész, békafingnyi erõvel.
Inkabb vegyel a kezedbe jopar tortenelemkonyvet es foleg sok sok szakirodalmat, azzal segitesz magadon is meg masokon is! Mert ha vegeztel johetsz az okosagokat osztani es talan nem beszelesz ennyi hulyseget!
(es ne szajkozd mar ezt a "bukta" ide meg oda...jah gazdasagi es foleg utasszallitasi szempontbol lehet buktanak nevezni! De ne feldd el (pedig marfelhivtam ra figyelmed) NEM EZ VOLT A CEL!) (Masreszrol lovagolsz itt a buktakon (), mikozben a te altalad "tema" a masolas volt! Amit megcafoltunk, mivel elobb repult az orosz gep! Nah most gondolkozz es irj en raerek :D
"Most flamelj kisfiam!" freaket sose kell biztatni...
"(Masreszrol lovagolsz itt a buktakon (), mikozben a te altalad "tema" a masolas volt! Amit megcafoltunk, mivel elobb repult az orosz gep!"
Lol, kár engem hülyének nézni, ez kurva kevés egy cáfolathoz. 62-ben indult a Concorde project, és 69-ben szállt fel a Concorde, a Tu-144 meg egy évvel korábban. 6 évük volt terveket lopni, amit meg is tettek, és a nagy kapkodásban építettek egy rakás szart. De te biztos jobban tudod, fõleg, hogy mi volt az orosz cél. Nyilván kibaszni jó sok pénzt az ablakon, leégni egy légibemutatón, és odaadni az amcsiknak a nehezen megépített gépcsodájukat. Aha, ez lesz a megoldás.....
Mint már mondtam, a versenyt nem féltávig kell lefutni, hanem végig. Én is kiállok kevesebb felkészüléssen egy futóbajnok ellen, max. ha elfáradtam, leülök a pálya mellé pihenni. De attól még a másik csákó csinálja jól, aki egy hónappal többet edz, és végigfutja a távot.