Mibõl gondolod, hogy úgyis meg fogjuk nézni? A gameplay az csak egy része az egésznek: van ott még sok minden más is, aminek jónak kell lennie. A "nem tetszik" és a "nem érdekel" között pedig óriási különbség van.
Érdekes módon mielött megjelenik egy játék általában az emberek szídják és nem érdekel meg majd ha 90% ot kap ránézek... és mégis úgyanúgy megfogjátok nézni, megjelenésik tök fölösleges szídni vagy itélkezni róla mindig a gameplaynél derül is ki milyen lesz nem?
Ha meg nem érdekel titeket akkor meg minek írtok ide?
A grafika nagyon komoly. Kíváncsi leszek hardcore modban mennyire fog közelíteni a szimulációhoz. Sion Lenton stílszerû a végén. Igazi meglepi lett volna, ha folytatja a sort a "farzsebbõl" egy páncélököllel, vagy egy tankkal.. :)
Elsõ most volt pár hozzászólással lejjebb. Nekem még mindig nem tetszik ez a játék, sem a játékmenet, sem a graf. Ha majd kap néhány 90% körüli reviewt, akkor talán ránézek.
Én nem tudtam ilyesmit elképzelni. :Ð Hosszasan és nehézkesen vadásztam egy Tie Fighter Mission Editorra, ám mikor szembesültem vele, hogy kb. 30 vadásznál több egyszerûen nem lehet a küldetésben (meg sem jelennek, hiába lennének egybõl ott már induláskor), akkor ízesen káromkodtam a gyepes játékmotort szidalmazva. :)
Na jó, de az X-wing-nél oda tudtad képzelni, hogy csak azért jönnek hullámokban, mert a Compat Operator által használt ProFázisosPlazmaRedukt-O-Méter egyszerre csak 6 vadász és 3 bombázó irányítását teszi lehetõvé abban az irdatlan nagy ion zajban :)
aztán lehet hogy több ügyesen elrejtett spawnpointból jön egy bázis támadásánál 50 is. de lehet hogy csak 20, netán ha nem feltünû hogy csak ömlenek akkor meg 100 vagy akármennyi.
Tehát elkezdenek lövöldözni a bázisnál, de nem ám egyszerre támadnának meg, hanem szépen kivárják a sorukat, nehogy esetleg az bázist támadó jófiúknak túl nehéz legyena dolguk? :)
Akciófilm klisé, körbeállják az egy szem nagybetûs HÕST százan, de nem egyszerre rontanak rá, hanem szépen egyesével... :)
Vagy lásd X-Wing sorozat. Egy Csillagrombolón ugyan van 72 Tie Fighter/Interceptor, de mivel az engine nem tudja lekezelni, ezért hullámokban jöttek, egyszerre mindig csak 4-8-12. Sose több. Ha meghalltak, jött a következõ hullám. Reális? Nem, ez árkád...
mi az árkád abba hogy mondjuk 40fõ védi a bázis egyik felét. õket legyakod, és ahogy átérsz a másik felére megjelenik a bázist övezõ dombon 40ellen, mint " gyors reagálású hadtest " visszafoglalni a bázist.
Annyi, hogy már akkor odaérnének normális körülmény között, ha csak 1 km-re vannak. 1km-rõl a .22LR kispuska hangját kitûnõen lehet hallani 1-2km-rõl (szélirántól, szélerõsségtõl függ), egy 9mm-es pisztoly hangját a házamban hallom, ha a légvonalban másfél kilométerre lévõ lõtéren lõnek vele. Ha pedig például .30-06-os vadászpuskával lõnek, akkor a szomszéd faluban is lehet hallani, 4km-re.
Ezek után azt magyarázni, hogy elkezdesz lövöldözni te és a 40 védõ egymásra, és bázis maradéka kényelmesen megvárja, amíg az elsõ 40 védõ meghal, hát sok mindennek nevezhetõ, de reálisnak nem...
Arról tudni valamit, hogy a nehéz harckocsik át tudnak majd menni a kisebb gépjármûveken...? Mintha régebben láttam volna egy ilyen video-t.... Vagy csak annyira szeretnék már ilyen dolgokat ezekben a játékokban, hogy álmodtam????
Nah, most már tudjuk, hogy se jó, se szép nem lesz a játék.
Akkor képzeld el azt a szitut, hogy van egy város, amit 40-nél több AI véd, és a társaiidal nem kell egy entry pointnál kezdeni a tisztogatást, hanem akármelyik oldalról belekezdhetsz úgy, hogy közben néhány társad egy másik oldalról nyomul befelé. Ez a szabadság, ez a nem árkádia.
Mindegy, lényegtelen, az a fontos, hogy vs.-ben jó legyen a játék, nekem aztán teljesen mindegy, hogy hány félküllõs AI robotizál a pályán. Nekem az számít, hogy ne kelljen három lövedéket küldenem a fejébe, hogy elhalálozzon, hanem már az elsõtõl spawn-ra kerüljön.
mi az árkád abba hogy mondjuk 40fõ védi a bázis egyik felét. õket legyakod, és ahogy átérsz a másik felére megjelenik a bázist övezõ dombon 40ellen, mint " gyors reagálású hadtest " visszafoglalni a bázist.
szóval ez is spawn . csak épp okosan és úgy hogy nemvágod le.
lehet ezt variálni okosan. a kérdés hogy akarják-e vagy szimplán ha legyaktál 35-öt, akkor egy szállítóteherautó arrajár és lepattan róla még 20. vagy két teherautó és még 40... nem feltétlen kell hogy cod4 módszerre legyen " ablakban az ellen, kilövöd fut oda a semmibõl a kövi"
Mondottam jöhetnek. Ez nem jelenti azt, hogy amíg állsz a kerítés mellett addig mindig beszületik a ház sarkához 1-1 katona. Feltéve ha ésszel csinálják a játékot ...
várj várj várj sokan félreértitek 40 AI lehet EGYSZERRE a képernyõn szóval 40-et láthatsz max egyszerre. aztán lehet hogy több ügyesen elrejtett spawnpointból jön egy bázis támadásánál 50 is. de lehet hogy csak 20, netán ha nem feltünû hogy csak ömlenek akkor meg 100 vagy akármennyi.
Miért, az általad felvetett (és ergósított) végtelenségig spawn-olgatós megoldással nem éppen a CoD szintjére süllyeszted?
"Ennek a játéknak csupán az lesz a nagy baja..." Várd ki a végét. Az AI sem muzsikál mindenhol szépen.
Ja és hogy válaszoljak egy korábbi kérdésedre: "Miért kéne számolgatni a killeket" Ha a coop résztvevõi tudják, hogy az elfoglalandó települést max 40-en védhetik, akkor a TS párbeszéd így fog kinézni: még három, még kettõ, még egy, ez volt az utolsó. Ez valahogy illuzió romboló egy coop játékosnak.
Ennek a játéknak csupán az lesz a nagy baja, hogy a környezetet nem lehet benne rombolni. Így tank/apc/helikopter stb... kicsit hátrányban van (plusz a beakadások a lepkefing méretû kövekbe stb ...).
Mint a valóságban. Milyen király is volt a CoD4-ben, amikor kilõtted a heli lövészt, 10 másodperc múlva jött a következõ, aztán a így tovább... A negyediknél leesett, hogy ez így nem fog menni. Akkor egy kicsit felfordult tõle a gyomrom:)
Még egyszer: a képek alapján nem spec ops. egységrõl van szó, hanem mezei USMC bakákról. Nem ugrálnak ejtõernyõvel, nem lopakodnak mélyen az ellenséges vonalak mögött. Egy egyszerû Fireteam tagja vagy. Õk meg nem négyesével mozognak a valóságban.
Az ArmA II.-ben lévõ kis csoport spec. egység volt.
Az, hogy az városi harcban milyen közel kell(ene) menni, annak mi köze van ahhoz, hogy hány AI-t kezel le a játék, és ez miért lesz reális háborús szimuláció ettõl?
Én azt mondtam, hogy 40 AI-val maximum szerény gerillaháborút, túszejtõ terroristákat és hasonlót lehet leszimulálni. Háborús harcteret nem. Az elõbbire meg azért már anno a Rainbow Six is tökéletes volt, nincs szükség sok kilométeres szigetre ehhez, nincs szükség harckocsikra, változatos jármûparkra...
a leveled második felére kitérve. a kis lötávok épületharc stb.
a bercsényiben (a mostani rangját nemtudom kb. fél éve beszéltem vele) de gondolom még mindig rajparancsnok a bercsényibe. szóval õ mondta még anno mikor oktatott minden féle okosságot a szakterületébõl, hogy a valóságban is lehetõleg 40-60méter közelségbe ajánlott (vagyis kell) kerülni mielõtt tüzelsz.
mondjuk itt megint az a baj hogy a bercsényi megint speciális bevetésekre szakosodott, a R6 meg szintén. szóval lehet más századokba. más felszereltség mellett, más technikával stb. másképp megy a harc menete.
a pontos adatokat nem tudom fejbõl ha szükséges holnapra utánanézek
de még a 2. világháború alatt volt hogy, valamely északi sziget teljesen be volt védve körbe ütegekkel, kb. megközelíthetetlen föld alatti bunker, majd 4osztag ejtõernyõs specops szált le a komplexum tetejére (innen nem vártak támadást), majd a tudásuknak köszönhetõen fogták el sorra a tiszteket, aztán meg fegyvereztek le több száz ott állomásozó ellenséges katonát.
még évekkel ezelõtt mesélte egy a zrinyin tanárként foglalkozó, volt katona ismerõsöm. kétlem hogy kamuzna. ha érdekel hnap felhivom a részletekért mert tényleg nem emlékszek és baromságot nem akarok mondani.
valóságban ha már 40ellenfél ellen kell harcolnod akkor az bõven sok :D nemtudom pontosan de 4fõs talán a csapatunk?
Tudsz nekem olyan valóságos katonai akciót mondani, amelyben egy Fireteam, vagyis 4 tengerészgyalogos (nem Force Recon, a játékban sem azok vagyunk a képek alapján) vesz részt, és 40 fõ ellen harcol?
Bevallom én ilyenrõl nem tudok. Az USMC minimum 12 fõs rajokban mozgatja a katonáit.
Ennyit a "valóságról" és a "szimulációról".
A kis létszám pont a realizmus ellen szól. Itt Kína vs. USMC háborúról lenne szó. Ez viszont nem háború, hanem egy kedélyes kis elszeparált tûzharc.
A 4 v. 12 vs. 40 elmegy egy Rainbow Six szintû játékban, de ott szigorúan behatárolt pályán, kis lõtávokkal, pl. épületharc.
Azért én el tudnám képzelni azt, ami az OFP-ben volt, hogy nem 3 AI vagy játékos társam van, hanem 10-20, és nem kell számolnunk, hogy mikor érjük el a 40 killt. Nem ugyanaz a feeleing. Egy háború nem négy baka hõsiességén múlik, hanem egy komplett hadseregén (ArmaII Single megint gagyi lett, többek között ezért is). Ez a létszám maximum egy tisztogatáshoz elég.
IC kampányban 60 vs 60 játékos játszott. Na az már elég egy háború érzetéhez.
kevés a fenéket kevés. valóságban ha már 40ellenfél ellen kell harcolnod akkor az bõven sok :D nemtudom pontosan de 4fõs talán a csapatunk? 4fõ mondjuk reálisan arányos (ha képzeltlen terroristák ellen vagyunk mint képzett csapat) mondjuk 12fõ legalábbis épületharcnál a védõ/támadókat így osztják el arányosan.
innentõl kezdve ha te több mint 40ember ellen akarsz harcolni a fikányi csapatoddal, akkor nemtudom miért sírsz hogy árkád? :D
Bõven elég, pláne akkor, ha szépen van jelen az a 40. Értsd : mindig fenntartják ezt a szintet a folyamatos spawnolásokkal. Úgy akár 120-nak is tûnhet, persze nagy tömegjelenetet, díszfelvonulást és egyszerre negyven embernél több akciót igénylõ megmozdulásokat nem lehetséges majd kivitelezni. Viszont, ha nem látsz egyszerre 40 AI-nál többet, akkor bõven elég.
Most kiderült, hogy 63, de még ezt is keveslem. OFP1ben, ha jól emlékszem ~140 volt a korlát amit editorban lerakhattál, utána scriptekkel spawnolhattál még jó sokat.
Minimum requirements: Operating system: Windows XP SP2 or later GPU: DirectX 9.0c GPU: Shader 3.0 (GeForce 7900 GT / 256 MB VRAM or higher) Sound Card: DirectX Compatible 1 GB Memory: 1 GB 8 GB Hard disk: 8 GB CPU: Dual Core CPU 2 x 2.4 GHz DVD-ROM DVD drive: Dual Layer DVD-ROM
Recommended: Operating system: Windows XP SP2 or later GPU: Shader 3.0 (GeForce 8800 GT / 512 MB VRAM or higher), DirectX 9.0c Sound Card: DirectX Compatible Memory: 2 GB Hard disk: 8 GB CPU: Quad Core CPU DVD drive: Dual Layer DVD-ROM
Nem követtem figyelemmel az eseményeket, elõre is elnézést ha hülye kérdés lesz! Az OFP 2 az ugye még nem DX11-es game lesz? Mire saccolnátok, milyen vga kell majd egy élvezhetõ grafikához?
Köszönöm!
A gamestaron írták, hogy aranylemezre került a játék.
és ki is van használva az a létszám a szervereken amúgy? és mennyire élvezhetõ a multi emiatt,nem lassú,stb? kiváncsi lennék,mert én még a demon kivül nem játszottam az arma2-vel:)
sajnos nincs tökéletes játék,igen,mindegyiknek megvannak az elõnyei hátrányai! És amiket írsz,azok jogosak igen,de másba lehet h tud pluszt nyújtani...majd ha játszunk vele akkor többet megtudunk:) HMMWV vezetésnél meg volt belsõ nézet,csak õ átváltott külsõ nézetre,ugyanúgy mint az arma-ban,vagy a bf-ben lehet! Egyes dolgokban realisztikus másikba meg fullra nem,a közel harcokkor én is csak lestem:D majd meglássuk milyen lesz:)
Semmi gondom nem lenne ezzel az árkád valamivel, ha nem az "Operation Flashpoint" nevet gyaláznák vele és nem keménykednének itt, hogy hû de realisztikus mikor a videón az ellenkezõjét látjuk: újraéledõ társ a checkpointnál, 2m-rõl össze vissza lövöldözés, lego raceres HMMWV vezetés (ráadásul mikor beszállt egybõl átváltott külsõ nézetre, ez mit jelentsen?), állítólag a fák sem dönthetõek ki, PvP-n 4x4km-es "dobozba" korlátozás (ezért nem lesznek irányítható repülõk), co-op-ban 275m-es "karám", ráadásul max 32 játékos lehet szemben a gyûlölt, csúnya Arma 2 átlag 80-100-as létszámával. Ja, és az ACOG nézet is érdekes, mintha nem nagyítana a lencse... :)
nem hiszem h ennek a játéknak az arma2 lenne az ellenfele,mert aki elsõre megszereti az arma-t,az úgyis azzal fog játszani,ha meg elsõre nem jön be,akkor végképp ráhagyja és megy bf-ezni vagy majd ezzel játszani:) De az arma után itt lesz a legnagyobb játszható terület,az már biztos:P
A hivatalos fórumon meg megy a hype, hogy fú ilyen nagy terep sehol máshol nincs blablabla aki beírja, hogy Arma 2 azt bannolják :D
demo hírek: vszínû h csak a játék hivatalos megjelenése után lesz elérhetõ