Külsõ kamerát úgy állítod be ahogy akarod, numerikus résszel lehet ráközelíteni, egérrel meg forgatni és dönteni, meglehet találni a tökéletes pozíciót. Bár belül úgyis élvezetesebb.
Kipróbáltam én is a játékot, eddig jó. Pár dolog zavart:
- idétlen külsõ kameraállás - pattogó kamion ( többnyire a rossz fizikának tudható be )
Viszont pozitív a váltó és a tengelyek kezelése, ill. a cockpit testre szabhatósága.
Hát meg lehet oldani, valahogy tuti. Biztos van olyan vezérlõ, ami tud jópár gameport-ot vezérelni, így házilag tákolva össze lehet hozni egy 8-as H váltót, amibõl egy a rükverc, de marad 7 fokozat és ha eléred a 7. fokozatot, akkor mint az újabb IFA-ban, kicsapod oldalra a botot, ezzel kapcsolod át a vezérlõt, hogy a másik 8 gombot vezérelje, arra meg ki lehetne osztani a maradék 8 fokozatot. Ha meg 18 fokozat van, de így csak 15 fokozat áll rendelkezésre, na bumm, hát alacsony fokozatoknál ritkán váltanak felenként. Szerintem. A fél fokozat úgy a közepénél jön jól. Biztos meg lehet oldani ezt, egyszer össze fogok dobni egy ilyet az 100, csak utána kell nézni, hogy milyen vezérlõvel/kütyüvel tudok 16 gombot definiálni.
Azért igen, feelinges lenne. Az a baj, hogy a fejlesztõk ilyneeket elhanyagolnak. Pedig figyelhetnék a technikai vívmányokat, hogy miket lehet tákolni, ha mégis van egy olyan "hülye" aki összedobja magának otthon a maga kis 10 fokozat feletti váltóját, használhassa is. Egy minimális beállítási lehetõség, hogy 16 plusz gombot kell csak bevinni. Akinek meg nincs, az vált joystick váltóval... Hát nem valami feelinges egy 379-es Peterbilt-ben, de ez van...
Nekem G-25 van, és tökéletesen mûködik a játékkal. A sebességet ki lehet osztani, de nem 12-18 sebességes kamionok vannak, csak 6, ami ront az élethûségen, de az irányítás kimondottan a G-25 höz készült.
Német verzióban, ahogy visszaáll a kormány egyenesbe a kanyar után, rögtön lekapcsol az irányjelzõ.
Wollnerd: Én Driving Force Pro-t használok, azzal sokkal jobb, mint billel, 900 fokra simán belehet állítani. Kéziváltónál alapból csak kuplungozva enged váltani, namost nekem az egy gombon van, nemtudom G25-tel analóg módon érzékeli-e, ergo lehet-e például csúsztatni.
Hello! Használ valaki a játékhoz a G25 kormányt? Élethûen mûködik a kormány? Hogy lehet kuplungot használni egy 12-18 sebességváltós kamionhoz? Nemsokára lesz nekem a Rig'nRoll. A válaszokat elõre is köszönöm!
Nem volt bugos... nekem az alap van. És mind a 2 gombot egyszerre megnyomva kikapcsol
Cáfolom, játékkezdésnél Oxnardban, rögtön volt nemegy nem versenyzõs fuvar :)
Engem az zavar így elsõre, hogy nem segít a GPS, hogy a lehajtóknál merre kell menni, ha elbambulok és nemlátom a táblákat, akkor utána rohadt nagy kerülõ árán lehet csak visszafordulni.
Német verzióban a Wettbewerb sort kell figyelni, ha csak sima fuvart szeretnétek.
Grafika szerintem bõven jó, számomra szebb, mint a legutóbbi SCS játék, nem olyan plasztikus, ránézésre nem tûnnek játékautóknak a kamionok és a forgalom résztvevõi. Átlagos tudású laptopon (C2D T6670, HD4330, 3gb ram) is jól fut natív, 1366x768 felbontásban. Az érdekes, hogy külsõ kamerából csökken az fps belsõhöz képest.
Egy furcsaság: - a forgalom autói már nemegyszer átmentek egymáson
2 fuvar után, nekem pozitív csalódás a játék az itteni riogatásokhoz képest, német verzió alapján.
ACC - Adaptive Cruise Control - vagyis radaros tempomat van a játékban, ami figyeli az elõtted haladó sebességét, és képes tartani a követési távolságot. Hátránya, hogy ha nagy sebességgel érkezel meg egy autó mögé, akkor irdatlan fékezéssel lassít le, ami könnyen kipördüléshez vezethet. Ráadásul gyakran a szomszédos sávban haladó autóra is ráizgul, így elõzés közben is gondot okozhat. Ha elõzés közben nyomod a gázt, akkor nem fékez, persze akkor meg nem sok értelme van a tempomatnak.
Egy kérdés: Miért van az, hogy ha beállítom a tempomatot viszonylag magasabb sebességre (70-90 Mph), néha teljesen véletlenszerûen lecsökkenti a sebességet 50-60 Mph-ra, szinte vészfékezés szerûen. Kissé zavaró, könnyen meg lehet így pördülni.
Valóban ott van, köszi szépen. Szerintem ezt láttam is, csak nem tulajdonítottam annak a sornak jelentõséget, mivel például Oxnardban kizárólag versenyfuvart tudok vállalni :(.
Engem belsõ nézetben nagyon irritál a mûszerfal kidolgozottsága. Jó példa erre a kapcsolók és egyéb kezelõ szervek részletessége, ugyanis az egész nem több egy sima textúránál. Na meg arról nem beszélve hogy csak a visszajelzõk világitanak, egyebek már nem, ez szerintem ront az összhatáson. Az SCS Software pl. tudott jól kidolgozott, szép, igényes fülkét késziteni a kamionoknak, ugyanakkor az 1C ennyi idõ alatt nem volt rá képes... de lehet hogy csak én vagyok túlzottan igényes. Alapjába véve nem lenne ez rossz játék, csak hiányzik belõle néhány dolog, ami más kamionszimben már megvan. De viszont egy pozitivumot kiemelnék, legalábbis az én részemrõl, mégpedig a hangulat. Nekem nagyon visszajön a régi Amerika "varázsa"....... :-)
A fuvar részletes adatainál (az alsó listában) felülrõl a negyedik sor mondja meg, hogy kell-e versenyezni vagy sem. Angol verzióban Competition: YES/NO. Oroszban valami DA/NYET értelemszerûen :) De szerintem a többségnél kell, nem nagyon emlékszem olyanra, ahol nem kellett.
A teljes paraméterlista: 1. Fuvar típusa: rakománnyal/rakomány nélkül 2. Cél város 3. Elsõ helyezett nyereménye 4. Kell-e versenyezni? 5. Büntetés, ha nem fejezed be a fuvart 6. Távolság 7. Idõlimit 8. Rakomány típusa 9. Rakomány tömege 10. Rakomány törékenysége
Akkor mûködik a játék 1MB RAMnál? Lehet utat szerkeszteni?
Akkor mûködik ez a játék 1mb ram alatt, nem szaggat?
Nekem nem jelez semmi ilyet. Azt látom a fuvaroknál, hogy verseny a nyergessel szólóban (kockás zászló), vagy verseny szerelvényben (arany tanker félpót).
"- a kamionok és pótok NEM TUDNAK fordulni; a készítõk nem ismerik a súrlódás fogalmát ugyanis, az összes jármû a középpontja körül forog és nem a kerekéhez képest fordul (lassú kanyarodásnál és tolatásnál jól látható)"
Ezt jó, hogy tudom, pedig már majdnem megvettem. Nem hiszem el, hogy ennyire amatõrök, már az elõzõ részben is jól megvolt ez csinálva.
Úgy tudom, hogy a fuvar kiválasztásánál jelzi, hogy versenybe kell vinni, vagy egyszemélyes fuvar. Nekem még nincs meg az angol, mert az orosz verzió még nem "járt le", így ezt konkrétan nem tudom. Az oroszban ha jelezte is, nem tudom, mert nem értettem.
Úgy döntöttem, írok egy rövid kis összefoglalót a játék napos és kevésbé napos dolgairól. A lent felsoroltak csak a saját véleményemet tükrözik, nem szeretnék véres vitába keveredni senkivel sem emiatt, de a hozzászólásokat szívesen fogadom . Három napja játszok már a játék 3.0.2.2680 német verziójával, elég sokat levezettem már. Nézzük elõször a pozitívumokat: - részletesen kidolgozott kamionok, rengeteg tunning lehetõséggel; teljesítmény, kinézet és hasznos kütyük terén is. (Pl.: a tolatóradar nagyon jól használható sávváltásnál is) - külön dicséret a fülkebelsõk személyre szabhatóságáért - jó optikai sérülésmodell (fizikailag nem annyira érezhetõ, habár megpróbálom mindig a legjobb állapotban tartani a gépeimet) - jól kinézõ esõ-effekt üvegfelületen és az úton egyaránt - egész jó úthálózat, a térség érzetét nagyon jól átadja - részletes cég, flotta és alkalmazott kezelési lehetõségek - érthetõ és értelmes bírságkategóriák Egy-két dolog, ami nem nagyon zavaró, de jobb lenne, ha nem lennének: - fuvar vállalásnál csak versenyezni lehet (megoldás: lehessen választani, hogy egyedül, idõlimit nélkül akarok fuvart vinni, vagy egy kis plusz pénzért versenyezni más kamionokkal) - ellenfelek néha kissé túlzottan is brutálisak a elsõbbség megszerzése érdekében - AI furcsa sávváltásai; jól lelassítanak, majd kis ívben másznak át a másik sávba - sávváltáskor a tükrök körülményesen érhetõek el, sokat kell forgolódni és - néha ESC nyomása után, a játékba visszatérve a kamerakezelõ-gombok nem mûködnek A legnagyobb hibák (hátulról kezdve) pedig a következõek, szerintem: - csõrõs gépeknél a kiegészítõ tükrök, az orrész elején, mindegyike a baloldali tükör képét mutatja - néha, teljesen véletlenszerûen kilép a játék, minden további tájékoztatás, vagy mentés nélkül (írták már, hogy memóriakezelési-hiba) - a kamionok és pótok NEM TUDNAK fordulni; a készítõk nem ismerik a súrlódás fogalmát ugyanis, az összes jármû a középpontja körül forog és nem a kerekéhez képest fordul (lassú kanyarodásnál és tolatásnál jól látható) Néhány hiba ami másoknál igen, de nálam nem jelentkezett: - láthatatlan falak és eltûnõ utak problémája - gépigény problémája; full hd-ben (1920*1080), full grafikán teljesen tûrhetõen (min 25-30 fps) fut, bár ez a gépemnek is betudható Egyenlõre ennyi és hangsúlyoznám, ez csak a saját véleményem . Összességében elég élvezhetõt alkottak, 85-90 %-ot kapna a Rig'n'Roll tõlem.
Többekközt...
Nézd meg az oldal forrásában, úgy látod :D. Szerintem a nem túl szép szóhasználatért lett bannolva az üzenet.
Most jöttem vissza Los Angelesbõl Oxnardba, de semmi különöset nem tapasztaltam, nálam nem volt fal. Viszont megfigyeltem, ha kilépés nélkül többször, egymás után töltök be játékállást egy idõ után vagy kifagy a game, vagy szó nélkül kilép.
Szerintem a tempomat valószínûleg az összes kamionhoz elérhetõ, csak jó helyen kell keresni. Én úgy vettem észre, hogy az elérhetõ fejlesztések leginkább az adott szerviztõl függenek, ezért érdemes több helyre is benézni. Én, amikor még béna gépem van, akkor az összes szerviznél meg szoktam állni, hogy lássam a kínálatot. Még egy olyan érdekes megfigyelést tettem, hogy a fejlesztések jellege mintha a területtõl függene: Los Angeles környékén leginkább optikai tuningokat kínálnak a szervizek, északon viszont inkább a teljesítménynövelõ tuning a gyakori.
Szerintem a verziószámok nagyon össze-vissza vannak kavarva. Az eredeti orosz verzió talán 3.0.1 volt, amihez kiadtak egy patch-et 3.0.2 verziószámmal. A nemzetközi verziók mintha ezt a patch-et már alapból tartalmaznák, ettõl függetlenül a verziószámuk továbbra is 3.0.1. Amit nem értek, hogy miért van egy 3.0.1 verziószámú hotfix az angol verzióhoz? Én megpróbáltam azt feltenni, de nem is ment fel rendesen. Azóta újratelepítettem a játékot, és látom, hogy alapból 3.0.1 verzióm van. Lehet, hogy az én verzióm már alapból tartalmazza azt a hotfixet is. Akkor viszont kéne lennie 3.0.0-ás angol verziónak is. Franc se tudja már követni.
A lényeg, hogy nálam a 3.0.1-es angol verzióval vannak láthatatlan falak és eltûnõ útszakaszok is. Az utóbbit még megértem, mert csak 1 GB memóriám van, biztos nem tudja elég gyorsan betölteni a játék az adott útszakaszt. Ha várok egy kicsit, vagy kimegyek a menübe majd vissza a játékba, akkor általában megjelenik és folytathatom az utam. Itt egy videó a jelenségrõl: http://www.youtube.com/watch?v=WhAYOQhU67Q A videó végén a láthatatlan fal is megfigyelhetõ. A videót nem én készítettem, másnál is elõfordul a hiba. Az angol verzióra többen is panaszkodnak, de azt hallottam, hogy a 3.0.2-es patch-el az orosz verzió is ugyanilyen bugos. Szóval logikusnak tûnik, hogy a 3.0.2-es patch-ben van a hiba, amit a nemzetközi verziókba már alapból beletettek. Lehet, hogy a német verzió mentes tõle, de valószínûbbnek tartom, hogy egyszerûen szerencséd volt és még nem futottál bele. Én például legutóbb gond nélkül elmentem Oxnardból Mercedbe, majd onnan Palmdale-be. Aztán amikor Palmdale-bõl mentem Los Angelesbe, már háromszor találkoztam eltûnõ utakkal. Aztán mikor Los Angelesbõl indultam Oxnardba, akkor belefutottam egy láthatatlan falba. Mások is erre az útszakaszra panaszkodtak a hivatalos fórumon, szóval itt érdemes tesztelni, hogy a te verziód is tartalmazza-e a hibát vagy nem.
Rájöttem közben, hogy a német verzió alapból 3.0.2-es pacthel jött ki. Ezzel egész tûrhetõ, különösebb hibát, láthatatlan falakat, nem tapasztaltam (apróságok azért vannak: néha nem akarja érzékelni a jobbranéz-balranéz stb. billentyûket, ablkatörlõ automatikusan kikapcsol, ha esc-et nyomok és ennyi eddig). Egy kérdésem viszont lenne: Valaki el tudná mondani, hogy melyik kamionhoz lehet venni tempomatot? Nincs valahol összefoglalva, hogy melyik géphez milyen tunning érhetõ el? Elõre is köszönöm a válaszokat.
Megfejtettem...:D Ha bejelentkezem akkor mukodik, egyebkent nem. Még az is lehet h direkt van igy, de azert elegge csaloka:)
Hát én elég gyakran belefutok. Viszont úgy tûnik, mintha helyhez kötött lenne, tehát bizonyos útvonalakon mindig ott van, máshol pedig lehet, hogy sosem. De ez nem biztos. Szerintem inkább várj, amíg kijavítják (HA kijavítják).
Köszi! Ez a láthatatlan fal milyen gyakori?Szivem szerint megvenném ,de ha nagyon játszhatatlan ez miatt,akkor inkább várok hátha mégis lesz valami patch ami javítja.
Mellesleg feltettem a 3.0.1.0 hotfixet (a 3.0.2.0 az orosz verzióhoz van, de azt az angol már alapból tartalmazza). Természetesen a legnagyobb bugok közül semelyiket sem javította (ez a leírásból is egyértelmû volt). Benéztem a hivatalos fórumra is, más is találkozott már láthatatlan falakkal és eltûnõ utakkal, a YouTube-on is van róla videó. Ha jól értem, akkor a 3.0.2.0 patch telepítése után az orosz verzió is ugyanezeket a hibákat produkálja, szóval egyelõre az eredeti orosz verzió a legstabilabb.
A nyomtatott kézikönyv csak a legalapvetõbb információkat tartalmazza magyar és cseh nyelven: gépigény, telepítés és aktiválás menete, alapértelmezett billentyûzet kiosztás, készítõk neve. Telepítés után a gépen megtalálható a teljes kézikönyv angol, magyar és cseh nyelven pdf formátumban. 44 oldal, elég részletesnek tûnik.
Kicsit talán szigorú elsõre bannolni valakit, de felõlem mehet. Viszont nem ártana a banner alatti szöveget frissíteni egyrészt az új szabállyal, másrészt az angol nyelvû megjelenéssel kapcsolatban.
OK. ÚJ SZABÁLY: -Aki bármilyen warezzal, serial-al kapcsolatos dolgot ír, instant ban-t kap.
Mehet Carlos! Kicsit unom már azt hogy ott van a banner alatt világosan feltüntetve hogy itt nincsen semmiféle warezzal kapcsolatos kérdés sem megjegyzés... és mindezek ellenére csak vannak olyanok akik ide irják a warezzel kapcsolatos HSZ-okat...
Aki megvette az tudna e valamit mondani a kézikönyvrõl mennyire részletes?! A lentebb sorolt (ertedeti játék)hibákra van e már javítás és mennyire javítja õket?
1. De lehet, hogy bevezetem az instant kill dolgot. Vélemény urak?
Köszi a figyelmeztetést nagyon megijedtem De ameddig nem sikerül kipróbálnom addig úgy sem veszem meg. Viszont ha valaki eljön hozzám másolt vagy letöltött játékot nem talál mert csak kipróbálni töltöm le. Aztán megyek a Médiába és megveszem.
Jaja, ez dícséretes, az viszont nem, hogy elk*rták a játékot. Nekem az angol még nincs meg, mivel az orosz még másfél hónapig játszható(online verzió, elvileg 3000 ft-ért egy fél évig lehet vele játszani, aztán megint ennyiért aktiválni fél évre....). Így nem nagyon tudom, milyen.
Az orosz (warez) verzióval én is tök jól elvoltam (leszámítva, hogy egy kukkot sem értettem belõle), és mint láthatod, én sem sajnáltam 6300 Ft-ot kiadni az angol verzióért. A bajom az, hogy az angol verzió egy csomó olyan hibát produkál, amit az oroszban nem tapasztaltam. És némelyik elég súlyos (lásd a lenti listát). Olyanokon én sem akadok fel, mint pl. a karakterek béna animációi, vagy hogy tolatni gyakorlatilag lehetetlen (úgy sincs rá szükség sosem a játékban).