Errõl az SLD csomagról nem nagyon hallottam. Megnéztem...hááááát, alapból benne van a Morgan (jaj!), ami úgye szépen keresztbe tehet a játékoknak. Ez inkább filmlejátszós kodek, ráadásul nem valami sok van benne. Pl. Ligos Indeo-t (összes verzióját) felteszi ez a pack? K-lite Mega Codec Pack-ben manuálisan be lehet állítani, hogy a sok kodekbõl mit tegyen fel. Ráadásul havonta frissítik.
Nálam pl. K-lite Mega Codec Pack van fenn (lassan 1 éve ezt használok, persze mindig a legújabbat). Ez nem szereti a bicubic resizer-t, ami szükséges pl. a Thief II moviek-nál. Direktbe letöltöttem, és csak akkor installálom ezt a kis filet, mikor Thief-et használok, mert ütközik pár codec-kel, és némely újabb progi nagyon nem szeresse.
Végülis sikerült kideríteni hogy melyik kodeket kellett leszedni? Ugyanezek a problémáim és nincs kedvem leszedni a fél gépet a játék miatt!
Nah van már eredeti Doom(karácsony;), ugyhogy már 'legit' megy a moddolás..
Hirek a modrol(akik nem tudnak angolul vagy csak nem olvassák a forumot/honlapot):
Van már müködõ rope arrow! bár lengeni egyenlõre nem lehet vele túl hatásosan de a thief1,2s képességeknek már birtokában van bõven. Lehet tárgyakat mozgatni..azokat forgatni hogy precizebben tudjk letenni.. Lehet hullákat húzgálni..bár ezek még finomitás alatt vannak Van ragdollunk ami a thief3al ellentétben rendelkezik gerinccel is:) kezdetlegesen müködõ ai: mászkál, ha meglát megpróbál megölni:) még nem tul reakcióképes.
Van 6 müködõ eszköz: a kard(bár még csak simán ütni lehet vele),blackjack,sima nyil,vizes nyil,tüzes nyil,kötél nyil.. Lehet felugorva éleket elkapni/felmászni(mantle), oldalra/elõre dõlni, Teljesen mûködik a fénykristály(lightgem), reagál villódzó, mozgó ,és kreált fényre is..
Nagyjából ennyit érdemes tudni egyenlõre :)
köszi :P
Driver a gyártó hivatalos oldalán tudsz letölteni: nvidia ati
Hali! Nem tudja valaki, honnan lehet letölteni videókártyához driver-t a Thief 3-hoz?
A DromEd-et egyszerûen bontsd ki a Thief 2 könyvtárába az elsõ CD EDITOR könyvtárából (dromed.zip), oszt' annyi. Egyébként ment válasz a thief1-2 fontokról
Közben van új magyarított Thief 2 fan mission: Oracle of the Prophets (a KotP sorozat 4. küldetése). Hamarosan várható a folytatás. Lásd DarkHun honlap.
Videókártyához adott melléklet. Valami Gigabyte is van rá írva. Én Hykao magyarítását raktam rá, és tökéletesen mûködött. Biztos, hogy ment volna a tiéddel is.
Ezt nem hiszem el!!!!!!!!!!Van hangja normálisan!!!!!!!!!!!!!!Neked let igazad!!!!!!!Idõközben letöröltem a cybelink power dvd-t ,a divx-et + a divx codecet sémostmár van hangja!!!!!!!!KÖSZI!!!!!!!!44 Mostmár vannak feladat+jegyzet szövegek de azok még angolok,felteszem újra a magyaritást hátha az segít.
Nagyon mazsola vagyok a téren, hálistennek nekem még eddig nem volt ilyen bajom, mert én sem tudnék vele mit kezdeni. Valahol nemrég olvastam sistergõs bajról. Ott azt tanácsolták az illetõnek, hogy ha integrált a hangkártyája, akkor a bios-ban állítsa 32-nél nagyobbra a Latency-t. Hogy ez mit jelent, nem tudom, kínaiul hangzik . Ha te esetleg értetted, talán kezdhetsz vele valamit. Ha kodekpakk kell, én inkább a K-Lite kodekpakkot ajánlom, mert az tartalmaz mindent amit az ACE, sõt még az XP-hez való Indeo kodekeket is. Ezek elengedhetetlenül fontosak némely régebbi játékhoz. (Thief 3-hoz nem. De a Thief 2-höz igen!) 1.1-es patchról hallottam csak. Nézd meg a menüképernyõn, milyen a te verziód. Hangkártyához kellett, hogy adjanak telepítõ CD-t. Azon rajta kell lenni a drivereknek. Frissítést neten kell keresgélni hozzá, a gyártó honlapján.
Az a magyarítás van fenn amelyiket a bannerból lehet elérni.Már volt fenn a másik is.A küldetés eligazítésas meg a küldetés utáni üzenetek megvannak,csak a misszió közben levõ feladatok és jegyzetek alatt lévõ helyen ahová a pipa is megy ott nincs szöveg.
Esetleg próbáld a hangot hardveres támogatás nélkül is (nekem mondjuk be sem lehet kapcsolni a hardveres gyorsítást, mert csak EAX 1-et tud a kártyám).
A feladat szövegeinek eltûnése érdekes jelenség. Melyik magyarítást tetted föl? Nem ismerem azt a "rögtön 1.1-es Thief verziót telepítõ példányt", de ha a feladatszövegeket és párbeszédeket tartalmazó file egy kicsit is eltér benne, akkor lehet ilyen hiba (mert a Thief3-ban ez bináris file). A könyvek szövegeivel és a küldetések elõtti eligazító szöveggel elvileg nem lehet baj. A Thief3HU szól, ha a módosítandó file-ok tartalma eltér az eredeti Thief-tõl, a másik magyarítást ilyen szempontból nem ismerem. De persze lehet, hogy egyáltalán nem is itt keresendõ a probléma gyökere...
NRK:Minden játék megy rendesen.Akitõl kaptam annak ilyen gépe van:amd 3200+ gef.6600gt 1 giga ram.Neki normálisan megy.Minden mai játék normálisan megy.Viszont olyan szokott lenni néhánynál hogy beszar a hang és a játék hangjához még sistergés is párosul.Van valamilyen patch a játékhoz??? Milyen kodek hiba??Media player,jetaudio,real player+quicktime van.Nincs fent a mega codec pack.Nvidiás hangkártyám van és nem tom miylen driver kéne hozzá
Enyém ment minden gond nélkül, voltak elolvasgatható jegyzetek, stb. És még mindig semmi ötletem, miért csinálja ezt veled. Elõfordulhat, hogy valami nem megfelelõ neki a rendszeredben? A Geforce 4-est sok játék utálja. Más játékok mentek rendesen?
És az még egy normális dolog hogy a feladatoknál + a jegyzeteknél csak pipa van???Más játékokból okulva azért néha le van írva a küldetés nem csak a pálya elõtt. Most már fent van a magyarítás is.
Az enyém is ilyen jó kis bundle példány, eleve 1.1-est telepít. Abszolúte semmi problémám nem volt vele. Sajna nem vagyok egy mûszaki zseni, hogy ennél értelmesebbet tudjak ehhez hozzászólni. Talán valaki más.
Hali! Videókártyához kapott thief:deadly shadows van nálam.Semmilyen patchot-még magyarítást se tettem fel.A menü elõtti reklámokban és videóban még van hang,de a menüben már nincs és a training misszióba sincs.Ez egyedüli dolog vagy másnál is volt???Van erre megoldás vagy a köv.küldetésben lesz hang???Ha tudtok segítsetek.
Kösz,ment. Hogy telepíthetem a Dromed-et, hogy jó legyen?
Ha megdobsz egy mail-lel (hogy felfrissítsd az emlékezetem a címedet illetõen), elküldhetek egy csomó cuccot hozzá némi magyarázattal. Az oroszoktól egy .fon konvertálót kaptam, ami gyakorlatilag a lényeg (egy ilyet hiányoltam 5 éve), csak van vele egy-két buktató, de ezeket már lehet orvosolni. Mivel az elsõ két rész sok különféle betûkészletet használ, amiket mind javítani kellett, az "orvoslásokhoz" már csináltam scripteket, ezeket szintén odaadhatom.
Új Thief 2 FM magyarítás: The Enterprise (Az "A Keeper of the Prophesies" sorozat elsõ küldetése)
Elérhetõ a DarkHun belsõ letöltéskezelõjébõl vagy a honlapomról.
Ez így nem pontos, mert akkor kapod a feladatot, ha elolvastad az elsõ részt a naplójából, szóval valamit már biztos találtál :) Asszem a feladat csak a legnehezebb fokozaton jön, és azt jelenti, hogy az összes naplórészletet olvasd el (összesen négy van). Ez tényleg nehéz feladat (meg a két ékkõ megtalálása is), de a többi leírásban sok elrejtett nyom van.
És persze a honlapomon elérhetõ DarkHun a T2X magyarítására is képes egy ideje.
Helló, itt vagyok. Némi cucc: T2X-ben a "hospital"pályán nem találom Alina naplóját. Hol van ez? Korábban írtad, hogy kicsik és könnyûek a pályák a thief3-ban. 1000-rel dolgozom hogy ez ne ilyen legyen(pályaszerkesztés kezd menni, a textúrák felével megvagyok)De azért nagyon jó alapból is a cucc... A thief2 története pedig szerintem elég jó, a 2., 3.,5.,12.,pályák pedig fenomenálisak.
tipp2 vel tisztában vagyok de az sgn a kutyát se zavarja az ilyesmi szvsz:)
nem akarok én se neten játszani, se szervert inditani amugy..nah mindegy ha senki nem tudja annak a szervernek a cimét akkor kénytelen leszek tûzfalat tenni fel és ugy tiltani le az exét ahogy mondtad te is.. Kösz
Ezt a trükköt nem ismertem, meg soha nem is játszottam a Doom3-at online. Ha egyáltalán nem kell net, miért is nem jó, hogy pl. egy ZoneAlarm-ban letiltod a net elérést csak a Doom3 számára?
Ha meg az kell, hogy tudj szervert is indítani, meg kapcsolódni is lehessen hozzá, de külsõ netes szervert ne láthasson, akkor egy hálózatos projekt fejlesztése alapján (ha van több gép meg belsõ háló) a következõ tippet mondhatnám: Használd a cuccot olyan belsõ hálózatos gépekrõl, amik nincsenek közvetlenül a neten, a net pedig ne "triviális módon" (router, DHCP) legyen megosztva, hanem mondjuk proxy-n, egy nem szokványos porton keresztül. Ez a portot és a proxy címét a net böngészõdben beállíthatod, így az internet mindenhol használható, de az egyes alkalmazások nem látnak túl a belsõ hálón, ha nem állítod be rajtuk is a proxy-t.
Tipp2: Ne hirdesd ilyen nyíltan, hogy "warez cuccom van, crack kéne, segítsetek" problémádat, mert még az hiányzik, hogy megtorpedózzák ezt a nagyszerû projektet egy ilyen apró baki miatt. :(
még publikusan nem lehet.. de szerintem ami eddig megvan és probáltam az remek..a mozgás,fegyverek a mantling meg minden frankon el van találva eddig..már van müködõ ropearrow is,rendesen himbálózik,át lehet ugrani egyikrõl másikra mint a thiefben meg minden:P
az ut-s mod az elsõsorban multiplayer..természetesen igy nem igen érhet a botos szinglije a thiefek közelébe..(amugy azt más csinálta..nameg csinálja most is a második részét ut2004 alá)
Off:na, megvan a mod-ok videóinak lejátszása miért okoz néha gondod. igaz, mostmár nem. egy úgynevezett bicubic resizer a bûnös. amostani gammák nem mindegyike szereti, viszont a régiek kifejezetten kedvelik. :)
On:
Én a DOOM3-as modot még nem próbáltam (ha lehet egyáltalán), de túl sok reményem nincs. Az UT thief modot is nagy reményekkel tettem fel a gépre, de csalódtam. Meg sem közelíti még csak a Thief 1-et sem. Én inkább egy Thief3 gyári kiegészítõ lemeznek vagy esetleg egy Thief4-nek örülnék. Bár a reményen kívül nem sok esély van rá
jah ha már darkmod..
Ezt már leirtam doom3 topicban de nem nagyon figyelt vagy tudta senki..
'nemtudja vki a szerver cimét amit ha letiltok nem tudja ellenõrizni a cdkeyt?
mert sikerült ugy feltennem az 1.3as patchet hogy offline már elindul (ha érdekel: Sima doom3,1.3 as patch,RoE-t azzal a bizonyos Psbc-s kulcsal feltenni,Offlineba át,Roet indit d3 kodnak beirni t7lb-s kodot,aztán ott modoknál átmenni sima doom3ra és innentõl offline modban elindul a 1.3 as sima doom3 key invalid nélkül) ..nekem moddolás(darkmod) miatt kéne mert átálltunk 1.3-ra de azért nem akarom mindig tiltogatni a netem ezért akarom a szervert tiltani..nameg ha véletlen egyszer elinditom ugy hogy neten vagyok akkor szophatom végig elõlrõl..
hát igen legjobb lenne megvenni de egyenlõre nincs kilátásban:)'
ha vki netán tudná vagy tud vmi warez forumot(mármint akik értenek is vmihez) akik meg tudnák mondani annak örülnék mert igy állandoan le kell tiltanom a netet ha tesztelni akarom a modelleim..
nincs még kész amire gondolsz :) a darkmod az doom3 alá készülõ thief mod..thief játékmenet doom3 engineben..
A játék lényege a SZÓRAKOZTATÁS. Ebbe beletartozik a "jó móka" is :]]] Pl. T3-ban ledobtam tetõrõl pár petróleumos üveget, majd mikor jöttek emberek tüzes nyíllal megmentettem õket a fagy általi haláltól(hogy finoman fogalmazzak :D ) és még sok ehhez hasonló poénkodásra van lehetõség...
Találtam pár nagyon állat Thief 2 cheat-et. Kerestem mert a 6. pályán akartam egybõl játszani, de közben láttam mást is: (1) Create a backup of USER.cfg file (2) Insert 'cheats_active' on a new line (3) Then enter the following on a new line to activate the cheats:
"lockcheat" Almost every lock is open (minden ajtó nyitva) "nokillgoalcheat" You can kill people regardless if it violates the mission (mindig ölhetsz) "FailOnSee" Fail Mission if enemy sees you (véged ha bárki meglát) "FailOnKill" Fail Mission if you kill an enemy (véged ha bárkit megölsz) "FailOnKO" Fail Mission if you knock an enemy out (véged ha leütsz bárkit)
Utolsó 3-at aktiválva egész nagy a kihvás :D de blackjack-et nem adom :P :)
Persze. De egy ilyen játékot nem csak egyszer játszik végig az ember, ekkor meg miért ne variáljon? Kezdetben vala ugyebár az elsõ rész megismerése. Azt elõször még normál fokozaton kezdtem el, és mivel nagyon tetszett, újrajátszottam a legnehezebben. Mivel láttam, hogy így sokkal több minden elérhetõ a pályákon, és megtetszett a "ne ölj, inkább osonj" filozófia is, a többi résznek már eleve a legnehezebb fokozaton estem neki, és sokszor akkor sem öltem, amikor szabad volt.
De ugye közben jött a fordítás, meg néha elõfordul, hogy tesztelek ezt-azt. Ilyenkor azért csak félreteszem az osonkodást, sõt, néha megyek, mint az õrült, és török-zúzok. Naná, a Thief2 utolsó pályája is végigosonkodható észrevétlenül "ghost" módban is, de ha olyanod van, és ki akarsz nyírni minden robotot, bizony kevés a muníció, még azzal együtt is, hogy gyárthatsz magadnak pl. aknákat. De bevallom, ezen a pályán sosem ghost-oltam, mert a robotokat nem sajnálom.
Thief3-mal ugyanez van: bár ott még a legnehezebb fokozaton sem tilos ölni, a jó tolvaj azért teszteli magát, és nem hogy nem nyilazgat, azt sem hagyja, hogy észrevegyék. De azért te se mondd, hogy sosem tesztelgeted néha, mik a játék keretei! Ha olyanom van, megnézem, hogy reagálnak az õrök vagy az ártatlan jónép a fenyegetésre, a "villanóbomba-olaj-arcbamoha" kombóra, vagy hogy kit kire lehet ráuszítani, vagy mit szólnak, ha számukra elérhetetlen magasságból dobálgatom õket, stb. A robot öngyilkolósdi is ilyen, ráadásul elég zajos megoldás, úgyhogy gyakran csak a figyelmet hívod fel magadra ezzel, szemben a hagyományos "vizet a kazánba" módszerrel.
Magam nevében beszélek, én nem játszottam így tudatosan. Néha sikerült kiütnia magát robinak. Utolsó pályát is végig lehet vinni e nélkül. Na persze lopakodva ahogy egy profi tolvajhoz illik :)
és akkor még ott van egy adu ász ami a Thief 3-ban is megmaradt. Az NPC-k nem tudnak létrára mászni, fentrõl meg egész könnyû lenyilazni õket vagy elmenekülni :)
Na igen, az utolsó pályát másképp nem is tudom, hogy lehetne gyõzni munícióval :)
Az elsõ részben meg az volt még egy jó szórakozásom (pl. a börtönös pályán), hogy a mély vízbe csalogattam a többieket, ahol megfulladtak. A Thief1-ben még a zombikat is "vízbe lehet fojtani" ily módon. :))
jah melékszem.. nekem volt egy olyan kalandom, hogy egy robotos pályán elfogyott mindenem ami ellenük jó, és legnagyobb meglepetésemre kinyiffantották magukat az általad említett módon... Persze aztán már én is célirányosan utaztam erre a módszerre :)))
Thx KGy, sejtettem hogy így megy. No majd meglesem Bankos pályát és eliminálok mindenkit :) --- @McGrady egyetértek, jó az az újság is ;) Idõvel megbarátkoztam zimbi zombikkal és megérte, sok kaland várt rám, csak kár hogy végleg nem lehetett õket legyõzni(csak amíg volt szentelt víz) Nomeg az adrenalin is eléggé felment és nagyon büszke voltam ha végig vittem egy pályát. Úgy "kiképeztek" hogy ma egy F.E.A.R. meg se kottyan :D
Naszóval. Ha szemben állsz egy robottal, akkor ha balról egy fal mellett állsz, a robot jobb "karja" (vagyis az ágyú) könnyen "elmerül" a falban. Mivel szinte rögtön lõ, ha meglát, a módszer úgy mûködik, hogy úgy hívod fel magadra a figyelmet, hogy a robot tõled balra egy sarok vagy fal mögött van (ez szinte bárhol megoldható, ahol robotok vannak). Ha nem egészen világos, lásd a képet. Ha akkor lát meg, amikor szorosan a fal mellett van (vagy még kicsit a sarok mögött elbújva), akkor a lövése a falban rögtön fel is robban, amivel magának árt. Két ilyen lövés után ki is nyiffan (kép). Arra vigyázzunk, hogy amikor az elsõ lövés után hátrál két lépést, húzódjunk vissza a látóterébõl, különben rögtön lõ megint, ami megpattanhat a falon. Inkább várjuk meg, hogy ismét ráhúzódjon a falra, és ekkor megint bukkanjunk fel, mire menten felrobban mérgében. :) Ha pl. ennél is szûkebb helyen végezzük a mûveletet és a robot eltorlaszolná az utat, néhány fej fölüli kardcsapással fel tudjuk darabolni.
---- Egyébként amíg Viktória és Garrett között simán szövetséges viszony van (ahogy indult is abban a bizonyos vérszerzõdéses jelenetben), addig nincs is semmi bajom a történettel, csak az azt követõ pályák bevezetõiben lett egyre idétlenebb a kapcsolat. Ettõl persze továbbra is jó játéknak tartom a Thief2-t, csak kritizálom egy kicsit, amit lehet benne. :)
"A Thief II számomra ugyanazt nyújtja mint az elsõ rész. Bizonyos szempontból többet is, mert nincsenek benne zombik. Másrészt nem újult meg annyira, amennyire és és a serkesztõség többi tagja szerettük volna. Én személy szerint leinkább az új játékszereket hiányoltam a játékból." - ez az ujság megvan itt vettem észre elõször a thiefet :D akkor kurvára teccett habár fogalmam se volt hogy hogyan kell csinálni :DD
jah az 1-ben is vannak frappáns részek erre a "belecsöppenésbe a világba" pl. az 1. pályán(csak azzal foglalkozok, zombi sucks:D) amikor leírja a Bafford, hogy nem ízlett a kaja meghogy köcsög a szakács mert a salátát elbaszta meg minden féle :) meg amikor az õrök panaszkodnak, hogy ki akarják dobni õket vagy vmi ilyesmirõlcsevegnek aztis jó kihallgatni :)
Ma már van megoldás arra, hogy ne legyen annyira lassú a töltése a Thief III-nak? Nagyon idegesítõ tud lenni, hogy elindítok egy küldetést és várni kell 5 percet mire bejön!
Valaki õróbálta már a pár hete kijött új Thief III-hoz azt a 82MB-os mod-ot?
:) Úgy se gyõzzük meg egymást történet ügyileg sem. Kinek a pap, kinek a lánya... Egyszerûen annyi utalás van elsõ részre, annyit beleszõttek a múltból és olyan szorosan összefügg minden pálya(leszámítva elsõ kettõ "tölteléket") hogy a fejemet kapkodtam. Ráadásul a pályák is jobban tetszenek. Victoria meg nem szerelmi inkább kényszer barátságba kerül velünk, a vérszerzõdés is nyögve nyelõsen ment és pont emiatt a fordulat miatt hogy velünk lépett szövetségbe => az állam kerestem a padlón. A többiben igazad van, én is megnéztem volna a rendõrök további sorsát. Elsõ részben viszont a varázsló kérésének teljesítésérõl, az átverésünkrõl(nagyon nem lepõdtem meg), menekülésrõl majd bosszúállásról szól a fele játék. Én erõltetettnek tartottam kicsit. 3. rész konzolos beütésû ugye... Mindegyik epizódra igaz hogy minden kis jegyzetet imádok elolvasni, néha csak annyit ír hogy a helyi õr szerelmet akar vallani a cselédnek, vagy hogy elégedetlen a fizetésével, esetleg fura hangokat hallott a falból => ahha, szóval van valami a fal mögött :) Olyan érzésem van hogy tényleg valós minden, hogy épp belecsöppentem egy világba és valóban részese vagyok.
Hogy ne csak az én véleményemet lásd leírom a PCGuru (akkori legjobb PC gamer újság) értékelését: "A Thief II számomra ugyanazt nyújtja mint az elsõ rész. Bizonyos szempontból többet is, mert nincsenek benne zombik. Másrészt nem újult meg annyira, amennyire és és a serkesztõség többi tagja szerettük volna. Én személy szerint leinkább az új játékszereket hiányoltam a játékból." ... "Aki az elsõ részt kihagyta, ezt feltétlenül nézze meg, akinek az is bejött, az ezt a játékot se hagyja érintetlenül. Borzongás nélkül senki nem ússza meg!"
Azt hiszem a vita lezárására ez a mondat tökéletes ;)
Ha már a történetet említetted, szerintem az az elsõ részben sokkal jobb volt, mint a másodikban. (Az alábbi szövegetáradatot nem mind itt a melóhelyen fogalmaztam, nagy részük néhány régebbi levelezésembõl lett összeollózva).
A 2. részben az volt az érzésem, hogy a pályákhoz írták a történetet, és nem fordítva. Pl. Basso viszonozhatná a szívességet (az Thief1-ben ugye a börtönbõl mentjük ki profi fokozaton, tehát a menyasszonyosdi után már kettõvel is jön nekünk), de a szál elvarratlan marad. Ugyanezt a befejezetlenséget éreztem Hagen hadnagy bemószerolása után is (mi lett a sorsa, miután ilyen csúnyán elbántunk vele?), de Truart halálakor és Mosley követésekor is. Szívesen hallottam volna híreket róluk ezek után is. A "Viktória-románc" viszont nagyon furán jön ki, kissé húztam is a számat az olyan szövegeken, mint pl. "ne várj rám ébren" meg hasonlók. Nem csak azért, mert Garrett-hez jobban illik a független tolvaj képe, hanem azért is, mert hiszen az a "nõ" kikaparta a fél szemét, könyörgöm! Az elsõ rész története sokkal jobban felépített, a fordulatok nem erõltetettek, hanem tényleg az izgalmat fokozzák. (Az persze már más tészta, a pályák elsõre talán túl nehezek az elsõ részben, ezért egyesek számára unalmassá is válhatnak).
Ha rangsort kell felállítani, akkor elsõ helyen az elsõ rész szerepel, a másodikon pedig osztozik a 2-3. rész. A döntésben legnagyobb súllyal a történet esik latba. Ezért elõzi meg nálam a Thief1 a második részt, noha az elsõ rész grafikája már a játék megjelenésekor sem volt csúcsnak mondható. Na meg az elsõ "sokkot" és megdöbbenést az ellenfelek szokatlanul jó intelligenciája felett az elsõ rész megismerésekor éltem át. Fentebb csak azt ecseteltem, miket nehezményeztem a második részben, de természetesen sok dolgot javítottak: több poligonból felépülõ karakterek, részletesebb és nagyobb színmélységû textúrák, több rétegû animált ég, idõjárás, színes fényforrások, stb. A harmadik rész azért került egy helyre a második résszel, mert bár jó a grafika, és a történet is átgondoltabb a második résznél, a játék túl könnyû lett, a hardverigény indokolatlanul magas, és ennyi évvel a 2. rész után kicsit többet vártam volna. Pl. fáj, hogy Garrett nem tud úszni (meghal a mély vízben) és eltûnt a kötél nyílvesszõ is. Na meg Garrett személyisége gyakran túlságosan is nagyképûnek tûnik, néha kissé túlteng a "mestertolvaj imázs". Ettõl persze nagyon jó a 3. rész is, a 2004. év "nagyágyúi" (Half Life 2, Doom 3) a nyomába sem érnek.
Ami a befejezéseket illeti: A fentiek ellenére utolsó pálya tekintetében szerintem a Thief2-é a legjobb, mert elég nehéz (ahogy el is elvárható egy utolsó pályától). Mindhárom részre igaz, hogyaz utolsó pályák nem a tipikus "lõjük sokáig a fõszörnyet a rakétavetõvel, míg meg nem döglik" forgatókönyv szerint mennek, mint pl. a Doom és társaiban. De a Thief1 utolsó pályájában nincs semmi nehézség, csak végig kell menni rajta, és kész (mondjuk látványos a pálya, szó se róla). A Thief3-ban az utolsó küldetés nehézsége szintén elég könnyû, a Thief1 és 2 közé esik, viszont a zárófilm nagyon ütõs, fõleg, ha ismered a kezdetek történetét is.
A Thief2 után 3-ban a készítõk szerencsére észbekaptak, és egy kitûnõ történetet találtak ki, telve fordulatokkal és izgalommal. A pályák ugyanakkor sokkal könnyebbek, mint az elõzõ részekben, meg kisebbek is (a kék ködök ellenére is), a megszerezhetõ zsákmány meg messzirõl csillog, úgyhogy azt sem kunszt megtalálni. De talán pont azért ez a könnyebbség, hogy többen végigvigyék a játékot (na meg az általában Xbox-os felhasználók sem éppen a nehéz fejtörõket kedvelik). Mindezek ellenére sajnálatos, hogy a játékot így is méltatlanul kevesen ismerik, pedig simán felveszi a versenyt az "ászokkal". Bár ez már valószínûleg a nulla reklámozás számlájára írható...
---- A 2. rész robotjainak önpusztítását majd este, otthonról, ha szükséges, képekkel is illusztrálva (hacsak addig valaki más affinitást nem érez a módszer ismertetésére). :)
Még valami eszembe jutott. Nem tudom ismeritek-e a legendás System Shock 2-õt. Grafikai motorja ugyan az mint Thief1-2-enk és ez érzõdik is rajta. Ebben az etalon játékban amirõl szintén csak rébuszokban beszélhetek szintén robotok találhatóak nagy számban, de vannak ugyan úgy élõhalottak is :) Sõt elrejtett kosárlabdás meglepetés :D (tisztára mint Thief-ben, ez lehetett a fejlesztõk mániája) :))) Mivel ez a game nagyon összetett RPG-FPS és ehhez hozzá párosulva még iszonyat nehéz is, sajnos szintén rétegjáték maradt.
Szintén kedvencem...
Összehasonlítás képpen:
THIEF ----------------
System Shock 2
Miért? Mert azzal kezdõdött el MINDEN ;) Nem mondom hogy Ramirezes, a kardos, vagy a kaderálishoz visszatérés küldetést lebecsülöm. Szeretem nagyon ezeket is. Nem beszélve Lost Cityrõl. De van pár amit nem kedvelek... Mondom ezt én aki alapjában zombiktól se riad vissza és egyszer(-kétszer) legalább mindet megcsináltam becsülettel.
KGy izlés dolga az egész. Mondjuk 2. részben sem a robotok, hanem a fantasztikus pályák fogtak meg igazán. Fõleg a 8-9-10-11-12. küldetés. Pl. vissza Lost Citybe ami szvsz sokkal hangulatosabb lett mint az elsõ részben. Egyébként is a Kalapácsosok a kedvenc rendem és Karras mégis csak -igaz gonosz és elvetemült- vezetõjük volt :) Történetileg is jóval összetettebb a 2. rész.
Az árvaházban pedig másféle "zombik" vannak. Az igazi élõhalottak a katedrális temetõjében vannak. 3. részben sem csíptem õket, de nem vitték túlzásba.
miért szeretitek annyira bafford uraság házikóját..én sose csiptem nagyon..Ramirez háza viszont tényleg egyik legjobb..a katedrálisra meg visszagondolni se merek, az erõs kiképzés volt a szivemnek..mindig oda akartam elbujni az egyik zombi elõl ahol a másik bóklászott a sötétben..
Érdekes, szerintem inkább a zombik, mint a robotok. Úgy tapasztaltam, hogy a Thief1-ben sem a zombikkal, hanem sokkal inkább zombis pályákon való hosszas és esetenként unalmas bolyongással volt a legtöbb ember baja. A katedrálishoz való visszatérés például az egyik legjobb pálya a Thief1-ben (persze Bafford és Ramirez háza, meg a kardos pálya mögött), csak mire odáig eljut az ember, már elõítélete van a zombis pályákkal szemben.
A második részbõl éppen a panaszok miatt kivették õket (egy-két apró helyszínt leszámítva), pedig kár volt értük. A Thief3 árvaházas pályája bebizonyította, hogy igenis helyén van ez a Thief-ben, csak nem kell túlzásba vinni (sem az ilyen pályák számát, sem azok méretét, nehogy csak bosszantó kóválygás legyen az egész pálya).
A robotokkal meg az a bajom, hogy szerintem egyedül a Thief2 utolsó pályáján hatnak természetesen (talán csak õrszemeket kivéve). Pl. az, hogy õrült módon lövöldözzenek és robbantgassanak egy templomban vagy a bank díszesen parkettázott szobáiban a sok gyúlékony szõnyeg és fabútorok között, ezt teljesen röhejnek tartom (ettõl persze még szerettem a Thief2-t is). Az viszont jó bennük, minden fegyver és eszköz elpazarlása nélkül rá lehet venni õket, hogy likvidálják magukat (erre véletlenül jöttem rá).
lol én a thief 1-be paráztam be a 2. pályán amikor a deszkák alatt mozgott vmi....majdnem a gatyámba vizeltem ijedtembe :D de a robotokat is le lehet ütni blackjackel?:D
Bizony van. 3 féle is. Elõször úgy megrémültem tõlük hogy nem is játszottam vele már aznap :) Sõt még "kamera" is megtalálható sok helyen, de ez inkább érzékelõ(nem mozgás) ami riaszt ha észlel. Nagyon tud paráztatni a hangzavar-villogás és a riadó alatt minden õr/robot/csapda aktiválódik a környéken. Huhh, ekkor vagy gyors visszatöltés vagy -ez a gyakoribb- olajra lépés míg meg nem nyugszanak a kedélyek. Viszont minden robot végeleges legyõzhetõ. Persze ha bírod munícióval. Nem ajánlatos velük sem szembekerülni -csakúgy mint az õrökkel(sõt...)
Kedvenc "hobby"-m hogy a teljes biztonsági rendszert õröstül-bõröstül :] félreállítom és úgymond "én vagyok itt a nagymenõ" uralom a teljes pályát/birtokot. Eléggé felemelõ érzés, ekkor jókat derülök õnagysága kétségbeesett riadófújásán -ami persze hiábavaló ;)
sztem elrontotta a játékélményt, hogy egyszer még az õrök elõl bujkáló tolvaj, aztán zombik és egyéb szörnyek ellen vívó harcos....nekem vhogy ez a 2 nem fér össze....azt hallottam/olvastam, hogy a Thief II-ben robot(???!!) van....az milyen? :)
Thief2-ben is volt zombi, csak finoman elrejtve. Lehetett megidézni egy helyen, rejtett pincében is kóricált egy(meg még fene tudja merre). Viszont nem jött szembe veled csak úgy, nekem ezért a 2. rész az etalon. Elsõ rész elsõ pálya mindent ütött persze anno, csak még az újságíró tesztelõk is abbahagyták pár pályával késõbb beleunva a sok élõhalottba.
Szenteltvízbe vizes nyilat mártó inkább rohangáló mint lopakodó tolvaj valahogy annyira elvont hogy maradt rétegjáték. 2 rész meg nem újult meg grafikailag annyira hogy felhívja magára a figyelmet igazán. Itt a 3. rész amit az XBOX-nak köszönhetõen elég kicsi pályarészekre szabdaltak és egy csöppet érzõdik is rajta a konzol hatás. Nem hiába csak 12-es korhatárt kapott nem úgy mint elõdei(16+) Azért a dili/árvaház -fõleg elsõre- olyat ütött amivel méltóan fejezte be(remélem nem végleg) a trilógiát. T2X-ben is van zombie srácokból pár, viszont õket szét lehet már kardozni :)
BTW díszdobozban a 3 játék vajon mikor fog -ha egyáltalán fog- megjelenni? Azonnal megvenném... ez a mostani "most wanted" doboz még bénább mint az "ezt vedd meg" :S