Ne bántsd a Splintit, a mai gagyijátéközön korban nagyon is jó az... :)) De amúgy nem értem, hogy miért pont most bánkódsz, amikor végre megváltoztatták a véleményüket, és mégiscsak megosztottak a nagyérdemûvel egy szerkesztõ progit. Minden bizonnyal lesz jópár mód, rajongói küldi. :)
Engem az idegesít, hogy az általam nem szeretett Sp. Cell-hez sorban jelennek meg az új részek és kiegészítõk, míg egy ilyen nagyszerû játékhoz még csak hír sincs róla, hogy készülne egy gyári kiegészítõ rész. A THIEF4-rõl nem is beszélve. Az SC-vel az a bajom, hogy külsõnézetetes és, hogy fele ennyire sem jó a hangulata. Brrrr... . Egy kicsit javulhat most majd a helyzet az egyéni küldetések által
Meglátom, igaz most nincs vizsga, de hát él is az ember emellett. Egyenlõre finoman ismerkedek a dologgal és jól elrontok egy kész pályát, aztán meg ki tudja :)
A "tök érthetõt" nem arra mondtam, hogy ezzel a kisujjamban van a pályaszerkesztés, hanem arra, hogy kézenfekvõ volt, hogy ezt használták. Egyébként idõ hiányában nem valószínû, hogy a közeljövõben kísérletezgetni fogok vele, de ha Te ilyen szorgalmas vagy, várjuk a Nagy Mûvet :)) Hajrá!
Fene egye meg hogy van ezer más dolgom, elvileg tanulnom is kéne.
Épp "onnan jövök" :)
Szóval azt mondta Krypt: "First of all, hello everyone, this is my first post. I'm a former Ion Storm Austin designer. I saw on Blue's news that the T-DS editor was released and thought I'd drop in here. I never expected that editor to go out to the public, so this is pretty cool. Now you all can feel our pain Seriously though, I'm sure the fans will be able to make some awesome stuff with it since you won't have to work under the restrictions we had to when developing the game."
"The big one was getting a map to fit into the 64mb of memory on xbox. That is the reason why all the maps are fairly small. Since the fans will only be making maps on PC, there are no memory restrictions and you should be able to make much larger spaces with higher res textures, more unique static meshes, more different characters, etc. Also we had to really limit the number of lights and amount of detail in any given scene in the map so the xbox framerate would be decent. Fans should be able to add a lot more detail and do prettier lighting because PCs run the game faster."
Szép-szép, de jó nekünk. KGy vagy akárki aki rájön pár trükkre, meglát egy leírást emberi nyelven(angol vagy magyat) ne sajnálja megosztani velünk :)
Ezek után már csak az érdekel, hogy mi tartott ennyi ideig a kiadásban? Valamivel a fejlesztõcsapatnak is készítenie kellett a pályákat, márpedig ez a cucc elsõ ránézésre tiszta Unreal editor (ami mondjuk tök érthetõ), vagyis talán pontosan az, amit õk is kezdettõl fogva használtak, illetve hegesztettek át saját használatra.
Szóval ha maga a csapat nem ezzel fejlesztett, akkor ez mitõl "advanced"-ebb, mint az övék? (Ja persze, a tutorial...)
Ha meg ezt használták õk is, akkor mit vártak eddig a kiadással?
Tudom, most inkább örülni kell. Csak elgondolkoztam. De talán érdemes figyelni a thief-thecircle.com-ot is, biztos egy-kettõre megelennek a fejlesztõi demó küldetések a mindenféle alkalmazható trükkökrõl...
Kipróbáltam "tiszta fejjel", egész érdekes a szerkesztõ. Elsõ tapasztalatom hogy tele van bugokkal, szinte minden 2. töltéskor kiír egy hiba üzenetet, illetve érthetetlen okból kifagy ha ide oda kattingatok. Mennyire felhasználó barát? Hát épphogy. Elég erõs a szakzsargon amit használ, inkább kitapasztalható sok türelemmel mint érthetõ. Ráadásul a readme fájl még elég szegényes, sok szimbólum érthetetlen vagy inkább csak kikövetkeztethetõ.
Tutorial bemutatja hogyan készítsek el egy szobát megadva a kiindulási és végpontot. Aztán látható hogyan kell elhelyezni fényt, textúrát a falra(ez tetszett, tiszta Sims:), embereket a pályára. Nagyjából ennyi. Most hogy hogyan kell rávenni egy õrt hogy hol járõrözzön, mit beszéljen, mi legyen a küldetés, és mikor léphessél ki a pályáról.. Tapasztalt Thief pályaszerkesztõk elõnyben.
Mégvalami, az elkészült pályát ún. szerkesztõ módban el lehet indítani(alapból itt nincsen hang), ekkor van konzol amihez ugyan nem találtam sehol se parancsokat, de van lehetõség a pályán szabadon repülni át a falakon..(szellem mód) és kitapasztalni "normál" módban.
A lényeg hogy immáron készülhetnek a FM-ok ahogy eddig az elsõ két részhez :)
Jogos. Kicsit hülyén fogalmaztam , és gyorsan nyomtam a mehetre. Valami olyasmit akartam írni hogy eljátszogatok majd vele. Ilyet még úgysem próbáltam, de ahogy a képeket nézem . Majd ha lessz idõm elszöszölök egy kicsit vele. Majd megvárom hogy mit alkotnak a profik.
Érdekes megfogalmazása egy SDK-nak. Te rájöttél már hogy lehet betölteni egy meglévõ pályát módosításra? Úgy tudom lehet. Elsõre elég átláthatatlan mint a többi 3D-s editor.
Thief 3 editor [2005-02-24 @ 09:36 - ZeroCool] (kommentek: 5) Az ION Storm csapata, igen hosszas késedelem után kiadta a Thief: Deadly Shadows szerkesztõjét. Ezzel készíthetsz, vagy akár módosíthatsz is meglévõ pályákat, kiegészítéseket tehetsz be alá, és így tovább. Természetesen angol tudás szükségeltetik hozzá, egy jó nagy rakat kitartásról nem is beszélve. Akit érdekel, innen letöltheti.
Danke . Már én is szedem, de elegendõ szabadídõ hiányában a játszását kicsit eltolom.
Tegnap este csináltam ezt a küldit, vigyél oda egy olyan pogányt akit Te öltél meg és tedd középre a fa elé. Van egy hulla a járatban az nem jó. A sorrend is fontos: -víznyíl,-mohanyíl,-hulla középre.
Jaj, ez fájt.
Szegény John P. is ráfázott a textúráival(túl sokszor töltöttek róla) Van egy olyan érzésem hogy a Thief egy gyilkos frencsájz Szerencsére mindent túlél
Valaki egyszer azt újságolta, hogy meg fogja próbálni egy patkánnyal, mert az nem növeli a gyilkosságok meg az észrevételek számát a statisztikában, és így még pályázhat a Tökéletes Tolvaj címre. Nem tudom, sikerült-e neki... :)))
Hy!A szentélynél hogy keel a vérrel áldozni? mikor a mancsot kell ellopni a pogányoktól?
Egy sajnálatos hír, amire már lehetett számítani . Megszünt az Ion Storm. Reméllem a fejlesztõk tovább tudnak dolgozni és még sok jó játékot tudnak csinálni.
Hello. A Mászókesztyû pedig a kikötõi boltban van. Aszem az asztal jobb oldalán van, de a lényeg hogy ott van a boltban, és máshol nincsen.
@Mike, Andie Reméllem azért még fognak jelentkezni. Ha nem jönne össze a téli idõpont talán Áprilisban lenne célszerû megrendezni.
Elakadta és a toronyórát kéne megrongálnom, de a mászókesztyüt nem találom sehol. Megnéztem a kikötöben a boltba de ott se árulták. Honnan tudnék szerválni egyet? Pls help nem akarok visszaolvasni ennyi cuccost.
újra kellene próbálni valamikor nyáron... akkor talán több a ráérõ emberke... (persze akkor meg mindenkinek hálidéj...)
Huuu NAGYON szépen köszi!Mostmár tovább tudtam menni...Amúgy gratula a magyarositásért!Gondolom ha esetleg megint elakadok fordulhatok Hozzátok(?),bár remélem nem lesz már szükség. Üdvözlettel :convenient
Na jó, itt a megoldás vizuálisan. De azt is lehet, hogy leütöd az udvaron mászkáló kalapácsost, és a kulcsával bemész a fõbejáraton, csak az nem olyan elegáns egy tolvajtól...
Azt megnyomtam .Jön egy monológ hogy ma éjjel lesz valami szertartás a templomban,ezt kell kihasználnom hogy el tudjam lopni a kelyhet.A probléma az hogy nem tudok bejutni a templomba.KGY azt irta hogy az ablakhoz kell felmászni,de én csak 2 ablakot látok a templomkapu két oldalán ,illetve még egyet,de az olyan magasan van hogy nem tudom elérni.
A kapun /fõbejárat/ van egy jel......azt nyomd meg. /ezzel kezdõdik a küldetés/..........ha jól emléxem :)
Basszus nem értem.Hol?A templommal szemben van egy erkély,onnan ki lehet ugrani egy párkányra, majd a csövekre de az zsákutca.Segits!
A templom kapuján fénylõ jelre nyomsz egy használat gombot.
Ha nem ez a baj, vagyis már elkezdõdött a küldetés (tehát az a baj, hogy nem tudsz bejutni az épületbe az udvarról), akkor a legelegánsabb, ha a kaputól balra (ha szembeállsz vele) felmászol az ott lévõ ládán/csöveken/párkányon (vagy mik vannak ott), és ott bemászol az ablakon.
Sziasztok!Ne haragudjatok hogy ismeretlenül beleszólok a társalgásba,de segitségre lenne szükségem, mert elakadtam.Annál a pályánál tartok ahol a feladat az ,hogy be kell törni a hammeriták templomába a piacnál, és el kell lopnom egy ereklyét,de képtelen vagyok bejutni a templomba.A helyi rablóktól már megszereztem a templom alaprajzát,és van 4-5 kulcsom is, de ez sem segit.Légyszi segitsetek ha tudtok!Elõre is köszönöm.
Igazából én sem bánnám, ha akár márciusban lenne... Bár nem tudom, akkor mennyivel többen érnének rá.
Nos, én mennék, de jelenleg így állok: - van egy határidõs munkám feb8-ig, addig tuti nem jó :( - félévkezdést elõrehozták feb10-re, szal feb közepe sem jó :(( - feb vége attól függ, hogy a jövõ hétfõi naaaagy munkamegbeszélésig kitalálnak-e nekem még valami nyalánkságot vagy se... :| Reménykedek és meglátjuk...
Oké. Akkor be kéne kérni a delikvens nevét, nickjét, elérhetöségét (mail, tel, stb). Aztán végül miben egyeztünk? MEgszavaztatjuk az idöpontot, vagy tüzzük ki teszemazt február 17 estét, és kész? Aztán kellene 1 két hangulatos hely (lovagvengéglö, tortuga, stb), illetve egy textbox "egyéb" cimszóval, hátha jönnek jó ötletek. Az elérhetöség azért fontos, mert ha legalább 10en leadták a szavazatot, akkor már látni fogjuk, mit preferál a nép idö és szinhely tekintetében, és értesitünk mindenkit. Ha kell help PHP ügyben, szólj.
En is szivesen eljonnek, bar mostanaban nem tolvajkodom, de regebben eleg kemenyen uztem az ipart :)
Nos, örülök, hogy ennyien támogatjátok a dolgot, és remélem, hogy valahogy meg tudjuk oldani, hogy a vidékiek is eljöhessenek. (pl ha összejönnénk 10-15-en, akkor 2-3 ember vonatjegyébe még akár bele is szállhatunk - no persze ez csak ötlet!) Ezennel akkor döntsük el, hogy demokratikusan megszavazgassuk a helyszint, idöpontot, vagy pedig diktatórikusan én jelöljem ki ezeket? A lovagétterem valóban elég drága, fejenként ott kajával pijával 3 rongynál olcsóbban nem ússzuk meg, de mondjuk thief tali sincs minden héten. Persze én más pénzével nem rendelkezhetek, spec nekem megérne ennyit, hogy veletek lehessek egy ilyen hangulatos helyen. Ha ellenzitek, persze kinézük valami hasonlóan hangulatos, de olcsóbb helyet. Idöpontra én mondjuk február közepét gondoltam. Hétvége legyen, vagy hétköznap? Gondolom úgy este 7-8 körül jönnénk amúgy is össze, hisz akkor ébredezik a thief-társadalom.
Ha szavazgatunk, akkor kéne egy honlap, ezt megcsinálhatom énis, vagy ha valakinek van kedve (Mike?), szivesen átadom :) Itt lehetne akkor jelezni a részvételt (csak felelösséggel! a Mondeos talikon is korábban egy csomóan beixelték hogy jönnek, számoltunk kajával meg bérletidij-hányaddal, azt a végén sokan mégsem jöttek el. na erre találtuk ki azt a módszert, hogy aki beigérte hogy jön, és nem mondta le, de mégsem jött, azt szépen kiközösitettük, vagy a köv. talin kifizette a részét), helyötletet, idö ötletet, egyéb javaslatot.
hmm Könynen beszél itt az a tolvaj aki vagy/és: -Budapesten lakik(bujkál) -van(lopott)autója -rohadtul ráér (ez sem igaz már rám :((( )
Ahány ilyen találkozót szerveztek már... 10-bõl kilenc elmaradt. A maradék 1 meg azért jött létre mert a megbeszélt 40-bõl 4 elment, vagy egy autós találkozóról volt szó.(ugye Andie :) Azért kedvem lenne, csak mondjuk egy autót kéne szereznem. Persze nyáron senki nem szervez a Balatonnál találkozót
KGY: Amit leírtál nekem tetszett, az is hogy részletezted. Bár nálam ilyen túlcsordulás még nem fordult elõ. Viszont végre tudom mi a fenére jó a függõleges szinkronizáció.
de nem kell megvenni az egészet! elég, ha csak feljössz vele...
Sajna en nemtudnek menni, leven videki vagyok a vonat meg draga. :|
Mondjuk nagyüzem van részemrõl is, de ha jó elõre tervezünk, valszeg megoldható. Nyilván úgy érdemes, hogy minél többünknek jó legyen, ha már mi szervezzük magunknak...
Az 5let jó! Mondjuk részemrõl egy akadálya van: beindult a nagyüzem... vagyis hétköznap 16.00-18.00-ig melózok utána suli és vizsgák, hétvégén viszont... ugyanez. De azért majd be-bekukkantok, hogy hogy halad a míting szervezése, hátha...
Ma reggel különös levélkét találtam az ajtóm alatt becsúsztatva.
"Tisztelt Tolvajtársak... " Vajon honnan tudták meg, hogy hol van a legújabb rejtekhelyem? És vajon tényleg tolvajok írták? Mondjuk ilyen idétlen csapdát nem nézek ki a Városi Õrségbõl, különben is túl bambák ahhoz, hogy tudjanak az új helyemrõl. Eddig nem voltam valami nagy társasági ember - az Õrzõk esetében sem én erõltettem állandóan a kapcsolatfelvételt. A Hátszelesek tolvajcsürhéjének meg csak szálka vagyok a szemében. Lehet, hogy tényleg van a városban egy új tolvajgeneráció? Újabban mintha én is alakokat vélnék látni a sötétben, de ezt eddig sosem mertem ilyen nyíltan bevallani magamnak, hiszen emlékszem, milyen lenézõen vigyorogtam, amikor más motyogta maga elé, hogy "Á, biztos csak képzelõdtem". Na jó, azt hiszem, titokban elnézek erre a találkozóra. Még ha csapda is, voltam már nagyobb slamasztikában. És ki tudja - ha jó fejeket találok ott, lehet, hogy új fordulatot vesz az életem...
Tegnap éjszakai portyám során épp egyik háztetöröl lendültem át Lady Izabelle villájának erkélyére, hogy megszabaditsam azon gyöngysor nyakékétöl, amivel elözö este Lord Baffordnál a fogadáson villogott. Ám ekkor az utca túlvégén megpillantottam egy sötét árnyat, amint Stuart sherif házfalán mászott felfele, majd eltünt egy párkány mögött. Azonnal utánnavetettem magam, hogy közelebbröl is szemügyre vegyem a kollegát, de mire odaértem, nyom nélkül eltünt. Vagy közületek volt valaki (a profizmusból itélve), vagy a szemem káprázott. Miközben ismét Izabelle lakosztálya felé osontam, korszakalkotó ötletem támadt. Olyannyira, hogy alig vettem észre az egyik sarkon a közeledö városört, és kishijján a kardjába szaladtam. Aztán némi bújkálás után megkerültem és rövid csetepaté után behúztam egy bokor alá. NODE! A korszakalkotó ötletem! Arra gondoltam, össze kellene hivni a város összes profi tolvaját egy közös partira, ahol ki tudnánk beszélni élményeinket, kalandozásainkat, tapasztalatainkat, vicces vagy véres történeteinket. Legyen bár ez a tolvajtalálkozó Bafford villájában, ahol közel van a spejz a nagyteremhez, és kellö odafigyeléssel egész éjszaka bulizhatunk, vagy legyen Cutty kocsmájában, ahol bár nem olyan minöségi a kaja, de van sok pija, és nem muszáj siri csendben maradni. Egy a lényeg, mindenki ott legyen, aki itt a fórumon nekünk számit.
Ha támogatjátok az ötletet, akkor - elsö lépésben kellene nyitni egy külön topicot, vagy honlapot - össze kellene gyüjteni a résztvevöket - meg kellene egyeznünk a tali helyszinében (tippeket várnék, én csak néhány hónapja vagyok pesten, igy sajna nem tudok sok helyet- de pl a Lovagétterem elég hangulatos lenne!!!) - illetve az idöpontjában. Tekintettel a vidékröl feljövökre is (már ha vannak vidéki tafferek közöttünk)
Ja, és megjelenés kizárólag thief-szerelésben, kapucni kötelezö, kard és ij maradhat otthon - hacsak nem készülsz utánna bevetésre.
Az még nembaj, hogy hosszú lett, de egy kicsit túl szakszerü (még jó hogy nem mentél bele itt a hardveres renderelés gépikódú megvalósitásába D3D-n keresztül :) ), igy kevesek fogják megérteni :)Ha tudnád, milyen figurák játszanak ezekkel a játékokkal? Kaptam már egy-két érdekes levelet Diablo2 magyaritás kapcsán, állitom, hogy az átlagéletkor 12 év :)
Hû, mire jöttem rá! Na, ezt leírom, mert tanulság másoknak is érdekes lehet.
Szóval már panaszkodtak egyesek, hogy a Thief1-2 játszhatatlanul gyors egyes esetekben, azonban a hiba nekem eddig nem jött elõ.
Néhány napja viszont teljesen újra kellett telepítenem a gépet, és a Thief Gold indításánál meglepõdve láttam, hogy úgy rohan a játék, mintha tekernék egy filmet lejátszás közben. Megnéztem a Thief2-t is, és azt vettem észre, hogy ha sok részlet látszik a képen, akkor a sebesség normális, de ha a földet nézem vagy egy fal felé fordulok, akkor "megszalad". A hiba tehát valószínûleg abból ered, hogy a sebesség normálásánál a generált képek számolása túlcsordul (ha 8 bites számlálóval kezelik, akkor 255 fps fölött), magyarul ha mondjuk 260 fps a sebesség, a játék úgy igazítja a sebességet, mintha csak 5 fps lenne. Nem biztos, hogy pont emiatt és ilyen határértékkel, de elég valószínû, hogy ilyesmi oka van.
Naszóval, egy lehetséges megoldás az, ha a videókártya beállításainál kényszerítjük függõleges szinkronizációt (vertical sync). Ez egyébként arra jó, hogy akkor frissítsük a képet, amikor az elektronsugár éppen visszafut a képernyõ tetejére, így megszünteti a mozgalmasabb animációk alatt látható jellegzetes "töredezettséget" (amikor a képernyõ tetején az új képkocka, alsõ felén még az elõzõ látható). És ez a problémánkat is megoldja, mert így nem jelenhet meg több képkocka annál, amit a monitor bír (ha 100 Hz a képfrissítés, akkor maximum 100 fps lesz a sebesség is).
Ja igen, ATI esetén (Omega 2.5.97a): asztalon jobblikk -> Tulajdonságok -> Beállítások -> Speciális -> Advanced 3D -> 3D -> Függõleges szinkronozáció -> Mindig be, vagy Alapértelmezésben be (asszem nVidia esetén külön vannak a D3D/OpenGL beállítások, ez esetben a Direct3D beállítások alatt kell keresni). És ha már itt vagyunk, az élsimítást és az anizotrópikus szûrést is beállíthatjuk, amit ugye a Thief1-2 még nem kezelt magától.
Na, ez megint olyan hosszú lett, hogy biztos senki nem olvassa el... De én legalább már nyugodtan megyek aludni