Ez jó: triggerelõdik :) magyarán programindítózik, tehát indul a program, vagyis a ciklus, a felirat... Értem?
Nagyon örülök a 100% fordításnak. *--------------------* *Köszönjük szépen!!!!* *--------------------* Amint lesz idõm, emiatt újból végigviszem, persze már más szemmel, a feliratra koncentrálva.
A megjelenõ feliratoknak van egy minimális kinnlévõ idejük. Ezért ha pl. akkor triggerelõdik egy párbeszéd, amikor valaki épp belekezdett volna egy szokásos motyogásába, akkor a mondókája még végig ki lesz írva (közben persze hallod, ahogy megy a párbeszéd), és mire elkezdõdik a párbeszéd feliratainak kiírása is, már vagy 10 mp-es csúszás van. A helyzet még röhejesebb, ha épp ráijesztesz valakire, mikor még csak a "levegõt venné" egy hosszú mondókájához, amibe ezért bele sem kezd, de kiírva mégis ez lesz, miközben azt hallod, hogy halálra rémülten sikoltozik... Az ilyen elõfordul...
Az csak nálam van hogy nem tökéletes a felirat a mondott szöveggel? Van olyan hogy a beszélgetésnek már rég vége, a szöveg meg csak a felénél tart? Amúgy f@sza lett
Minden elismerésem....már próbálom is
A 100%-os Thief3 magyarítás mostantól elérhetõ!!! A 4 és fél hónapos munka végre meghozta gyümölcsét. Frissítések ezentúl legfeljebb hibajavítások esetén fognak érkezni.
Ha használtad eddig is a Thief3HU-t, akkor érdemes a programon belül az internetes frissítést végrehajtani, hogy a régi bõvítmények automatikusan eltávolítódjanak, máskülönben töltsd le a honlapomról a magyarítást: http://kgysoft.try.hu/thief3hu.
Szóval hajrá, tolvajok, ideje feldobni a városka unatkozó õreinek életét!
Ez a jópár soros szöveget nagyon jó volt elolvasni. A szövegben szereplõ dolgok egy részét ha nem írod le,akkor én ezt meg nem tudom.A leírtakból olvasva, én sem bántam volna, hogyha még várnak 1-2 hónapot a kiadásal. Én sem írtam még le, de te örülök hogy leírtad az elsimítatlan betûket. Nekem is rögtön kiszúrta a szemem. Erre tényleg odafigyelhettek volna.
A készítõk a leírtakból olvasva, nem gondoltak arra hogy a fórdítok könnyebben végezhessék a munkájukat. Helytelenül . Még 1x thx.
A teljes fordítás 24 órán belül várható a honlapomon. Addig is jöjjön az ígért véleményezés 2. felvonása, ezúttal szakmai szempontokból. Elõrebocsátom, hogy a többnyire negatív kirikák nem a játék lehúzását célozzák. Ebben az írásban nem a sztori és a játékélmény véleményezésérõl írok, azt már egyszer megtettem (#8035 bejegyzés).
Naszóval, alább olvasható, amit az utóbbi két hétben összeírtam a múltkori "cikk" óta. Ígérem, ez az utolsó regény terjedelmû irományom...
----------------------
Már az elõzetes hardverkövetelményeknél sejtettem, hogy most "rágyúrnak" a mai színvonalra. Szó, mi szó, a Thief 1 grafikája már a megjelenésekor sem volt csúcsnak mondható, sokkal inkább a remek térhangzás és az addig egyedülálló játékstílus tette a legjobb játékká, amivel valaha találkoztam. Azért a Thief3 követelménye így is gyanúsan magas volt, de mivel februárban tettem szert egy használt ATI 9600XT-re, gondoltam, nálam semmi gond nem lehet...
Aztán megjött a játék. Már az elsõ indításkor két dolog szúrta a szememet. Az egyik a szörnyen "recés" élsimítatlan betûk, de gondoltam, a játék minimálparaméterekkel indul, aztán valami grafikai beállításnál lehet majd finomítani. Ebben tévedtem. Nem igazán értem, miért nem tûnt fel a játék készítõinek, hogy ilyen ronda hibával adnak ki valamit. Rögtön nekiestem a TTLG fórumnak, ahhol trükkös egyének magyarázták, hogy írhatók át az .ini file-ok, amiben lecserélik a ronda betûket a fõmenüben is használt nagybetûs élsimított karakterkészletre. Így viszont csak egyféle betûtípus marad a játékban (a Thief 1/2-ben legalább négyféle volt). A másik a fények villódzása volt, ami mint kiderült, csak ATI-nál jelentkezik. Az nem vigasztalt, hogy esküdöztek, hogy a Thief3-ban semmi hiba, az ATI-nál kell a drivert átírni, de ez elég sokára következett be. Azóta meg rátaláltam az Omega driverre is, aminél legalább nem pompázik feketében a betöltési idõ fele, és egy csomó más gondot is megold. Azt meg már említettem is valamikor, hogy felháborítónak tartom, hogy egy SB Live! 5.1-es hangkártyát annyiba se vesznek, hogy ha nem is tud EAX 2.0-át, azért legalább egy nyamvadt térhangzást nyomnának rajta, ne csak sima sztereót. Egyébként valószínûleg a rettentõ memóriaigény számlájára írhatók a kicsi pályák is, bár ha több részt kötnének össze a "kék ködök", akkor ez áthidalható lenne.
Mivel a Thief1/2 után tudtam, hogy ezt a részt is le fogom fordítani magyarra, kapásból nekiestem a szövegeknek. Az elsõk között mindjárt a ronda betûket akartam kezelésbe venni. A PCTextures\Fonts könyvtárban meg is találtam a két használt készletet, a DDS file formátumhoz meg találtam PhotoShop plugint, szóval már kezdtem örülni a fejemnek, de aztán gyorsan ki is derült, hogy ezek a file-ok csak dísznek vannak ott a Fonts könyvtárban, akár ki is törölhetõk, senkinek nem fognak hiányozni (a .cel file-ok kellenek, azt ne törölje ki senki). Itt kezdtem rájönni, hogy valami nagyon furcsa felállásban dolgozhatott a Thief3 csapat, mert a játék TELE VAN redundáns, nem használt elemekkel, így aztán nem is csoda, hogy megtölti azt a három CD-t (európai verzió esetén 1 DVD). Muszáj megemlítenem a "ló másik oldalát", egy 96K-ba belesûrített 3D játékot, ahol ebben a 96K-ban van a program, a textúrák, zene, hang, 5 féle fegyver, ellenségek és egy nagy pálya: http://kk.kema.at/files/kkrieger-beta.zip. Persze nem ez feltétlenül a követendõ példa... A betûtípusokra vadászgatás közben találtam az .utx textúrákat is (amit az Unreal-okban is használnak), több is tartalmaz egy csomó betûtípust, de "természetesen" a Thief3 ebbõl egyet sem használ. Végül rátaláltam az igazi helyre a Maps könyvtár .ibt file-jai között, szóval a magyarításom már élsimítja a betûtípusokat. Valamilyen oknál fogva a textúrák nincsenek központosítva (aki telepítette már John P. textúra csomagjait, tapasztalhatta, hogy egy textúra cseréjét akár 10 helyen is meg kell tenni). Ez azt jelenti, hogy ha egy õr 8 pályán szerepel, az õ textúrái 8-szor külön le vannak tárolva. A fölösleges többszörözés nem csak a textúrák és a fontok esetén léteznek: több helyen is megvannak a párbeszédek, feladatok szövegei, és kétszerezve vannak a pályák elõzetes ismertetõi is.
Fordítás szempontjából egy hatalmas érvágás volt az, amikor kiderült, hogy a feladatok szövegei és a párbeszédek nincsenek külön szövegfile-okban, így a lefordításuk problémás lehet. Ez a Thief1/2-höz képest ráadásul visszalépés, mert ott maximálisan támogatták a lefordíthatóságot azáltal, hogy minden szöveg külön file-ban volt (a Thief 1/2 .crf file-jai valójában .zip-ek, így a tartalmuk könnyedén szerkeszthetõ). A Thief3 feladatai és párbeszédei a Sounds könyvtár ShemaMetafile_HardDrive.csc file-jában vannak elrejtve, ami egy 38MB-os file, és persze nem csak szövegeket tartalmaz. A szövegek a file szerkezetének ismerete nélkül is átírhatók akár egy hexa editorral is, ekkor viszont nem lehet kilógni az eredeti angol szöveg hosszából. Igazából most, hogy ezt a problémát megoldottam, még mindig fennáll a veszélye annak, hogy pl. kijön egy patch, ami változtatja ennek a file-nak a szerkezetét (pl. belenyomják a hiányzó spanyol fordítást is), és ekkor én is indexelhetem át az összes lefordított szöveget. Magyarul: a késõbbiek során akárhányszor változtatnak bármit is ezen a file-on, annyiszor új magyarító bõvítmény készíthetek minden változathoz, míg ha a szövegek külön file-ban lennének, ezt nem kellene megtenni.
Egyszer már említettem, hogy a megjelent játékból sokminden kimaradt, amit eredetileg terveztek. A fordítás közben ugyanis sokmindennel találkoztam, ami a játékban nem található. Lett volna pl. egy "hangelnyomó" nevû eszköz, ami a hang számára egy teljesen áthatolhatatlan burkot hozna létre az eszköz környezetében - ez végül is nem gáz, hogy kimaradt. A Szív nevû kõ és a Vérvonal Opál beszélt volna Garrett-hez, mint a Szem (ha már a hangok megvoltak, ezt semibõl nem állt volna be is tenni a játékba - nem tudom, miért maradtak ki). Az emberek egy idõ után felismerték volna Garrett-et a körözési plakátokról, illetve a leütött emberek feleszméltek volna, az orgazdák véleményezték volna a legutóbbi akcióinkat, stb. Rengeteg párbeszéd nem került bele a játékba, amik pedig a file-okban le vannak tárolva hanggal együtt, tehát ez is mind fölöslegesen foglalja a helyet. A történet forgatókönyve még a program készítése alatt is alakult, de az eldobott feladatokat sem törölték a szövegekbõl, így pl. a Vérvonal Opálhoz való bejutáshoz a kulcs eredetileg a két medál lett volna, illetve Garrett beszólásai alapján kiderül, hogy elköthetnénk Moira kapitány egy hajóját, lenne betörés egy raktárépületbe, stb. A legérdekesebb talán egy végül nem megvalósított "húsvéti tojás", ami talán egy titkos pálya lett volna, ahol ellopnák az autónkat, és vissza kéne szereznünk. De találtam olyan - a játék szempontjából biztos pótolhatatlan - szövegfeliratokat is, hogy "aaaaaaaa", "dsfsdfdsff", de egyetlen helyen az egyébként üres spanyol feliratok helyén is áll egy "this is a test." bejegyzés...
Vannak szembetûnõ hibák is a játékban (bár patch ehhez még mindig nem jelent meg): az Óvárosba kerüléskor "kifelejtõdik" az ismertetõ, (ami minden városrész elsõ látogatásakor megjelenik), így pl. igazából nem derül ki, hogy miért kéne a Ramien nevû orgazdát fölkeresni, csak abból, hogy megjelenik ez a feladat. Az egyik párbeszédbõl (az Óvárosban az õr és az élelmiszerszállító vitája) kimarad a párbeszéd közepe, így az egész eléggé értelmetlen. A végigjátszásom során legalább háromszor sikerült "kizuhannom" a játéktérbõl a semmibe egy-egy falon keresztül, ami elég idegesítõ, ha régen mentettünk. A minden nap megjelenõ zsákmányból néhány eléggé nehezen megindolokható (pl. a megölt kõcsiszoló házában az ékkövek minden nap megjelennek), de ez már tényleg szõrszálhasogatás. A kisebb, véletlenszerû bugokat természetesen nincs értelme megemlíteni, olyan minden játékban van.
Ahogy visszanézem az iromámyomat, szinte csak negatív kritika van benne, ezért nyomatékosítom, hogy ez nem a sztori minõsítése (az továbbra is nagyon tetszik), hanem a komplett szoftveré. Természetesen csapatmunkánál (fõleg sok ember esetén) a fentiek közül sokminden elkerülhetetlen (hiszen nyilván külön folyik a forgatókönyvírás, a szövegek szinkronizálása, a programozás, stb.), azonban számomra az derült ki, hogy a játékban lettek volna még tartalékok. Talán ha várnak még néhány hónapot, kevesebb hiba lenne a játékban, illetve kidolgozhatták volna a végül kihagyott dolgok egy részét is.
Szerintem ez a Gamall talált valahol egy kis rumot a kiközõben és beszlopálta . Én még csak most játszok a T2-vel, de a háromnál tényleg sokkal nehezebb. Most fogom kezdeni a 13. pályát valami kereskedõ birtokára kell észrevétlenül beosonni. ÉS NEM HASZNÁLHATOK FEGYVERT. Én amikor befejeztem a T3-mat kicsit szomorú voltam mert még élveztem volna Garrett mester társaságát. Én is szurkolok egy kiegészítõért.
Sikerült nekem is végig érni rajta. :-) Nagyon tetszett a T3! Szerintem is mérföldekkel könnyebb lett mint a Thief2, de nagyon élvezetes volt. A Thief2 Bankos pályájához annnak idején vagy háromszor kellett nekiugranom mire befejeztem. Itt minden pálya simán teljesíthetõ. Nekem úgy tûnt hogy a T3-ban sokkal kisebb útvonalakat jártak be az õrök. (Talán csak az utcák a kivételek.) Sokkal kiszámíthatóbbak lettek. Itt szinte soha nem volt olyan, hogy egy õr szinte végig járja a házat. A T2-ben nem is egy pályán volt, hogy egyszer csak feltüntek egy teljesen váratlan helyen. Azért jöhetne egy kiegészítõ lemez... A hangulat és a garafika nagyon bejött.
Egy kis bakiba ütköztem, de nagyon tetszett: Amikor a végén a kikötõben az emléktáblához kell tenni az egyik glifét, Gammal ott rohangászott mint az összes többi glifés helyen. Ugyanekkor csináltam meg a hulla kocsmából való eltüntetésének mellék küldetését is. Amikor a vízbe bedobtam a hullát nem tudom miért, de Gammal is beleesett a mólóról a vízbe. Nem sok gondom lett vele a kikötõben a továbbiakban :-)
A Thief3 magyarítása a finisébe érkezett. A parbeszed.pch verziója 0.99-es, vagyis nemsokára teljesen kész. Remélem, egy héten belül elkészül a 100%-os verzió.
ok, megnyomom és ugye hálószoba alatti kis relytekhelyet nyitja...namármost..hol van a hálószoba? térkép használhatatlannak minõsül, át kell loadolni másik egységbe? földszint v. emelet? psl help!!!
A földszinten találod a kapcsolót egy asztal alatt.
oda adtam neki...dolgozószobájába kéne mennem a titkos kapcsolóért...namármost nemtom melyik a dologozó szoba...nem ír semmit a jegyzet a térkép meg xar...legalább ha emléxik még valaki azt mondja meg, hogy földszinten vagy emeleten vagy? éshogy kb. merre keressem---thx
nincs a konyhában......márvagy 50* megnéztem...vagy elég hogyha egy üveget magamhoz veszek és ledobom az özvegyhez?
Látom minden részletre odafigyelsz.A bort megtalálod a konyhában egy polcon ha jól emlékszem.
itt vagyok a kastélyba és azt írja a jygezte hogy az özvegy akar egykis bort...végigjártam a kastélyt de nem találtam bort, kihallgattam egy párbeszédet és aban az állt hogy eldugják az összes bort az özvegy elõl...merre van egykis bor?
Hát én is örülnék ha idõvel csökkenne a gépigény, de ez csak álom.
Viszont legalább mostanában stagnál a hardverpiac, semmi újat nem tudnak felmutatni. (se 10GHz-ez proci, se 1TB-os vinyó, hol van még a Blu Ray ETC.)
Akkor a játék nálad el se indul gondolom, mert fel se raktad rendesen :) Ezt már nevezhetjük akár lámaságnak is, de lehet csak szar verziót szereztél be.
ez az elérési út"C:\Program Files\Thief - Deadly Shadows\System\t3.exe".De mondom itt nincsen ilyen könyvtár
Lehet, hogy ha nem adminként csak magadnak telepíted, spéci helyre kerül a System könyvtár? Nézd meg a saját dokumentumok könyvtáradat. De másképp nem megy, a Start menübe betett "Play Thief - Deadly Shadows" menüponton nyomj jobbgomb+tulajdonságokat, és nézd meg az útvonalat. Ha ilyened sincs, hibás a telepítés. Indul egyáltalán a játék?
Megnézné valaki ezt a könyvtárat hogy létezik e akinek fel van installálva?
Azt vágom:9 De nekem a feltelepitett játékban csak contetnt könyvtár van és azon belül még könyvtrárak de seholse találom system könyvtárat vagy az exét amit felül kell irni.
A System könyvtár a feltelepített játék könyvtárán belül van.
Fekraktam a jétékot.Crackelni akartam de nem találom hol van az eredeti exe amit felül kell irni.Azt irta tulajdonságokban hogy az exe a system könyvtárban van de olyan nem létezik.Segitséget elöre is köszönöm.
Volt egy akkora BUg-om ! SPOILER ! A végén gamall irtja a népet. Láthatatlanná vált, pont amikor egy városõr ráhúzta a nyilat. Ennek eredményeképpen a városõr, mintha korcsolyapályán lenne felhúzott nyíllal csúszkált fel, s alá, majd Gamall visszaváltozott, lelõtte meghalt. ennyi. :) nagyon röhögtem.
Én pont ellenkezõleg csináltam:nem volt nálam semmi a egy zajkeltõnyilon és egy szenteltvizen kívül(plusz a bunkósbot és a tõr ugye).
Tudok ezekrõl a használati módokról (hiszen le kellett fordítani a tippeket is), de szerintem ezzel együtt nincs sok értelme az olajnak. A tûz nyílvesszõvel lövöldözés baromi hangos, ráadásul egyszerre két dolgot is elhasználsz.
Zombiölésre villanóbombát használok, de tömegpusztításra hasznos combo a szenteltvíz + zajkeltõ nyílvesszõ - nem igaz ugyanis, hogy nem mernek a szenteltvizes tócsákba lépni, úgyhogy simán "lépre" csalhatók.
Én mondjuk a játékban nem használtam a flaskát a tüznyillal együtt. Amikor az árvaházba kellett menni, számítottam rá hogy ez a küldetés nem lessz olyan egyszerû, ezért a fél várost kiraboltam, és a moneyból aknát + tüznyilat vettem. Aztán nagyobb biztonsággal indultam az árvaházba.
Azt értem, hogy számit rám, de akkor is meg kéne halnia :)
" Pl miért nem tudom nyílvesszõvel egy lövéssel megölni a fószert, ha már észrevett. "
Mert hiszen már számít rád :))
Olajosflaskához: azért nem csak elcsúszást elõsegítõnek használható! Tûznyilat belelõve kisebb tüzecske lesz belõle.
Jó napot midenkinek. Én nem vogyok abban a helyzetben mint ti, hogy az elsõ két részt végigvittem a harmadik elõtt. Egy véletlen folytán kezdtem el játszani a 3. résszel.Sõt a játékot szinte nem is ismertem, így tulajdonképpen elõitélet nélkül vágtam bele. Az elején szokatlan volt az egész, de kb a 2 pálya után éreztem , hogy ez a játék nagyon bejött nekem. Látszik hogy dolgoztak vele sokat. Nekem ami nagyon bejött azok a hangok voltak,amik jól megemelték a játék amúgysem alacsony hangulatát. Szerintem nagyon be lehet élnie magát az embernek. Emlékszem néhányszor meg kellett állnom a játékban, mert a játék beleélésébe elfáradtam . A játék eléggé életszagú lett a maga keretein belül, ami szintén segitett hogy jobban átéljem a játékot. Az életszaguságnál itt elsõsorban az utcára gondolok. Nekenm a pályák nagyok voltak, mert nem tudtam mihez viszonyítani õket. Most, a kettõ -höz képest tényleg kissebbek, de ez annira nem zavart. Nehézségre a többi Thief ismeretén kivül azt mondhatom, hogy tényleg nem nehéz. Az elsõ két nehézségi fokozat szerintem csak amolyan bemelegitõ. A felszerelések nagyon tetszettek tényleg oilyan tolvajhoz valók. KGY írta hogy az olajosflaskának nincs sok értelme. Ezzel majdnem én is egyetértek.De egyszer nagy hasznát vettem mert az árvaházban egész pontosan az égetõben egy olajosflaskával tettem ártalmatlanná egy rongybabát(lehettek volna változatosabbak), egyszerüen elcsúszott rajta, én meg néztem, hogy ennyi volt . Persze jó móka eldobni a járókellõk meg puff aztán még én is puff (nekik). Tehát nekem összeségében nagyon bejött a játék, kissebb hibái ellenére. Pl miért nem tudom nyílvesszõvel egy lövéssel megölni a fószert, ha már észrevett. De ez legyen a legnagyobb baj. Én is nagyon örülnék ha lenne 4.rész, feltéve ha nem rontják el, mert sokan beleesnek ebbe a hibába, hogy csak a mennyiség számít. Szóval hajrá.
"...volt, hogy a különbözõ fokozatokon teljesen más játékot kellett játszani (pl. könnyebb fokozatokon nem volt elérhetõ a teljes pálya, egyes pályaelemek másképp mûködtek..."
Nagyon nehéz volt nekem a Thief anno, de inkább expertbe nyomtam. Kellemetlenül éreztem volna magam ha pl easy-ben nyomom. Degradáló volt és egyszerre zseniális: iiggeen ? nem játszol nehezebb fokozaton ? Nesze: lopj egy kicsit oszt menj haza.. Te pedig (Garrett:)), menj be, találd meg ezt, kísérd el õt, hagyd el vele a.., cseréld át a... parázz be... stb...
Na igen, az, hogy természetesen mindenki naplót vezet, és persze mindig mindenki pont ott tart az élete folyásával, ami nekünk éppen szükséges, ez lassan magától értetõdõ az ilyen játékokban. Azért talán még nem olyan durva, mint az Undyingban, ahol az volt az ember érzése, hogy tényleg mindenki az én kedvemért ír naplót, aztán az orrom alá dugja a megfelelõ részeket. De a nagy "infóhalmaz" tényleg megöli a játékélményt. Nem kéne ennyire félteni (vagy hülyének nézni) szegény játékost, vagy legalábbis a nehezebb fokozatokon nem.
Végigolvastam a memoárod, akarom mondani végigolvastam, és végigbólogattam. Egy két dolgot kiemelhetnék, hogy ez igen jó volt, ez meg nem tetszett, de tényleg majdnem ugyanaz a véleményünk. Jelentem tegnap végigvittem a Thief 3-at. Az oka, hogy csak most, az a craddle. Ott abbahagytam. Egyrészt az atmoszférája miatt, másrészt nem nagyon volt idõm nekiülni. Magam sem értettem, hogy miért nem ülök már elé 2 hónapja. Szerintem azért mert sajnos nem hozta azt a hangulatot nekem a 3. rész, mint az elsõ kettõ, de inkább az elsõ. Sok sok jó ötlet volt a 3-ban, viszont tényleg, MIÉRT kellett a pályákat ilyen csökötten könnyûre és kicsire szerkeszteni. Az üzenetek, a jegyzetek, a pályán található könyvek ill. notes-ok, valamint a mission briefing együtt egy akkora infóhalmazt ad játék közben, ami jóformán megölte nálam a játékélményt. Ezt érezted Te is Kgy igaz-e ? Elõre bocsi a kicsit hosszabb példáért, de... Amit én kihívásnak hívok az az amikor zihálok down a bónhordba egy sötét sarokba, valahogy eljutok egy csarnokba, mielõtt persze olvastam egy üzenetet, miszerint meg kell gyújtani valahol tûznyíllal a fáklyákat. Elérek egy ilyen helyre, de kurvára nem ott kell ezt használni. Aztán mikor elérek végre oda, és meggyújtom, és nyílik az ajtó... na az az érzés JÁTÉKÉLMÉNY volt nagybetûvel. Az Escape-rõl nem is beszélve... Egyébként nagyon tetszett a Thief 3. Méltó folytatás, és remélem nagyon, hogy lesz még része. Biztos végigtolom még1X, mostmajd kgymagyarítással :)) A Thief 3 -al gondom még az volt, (de ez csak ilyen szeméyles hülyeség) hogy elég nagy májer rutinos önbizalomtúltengõ Garrettnek éreztem magam a játék folyamán, de a játék is elég NAGYCSÁVÓnak állítja be garrett-et végig: Az Elit Keeper, a hõs, a bûnözõk és egyben a nembûnözõk gyöngyszeme. Róla szólnak a próféciák ?? Háde kééreem... Juhéjjj Szóval nekem jobban bejött Garrett személyisége, amikor még kialakulóban volt a karrierje, és nem volt ekkora "jani". Valahogy jobban féltem, és ami a legfontosabb, nagyobbnak éreztem a kihívást. Egyébként szvsz ezért van, hogy sokan újrakezdik a 3 után az 1-et vagy a 2-t. Az a záróvideó... JAAAJ zseniális ! Eltalálták nagyon ! Minden jó ha a vége jó, márpedig jó a vége ! De az egész jó volt !
Korrekt review. :) Bar nekem a latottak alapjan nem lopta be magat a szivembe a 3.resz, de azert ha már nem kepregeny lesz a gepemen vegigviszem. Sztem nagyon sok dolgot elcsesztek benne, es vhogy nemerzem a hangulatot, ami az egyben annyira megfogott. Ez lehet az en hibam, de ez van.
Uszasrol: Mien kiraly volt miko a t1ben 2.palyan fogtam magam es beugrottam a vizbe a kalapacsos elol. O meg megfullatta magat. :)))
Na jó, ha más nem ír, beollózom azt, amit pár nap alatt összeszedtem. A Thief3-ról a véleményemet több részre szedem, különben túl hosszú lesz. Az alábbi iromány kizárólag a játékélményrõl és a sztori kritikájáról szól (a programozói szempontból való vélemény egy külön történet, talán egyszer arra is rászánom magam). Természetesen mindent annak fényében írok, hogy a Thief1-2 után nagyon vártam a 3. részt, és az elvárásaim is magasak voltak. Igyekszem, hogy aki még nem játszotta volna végig a játékot, annak se lõjek le kulcsfontosságú poénokat.
Elsõ benyomás: A kötelezõ kiképzési pálya kissé szájbarágós, de legalább lehet kísérletezgetni. Az õrök ismerõs szinkronhangja kapásból nosztalgikus mosolyra fakasztott, rögtön otthon éreztem magam a játékban. Az új zárfeltörési módszert is csak dicsérni lehet, mert itt már tényleg a játékos gyakorlottságán múlik a zárnyitás sebessége. A létrán való lemászás "rásegítése" is hasznos, eddig ugyanis aranyszabály volt, hogy lemászás elõtt menteni kell, hátha zuhanás lesz a vége.
Történet: Ami a sztorit illeti, az aprólékos kidolgozottságra nem lehet panasz. Az is jó, hogy nem mindig ugyanazt a csontot kell lerágni (Thief1: pogány baj, Thief2: Kalapácsos baj, Thief3: Õrzõ baj). A boszorkány, avagy a rejtélyes "Vén Õsz Hölgy" történetének és legendájának elhintése a város történelmében alapvetõen jó lenne, csak az elsõ két rész után kissé gyanús elem, hogy mindenbõl úgy árad, mintha mindig is a köztudatban lett volna (versikék, emlékek, mondókák, esti mesék, nóták). Természetesen a Thief1 írásakor nem tudhatták, mi lesz a 3. rész forgatókönyve, így ott nem is lehetett ez a történet része, szóval ez inkább apró kötözködés. Jó viszont, hogy egyénileg alakíthatjuk a kapcsolatunkat a Pogányokkal és Kalapácsosokkal, bár erre az ötletre jobban is rámehettek volna. Amikor elõször olvastam azt a tippet, hogy szívességeket lehet tenni nekik, de egyszerre csak az egyiküknek, azt hittem, lesz majd néhány kényszerhelyzet, amikor döntenem kell, és ez majd befolyásolja a történet alakulását. Valójában csak két olyan eset van, amikor nem a szokásos módon lehet kedvezni nekik (a facsemete és a temetkezés esete), de ebbõl az utóbbinál megoldahtó, hogy mindkét csoportnak a kedvére tegyek.
Küldetések: A játék SOKKAL könnyebb lett, mint az elõzõ részeké. A megjegyzések néha idegesítõen szájbarágósak. A pályák sokkal kisebbek, mint az elõzõ részekben (még akkor is, ha nem vesszük figyelembe az elválasztó kék ködöket) - talán ez a könnyebség egyik oka. A zsákmány megtalálása a csillogás miatt egyszerûen nem munka. A Thief1-2 egyik hatalmas erénye az volt, hogy a különbözõ fokozatokon teljesen más játékot kellett játszani (pl. könnyebb fokozatokon nem volt elérhetõ a teljes pálya, egyes pályaelemek másképp mûködtek), míg itt csak a megtalálandó zsákmányt és az ellenfelek számát/intelligenciáját befolyásolja a nehézség. A küldetések ugyanakkor hangulatosak, rögtön bele tudjuk élni magunkat, és nincsenek unalmas részek (mint pl. Thief1 egyes pályáin, ahol a barlangokban bolyongás már egyenesen idegesítõ tudott lenni, amíg nem ismertük ki a pályát).
A város: Na, ez dicséretes újítás volt. Az, hogy a küldetéseket a városban lehet fölvenni, illetve nap mint nap új események történnek, nagyon jó megoldás volt. Az is jó, hogy két esetben is lehet választani, hogy melyik küdetést csináljuk elõbb. Az "önhibából elkövetett börtönbe kerülés" is jó ötlet, bár kicsit furcsa, hogy mindegy, hogy a Városi Õrség kap el, vagy vízbe fulladok, mindkét esetben irány a börtön... Mellesleg miért felejtett el Garrett úszni?
Felszerelés: Nagyjából a már elvárt színvonal. A kard tõrre cserélése jó ötlet volt, ez tényleg jobban illik egy tolvajhoz. A kötél nyílvesszõ hiánya nekem nagyon fáj, az elõzõ részekben az egyik legnagyobb élmény forrása az volt, ha felfedeztünk valahol a fejünk fölött egy olyan felületet, amibe kötél nyílvesszõt lõve bejuthattunk egy addig ismeretlen helyre. A 3. részben nyilván ezt pótolja a mászókesztyû - úgy tûnik, ma már nem Tarzan, hanem a Pókember a nagyobb sztár... Azt mondjuk nem bánom, hogy a mágikusabb eszközöket (láthatatlanság ital, zuhanáslassító ital, stb) kivonták a forgalomból, de a felderítõ szem (Scouting Orb), amit egyfajta "kihelyezett kameraként" lehetett Garrett mechanikus szeméhez használni, azt hiányolom. Nem mintha sokat használtam volna, de a játékba beleillett. Viszont az új eszköznek, az olajos flaskának, ki merem jelenteni, hogy semmi értelme.
Orgazdák, boltosok: Na végre! Nagyon zavart a Thief1/2-ben, hogy a nem elköltött pénz is elúszik a vásárlás végeztével. Továbbá a játékon belüli vásárlás nagyobb élmény, mint a pálya elején egy menübõl válogatni (bár megjegyzem, bravúros megoldásokkal álltak elõ néhány Thief1/2 Fan Mission-ben, ahol megoldották a pályán belüli boltokat! - lásd pl. Calendra's Cistern). Az mondjuk kicsit furcsa, hogy az ellopott pénz nem vásárlóértékû, magyarul a pénzérméket is orgazdához kell vinni, ahelyett, hogy rögtön a pénzemhez számolódna. És akkor a tisztességes polgár hogy vásárol? Õ is meg Szívtelen Perryhez meg Feketézõ Bertához és a többiekhez? Na mindegy...
Összegezve: Ha valaki nem úgy érezné, az én mérlegem az élmény szempontjából bõven pozitív. A záró animáció nagyon ütõs, fõleg, ha ismered a kezdetek történetét (sok játékban a vacak lezárással csapják agyon a sztorit). Szóval továbbra is Thief fan maradok, a 3. rész azért nagyrészt teljesítette az elvárásaimat. Szakmai szempontokból a helyzet messze nem ilyen rózsás (a fordítás közben sokmindenbe belenéztem egy kicsit mélyebben is), de egyelõre azt hiszem, eleget írtam.
Hello. Én még mindig a játék hatása alatt vagyok, most duplán mert a The metal age-el játszok. 7900 hozzászólás most 2.oldal
Remélem, üzeneted hatására megmondják, úgyhogy lesz jó sok vélemény egy helyen. A fórumban szerintem elég szórtan vannak a végkövetkeztetés szerû megállapítások, mert eddig kb. úgy ment, hogy aki a végére ért, az mondott valami ilyet, hogy "na, ez jó vót, gyühet a negyedik" vagy ilyesmi. Az én fellélegzésem a 7530. bejegyzésben van (most a 7. oldal), de az mondjuk nem túl árnyalt véleményt tükröz. Már gondoltam rá, hogy kiírom magamból a tapasztalatokat midenféle szempontból, beleértve a negatív kiritikákat is, és lehet, hogy a buzdításodra hamarosan meg is teszem... majd ha lesz idõm összeszedni...
Utolsó pályán vagyok. Amint látom más is épp most tolja, úgyhogy nem szívesen spoilereznék, de kíváncsi is lennék kinek mi volt a véleménye a sztoriról stb... Kb mikori hozzászólások között túrjak ezügyben ?
Mi ez a gonosz vigyor? Ott lehet kapni a boltban (nem egy nagy pályarész, hogy ne lehessen megtalálni).
Én már most elmondhatom, mert kipróbáltam. Ha jól emlékszem, ha az utolsó "tárgyas" esélyedet is ellõtted, akkor be kell állni a viharpincében a ketrecbe - ahogy amúgy is kell késõbb - a múltba jutáshoz, és innentõl a személyzet, ha elkap nem kerülsz vissza a jelenbe, hanem sebzõdsz a pofonjaiktól... Szal semmi extra.
"Az a duma milyen, hogy a ház itt fog tartani ha bemész abba a ketrecbe ahová az új betegeket szokták volt vinni." Na hát majd ott tudsz visszmenni a múltba a saját testeddel...
Majd mond el mi lett ha mindent a helyére tettél(szerintem semmi extra)
Az a duma milyen, hogy a ház itt fog tartani ha bemész abba a ketrecbe ahová az új betegeket szokták volt vinni. Bementem, magamra is csuktam az ajtót..csakazértis.. Nyíáhhh... Sztem inkább azért van annyi tárgy, hogy ha akarod végigélhesd a betegek sztoriját.
Tegnap éjjel: Épp a halvaszületett gyermek hamvaival trappolok ki a Zsibongóba... át a múltba... Az egyik ápoló elõl el kellett bújjak egy cellába,(azt se tudtam hol vagyok, csak bújjak el valahova) Észrevettem, hogy PONT abba a cellába bújtam, kvázi tisztára úgy éreztem, mintha én volnék a beteg, és bújkálok az ápoló elõl, aki dömbög brummog kint a folyosón (késõbb el is kapott) Megvolt a feelingje... Sztem megpróbálom a többi beteg mániáját is.
Csak a gyengébbek kedvéért van annyi tárgy(ha bénázol és nem mentesz még nem veszett el minden) Viszont lesz olyan rész(ezzel nem lövök le poént) amikor a saját tested "megy" a múltba, ekkor bizony ha meghalasz, az örökre szól. Ehe ehe :)
Igen rémlik az a lejáró hisz pont ott vagyok, köszi na majd körülnézek.
Még valami... (bocsi) Lauryl a szellemlányka Garrett múltba röppenésekor mondja: "itt nem halhatsz meg, találd meg a naplómat, égesd el a hullaházban, ha elkapnak az ápolók... stbstb..."
Oké... mondjuk segghülye vagyok és elkapnak az ápolók, de annyira hülye vagyok hogy nem is SAVE-elek soha. Elvileg annyiszor kaphatnak el, ahány tárgy/beteg van. Azt mondja Lauryl, hogy utána magad képében kell visszamenned. Ez elég jól hangzott. :) Ez mit takar ? Érdemes elfogatni magad, visszahurcolni az öszes tárgyat ? Van akkor valami pojén ? Mi van ha akkor is elkapnak ? Ha van poén ne írd meg, csak azt hogy van, mert akkor kipróbálom...
Ha jól emlékszem mindkét brigád (kalapácsosok és pogányok) az elhúnytnak akarnak jót, úgymond... Azt hiszem, mindkét brigádnál van cetli ezügyben. Ha jól emlékszem a kalapácsosoknál a Vasfa Erõdben, a pogányoknál pedig az Árvaház bejáratánál, ahol van egy ilyen kis csatornalejárat szerûség, ami egyéb esetekben üres, de amikor a temetés téma van, akkor itt van egy pogány varázsló, meg némi pénz, és egy könyv és/vagy cetli.
Szal ha a pogányoknak akarsz kedvezni, akkor meg kell lõnöd a temetõ sarokkövét, ha pedig a kalapácsosoknak, akkor el kell lopni a pogány varázsló botját.
Én ha jól emlékszem, elloptam a botot (ez egyébként eladható érték lesz), aztán meglõttem a temetõ sarokkövét... (mert azokat amúgy is lõdöztem...) Így a zombik eltûntek a temetõbõl, és a koporsó kikerült a Vasfából a temetõbe...pár értéktárggyal egyetemben...
Azt hiszem kipróbáltam úgy is, hogy nem loptam el a botot, és meglõttem a sarokkövet - a pogányoknak kedvezve ezáltal...de a végkifejlet ugyanaz lett: koporsó a temetõbe került...
Nem kellett cetli, azt hittem az a katakomba amiben kavartam. Tényleg ott hogy kell megakadályozni, hogy az undead ne éledjen, hogy tudjanak temetni a hemörök ? (ti. van 1 ilyen jegyzetem) Craddle: most mentem vissza a múltba. Be kell fejezzem mert nem bírom idegekkel :)
Ez jó kérdés. Nem tudom kritérium-e, hogy elõször el kell olvasni a cetlit... Ha az, akkor megtalálod a halott orgazda lakhelyének környékén...