repülõve lkirály neke meccer harrierel vol ilyen hogy én és egy másik herrier együtt repültünk aztán õ neki ment a fának :D én me asszem vizbestem mert telefopnáltak.
Csapatjáték nem mindig van, egyik legfeelingesebb BF warom, a második war amit játszottunk (és megnyertünk), akkor Gazalan kezdtünk, német oldal. Repülõ szakaszban volt 2 Messersmith és egy Stuka, enyém volt a Stuka. Messerek mentek elöl, én kicsit hátrébb (mivel lassabb), jöttek a tankok, és egyszerre mentünk rájuk, és az ellenséges tankokat szétbombáztuk. Ezután a tank szakaszunk harc nélkül bevette a bázist és már pörögtek is.
Játéktól és szerencsétõl is függ. Tapasztaltam már pro és kontra mindkét verziót, olyan is volt, amikor egy angol szerveren az Admin (!) azért bannolta CS-ben a társamat, mert pajzsot vett. Megkérdeztük, hogy ha egyszer õ az admin, és nem szeretni a pajzsot, akkor miért nem tiltja le a szerverrõl egyszerûen? Erre minket is banolt :)
OFP-nél volt olyan magyar szerveren, hogy a küldetés kezdetén egy Chinook heli vitte volna az egész társulatot a célzónába. Elsõ kisérletre a cél elötti erdõbe zuhantunk, hála "kitûnõ" piltánknak - mindenki meghalt. Második kisérletre egy hangra 10 éves kissrác kiharcolta, hogy õ vezessen. Kérdeztük, hogy tudja a helit vezetni? A válasz egyértelmû igen volt. Beszáltunk, felszáltunk, majd félúton csinált egy olyan manõvert, hogy a heli fejjel lefele ért földet - újabb 100%-os teamkill... Na itt léptem ki a szerverrõl :)
Ghost Recon-nál volt olyan, hogy két idióta azzal szórakozott, hogy kézigránátokat vágott a többiek alá a csapatindulóhelyen, rögtön kezdésnek. Ugyanott pár nappal késõbb olyan történt, hogy egy épület oldala mentén lopakodom elõre, nézek hátra, erre 4 ember ugyanúgy lopakodik, kisér, a két utolsó pedig mintaszerûen védi a hátunkat! És a nevek alapján mégcsak nem is egy klánba tartozóak voltak!!! Az a játéknap pl. az egyik legjobb volt, amit eddig átéltem, szépen kialakult spontán egy kis szakasz, és ment együtt az egész bagázs, a Sniper fegyveres ürgéket két-három ember kisérte külön, mi meg mentünk elõre, az õ fedezetünk alatt, szóltak, ha ellenséget látnak, visszavonultak (nem elfutottak!), ha túlerõ volt, és mindezt maximális fegyelem mellett. Azóta se találkoztam ilyennel - sajnos...
Figyelj elképzelehetõ hogy ne mugyanazokon a szervereken jácunk én cska azt tudom ami láttam tapasztaltam. Biztosan van olyan ahol télleg csapatjátékvan csak én még ne mtalálkoztam vele vagy cska keveset.
De a külfödiek közul is cska az európaiak, szar amcsi servereken nem tecik neki a pofád lelõ akkor is h hawer vagy többek közt ezért ne mjáccok már cska nagyon ritkén bf el a neten.
Anufgy remélem lesz nomális fps mod is mert a tps az serintem csak tomb raidernél jó :)
Te is lehetsz szar mert nem szlalomoztál a rakéták közt elég gyorsan :)
Khm... Egy pct. rakétával kilõni egy tankot nem olyan nagy mûvészet. Egészen addig, amíg nincs megfelelõ légvédelem a közelében (Tunguska, HUMRAAM vagy akár néhány ûrge Igla-val). Ez viszont innentõl a csapattársaid dolga, nem rajtad áll, hogy kilõnek-e, vagy sem. A te dolgod a tankból annyi, hogy a szárazföldi egységeket kellõ hatékonysággal pusztísd. Ha egy láma kiszed a tankodból azért, mert nincs semmi légvédelem a környékeden, akkor nem te vagy szar, hanem a csapat, amelyben vagy...
A lamaságnak azért vannak szintjei. Akkor vagy szar ha kilõ helibõl egy lama aki most szállt fel életében másodszor. Viszont az is lama aki 40 rakettával lõ szét téged aki egy szál géppuskával rohangálsz a mezõn. De senki sem akkora lama, hogy ne tudjon kilõni egy tankkal ha pl. gyalogos vagy. Ilyen esetben nem hinném hogy szar vagyok. Hmm bár lehet hogy ez is oan lesz mint a dc ahol ha ugrálsz összevissza akkor lehet hogy nem talál el a lamaja. Ez esetben tényleg szar vagyok ha kilõ :P
Hmmmm.... Mit is akartam mondani?
Nem, mert ha egy lama is ki tud lõni, akkor szar vagy.
Szvsz ami a DC-ben az pont elég nehéz, attõl már csak 1-2 fok a szimultátor. Így se lennének ilyen lamak, csak skillesek. De most nem 8 neked hogy egy lama vagy egy skilles gamer lõ ki téged a drága tankodból? :)
Igen, de akkor ha nehezebb lesz, akkor nem lesznek helikopterlamak, akik fenntrõl lõnek le szárazföldi csapatokat. Skilles embereknek jobban állna.
Egyértelmûen az lenne a legjobb irányítási módja a helinek mint ami a DC-ben van, az nagyon bejövõs :)
A helikopter irányítása 3 irányú joy + billentyûzet mellet még teljesen reálisan is megvalósítható, a HOTAS joy+gázkar kombókról nem is beszélve. A nézelõdést ez esetben pedig gond nélkül lehet a HAT-karral irányítani. Az más kérdés, hogy ez messze állnak a hírdetett "easy flight"-al, és azzal, hogy a videók alapján nekem is kicsit ardace-nak tûnik... Majd meglátjuk...
Pontos dátum még nincs, a hivatalos info 2004Q1, ami ugye Január-Február-Március. A februári dátumban én egyre kevésbé hiszek, hiszen Január végén kezdõdött el a zárt bétatesztelés, és két-három hét nem lehet elég a normális tesztelésre/javításokra...
Lehet már tudni pontos megjelenést??? Hiszen már február van.
Szerintem úgy lesz benne megoldva a helikopter irányítás - a videóból következtetve - mint a GTA VC-ben. Márpedig ez nagyon rossz lenne a megszokott DC-s heli irányításhoz képest, ami valljuk csak be - arcade-del ellentmondásban - elég reális. Ráadásul az hogy nincs belsõnézet... Hogy lehet ilyen bénán megcsinálni??? és még közben nyomogatni kell azt a kamera forgatós gombot is... Ha nincs benne belsõnézet és forgatni kell a kamerát, akkor nem lehet reális az irányítás, hiszen nincs annyi keze az ambernek hogy egyszerre adja a gázt (rotor forgási sebességét szabályozza), horizontálisan és vertikálisan irányítsa, megmondja az oldaldõlést, és még közbe forgassa is a kamerát a külsõnézetes heli között...
A játék realitása az OFP alatt marad sajnos (szvsz az OFP helikopterirányításánál már csak a kifejezetten heliszimulátorok reálisabbak), de állítólag nagyon könnyû lesz vezetni a helikoptereket.
És itt jön egy újabb kérdés. A pénzért - amit megtakarítunk - egy adott jármûvet vásárolunk meg vagy azt a licence-ét? (kicsit hülye kérdés mivel saját gyárral nem fogok rendelkezni, de talán így a legérthetõbb.) Gyk: csak 1 db-ot veszek a pénzembõl, vagy attól kezdve már pénz nélkül vehetem ugyanazt a típust?
A pénz sokmindentõl fog függeni, és még én sem tudom, hogy miért mennyi pénz jár. De annyi szent, hogy a bétateszterek szerint a komolyabb harcjármûvek (helik, tankok, repülõgépek) árához kell egy kicsit gyûjtögetni - ha nem is órákat, de azért nem kevés idõre lesz ehez szükség. Emiatt pedig megbecsült dolgok lesznek ezek, és nem fognak vele rambózni (egy Stinger sokkal olcsóbb, mint egy Mi-24, egy T-90-nél is sokkal olcsóbb egy Páncéltörõ rakéta...).
A menet közben lövés pl. harckocsiknál reális, a Tunguska is lõhez gépágyúval menet közben, csak a rakétaindításhoz kell megállnia.
Nos igen ez reális lenne (tunguska esete). De láttam én olyan képet is a játékból, hogy a tankban ülönk, megyünk vele, és lövünk is egyszerre. Ez reális. Nem lehet teljesen reális játékot csinálni, mert akkor a kutya se játszana vele.
A másik meg az, hogy nagyon sok embernek nincs ideje arra, hogy leüljön és játszon 3-4 órát egyhuzamban (szerencsére nekem van), hanem csak bemegy negyed vagy fél órára pötyögni egy kicsit. Ha ez a realitásról szól nem sok embernek lesz arra ideje, hogy egy komplett csatát végigvárjon, illetve végigvigyen. Ez a Tunguskás dolog még biztosan változni fog szerintem.
Vásárolni kell, de sokminden függ attól, milyen játékmódról van szó. Pénzt kaphatsz egyes esetekben az ellenfelek lelövéséért, de más módban csak a feladatok (objectives) teljesítéséért kap az egész csapat. És állítólag lesz olyan is, amikor egy adott pénzösszegbõl kell gazdálkodni az egész csapatnak.
Az újratöltés dologra írták, hogy változhat még. Viszont abban igaza van traXion-nak, hogy a lassú utántöltés esetén rá leszel kényszerítve arra, hogy alaposan megfontold mikor nyitsz tüzet. Figyelembe véve, hogy a Tunguska 4db légvédelmi rakétával rendelkezik, és egyetlen ilyen is képes lehet leszedni egy igen drága helikoptert vagy akár repülõgépet, amire lehet, hogy órák óta gyûjtött a tag, szerintem elég reális.
Ez volt az, ami pl. abszolute nem tetszett a BF42-ben. Volt egy Stuka, amely a valóságban ugye 1-5db bombát vitt, és ezeket minden esetben egyszerre oldotta ki, utána mehetett vissza a repterére újrafegyverkezni. A BF42-ben meg egy rácsapással akár 2-3 bombát is ki lehetet oldani, ráadásul annnyi bombája volt, hogy gyors egymásután 5-6 alkalommal is végezhetett rácsapást, emiatt pedig nem volt rászorulva arra, hogy gondosan célozzon. Ha csak egy esélyed van a támadásra, kénytelen vagy alaposan dolgozni, nem pedig kapkodni...
Ebben venni kell a cuccokat mint a CS-ben? Hát ez nekem teljesne új :D De ennek csak örülni tudok. És a jármûveket? Azokat is meg kell venni? Meg ugye nem gondolták komolyan hogy egy ilyen Tunguskát (ez nemtom mi gondolom valami nagy ágyú) negyed óráig kell tölteni?? Még egy perc és sok szvsz. Szeretem ha egy játék reális de ennyire...
Van, a teljes hosszúságú gépkarabély változat (G36 - 5 hosszúkás "lyuk" a fogantyú elött a tokon) csaknem egy méter hosszú (pontosabban: 998mm). Általában filmekben/játékokban inkább a némileg rövidebb karabélyváltozat (G36K - 4 lyuk a fogantyú elött), vagy géppisztolyméretû változat (G36C - két lyuk a fogantyú elött) szokott szerepelni. De létezik a még ennél is hosszabb változat, a könnyûgéppuska verzió (MG36 - hat lyuk a fogantyú elött) - ezt látjuk a képen is.
A Wings Simulations jelentése szerint a mai napon több, mint 500 ember kezdte meg a Solder: Secter Wars címû játékuk tesztelését. A bétateszt második szakasza zárt, a fejlesztõ pedig kapja a visszajelzéseket. Mi nekünk már csak az lesz a dolgunk, hogy a végleges változatot nyúzzuk halálra :).
-Azt írja az arc, hogy ez a játék nem a camperek játéka lesz, mivel minden egyes épület és fedezék elpusztítható. Ha 1x meglátja egy tankban ülõ vagy egy RPG-vel felszerelt illetõ, hogy merre kushad "kamperónis" barátunk, rövid úton a földig rombolhatja az épületett, benne fragvadászunkkal.
-Nagyon tetszett neki a "commander" megoldás, ugyanis a parancsnok élõ mûholdképet kap PDA-járára, és ott kijelölheti a társainak a támadási útvonalat. (ezzel kapcsolatban vannak elõitéleteim - az OFP-ben is sokszor az volt a gond, hogy bár berakta magát Squad Leader-nek egy illetõ, de õ aztán az egész idõ alatt egyetlen parancsot sem adott - nem jelölt ki célokat, útvonalat, semmit... - Cifu)
Az arc egy 1.9Ghz-es Pentium 4-essel, 512Mbyte rammal és egy NVidia GeForce 4 128Mb videókártyával felszerelt gépen játszot, és nagyon le volt nyûgözve...
Gyorsfordítás (válaszol Sven, aki külsõsként dolgozik a projecten fél éve):
SecretWarsNet: A pilótáknak fizetniük kell a fegyverzetért, vagy ha nem, akkor legalábbis nem olyan irreális lõszermennyiséget fognak kapni, mint a Battlefield 1942-ben (ahol ugye egy Bf109 annyi bombát vitt, mint amennyit valójában egy nehézbombázó szokott - Cifu)
Sven: A lõszer a jármûhöz jár. Megpróbáljuk az eredeti adatokat használni, ami például annyit tesz, hogy egy Tunguska újratöltése 16 percet vesz igénybe. De úgy gondolom, hogy ezen a téren lesz pár változtatás a bétafázis befejezése után.
SecretWarsNet: Saját fileformátumot használtok a modellekhez, vagy egy közismertet, mint például a .3ds?
Sven: A modelfileok a 3DMax által használt x-fileok, a textúrák pedig .dds formátumuak.
SecretWarsNet: Lesz rá lehetõség, hogy saját ruhát tervezz, amit a játékba importálhatunk, és egy szerveren minden jétékos által látható/használható lesz? Mint pl. az arc-skinek az OFP-ben?
Sven: YES :)
SecretWarsNet: Milyen drágák lesznek a fegyverek, és milyen induló felszereléssel kezdjük a játékot, mikor belépünk egy szerverre? Olyan lesz, mint a CS, ahol néhány kör után elég pénzed lehet (akár a legjobb fegyverre is), vagy egy kis idõbe fog telleni?
Sven: Jelenleg a játékot egy késsel, egy pisztolyal (HK Mark 23) és egy kis pénzmaggal kezded. A fegyvereket viszonylag gyorsan megszerezheted (függõen a játékmódtól), de a béta segít még belõni az árakat. A fegyverárak egy pisztoly esetén 1400$, a puskák/gépkarabélyok 2800 és 7000$ körül mozognak.(Egy kissé irreális, az USA azon államaiban, ahol törvényesen vásárolható, 400$-ért vehetsz AKM-47-et, 800$-ért már egy olcsóbb M-16 variánst, 4000$-ért már egy Steyr AUG A2-õt kapsz teljes csere készlettel (váltócsövek, bipod, stb. - Cifu))
SecretWarsNet: Milyen messzire lehet eldobni a gránátokat, lesz-e, és ha lesz, mekkora a hatásos robbanási körzetük?
Sven: Igen, lesz robbanási körzetük, ami jelenleg olyan 10 méter (ez valószinüleg változni fog a Bétateszt alatt). Körülbelül 50 méterre tudod elhajítani a kézigránátot.
SecretWarsNet: Lesz érezhetõ különbség a fegyverek tulajdonságai között, nem úgy, mint a Raven Shield-ben, ahol csak néhány fegyvert használt mindenki, és a többihez senki sem nyúlt soha?
Sven: Egyedi tulajdonságai lesznek minden fegyvernek, mint az ára, lesz-e rajta távcsõ, hatásos lõtávolsága, ûrmérete, sebzése, lõszerkapacitása és szórása.
SecretWarsNet: Mennyi lehet egy tankok a géppuskák száma? És mennyi találat kell egy RPG-bõl, hogy a tankot kilõjük? A gránátok sebezni fogják a tankot?
Sven: A tankokon max. egy darab géppuska lehet. Hogy elpusztíts egy tankot (függõen a tipusától persze), pl. egy M1 Abrams-ot, két találat kell hátulról, vagy három a többi irányból. Egy olyan jármû, amelyen kevesebb páncél van, egyetlen találat után már elkezd égni, és olyan 15 másodperc után felrobban. (kissé nagyon arcade... - Cifu)
SecretWarsNet: A géppisztolyoknak nagyobb tûzgyorsaságuk lesz, mint a puskáknak (gépkarabélyoknak?)? (irtó hülye kérdés, tudnillik ez az adott fegyvertõl függ... - Cifu)
Sven: Igen.
SecretWarsNet: Milyen tûzgyorsasággal rendelkezik egy tank? Mind az ágyú, mind a géppuska esetén.
Sven: A tûzgyorsaság az ágyú esetén közel van a reálishoz, 7-10 lövés/perc. A géppuska olyan 10-20 lõszert lõ ki másodpercenként.
Még egy érdekesség: jelenleg a játék megjelenése 2004 Q1, egyes források szerint Február vége, és ekkor várható a demó verzió is.
akit esetleg érdekelne: itt egy interjút olvashattok a játékkal kapcsolatban, de angolul van a szöveg sajna :(
Most nézegettem meg jobban a képeket ebbõl a gamebõl, és nagyon tetszenek! Utána is olvastam, látom valami frankó kis taktikai multi-fps lesz belõle, a DC-hez hasonló. És már csak 1 hónap woahh! :D
Köszi nektek ha lezs T90 es a játéban akkor az az én játékom lesz :D
Hát igen. A Red Hammerben kimondottan volt egy olyan missön, ahol le kellett szedned a helikoptert a tankoddal, különben nem voltál képes végigmenni a pályán.
Ráadásul ha a Söldnerben a realisztikusság terén ez inkább a BF felé fog hajlani, akkor számomra ez nem nagy szám, azaz nem ez miatt fogom a játékot játszani :))
Azt hogy széles skálája van azoknak a jármûveknek amiket használha a játékos. Elöször a kínai és orosz egységeket fejlesztik. Próbáltak egy Mi-17-es helikoptert lelõni egy T-90-es tankkal, és egész jól megy.
In Söldner players are able to use a huge variety of vehicles for various roles in combat. We give our special attention to Chinese and Russian units first in the following updates. With the weekly updates we will inform you about tanks, helicopters, airplanes and other vehicles. Who ever wanted to shoot down a Mi-17 Helicopter from the sky with a T90-tank will be in good hands in Söldner. ez mit jelent?
hát én mindkettõt kimentettem (eddig az összeset amit írtál ) ugyhogy majd egy fél év mulva összefûzöm és megjelentetek egy Cifu - Összes-t. Ugy fogják vinni mind a disznó
Aza baj hogy nem csak az enyémeimet törölték. HANEM PONT AZOKAT amik ide illenek. Ráadásul jó képek. Ezzel fölidegesített az a moderátor aki nagy kegyesen kitörölt mindent. (nem neked)
én is néztem egy nagyot, mert eddig szinte "bele se nyúltam" a topicba, csak a képeket kicsinyítettem le, én is tegnap, vagy valamelyik nap olvastam a moderátornak topicban, hogy mi történt