Hát azt tudom, hogy az lenne a legegyszerûbb, de mint mondtam nem vagyok rendszergazda, ezért nem enged telepítenem a gépemre semmit, ami a registryt, vagy a Windows, vagy a Programok könyvtárakat b*sztatja, igy max egy ATNotes-t meg Irfanview-t tudok telepíteni. :( Na mindegy majd egyszer rákeresek ha ráérek...
Némi info: Multiplayer lesz Lan és Online, 1-8 playerig. És ami még nagyon fontos, Audio: Dolby Digital 5.1, EAX HD!! Egyszóval a film hatását fogja visszaadni, legalábbis hangügyileg.
Én is örülök ennek, mert már a RotK-ba is ütött a THX :)
Az a kis movie bemutató ami letölthetõ a játékból, az is durván szól, teljesen úgy, mint a film. Igaz nem THX, csak a hangokra gondolok itt, pl. múmak, troll, nazgúl, csatazaj, stb.
Igen, már abban is érzõdött hogy nagy hangsúly lesz az audio részen.
Lehet olvasták egy páran már de infohegyek (Hardwired-en volt még régen):
A C&C Generals Zero Hour kiegészítõn szorgoskodó Electronic Arts divizió (a néhai WestWoodos bagázs számos tagja is itt tengeti napjait) kellemes meglepetéssel szolgált a GameSpy szerkesztõjének. Lord of The Rings: Battle for Middle Earth címmel a film heves jeleneteit idézõ RTS játék hegesztésén fáradoznak. Mike Verdu senior producer szerint hat hónapja dolgoznak a projekten. Mivel a Generals csapata a lábát lóbálta, ezért valamit tenni kellett annak érdekében, hogy ne unatkozzanak a fiúk. Egy nap aztán valakinek bekattant, hogy az EA kezében vannak a Gyûrûk Ura filmjogok, mi lenne, ha készítenének egy játékot, mely a film kulcs jeleneteire építkezik. Megszületett hát az alapkoncepció, a neheze azonban még hátra volt: eladni a terméket a New Line embereinek, akik ugyan elégedettek voltak a korábbi Gyûrûk Ura játékok eladásaival, ám arról fogalmuk sem volt mi fán terem egy RTS játék. Különféle cseleket alkalmazva elfogadtatták a New Line embereivel a terméket, s megszületett a döntés. Egy olyán játékra van igény, ahol egyidõben 300 000 ork szambázik a képernyõn, visszaadja a film epikus jeleneteit és legyen módja a játékosnak irányítania az egységek kavalkádját.
A technológia kidolgozása következett. A motor adott volt, a Generalsban használt változatot fektették kétvállra. A motort azonban merev egységek, gépek animálására készítették. Egy tank vagy vadászgép találat esetén nem rezdül meg, a tank csöve sem hajlik egy-egy lövés alkalmával. Teljeskörû átdolgozásra volt szükség, hogy Tolkien világát benépesítõ katonák, orkok, trollok és Entek élethû képet alkossanak.
Az egyik bemutatott pályán egy csoport Haradrim, Faramir, valamint egy kazal katona védett egy Numenorean-i romokat egy csenevész ork sereggel szemben. A karakterek animálása gyönyörményes. Egy-egy bekapott ütésnél megtorpannak, összerezdülnek a nyilak pedig mindenkibõl büszkén állnak kifelé. A nagyobb teremtmények viszont tûpárnaként kissé mulatságosan festenek. Egységeink álló helyzetben nyújtóznak, vakaróznak, s a Blizzard-hoz hasonló szövegeket nyomják, ha sokat nyaggatjuk õket.
A motor megvilágítási rendszerét is utólérte a kóderek szorgos mancsa. Verdu förszt perzon nézetbe zoomolt, hogy prezentálja a látványt. A felkelõ nap pompás narancs és sárgás színben pompázott, itt-ott lila beütésekkel, amit a nap arany sugarai cizelláltak. A csapat a díszként szolgáló megvilágítást szeretné valahogy a játékmenetbe is belecsempészni, egyelõre azonban nem bocsátkoztak részletekbe.
A hitelesség érdekében a csapat számos tagja Új-Zélandra látogatott. Készítettek egy rakat fényképet, meglátogatták a WETA-t (fenékbe billentették Gollamot) és kiagyalták a film mely jelenetei illenének legjobban a játékba. A látogatás alkalmával fény derült a WETA és Peter Jackson drágaszágára. Egy leginkább RTS-hez hasolítható programra, melynek segítségével ork diviziókat mozgattak, elhelyezték a fõszereplõket és kiokumlálhatták ki fogja megnyerni vagy elveszteni az ütközetet. Jackson fõként a beállítások tervezésénél vette hasznát a drágaszágnak, az EA fejlesztõk pedig a BFME tervezéséhez használhatták az aranyat érõ programot.
A harmadik film részleteit látva a fejlesztõk egy rakat kúlos egységbõl gazdálkodhatnak. Mordor oldalán ostromtornyok, kõhajító ostromgépek, trollok, repülõ Nazgulok, orkok minden mennyiségben és mobil platformként szolgáló olifántok sorakoznak. A pozitív oldal sem szenved hiányt. Katapultok, Gondoriáni katonák, Rohirrim milícia és lovasság, Entek és természetesen a Gyûrû Szövetsége feszít. A filmben nem kaptak nagy szerepet a sasok, a fejlesztõk azonban betuszkolták õket a játékba, így lesznek repülõ egységeink is.
Egy másik pályát betöltve a jobb alsó sarokban virító mini-térkép közel 1000 apró zöld és piros pontocskát mutatott. A pontocskák egyenlõek az egységekkel, a csatamezõ fölött suhanva több ezer egyedülálló egység toporzékolt. Kérdés miként lehet ennyi egységet irányítani?
Verdu szerint lehetséges bármelyik egység egyedi irányítása, ám a játékban inkább egy jó adag ágyútölteléket dobhatunk a csatamezõre, hent céljából. Amint összeütköznek az ellenféllel életbe lép a BFME csapata által kiagyalt közelharc rendszer, amely két harcos közötti csetepatét szimulál, így közelnézetben is valósághû hentet láthatunk.
Miközben a töltelék henteli egymást figyelmünket a kulcs egységekre (Nazgul, Uruk-hai, hõsök, stb.) fordíthatjuk. Lényegében a játékmenet a drága, központi egységek irányítása körül forog. Lesnünk kell, hol tudunk áttörni speciális íjászainkkal, hol kell beavatkoznunk, miként ösztönözhetjük a hõsök jelenlétével a tucategységeinket, stb. Döntéseinknek azonban súlya van. Arwen túlzott stírölése például seregünk gyors bukásához vezet.
Ostromok és körülárkolt poziciók bevétele képezi szintén nagy részét képezi a játéknak. Minas Tirith ostrománál az alap filozófia újfent a filmet idézi. Mordor nem foglalkozik az áldozatok számával legyen szó saját vagy ellenrõl. Az orkok olcsók és nagy számban rendelkezésre állnak, a nagy, drága egységek védelmét szolgálják. A szövetség seregeinek egyedi egységei sokkal erõsebbek, legalább 2:1 arányú túlerõ szükséges a legyakásukhoz. A Gondorian-i egységek szintén drágák, funkcionalitásukat tekintve azonban a nagy hõsök védelmezése a feladatuk. Szingli, ill. multi módban is egy fazont választhatunk a szövetség soraiból, hogy növeljük képességeivel a tömegek erejét vagy speciális tulajdonságaival szerezzünk elõnyt.
Verdu csacsogott egy kevesett a "harci láncolat"-ról, melyek meghatározzák a kulcsegységek miként küzdenek egymással és egyben a csatamezõ dinamikáját szabályozzák. Mindenkinek ismerõs az egységek balanszírozására használt - RTS-ekben megszokott - "kõ-papír-olló" metodika. A BFME-ben ezeket összeláncolják és kiegészítik a tûz-víz-föld kapcsolattal. Természetesen ezek a láncolatok hatnak egymásra. A tûz felperzseli a papírt, a víz elrozsdálja az ollót, stb. Sajnos az idea java része egyelõre a dizájnerek fejében szunnyad, egyelõre nem fedték fel képernyõn.
A csatákban szerepet játszik a szintén egyedi "Meta - Impact System." Az elsõ film prológusában Sauron szétcsap a lábai elõtt heverõ hadsereg között, mire a jónép szétspriccel a négy égtáj irányába... A játékban szeretnék ezt a placcsanó effektet visszaadni. Földre huppanó olifánt tetemek, katapult töltetek, aláhulló trollok, stb. mind, mind rendet vágnak a töltelékek között.
A világ nagyban interaktív. Harc közben az Entek épületdarabokkal hadonásznak, miközben a trollok fákat téptek ki gyökerestül, köveket, illetve saját orkokat hajítanak irányunkba.
Ha ezt meg tudják csinálni,akkor .........huhhh mi lesz ittt.:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDkirályság
Azért remélem itt nem lesz az, hogy egybekutyulják az egységeket. Tehát értem ezalatt, semmi kedvem Minas Tirithben enteket látni. Már az kissé lelombozott, hogy lesznek benne a sasok, pedig õk mindig kimaradnak a balhéból, csak az Öt sereg csatájából, és a Fekete kapunál vívott harcból vették ki részüket. Remélem Boromirt is lehet majd választani, mert én nagyon csíptem õt (béke poraira). Azért azzal nem értettem egyet, hogy a csaták a film kulcsjelenetei. Az igaz, hogy a leglátványosabb, de hol van ez a Végzet hegyéhez? :-D Mindenesetre, nagyon remélem, hogy le lehessen annyira butítani, hogy játszható legyen, mert ez tényleg nem semmi. Gondolom kell majd RAM rendesen. Szerintem ehhez már 1 Gbyte feletti kell. Szavak sincsenek rá mennyire várom. Lehet, hogy addig enyhítek a fájdalmamon a Shogunnal, bár az nem az igazi. :-D
Hát a Végzet Hegyei csata is benne lesz, ha kicsitt visszaolvasol, be is linkeltem képet, meg a videoban is benne van. Abban meg én is reménykedek, hogy jól le lehet majd butítani :). Ez a játék az elsõ a várólistámon, abszolút Nu. 1!