Wazz, azt hittem kijött demo, vagy vmi videó legalább, annyi volt a hozzászólás.
Jó, bocsi, tényleg nem ismerem azokat a fórumokat, ezért nem kellett volna véleményt mondanom róluk. Magamból indultam ki, és ez hiba volt :) A GT3-at csak képeken meg videókon láttam sajnos, szóval lehet, hogy megint hülyeséget fogok beszélni, de azért leírom :) A grafikája tényleg nagyon szép és nagyon jó lehet, hogy egy csomó jármû és pálya van benne. Viszont amennyire én tudom, szimulátornak nem igazán nevezhetõ, hiszen nincs belsõnézet, nincs minimális törés se, és a fizika is inkább az önfeledt száguldozásra van kihegyezve. Ezzel persze semmi baj sincs, és elhiszem, ha azt mondod, hogy ez az egyik legrealisztikusabb autós játék a világon. De nálam a szimulátor ott kezdõdik, hogy F=m*a és ott végzõdik, hogy egy nagyobb ütközés után game over. De ez csak az én véleményem, ami köztudottam senkit sem érdekel :) Bocsi, ha megint sok hülyeséget írtam.
Mit ferdítek?? Arról volt szó, hogy a fejlesztõket az eladás érdekli és amíg PC-n ilyen magas a warez arány, addig ne csodálkozzon senki, hogy a konzolok felé kacsintanak. Itt jön az, hogy a téma szempontjából teljesen közömbös, hogy téged érdekel e az eladási szám, vagy sem.
Látszik mennyire nem ismered a konzolos fórumokat, ott általában van egy két autós topik és abban tárgyalják ki az összes autós játékot, nem úgy mint a PC-seknél, ahol minden egyes játéknak külön topikja van. Érdekes, hogy konzolon is nagyobb eladásokat produkálnak a realisztikusabb autósgamék, mint a full árkádos. A GT3 vagy a WRC eladás veri az összes árkád szart.
én nem vagyok játék fejlesztõ, szóval ne ferdíts már mindent össze-vissza légyszíves. addig még rendben van hogy más véleményem vagyunk és elvitázgatunk, de ez a direktbe kötözködõ stílus kurv@ mód idegesít.
Nem értek egyet. Azért hiszed ezt, mert Te is szeretnél rendes fizikát, és emiatt eleve olyan topikokat látogatsz, ahol hasonszõrû emberekkel találkozol (mint itt :) ). De hány ilyen embert látsz? 10-et? 100-at? Az a sok millió, aki az eladásokat produkálja, az nem jár a fórumokba, és nem rimánkodik élethû fizikáért. Amelyik mégis fórumozik, az az árkádos játékok topikjait látogatja, és például arról áradozik, hogy az NFSU milyen ultra-realisztikus. Ezzel most SENKIT NEM akarok megbántani, jó játék az NFSU, én is kijátszottam, és nekem is tetszett, de realisztikusnak sosem mondanám.
Ja, a menüt el is felejtettem írni, pedig engem is halálra idegesít, amikor kb 100 bal-jobb-fel-le-enter kombinációt kell bevinnem, mire kezdhetem a játékot.
Téged lehet, hogy nem, de a fejlesztõket már annál inkább és amíg õk csinálják a játékokat és nem te, addig megbocsáss, de közömbös, hogy téged mi érdekel. :))
Nem beszelve arrol, ha mar PC-re portolnak valamit, akkor legalabb a menut csinalnak meg normalisan es lehessen hasznalni egeret, mert az idegbaj kerulget, amikor potyogtetnem kell felorat amig elerek valahova. Ha mastol nem is, de etol a falra szoktam maszni kegyetlenul;))))
1. Tényleg voltak bizonyos elvárásaim a játékkal szemben, és ennek fõ oka az volt, hogy a készítõk szimulátorként reklámozták, és szokás szerint minden eddigit felülmúló realizmust ígérgettek. Szóval talán nem bennem van a hiba, hanem a hazug marketingesekben. 2. Azt írtam, hogy ennek ellenére még lehet nagyon jó játék, és remélem, hogy a játékélmény feledteti a kisebb hiányosságokat. Szóval nem akartam fikázni, csak elmondtam a véleményemet. 3. A kontrollerrel igazad van, bár nem tudom, hogy egy olyan kis bigyóval kellõ pontossággal lehetne-e irányítani egy rendes szimulátort. A digitálissággal arra akartam utalni, hogy csomó játékban (itt is) össze-vissza rángathatod a kormányt, és az autó kb kiátlagolja a hatást, és annak megfelelõen kanyarodik. Ezt egy rendes szimulációban nem teheted meg. 4. A belsõ nézet azért nagyon gáz, mert kb három számot kéne átírniuk, hogy a kamera a vezetõ szeme helyére kerüljön, és már sokkal jobb lenne a helyzet. Persze 2004-ben egy szimulátortól (vagy annak hirdetett játéktól) azt is elvárnám, hogy látható legyen kormány és mûszerfal és a vezetõ feje mozogjon az erõhatásoktól, de én már csak ilyen elvárós vagyok :) 5. Én nem szidom a konzolokat, nem különösebben érdekelnek. Nekem PC-m van, az egyben a munkaeszközöm és hobbim is, konzolra nincs szükségem. A fejlesztõket sem akarom bántani, végülis olyan programokat csinálnak, amire kereslet van, amivel sok pénzt lehet keresni, ez a dolguk. De ne hazudjanak, mondják meg, hogy ez egy újabb árkádos-száguldozós cucc, és akkor nincs harag.
Na jó, túl sok az off, inkább azt áruljátok el, melyik PS2 magazinban láttátok a demot, ha van rá mód kipróbálom és beszámolok.. :))
nagyon nem érdekelnek az eladási adatok engem a konzolok nem zavarnak (legfeljebb az hogy léteznek, és ne legyenek 5 kmes körzetemben ) de nehogy már megmagyarázd nekem, hogy az nem a multiplatform fejlesztés hibája, ha egy PC-s játékban a program arra kér, hogy nyomjam meg az X gombot, vagy a Select gombot. igen, ezt mind a programozók miatt van, akik vannak olyan kurva lusták, hogy ezt nem csinálják meg, de ennek az az oka, hogy konzolra fejlesztenek minden szemetet. éppen ezért haldoklik minden, kifejezetten PCt igénylõ stílus, mint a kalandok (a konzolok elsõdleges vásárlóközönsége nem szüttyögésre vágyik), és a szimulátorok (úgy az összes általában.). a két microsoft szim, és a lock-on mellett tudnál még legalább 3, legalább közepes rep.szimet mondani? nem. tucat mész-aszt-hent játékot bõven, de nem arról beszülünk. nem az a dolog lényege, hogy szerintünk konzolra csupa szemét jelenik meg, sok jó játék van, tévedés ne essék.
Azert egy jo es sikeres jetknal ami multiplatform (pl. GTA sorozat), azert sokat szamit, hogy sokkal elobb jon ki konzolra mint PC-re, mert kint azert tobb a penz, es tobben megtehetik hhogy tartsanak mindketott, es ami biztos jo jatek (pl. GTA) azt meg vegye eredetiben az is konzolra, akinek esetleg van PC-je is.
Nalam egyszeruen penztol fugg a dolog nem egyszeruen mentalitas:) Ha lenne penzem, vennek egy PS2-ot es az olyan jatekokat ami tetszik (bar meg fog jellenni majd PC-n is "kitudjamikor") meg vennem eredetiben. Persze ha lenne penzem, akkor PC-s jatekokat is gyakrabban vennek:)) Most legalabb 3-4 jatek van a listamon amit meg szeretnek venni, de sajnos a "szeretnek" az keves:)) Talan majd 1-2 hjonap mulva, ha sikerul egyenesebbe jonnom, akkor talan havi egyre be tudok ruhazni;)
Ez egyszerü képlet: még mindig több PC-s játékos van, mint konzolos, mégis ha összehasonlítod UGYANAZT a játékot, sokkal több lesz konzolra eladva. Vegyük pl a GTA3-at. Csak PS2-n több mint 7milliót adtak el, PC-n ennek a töredékét. Most ne gyertek azzal, hogy ez tipikusan konzolos játék, mert PC-n is óriási népszerüségnek örvendett, csak éppen mindenki letöltötte.
Szerintem konzolon is legalább ugyanakkora az elvárás a "rendes fizika" iránt mint PC-n, egy konzolos is ugyanúgy utálja a szappantartó viselkedést, legalábbis ezt szüröm le az autós konzolos topikokból, ahova járok.
"Amig a konzolokon eladnak majd belole min. 2 milliot, addig PC-n 3-400 ezret"
Itt a kutya elásva, ha majd PC-n is ugyanakkora lesz a eredti játék arány mint konzolon, akkor lehet reklamálni, de amíg csak minden 10. ember veszi meg, a többi meg letölti, addig magatokban keressétek a hibát. Addig tényleg nem fogja megérni a fejlesztõknek a PC-s "igényeket" figyelembe venni.
Persze ez csak egy jatek, de ha mar autos jatek es szimulatornak reklamozzak, akkor szerintem nem olyan nagy elvaras hogy a sofot a helyen uljon, ne a szelvedore nyomja az arcat, es esetleg egy kormany legyen elotte, meg ha statikus akkor is;)))
Az hogy az NFS:U-ban nincs belsonezet, az nem gond, mert abba tenyleg nem kell:)))
A fizika megint egy masik dolog. Nem az a gond, hogy mindenbe ver profi fizika, szimulacio kell, mert nem kellenek egyforma jatekok. Csak az hogy ott van pl. az Insane, ami totalisan egy ARKAD jatek, de nagyon jo fizikaval, ami nem azt jelenti hogy hasznalhatatlanul nehez vagy jatszhatatlan, hanem azt, hogy az auto ugy mozog ahogy elvarja az ember, es nem ugy mint egy idetlen doboz. Az hogy mint arkad, eltulozzak a jatekelmeny miatt a beallitasokat, jobban gyorsul, gyorsabb, jobban rugodzik stb., az mar nem gond mert jatektol fugg, ez az alapja rendes fizika;))) Az Insane meg is van dobozos verzioban:P
Nem vagyok véreskezü, csak unom, hogy minden hibáért a konzolokat teszitek felelõssé, mintha a fejlesztõk nem is tehetnének semmirõl, mintha egy konzolos gang tartaná õket fogva és kényszerítené õket a minél árkádosabb verzióra.
Az a ti bajotok, hogy maximális elvárással álltok egy program elé, és ha az nem olyan lesz, mint ahogy a legédesebb álmaitokban elképzeltétek, jön majd a végeérhetetlen fikázás és a konzolok szídása, jó szokás szerint. Ha egy kicsit visszavennétek az elvárásból, talán még tetszeni is fog. Az meg különösen visszatszító, hogy a legnagyobb fikázó mindig az, aki letölti és nem megveszi. Milyen jogon fikáz az ilyen, kérdem én. (Nem rád gondoltam Alex, te egy üdítõ kivétel vagy)
Biztos hogy nem hatja meg oket:)) Amig a konzolokon eladnak majd belole min. 2 milliot, addig PC-n 3-400 ezret, es annak is a legnagyobb resze a billentyus, kontrolleres user.
Ez azon csodalkoztam, hogy a Colin-ban viszonylag jol kidolgoztak a cockpit efetkteket (bar a belsonezet ott is ronda es gazos, de ennel egy fookal talan jobb). Pedig, a tapasztalatok alapjan, amikor kijott a demo, a topicba kb 90% kivulrol tolta bill.-lel, idetlenul vegig szankozva a palyakon, felelllitva a minnel irrealisabb arkad idoket.:) Ezeknek tenyleg felesleges barmilyen belsonezet es normalis fizika;)))
Az a baj, hogy az a nagyon sok panaszkodó szimulátor rajongó csak nekünk tûnik soknak, a célközönségnek mindössze néhány százaléka. Nem hiszem, hogy a készítõket különösebben meghatná a nyavalygásunk, a progi így is sikeres lesz, más meg nem számít.
Nagyon sokan panaszkodtak, orjongtek, nevetsegesnek talaltak a cockpit megoldast. Remelem, ha mar mast nem is tudnak csinalni, akkor legalabb hatrabb teszik a kamerat es balra (vagy jobbra autotol fuggoen). Belsoteret mar bzitos nem fognak modellezni, foleg nem mukodo muszereket, kormanyt programozni.
Ez elsosorban konzolos es az azert behatarol mindent;)) Termeszetesen nem fizikabol szamolja az automozgast, ez tisztan latszik, csak reklam duma volt a GPL-lel valo hasonlitas. A belsonezet is valoban gagyi:( Ezekutan mondja valaki, hogy a Colin-ban, TRD-ben van a legszarabb belsonezet;) Ott legalabb a vezeto oldalon van a kamera es nem kozepen:)))) Ez eleg LOL huzas volt, remelem at lehet konfigolni, vagy scriptelni. De ezen felul a szimulacio valoban talan a legjobb lesz az eddig latott rallyk kozul (a Rally Trophy amit szorongatnia kell fizikaban). A grafikava, palyavezetessel, hangulattal, hangokkal stb. nem lesz gond.
Minap megnéztem a kiadott videókat, és sajnos arra a következtetésre jutottam, hogy ez a játék is inkább csak névleg lesz szimulátor. Az autó mozgása nem tûnik igazi fizikai szimulációnak, elég sok természetellenes részletet lehet megfigyelni benne. Elég ha arra gondolunk, hogy digitális kontrollerrel is lehet vezetni. Persze ettõl még lehet, hogy egészében egy nagyon jó játék lesz, szóval nem akarom már elõre fikázni. Csak azt mondom, hogy szerintem nem valós fizikát számol a program, hanem valami ahhoz nagyon hasonlót, és ez a kis különbség ütközik ki helyenként. De még ennél is nagyobb baj a rendes belsõ nézet hiánya, mert ami a videóban van, az szánalmas.
Viszont nagyon tetszik a táj. Grafikailag gyönyörû, ezt kár is ragozni, de emellett a pálya vonalvezetése is tetszik. Amennyire láttam, itt végre nem nyolcsávos autópályákon kell majd vezetni, hanem szûk, kanyarokkal és bukkanókkal tarkított utakon. Remélem a játékélmény majd kárpótol az egyéb hibákért.
Üdv: dav
senki nem próbálta még a ps2 demot? vagy nálunk nem lehet kapni az újságot, amihez adják?
A BHMS-en meg jelent nehany kep a Pirelli Rally egy szakaszat tamogato RBR-rol. PLusz egy velos megjegyzes: "I notice Simon's not sitting in the centre of the car with his face up against the windshield. (oh all right i'm shutting up about this now sheesh.)" :DDDDDDD
Az oldalt rendszeresen látogatom, ebbe is beleolvastam, de elõrébb még mindíg nem jutottam.
nem tudom ki hogy van vele. nem vagyok egy nagy simulátor bajnok de nekem ebben az uj videoba teccik hogy mikor az elsõ kanyart nyomja nem mászik ki az auto fara ugy mint a colinba. ez már nekem jó jel^.^ csak vmi demot basszanak már ki ^.^
lehet hogy annyira nem látványos, mint a colin4 ben, de legalább nem kell 250-el belerohanni a falba, hogy leszakadjon az ajtó, vagy kigyulladjon a motor...vagyis óvatosabban kell majd menni szerintem...
ö bocsi de ez hosszu lesz. na bh forumra irt egy sinbin nevû fórumtag, fogalmam sincs hogy használható -e vmire ez a hozzászólás de hátha What a game or should I say what a sim, thats how a demo should be. I moved the ps/2 back onto the bigger tv, I had gave it 2 my kids & it was on a real old manual tune mono ect TV, so now the sound & the vid was much nicer 2 & the game runs very well for a ps2 with such detail.
I must assume the demo is in FULL sim mode the car will die on the first decent impact, very nice seems to have lots of degrees of damage, i got my gaerbox stuck in first & took 4 mins to limp out & iv failed the stage about 10times & still keep trying. The main thing slower you up is the faer to hit the throttle & thats way real.
The brakes do feel weak & the hand brake is unfortunately an arcade style turning device & is key to this game ?.. The handbrake even works when almost stopped you can do a 180 but there so much good its fare outdone as a worry.
-------- to Time wasters, post counters ? ------------
1, I didnt see any good topics toward top about the demo, loads that started with a ? from someone without it & often endded in demo info, not that I found much, within the 7 pagers.
2, Man your not from UK so why are you as big headed as most of us, THIS ANIT UK ITS THE NET & NOW IM SHOUTING & your own post seems to be full of yellow smiling faces. That said I am a terrible speller so ill often use a more simple word the explain myself & im just a bit odd.
Dont you all hate post that say " Demo news " & have some guys saying " anyone know when its out " ?, well let me tell ya its just like coming back to a massive post & seeing 2 replys & both are pointless, well half a care from 1.
Classic answer to you last 2 also is you dont have to read my info, its not required reading & was not forced on you ?, im not a bhms news fella im just a forum users that spent a good hour now to give poeple without the demo some info.
viszont itt van egy cikk. nem tudom hátha még nem olvasta volna vki sajna angolul nem nagyon tudok így fingom nincs van-e benne ami esetleg nekünk is fontos^.^ cikk
Hahh! Nem akármirõl van szó kérem... Az alábbi videóban megleshetjük, hogy hogyan mûködik élesben a Richard Burns Rally törésmodellje! Bár sajnos nem az SCi ontja ezeket a videókat, ez is PS2-n futó demóból lett kicsaklizva, de egyet mondhatok: igazán meggyõzõ! Olyan sok videót láttunk már belõle, és oly sokszor késztettek minket arra, amit sajnos nem tehetünk egyelõre meg. Adják már ideeeee! :D A videót itt találjátok meg!
Mindegy, konzol ide vagy oda, én is csak azon szurkolok, hogy ez a RBR minél sim-esebb legyen. :)) Bár valamivel könnyebb helyzetben vagyok, lassan jön a WRC4.
Nem konkretan a konzolra vagyok "bepipulva" ;) Sot, nem is vagyok bepipulva;D
Ez egyszeruen uzleti resz, eladas, penz amibe kozre jatszik talan meg erosen a PC-s warez is stb. Egyszeruen egyertelmu hogy konzolos jatekbol nagyobb penzt lehet elocsalni, azert az is egyertelmu hogy ott az "egyszerubb" jatekok a divatosabbak, eledhatobbak, keresettebbek stb., igy sok ceg probal elsosorban oda dolgozni, vagy inkabb annak megfelelni.
Elvileg ennyi a "tortenet" aamiben semmi rossz nincs, max egy kicsit "kellemetlen" ;)))
Alexease valamiért állatira be van pipulva a konzolokra, ezért igyekszik gyerekes szinben feltüntetni õket. Azt már teljesen figyelmen kivül hagyja, hogy manapság a konzolos játékok nagyobb hányada nem gyerekeknek szól, kivéve a GC-t persze.
"Konzol jatekprogramokat 80%-ban gyerekek veszik vagy gyerekeknek vesznek, vagyis mondhatni egyszeru jatek gep."
En kulfoldon (Angliaban) pont azt latom, hogy X-Box-szal altalaban a 15-30 eves korosztaly szokott elsosorban jatszani! (Sot, talan itthon is. Ahogy az xbox365.hu kozosseget ismerem, ok is mind 20 ev koruliek.) Az allitasod szerintem a Nintendora, vagy a GameCube-ra igaz.
Nem tudom,én ha versneyzö lennék,csak akkor adnám a nevem valamihez ha az 100%-os!!!Ha szar akkor nem engedném a nevemen kiadni,pl colin szememben nevetségessé tette magát...
Es az a nevetseges az egeszben, hogy a GPL-lel hasonlitgattak a keszitok - ha jol emlexem - hogy "ilyen-olyan extra fizika meg ami kell" lesz benne, de mar az elso belsonezetes kepen elhalalozott a dolog:))
Persze, ez csak Demo raadasul konzolos cucc, de ha PC-re nem irjak at rendesen, akkor egy kicsit lehangolo a dolog;/
Egyszerre fejlesztik, vagyis minden fukcio, grafika megegyezik majd mind harom platformon. De elsosorban konzolos a cucc, ez a koriteseken eroteljesen latszik is.