2 dolog amit el kell mondjak: 1: Nagyon szépen és finoman megcsináltad, nincs túltolva, guszta és egyből adja a "hihető" faktort! Gratula! 2: Viszont értelme csak akkor van, ha a vasat betonos/keményföldes/szilárd burkolatra teszed, ahol max a por lepi pöppet. Egyéb esetben a + 50 tonna úgy dobja fel a sarat/vizes földet mint a huzat a lánc által, és mivel a lánc ezek körül kering, ezek egyből sárosak lesznek, főleg ha van akár 1 mm csapadék.
Sziasztok! Kompresszor (Sparmax AC-500) beüzemeléséhez szeretnék segítséget kérni. A linkelt videóban (7:35-től) https://www.youtube.com/watch?v=N-jh6jhLJTQ látható elrendezésben szeretném elhelyezni a szabályozó/páralecsapó részt a tankhoz képest, azaz egy 3 méteres hélix kábel közbeiktatásával. Gyárilag közvetlenül kapcsolódnak egymáshoz. Elvileg a regulátor leszerelhető erről a modellről, így közbe tudnám iktatni a hosszú légkábelt, hogy még abban csapódjon le a pára, és folyjon vissza a tankba, így csökkentve a regulátorba/páralecsapóba jutó mennyiségét. 12-es kulccsal megpróbáltam lecsavarni, de egyben forog el a teljes szabályozó, így beleütközik a keretbe egy negyed fordulat után. Ellentartani a szabályozó lefogásával nem merek, amíg nem láttam leírást a szétszereléséről, mert nem tudom/látom, hogy kell tudnia elforognia a csavarnak, ami összeköti a tankkal. Eddig nem találtam semmi használhatót neten, bárkinek van tapasztalata ezzel a modellel, vagy tud valamilyen weblapot (angol/magyar), ahol használható információhoz lehet jutni? Előre is köszönöm!
Köszi! Teljesen jó észrevétel! :D Ez még csak egy az első lépés, lesz egy fekete/szürke koszolás pasztelporral, majd egy zöldes lefolyás MIG-es cuccal. Most hagyom száradni, száradási időt én mindig betartom extrán.
egyébként nem tudom ki mennyire követi az autós eseményeket,de az új gyártók nagyon jó és hiánypótló gépeket adnak ki ,amik eddig maximum horror áron voltak elérhetőek gyantából pl a belkits Opel Manta,most a MG metro 6r4 ,az új rally autókat is hozzák kifele,de a beemax-nál is több autó van amit előrendeltem vagy fogok,Audi S1,Porke 935, és az egyik régi vágyam a Delta S4, no meg ha jól láttam jön majd Pug 306 Maxi is. A régi neveket nem nagyon értem,alig látok tőlük új készletet,főleg a régiek újra kiadása zajlik
én ha jól emlékszem autós 2k-sat használtam erre De sok tamiya festéknél ezt használtam:
Sziasztok! Tamiya TS-50 -es Mica Blue (Metál kék) spray-hez milyen lakkot ajánlotok, ami nem teszi a metált tönkre? Lehetőleg spray formában érdekelne.
Oda, potszemek. Kifeheredett a lakkozas, ezt mentettem belole :)
Ha torony oldalára megy, akkor fasza. Máshová nem életszerű.
Hasznalhato matt vagy ultra matt lakkot ki tud ajanlani ? Ammo volt , ket napig festettem a potlanc szemeket, erre olyan feher lett a laktol mintha penesz lenne rajta, kuka az egesz....:(((((
kérdés az hogy hol lakik az ember. Vidéken azért nem érik egymást az ilyen boltok :D Szerintem Nyíregyházán nincs is,régen volt a modell&hobbynak de az is bezárt. Viszont ha jól tudom a Müllerbe van mindig makett és festék is (Revell talán) meg a lidl/aldi-ba szokott feltűnni alkalomadtán készlet
Bolt mellett még egy érv, az eladók is segítőkészek lehetnek, és tudnak javasolni dolgokat. Nem feltétlenül mindenki a pénzre megy, hallottam egy boltban, hogy az eladó lebeszélte egy modell megvételéről a vevőt, mert tudta, hogy nem túl jó minőségű.
Apróbb darabokat ecsettel, nagyokat eleinte spray-el, később szórópisztollyal érdemes felhordani. A legtöbb tamiya termék valóban jó, és igényes, DE méregdrága. Érdemes az első időkben nem annyira neten rendelni, hanem elmenni makettboltokba, és letapizni, amit csak lehet. Egy idő után látni fogod, melyiknek van olyan minősége, ami neked megfelel, és árban is jó. Azt pedig tartsd észben, hogy főként a kezdeteknél, egy igényesen megépített makett 2x3 annyiba is simán kerülhet, (pláne ha majd rákapsz a fotó maratott cuccokra) mint az alapmakett.
a nagyobb darabokat spray-vel kell megoldani ha lehet, a karosszériát pedig csak azzal,ecsettel nem fogsz tudni olyan szépen dolgozni. Alapozóból pedig azt a márkát érdemes használni mint a szín,így jó eséllyel nem fognak "összeveszni". Kezdésnek ebből is a Tamiya-t ajánlanám.
Annyi kérdésem még lenne, hogy honnan érdemes rendelni (festéket és modellt is, vagy akár szettet)? Milyen alapozót használjak? Spray vagy ecsettel festés a jobb?
Drága hobbi ez tény, de így kezdőként talán 1-2 havonta lenne időm építeni 1-1 modellt. Kifejezetten az autók amik érdekelnek jelenleg, ezen belül is a 70-es évektől felfele.Később megfelelő gyakorlattal pedig régebbi rally autók lenne a cél :)
Azt viszont nem árt tudni, hogy ez egy drága hobby. Jómagam mostanában kezdem újra. Néhány éve a szemem romlása miatt abbahagytam. Kiárultam a készletem. Festékeim, szerszámaim egy részét, és a megépítésre váró készleteim. Több százezer forint bevételem volt, alig 2 hét alatt, igaz, kb 20 évnyi összegyűlt cuccot adtam el. Tavasszal kialakítottam magamnak egy dolgozószobát, és az átköltözés közben megtaláltam egy részét a holmimnak, így, a nosztalgia visszakényszerít a pályára, bár gyanítom, közel sem leszek olyan "jó", mint amikor abbahagytam.
Autós témában én egyértelműen a II. világháborús témát ajánlom kezdésnek. Ott is vannak "szép" járművek, amik nem annyira kényesek, mint egy személy autó, vagy kamion. Ezeknek egy rákfenéje van, az pedig az első fényszóró, lámpatest. Gyakorlatlan kéz azt nem tudja úgy odatenni, ahová kell, hogy elégedett legyen az eredménnyel. Arról nem is beszélve, hogy a készletek 90%-ában nem is lehet úgy rögzíteni. Egy Willis jeep-nél ez nem áll fenn. Nagy élmény, mikor az első elkészül, és a lámpája annak amúgy sem olyan fontos, másrészt elég picike ahhoz, hogy akkor se legyen zavaró, ha nem tökéletes.
Amit viszont NE! Semmiképp se kezdj repülő eszközzel. Akár helikopter, vadászgép, polgári gép... Rengeteg gyakorlatot igényel a gerincen végigfutó illesztés megfelelő eltüntetése úgy, hogy a panelvonalak sértetlenek maradjanak.
Ha autó mellett döntesz, érdemes egy nyolcvanas évekbeli autóval kezdeni, aminek az első lámpája szögletes, és nem túl nagy. Mondjuk egy toyotát ábrázoló készlettel. Vagy olyannal, aminek kerete van, pl egy mini, egy trabant... De lehet az egy 850-es BMW is akár... Ha régi is játszik, akkor tamiya 24151-es készlete...
kemszi2-t annyival egészíteném ki, hogy a fehér színre is szükséged lesz. Valamint autónál egy átlátszó borostyán, és piros festék is kell. Valamint az alapozást ne hagyd ki. (Esetleg egy fekete autó esetén) ugyanis, ha a műanyag színe közel áll a makett végleges színéhez, akkor elég furcsa eredményre lehet jutni, pláne, amíg gyakorlatlan vagy, (Egyenetlen lesz a színe) Ha pedig mondjuk egy piros kasztnit akarsz kékre fényezni alapozás nélkül, a hajad fogod tépni, mire sehol nem lesz lila, és könnyen lehet, hogy egyes helyeken addigra olyan vastag lesz a festék, ami már csúnya.
Bár, ritkán írok ide, de olvasom a fórumot évek óta, így van egy utolsó tanácsom. Elég jó csapat van itt jelen, így ha nem megy valami, tanácstalan vagy, vagy csak nem tudod, hogyan a legjobb megoldani egy problémát KÉRDEZZ. Olcsóbb, mint egy sok ezer forintba kerülő készletet kukázni, esetleg elrakni alkatrésznek.
-egy alap utcai tamiya készlet mivel azokból nem nagyon lehet mellé nyúlni minőségben -pár festék. Fekete,szürke-ezüst mindig kell .A húzósabb ha szép eredményt akarsz a kasznin, az 2-3 makettezős festék spray,alap+szín+lakk. Ha nagyon nem akarsz sok pénzt beletolni elsőre akkor az alap elhagyható,sőt halkan mondom de akár a lakk is,a tamiya spraynek elég jó fénye tud lenni alapból - pár olcsó eszköz/szike,fogó,egy durvább és egy finomabb vízpapír,maszkolószalag/. Ha elkészült és érdekel a dolog akkor meg el kell kezdeni szépen felépíteni az eszköz és festék parkot lassanként.
Sziasztok! Makettezesbe kezdenek, mint hobby és véleményeket szeretnék kérni mivel érdemes kezdeni :) Egyelore csak az autok amik érdekelnek. Előre is köszönöm!
Altalaban fekete szerszamnak minden ele kifenyesedik... Ez nem hasznalattol, hanem a surlodastol kopik. Meg kap rozsdat, esetleg fekete pigmentet, azt jo lesz. De koszi az eszrevetelt, jogos...:) Utoljára szerkesztette: lac coo, 2018.08.22. 10:52:56
Ez ilyen :) Tank oldalára jó lesz :) Jó eséllyel kap még rozsdát ... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2018.08.21. 21:09:01
Jó észrevétel, az ásónak is a másik fele szokott fényes lenni, a föld csiszolja le róla a rozsdát a hegyénél. Bár ne tudnám De amúgy művészi az átmenet, csak fordítva. Utoljára szerkesztette: zsgaby, 2018.08.21. 20:55:37
Jól néz ki bár azt gondolom, hogy egy balta, ásó vagy kalapács, ami rendszeresen van használva nem repedezik így ki inkább sima félfényes felülete van. A balta fém része sem feltétlenül ott fényes ahol a markolat bele van dugva, hanem az élrész közelében, ahol vágnak vele.
Nagyon szép eredményt értél el vele! Viszont ezt otthon házilag kihozod 10 fillérből, kell hozzá egy grafit ceruza és a homlokod zsírja a mutató ujjad segítségével. Grafittal kihúzod a lemez élét, majd a mutató ujjadat végig simítod a homlokodon és utána össze dolgozod az ujjaddal a grafitos részt.
Most látom, hogy te a Király Tigrisre gondolsz két féle torony alatt nem a Tigrisre. :) Kicsit feltúrtam a netet, hogy milyen másik tornya lehet a Tigrisnek, de nem találtam. :P