Párom tegnap mondja hogy látott "valami nagyméretü tankot" a tv-ben,ilyen heti megjelnésü gyűjthető újság (lap) mellé. Na mondom ráguglizok,meg is lett az oldal. Link 1:16-os méretü
Megörültem neki,amíg el nem olvastam hogy 120 részre van bontva a makett : 120 x 2500 = 300 EZER forint a vége egy 35 ezres makettnek) Szerintem még a másfél méteres bismarc sem került ennyibe :D
Nekem van tapasztalatom Italeriből. Raktam össze scaniat és egy volvot. Mutattam biztos emlékeztek rá.
Szerintem nagyon korrekt a minősége. A makettinfos srácok írták amikor dumáltam erről velük, hogy sok minden nem jó. Tehát ha a valósághűség fontos szempont akkor kell alakítani. Pl azt írja, hogy a scaniában lévő motor (ami az új kamionban van) nem jó, mert olyan csak a régi orrúba volt meg ilyenek. De ha ezt nem vesszük "észre" maga a készlet elég korrekt :-))
én amit hallottam hogy a többsége jó a kamionoknak. Az autókról viszont ugyanez nem mondható el. Túl sok tapasztalatom nekem sincs egy Deltát raktam össze. Az viszont ha jól tudom egy átcimkézett Protar termék volt. Volt a kezembe egy G merci is az korrekt darabnak tűnt
mondjuk az A4 méretű matrica laptól a víz leverne még a lágyító ellenére is. ejj a régi szép idők,fel kellett rakni két felségjelet oldalra meg egyet a toronyra oszt jónapot
Áhh,ezek az új készleteik nagyon jók. Csak a régi szerszámos/újrakiadott vackokat felejtenék már el.
Ez nehéz szülés volt: Nehéz lesz megcsinálni a szigeteléseket mivel elöl-hátul nincs elválasztva. Főleg az A oszlopnál nem igazán van vonal amit követni lehetni :D
nahh,sikerült lecsiszolni az elcseszett festést az enzoról,meg pár illesztést is újra kellett vésnem. Matt fekete lett,némi gun metal-al :D
inkább érdekes mint szép ,de 2 napja még a kukába akartam kidobni... az a baj,hogy a rosso corsahoz direkt gun metal szerű szint adtam a felniknek,jól nézett volna ki,de most meg túl sok a sötét,festhetem át a felniket. képet a végén azért majd teszek fel,bárhogy is sikerül :)
És még azt mondják autót nem nehéz csinálni :D Abból a szempontból nehezebb hogy a fényes és "tiszta" felületek jobban kiadják a hibákat/más technikákat kell használni
A lanciaval egy nagy szerencsém van: két készlet matricám van hozzá,ha véletlenül elcseszem az egyiket lehet javítani a másik lapról.( A 2. deltára más dekort tervezek)
:) amelyiknél szép a festés,ott elkúrom a matricát,ahol nincs matrica amit elkúrjak,ott meg szimplán a festést rontom el :D kezdem azt hinni nem nekem való az autó kategória :( kezdőnek érzem magam. harcjármű/repülőnél már legalább ott tartottam,hogy büszke voltam az eredményre,és szívesen mutattam meg ország világnak. Mióta autót építek talán ha 1 képet raktam fel ,miközben 4 autót is készítettem.
az egyszerűbb szerintem,bár még nem csináltam. De nincs rajta olyan matrica így a képek alapján ami mondjuk átnyúlik az oldaláról pl a motorháztetőre ,vagy végig megy az egész oldalán. Ez a delta amennyire kocka forma az elején annyira sok törés és ív/él van benne ha jobban megnézi az ember :D Pl: a szélesítéseknél,ráadásul a motorháztetőn ott vannak a légbeömlő rácsok amiket szintén takar a matrica,tegnap 2-3 óra hossza alatt sikerült az egyik felére fel applikálni a martini csíkokat :D és így is jópár helyen megszakadt a matrica,ezeket megpróbálom majd pici festékkel javítani. Utoljára szerkesztette: kemszi2, 2016.08.18. 11:33:19
nem tudom,érzésem szerint ha nem cseszem el,akkor is picit narancsos lett volna. ez a csiszolgatás meg nekem a halálom,MINDIG lejön a szélénél a festék,akármennyire vagyok óvatos (valszeg béna vagyok :D)
közelről már nem igazán jó a telefon :D (egy kicsit világosabb szín kellett volna a "kárpitos" részekre) Utoljára szerkesztette: kemszi2, 2016.08.17. 13:07:57
Nálam most ez készül: kapott egy szett rendes aszfalt felni szettet, ehhez kicsit meg kellett ültetni. +pár extra kábelt a beltérben, a középső poroltónál,váltónál, és a műszerfalon. Ja és van hozzá a gyárin kívül még egy adag maratás amivel szépen meg lehet csinálni majd a rácsokat
nincs olyan lakk amit úgy fel lehet fújni,hogy ne kelljen utána visszacsiszolni? mostmár egy csomó csodaszer van,de elvétve találok csak valamit róluk a youtube-n. néztem pl ezt. meg ezt is.
de szerintem ezek csak sima 2K lakkok jobban felhigítva. Utoljára szerkesztette: Glpetyus, 2016.08.16. 16:50:11
na igen a "kapkodás" :D én is gyorsan akartam fújni az 5 ajtós subarut, annak is ez lett a vége ,szerencsére az elég könnyen lejött áztatás nélkül is(nem volt alapozva)
én is szitit használam,bár mostanában nem,mert 1. nem kell,2 nem látok a boltban. igen,ha lenyugodtam,megpróbálom a csizolást,meg az újrakarcolást. (csak a mocitetőnél kell)
Revell akríl ferrari piros + 2k akríl lakk. A hiba ott volt,hogy nem hagytam eleget száradni a lakkrétegeket. Amúgy tükörfényes lett volna. :( Utoljára szerkesztette: Glpetyus, 2016.08.16. 16:26:09
Hátha menthetetlen akkor nincs sok veszíteni való. Egyébként lefolyótisztítóból én sziti-t használtam eddig ,többnyire sikeres volt,a műanyagot egyszer sem marta meg,viszont nem minden festéknél volt hatásos,és több napig is állt a cuccban. A csiszolás mint ahogy írtad is a legfőbb gond hogy elveszted a részleteket,bár a panel vonalakat ha elég vastag a műanyag újra lehet "karcolni". Nem biztos hogy le kell menni vissza a műanyagig.A nagyját lecsiszolni ,azután átfújni mondjuk egy "töltő alapozóval" (filler). Azzal szerintem ki lehet hozni a "ráncokat". Milyen festékek kaptak össze amúgy?
az még nem lenne rossz ötlet. de a régebbi próbálkozásaim elég felemásként sikerültek. volt hogy megmarta a müanyagot is a lefolyótisztitó. fékolajjal meg nem jártam szerencsével.
Úgy elbasztam az enzo ferrarit.mint még évek óta semmit ... :( ráfújtam akríl lakkot a piros színre,a 3. rétegig tök szép volt,aztán összerántotta az egészet.. Ez meg ugye kőkeményre szárad...
elkezdtem visszacsiszolni,de reménytelen.Eltünnek az illesztések,osztások is
Kérdés tárgytalan. Felba**tam magam annyira hogy rendeltem egy új Hiluxot. A mostani is jo lesz valamire.
Sziasztok! Mivel tundám a teljes kasztni festését eltávolitani? Az alapozás gyönyörű lett, de festéskor szöszök és egyebek miatt már kétszer fújtam újra. Elfogyott a festék, ugyhogy most ha lehet 0-ról inditanam ujra mas szinnel ami még van. De amilyen ideg vagyok most, lehet hogy rátenyerelek az egészre aztán kuka. Elöre is köszi a választ!
Eladó egy Evolution 2 in 1, ha esetleg valakit érdekelhet. 2 db makettet festettem vele, patika állapotú. Sajnos nincsen időm ennek a hobbinak élni, így megválnék tőle. Kérlek, ezen a mail-en érdeklődj: [email protected] Képeket, tel számot tudok küldeni, Veszprém-Budapest vonalon megtekinthető, posta játszik. 35.000 ropogós magyar Forintért vihető.
Bocs az OFF-ért. :) Utoljára szerkesztette: 11Hunter11, 2016.07.18. 21:43:13
én az utóbbit szoktam lényeg hogy ha olaj alapú a kasztni színe,akkor vízes festékkel festem,és fordítva. így ha elkúrom könnyebben vissza lehet mosni.
közben meg revell Enzo készülge nálam: elég jó makett,pedig nem szeretem a revell-t. Ellenben kissé sorjás itt-ott. (mobilos kép,abból is egy ritka szarul sikerült darab)
két verzión gondolkodom még, ill. egyet már ki is próbáltam, a subarun (azon egész jól is sikerült) ott a festés előtt kifestettem az ablak kereteket és az ablakot maszkoltam le ,és csak aztán fújtam színre. Az a baj az ecsettel festéssel hogy sok festéket viszek fel és az megül a szalag szélénél jobban mint a többi helyen és egy kis "gátat" csinál.... a másik verzió amin gondolkodok hogy "befolyatom" a festéket a résbe és utána szabad kézzel festem meg a maradékot maszkoló nélkül
Ebben a videóban 4:35-től bontja le a maszkolást. Mondjuk ő megvárta míg megszárad. Látható egy másik hasznos trükk is. A keretek körül egy 1-2mm széles maszkolószalag csík van csak, azt rá tudja úgy simítani, hogy nagyon kevés aláfolyás jöhessen létre. Plusz ami létrejön, azt egy fogpiszkálóval le is szedni. Ez látható a videóban is.
Mert ezeken a helyeken nem is fog sose rendesen tapadni a maszkoló. Annyit tudsz segíteni rajta, hogy még teljes száradás előtt leszeded a maszkolót, és ami aláfolyt, azt egy fogpiszkáló hegyével óvatosan "lekaparod".
Mert sokan elkövetjük azt a hibát, hogy ugye a gyári szélével indítunk, mert ugye az elvileg egyenes, de ott az van amit mondasz: gyűrött, koszos, nyúzott.
jah,nekem is ezt csinálja most a tamiya szalag. Én voltam a hülye mert szabadon tárolom nem rakom be nylonba,poros,koszos a széle kicsit,talán az pont elég neki,hogy ne tapadjon itt ott.