Hülyekérdés tudom, de melyik a poroltó? a görgőket+ emelöt látom de a poroltó számomra láthatatlan:D, amugy szép munka, az a pici balta tetszik a legjobban
Szépen halad. A tetőpáncél az csavarozva vagy hegesztve volt? Most még elég nagy a hézag.
Apróságok megmunkálása:
Mondtam hogy díjnyertes nem? Nehogy rápörögjetek dícséretnek szántam
Nem vettem csesztetésnek, sem piszkálásnak. Azt gondolom, normálisan válaszoltam.
Szerintem se cseszegetni akart, de az ötlet amit mondott a lövegnél az ötletes, és amugy abban is van egyértelmüen valami amit te mondasz, lehet az uj kanna is éppen. Nem hinném hogy rossz indulatbol modnta
Csak olyan furán "steril"-nek tűnik a viseltesség mellett. Mármint a lövegtorony töve. Mindegy vedd úgy hogy nem mondtam semmit, ez mindenképpen érmet érdemlő alkotás! De tényleg!
Magam részéről örülök ha messziről jól néz ki egy 1:72-es repülőm. Közelről ehh :) De nem is ezért mondtam :)
Na, mi ez a kishitűség? - a kannák a karbantartás folyamán kerültek fel, ezért tisztábbak - az nem csak függőlegesen mozog, magam részéről nem láttam olyan fotót, és hidd el megnéztem párat, amin ott bármilyen kopás is lenne
Következő mozzanatok: vezető kitekintő és géppuska kupola elől, lapát gyufából és maratásból hátul:
Szerintem is!
Két apró észrevétel: (én még ilyet se tudok csak a tökéletesség kedvéért mondanám) -szerintem a kannák túl fényesek vagy a tank túl fakó. De ha a kékruhás embert nézem akkor elbizonytalanodom. Mert ahhoz megy a kanna. -a lövegtorony tövénél jól mutatna valami feketés függőleges kopásnyom-koszolás. Azon a domború lapon ami a löveggel együtt mozog.
Elkezdtem a löveget faragni. Túl sok energiát nem tettem bele, mert elképzelhető, hogy nem lesz nyitva egyik búvónyílás sem. Azért természetesen lefestem és koszolom. A gyári nagydarab sárvédőkből felhasználtam azt a részt, amit nem cserélek maratásra, vannak rajtuk illesztő részek a teknőhöz, ezért döntöttem a felhasználásuk mellett. De elég vastagok, ezért ezeket nagyon elcsiszoltam, hogy majd elférjenek szépen a szögvasak.
A löveggel mozgó optika elég gyatrán áll így, ezért az ő sorsa is kérdéses.
na pár hét kihagyás után folytatom a hajó projectet, kész az elsö rétek padozat erre jön majd 1 réteg, juhar+dió apró parketta kiváncsi vagyok milyen lesz
Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2014.09.10. 13:02:15
Teljesen elkészült futómű, gyurmával rögzített görgők, feszítő/meghajtó kerekek:
Össze csiszoltam a késői tetőpáncélt a testhez, nem volt kis munka, de jó lesz és ez a lényeg!
Rengeteg fényképet néztem át és olvasgattam a füzetem, mikor feltűnt, hogy a lövegrögzítő rugóját fordítva tettem fel, ezt javítottam és le is csavaroztam.
A következő lépés: a futómű összeállítása, itt a bal oldalt vettem elő először, nem tetszett, hogy olyan merev az egész, így adtam neki egy kis mozgási lehetőséget.
Az előre krómozott alkatrészekről le lehet szedni ezt a bevonatot? Szerintetek a Szi-Ti viszi?
Köszönöm szépen!:D holnap bepalánkozom a padozatot 2x5mm léccel, hogy ne csavarodjon el a test ha palánkozom az oldalát, majd rakok fel képet megint, ha már ekkora lelkesedés van !:D
Mcfrostnak köszönöm a javaslatot a Zippo benzinnel kapcsolatban,nagyon jól bevált. Olyan szépen terül tőle a művész (olaj)festék,hogy öröm nézni. Utoljára szerkesztette: Glpetyus, 2014.08.25. 17:39:57
Nyíregyházi vagyok, de veszek én, mert max felmosok vele ;) gondolom pazarlás lenne :) szemétszedés után is elfedi a hibákat? Mennyire tartós a fénye? Tapogatással nem kopik le?
sok szenvedés és gondolkodás után csak összejött ilyen állapotba(már a gerinc is rajta van végig, csak ugy nemkészült kép ^^, hnap jöhet a palánkozás!:D)
Oksa, köszi! Attol még ha van akit érdekel, fogom postolgani hogy éppen hogy állok vele. Este már a test érzékelhető formába lesz összerakva ^^ Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2014.08.22. 11:16:49
Köszi a tippeket urak,kipróbálom elöször a zippo benzint remélem beválik. Egy Tamiya Famo-n dolgozom (tréleres) ,nem piskóta makett :)
Hali srácok, elkezdtem énis modellezni, nagyapám, és apám után, és az lenne a kérdés(lustavoltam átlapozni) hogy ti az elöregyártott dobozos kipattintós maketteket csináljátok, vagy lombfürész+rétegelt lemez, eszterga + faragó kés félét?Van egy 40 éves hiányzo rajzom, és ahoz kellene segitség, hogy hol találhatok rá ilyen rajzokra, vagy esetleg valaki ismeri e.. a hajó: -"BERBICE" 1780 Baltimore Clipper- találtam ilyen elöre kivágott, kipattintós dobozos verzióról pdfet, meg körberajzolós és ugy vágd ki dpfet de sima, rajzot, méretekkel, metszetekkel, nemtaláltam sajnos méretarány ami kellene: M1:50 Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2014.08.22. 09:31:51
"Köszi a választ. Eszembe nem jutott volna Sofix-al lakkozni :) Majd egy gyenge pillanatomban kipróbálom. " Elég sokfajta fényes lakkot próbáltam ki (Vallejo, Humbrol, Tamiya, Revell), ám mind közül az vált be legjobban, ami nem is kifejezetten lakk, ez pedig a Sofix. Hígítás nélkül önthető a pisztolyba, gyorsan szárad, s szép felületet ad. Ha debreceni lennél, adnék belőle egy kupicával.
"gondoltam a régi jól bevált h-100.as szintetikus higító majd megteszi,évekig használtam festékhígításra.Le is ugrottam a boltba venni egyet. Bekeverem,átmosom,erre elkezdte felszedni az alap réteget ,tökmindegy hogy akríl,vagy enamel felületet mosnék át,olyan agresszív mindkettőn." Nemrég egy Rafale póttartály festésénél-koszolásánál gondoltam úgy, hogy a koszolás még jobbá tételéhez viszek fel egy kis művészolaj festéket, majd H-100-ba mártott szivaccsal eldolgozom. Nem csak a művészolajat sikerült leszednem, hanem a Gunzéval készült post-shadinget a panelvonalak körül, s még a Vallejo matt lakkot is! Egyedül a Sofixes réteget nem bántotta. Íme egy kép, ezen látszódik, hogy hol van lemosva a festés, s alatta szépen fénylik a Sofix:
"Lehet valami kevésbé agresszív hígítót kapni ? Tippek? " White Spirit. Jimenez és társai (Lawler, Wilder...stb.) amikor az általuk prezentált makettek festésénél hígítót használnak, az szinte mindig White Spirit. Menj el egy hozzád közel lévő művészellátóba, sanszos, hogy kapható.
"Elnézést a buta kérdésért, de például akril festékre is lehet fújni (mondjuk Very Well spay-re)? Utána koszolni, mattítani mivel lehet (Előbbit pl. temperával, utóbbira ötletem sincs)? " Persze, hogy lehet fújni akrilra is. Koszolni csak mattítás után érdemes. Matt lakknak nekem nagyon bevállt a Vallejo lakkja, simán desztillált vízzel hígítható, és a rétegek száma határozza meg, hogy mennyire lesz matt a felület. Temperával még nem próbáltam a koszolást, ellenben pl. a legendás Forintos Kálmán sima vízfestékkel éri el, hogy olyan fantasztikusan nézzenek ki a makettjei.
Köszi a választ. Eszembe nem jutott volna Sofix-al lakkozni :) Majd egy gyenge pillanatomban kipróbálom.
Petyus: Én a H100-ról áttértem az észter higítóra. Szagra majdnem olyan. nekem bírhatóbb. A lényeg hogy ha higítassz mindent egy fajtával. Nálam az volt a probléma hogy az egyik H-100zal lett meghigítva, a másik meg észterrel és persze összevesztek.Visszamosáshoz én tuti vízbázisut használnék, ha csinálnám, és igen azt desztillált vízzel simán lehet higítani, az meg ugye jámbor :) elvileg a felforralt lehűtött (kb lágy víz) is megteszi szerintem.
Legutoljára egy 348-as Hasegawa Ferrari blokkját, motorját antikoltam: Próbáltam viz bázisú feketével.(figurákhoz vettem, nemtommár hol, de asszem Vallejo. Műanyag "üvegcsében" van felfelé nyitható tetővel. Chaos black a neve.) Befolyatásnál nekem is érdekesen száradt meg. Láttam, hogy nem lesz oké. Visszamosni viszont jól lehet vele, bár nagy dolgokon még nem próbáltam. Általában a blokkot úgy festem, ami ugye nem teljesen sík felület (és még hasznomra is van később ), hogy csattogós matt feketével megfújom, száradás után meg ecsettel a fém színt (itt az aluminium). A trükk meg az, hogy a model master metalizer-jével végigmegyek rajta. az átdobja az alapszínt az alu-n és minél jobban megáll a sarkokban annál sötétebb lett nálam. Ad neki egy kis mélységet, nem lesz annyira homogén. Az elején nem tudtam mit csinál, mert ha nem kapott fekete alapozót, nem történt semmi, de sötéttel aládolgozva, nagyon szép lesz. Ez is kb visszamos. tetszik. Rá fogok állni a vízbázisú festékekre mert nagyon szépen terülnek, szép egyenletes színe van, ha nincs agyon higítva nem is foltos. Plusz a pisztolyt is sokkal könnyebb takarítani utánuk. Nekem a Gunze jött be, csak a kiszereléssel van bajom. 2 réteg egy R34 -es Skylinera az 2 kübli volt. Egy réteggel sosem dolgozok mert vékony nagyon. a lakk szintén. bár 2 amerikai dollárért darabja nem sok ha 10-sével rendelem a Luckymodeltől.
Más: Gator Glue-t ki honnan rendel mert a fenti cégnél már nem találom sajna :S
igen,azt csináltam,hogy ahol lehet visszatöröltem,,de pl befuttatásnál mindjárt fel is szívta a festéket a ecset. Na ez a zippos dolog még akár jó is lehet,van is otthon benzinem. Kipróbálom a napokban.
u.i: lehet megpróbálom a müfészolajjal való pingálást is,még figurákhoz vettem párat,de nem jött be a lassú száradás miatt,ott az akril jobban bevált
+ kipróbáltam a fugaport, homok,sár,por imitálásra. Nagyon bevált. Majd rakok fel képet,nagyon jó a textúrája,és színezhető víz/akrilfestékkel.
Vissza kell törölni ecsettel, MIG is ezt csinálja. Supralux H-100-at használok én és művész olaj higítót, utóbbi nem bántja az akrilt, de az enamelt igen. De olvastam, hogy az eredeti zippo benzin is jó!
segítsetek plz,ha akril festékkel mosom át a felületeket,mivel lehetne elkerülni,hogy foltosra száradjon? kevés alkohol esetleg a desztillált vízhez?
a másik : ezt az akrilos módszert csak azért használtam,mert elfogyott az ENAMEL festékhígítóm. (alapból inkább enamel festékkel mosok át) gondoltam a régi jól bevált h-100.as szintetikus higító majd megteszi,évekig használtam festékhígításra.Le is ugrottam a boltba venni egyet. Bekeverem,átmosom,erre elkezdte felszedni az alap réteget ,tökmindegy hogy akríl,vagy enamel felületet mosnék át,olyan agresszív mindkettőn. Rendeltem makettgyártótól hígítót,de mivel más is jön vele,majd 1.5 hónap múlva fog érkezni,addig meg azért nem állnék meg...Lehet valami kevésbé agresszív hígítót kapni ? Tippek?
-megnéztem MIG afv akril painting&technics (vagy ilyesmi) című dvd-ét,hát én nem tudom ott mivel hígítja a festékeket,de teljesen másmilyenre száradt.( ha jól értettem,sima deszt.víz)
A lövegrögzítőt mozgathatóvá tettem és csináltam egy másik talpfát:
Sziasztok!
"akkor ajánlani tudnám az egyik fajta Sofix padlóápolót, nagyszerűen le lehet lakkozni vele egy makettet."
Komolyan?
Elnézést a buta kérdésért, de például akril festékre is lehet fújni (mondjuk Very Well spay-re)? Utána koszolni, mattítani mivel lehet (Előbbit pl. temperával, utóbbira ötletem sincs)?
Sok a munka, kevés az idő, de a legnagyobb probléma a fórumba járással, hogy az otthoni gépem nem szereti ezt a topicot, s nagyon belassul tőle, s volt már olyan, hogy be is fagyott. Más SG-s fórumoknál ezt nem tapasztaltam.
"nincs is H54! Vagyis van, csak köze nincs ahhoz ami kell!" Sokan hiszik azt, hogy a Dragon tökéletes, s ezért vesznek ilyen maketteket. Jómagam is ezért vettem meg anno a Dragon Pz. IV-esét, aztán nekem is voltak gondjaim vele, meg helyenként megőrültem a túlbonyolítástól. A kedvencem ez volt:
Erre kellett volna felragasztani ezeket a jól láthatóan rohadt apró alkatrészeket, összesen 12 db-ot:
De a dobozban benne van ugyanez az alkatrész már felszegecselve, ámde két darabból!
Olyan érzésem van ezzel az értelmetlen alkatrész bontással kapcsolatban, mintha csak azért csinálták volna, hogy elmondhassák, hogy milyen sok darabból áll a makettjük.
Csövi arany barétom! Merre jártál? Igen, tervezek. Egy földúton fogunk parkolni, szeretnék mellé egy német motorost DKW NZ 350 közepes motorkerékpárral, neki magyarázna két magyar katona az ellenség helyzetéről, amit hírül kell vinnie a parancsnokságnak.
Az eredeti képet nézegetve észre vettem, hogy nem is a kései 44 december utáni vonópad van a páncéloson, hanem a korai. Nosza, gondoltam lecserélem, mivel a Dragon úgy is adta mind kettőt a rajz szerint. Le is faragtam az első verziómat. H45 és H54 alkatrészek összeillesztéséből kapjuk az egészet, de bazz+! nincs is H54! Vagyis van, csak köze nincs ahhoz ami kell! Így faragni kellett másikból, mert amúgy van még 2 felesleges másik fél..... Miután vissza applikáltam a vontató padot, marha nagy hézag tátongott, nem volt mit tennem: hegeszteni kell. Még sosem csináltam, de mindent el kell kezdeni valahol ;D A gyári talpfa nem tetszik, bár nagyon szép és részletes, viszont fára cserélem majd.....
"besárgult a Modelmasterrel fújt autóim 95%-a (az egyik fekete, pont mindegy, nem látszik :)). polírral lehet e vajon fehéríteni rajta?" Sajnos a ModelMaster és úgy általában az enamel lakkok évek alatt besárgulnak. Nem tudom, hogy a polírozás segít e rajtuk, de vélhetően nem. Ha jól tudom, sem a Gunze, sem a Vallejo lakkjai nem sárgulnak be, de ha csak fényes lakkra van szükséged, akkor ajánlani tudnám az egyik fajta Sofix padlóápolót, nagyszerűen le lehet lakkozni vele egy makettet.
Elkészültek a kipufogók, a kályhacsövet elvékonyítottam, és a gyári öntött tartók helyett készítettem másikat lemezből. Hátulról csálénak látszik, némileg direkt, máspedig nem sok mindent láttat majd onnét. Feltettem a vonópadot, 44. december utáni gyártásút. Összeraktam az egyik láncfeszítő kerék házát,alig 6 alkatrészből áll a végleges forma. A makró kihozta az apróbb sorjákat, korrigálom majd.
Ebben a hónapban meg szeretném nézni Pesten a Miniversumot.
Passz, mondjuk Lítium ion elképzelhető de az tuti, hogy nem Lítium polimerről mennek. Én így hirtelen azt az ökörséget mondanám, hogy a sínből veszi fel az áramot de valami mozdonyszakértő felvilágosíthatna.
Igen, de amit Mig fest az már normális méretarány nem azok az óriások, mint a videón. Jobban is tetszik. Mondjuk nem tudom mennyi lehet egy "normális" (kb. mint harcjárműveknél az 1:35) méretarányú mozdony meg vagon ára.