én is többre értékelem az eredetiket mint pl atb-junáááteloon ehehe
opm, mar megvan, de valahogy most tobbre ertekelem az eredetieket:P
Paul Oakenfold - Starry Eyed Surprise [Feat. Shifty Shellshock] tökk kellemes lightos zene
monolake-cern hatalmas zene, nincs rá kifejezés..
Alex Morph - Creatures (Arc In The Sky)
elég minimál zene, de nem olyan minimál mint villalobos, monolake, hanem kicsit lötyögõsebb. olyan ultra-downtempo :) szolid gitár riffek és Sia az énekes csaj neve. olyan füstös-kávézós hangulat, de nagyon jó! a csajnak isteni jó hangja van! asszem az ilyen zenére lehet nagyon jókat dug... khm, szal keverni
amugy most evanscence-t hallgatok, eleg komoly a csaj hangja, es az alap se rossz, bar kicsit eltero a stilus....de teccik
nem szeretnem, mindig az en pofam eg azok helyett, akik ezeket csinaljak (slagerek magyarul anno, de szanalmas volt)
jóan de akor is qrva nagy szám axl elõadásában!! hallotátok már a magyar változatot ????? nagyon nagy loál !!!!! kopp-kopp kopogunk amenyország ajtaján-ján-ján-ján-ján-ján !!! nagyon kész !! meg kel hallgatnotok !! :DDDDD
Na most nagyon lassúzenés kedvemben vagyok: Hybrid - Marrakech
na letöltöttem monolake-momentum-ot..és fantasztikus. idáig. minimaltol kezdve a dub-ig,v az autechre féle kiserleti hangzásokig minden van benne.. és még csak ugy a felét hallgattam meg.
ricardo villalobos - fools garden (black conga). olyan szép h sirni lehetne rajta.
ja, birtam en is
és az eggyik legjobb szám : Gn'R - Civil War mind nagyon jó de ez egy hajszálnyival jobb a Don't Cry és a Knockin on heaven's door a két oan szám amit ha meghallanak mindenki egybõl vágja hogy mirõl van szó :) Paradise city meg olyan heves és qrva jó ! :)) és akkor vanak ezek a lightosak mint Yesterday, meg Patience szal mind nagyon jó a legjobb zenekar ami valaha is volt !!!
az mien gáz már hogy van egy szám ami pl nekem télleg teccik de van egy két alak aki aszonnya hogy gecc, de jó klippje van oszt csak azé teccik neki a szám az iennek ólom kéne a fülébe !!
[GONOSZ!]
ja és magyar kedvenc szám Varga Miki - Europa !!! annyira jó szám !!
hmm, a nem értek hozzát úgy gondoltam hogy nem ismerem a stílus minden alfaját, nem ismerem az alfajok híres elõadóit, stb, de eleget hallottam belõle.
én sem bíráltam az elektronikus zenét,ez távol álljon tõlem hiszen,mint írtam,gyakran járok ilyen partykra. ha ezek nem lennének,sajnos már nem tudnék hová járni bulizni.
pusztán a hangszeres zene és az elektronikus zene összehasonlításáról szólt az eszmecsere. pontosabban arról,hogy melyikhez kell több elszántság,idõ,tehetség,stb. és én ilyen téren jobban becsülöm a zenészeket. mivel mindkettõt szeretem és hallgatom,van összehasonlítási alapom. de talán ez az összehasonlítgatás hülyeség is,mindenki maga dönti el,mi a jobb.
tutom,hogy a dj,aki zenét készít,nem a pult mögött csinálja. nehezen menne neki lemezekkel nyilván vhol el kell készítenie a saját hangjait stb.
és a live act megint más tészta. ilyenkor hangszereket is használnak.
de ha nem szereted és nem ismered a hangszeres zenét,hogyan állíthatod,hogy az elektronikus zene elkészítése legalább olyan összetett feladat,mint az elõbbié? persze meg kellene hallgatnod egy-két ilyen zenét is. 1-2 zene,amiben hallhatod a zene minden szépségét,összetettségét,felépítését: gnr - estranged, pink floyd - dogs, queen - bohemian rapsody , dream theater - metropolis pt2... a dogs egy 18 perces szám,komolyan felépítve,több gitárszólóval és iszonyat lebilincselõ szöveggel. sztem hallgasd meg,ha nem tetszik,akkor is. vagy vmelyik másikat.
én is köszönöm a vitát,jól esett nekem is:) de nem tudom honnan veszed,hogy megsértõdtem?!
PvDtol es AvBtol csakis es kizarolag a regebbi, par evvel ezelotti zenek, mint a For an Agnel, Communication, meg ilyenek. Es ha mar eurotrance, minden idok legjobb ilyen stilusu mixlemeze Slejm Jr Strictly Trance Symphony volt. De ettol eltekintve nagyon tavol all tolem ez a fajta stilus
hátõõ PvD, AvB, és Corsten mondjuk a normálisabb trance-t csinálnak, Alex Morph - õt passzolom, még életemben nem hallottam róla. Gielen már kicsit cinkesebb (bár belõle meg nem vagyok naprakész) Cosmic Gate meg abszolút felejtõs (ha jól sejtem buksi&bráner tolja a zenéit ezerrel)
Szeretnék kérdezni valamit: ti milyen kategóriába sorolnátok õket: Paul Van Dyk, Armin Van Buuren, Ferry Corsten, Johan Gielen, Alex Morph, Rank1, Cosmic Gate és még sorolhatnám. Mert õk nyilván teljesen más zenét játszanak, mint Digweed, Holden, Lawelle stb... , de sztem még is nagyon jó zenét játszanak (lásd: Trance Energy, Sensation, Innercity bulik). Szal vélemények?
azt hiszem én egy hozzászólásomban sem bíráltam a hangszeres zenét, vagy a rockzenét, épp ellenkezõleg, én a magam stílusát védtem veled szemben, és a tévedéseidre próbáltam rávilágítani. a djzés és a zenekészítés két külön dolog, a djk akik zenéket készítenek, nem a pultban teszik, hanem õk is ugyanúgy otthon a studiójukban. a szettjüket kiegészíthetek különféle EFX dolgokkal, de ezek egy kész zenére történõ improvizációk, amivel nem új zenét csinálnak, hanem egy meglévõt egészítenek ki. a full live act más tészta, ott elõre megírt számokat játszanak le, de ezek a fellépések elég ritkák, mert általában egy fél stúdióra vala hardvert kell szállítani, tovább bonyolódik a dolog ha nem egy-két fõs live actrõl van szó, hanem egy olyanról mint pl Zagar, vagy a Yonderboi live actje, a Yonderboi Quintet volt.
egyébként meg vagyok lepve hogy te érzed magad megsértve, pedig te támadtad az elektronikus zenét. én az elektronikus zenén belül szinte mindenre nyitott vagyok. egészen az inteligensebb technotól a törteken keresztül egészen a nu-jazz dolgokig, de azon kívül valóban nem vagyok elég nyílt, viszont nem is szidom a rockzenét, mert egyszerûen nem az én stílusom és nem érdekel, és pláne nem gyártok téves elméleteket hogy igazoljam miért is nem tetszik az a stílus.
amúgy nagyon köszi ezt a kellemes vitát, a témával foglalkozó fórumokon sem nagyon lehet már ilyen jó eszmecseréket folytatni, mert borzalmas a felhigulás a közönség terén.
gyiiiiiik gyere mircre ! melyik volt az a szoba ahol regebben nyomtuk?:??
tudtam, hogy felreertesz:DD csak azert irtam ezt a hasonlatot, hogy egy kicsit belelass, a lenyeg az aranyokon volt, szoval nem hasonlitgatom ossze egymassal a kettot, mert nem lehet. Annyi volt a lenyege, hogy mindketten muveszek a sajat mufajukon belul A masik meg telleg az, hogy mindenki azt hallgat amit akar, de attol mi most nem vitazunk, csak normalisan megosztjuk egymassal, amit tudunk, avagy nem tudunk az adott mufajrol, nem?:D
Mozartot azért elég húzós dolog egy lapon említeni bárkivel is. Õ tényleg nem volt akárki...de megírni egy komolyzenét más dolog,mint megírni egy rockot,és pláne más egy elektronikus zenét.
de tulképp tökmind1 ki mit gondol,ezen nem fog ez a vita változtatni. tehát mindenki hallgasson amit akar :)
de szerintetek tényleg ugyanolyan nehéz elkészíteni egy elektronikus zenét,mint egy hangszereset? akkor miért van jóval több az elõbbibõl manapság?
én sokkal jobban becsülöm azt aki hangszeren játszik..ennyi
dani, vagy pl terry lee brown jr, aki azert mar igen komoly szerzoi, es mixalbum mennyiseget tojt ki magabol:P
robotnyk tulajdonkeppen a szivembol szolt, bar kicsit nyers volt:D Valoban Plastikman az egyik olyan figura, aki legfokepp sajat zeneket komponal, es szerzoi albumokat ad ki, bar jelent meg 1-2 mixalbuma is. Namost az elo fellepesei nagyreszt nem abbol allnak, hogy beall a lemezjatszok moge, es egymasutan pakolja a lemezeket, hanem egy igazi live act-ed ad elo. Eloben generalja az alapot, es eloben tekeri a potmetereket...es mindezt ugy, hogy ha osszehasonlitod az elo fellepesen elhangzott zenet, es utana az albumverziot, megtalalod az azonossagot....ez ket dologbol eredhet, vagy elore betanulta az osszes zenejenek a potmeterallasait, es sorrendjet, vagyis bemagolta, vagy pedig igenis hangszerkent kezeli, meghozza nagyon profi modon...ket mas stilus lesz a ketto, de azert aranyaiban lehet parhuzamot vonni, plastikman olyan az elektronikus zeneben, mint mozart a komolyzeneben. Hybrid elo fellepesei se lehetnek rosszak, a Wider Angle album Live Angle CD-je hidegrazas.
FM, Felre ne erts, nem kotozkodom, csak megprobalom vedeni magam :D Mielott leszukited a latokoromet, mint irtam, nagyon sokfajta, fele zenet szeretek, de leginkabb az elektronikusrol tudok beszelni, az all hozzam a legkozelebb, de ugyanugy meghallgatom Pink Floydot is, szoval en tudok akar kompromisszumokat is kotni, ha eppen Slipknotot is kell hallgatnom (nem szeretem, de havernal elturom, o mast nem hallgat) :D Tudom am ertekelni az igazi zeneszeket is. Emlegettem Zagart, egy dobos (akusztikus), egy elektrogitaros, egy billentyus, es egy dj... namost ezekkel nagyon durvakat muvelnek. Elo fellepesen olyan deep house zenet jatszottak el, hogy siman elfert volna egy terry lee brown jr szettben. Masik a break, mellette csipetnyi jazzy, keves retro, egy keves downbeat... telleg ajanlom A masik, az az, hogy azert a dj-k stilusa is nagyban erezheto, foleg, ha az ember valamennyire otthonosabban mozog az elektronikus zenekben, felismeri azokat a zeneket, amiket a tobbi dj nem jatssza, vagy ha nagy slager, akkor azt az egyet felkapjak (lasd a Tredn-beli Bedrock - Heaven Scent-jet, ami ugyebar Digweed zene, de akkora robbanas volt, hogy mindenki jatszotta. Ez affele, mint anno volt a Cafe delMar, slager volt ugyan, de megunhatatlan mindmaig :D ) Szoval lehet kulonboztetni Sasha prog breakbeatjet, es trance-et, Burridge vegyesfelvagottjatol (breakbeat, prog, house lehetoleg minel tobbszor, es minel valtozekonyabban, sose tudod, mi lesz a kovetkezo ritmus:D). Meg lehet kulonboztetni Holden nagyon komoly trance-et Digweed trance-etol, akar csukott szemmel is:D
De meg mindig sterbinnckin, atbn, es branereken kivul johet minden, ami jo
erre a dj/producer temara felhozhatnám Emmanuel Top nevét.. én öt tartom a vilag egyik legtehetségesebb producerének, ennek ellenére egy live set-et nem hallottam tole, valoszinüleg nem is dizséskedik.. mondjuk nem is a vita fö tárgya amit én itt leirtam,dehát most ehhez volt kedvem lol
igen vannak olyan dj-k akik sajat zeneket is keszitenek.. oket fel lehet fogni mint dj/producer.. de biztos sok olyan van aki nagyon komoly zenéket készit,de djként mondjuk egy teljesen átlagos. részletesebben nem tok nyilatkozni,mer én se zenekészitéssel,se mixelesekkel nem foglalkozok..
-nincs olyan dj,aki saját számokat csinál?? bocs,azt hittem Digweed készít saját számokat is. de akkor kevesebb ennél. én nem írtam,hogy a dj csinálja a zenét.
egyébként lehetnél szélesebb látókörû. van pl egy magyar banda,neve skc. csinálnak SAJÁT zenét,és csinálnak partykat dj pulttal. tehát??
egyébként tisztában vagyok a dj fogalmával, gyakran vezetem le a feszt dnb és breakbeat partykon..jártam egyébként Aphex Twin live act-en is,ha jól emlékszem.
de leírom máshogy:ha hangról-hangra, ütemrõl-ütemre lejátsza vki egy híres gitáros szólóját, simán hallatszani fog rajta,hogy nem az eredeti mester zenél. ez feltûnne egy live act-en is??
tehát most következik a lényeg: én mind2 vállfajban (gépzene,hangszeres zene) vmennyire járatos vagyok. de Te csak csõlátóan a gépzenét majmolod. 1 hangszeren való játszás 1 teljes embert követel meg,ezért van szükség pl 5 embrerre 1 zenekarban. míg egy gépzenét 1 ember mível.
váhháá, te itten büdös nagy tévedésben vagy méghozzá halmozottan. "kiáll a pult mögé és lejátsza azt,amit megcsinált korábban". a DJ nem csinálja a zenét, a DJ már kész számokat játszik le, nem a pulton csinálja a zenét. a producerek megcsinálják a stúdiójukban, masterelik, felvágják bakelitre, a DJ megveszi/megkapja és lejátsza. innentõl kezdve az egész eszmefuttatásod hibás, mert az alapok hibádzanak. ha kiállásról beszélünk akkor vannak live actek is de még milyenek azzal együtt hogy ez a stílus alapvetõen nem színpadi, Plastikman (Richie Hawtin), vagy Aphex Twin például, és hidd el aki ismeri a zenéjüket, az rájuk fog ismerni ha bekötött szemmel hallgatják akkor is. Szóval azért ezzel a dj csinálja a zenét dologgal kiderült hogy nem is annyira vagy tisztában a dolgokkal mint hiszed. ezt a "gép segítségével" dolgot meg továbbra sem értem, a gép nem fogja megmondani, hogy itt bizony hamis a bassline, vagy itt nem jól szólnak a perkák, vagy elcsúszik a lábdob, esetleg túl sok a mély, azt meg pláne nem hogy a track rossz avagy jó. a gép maximum a masterelésnél segít, hogy jól szólaljon meg a kész produkció.
nem ugyanaz a logika!! közel sem!!!! az ember kiáll a színpadra és eljátsza a zenéjét(hallatszik benne az egyénisége,hangulata,ügyessége stb). john digweed meg kiáll a pult mögé és lejátsza azt,amit megcsinált korábban egy gép SEGÍTSÉGÉVEL!! (itt a kulcsszó) persze nem azt mondom,hogy bárki tud ilyet csinálni,ha nem ért hozzá,nem fog menni. kell ritmusérzék,jó ötletek,ügyesség,hallás is valamennyi a keveréshez stb. de egy hangszeres zene,amihez mondjuk 5!! azaz öt! ember kell,más tészta. persze vannak olyan nagy elõadók is,akik egyedül nyomják(pl Jackson,George Michael stb) de õket sem kellene összehasonlítani Digweed-el. MA nincs ilyen nagy elõadó,vagy zenekar 1 sem..szvsz
tehát ha pl Slash(gnr),vagy Brian May(queen) kiáll a színpadra az emberek többsége csukott szemmel megállapítja,hogy õ játszik-e,vagy sem. az énekesekrõl nem is beszélve! ez Digweed,vagy Lawler bácsinál nem épp jellemzõ.
jó, vágom hogy tisztában vagy vele, azért is vagyok így meglepõdve. én nem értek vele egyet hogy könnyebb géppel zenélni mint hangszerrel, ha egyikhez sem értesz, egyikkel sem fogsz zenét írni. amúgy a srácok nem haverok, inkább csak ismerõsök, és nem úgy írják a zenét hogy fasttracker nesze oszt kijön valami, és nem 3-4 ember halgatta meg, hanem a stílusban nagynak számító nevek pörgetik a számaikat. ha a stílus ennyire nem jön be, akkor valszeg nem sokat mondanak ezek a nevek: Digweed, Zabiela, MoShic... pedig ilyen nevek játszák/játszották pl a három srác zenéjét a világ több klubbjában londontól ibizáig. különbségek vannak az elektronikus zenén (most vegyük bele az euro vonalat is, amit én már innen rég kizártam, mert az már pop) belül is mert pl egy atb már gyorsan és könnyen fossa a trackeket, de az azért van, mert pl a csávó kitalál egy loopot, vagy talál egy vokalistát aztán megcsinál vele 2 nagylemezt, ugyanazzal a hangzásvilággal mindenfajta új ötlet nélkül. de pl egy jazzy dnb-t, egy breakbeatet, vagy egy deephouse nótát sokkal komolyabb téma összerakni, fõleg ha a producer figyel a minõségre, és nem az eladott példányszámra gyúr. magától meg a gép nem zenél, ettõl kijelentéstõl totálisan meg vagyok borulva, ott is az ember zenél, az ember csinálja. ez pontosan olyan hibás kijelentés, mintha valaki azt mondaná, hogy egy rockbandában pl nem az ember zenél, hanem a gitár - nem hangzik valami jól szerinted sem, ugye? pedig ugyanaz a logika.
a reason-el én is próbálkoztam,nem sokáig..meg még anno fasttrackerrel,meg impluse trackerrel,de sokat :D vmennyire tisztában vagyok azért a témával, köszi
a csodákat meg úgy értem,hogy az ilyen zenék ugye gépen készülnek. és sokaknak tetszik..és pont errõl beszélek. a haverjaid is megcsinálták azokat a zenéket,amik tök jók szerintetek. meg sztem jó volt régebben az skc is. dehát gép zenél,nem ember. ennyi (megírni egy zenét+hangszerelni komolyabb meló,mint készíteni egy gépzenét géppel,hidd el)
hát azért merész dolog kijelenteni "csodákat mûvel a gép". én magam a Reason-nel próbálkoztam, és kb 2 héten keresztül kínlódtam mire egy 8 másodperces deep house loopot ki tudtam belõle hozni, amire már azt mondotam: ez jó, ebbõl lehetne kezdeni valamit. az elektronikus zenék írása nem loopok pakolgatásából áll, ezt csak azok hiszik, akik zeneszerkeztõ program alatt a dance ejayeket, meg mittomén miket értik. az nagyon messze van tõle, hidd el. a reasonnel, fruity loopsal már lehet valamit kezdeni, de igazán komolyak CuBasek meg hasonló programok, de természetesen a legprofibb hangzás még mindig a harverekbõl jön - mondom ezt annak ellenére, hogy van pár ismerõsöm akik egyetlen szem szgéppel csináltak olyat, ami az elektronikus zenei scene-n belül nemzetközi sikert ért el (Snake Sedrick, Andro, Julez) abban meg tökéletesen igazad van hogy ízlések és pofonok, csak a tévhiteket el kell oszlatni.
In the Air per pill :) Da Damn Phreak Noiz Phunk - Lost and Found