Ja, a kamera szöge meg a zoom elég szûk keretek között állitgatható - pedig néha jól jönne, ha egészen a föld szintjérõl lehetne sasolni a játékot - igy az épületekben bújká lókat elég nehéz megcélozni (persze nem a HE töltetekkel :) )
A házak azok valami baromi jól sikerültek - hihetetlen jó érzés bontani õket. Nem is tudom, láttam-e már játékban ilyen tuti épület sérülésmodellt.
Az eredeti demo-ban csak kicsit lehet változtatni, de pl. ebben a nightcommando-s jeep-es cuccban (#111) teljesen bele tudtam nagyítani és tudtam állítani a kamera pozicióját teljesen szabadon. Ja egyébként a középsõ egérgombbal kell!
Balra, amikor jön az elsõ német gyalagosokat szállító Opel, na a mellett jobbra 2 garázsajtó! A jobboldaliban egy kis német járgány, az ajtót egy Thomsonlövéssel nyisd ki, különben megsérül a járgány. Sok szerencsét!
Nekem egyedüli negatívum az volt, hogy roppant kevés az idõ mindenre. A játék hihetetlen részletgazdagságából adódik, hogy el lehetne szöszmötölni csomó mindennel. Szinte egyenként lehetne felszerelni minden embert, beállítgatni különféle pozíciókba, aknákat telepíteni stb. Itt viszont egy észnélküli kapkodás van az elején mindenkinél, hogy mit is csináljon, kinek mit adjon stb.
Egy igazán pozitív élményem az volt, amikor a legelsõ rohamban a PZIV még egész messzirõl (véletlenül) telibe találta a colonel házát, így rögtön failed lett a küldetés. De!! Nincs vége a játéknak, viszont nem jön több rohamozó német egység. Na itt végre kiélhettem magam. Mindent jó alaposan átnéztem. A fegyvereket, lõszereket. Végre! Sikerült tankolnom, kipróbáltam hogyan lehet egységeket megjavítani stb. Harc közben még sosem volt idõm tankolni, sõt szerelni sem. Jó lett volna ha két küldetés van benne vagy 1 küldetés plusz tutorial. Egy kis laza küldiben szépen be lehetett volna gyakorolni sokmindent.
Nagyon kellemes játék, az már bizonyos... a fedezék koncepció szerintem elsõ osztályú, meg a tankok direkt irányitása is ütõs - végre nem azért vesztek el egy T-34-est, mert az AI hülye, és hátat fordit a rohamozó PZ-knek. Teccik a zsákmányolgatás is, hogy még a páncélosokból is ki lehet szedni a géppuskát, ha éppen arra van szükség. Aztán ott vannak a gránátok is ugye :) Frankón dölnek össze a házak. A rengeteg fegyver is pozitiv, meg hogy lehet zsákmányolni - az ejtõernyõs küldiben például, amikor a germánok flakkal lõnek az amerikai desszantosokra, hamar meg lehet forditani a csata menetét egy szákmányolt gépágyúval :)
Az ellenséges AI egy kicsit gyengécskének tûnik, de hát a mennyiségi fölény az jól kompenzálja ezt az apróságot. Ja, meg hogy nekem nem sikerült billentyûvel scrollozni a térképet - direkt módban (fõleg tankoknál) az egeres görgetés értékes másodperceket emészt fel, ráadásul a tank tornya is elfordul miatta, ami nem mindig elõnyös.
Mindenesetre kell kell kell kell...
Én még nem próbálom ki, szöszölök még a régivel normal módban, de várom az élménybeszámolókat! ;)
Ezt kitömöríteni ide: C:\Program Files\Codemasters\Soldiers - Heroes of World War II Demo\Resource Elvileg nem ír át semmit, ha nem babráltál már vele!
Story and Features: Commando mission! Your 3 person team of commando's is returning from a critical mission to disable a bridge and slowdown a group of german tanks on thier way to the front. On thier way to the evac location they ran across this town where an allied squad was wiped out. After finding a few survivors, the commando's decided to radio hq and move the evac point to the town so they could also get the survivors out. HQ said the area was too hot, so its up to them to clear the town of nazi's. Azt írják, hogy Normalban a legjobb! Tele gyalogos ellenféllel.
Minden jog fenntartva, szóval, afféle hivatalos verzió!
1986-2004 The Codemasters Software Company Limited ("Codemasters"). "Codemasters"® is a registered trademark owned by Codemasters. All Rights Reserved Privacy Policy
Nemtom hogy csak nekem új-e, de azért leírom. Ha direct controlban vagy (end gomb) akkor a kurzornyilakkal te vezetheted a tankot! Majdnem lezúgtam a székrõl mikor észrevettem! Ez már szimulátor :) Ma sikerült a demót 1 emberveszteséggel megcsinálni, úgy hogy a Nebelwervelt is elfoglaltam mielõtt az erõsítés megjött, holnap megnézem mediumon milyen. Nagyon tetszik a játék fõleg hogy oroszokkal és németekkel is lehet majd lenni benne.
Kicsit off, de közel van a témához, sztem akinek a Soldiers tetszett ez is be fog jönni: Wartime Command
Hát attól füg mi sérült! :) Egy lánctalp visszatétel, vagy egy kerékjavítás nem nagy ügy, de a nagyobb hibákkal, azért elszöszmötöl.
Nagyon feldobja az élményt, ha megszerzed a németek jármûveit, hajrá. (Másrészt a saját Shermanodat is javítgathatod, nálam a lánctalppal van a gond általában.)
A Sherman-ban van egy javító csomag, azt a katona kezébe adod és akkor ha egy sérült játmûre kapcsolsz, akkor azt egy idõ után használhatóvá varázsolja. Pl: a csapatszállító, azzal ki lehet menekíteni a colonelt, de ott a garázsban bal oldalt van egy kis német cabrio is, sztem az is megteszi. A garázst nem tudtam kinyitni, de a Thomson-ból leadott sorozat megoldotta a dolgot.
Én is csak onnan tudom, hogy megjavítottam azt azzal komandóztam azt ki volt írva. ;) Mondjuk a motorokban találsz ilyet, vagy a szétlõtt tankokban. Figyelem, ha sz*rrá lõtted vmelyik jármûvet abból már se üzemanyag, se lõszer nem nyerhetõ ki. Tehát csak leamortizálni kell, ha már darabokra hullott, onnan már nem zsákmányolsz semmit.
Elviekben junius 29.-en jelenik meg! ...hmm, az nincs is olyan messze!
Meg volt a kicsike. Easy fokozatban! ;) Azért szívni kellett vele rendesen.
Na a fagyás elõtti állapot: Tankban 80 egység benya (by Palik), 4 ember a tankban, Colonel már elhúzott, a Tigrisek kiszedve, éppen a városba vettem volna az irányt. 5:30 még vissza az idõbõl. :(
Nekem egyszer sem fagyott. Egy zsír új munkahelyi géprõl nyomtam (AMDXP2500+256RAM+GF4MX) és nem volt vele fagyási gondom. Viszont eléggé szaggatott még teljesen visszavett grafikával is, vagy kevés neki a memória, vagy a grafikus kártya túl gyenge (esetleg a kettõ együtt).
- A tankot telenyomtam benzinnel (60 egység), de a tanulság az, hogy qva gyorsan fogy (másrészt azután befagyott a játék). - A tankcsapdákat eddig mindig kikerülték, szomorú. - Viszont a Tigrist 2 bazooka a túlvilágra küldte hátulról.
Tud vki vmit a fagyásról, mert mentés hiányában ez borzasztóan tud hatni.
Ez bennem is felmerült! Mármint az, hogy a véglegesben valószínûleg nem lehet majd a német oldalt választani. Most csak a címbõl következetetek (Soldiers) és nem néztem meg a hivatalos oldalt, de elég valószínûnek tartom. Már kicsit kezd elegem lenni ebbõl a németek=rosszfiúk, szövettségesek=angyalok felállásból. Ez itt most nem ideológia hanem egy 2vhs rts. Itt igazán szeretnénk bármely fõbb harcoló fél haditechnikájával játszani. És itt a JÁTSZANI szót külön kiemelném. Már a Panzers készítõi is panaszkodtak, hogy a CDV kikötötte, hogy nem lehetnek SS egységek a német oldalon. Jújjj!!!! Az oly szörnyû is lenne. Már a Sudden strike-ban is megtíltotta a CDV az SS egységek használatát. Ezért volt minden kiadott MOD dugig SS egységekkel. Valaminek a hiánya jobban felkelti az érdeklõdést, mint a jelenléte. Ha minden 2vh-s JÁTÉKBAN benne lenne minden harcoló fél (német, orosz, SS, NKVD, stb.) akkor ez egy megszokott dologgá válna és nem csapnának az emberek mindenféle felesleges hûhót körülötte.
Nos, ha nem lesz német oldal a Soldiersben, akkor marad a német haditechnika (tankok, fegyverek, ágyúk) pofátlan/arcátlan/gátlásnélküli zsákmányolása :-)
Nekem is az idõvel van gondom. Amúgy ajánlom, hogy olvassátok el a readme-t.:) Pl. az x gomb az examine, az U az use. Szal pl. aknatelepítésnél duplaklikk az aknára az inventoryban, aztán U és már le is rakhatod ahova akarod. Tegnap egész nap ezzel szórakoztam, nem lenne sztem nehéz, ha lenne mentés, de így azért szivatós. Ja, és délután mindig kilépett a játék out of video memoryval... vkinek esetleg vmi tipp?
Na ez az én legnagyobb problémám is. :)
Mondjuk szólni kéne a németeknek, hogy kicsit lassabban támadjanak! :)
Sajna nálam fagy egyfolytába, így elég nehéz. A másik gond, hogy ez lehetne egy 2. vh-s Sims, lehet pepecselni, megpakolni a tankot, átszívni a benzint, egy rakat lehetõség, de itt a demoban semmire se hagynak idõt.
Vki nem tudja mikor jelenik meg ez a "csoda"?!?
minden tankban van 1, valaki bemászik a tankba kidobja, odamész az embereddel aztán kiválasztod oldalt a "szemet" ráklikk a kidobott cuccra(okra), kiválasztod a kannát és átrakod a fickó kezébe, aztán klikk a tankra (csepegõ ikon) tölt 20 egség gázolajat a kannába utánna odaviszed a sermanhoz és tölcsér ikon
"Hát az irányítás egy csöppet bonyolult, de bele fogunk jönni." no meg csak lesznek bill. kombinációk is
Mondjuk beletehetnék a németeket játszható félnek! :)
Amúgy tényleg elég durva az irányítás egy demotól. A pause nem egészen úgy mûködik, mint szeretném, de lehet, hogy csak simán bénázom. Az akció viszont tökéletes! Valami hihetetlen feeling. A távcsövis puska megszerzése, páncéltörõk, mind-mind korrektül vannak lemodellezve. Nagyon jó!
Jöhetne a full. Amúgy amikor bejött a fõképernyõ, kicsit flashpoint feelingem volt a graftól, aztán megszoktam. Kiváncsian várom a fullt. A Panzersnél szerintem mellesleg a DRvsAK is jobb ... (Csak tudnám feledni azokat a fogaskerekeket szereléskor, meg a bugyuta hangokat, animokat a Panzersnél ...) :()
Az aknát berakod az inventoryba vagy a katona kezebe rakod , igaz akkor lassabban fog menni. Aztan jobb oldalt van egy olyan ikon hogy drop, ez hasznalhato az osszes aknanal, es granatnal , ahova le akarod rakni az aknat oda kattintasz a droppal. Ezt most jol megmagyaraztam :)). De csak akkro lehet eldobni, lerakni barmit is ha a kezeben van. A municiot ugyanugy rakod a tankba mint, ahogy kiveszed szerelo taskat vagy az uzemanyagkannat. Kis szem, katt a tankra es aztan ket kattintas arra, amit at akarsz a tankba pakolni.
Én is egy egyórás session után vagyok túl! ;) Hát az irányítás egy csöppet bonyolult, de bele fogunk jönni. Viszont az összetettség elképesztõ, a fegyverek sokasága és a taktikák varióciós lehetõsége ... tényleg jó. Viszont, ahogy itt már sokan írták, ez az demoba egy kicsit sok lett. Még örülünk annak, hogy milyen jó a tank, azt már jön is az ellen. A colonelt kisebb csodával 9:00-ig kimenekítettem, simán. Elkaptam azt a csapatszállítót és annyi is volt. Azt kaptam a német tankoktol. Kérdések sora következik: - térképet hogy lehet forgatni - ott baloldalt felveszem az aknákat, de nem tudom hogy lehet õket telepíteni (másrészt, szerintem a gyalogsággal semmi gond, de a tankokat csapdába kell csalni ahhoz, hogy páncéltörõkkel lekapjuk õket - ezen dolgozom. - "A Shermanba tárazzuk be a 76mm-es AP (páncéltörõ) gránátokat, és fûzzük be a hevedereket a gépfegyverbe." Ezt vki legyen szíves fejtse ki, mert nem is találkoztam ilyen dolgokkal. Még jelentkezem.
Több órás játék után :))): Szerintem ezen a terepen csak a gyalogsagi aknaknak lehet szerepe. DE azokat is az uton kell elhelyezni, de ellenuk szinte felesleges is , a gyalogsag szerintem annyira nem veszelyes. A fõ gondot a tankok jelentik. A tankok elleni aknakat pedig messze kene lerakni, hogy a tankok belemehessenek,mivel a varos szelerol mar lonek a tankok szoval sem ido sem ember szerintem nincs arra, hogy egy emberrel aknakat telepitsunk. A nemet tankok nagyon erõsek szerintem csak oldalrol erdemes oket loni akar a shermannal akar a takelharito loveggel, ellenkezo esetben a colonel meghal. Meg egy jol hasznalhato fegyver a valrol indithato tankelharito granat , oldalrol 2-3 loves tankoktol fuggoen es a katonak kiszallnak belole. Ha a tank oldalara sima granatot dobsz akkor a lanctalpa megserul, es akkor mar nem mozog. A molotov koktel nalam nem jott be, egyenlore:). Mielott jonne a ket nemet tank azelott jon ket katona a kotelekbe, akiket lehet iranyitani , igy 5 fore duzzad a letszam. Barmilyen utantoltes, a tankokhoz vagy a loveghez ugy mukodik, egy x-et kell nyomni es aztan katt az adott jarmure. A benzineskannat és a szereloladat a figura kezebe kell adni az inventory-s rajznal. A szereles egesz gyorsan megvan, a benzin toltogetes viszont eleg lassu:(. Mar parszor sikerult a colonelt kimenekiteni. De utana ismet nehez a jatek, mivel hogy le lehessen szedni a nebelwerfert le kell szedni 3-4 tankot + 20 gyalogost, akiknek egy resze mar a hazakbol lodozget. Ja igen, mikor megjon az utanpotlas azonnal balra tereljetek a tankokat kulonben siman szetlovik oket.
na végre rájöttem mit hogy kell feltölteni, elég körülményes mindíg keresgélni az embereim közt, aztán klikkelgetni a pakolászásnál, igazán remek játék csak az irányítás lehetne 1cerûbb
egyáltalán nem ez a gond, hanem épp az hogy elég optimizálatlan nehézségre-könnyûségre.. nemigaz, hogy pont az elõbb 1 rohadt nebelwerfer porig bombázza az egész falut, és lehetetlen eljutni odáig tankkal is, mert mire odaérsz már szarrá bombáztak, akármerre mész.. lassitás nélkül lehetetlen végigvinni, lassitással is szörnyen kapkodni kell.. az elején hagyhattak volna még 5-10 perc szünetet, amialatt szépen aknázgatunk, helyezzük katonákat, stb. tényleg 80%os demó, remélem ebbõl azrét visszavesznek, mert ez így irdatlan hardcore, hajtépés. De amugy a game jobban tetszik minta Codename: Panzers, sokkal élethûbb, és filingesebb az egész, az eddigi legjobb II.vh-s RTS! Remélem mûvelnek valamit a fullig..
Azért szó mi szó, easy módban se semmi ez a játék, ami nem rossz jel. Sztem most még sokaknál (így nálam is) az a gond, hogy még túl sok az új dolog, meg kell tanulni kihasználni a cuccokat és beleszokni a játékba. Összességében: #1 RTS!!!
Hogyan lehet elöhivni a benzines kannát??????
nah erre voltam kivancsi.. mar a hajamat tépem lassan. megvolt, elmenekült a commander, scak tisztogatni kell mostmár.. egy mentés most nagyon nagyon jól jönne.. úristen de nehéz demó lett ez
hogy a tökömbe lehet kihozni a sebesült colonelt abból a rohadt házból, bele a truck-ba?? ittvagyok a cél elõtt és baszik menni bakker...
hagyjad, felesleges! hajszálnyira voltam a kommandant megmentése elõtt, és egy tank lekapott, eddig meg izzadtam.. van egy jobb taktika rá, felesleges mesterlövészkedni
Nekem nem jön be ez a mesterlövész puskázós játék. Akna telepítésre meg még gondolni sem tudok. A gyalogosokkal nincs is tul nagy gond, lelövi a tank géppuskája és a fedezékben levõ emberek. Tankolni még mindig nem tudok. Kiraktam a tankból a kannát és eltünt. Nem mintha lett volna idõm benzint töltögetni. Az inventori használat közben nem lehet megállítani az idõt, pedig elég pöszmötölõs dolog kicserélgetni a felszerelést a ládában találtakkal.
Nálam fagyogat a játék, amióta visszavettem a felbontást, meg miegyebt lefagy!
néha mákra alapoz, nem mindig ugy jönnek a német egységek, ahogy itt. egy rohadt save elkelt volna azért.. meg nálam azt a rohadék német Truckot is MINDIG kilövik az elején, irányitani nemtudom.. hogy rohadt életbe tudo ma garázsból kihozni azt a csotrogányt?
Találtam egy kis leírást a demo-hoz. Azért másolom ide mivel még a készítõje sem tudta végigcsinálni, de mindenképpen továbbjutott mint én, na meg egy csomó olyan dolgot leír benne, amire én nem is gondoltam (mesterlövész puska, akna telepítés (kölön gyalogsági és tankelhárító), lõszerválasztás ágyúkhoz, szerelés, benzintöltögetés, stb.)
Na lássuk dióhéjban:
A misszió célja a házban lévõ szerencsétlen sebesült egy darabban tartása, majd evakuálása.
Játék indul - Backspace (v. pause) lenyom. A 2 Thomsonos csókával beugrunk a Sherman-be, miközben a Garandos sráccal elkezdünk futni a Coloneles háztól balra található (legbalra) dobozig (szem ikon). Közben a tankkal beállunk kb. az ágyú mögé, de a fal takarásába. (Jó hely még az út is.) Vigyázzunk, hogy senkit ne üssünk el!!!
Elvileg a Panzergrenadierek most szálnak ki az SdKfz 250-esbõl a városban, és nekünk még van idõnk a meglepetés elkészítésére. A Shermanba tárazzuk be a 76mm-es AP (páncéltörõ) gránátokat, és fûzzük be a hevedereket a gépfegyverbe. Ha mindent jó csináltunk, még van kb. 2 egységnyi üzemanyag, ami jó lesz a manõverezéshez. Mindeképpen állítsuk a tankot hold fire, és hold pozition-re, különben hamar kilövik a tárat. Ha nagyon rohamoznak a gyalogosok, és mégis átjutnának, akkor géppuska, és "fire at will"
Közben a Garandos skac elérte a ládát. Nini! Egy Lee-Enfield mesterlövész puska, és sok-sok akna. A Garandot dobjuk el, Enfieldet vegyük fel + 2 HK aknát, és amennyi gyalogság elleni akna belefér.
Spuri a kõfal nyílásához. Itt szórjunk le 2-3 gyal.aknát (kézbe kell venni az inventoriba, majd drop - lefelé mutató görbe nyíl - a kívánt helyre. Ha ez megvan, akkor az utat is aknázzuk el. Fincsi SS-pörkölt lesz! :) HK aknákat is az útra! Ha még maradt gyal.akna, akkor azt az út mellé jobbra (ládákhoz)
Azonnal rohanjunk vissza a Pak40-es elé, és váltsunk Lee-Enfieldre. A motorosok kb. most jönnek. Kicsit Sniperkedjünk! (Értsd: CTRL-t benyom, mindenkit becéloz + likvidál aki jön.) Aki átjutna a zárótûzön, azt megeszik az aknák. Mindenkit sniperezzünk le, akit csak tudunk!
A nagy gyalogosroham után/közben megérkezik a városból (bal oldal) egy PzIV-es is, illetve 2 Panzerfaustos csóka. A sorrendet már nem tudom, de ha a Páncélöklös srácok jönnének elõbb, akkor még a város falainál le lehet õket mesterlõnni. :)
És megjött az elsõ keményebb ellenfél: a PzIV-es, egy SdKfz222-essel kísérve. Elõbb mindig a "kemény célpontokat" kell bebüntetni. Szóval az eddigi sniperessel iszonyat nagy sprint a Pak40-eshez. AP gránát betáraz. GYORSABBAN!!!
Ez egy eléggé szivatós rész. Figyelni kell rá, hogy a Pak-os gyerek is túlélje. Jelöljük ki a tankot, és a Pak-ot is. CTRL+egérrel célozzok be a PzIV-es és lõjjük ki. Utána az SdKfz a soros.
Az ott fent a városban...ajaj...egy Párduc.
Szálljunk vissza a 3. emberünkkel a tankba. Elvileg él még mindenki, és van egy lélegzetvételnyi idõnk amíg a cica ideér. Látva a benzinárakat a tankolás mint opció kiesik. Itt jön a kedvenc részem. Az egyik emberrel (aki gyors) ugorjunk ki a tankból. Stirroljuk meg és hopp - ott egy benzineskanna! Gyorsan vegyük kézbe, fussunk el a kilött német jármûvekig, és szívjuk le a benzint (kis csepp ikon). Utána a Shermanba töltsük bele. Ezt ismételjük addig, amíg csak lehet. (Nem jön a Menyus) :)
Ha mákunk van, akkor a Párduc elkezd szerencsétlenkedni a jobb oldali répa (dark kedvéért kukoricabúza) mezõn. Ha jók vagyunk pont oldalba lehet lõnni a Shermannal, amelyik most már kellõképpen mobil. Én ennél a résznél megjavítottam a Párducot (kulcs a lábtörlõ alatt, szerszámosdoboz meg a Shermanban).
Vígan átpakoltam az embereim. Már éreztem a gyõzelem ízét a számban.
És akkor telibekapott a Nebelwerfer, és mindenkit megölt. :)
Remélem azért ez a leírás elég ahhoz, hogy mindenki elkezdje a játékot. Ja, ez volt az EASY fokozat! :)
Kösz, az utántöltés mûködik vhogy, mert én a sz*rrálõtt tigrisbõl nem tudtam kinyerni a nedüt! ;)
Én azt hittem, hogy jött egy újabb katona akit irányíthatok, de akkor lehet, hogy tévedek. A csihi puhu vége felé, amikor megjön a PzII és a Párduc tank és meleg lesz a hejzet. Az egyik hátsó katonámat tudtam irányítani. Ezt gyorsan beültettem a hátsó tankelhárító ágyúhoz. Na ez elintézte a PzII-est, de ez sem segített már rajtam. A Shermanom romokban volt, bár a Párduc is lefüstölt.
Javítani lehet valahogy? Sikerült az elsõ német tankot (PzIV) mozgásképtelenné tennem, azt is jó lenne megjavítani, bár katona is kellene akiket beültethenék a tankba.