2.vhban a helyzet értékelése kb egyenlõ a számolásal mert msáhogy nem tudsz értékelni..., ha neked kell számolni ezt is az se jó ha megcsinálják helyeted azse, nem értelek titeket :P
nalátod, tma-t meg nem te cisnálod akkor dw viszonylatban máris nem realisztikusan játszik... :) amugy jo hogy mondod , engem is borzasztóan idegeistett ez hogy a hightech technika korában papiron vonalzoval számolják az irányokat és sebességeket..., érdekes...
nem, én a véleményem montam el hogy mirét jön be nekem jobban a sh3 mint a dw, baj? :) amugy abban igazatok van hogy lehet a megfigyelõk auto-n tul pontosak, bár én még iylet nem tapasztaltam, de nem is nyomtam még olyan sokat vele hogy iylesmi elõjöjjön, amugy szvsz ez simán javitható lenne egy patchben, elgalábbis szerintem 8az más kérdés hogy fogják-e javitani vagy nem :P)
de azért mond meg õszintén, modern tengeralattjárónál nem röhejes hogy papiron vonalzoval kéne számolgatni? amikro eg yiylet egy számitogép szeirntem nagyábol max 10sec alatt számol ki, szerintem... :)
tény de ettõl még szeritnem reálisan is igy van, mert 2. vh-ban a sonár (fõleg eleinte) ugye még nem votl tul fejlet igy elginkább vizuálisan ment a felderitás, vagy beazonositás, etc ha már sonáron megmutatta irányt
Nem tudom , hogy röhelyes-e , de 10 éve még papíron ill. spec vonalzókkal számoltam lõelemet pedig akkor is voltak már szg-ek , mégis azt használtuk (és nemcsak mi , tõlünk nyugatabbra is) . Persze azóta mindent átvettek a szg-ek , de nekem is furcsa azért egy kicsit .
Hibákat egyébként lehet találi mind a kettõben (nem is keveset ami a realisztikusságot SZERINTEM(!!!) fölöslegesen rontják de ettõl függetlenül mind a kettõt nagyon jónak tartom . Lehetne elmélkedni a "renow"-os "bevásárlás"-ról az IFF-fel felszerelt fedélzeti lg.kezelõkrõl , a fegyveres tisztrõl a figyelõkrõl vagy akár a DW idõnkét végtelenül ostoba AI-járól , de szerintem ezeken fölül lehet emelkedni és lehet ÉLVEZNI a játékot nem az apró - idõnként bosszantó - hibákon rágódni . Kinek mi jön be , nekem szerencsére mind a kettõ , úgyhogy nyomom mind a kettõt , a CS pl. nem jön be azzal nem foglalkozom , ennyi .
Nem lehet összehasonlítani a DW-t az SH3-al, csak azért mert mind a kettõben vannak hajók. A DW egy sokkal összetettebb és realisztikusabb játék, az SH3 pedig inkább a nagyközönségnek készült. Ettõl függetlenül mind a kettõt imádom és tökéletesen kiegészítik egymást. De az már biztos, hogy a DW marad fent a vincsimen tovább, egyszerûen csak azért mert sokkal nagyobb kihívás, és hosszú távon jobban leköt.
egyébként meg inkább örüljünk, hogy két ilyen nagyszerû játék is kijött egymás után, van amikor éveket kell várni, hogy valami értelmes hajós/tengeralattjárós program megjelenljen
errõl beszéltünk idáig de mindegy, a dw NEM realisztikusabb mint az sh3 max bonyolultabb a korszak miatt, szerintem..., a kettõ emg nem ugyan az... :)
Egyetértek... aki a gyors akcióra vágyik annak jó a SH3, akinek meg sok ideje és türelme van annak ott a DW meg az elõdei. A Sub Commandot én is az Enigma Risding Tide-al játszottam párhuzamosan, így nem untam meg a harcot és a pepecselést sem.
Azért bátorkodtam a DW és az FC között "párhuzamos" felfedezni,mert korábban egy megjelenés elõtti cikkben olyat olvastam,hogy a DW az FC utódja lesz. Mivel,mint késõbb kiderült inkább szimulátort csináltak,így ténylegesen "elcseszték" azt a stratégiai játékot,amiröl ovastam! A másik dolog,hogy a "mission editor" egy az egyben a FC-böl lett valahogy átvéve,teljesen ugyanaz! Na mindegy,tehát akkor tovább kell várnom a Fleet Command újabb változatára!
Mit nevezel realisztikusnak? Azt, hogy bedöglenek mondjuk a torpedók? Hogy a személyzet elnéz olykor egy-két dolgot? Hogy a tengódon olykor meghibásodnak fontos gépek? Hogy a fegyverek, a hajók, a berendezések szimulált mûködése megfelel a valóságnak? Vagy hogy a tenger, a környezet, a hajók, a sérülések, stb. ábrázolása realisztikusabb?
én nem modntam hogy sh3 realisztikusabb de azt se hogy ekvésbé azt, mind a két game a maga korszakába illõen realisztikus..., unrealisztikuságnak sh3ban amx anyi van amit emlitetek hogy tul pontosak a megfigyelõk de ez simán javitható..., ezen kivül szerintem mind a két game realisztikuss (realisztikus nem egyenlõ a bonyolultságal, mielött megint közli valako hogy dw bonyolultabb)
Nem tudom hol olvastál ilyet, de a játék alapból tengó-szimulátornak indult, tehát a 688(i) ill. a SC utódja ilyen téren, az FC folytatásáról szó sem volt. Az, hogy a küldetésszerkesztõ az FC-hez hasonlít nem jelent sokat - az SC-ben is ezt láthattuk viszont...
Emlékszik még valaki itt a 688-ra? Ti sem lehettek mai csirkék. Nekem az még azon a gépemen volt aminek a winchestere 10 Mb-os volt. Az akkor hatalmasnak számított!! Maga a gép 120.000.- forintba került. Az átlag fizetés meg 3500 forint volt.
ja meg egyébként ilyen jellegû szimulátor magyarására nem igen volt példa valaha a történelemben, és nem is lesz... mert mi a francnak lefordítani a szakszó angol szavakat amikor magyarul is szakkifejezés lesz belõle... amit lehetne csinálni hogy magyar nyelvû manulat ír valaki hozzá, de 5-6 embernek megint nem érdemes
egyszerûbb megtanulni angolul, mint megvárni hogy valaki lefordítson egy 600 oldalas manuált :)
Ez már bizony így van. Nagy igazságokat mondtok. Fõleg kiskorúbéz.. Neki biztosan lesz még rá ideje. Annak, akinek nincs annyi hátra, mint amennyi kiskorúbéz...nak eltelt, annak akkor marad a tapasztalati út. Rögös, de járható (még). Na meg itt vagytok ti is, akik biztosan segítenek, ha elakadok itt-ott. Persze azért volt már rá példa a történelemben, hogy valaki (többek) lefordította a "Háború és békét" is, pedig az többezer oldal volt. Egy kis anyagi biztatás biztosan hozna eredményt, nem gondoljátok? Mondjuk egy kiadó, vagy egy viszonteladó, hogy adjon egy kis pluszt is.
Mindenesetre szívesen segítünk ha elakadsz valahol. A manualról csak annyit: a legjobb, ha megszerzed és elolvasod Tom Clancy-tõl a Vörös Vihar címû könyvet. Az alapok benne vannak.
Így mindenki jól jár, fordítani sem kell, Te pedig megtanulod az alapokat, és közben még jól is szórakozol (feltéve, hogy szeretsz olvasni).
Igazából a DWvel is lehetett volna kaszálni sok pénzet, de ehhez kellett volna pár dolog. Például szebb grafika. Mert az sc ápdétolása már kicsit kevés. Lehettek volna emberek benne mint az SH3ban. No meg dinamikus hadjárat, úgy bele a közepébe mondjuk a hidegháború, vagy egy 3. világháború. Igy viszon csak egy kicsi rétegnek nyújt örömet, ami viszont egyenlõ a pénzügyi bukással. Kétségtelen hogy van annak is egy hangulata, mikor a farkassal cserkészem a csávókat. De lenne benne még bõven hangulati elem. Pl a repcsiket nem kellett volna belekeverni. Ami meg az SH3at illeti tetszik az is, de igazából az embereken kivül minden mást már megkaptam anno az aces of the deep ben :) Az mekkor game volt akkor! hullámzó viz, lefolyó viz a periszkópról... asszem ezt még a dinamix csinálta nem? Vagy keverem a vörös báróval :) Kéne egy igazi elsõ vhs repcsi szim is
Hello!
Meg tudná valaki mondani, hogyan lehet a hajóról felsuálló helikoptert arra utasitani, hogy viszgáljon át egy adott területet persze ha van ilyen funkcó a játékban????
Közvetlenül csak útvonalra , bólya ill. támadásra (torpedó ledobásra) tudod utasítani , elvileg magától is keresgélne , de nekem még soha semmit nem talált meg magától .
Kinek , hogy . Nekem a graf bõven megteszi (99%-ban vagy valamelyik mûszert bámulom vagy a térképet) így nem hiányoznak az emberek sem . Ami nekem nem tetszik az apró kis baromságok pl. az .50-es gpu-k csak manuális vzérléssel mennek , a heló tényleg lehetne egy kicsit kezelhetõbb is az OHP-rõl és igen egy dinamikus tényleg jó lett volna . A repcsik egyébként nekem nagyon bejönnek , jó lenne ha késõbb bedobnák az orosz oldalt is .
ja tököm kivan már a grafikamániás dumával, amikor mondják,- hogy ilyen meg olyan rossz a grafika, és ezerszer jobb ennek meg annak... (és általában az ennek meg annak, az valami gagyi üres játékot fed amiben csak látvány van) Nekem a DW grafikája tökéletesen megteszi azt ami a funkciójához kell, és elég látványos is... a belsõ nézetrõl meg ugyanazt tudom mondani, amit már írtam egyszer az sh3 al kapcsolatban, hogy amikor megnéztem sh3 ban, nagyon szép volt meg hangulatos, de aztán rájöttem hogy egy szaros mûszerre se lehet onnan kattintani, pedig örömest elkezdtem volna összevissza huzogatni a karokat meg forgatni a szelepeket hogy felfedezzem a mûködésüket... szóval látványos volt, de 5 perc után ugyis mindenki rájön hogy csak egyszeri élvezet aztán annyi, mint mondjuk egy játéknak az introja, amit ugyis csak egyszer néz meg az ember
Yepp, milyen poén lenne, ha ezzel kergetném a Seawolfokat...
Sajnos, a hajóról irányítva a helikoptert, csak szonárbójákat/torpedókat lehet dobálni. Átveszed az irányítást a helikoptertõl, meghatározod, hogy hová dobjon bóját, bízol benne, hogy találsz valamit. Nekem is hiányzik, hogy így nem lehet a helikopter merülõ szonárját használni.
Én szívesen venném, ha raknának bele vezethetõ rakétahordozót is... És az orosz oldal fregattjaival is szívesen megpróbálkoznék.
Rakétahordozót (SSBN-t)? III. Világháború feeling? A rakétahordozók gyak. annyit tesznek, hogy kifutnak az anyakikötõbõl, majd jól elbújnak valami félreesõ helyen, és várják az indítási parancsot, ill. az õrjárat idejének lejártát.
Véletlenüle nem a robotrepülõgép-hordozó (SSGN) hajókra gondoltál? Végülis az oroszoknál ott az Oscar II. és az USA-nál most már az Ohio SSGN...
Az orosz felszini és légi egységek nekem is hiányoznak, de legalább lesz mit várni a DW2-tõl. ;)
Anno mintha készülgetett volna egy "Boomer" (???) nevû progi ami ilyen tengókról szólt volna , eltünt a süllyesztõben ?
Nem feltétlenül kellene atomtölteteket hordoznia a játékban... Hiszen gondolom az sem véletlen, hogy az atomtöltetû torpedókat nem modellezték a játékban (és más játékokban sem).
Ezzel csak 1 probléma van: nincs nem-atom töltetû SLBM rendszerben. Manõverezni pedig nem nagyon kell, feljön szinte bárhol indítási mélységbe, oszt rászabadítja a világra az apokalipszist.
Hagyományos robbanófejek bevetésére robotrepülõgépeket szoktak alkalmazni, de azokat a Los Angeles Imp. és a Seawolf osztály képes indítani VLS csövekbõl, illetve most már lesz direkt SSGN, az elsõ négy Ohio átalakításával.
Igen, ez így igaz. Én végül is oda akarok kilyukadni, hogy szívesen játszenék rakétahordozóval, de nem nem ragaszkodom, hogy a küldetés nukleáris tél kivitelezése legyen. Tehát a játékban el lehetne vonatkoztatni a valóságtól.
Ha jól tudom a 688 is hordoz nukleáris robbanófejjel ellátott Tomahawk-okat, de ezt még egyetlen tengós játékban sem modellezte senki, valszeg nem is fogják.