Szinte biztos, hogy kicsi a váz. A nyeregcső nincs túlságosan is kihúzva? Mert ha a jelnél tovább van engedve akkor simán letörhet a francba, sőt...még a vázatis eltörheted. Nem tűnik az ott túl egészségesnek nekem...
Max valami új stucnival tudnék játszani. Akkor zavaró csak igazából, amikor táska van rajtam, amúgy lépcsőzni is tudok vele, legalábbis hármasával megy.
Hát figyelj, nagyjából ezek a bringák egy "súlycsoportban" vannak, azt választod, amelyik jobban tetszik, kényelemebben ülsz rajta. De a CTM Terrano 2.0 belefér amúgy a 100k-ba? Mert ha igen, akkor azt vedd meg szerintem.
Elvileg akkor jó a bringa(montiról tudok nyilatkozni csak), ha a kormány és a nyereg egy síkban van körülbelül. Igen, valószínűleg kicsi már neked ez a váz.
kisbesi #21506 : Na közben megnéztem a környékbeli bicós boltot is, mert a Decathlon nekem messze van kicsit és ha valami lenne a bicóval nem lenne jó ide-oda menni, a Boltban 4 bicót ajánlottak ezeket :
Ha még aktuális a bicó kérdés. Én februárban vettem egy ilyen Kross-t. A 2014-es változatot Napi használatban van, ár/érték arányban szerintem jó választás. Főleg városban használom, de jól teljesít terepen is, mert a hétvégéken azért néha meghajtóm a közeli erdős, dimbes-dombos részeken. Ja, első nap mindenképpen pedálcsere mert valami katasztrófa műanyag pedálja van gyárilag.
kisbesi #21502 : igazából semmilyen tapasztalatom nincs bringa ügyben :) RAZOR27 #21503 eddig csak sima váltós Montiaim voltak, de havernak Marokváltós és nem tom valahogy bejött :D régen mindig gondom volt a sima váltóssal de ne valami full drága váltót képzelj el hanem sztem olcsóbbat :D remélem ez jó lesz majd próbálgatom aztán hanem jön be akkor cserélném csak :) Blum #21504: fentebb leírtam Razornak :)
Miért akarsz marokváltót? Undorító egy találmány...
Csak azért írta kisbesi kolléga, hogy nem marokváltós, mert el van írva az oldalon. Nem azért mert hiányosság, félre ne értsd. Nagyon is jó az a váltókar rajta, ha szépen be van állítva. Ha csak nincs valami titkolt fétised a marokváltóval szemben, én azt javaslom hagyd meg a klasszikust rajta. Kényelmesebb, pontosabb, gyorsabb.
Szerintem ez a bringa megéri az árát így ránézésre. Ha nem vagy márkahű vagy ilyesmi, akkor a leírt igényeidnek megfelel.
Kicserélni nem nagy dolog, két bovdent kell csak áthúzni és persze feltenni a kormányra. Hogy mennyibe kerül, azt nem tudom. Ebike-on néztem Sram marokváltót, ott csak ilyen drágábbak vannak, de szerintem léteznek olcsóbbak is.
Én szétszedném a féket, megpucolnám hígítóval vagy benzinnel, persze nem ráborítani, csak éppen hogy, majd lecsiszolnám a felső réteget. (Olvastam olyat is, hogy bele kell tenni egy napra a betéteket hígítóba és az ki tudja belőle szedni a zsírt, olajat és koszt. Nem próbáltam, felelősséget nem vállalok érte.) Tárcsát szintén ugyan így. Hígítóval lepucolnám.
Abban mekkora zsákbamacska lehet ha Kinai webshopból rendelne az ember komplett féket? Mert "eredeti" simanonak látszó első hátsó olajos fékszettet láttam 56 dollárért ingyen postával. Simano 533ast ha jól emlékszem #21419 erről lenne szó
Most akartam írni, hogy avid bb7-est kapni olcsón, és azzal tényleg semmi macera, meg esőben is fog, de látom eléggé felment az ára. Én még valamai 11 vagy 13k-ért vettem.
Amúgy nekem a régi biciklimen Avid BB7-volt, mostanin Avid DB1- utóbbi iszonyat rossz, pedig olajos. Nyekereg az első fék terhelés függvényében főleg kanyaroknál.. :D Ötletek hogy ne nyekeregjen. (nem kenem be a tárcsát olajjal az tuti.)
Az igazság az, hogy ilyen árkategóriában a Trek, Merida, Cube és hasonló márkáknak főleg a nevét és a vázát kell megfizetni, a bringa komponensei, hát hogy is mondjam, elég ratyik, valljuk be. Tehát főleg Tourney, Acera, Altus, nem a megbízhatóságukról híresek sajnos.
A rockrider 500 jónak néz ki, villa valóban rejtély, de szerintem szét nem fog esni, 160mm-es tektro féket el kell bírnia. Aki írta róla a leírást az valószínűleg még nem ült bringán, hiszen a képeken nem marokváltó van, hanem "normál" váltókar. És ha e mellett döntesz, akkor szerezz rá egy normális markolatot, mert az iszonyú kényelmetlen lehet.
Bár, hogy érdemes-e ennyi pénzért tárcsafékes bringát venni, azt kétlem, inkább ez ilyen vakítás, egy egyszerű "V" fék veri ezeket a tárcsafékeket és szinte nem is igényelnek karbantartást.
kisbesi #21481 jah igen sry azt kellett volna :) ldavid #21482 Igazából csak néha napján használnám pl. ilyen jó időkben meg valami olyat ami sokáig bringa marad :) amiket linkeltél abból a Merida Crossway 10-V 2015 a legtetszetősebb számomra. RAZOR27 #21487 húú ezekből az első 2 bejövős
1 hét alatt sikerült összeszednem 2 defektet.. :-/
pár monti, a magyar aszfalt ellen :D cube Kelly's GT
de szerintem jobb dekatlonosokkal is nyugodt szívvel belevághatsz. Egy jóbarátom csapott le egy előzőéves rockrider 500-ra -vagy valami ilyesmi néven fut- 75ért vette, teljesen korrekt megbízható gép. Elsőre én is csak pislogtam hogy mégis hogy merészelt ott bicajt venni, de meglepően jó, azóta se volt gond vele. Terepen is jól teljesít.
azok is használhatók, persze (messze jobb egy filléres tescóstól), de 60-70-nél többet nem érdemes értük adni. ha 100-at rászánnál akkor már jobbakat is kapsz nagyobb gyártóktól pl. gepida, merida amiknek a váza már jobb minőségű
meg attól is függ milyet szeretnél. városba (ha nem kimondottan városi bringát akarsz) egy fitness vagy tracking, esetleg cross ha terep is előfordulna néha. decathlonost akkor vegyél ha csak néha napján használnád, vagy még akkor se.
Hello Nem tudom, hogy jó helyre írok-e de mást nem találtam, gondoltam most kicsit bicóznék na de mivel... Nézegettem a decathlonban és a Bicajozz.hu is a bringákat de mivel nem értek hozzá így profibbak segítségét kérném. Kb. 100.000 szánnék rá, városban hobby célra lenne :) ajánlatok? és újonnan szeretném
Nekem a sima Deore van, nem az XT. Teljesen meg vagyok vele elégedve. Egy rendes valamire való hajtómű csilliókért van, de megéri megvenni. Nyilván felesleges olyat venni, hogy a hajtómű többe van, mint a bicó összes többi része. Használtan nézegess, lehet kapni jókat, jó áron.
A kazettás hátsó agyakat lehet valahogy tisztitani vagy csapágyat cserélni ? mert 2009 óta van nálam a bringa eddig még nem volt szétszedve,de néha olyan érzésem van mintha indokolatlanul erősebben kéne tekernem, mintha valami megfogná a bringát.
Az elején azt gondoltam a bütykös gumi,de azóta már lekopott a közepe. Gondoltam, hogy akkor más nem nagyon lehet csak valamelyik a hajtásban részvevő alkatrész.
Az igaz, hogy drága, de itt-ott egy-egy alkatrészt be lehet szerezni olcsóbban, másrészt örök. Tovább bírják, mint a váz... állítólag. ;-) Engem meggyőznek az olvasott review-k. Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2015.07.01. 16:12:29
Egy alsó bilincses Altus első váltóm van, tegnap 2-ről 3-ra köztes úton megakadt a lánc; jó vissza 2-be majd 3-ba. Na azóta hozzá ér a váltó Papucs/Fül/Kanál (hívjuk akárhogy is) hoz a lánc. Persze állítgattam de tovább már nem lehet.
Tudom az Altus a legalja mindennek ezért kérdezném másodiknak; Van olyan első váltó ami bírja az erős hajtás közbeni váltást? 20-22% os emelkedőnek mondjuk. Akár. ?
kicsit kitekered igen, és lenyomod egyszer hogy megmozduljon a levegő, aztán lehet fújni
Francia szelepet hogy fújok fel Auto átalakítóval? kicsit meg kell lazítani a szelepet nem? (Életemben nem fújtam még ilyet.)
Vettem egy ilyet; BlackBurn Local 75 . Gondoltam megnézem hogy kell elemet cserélni, elcsavarom a fedél csavarját és nem tudom leszedni. Kerestem Revieweket vagy egyéb videót róla. De nem találtam. Ötletem sincs miért nem jön le. :D Ötletek? Papíron csak annyi volt "easy tool less" stbstb. Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2015.06.25. 17:49:11
a Fatbike hóba és homokba jó :D
szép bringa jó alkatrészekkel, sok-sok gondtalan kilométert vele
Nem flame céllal de mire jó a Fatbike? Miben van nagyobb előnye mint mondjuk az én biciklimnek?
2014 - TNT 20 (by the way; egy ilyet vettem használtan (2 hónapos) 3 hete kb. szerintem megért 110-et, szerintetek?) Had sírjak ha szar üzlet volt [mondjuk voltak vele gondok..]. :D
Egy kicsit le vagyok maradva,mivel tavalyi túrám következő epizódját ajánlom mindenki figyelmében,közben már tombol az idei nyár…
Szóval,…Bringával a Rivierán 2.rész,ezúttal egy kis ízelítő az olasz-részről:
Útvonal: Grimaldi-Ventimiglia-Vallecrisia-Bordighera-Ospedaletti-San Remo-San Stefano al Mare-San Lorenzo al Mare-Imperia-Diano Marina-Marina di Andorra-Alassio-Albegna-Borghetto-Loano-Pietra Ligure-Finale Ligure
"Kötelező a prizma, de nekem a rendőr megelégedett a gumin lévő fényvisszaverő csíkkal :)"
Tehát az írásod szerint "kötelező a prizma" felszerelése, de a rendőr "megelégedett", vagyis engedményt tett irányodban a fényvisszaverő csíkkal. Ami így nem igaz. Mert a "küllőprizmák helyett alkalmazható a fehér fényvisszaverő felületű körgyűrű felület a gumiabroncsokon".
Aki magyar nyelv szövegértésből az elégséges-közepes szintet eléri, az így értelmezte, amit leírtál, ezért linkeltem be a hatályos jogszabályt magyarázó lapot.
"legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon."
Én egy 8,4V 8400mAh-ás akksipackkal vettem igy 3-4 napot mentem vele nappal melóba 2x fél óra és még 2 led világít a töltöttség jelzőn . Igaz a leg alacsonyabb fokozaton hajtottam , igy talán folyamatos üzemben talán 4-5 óra kihozható belőle.
Amit még meg akarok oldani, hogy egy kapcsolót beiktatok az akksik és a lámpa közé, mert ha összedugom akkor folyamatosan ég a töltöttségjelző és gondolom ez is fogyasztja az akksit, használat után meg macera mindig széthuzkodni a kábelt , vagy ugy tekerni, hogy ott lóg, ha nem kell.
Mert az akksit és a kábelt elvezettem a vázon igy csak a töltöt kell rádugni , nem kell kiszedni a helyéről.
Kötelező a prizma, de nekem a rendőr megelégedett a gumin lévő fényvisszaverő csíkkal :)
énis pont ezzel a modellel szemezek. Azt írják érdemesebb csak a lámpatestet venni, mert amit mellé szoktak adni aksipakk az nem túl izmos. Ahogy néztem egy decens csomaggal (panaszonik pl.) kilehet belőle hozni 2-3x több időt. Mindenesetre, ha mentél már vele este is, tarthatnál egy beszámolót :)
Én egy solarstorm x2-t rendeltem kinából, hasonló áron. Igaz, hogy nem birja ilyen sokáig, de 75 lumen helyett 5000 lumenesnek irják, mégha csak a 10-edét tudja is jó. Még sötétben nem mentem vele vagy közúton, igy a reakciókat nem tudom vele, de nappal is elég jól látni mesziről is hogy világit.
Én csak ugy hivom: " országuti rohadjon ki a xeon lámpád" :P
Tudtok ajánlani jó első lámpát? Kezdetnek Blackburn Local 75-öt néztem ki.
Másik, lehet probléma abból hogy nincs Prizma az első kerékben? (Azt hiszem 1-2 darab ajánlott legalább az első küllők közé.)
Én se nagyon ragaszkodtam a drágább első váltóhoz. Annyi különbséget vettem észre az Acera és a sima Deore között, hogy a Deore-t egyszer belőttem és úgy is maradt, az Acerát minden héten állítani kellett. De ha az Acera is bevolt állítva akkor a világon semmi különbség nem volt a kettő között.
Igazából nem is nagyon tudom, hogy egy első váltón milyen világ megváltó újítást lehetne kitalálni. Adott egy átdobó, amit mozgat a bowden, kész. Az első váltó váltási érzetét szvsz inkább a lánc és a hajtómű határozza meg, mert úgyis a hajtómű bütykei veszik fel a láncot. Az első váltó csak a láncot dobálja ide-oda.
Nálam az első váltó kb csak disznek van, mert olyan ritkán használom, hogy szinte csak a külső nagytányéron van a lánc és a hátsó sorból is a középtől lefelé. Csak nagyobb turák alkalmával kell egyszer kétszer odaváltogatnom, mikor a domborzat ugy kiványja ,de legtöbször sik terep.
Megmondom őszintén, az első váltó között sose éreztem különbséget. Két bringám van, egyiken az első váltó vagy Acera vagy Alivio, a másikon pedig XTR. Semmi különbséget nem érzek, mindkettő teszi a dolgát, de árban nagyon komoly különbségek vannak.
De értem mit mondasz, ezért az árért már tehetnének valami jobbat is rá.