Kínai X5-ösöben meg benne van minden gyári cókmók,csak máshol gyártották Annyira jó,hogy idejössz segítséget kérni,a vak is látja,hogy a két váznak semmi köze egymáshoz,és máris csak veszekedni tudsz,meg úgyis neked van igazad.Meg azt se tudjuk mennyiért vetted,de megkérdezed megérte-e...
Kínai plésztésönön is rajta van a gyári embléma A két váznak köze nincsen egymáshoz,csak annyi,hogy ilyen y vázak.Amúgy minden teljesen más szögben áll.
Sziasztok! Nekem is KTM van,igaz az sem egy mai darab,de imádom!!!!!!!!!!Mindenesetre nem vagyok nagy szakértõje,de ez a bringa nekem is gyanus!Fõleg,ha matricázott,bár nem biztos ,hogy jól látom a képen!
Ez szerintem hamisítvány,nézd meg a vázat,teljesen más szögben áll az a felsõ csõ.A tiéden felfelé ível,míg az újon lefelé.
Erre nem 20-30-at kell,ha ennyi baja van,hanem 50-60-at inkább.Kell egy egész új hajtás,fogaskerekekkel,hajtókarral,monoblokkal,ez mondjuk úgy 30,váltó 5-10,fékkarok megvannak mondjuk ötbõl,hátsó agy 10-20,ülés meg már ezekhez képest nem nagy tétel.
vettem 1 felújításra szoruló KTM Contry XS szerintetek mennyit ér? fék Tektro gányolt de javítható full hajtókar csere kell meg a fogaknál gáz van (konkréten a középsõ lánckerék a szar sztem nem cserélhetõ az a sor) gumik töredezettek az is csere váltó és komplett fékkar csere is kell hátsó kerék tengely belseje is cserés fullra ülés ki van szakadva középsõ hajtókar kotyog
ahogy számoltam +20-30eFt-ot kell rá költeni minél olcsóbban akarom megúszni sztetek megérte?
Mind2 felvonulás, a CM talán nagyobb, az utolsó péntek az inkább ilyen összejövetel, múltkor tán 15-20-an voltunk. Gyere el mind a kettõre. Jó lesz hidd el, egy kis testmozgás ;D
Bementem pár napja a helyi szaküzletbe, gondoltam megveszem ezt a lánctisztítót. Az eladó azt mondta, hogy ha akarom tudnak hozni, de szerinte nincs rá szükség, mert csak a gond van vele. Õ is azt a módszert ajánlotta, mint Gordon. Persze tudom, hogy ez nem annyira alapos, de részben igaza van, hogy mérlegelni kell a hasznot...(a mindennapi lánczörgésemet nem oldaná meg, mert ugysem használnám olyan gyakran)..
A láncomat is megnéztem, sajnos nem lehet szétszedni, legalábbis én nem tudom, mert minden szem ugyanolyan, nem látok rajta bonthatót:S
A Barbieri-nek van/volt egy lánctisztító készüléke. Ezt fel kell tölteni zsíroldóval. (Brigeciol?) Fel kell csatolni a láncra. Ezután a pedált tekerve szépen átpucolja a láncot. A ketyerében van három kefékkel ellátott görgõ. A lánc ezek között fut végig. A kefék a zsíroldóval szépen leszednek minden piszkot a láncról. Ezt után le kell törölni a láncot, majd száradás után mehet neki az olaj.
A másik módszer. Lebontod a láncot. (Ez csak akkor járható gond nélkül ha Sram powerlink-kel van szerelve a lánc.) A lebontott láncot belerakod egy 0,5 literes üdítõs flakonba. Ráöntöd a zsíroldót majd jó alaposan többször átrázod. Kipecázod a láncot. Letörlöd, megszárítod. Visszaszerelés után jöhet az olajozás.
Az olajozáshoz én varrógép olajozót használok. Kicsi mûanyag flakon, hosszú vékony csõvel a végén. Ezzel szépen a lánc csapjaihoz lehet csöpögtetni az olajat. A felesleget le kell törölni és lehet menni tekerni. (Múltkor már emlegettem ezt...)
Én sose mosom magasnyomásúval. Ha csurom sár akkor is max slag, de úgy hogy a kerekek nincsenek benne. A magsnyomású az összes csapágyból mindenhonnan kiviszi a kenõ anyagot. Tönkre vágod az egészet azzal. Sõt én igazán mosni sem szoktam.
Azért szoktam magasnyomásúval, hogy levigye a fogaskerekekrõl is a koszt, de akkor ezt abbahagyom:D Egyébként minden nap olajozzam, amikor vtam vele földúton, vagy néha elég a törlés is...?
Én Dh-zom, szerinted mennyire poros utánna?? Alig látszik ki belõle:D
Szóval.. Vizet felejds el! megfogsz egy ronygot, átfogod vele a láncot, és el elkezded tekerni a pedált és fogd a rongyot. Magyarul töröld át vele. Aztán oljat neki. Ujra áttöröl, olaj, ujra átöröl jó alapossan Mivel nem az a lényeg hogy cuppogjon a lánc az olajban, hanem az hogy a forgáspontoknál legyen olaj. Ezzel a techinikával lesz ott olaj, de elkerülöd azt, hogy ráragaodjon az összes dzsuva..
Szükségem lenne a tanácsotokra: mivel minden nap a gáton megyek 20 vagy annál több km-t, ami azért elég poros, szóval a hajtás hangosabb lett, mint korábban. Néha megmosom a láncot, és a többi dolgot, ami érintett, de minden nap nem akarom megcsinálni, szóval nem tudom, hogy lehetne segíteni a helyzeten. A láncot mostanság nem olajoztam, mert egy úton felszed annyi port, hogy csak rosszabb lesz tõle.
Gondolom nem én vagyok az egyedüli, aki nem aszfalton közlekedik elsõsorban, így szívesen fogadnék építõ jellegû tanácsot, hogy mit lehet csinálni a nem kívánatos zajok ellen??
Egyszer egy bringás fórumon egy srác készített egy aktív html oldalt, ahol egy nevesebb belépõ szintû bringa alkatrészeinek árarányát lehetett egy tetszõleges árú másik bringáéhoz hasonlítani. A tecsóbájkod esetében kb. 1000 Ft-re jött ki akkor pl. a komplett fékrendszer. A többi alkatrészre szintén elég rémisztõ adatok jöttek ki. Te rá mernéd bízni a saját vagy a gyereked életét egy 1000 Ft-s fékre?
Torta: Olvashattál néhány választ és ha visszalapozol, volt ez már téma máskor is. Én mielõtt bármilyen márkát javasolnék elõbb azt tanácsolom gondold végig alaposan a következõket: Milyen körülmények között szeretnél tekerni, sík vagy hegyvidék a jellemzõbb? Városban is használnátok a bringákat? Milyen útfelületen? Aszfalt, földút, erdei ösvények, keményebb terep? Milyen rendszerességgel tekernétek? Minden nap, hetente, ritkábban? A kikapcsolódás, esetleg a rendszeres sportolás vagy a versenyzés a cél? Milyen hosszú utakra mennétek? Csak rövidebb körökre vagy esetenként komolyabb, hosszabb távú túrákról lenne szó? Hosszabb túrák esetén egy egynapos kerekezés és egy többnapos csomagos túra is más más igényeket támaszt. Milyenek a testi adottságaitok? A testtömeg alapvetõen befolyásolja az alkatrészeket érõ terhelést. Az se mellékes, hogy mennyire vagytok sportosak. Egy formában lévõ ember, sokkal nagyobb terhelést tud kifejteni izmaival, mint akinek csak Húsvét és Pünkösd között jut eszébe a mozgás.
Ha az aszfalton való suhanás a legfõbb cél, akkor országútiban (népiesen versenybringában) kell gondolkodni. Városi használatra, könnyebb túrázásra, könnyû terepre trekking bringák között érdemes válogatni. Viszont hegyvidékre, kicsit komolyabb terephasználatra monti a jó választás. Mind a három típus kicsit más tartást igényel, a hosszú távú kényelem szempontjából ezt is érdemes figyelembe venni. Egy mtb-t a mai alkatrészkínálatnak köszönhetõen könnyen igazítani lehet bármilyen felhasználáshoz. Alacsony mintázatú (semi-slick vagy slick) gumikkal, csomagtartóval és sárvédõvel bármilyen túrázásra alkalmas. Ugyanakkor az erõsebb váznak és kerekeknek köszönhetõen jól tûri a mostohább használatot is. (Azért komolyabb igénybevételhez már nem a belépõ kategóriában kell nézelõdni!) A kormány és a kormányszár cseréjével a bringázáshoz szükséges testtartáson is lehet némileg finomítani. Vázanyagok közül az alumíniumot javasolnám. Könnyû és korrózióálló. A hiten vagy szénacél kerülendõ. Cro-Mo azaz króm-molibdén-acél ötvözet még jó választás lehet. Bár olcsóbb, belépõ szintû bringáknál ma már nem sûrûn találkozni vele. Ha meg tudod óvni a rozsdától, hosszú ideig hû társad lesz. Az útfelület alapvetõen befolyásolja azt, hogy milyen legyen a gumi felülete. Aszfaltra, döngölt földútra alacsony mintázatú, vagy a futófelületen vezetõéllel ellátott gumit érdemes választani. De mást igényel a lazább erdei talaj vagy a sziklás hegyi ösvény. Hosszú csomagos túrákhoz pedig érdemes a valamivel nehezebb, de megfelelõ defekt védelemmel ellátott túra gumik között nézelõdni. A gumi mintázata mellett a szélessége, ballonossága befolyásolja még a gördülési ellenállást alapvetõen. A ballonosabb gumik kicsit lassabbak, de cserébe jobb a rezgés elnyelõ képességük. (Merevfarú bringa esetében ez is számít a kényelem szempontjából.) A terep típusa kellene, hogy döntõ legyen abból a szempontból is, hogy kell-e teló és ha igen, akkor milyen. A belépõ, olcsóbb modellektõl túl sokat nem szabad elvárni. A minõségibb darabokat bizony keményen meg kell fizetni. (50-60k körül kezdõdnek...) A meghajtásnál, tehát az elsõ-hátsó váltó, a lánc, a fogaskoszorú és az elsõ lánckerekek valamint a középcsapágy és a hajtókar esetében szerintem a Shimano Acera/Alivio szettjeinél alább adni nem érdemes. Ezek hobbi használathoz már elég erõsek és pontosak. Rendszeres sport használat esetén még szóba jöhet a Shimano Deore szett. De ennél feljebb menni csak akkor érdemes ha pénzzel bírjátok vagy a versenyzés a cél. Váltóknál még jók lehetnek a Sram X sorozatába tartozó váltók is. A Shimano komfort/túra kategóriás, általában C-vel vagy TY-nal jelölt szettjei nekem túl rugalmasak voltak, így nyugodt szívvel csak kis termetû, könnyebb, kezdõ bringások alá merném javasolni õket. A kerekek duplafalú felnivel és ha lehet ne noname kerékagyakkal legyenek szerelve. Fékek esetében a megfizethetõ legjobbat kell választani. Új mtb esetében ma már a tárcsaféket javasolnám. Ezekrõl is érdemes azt tudni, hogy a drágábbak minõségükben, beállíthatóságukban és adagolhatóságukban szinte mindig jobbak az olcsóbb belépõ modelleknél. A fék és váltó karok esetében érdemes a kombinált fék+váltókar megoldás helyett a különálló változatot preferálni. Így az adott rendszerek egymástól függetlenül is cserélhetõek. A nyergek esetében fontos, hogy anatómiailag legyenek helyesek (nõi/férfi modellek), terepen ne akadályozzák a szabad mozgást és nem biztos, hogy a pihe-puha a legkényelmesebb hosszú távon. A nyereg kényelmét a nyeregsín is sokban befolyásolja. Egy cro-mo acél csõbõl készült nyeregsín már önmagában is sok rezgést, ütést elnyel, csillapít.
A gyártók közül a Magellánt, a Meridát és az Authort javasolnám. De érdemes megnézni a többi neves gyártó modelljeit is. (Trek, Giant, Kelly's, stb.) Kiindulásnak két link gyûjtemény: http://bicikli.lap.hu/ http://hegyikerekpar.lap.hu/
Azt javasolnám még, hogy ha lehet ne a pénz legyen az elsõdleges döntési szempont, hanem inkább az, hogy minél kevesebb kompromisszumot kelljen meghozni a bringa esetében. Hosszabb távon olcsóbb lehet egy drágábban megvett, jobban felszerelt bicó, mint egy rosszabb felszereltségû de olcsóbb és apránként fejlesztgetett bringa. (Ha nem hiszed, számolj utána az alkatrészárakat figyelembe véve!)
A keró mellé pedig vegyetek bringás sisakot is!
Ha még van kérdés, jöhet! Illetve ha kinéztetek egy-egy modellt, akkor linkeld be ide, hogy véleményt tudjunk róla adni!
Persze szerintem is, de nem mindig valósulhat meg.. Nekem abban az évben elég jól jöttek össze a dolgok.. De az én fékeim a kerekekkel eggyüt 120000ft be kerültek.. Szóval azért ha az ember ezt nézi.. Lehet elég csak egy :D
Tudom de tudod a tényen nem változtat. Ha gyorsan mész egy bringával és jó fékhatást akarsz akkor elõre kell a nagyobb fék! Streetre nincs igazán jelentõsége. De Dirtnél már igen, Dual Slalom stb ott már igenis számit. Persze mindenki ugy csinálja ahogy akarja:D
és egy olyan bicajra, ahol nincs tárcsafék, rá lehet tenni? sry, csak nem nagyon ismerem azt a fékrendszert
A fékerõ elõre kell! Nézd meg a Gyorsásagi motorokat elöl dupla hátul szimpla és kisebb tárcsa.
Ha igazán jót szeretnél, elõre nagyobb erössebb fék hátra gyengébb fék.. Mivel ha olyan helyzet van a hátsó kerék a teher mentesülés miatt ugyis megáll és csak az elsõvel tudsz fékezni..
Én azt javaslom ha veszel elõre vegyél egy komolyabbat hátul maradjon a régi.
A másik kérdés.. Akkor tudod csak elõre feltenni a tárcsaféket, ha olyan agy van a kerekedben, és a villán van tárcsafék konzol. Ha ez megvan rá tudod tenni, de igy is kb 90% hogy egy adaptert kell venned, hogy megfelelõen álljon..
Napot!olyan hülye kérdésem lenne,h a bicómon hátul van ügye tárcsafék..elõl viszont nincs.na most azt át lehet szerelni az elsõ kerékre?:D mert igazándiból szeretnék hátulra vlmi komolyabbat,de a régit meg elõl használnám.bár szerintem ez nem kivitelezhetõ,jól gondolom?
nem hinném h itt autókrol is kéne írni...egyébként ha lenne 1.5 millám ,simán bicajt vennék ,semhogy autót!!
nekem kínáltak mongoose bicajt 55k-ért, és elég jó kis bicajnak tûnt. nyilván még húzni kellene rajta, de gyengébb terepre megtenné. jövõ nyáron veszek is egyet.
Azok a bringák amik ennyibe kerülnek okkal kerülnek ennyibe. Amit Linkeltek nekd az egy KTM cross country gép, ott a hihetetlen künnyû dolgokta spéci alkatrészeket kell megfizetni.
Ha a DH gépeket nézed amik szintén 1millió és inkább felette vannak, ott meg a technikát (rugózás, legéscsillapítás) és a brutális terepekhez való erõs vázat kell megfizetni..
Ugyan ugy van mint az autóknál., Van trabant meg BMW. több tíz milló a különbség köztük, de nem is arra van:D Ha ismered az autokat tudod mi a különbség.