Srácok azt hogy állapitsam meg hogy a csapágy vagy a teló kotyog-e ?
Azt tudom,hogy van ilyen fordított villa.De a felsõ kategóriás villák között akkor sincsen elterjedve a gumiborítás,és lehet nem véletlenül.A lizard skin meg tuti jó cuccokat gyárt,hiszen olyan vázvédõm van Nem karcolja szét a gyönyörû festést a lánc,és még bele is olvad a környezetébe
Az upsaiddown villákat mindig védik ezekkel a dolgokkal. Persze ez elsõsorban DH-ra használt villáknál van.. Van olyan lizard skins nevû gumi boritás amit fel tudsz huzni és tépõzárral rögsziteni a teló becsúszószárán..
Olyan villa pedig mint a motorokon van sok fajta van én 2db ismerek..
Én telómon sincs gumi meg semmi értelme csak bennakad a por! Nekem a szimering tökéleteseen leszedni, volt már olyan sáros a bringa hogy vinni alig bírtam, persze a teló is egyedül a becsúszó volt csili vili, nap végén csak a gumigyûrû melet letöröltem és kész!
köszi a válszt mindenkinek. Akkor a gumiborítás marad. Amugy az normális, hogy hogy ha fejjel lefele (néha nem is kell teljesen) fordítom a mtb-ot, akkor csöpög a telóból az olaj? Persze mondhatjátok, hogy minek az, de zavar, mert csak az egyik oldali csinálja, és gondolom, hogy nem ugy normális:)
Amelyik telókon nincsen gumi,azokon alul mindig van egy gumigyûrû,és az is véd a sártól,meg mindentõl.Ha figyel rá az ember,meg törõdik vele,akkor fölösleges a gumiborítás.
A nyári edzõ körökre nálam a kantáros, simolós, betétes bringás nadrág játszik. Kényelmes, jól szelõzik. Az pedig már rég óta nem érdekel, hogy mások mit gondolnak róla. Ha valaki egy kicsit is többet teker, úgyis érezni fogja a különbséget.
Komolyabb terepezéshez viszont fontolgatom egy betétes, erõsebb anyagból készült short beszerzését. Az erõsebb anyag egy esésnél, vagy ha egy ág beleakad a ruhába kevésbé hajlamos szétszakadni. Ciki lenne egy perec után félpucéran hazatekerni. Ilyen jellegû nadrágokat a Decathlon-nál láttam, de valószínûleg bringa boltokban vagy más sportboltokban is lehet találni.
Ami a mezeket illeti. Jó néhány mezem volt az elmúlt évek folyamán, drágább, olcsóbb egyaránt. Jelenleg amit a legkényelmesebbnek tartok, egy Decathlon-os Rockrider mez. Az anyag mûszálas, hálós, jól szellõzõ. Nincs cipzár, bebújós kialakítású. Meglehetõsen laza szabású. A zsebek cipzárral zárodnak és oldalról nyílnak deréktájon, hátrafelé. Kimondottan montis jellegû felhasználásra tervezték. Mivel kifutó modell volt, ezért akcióban 3600 Ft körül jutottam hozzá. (Ha jól emlékszem...) Elõl félig cipzáras mezem is akad. Ez egy iqperl izumi mez. Az árára nem emlékszem, de a drágábbak közé tartozik. Rövid ujjú, nem kimondottan simulós fajta. Az ujjak vége és a mez alja gumival összehúzott. Hátul három nyitott zseb lett kialakítva deréktájon. Az árához képest egy szezon alatt kifakult. A cipzárt menet közben ritkán szoktam lehúzni. Nem szeretném, ha valamilyen izgága, csípõs, fullánkos ízeltlábú betalálna tévedni alá. ;o)
Alapvetõen 3000-4000 Ft körül már lehet kapni jó mezeket. Érdemes olyat keresni, aminek finom az anyaga, nem dörzsöl. Legyen kényelmes elõre dõlõ testhelyzetben is. Nem ártanak a cipzáras zsebek sem, mivel így kisebb utakra el lehet pakolni a szükséges apróságokat a kipotyogás veszélye nélkül. Vásárolni olyan helyen érdemes, ahol jó áron hozzájutsz az adott ruhához. Érdemes a nagyobb sport áruházak szezonvégi akcióit kihasználni.
Félre értettél! Nem a belépõ kategória létjogosultságát vonom kétségbe. Viszont azt komoly elvakultságnak tartom, mikor valaki úgy gondolja, hogy egy bizonyos márka és ennek a belépõ modellje mindenek felett. Ha visszaolvasol, Te is láthatod, hogy nekem sincs csúcs bringám. Amikor megvettem Én is lelkes voltam és teljes meggyõzõdéssel hangoztattam, hogy a Trek milyen csúcs és hogy az általam választott bringánál aligha akad jobb. Azóta tapasztaltabb lettem.
Ha valaki komolyan veszi a bringázást, elõbb-utóbb eljut odáig, hogy nem lesz hajlandó akkora kompromisszumokat meghozni, mint az elõzõ gépénél. Magasabbak lesznek az igényei és az elvárásai, mint amilyenek az elsõ gépénél voltak. Ha ez az indoka annak, hogy egy komolyabb pénzösszeget is hajlandó kiadni és nem az, hogy a szomszéd Pistikét akarja überelni, akkor talán nem kellene kétségbe vonni a döntését. Szóval légy Te is nyitottabb! Nálam is idõbe telt, addig eljutni gondolkodásban, hogy akár fél millát vagy többet is reálisnak tartasak egy bringára. Ha ezért le kell mondanom más dolgokról, vagy keményen gürcölnöm kell, akkor meg fogom tenni. Bár ez egyenlõre csak távlati cél. S jobb, ha elhiszed, a 200k-s bringa van annyival jobb, mint amennyivel többe kerül a 60k-snál.
Viszont a lényeg az, hogy ne mondjuk egy belépõ szintû gépre, legyen az bármelyik gyártó bringája is, hogy az a "legjobb". Neked is a Trekking bringák tetszenek inkább a montikkal szemben. Másnál ez fordítva van. S akadnak olyanok, akiknek az Outi, másoknak a BMX, megint másoknak a rekumbensek vagy akár a trike-ok jönnek be. Ha valaki tanácsot akar adni, akkor ne vak meggyõzõdésében tegye ezt. Próbálja meg megérteni a másik igényeit és ennek megfelelõen tegyen ajánlatokat, mondjon véleményt.
A telon lévõ gumiharmonika alapvetõen egy hasznos apróság. Ha gyárilag rajta van a villán, akkor nem érdemes leszedni. Elég jól védi a becsúszókat a portól és a kisebb sérülésektõl. Hogy milyen idõközönként kell "olajozni" a telot, attól függ milyen rendszerû villát használsz. Az elasztomer + acélrugó villáknál zsírzással van megoldva a kenés. illik legalább évente szétszedni, kipucolni és újrakenni. A nyílt olajfürdõs villák kenését a villaszárakban lévõ olaj végzi el. Ezeknek a külsõ részét esetleg érdemes idõnként egy kevés teló olajjal vagy valamilyen teflonos olajjal bekenni. Ezekben a villákban is illene legalább évente, vagy bizonyos megtett km után olajt cserélni, de ha a villa jó állapotban van (értsd nem szivárog bele víz vagy más szennyezõdés), akkor hosszabb idõszakot is kibírnak komolyabb karbantartás nélkül. A többi rendszernél is általában a fenti két megoldás valamelyikét használják.
3-4k körul vannak az ilyen felsök én 500ft-ért turkáltam egy használtboltban :). Amugy létezik olyan felsö aminek nincsen zsebe vagy cipzára a hátán, de jó nedvszivó és szellözzö anyagbol van? És nadrágból milyent érdemes venni amibe benne van a szivacs,de nem az a feszülös , hanem rendes rövidnadrágnak néz ki, esetleg kivehetö az a belsö szivacs?
Bicajos fölsõt szeretnék venni, olyat amilyennek elõl cipzára van, így nagy melegben ki lehet húzni (magyarul nyárit, vékonyat). Érdemes az olcsóbb-féléket is megnézni, mondjuk Hervisben, Tesco-ban, vagy mindenképp szaki boltban nézelõdjek? Árban kb. mire számíthatok? Köszi
Lehet hogy így van, de szerintem ez valójában a kerekesek nagyon kicsi hányadát érinti. Egyrészt vannak realitások is Magyarországon, amiképp szerintem a bicajozni szeretõ emberek 90%-ának 60-70 ezer ft alatti bicajuk van (jóval). Nem mindenkinek van pénze drága alkatrészekre, de szerintem egy határon túl nincs is rájuk szükség.
Én azt mondom (annak, akinek a post-jára gabo válaszolt, már nem tudom pontosan), hogy 200e ft felett már sztem nem nagyon érdemes költened, mert erõsen romlik az ár-érték arány: egyszerûen nincs annyival jobb, amennyi pénzt kiadsz érte. Van persze a másik oldal, lehet bicajt venni 1, vagy akár 2 millióért is...de a realitás, különösen itthon, nem ez.
Én néha átkenem ilyen teflonos dologgal a becsúszószárat,de érdemes tisztítani is,ha nincsen rajta gumi.Én nem rakok rá luszba,így jobban néz ki,mondjuk fekete becsúszószárral még jobb lenne:)
elvittem ma szerelõhöz és 5 perc alatt beállította:) másik: szerintetek fontos a teleszkópra az a gumi szarság? csak mert ugy láttam, hogy nem nagyon szoktak rátenni ilyent, gondolom, hogy akkor annyira nem életbevágó? Jah igen, még annyi, hogy a teleszkópot hogy lehet beolajozni, illetve milyen gyakran kell megcsinálni? elõre is köszi:)
Ahh, ma nagyon sokat változtak a dolgok, már azt se tudom, hogy mihez nyúljak... A hátsó váltónak a helyzetét jól beállítottam a bowden segítségével, mert rájöttem, hogy ezzel tudom szabályozni a pozicióját, igy gyakorlatilag tökéletes lett a hátsó rész. Erre, megpróbálom az elsõt is váltani (1-es és 2-es megy, 3-asba nem tudok váltani elõl, mert vmi történt, ugy hogy közben nem is állítottam az elsõ váltót. (a gond, hogy amikor a váltókart eltolom 3-as felé, akkor hirtelen nehezen kezd el mozogni, és képtelenség beváltani)
Amugy Megarange-t birja a váltó, mert már régóta megy vele, most akartam kicsit tökéletesíteni a beállításokat és ez lett belõle (gondolom, hogy az elsö dolog már nem nagy munka, csak én nem jövök rá, hogy miért akad):)
Biztos, hogy elbírja a váltod a MegaRange-et? Nem minden váltó tud ekkorát léptetni. Ha nem használod ki ezt a fokozatot, akkor esetleg érdemes lecserélni ezt a fogaskereket egy normál méretûre. Ez valószínûleg a váltási problémákat is megoldja, valamint nincs akkora hirtelen ugrás a két utolsó fokozatnál.
Nekem viszont nem vált rendesen,hatosból hetesbe,egy hat-hét-nyolc-hét kombóval tudom berakni,meg van,hogy tekerés közben vált egy gyors odavisszát,és ha épp állok akkor nem egészséges olyan tempónál,ahogy néha(de inkább gyakrabban:D) használom.Jah és csak a 4-5-6-7-8-as fokozatokat használom,1-2-3-at nem. Nameg van egy láncmerevítõm,lófaszt sem ér kb,jó,oké,hogy kevesebbszer esik le a lánc,de így is van,hogy ledobja magát elöl,amit így elég nehéz visszaszenvedni rá.
persze nekem nem is a léptetéssel van a gond, mert az megfelelõen ugrál, a végállást akarom beállítani. Amugy köszi a linket, megnézem
http://www.sram.com/en/service/sram/tech_manuals.php Kezd itt a nézelõdést. Töltsd le az alkatrész évjáratának megfelelõ manualt és olvasd át. Ha ez alapján nem megy, akkor vidd szerelõhöz. Amúgy a Low csavarral az alsó végállást állítod és nem a fokozatok közötti léptetést.
Lenne egy kis problémám a váltó hangolásával és nem tudom mit kezdjek vele, mert már elég régóta próbálkozok, hogy megtaláljam a megfelelõ beállítást, de eléggé elbizonytalanodtam. Szóval, ha valaki esetleg jártas ebben, jó lenne, ha segítene:)
Ott kezdõdött, hogy az elsõ váltó ledobta a láncot 3-asban. Na ezt könnyû volt beállítani, mert láttam, hogy mozog a szerkezet, ezzel már nincs is több baj, de így a hátsó váltóban észleltem kisebb zajokat, súrlódást, ugyhogy ezt is elkezdtem állítani.
Az elsõ problémám az volt, hogy álló helyzetben nem látom, hogy a csavarokkal bármit is mozgatnék. De aztán rájöttem, hogy állítja az, de így elég nehéz eltalálni.
Miután elkezdtem hangolni, a 2-es fokozat elcsúszott enyhén, gyakran MEGARANGE-be csúszott át, így értelemszerûen 1-esben ledobta a láncot. Rájöttem, hogy az L csavar meghúzásával javul a helyzet, de már teljesem meghúztam a csavart és még így is súrolja a Megarange-et, mint a piros karikán belül látható, hogy közel van:
Itt látszik, hogy állnak a csavarok:
Amit nem értek, hogy ha meghúztam a Low csavart amennyira csak lehet, akkor miért súrol még mindig a fokozat. Gyakran megesik, hogy 3-asba váltáskor is 2-esben marad, de így már megszûnik a hang.
Szívesen fogadnék mindenfajta tanácsot a csavarokkal kapcsolatban, illetve, ha tudnátok olyan oldalt, ahol leírják, hogy kell jól beállítani a váltót. A makro képeken elég rondán néz ki minden, ez némileg azért van, mert párszor leesett a lánc próbálkozás közben, és még nem takarítottam meg semmit. DE ha esetleg ezeknek a takarítására is lenne tanácsotok, az is jól jönne:))
végül egy kép az egészrõl (csak most kezdett el érdekelni a dolog, ez még elég alap, késõbb majd gondolkozok egy komolyabban is, de elöször is szeretném megtanulni, hogy kell magam igényei szerint beállítani:))
arrol lehet valahol infot kapni hogy a wandal-nál ipari csapágyas-e a forgáspont?Mondjuk én azt hittem hogy zéger gyürüvel rögzitik a kimozdulás ellen. Amugy a felsorolt alkatrészekröl van valakinek tapasztalata, hogy milyenek?jo/rossz tulajdonságuk?
A nagyobb átmérõjû gumiban kisebb nyomás is elég ahhoz, hogy ne essen össze, ne nyomódjon össze teljes mértékben és így ne okozzon kígyóharapásos defektet, vagy felütést. Az országúti gumik lényegesen kisebb átmérõvel rendelkeznek, mint az mtb gumik. Ahhoz, hogy ez a kisebb átmérõjû gumi ne nyomódjon teljesen össze, lényegesen nagyobb nyomásra van szükség. Ha soknak gondoljátok, nézzétek meg valamelyik gumigyártó cég honlapját. A Continental oldalán pl. a Grand Prix Tubular-nál 170 psi (11,7 bar) a maximális levegõnyomás értéke. Nem véletlenül szól nagyot, ha egy virsligumi defektet kap. ;o)
A forgáspont csapágyháza pont akkor lyuk, mint amekkora maga a csapács. Ahhoz, hogy a csapágy a helyén maradjon, valahogy rögzíteni kell. Ha nincs mechanikus rögzítés, akkor marad a ragasztás. Ehhez kell a loctite-t. Nem a csapágyat kell összeragasztani vele.
Ha a forgáspontokban ipari azaz szabvány csapágyak vannak, akkor valószínûleg gond nélkül elvégezhetõ a cseréjük. Ha nem sérültek a forgáspontok tengelyei, akkor valószínûleg nem lesz velük nagyobb gond. Ha jól tudom, loctite-tal szokták az új csapágyakat a helyükre rögzíteni egy alapos tisztítás után. Ha nem iparis csapágyakat használtak, akkor azt csak a gyártó javító készletével lehet orvosolni.
Javaslom, hogy néz szét a nemzetközi bringás fórumokon, sok helyen lehet forgáspont javításról infokat találni. Még ha a leírás nem is ehhez a bringához készült, az alapok minden esetben ugyan azok. (http://www.mtbr.com/ pl. jó kiindulásnak.)
Ha az alkatrészek jó állapotban vannak, akkor esetleg érdemes csak azokért megvenni a bringát. Egy új váz beszerzésével együtt is valószínûleg még jóval a komplett új gép ára alatt tudsz maradni.
Vagy csinálhatod azt,hogy ezt megveszed,veszel egy új,olcsóbb vázat(nem kell feltétlen 100-at költeni egy vázra,atótl függ mire használod),és errõl a bringáról mindent átpakolsz erre.
65k-ért tudnám megvenni full deore szettel manitu splice telo és manitu radium tag hidrás centerlockos tárcsákkal.ha azt nézem a felszerelés sokkal többe lenne igy megérné az árát csak a váz aggaszt hogy ha tönkretette a kotyogás akkor meg még 100k-t költsek egy ujra amiért már kaphatok egy gyári garis cuccot.De ha csak egy csapágy cserével meguszom akkor van egy fasza 200k-s bringán töredék pénzért
Ha kotyogott amikor használták az azt jelenti,hogy minden egyes kotyogásnál hozzáütõdött,ami szerintem egy ilyen forgáspontot tud kárt okozni rendesen.Amúgy menyiért tudnád megvenni?Nem lehet hogy jobban megérné egy merevvázas ugyan olyan árban?
tudja valaki hogy mekkora macera egy ösztelos bringa vázába forgáspontnál csapágyat cserélni ill. hogy kb menniböl lehet meguszni? Mert tudnék szerezn olcson egy kellys wandal-t csak nagyon kotyog a forgáspont.És addig nem akarom megvenni mig nem tudom hogy olcson és viszonylag kis gonddal minden gond nélkül cserélhetö/elháritható az ilyen hiba.
Ha jól tudom, sokszor 10 bar fölé is fel szokták nyomni. Pontos értéket nem tudok. A nagy nyomás jó a gördülési ellenállásnak, de a rezgéselnyelõ képessége messze nem optimális.
Egy országúti bringa kerekébe mennyi az optimális nyomás?
Látom, még mindig nem akarsz megérteni. Ahány személy, ahány bringás, annyi igény. Más igényei vannak annak, aki terepezni akar. Más annak, aki csomagos túrázásra szeretne indulni. Más annak, aki versenyezni szeretne országúton vagy éppen terepen. Más igényei vannak annak is, aki a városban a napi közlekedésre szeretné használni a bringáját.
Ezért mondom az, hogy nem lehet ilyen kijelentést tenni, pláne nem egy belépõ szintû bringára, hogy a "legjobb". Nincs olyan, hogy a "legjobb". Vannak bringák, amik jobban vagy kevésbé jobban megfelelnek egy-egy feladatra. Az adott bringásnak így az lesz a "legjobb", ami a leginkább teljesíti az elvárásait az adott felhasználáshoz.
Én ha mai fejjel kellene bringát vennem, nehezen tudnék 500k alatt megállni. És az se lenne a "legjobb", csupán megfelelne a saját igényeimnek és a vágyaimnak. Ilyen szempontból nézve egy belépõ szintû bringa lehet szép, de számomra messze van a tökéletes fogalmától.
az alsó másfél millába kerül, ennyi pénzért már mind lehet jó (akkor már inkább Santa Cruz vagy Haro, nem azt mondom, hogy Ktm szar, csak azt, hogy ez a modell iszonyat drága