Ledes lámpák jók;) Simám volt régen,de még itthon sem láttam vele semmit,csak ara jó,hogy jelezzük az úton vagyunk,de akkor már inkább ilyen ledes,és még látunk is.
"All Karpiel frames are limited edition, collector series items. The 2008 Armageddon and Disco Volanté models will be available for purchase online and through direct dealers June 15th. Please contact the rep for your area for more information."
A lényeg tehát az, hogy boltban nem fogod megkapni. Az oldalon lévõ kontakt személyeken keresztül lehet megrendelni.
Nem tudja valaki hogy olyankor mi lehet a hiba ha a gyári hátsolámpába hiába rakok uj elemeket akkor is olyan gyengén világit hogy közelröl (1 cm) is alig lehet észlelni hogy bekapcsolt.Már megvan egy ideje és párszor esett már le a bringárol menet közbe,de ahogy nézem nem egy bonyolult szerkezet és látszolag minden vezeték a helyén van és müködik is csak olyan mintha nem kapná meg a megfelelö áramot az elemektöl.
A 26" valószínûleg a kerékméretre vonatkozik. Ez a montik "szabvány" kerékátmérõje.
A váz méretet ahány gyártó annyiféle módon mérik. Meg kell nézni a gyártó oldalán a vázak geometriai adatlapját. Ott fel szokták tüntetni, hogy honnan mérve értelmezendõ a váz mérete. Próbáld meg a gyártó oldalán kideríteni, hogy az adott testmagassághoz mekkora méretet javasolnak. Más a méretezés a montiknál, más az országútiknál és megint más a trekkingeknél.
Lenne egy amatõr kérdésem: a méretekkel nem egészen vagyok tisztában, szóval: azt tudom, hogy a felnõtt méret 26"-tól kezdödik, ez kb hány cm? Na most, ha nekem azt mondták, hogy a váz 52-es, akkor gondolom azt cm-ben értették, de nem tudom, hogy ezt hogy mérik, mert én vmi átváltással 20,5"-t kaptam, ami gyerekméret. Lehet, hogy most oltári nagy hülyeségeket mondtam, szoval help plz:DD
Bõvebben: Haverommal akarunk venni egyet, de olcsóér, vanitt egy a faluba csak nem tudom h eladó e :S
Tanderm bringát nevezik másképpen? nagyon elkezdett érdekelni a dolog:DD
Fogadjunk,hogy fel tudom ütni azt a villát?:) Igaz hamarabb menne szét a csuklóm sajna,mint a villa:D
Egy kérdésem lenne, ha csak 18"-os bringát veszek a 190 cm-es magasságomhoz akkor azon lehet segiteni a nyeregcsö és a kormányszár modositásával? ÉS ha csak egy vázam van akkor egy alap bringa készre szereléséhez még mennyit kell rákölteni? Mert az Apróhirdetésekben vagy csak 18"-os bringákat adnak jo áron vagy csak vázat a megfelelö méretben.
pl ismerõs-nek szürke a villa és a gumiból is Kenda gyártmányt kapott
A Cube kizárólag a magyar piacra gyártotta ezt a bringát, hogy 100000ft alatt is lehessen Cube gépet birtokolni. Ennek ellenére a bringa jobb mint az árkategóriájában megszokott gépek! A hajtómû és hátsóváltó lecserélésével komoly bevetéseket is kibír. A teló felüthetetlen, szépen mozog, sokkal jobb, mint hasonló árú társai. Ha személyre építve akarod, le kell jönnöd Tatára, és egy órán belül kész... elõzetes egyeztetés után
ezt is írják
elég fasza bringa sztem
vett rá Shimano pedált cipõvassal együtt 7eFt +20eFt-os cipõt
hawe ilyen bringát vett elég fasza de ráköltött még a 85eft-on túl kb 30-40eft-ot
Leírás:
* HARDTAIL COMP SERIES - AMIKOR A COMP SZÉRIÁT MEGALKOTTUK, AZ LEBEGETT A SZEMÜNK ELÕTT, HOGY MINDENNAPI HASZNÁLATRA ALKALMAS, DE EGYBEN NAGYON JÓ MINÕSÉGÛ KERÉKPÁR JÖJJÖN LÉTRE. A 7005-ÖS, NAGYON KÍVÁLÓ, HÕKEZELT ALUMÍNIUMBÓL KÉSZÜLT VÁZAKNAK NAGYON HOSSZÚ AZ ÉLETTARTAMUK ÉS KIVÁLÓAN ELLENÁLLNAK AZ OXIDÁLÓDÁSNAK. AZ RFR GEOMETRIÁNAK ÉS A RÖVID FELSÕCSÕNEK KÖSZÖNHETÕEN AZ ÜLÉSPOZÍCIÓ NAGYON KÉNYELMES, DE NE TÉVESSZEN MEG SENKIT EZ A KÉNYELEM! A COMP SZÉRIA TELJESEN ALKALMAS VERSENYZÉSRE IS. A FELSÕCSÕ ALATT ELVEZETETT BOWDENEK BÁRMILYEN IDÕJÁRÁSI KÖRÜLMÉNY KÖZÖTT TISZTÁK MARADNAK. MINDEGYIK VÁZON VAN TÁRCSAFÉK FELFOGATÁSRA LEHETÕSÉG. EZEK A POZITÍV TULAJDONSÁGOK TESZIK COMP SZÉRIÁT TÖKÉLETESEN MEGBÍZHATÓVÁ, S MINDEGY, HOGY AZ AIM-ET V-FÉKKEL, AZ ATTENTION-T HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKKEL, VAGY AZ ANALOG-OT “LOCKOUT”-TAL VÁLASZTJA. AZONBAN LEHETSÉGES, HOGY ÖNNEK MÉGIS AZ ACID NYERI EL TETSZÉSÉT HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKEI ÉS “LOCKOUT”-JA MIATT?
Az öngyilkosság,fõleg ha ott kell hagynod valamiért napon két percre,a pedál meg faszán felmelegszik.Múltkor érden az Ak tár is forró volt,amikor napon volt a rövid pihenõn.
a kiálló fémszegecsekre szeretnék gumiboritást szerintetek létezik ilyen?
ezen még jobban látszik
vagy egyszerüen vegyek másik pedált? (mondjuk azt nem szeretnnék)
BBB-nek és B+-nak is vannak ilyen csomagtartói. Valószínûleg a legtöbb bringaboltban kapható vagy rendelhetõ. A leírás alapján 10 kg körül lehet a terhelni õket. Itt találtam neked néhányat.
Azért egy ilyen csomagtartó mellett nem árt egy bringás hátizsák sem.
Köszi! - Igen, hallottam már ilyesmirõl (nyeregcsõre cuppanthatóról), csak kérdés azt mennyire lehet pakolni (nem lakást akarok költöztetni rajta, de mondjuk jó lenne 5-10 kilót lehetne rá pakolni)
Amúgy Pyrex, kösz, akkor ilyen erõvel már gyalogtúrára is mehetnék, minek szenvedjek a bringaval :)P
Hellóztok ellopták a bicóm és van rá esély hogy a házra való biztosítás fedezi?
Akadnak nyeregcsõre rögzíthetõ csomagtartók is. Szét kell nézni a boltokban. Általában a csomagtartók nem az a kategória, ami túl sûrûn szerepel a cégek honlapján. A helyszínen valószínûleg hamarabb találsz valami használható megoldást.
tszki: Ahogy Gordon is írta, 180 pénz az összetelos bringáknál a belépõ kategória. Szóval sokat nem szabad várni tõle. Ha garis a bringa vidd vissza és javíttasd meg velük. Valószínûleg valamelyik forgáspont szorul, vagy szennyezõdés került a forgáspont egymás mellett elforduló felületei közé. Szétszedés, kitisztítás valószínûleg megoldja. Ha garis a bringa, akkor ezt csináltasd meg a vásárlás helyén. Ha nem képesek megjavítani, akkor pénz vissza.
180 pénzbõl már össze lehet hozni egy viszonylag jól használható merevfarú montit. Ha ennyi a keret, akkor ez inkább megéri. Vagy legalább kétszer ennyit rá kell költeni, ha egy rendes ösztelos gépet szeretnétek.
Lenne egy elsõre talán röhejesen hangzó problémám. Van egy jókis gepida sirmiumom, semmi extrém használat föleg hétvégén tekerészünk vele rövidebbeket (1 napon belülieket)összevissza. Most viszont van tervbe véve egy 3napos balaton túra, amihez nem árt ha van csomagtartója az embernek (merthogy nem csillagtúra lesz hanem körbe). Namost a gond most jön: tárcsafékes a bringa. Tud valaki frankó csomagtartót (és lelõhelyét esetéleg) ami valahogy rámegy tárcsafékes bringara? Köszi a tanácsokat
Melyik tipust vetted meg onnan?Én is nézegetem az össztelosakat és a rockrider 6.3-ast néztem, de az 128eft és az rudos a teloja a 9.1-esnek már levegos abban max a forgáspontoknál tud nyikorogni sztem.Esetleg nézd meg a váz fö forgáspontjánál hogy nem szorul-e.Mert az én TG-s bringámnál is kivedtem a rugostagot és a váz nem csuklott össze mert szorult a forgáspontnál.Visszaengedtem egy kicsit a csavaron és már legalább mozog egy kicsit kb 1 cm-t a 4-böl.
Az a baj az ilyen dolgokkal hogy nem jok.. Nincs más szó erre. Ha nyikereg vidd vissza, ha nem javitják meg 3 napon belül vissza csinálhatod az egész vásárlást.
180000ft nem sok egy kerékpárért. Az én bringám kb 300000ft-be van és nem össztelós. Egy jó össztelós bicaj kb 400000ft-nél kezdõdik.
Szóval én azt javaslom, hogy vidd vissza javitasd meg hogy ne nyikegjen, ha sikerül használjátok, de ne nagyon durvuljatok vele. Ha nem tudják megjavítani, add vissza és vegyél máshol vagy egy komolyabbat, vagy ennyiért egy jo merev hátuljut.
Sziasztok! Most vettem egy kerékpárt az öcsémnek (összteleszkopos) és az a problémám hogy eléggé nyikorog a hátso teleszkopnál valami.Pl ha gödörbemegyünk vele vagy stb. Probáltam már beolajozni kis levegõt is engedtem ki belõle mert olyan merev volt az egész h semmi csillapítása nem volt. Mellesleg szerintem egy 180 ezer forintos terep cangának nem kellene nyikorogni. Aholvettem mondták h vigyen vissza (Decathlon), de ott is olyan balfékek hogy még a váltot is csak 20 perces szenvedéssel tudták normálisan beállítani. Ha esetleg valaki tudja a megoldást vagy h mi lehet a hiba és hogy kéne megoldani annak nagyon megköszönném a segítséget!
Az elsõ 2-3 hétban 5-10 km közötti távok vannak tervben, aztán folyamatos emelés.
Milyen alkatrészekkel van szerelve a bico? Mert nem csak a váztól függ az, hogy mennyire lesz használható a bringa arra a célra amire szánod.
Ha nem tekersz rendszeresen és nem vagy formában, azért napi 20-30 km elég megterhelõ tud lenni. Javasolom, hogy elõbb csak heti egy-két alkalommal kezd a dolgot és fokozatosan emeld a terhelést. Ha túlhajtod magad, az inkább árt, mint használ. AarPoe is mostanában kezdett komolyabban tekerni. A neki adott tanácsok jó részét szerintem Te is hasznosítani tudod.
Csak hobbi célra, a sportolás kedvéért. Már megvan, ajándékba kaptam, igaz használtan. Úgy napi 20-30 km-rt szeretnék letekerni, hátha visszanyerem régi erõállapotomat.De azért köszi a választ.
Amit némi google matatás után sikerült kideríteni az annyi, hogy egy kis olasz bringagyártó cég. Amennyire meg tudtam állapítani, nem a tömeg gyártásra szakosodtak. Valószínûleg ebbõl adódóan odafigyelnek a részletekre, de ennek gondolom az árát is meg kell fizetni.
Az éredekelne ki mit tud a VICINI mtb kerékpárokról?
Ha van egy felnim honnan tudhatom meg,hogy max milyen széles külsõt lehet rátenni?
Ejha, ez tényleg szebb, kösz :) Egyébként azért ennyi, mert belépõ szintû felszereléssel (váltó, fékek, stb) adják. Dehát valamit valamiért, a márkát meg kell fizetni...nekem nagyon is megtenné. A (tökéletesen montinak álcázott) trekking-cross változata is nagyon tetszik!
Gabo, már mondanom sem kell, hogy nagyon szépen köszönöm ismét a segítséget :) hamarosan reagálok is rá! Nade most korán fekszem, mert holnap íjászverseny és nem ártana összelõni valami elfogadhatót. :)
...megakadt rajta a szemem a Hervisben, 99 ezer ft. Vélemények?
Sisaknál a legfontosabb szempontok: ne szorítson, ne nyomjon, ne lötyögjön, legyen jól beállítható és szellõzzön megfelelõen (minél több a lyuk, annál jobb). Fontos az is, hogy jól nézzen ki, mert máskép nem fogod hordani. ;o) Minél többet próbálj fel és csak utána dönts. Egy azon gyártó különbözõ modelljei is eltérhetnek a kényelem szempontjából. Gyártástechnológiai szempontból az inmold sisakokat érdemes elõnyben részesíteni. Ezeknél a külsõ héj és a belsõ hab réteg lényegében egybe van öntve. Ez részben erõsebb szerkezetet ad, részben pedig nem fordulhat elõ, hogy a ragasztás elengedi a külsõ héjat, tartósabb. Elõnyös, hogy ha a sisak elülsõ lyukait rovarháló fedi. Baromi idegesítõ, mikor az ízeltlábúak betalálnak repülni, majd ott motoszkálnak az ember fején. A darazsak csípõs modoráról nem is beszélve. Az sem árt, hogy ha sisak napellenzõje valóban árnyékot ad.
Az a kategória, amivel már érdemes foglalkozni, nagyjából 10e környékérõl indul. 20e felett már a profibb sisakok találhatóak. Jellemzõen nekem az egyik legdrágább (Cratoni Tremor Tribal) sisak lett jó a nagy tökfejemre anno, mikor a régit le akartam cserélni. Elõtte egy Uvex Boss RS volt.
Szerintem a nagy sportboltokban inkább csak próbálj és nézelõdj. Nem vagyok róla meggyõzõdve, hogy az ott lévõ sisakokat valóban úgy tárolták és pakolták, ahogy illik. Ha találtál olyat, ami jó, akkor valamelyik bicos boltban rendeld meg az újat.
A szembeszél és a hegyek nagyon is összehasonlíthatóak. Széllel szemben tekerni van annyira fárasztó, mint egy hosszabb emelkedõre kapaszkodni. Alattomos dolog, mert kiveszi az ember erejét, muszáj visszakapcsolni.
A kéz zsibbadásnak és a kar fájásnak lehet oka a rossz kéztartás és az, hogy valószínûleg túl erõsen, görcsösen markolod a kormányt. Ha nem megfelelõ méretû a bringád váza, akkor az is okozhat ilyen problémákat. Az elsõ felén kis odafigyeléssel lehet javítani. Lazíts a fogásodon, illetve próbálj meg arra törekedni, hogy a csuklódat viszonylag egyenes tartsd. Az sem szerencsés, ha túl puha a markolatod és/vagy a kesztyûd tenyér része. Ez bizonytalanabb fogást eredményez, aminek hatására, akaratlanul is, még inkább markolod a kormányt. Ennek eredményeként a puha anyagok összegyûrõdnek és szépen nyomni kezdik a tenyér ereit, idegeit. Az alkar fájdalmának is lehet oka a túl görcsös kapaszkodás. Ha lazábban tartod a karjaidat, a rázósabb részen természetes rúgózásként fognak viselkedni a tested számára és csökken a terhelés is, ami éri õket. Ha van kormányszarv a bringádon, akkor ezt is lehet arra használni, hogy a kormányfogáson idõnként változtass. Ha a bringád váza hosszabb, nagyobb a keleténél, akkor abból is adódhatnak ilyen gondok. Ilyenkor lényegében végig fekvõtámaszban tekersz, ami a kelleténél jóval nagyobb terhelést okoz a karoknak. Nekem is ez volt a problémám. Ezt valamennyire lehet korrigálni a stucni és a kormány cseréjével, illetve a nyeregpozíció módosításával.
Persze egy jó telo is sokat számít a rázósabb utakon. Illetve lehet a bringa rezgéselnyelését egy ballonosabb, szélesebb külsõ is jelentõsen javítani tudja. (Persze a gördülési ellenállása ezeknek kicsit rosszabb, de valamit valamiért...)
A hétvégi utam sajnos csõdbe fulladt a vizsgaidõszak szorítása miatt, cserébe viszont szerdán örökre végeztem a matek tanszékkel. :) Ennek örömére ma besuvasztottam az idõbeosztásomba az egyik 28km-es körömet (idõ hiányában sajnos csak ennyit). Egészen jól ment, odafelé kihasználtam a hátszelet és a jó idõt, bámultam az elsuhanó vörös pipacsokat, miközben lélekben már a visszaútra készültem: tudtam, erõs szembeszél vár majd. Hegyek hiányában nekem ez jelenti a kaptatót (tudom, összehasonlíthatatlan a kettõ, nem is kísérlem meg ezt) így még örültem is neki. A hirtelen, lüktetõ széllökéseket viszont nagyon nem szeretem. Egy ilyen, egy elhaladó kamionnal párosulva kicsit megszédített, de szerencsére az úton maradtam.
Tapasztalatok: 1. Mióta megvan a kesztyûm, már fél óra után erõsen elzsibbad mindkét tenyerem. Lehet hogy rossz a fogásom (sima markolat, nem szarv), és egy idõ után már nem zavar, de mégis kellemetlen kicsit, ha az ember nem érzi a kormányt markoló kezeit. Mi lehet ennek az oka? 2. Ez az út picit rázatósabb, mint a többi köröm és a végére rendre megfájdulnak az alkarjaim. Szerintem a rázástól, mivel ez a gond máskor nem jelentkezik. Hogyan küszöbölhetném ezt ki? 3. Likacsos Fejfedõt...honnan, milyet? Érdemes pl. a Hervis-ben is nézelõdni?
Még akartam valamit kérdezni, amint eszembe is jut, pótolom a hiányosságot. :)
A közeljövõben hanyagolnom kell az edzés-szerû meneteket mert nálam lesz a Párom, így nyilván a csajos tempójához kell igazodnom. De a bicaj nem maradhat el. ;)
milyen jo street vázak vannak még konán polarxen umfen kivül ami kb ezeknek az ára körül mozog? vagy a többi mind drágább? :D
nem csak bringát gyártani tudnak:)
Ne csinálj ekkora gondot abból a 18.2-es átlagból! A lényeg az, hogy ne erõlködve, hanem lazán, nyugodtan, egyenletesen tekerj. Nem a táv végén lévõ átlag az, ami igazán mérvadó. Sokkal inkább azokon a részeken figyelj oda, ahol viszonylag sík úton tekersz. Ezeken a részeken törekedj arra, hogy lehetõleg ne nyomjad túl erõsen. Írj majd a hétvégi utad eredményérõl!
Kicsit szerteszét voltam a napokban, azért nem jelentkeztem.
A hétvégén úgy döntöttem, idõszerû lenne az állóképességi edzések mellett erõ edzésekbe is belekezdeni. Az útvonalam: Dunakeszi - Fót - Csomád - Veresegyház - Õrbottyán - Vácrátót - Szöd - Göd - Dunakeszi. 45 km körüli táv. Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy akadnak elég finom dombok a arrafelé. Lehet combosodni a kaptatókon. Kondimat illetõen sokkal rosszabbra számítottam, de úgy látszik azért van valami eredménye az edzéseknek. Bár a pulzusmérõ veszettül sípolt az emelkedõkön, azért sokat segített abban, hogy ne szálljak el és ne hajtsam túl magam. Sikerült egész jó átlagot mennem, a kapaszkodók ellenére is 20 km/ó felett lett. A végén úgy éreztem, hogy még bõven maradt bennem tartalék annak ellenére is, hogy nem sokat pihenten közben. Valódi jó kis élvezetes "krásszkántri" tekergés volt, kaptatókkal, lejtõkkel és egy kis lightos terepezéssel. Vasárnap még rádobtam egy 36 km-es váci kört a szombatira, hogy teljes legyen a hétvége.
Lassan érik egy komolyabb túra, ami a szombati útvonal kibõvítésével Galgamácsa felé fog menni. És talán hamarosan egy Királyréti kapaszkodásra is sort kerítek.
A gatyós tippet (ahogy az összes többit is) köszönöm! Ezt a nyakba akasztós változatot biztos hogy nem lennék képes hordani, inkább lefogyok! :) De hamarosan szét fogok nézni a piacon (nem a kínain) ezügyben!
Hát, ezt is nehezen hiszem el. Sikerült megint pontosan 18.2-es átlagot tekerni, pedig direkt törekedtem arra, hogy ne szaladjak meg itt-ott (azér t a féket nem húztam). Ezt még gyakorolni kell, mindenesetre én úgy érzem, egyenletesen tekerek és nem is fáradtam el annyira. Furcsa de úgy érzem, a mostani 23km kicsit többet kivett belõlem, mint máskor, de ez a tekerés közbeni nem túl jó kedvem (nagy forgalom) miatt is lehet. A hétvégére 30-35km-nyi utat tervezek, majd meglátjuk, hogy sikerül.
Szerintem még mindig lassíthatsz, könnyíthetsz a tempódon. A lejtõ, meg a hátszél rásegít ugyan, de ilyenkor is inkább a laza, nyugodt tekerésre törekedj. Ezzel is erõt tartalékolsz, vagy éppen ilyenkor lehet kipihenni a lejtõ elõtti kapaszkodót. Egyenletes tempó alatt egyébként azt értettem, hogy viszonylag folyamatosan, de erõlködés nélkül pörgetni. Valószínûleg lesz egy pedál fordulatszám, amit kellemesnek fogsz találni. Érdemes erre beállni és úgy váltani a fokozatokat, hogy ezt kényelmesen tartani tudd.
Ilyen nadrágot használok jelenleg. Semmi extra, de a célnak megfelel.
Nekem a mai termés a szokásos váci köröm volt. Némileg stresszes volt a mai nap bent a cégnél, így muszáj volt kiereszteni a gõzt. Mire lenyomtam a kb. 36 km-es távot, sikerült is kihajtani magamból a feszültséget. Kellemesen elfáradtam, de legalább megint ilyen vagyok: :o) A tegnapi esõ szerencsére valamennyire lemosta a nyárfa szöszöket, így lényegesen kellemesebb volt tekerni, mint tegnap.
Köszi a tanácsot Gabo. Még okosodom egy kicsit a témában. Nincs véletlenül pár ötleted hogy interneten milyen honlapon lehet alapinformációkra lelni ilyen témában?
Na, alakulnak a dolgok itt. :) 43km-t bicajoztam ma, és a múltkori 19-es átlagot is sikerült 18,2-re apasztanom. Az a baj, hogy még mindig nem tudok tökéletesen egyenletes tempót tekerni, ha elkapok egy lejtõt vagy hátszelet, önkéntelenül is jónéhány percig 25 körül kavarok. Nem mondanám, hogy sokkal jobban megviselt, mint a 30km, sõt, kifejezetten jól éreztem magam a túra végére! Kellemesen elfáradtam, csak miután a második emeleti lakásunkra felmásztam, akkor éreztem egy minimális émelygést, de hamar elmúlt. 1l folyadék és 2 Sport-szelet (ez a reklám helye, a legjobb! :D) fogyott el, de tudtam volna még inni. Ez már több, mint a debreceni út fele, összesítve kb. 20 perc pihenõt tartottam az úton.
Az, hogy mennyire vagyok elkötelezett, majd azon múlik, hogy mennyire tud fejlõni az állóképességem ill. mennyire tudom rendszeressé tenni ezeket az edzéseket. Viszont gondolom, hogy egy '07-es modellel jóval elõrébb lehetnék, mint egy '94-essel.
A nadrág-dolognak örülök, azt hiszem ez nekem is megfelel. :) Ebben van ülepbetét, ugye?
gansol: A két bringa nagyjából valóban ugyan az a kategória. Nekem a Merida Sub 20 egy kicsivel szimpatikusabb. Tetszetõsebb a váz kialakítása és festése. Valószínûleg jobb alapot jelent a késõbbi fejlesztésekhez. Az állítható szögû kormány szár messze nem akkora elõny, mint elsõre tûnhet. Valójában a stabilitás szempontjából ez az egyik gyenge pont a Caprine bringán. Ha nincs kellõen megtépve, vagy esetleg kikopik, akkor rázósabb terepen problémák lehetnek vele, lekonyulhat. Ebbõl aztán akár szép perecelés is összejöhet. Ha lehet nézd meg mind a két bringát élõben és válaszd azt, amelyik szimpatikusabb számodra.
Sziasztok! Lenne pár alapkérdésem, válaszaitokat elõre is köszönöm
Szóval: elsõ bringa vásárló vagyok (leszek) és dilemmákkal küzdök. Én a bringámat mind terepre, mind városba szeretném használni, de nem szeretnék trekking biciklit venni, inkább a monti felé hajlok, mert arrafele amerre lakom vannak keményebb terepek és szeretném azokat is kipróbálni. Van 2 bicikli, ami tetszik: az egyik egy Caprine spirit,(65.000 Ft) a másik egy Merida sub 20-v (85.000). A merida 20.000-rel drágább és azt mondták róla a boltban hogy ezért kapok egy nagyon jó vázat és mellé valami alapfelszereltséget, amit majd a jövõben fejlesztgethetek. A Caprine elõnye hogy állítható a kormány dõlésszöge, ezért aztán nem csinálja ki a hátam a városi tekerés közben. A kérdés: érdemes-e kezdõként 20.000-rel többet kiadnom egy merida bicikliért a jobb váz miatt (a jövõbeli fejlesztgetés reményében), vagy elég nekem a caprine, ami viszont ilyen kettõs célú használatra optimalizált monti? És igaz-e egyáltalán hogy a Merida váz jobb mint egy Caprine? Amúgy az alapfelszereltségük közel hasonló (amennyire a katalógusból megállapítható).
Üdv!
Nem akartam elvenni a kedved. Ahogy írtam, Én elfogult vagyok. Szóval ezt is vedd figyelembe a véleményemmel kapcsolatban. Ha a mostani bringád használható állapotban van, akkor nem érdemes elkapkodni a dolgot. Hagyj magadnak idõt, hogy eldõljön, hogy mennyire vagy elkötelezett a bringázás mellett. Ha a dolog tartós megszállottságnak bizonyul, akkor érdemes elkezdeni a nézelõdést egy új paripa irányába. Arról nem is beszélve, hogy idõvel jobban megismered a saját elvárásaidat is.
Nadrágból az 5000 Ft-os kategória teljesen használható. Amit most használok, az is ebben az árfekvésben volt. A magam részérõl a kantáros változatokat részesítem elõnyben, azon egyszerû oknál fogva, mert ezek nem tudnak lecsúszni az ember pocakjáról. (Már akinek van ilyen... ;o) )
Energia ital helyett inkább sport italok között nézz szét. (A két kategória nagyon nem ugyan az.) Sport italok között folyadék és ásványi anyag pótlásra az izotóniás italok jelentenek jó választást. Összetételük miatt gyorsan felszívódnak és pótolják a szervezet veszteségeit. Lehet kapni készen és por formájában is. Ez utóbbi általában 10 l ital kikeveréséhez elégséges, kisebb kiszerelésben nem igazán láttam még. Ahogy lejjebb is írtam, Én Powerbar Hydro-t használok bringázáshoz. Ebbõl egy zacskónyi kb. 3500 Ft és nagyjából 1 évig elég. A nagyobb sport áruházakban és a Láng sport boltjaiban láttam eddig, de szerintem a futó szakboltokban is lehet kapni.
Izommerevség ellen esetleg lehet próbálkozni melegítõ krémekkel. Sportolok szokták használni, versenyek, edzések elõtt. Az érintet területre dörzsölve élénkítik a vérkeringést. Lelõhelyek gyógyszertárak és sport boltok.
Hát, kicsit elbizonytalanítottál a trekking-ektõl. Tényleg nem könnyû meghozni egy ilyen döntést, de mivel ez sokkal távolabbi dolog - nem mellesleg pedig rájöttem, hogy van egy montim, amit agyon szeretek, annak ellenére hogy régi, és most költöttem is rá -, letettem a dologról. Van új kulacsom (sehol sem találtam 1l-est), kulacstartóm, kesztyûm és markolatom, kezdõdhet a szezon igazi része.
A nadrágon viszont erõsen gondolkodom, mert szerintem nagy jelentõsége lenne az esetemben. Azt mondták, hogy 5-6ezer ft-nál kezdõdnek. Kezdésnek elég egy ilyen, vagy gondolkodjak magasabb kategóriában? Mindenképp betéteset szeretnék. Ezúttal én bocs a késõi reagálásért :)
Kellys meg a merida is jó választás szerintem! De marok váltó hát azt ne! Igazából az nem is tudom miért lett kitalálva! Én sosem használtam olyat de szerintem hegynek fel , és lefelé is zavaró! Versenyzõk sem használják szóval biztos hogy nem nyerõ megoldás!, de a lényeg hogy neked kényelmes legyen!