Persze ezt megértem! De sajnos vannak olyan területek mint pl ahol én használom, hogy "traktor kereket" kell rátenni mertha nem az van szétütik a kövek stb.
A tied pont azért könnyü mert ország uti! Azok tényleg pihék.. De a 14 kilos mountid ha lecseréled a vázat kb 1-1.5 kilót nyersz!
Yeah ezt nem is tudtam, hogy lehet rajta állítani a keménységet. Ez jó hír, mert kicsit puhának találtam aszfalton.
A mosás így tiszta. Lánckenõ sprayt meg tudok nagyon jót, mert a Texaco-nál nyomtam 2 évig és vannak brutál jó cuccok erre. Veszek majd olyat akkor.
Köszi szépen!
Az a két csavaro a tetején a rugó elõfeszítést állitja! Tehát ha balra tekered erösödik a villa ha jobbra gyengûl.
A mosás: Lehet õket slaggal, vizsugárral mosni, de nem szabad eláztatni! Ez alatt azt értem,hogy az egyaknál monobloknál stb helyen nem szabad hogy sokáig erös vizsugár érje mert kimossa belõle a kenõanyagot. Ugyhogy ha mosni akarod nyugodtam slaggal veresd le, majd mosd át és ujra leveretheted.
A lánc stb tisztítás. Egyszerüen egy ronggyal megfogod és a pedálal átforgatod a kezedben a láncot. Ez a modszer lehozza a sarat koszt a láncról, majd egyszerüen fáradt olajjal (amit az autóból pl kiengedsz) vagy valamilyen lánc sprayval befujod.
Egy a lényeg! Nem szabad ét olajat, zsirt stb-t rákenni ez árt a láncnak! Zsirt egy féleképpen lehet rátenni ha akarod: Raksz egy fazékba gép zsirt pl. Majd felforralod és beleteszed a láncot szépen belefolyik mindenhova a zsir. Majd meghûl és rajta marad. De ehhez le kell szedni stb.. És elsõsorban motorkerékpárok láncánal szokták alkalmazni! Régi trük és müködik:D
-RST Gila T7-es teló van a gépemen. Ennek a telónak a tetején mindkét oldalon van valami cucc amit el lehet fordítani mindkét irányba. Ez érdekelne, hogy mire jó.
-A másik kérdésem a tisztítással és karbantartással kapcsolatos. Elõször is lehet vízsugárral mosni ezeket a gépeket? A másik pedig, hogy a mozgó alkatrészeket mint váltó, lánc... ti hogy és milyen anyaggal tisztítjátok?
Köszi!
szerinted egy átlag bicó milen nehéz?nem papírból vannak a biciklik
Na ez a gatya leszorítósdi sem hangzik rosszul. Valóban nem dobná fel a gép összképét ez a cucc, csakhát a gatya az gatya, és jobb rajtam mint alattam. :D De azért kipróbálom ezt a lekötõsdit.
rockring-nek hívják, vagy rockguard, bashguard van több neve is. bár ez inkább a lánckereket védi meg, illetve a láncot a leesésben is akadályozza, bár a gatyádat is megvédi gondolom :)
szerintem láncvédõnek hívják, de nehogy már elrondítsd a bringád :) én ha melegítõalsóban tekerek, akkor felhajtom inkább, vagy vegyél olyan tépõzáras izét (olyasmi mint egy csuklószorító) és tedd oda ahol le akarod lapítani a gatyád, és még fényvisszaverõ is
Hát Próbálj meg valami bringa boltban kereseni. Azt nem tudom garantálni hogy kapsz is.. Én olyan gatyába nyomulok ha hidegebb van aminek a száraban van kötõ.. Ez a legegyszerübb megoldás a gondodra.. De kereshetsz olyat is, csak szerintem nem lesz a másik meg hogy hülyén néz ki!
Hol lehet kapni olyan mûanyag tárcsát amit a nagy hajtott fogaskerékre kell tenni, hogy ne zabálja le a gatyám szárát? :)
Igazából az a gond, hogy nem tudom hogyan hívják azt az alkatrészt. Ezért nem is találok neten.
A Polaris-ra meg kéne, mert nem csak rövidgatyában szeretnék tekerni.
Én miért? Este 11 után röplabda edzésrõl vagy meccsekrõl kifele 22 km hazáig. Ilyenkor már nem jár haza semmi a fõvárosból... :)
OK, köszi! A boltba még vissza kell vinnem majd 1 hónapon belül, egy ingyenes után állításra, átnézésre. Ez korrekt. Remélem nem sok gondom lesz vele. :)
Végre megvan a bringám. Végülis nem Merida Sub 40-est vettem, hanem a tanácsotoknak megfelelõen ezt:
MAGELLAN POLARIS DEORE
Adatok: Váz: 6061 Alu Villa: RST Gila T7, 80mm, acélrugó Elsõ váltó: Shimano Deore Hátsó váltó: Shimano Deore Váltókar: Shimano Deore RF 3x9seb Hajtókar: B+ Mount Shasta 42T Fék: BikePositive Tribal Fékkar: BikePositive Tribal Agyak: B+ Country V2. Disc Felni: MACH 1 MX DF CNC Külsõ gumik: WTB All Terrainasaurus Comp 26X1,95 Váz méretek: 14",16",18",20",22" Súly: 13,75 kg
Köszönöm az útmutatásokat, nagyon tetszik a verda, remélem hû és megbízható társam lesz. :)
Esetleg az intersport katalogusban szereplõ Genesis ranger full suspension nevü bicóról mi a véleményetek? 99k-ért árulják. Sajna a kataóguson kivül semmi más adatot nem találok róla.
Egy mali war horse vázból mennyiért lehet egy komplett bicot csinálni a legolcsobb kivitelbe?A váz 51k-be lenne.kijöhetne 100k alatt?
Sziasztok! Újabb kérdés: 184 cm magas vagyok, 75 kg. Milyen váz geometria az optimális számomra? 18" vagy 20"??? Kérek szépen választ asap, mert holnap boltba "kell :)" mennem ezért:
http://bikemag.hu/teszt/cube-analog
Bár én úgy mentem be a boltba, hogy vagy Magellan Polaris v. Merida TFS 100, de ez a Cube nagyon felzaklatott.
Elõre is kösz a válaszokat.
Ebben az esetben mindenképpen érdemes lenne egy jobb alkatrészekkel szerelt bico beszerzésére összegyûjteni a pénzt. Acera vagy Alivio szettnél nem javasolt alább adni. Ezek már talán bírni fogják a mindennapos használatot. A hi-ten (szén acél) váz helyett is inkább az alu vagy egy jobb minõségû cro-mo (króm - molibdén - acél ötövezet) váz beszerzését lenne érdemes megejteni. (Igazán jó cro-mo vázat nem biztos, hogy fogsz találni...)
Milyen körülmények között használnád a bicot? (Város, földút, terep, hegyi ösvények, stb. ?) Milyen rendszerességgel szeretnél tekerni? (Hétvégenként, minden nap?) Milyenek a testi adottságaid? (A testsúly és az edzettség sem mellékes tényezõ.)
Alapvetõ különbség a két bringa között, hogy a Magellán alu vázra épül. Ez valamivel több mint 1 kg súly megtakarítás kapásból. Mind a két bringa a belépõ szint alsó szegmensében van. Az alkatrészek ennek megfelelõen mûködnek és használhatóak, de nem túl strapabíró darabok. Ha fontos a hosszú távú használhatóság, akkor még érdemes egy kicsit spórolni és valamivel jobb gépet megvenni.
Általában a bringa gyártók elõszeretettel csinálják azt, hogy a hátsó váltót valamelyik jobb szettbõl választják ki, de a többi alkatrészt az olcsóbb szettekbõl, esetleg nonamek közül társítják hozzá. Ez színtiszta marketing, mivel a hozzá nem értõ vevõk általában csak a hátsó váltót nézik meg. (Az elsõ váltót csak ritkán, a kerék agyakat meg szinte soha...) Erre érdemes odafigyelni vásárláskor. A teljes szett sokszor pontosabban és jobban dolgozik együtt, mint az így összetársított megoldások. A Shimano és a SRAM csak részben kompatibilis egymással, érdemes a társításokra odafigyelni. A Suntour is gyárt váltókat, de azokat egyáltalán nem ismerem.
aerós campa kerékszettel nyomom, jó masszív lehet neki adni rendesen. igaz, ha nyolcas kerül bele, és ha a mai trendnek megfelelõen kevesebb küllõ van benne, akkor tényleg nehéz kiszedni belõle.
ahogy elnézem a dema oldalát ezek szimano szora szettel vannak ellátva, szal már be is tudod azonosítani a szett "komolyságát".
a mérethez meg adok egy táblázatot:
Magasság-vázméret 155-165 cm 51-53 cm 165-170 cm 51-53 cm 170-175 cm 53-55 cm 175-180 cm 55-57 cm 180-185 cm 57-60 cm 185-190 cm 60-62 cm 190-195 cm 62-64 cm 195-200 cm 64 cm oder
SziasztoK! Mint ahhogy már korábban írtam(#2086)keresek egy országuti bicajt. javasoltátokhogy használtat vegyek, de én nem találtam árban megfelelõt. Tudnátok konkrét bicajt+árat javasolni? Elõre is kök! Üdv.: kuks
Szombaton megyek biciglit venni és két típus között vacillálok.
Merida SUB 40V vs. Magellan Polaris Deore
A Magellan 5e Ft-al drágább, de ha jobb is, akkor nem számít. Tudnátok véleményt nyilvánítani ez ügyben? Az alkatrészek nekem nem sokat mondanak.
Ha rendelkezésre áll a szükséges pénz, akkor inkább érdemes egy kicsit többet fizetni egy jobb bicoért. (Talán még részletfizetés mellett is jobb megoldás ez.) Egy olcsóbb bico fejlesztése hosszabb távon többe kerülhet, mint az elsõ megoldás. Meg kell venni az új alkatrészeket, ezekre rámegy a szerelési költség... A régi alkatrészeket meg nem biztos, hogy el tudod adni.
Amúgy ha ráérzel a bringázás ízére, akkor nehezen fogod tudni abbahagyni.
Köszi :-) Sejtettem, hogy nem csak árban van különbség :-) Már csak el kell döntenem, hogy most akkor kevesebb pénzért szeretnék kevésbé jót(Skarpea) (ami nem biztos, hogy akkora baj, mert meglehetõsen "újonc" vagyok :-) ), vagy kicsit több pénzért jobbat (Magellán)... De a leírásod meggyõzõ volt :-)
Tavaly ugy volt. Hogy a rajt a Ujpesti rakpaton volt. Végig a rakparton át a petõfi hidon budára. Majd ott is végig a rakparton asszem a lánchidon mentünk vissza, majd végig az Andrássy utón be a városligetbe. Ott volt a vége ahol az a nagy rét van, a mülyég után beljebb.
Jaja! Mult évben is voltunk.. Hát figyi ha mentek akkor beszéljünk meg valami találkozó helyet vagy ilyesmit aztán össze futhatunk. Persze ha én is mek.. Nagy sg-s brimnga parti:DDD Igaz mi nem szoktunk elmenni a rajtig. Álltalában a margit híd pesti hidfõnél szoktunk gyülekezni:D