Merev villában annyi a jó, hogy nem tud elromlani, nincs karbantartási igény. Addig, míg az ember összeszedi a pénzt egy rendes telora tökéletesen megfelelõ lenne. Csak a gyártók/boltok ma már nem tudnak telo nélkül eladni egyetlen bicot sem. Így viszont mindenki jól jár vele, kivéve a bicost. Eladják az olcsó telokat, majd a páciens néhány hónap múlva kopogtat egy új, drágább villáért. (Persze a régit már csak legfeljebb használt alkatrésznek számítják be...)
Ha átlagos XC felhasználást feltételezünk, akkor szerintem is a használható kategóriába tartozik. Amúgy ezért is írtam, hogy talán azt érdemes idõvel cserélni.
Azt hiszem igazad van. Ez alapján nem érdemes különbséget tenni a két bico között.
Nekem totál noname elsõ telóm van, de városi padkázásokhoz azért igen jól jön, és sokkal jobb így közlekedni, mint merev villával. Mondjuk terepre nem megyek.
Én valószínûleg megyek majd. Alapvetõen az idõjárástól függ a dolog. Próbálom szervezni a bringás ismerõsöket a cégtõl is. Majd kiderül, hogy kinek lesz kedve hozzá. Szerintem vétek kihagyni, mert nagy buli az egész. Valószínûleg viszek majd fényképezõgépet és megpróbálok lõni néhány képet is.
Amennyivel többe kerül a Magellán, annyival többet is ér. A Magellán Polaris Deore váltószettel lett szerelve és a WTB felnik sem rosszak. Azt is meg merem kockáztatni, hogy az RST Gila jobb telo, mint a SunTour. A Magellán vázának a kialakítása is jobb, legalább is a bowdenek jobb helyen vannak elvezetve. A Magellánál a felsõ vázcsõ tetején futnak, így cipeléskor nincsenek útban és kevésbé koszolódnak. A Skarpeánál viszont a felsõ vázcsõ és az alsó vázcsõ alján lettek elvezetve. Az elõbbi cipekedéskor lehet kényelmetlen, míg az utóbbira az elsõ kerék az összes szutykot rá fogja csapni. A Magellán Polaris egy amatõr versenyzésre is megfelelõ bico, míg a Skarpea S300 egy belépõ szintû bico. Hosszabb távon a Magellán jobb választás. A Deore szett egy megbízható és strapabíró váltókészlet. Amit esetleg cserélni érdemes majd rajta, az az elsõ villa. De ez már teljesen igény kérdése.
Magellánból talán ez: http://webshop.speedbike.hu/webshop/index.php?p=productMore&iProduct=1831 (ezt többen is ajánlották, kifejezetten sokan :-) ) A Merida is nagyon tetszik. Minél többet megnézek, annál nehezebb dönteni :-) Még nem ejtettem ki a Skarpeát se, árban azért ez a legjobb, kinézetre is tetszik. Mondjuk gondolom a Merida például amennyivel drágább, annál többet is tud. http://skarpea.eu/m/termekek/mtb/s300-n-i-hu Hozzáértõk azt mondták, hogy ez az oldal nem ad túl sok infót a bringáról, de én teljesen laikus vagyok. Nem tudom, hogy így képrõl, ránézésre, meg a minimális infókból lehet-e, tudtok valami összehasonlítást (melyik jobb, miért, melyik éri meg jobban, miért) adni a Magellanról és a Skarpeáról?
Sokan mondták a Magellánt meg a Meridát. Azért gondoltam a Skarpea-ra, mert örökös garanciát adnak a vázra, plussz testre szabják. És elég megfizethetõ áron. Azért ez szimpatikus nekem :-) A Merida ennél drágább kategória, ahogy néztem. Még a Magellánon gondolkodom :-)
Errõl a márkáról Én személy szerint eddig nem is hallottam. A magam részérõl inkább a Magellánt, Meridát és talán esetleg az Author-t ajánlanám. Ezek a cégek már pár éve a piacon vannak és ár/érték arányban jónak mondható bicokat készítenek.
neem, azt tudtam, hogy nem stimmel és hozzá kell nyúlni, néztem is azt a 2 csavart, de logikailag egy olyan irányú csavartól elvben nem mozdulhat pont merõleges irányba és mégis :)
Azért az vicces volt, hogy gyakorlatilag úgy tekertem ma végig szembeszélben 20km-t, hogy az egyik fékpofa - ha nem is tökig, de - hozzáért a tárcsához... Nincs ám izomlázam lol :)
Elviekben ugy mükdöik a dolog, hogy a vázadra felteted a konzolt. Ebbe megy igye bele az a két csavar ami a féket tartja. A fékednek valószinüleg ovális az a része amibe a csavar van.
Na amikor felteszed, belerakod a csavart, de nem huzdo meg. Megfogod behuzod a fékkart akkor a fék ráfeszül a tárcsára, és beigazitja magát. Ezek után behuzott féknél meghuzod a csavarokat. Igy tutti ugy fog állni hogy amikor elegedi a tárcsát akkor sem fog hozzá érni. Maximum annyira hogy serceg egy kicsit de az nem baj.
hát nem tudom akkor mi lehet a baja,prbálj ki minden n tekerhetõ dolgot rajta,hátha valamelyik segít:D amúgy bb7-esen tényleg csak egy valami van amit tekersz és a belsõ,nem mozgó tárcsát rakja közelebb am tárcsához
de olyan érzésem van mintha egyre jobba hozzáérne :) most tekertem vele egy laza 20-ast (kilóméterben) és nemhogy jobb lenne, hanem mintha még rosszabb is. Nem igaz, hogy nem lehet állítani rajta valamit... :S
HELP! Avid Juicy 7-es fék van hátul és elvben teljesen jól fel lett szerelve, a tárcsa is. A kerkék pedig egyenesen van a vázban, de...
Az egyik fékpofa (a vázhoz közelebb lévõ) folyamatosan hozzáér a tárcsához. Mit lehet ezzel csinálni? Mert a BB7-esen a fékpofákat külön lehet állítani, itt meg ilyen lehetõséget nem látok...
Figyi szerintem olyan 100-110 körül lehet olyat venni ami nagyon fasza ilyen célokra.. Magellan, Merida stb..
Ami a lényeg: Alu váz, Kazettás hátsó agy, Dupla falu felnik, Monoblokk, Normális alu hajtó kar. A-hedes váz (mondjuk ha alu akkor az lesz)
Tanácsot szeretnék kérni bringa vásárláshoz. Régebben BMX-el rongáltam magam és környezetem, de már jóútra tértem és MTB-ot szeretnék venni, de a témában sajna eléggé elmaradtam. Pl: váltókhoz, telókhoz meg egyébb MTB cuccokhoz lövésem sincs.
Az igényeim: - kiváló ár/érték arányos legyen - 100-120E körüli ár - Terepen és városban, használnám - Strapabíró legyen, azaz bírja az ugratásokat, de semmi extra vadulás. (ui. félek az autóktól, Miskolcon (mivel ott lakom) meg nem sok kerékpár út van, ezért járdán közlekedem ahol sokat kell járdaszegélyre föl- le ugratni.) - Hosszútávon is kényelmes legyen, azaz nem Dirt v. FR-ban gondolkodom (mert az 16 éves reflex gyerekeknek való nem nekem).
A neten való kutakodásom szerint Magellan Polaris (kb. 100E nagyon sok jót halootam róla) az igényem, de ma láttam egy KTM Sportot (124E). Igen megtetszett a KTM, de nem címkét szeretnék venni, hanem egy tartós, igényes, jól felszerelt MTB-ot.
Kérlek segítsetek milyen márkát vállaszak! Elõre is kösz!
Még csak annyit, hogy az említett árkategóriában V-fékes v. tárcsafékes kerékpárt érdemes-e venni?
oks köszke mondjuk ismerõs a boltos;)hátha kapok többet de azért kössz
hát haro f4-es haro f3-at találtram a test bike-on 80k-ért azért gondoltam kicsit többre mondjuk 30k-ra de majd meg tudakolom a bótost hátha több lesz 15k nál;)am. kb 80-ért vették anyámék nemtom pontosan születésnapomra kaptam
Azért mert gondolom ujonan sem volt 50-60 nál több! Ha most 2 éves. Akkor reálisan érne mondjuk 20-30-at. Most a boltos kb ennyit akar keresni rajta. Tehát megvsezi töled 10-15-ért. Legalábbis szerintem.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Új bringát szeretnék venni, terepre (nem durvára), amivel egyáltalán nem profi szinten tekernék, de viszonylag gyakran, hetente többször, hosszabb túrákra is. Nem nagyon értek hozzá, és elõször olyan 70-80 ezerbõl szerettem volna megúszni, de többen mondták, hogy ennyibõl nem fog menni. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyibõl jöhet ki egy ilyen bringa, és milyet javasoltok? Köszi
???miért csak annyi?:Salig van rajta karc meg iylenek vagy azért ennyi hogy sokat nyerjenek rajta?de am. a rendes értéke mennyi amennyiért el lehetne adni valakinek?(a keréken polírozó mradványok vannak):P
én õt néztem õtet ugyhogy van egy 2003 as 4es magellan craterem még régebben kaptam pénz mellé mikor eladtam polarxet. nagyjából használható és a jobbik fajta vázzal rendelkezik ha lehet ilyet mondani :D . bár max 20 az egész bicikli egyben vagy annyyisem,de legalább beszámitja és nemkell kerülgetni amit amugyse tudok. amugy néztem már amit mutatsz csak nemtudom, én nemadnék érte 70et :D
Tom, hogy nem ér több száz ezret tisztába vagyok az árakkal, meg ugye nem is fékkarváltó van rajta, azért az is sokat számít. Használtál már Vuelta kerekeket? Mi a legfõbb probléma velük? Hátsó az a jó kis magyar utak miatt van átfûzve:))
mind1 megpróbáltam segíteni neked, mivel kérted "Szerintetek ezért a bicóért mennyit kérhetnék?". Sanda gyanum szerint valszeg többet szerettél volna látni az árnál, vagy nem is tudom. :) Ez ennyit ér, nincs mit szépíteni rajta.
Na akkor leírom, hogy pontosan mi van rajta, látom találgattál nagyon:) Fékkar Shimano 105 Fékek Shimano 600 Hajtókar Shimano 105 Lánc Shimano Váltókarok Shimano 105 Nyereg San Marco Fogaskoszorú 8-as Shimano 12-21-ig Pedál Shimano 520 Kerekek Vuelta Crosser
Teljesen egyforma a két kerék, annyi, hogy a hátsó át lett fûzve és continental gumi van rajta. Nagyon megkímélt állapotban van, nem tom, hogy mennyi idõs, mert én is úgy vettem, de nálam 1 éve van.
Ha alap állapotban lenne, akkor azt mondanám, hogy 25k-30k. Jobban megnézve keveredik rajta a az Exage, a 105, és az ultegra elõdje név szerint a 600-as. A nyeregszár talán Campa lehet, legalábbis innen úgy látszik. Az elsõ fékre azt mondom, hogy egy egyforgáspontos Shimano Exage, a hátsóra lövésem sincs ebbõl a szögbõl. A hajtást és a váltómûvet errõl az oldalról nem látni, így ennek nem tudom megsaccolni a mivoltját. A fékkar szerintem 105-ös. Magáról a gép koráról és minõségérõl árulkodik a gyári elsõ villa, mivel ilyet a 90-es évek közepétõl gyártottak az alap Bianchikhoz. (itt jegyezném meg, hogy az alap Binachit azt azért mondtam, mert ekkor sok váz készült az olasz átlagpolgár számára. Aztán az is megerõsít ebben, hogy nem celeste-zöld, ami elég árulkodó) Shimano 520-as pedált azt felismerem. A vuelta kerekekkel sosem voltam kibékülve a súlyuk és minõségük miatt.
Amit elfelejtettem az a mérete, innen nézve olyan 58-60 lehet, amihez azért kell egy szép magasság is :)
Összegzésben azt mondom, ha elviszik 40k-45k-ért, akkor jó üzletet fogsz kötni, de a reális ára olyan 35k környékén lehet.
Szerintetek ezért a bicóért mennyit kérhetnék? Bianchi Colombus Cro-mo csöves váz, Shimano 105 és 600-as cuccokkal, Vuelta Crosser kerékszettel stb. Linkelek egy képet róla:
70-ért én a helyedben használtan néznék valamit a www.bikemag.hu apróhirdetéseiben, újonnan nem fogsz kapni, pláne streetre biztos nem.
sziasztok! lenne egy pár kérdésem biciklikkel kapcsolatban. streetre szeretnék venni biciklit de nemvagom a témát mert legutoljara 4éve toltam és akkor más volt 1 picit a helyzet. a következõt kérdezném 1 korrekt váz+villa +felszereltség mennyibe jönne ki? még nemtudom mennyit szánok rá de összedolgozom a pénzt, maximum az 70körül van (lehet annyiból nemkapok semmit?:D) , érdemesebb inkább külön venni cuccokat ,vagy egyben nézzek valamit? ha valaki aki ért hozzá és vannak ötletei mitkéne csináljak megköszönném tanácsait.
ELADÓ HARO F4-ES BMX!!!ha érdekel írj privát üzit
oké akkor majd belinkelem a konkrét dema-t
nem :P azért egy 199k-s demára jobb cuccok vannak aggatva, mint a 124-ezres Magellánra. Ha a 124k-s árat azt a magellánra értetted (amit linkeltél), akkor az azért ennyi mert láthatod milyen cuccokkal van felszerelve.
Én csak a vázról beszéltem, mert inkább építek kerékpárt, mint sem egyben venném (tudom, hogy így a legrágább). Meg aztán amúgy is campa cuccokkal rakám teli és a kerékfûzést sem hagynám másra.
Hát! Én csak azokat a dolgokat tudom mondani amiket én vásárolok..
Az elsõ dolog az, ha épitesz bizonyos szempontból szarabbul bizonyos szempontból jobban jársz. Az épitett bringánál az az elõny hogyha értesz hozzá akkor a pénztárcádnak megfelelõ legjobb cuccok és mindenbõl a legjobb cucok lesznek rajta. De egy jó gép esetében legalább 50000ft-vel drágább lesz mintha egyben megvennéd.
Ha egy 300000ft-s gépet nézel abban nagyából a villa 60-90000ft ér a váz 35-500000ft Magyarul a Villa és a váz kb a vétel árának a felét tezsi ki.. Álltalánoságban beszélek.. Tehát a váz villa arány 40-50% a teljes vételárból.