Hát! Én csak azokat a dolgokat tudom mondani amiket én vásárolok..
Az elsõ dolog az, ha épitesz bizonyos szempontból szarabbul bizonyos szempontból jobban jársz. Az épitett bringánál az az elõny hogyha értesz hozzá akkor a pénztárcádnak megfelelõ legjobb cuccok és mindenbõl a legjobb cucok lesznek rajta. De egy jó gép esetében legalább 50000ft-vel drágább lesz mintha egyben megvennéd.
Ha egy 300000ft-s gépet nézel abban nagyából a villa 60-90000ft ér a váz 35-500000ft Magyarul a Villa és a váz kb a vétel árának a felét tezsi ki.. Álltalánoságban beszélek.. Tehát a váz villa arány 40-50% a teljes vételárból.
Százelékos arányba meg tudja valaki mondani,hogy a teljes ár milyen leosztásban épul fel a különbözö elemekre általánosságban?
Tehát hány százaléka a vételárnak pl a váz a teló stb..
Az alább linkelt mongoose és kelly's bringákra vonatkoztatva.Kb mennyibe jönne ki ha csak a váz és a két telót kéne megvenni?
Hát figyi... Az a gondom, hogy én montis vagyok abszolute nem értek ahhoz hogy mit kell nézni egy ilyen országuti gépen. Szóval valaki olyan kéne aki ezt vágja.. Kinézetre egyébként az alsó.. De müszakilag semmit nem tudok róla.
Jaa téleg, az csak 24-es. Hát szerintem vehetsz Te is tabletopot, vagy ha nem azt, akkor valami más hasonló áru aluvázat. Akár hardy, vagy esetleg a dabomb vázak is jók. én kicsit mélyebben belenyúltam a zsebbe és ilyet vettem, már készülget a kis drágám, alig várom, hogy mehessek vele:
Hát ezt én sem tudom. A baratom most vette osszel a tabletopot es sztem jo. És en meg nem akarom h egyforma bringank legyen ezert gondoltam a manualra. Csak az a problema hogy 24 -es kerék jár bele.
Én amúgy a 2007-es tabletop és a 2008.as tabletop között nem igazán látok különbséget kívülrõl. A manual miben jobb? Azt vágom, hogy más a geo, de konkrétan ez miben mutatkozik meg használat közben?
Hello!
Tevezek venni egy magellan polarx manualt vazat. De most olvastam itt PyRex kommentjet hogy a 2008 as is jo lett. De en meg nem hallottam rola.
Esetleg varjam meg mig meg lehet venni mar a 2008-ast vagy vegyem meg a 2007 manualt???
Igen! Ez igy van! Sõt a Vega is nagyon jó a polarx fs is. Nekem egy 2001-es polarix-em volt 4 évig durvultam vele és még most sincs semmi baja. Cseréltem a konára, de apám azóta tovább nyuzza.. Szóval nekem jó vélemény van a magellanról. De azért irtam hogy attól függ melyik mert van nagyon sok hitvány magellan is: Hydra, stb... Szóval tudni kéne:D
Az nem gond! Huzd szét a vázat hogy be tudd rakni és ennyi. Nem kell annak lötyögni benne! Vagy ugy érted hogy a papucs nyilásába nehezen megy bele? Akkor se csinálj semmit rakd bele, kicsit megkopik egy két ki be szerelés és már jó is lesz!
olyankor mivan, hogyha a hátsó agy nem megy bele a csúszópapucsba? :) Mármint, elvileg stimmelnek egymáshoz, de mégis szorul k*vára :)
Pár éve még a fõvárosi polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatán ingyen osztogatták. Azóta nem tudom, hogy mi a helyzet.
Sajnálatos, hogy nem bõvül annyira a hálózat, hogy a néhány évvel ez elõtti már használhatatlan lenne. Sõt néhol inkább fogynak az utak...
Gepida már márka de valahogy engem sosem fogott meg, aztán a Shimano 2200 az kb. Sora minõség.
Most, ha nagyon sznob lennék, akkor azt mondanám, hogy ha ITT (gyk. baloldalon) látod a kerékpár vázának nevét, akkor érdemes vele foglalkozni, ha nem akkor nem.
van egy olyan kifejezés a kerékpárosvilágban, miszerint minden olyan ami úgy néz ki, de mégsem az.... na azt nevezik optikainak.
Egy gyors példa:
Optikai futár – Futárnak látszó kocabiciklis (koskormány, futárzsák, mesterkélt übermájerség), általában õ az aki le akar elõzni téged mindenáron, mert látja rajtad a futárzsákot (jobb esetben leszakad hamar, rosszabb esetben összetöri magát a forgalomban).
szal mostmár nem nehéz rájönni, hogy az "optikaikerékpáros" mit jelenthet :DDdd
Ha optikain a kinézetet érted igen most azis érdekel
És itt egy olyan "hegyvonulat" van ami országszerte híres motoros-út
és azon túl van a Szálkai tó ahova elég jó lenne kikerekezni úgy hogy még este visszafele is legyen energia.
jah am,úgy ha hegyekre jársz,ha jól ismerem magyar utakat nem a legjobbak,és ugyebár lefele begyorsulsz,amit szerintem valami sima monti jobban elvisel hoszabb távon,mint egy országuti,és lehet olcsóbban is kijösz,bár anyira nem ismerem az árakat
"szerintem ebbe az értékbe ennél találni se lehet jobbat!kipróbáltam a MALI IRONMANT-is!tudja azokat a dolgokat,menettulajdonságai felárnek ahhoz és nagyjábóla felébe kerül:Dbátran ajánlom mindenkinek aki szeret túrákra menni,és gyorsan száguldozni!"
dirt bicóm van,ha arra rárakok egy országutis kereket,akkor mindig kell magammal vinnem 3 szettet,hogy haza is tudjak menni,erre nem csoda,hogy traktorgum an,eleve így szerelték gyárban,én meg nem veszek rá újat amíg el nem kopik,az meg sokáig tart mert normálisan fékezek(nem úgy mint régen,simán slickgumit csináltam hátsóból hülyegyerek módra...az vltam:D)
hát én már kb egy hónapja nem bicikliztem:D elõtte viszont 2 hét alatt belejöttem gellérthegybe 20+ kilós biciklivel,és a végén már megállás nélkül feltekertem,pedig atán én nem vagyok egy izmos gyerek sõt...:D
Az az igazság, hogy nem értek hozzá, de nagyon szeretek biciklizni, és tervezem, hogy nyárom vmien versenyen elindulok. Szal ehhez kellen vmi bicaj.
THX Breki33 és Gabo!
Aluvázast?
Sztem nézd meg a #2026-t az alatta lévõ oldalon elolvashatod róla a véleményeket pro és kontra
most rakok össze egy dirt/street (inkább street) bicót. valami ilyesmi lesz a végeredmény (csak nem pike villa lesz, hanem manitou minute 2):
Érdemes szétnézni a gyártók, a "márkakereskedõk" és a boltok oldalain. Önállóan nem minden modell vázát árusítják ugyan, de néha lehet egyezkedni velük.
Kiindulásnak itt van két linkgyûjtemény: http://bicikli.lap.hu/ http://hegyikerekpar.lap.hu/
Ami a belengést illeti, azért a felfeléken nem mindegy, hogy a pedálozásba fektetett erõbõl mennyi hasznosul ténylegesen.
A csomag szállitási gondok már megoldodtak,mivel a mostani bringám is össztelos igy olyan csomagtartot vettem.Egy B+ alpine nyeregcsöre szerelhetö változatot és a nyerget is kicseréltem egy BBB BSD12-re igy ezeket mindenképpen átrakom az ujra is, tehát akár nyereg nélkül is vehetném igy az is csokkenthetne az áron valamennyit.A pedálmozgásból adodo belengés meg nem igen izgat,mert nekem mindegy hogy 30 helyett csak 25-ttel tudok menni.
Egyébként a 3 bringának ha csak a vázát és a rugostagot venném meg ugy kb mennyibe kerülne?Mert ha 50-60 között megállna a váz akkor összetudnék válogatni olyan alkatrészeket hozzá hogy ne csusszon tul a 100-on.
ELADÓ egy haro f4 eb bmx kb 30-40e ért jó állapotban néhol picit rozsdás de frissen van polírozva holnap linkelek képet ha kell valakinek irjon privit!
Én értem a nézeteidet. De ettõl a lenti tények még tények maradnak. Olcsó össztelosokkal hosszú távon gond lehet, bárki is gyártotta.
Egy merevfarú gépnél egy jól megválasztott nyereggel (errõl ódákat lehetne irogatni), ballonosabb, legalább 2.0" körüli gumikkal, egy jó elsõ villával sokat lehet javítani a rezgés elnyelésen. Esetleg rugós nyeregcsõvel is lehet próbálkozni. Ez utóbbi még mindig olcsóbb megoldás, mint egy össztelós.
Hogy az út egyenetlenségeit mennyire fogod érezni a hátsó feleden, edzettség kérdése is. Minél erõsebbek az ember lábai, annál többször áll ki a nyeregbõl, vagy ha nem is áll ki, annál inkább helyezi át a terhelést a lábaira a rázósabb részeken. Sokan tavasszal azért kezdenek pihe-puha nyergeket vásárolni, mert a téli punnyadás után az edzettségük elmarad a tavalyitól. Ennek köszönhetõen a fenti terhelés áthelyezgetés helyett továbbra is a hátsójukra nehezednek. Ez pedig szépen oda vezet, hogy biztos a nyereg a rossz. ;o)
Az általad megadott bicok közül szerintem a Kelly's beast 2007 vázának a felépítése a legjobb. Ez a négy forgáspontos megoldás több gyártónál is megtalálható és nehezen tudják elrontani. Ennél a megoldásnál a legkisebb a pedálozásból adódó belengés. Szóval a pedálozásba fektetett erõ többsége nem fog a rugózás miatt elnyelõdni. Persze egy jó rugóstag és villa is sokat számít. Ha van lockout, akkor a felfeléken biztos nem lesz gond.
Azt minden esetre kalkuláld bele, hogy össztelos vázra nehéz lesz csomagokat rögzíteni. A hagyományos, hátsó háromszögre szerelt csomagtartót itt nem fogod tudni használni!
már probáltam komolyabb merev farut is(Merida Matts ) amibe egy manitou R7-es villa volt és az igaz hogy a kezemen nem éreztem ha egy nagyobb bukkanon átmentem,de a hátsó része elég keményen visszaadta az uthibáit és hosszab uton azért nem fogok kiálva tekerni a nyeregböl.Annál még a TG-s bringa is jobban tompitott, pedig az az én 80 kg-om alatt alig mozdul meg.A teljes uthossza max 1 cm a 4 helyett.Ezért kell össztelos nekem.A lényeg kényelmesen és lassan eljussak A-bol B-be.Semmi verseny vagy durvulás.A suly se lényeg mert csomagot is vinnék.
persze hogy nem,ezért vegyél inkább ugyan anyi pénzbõl egy jó merevvázast,mint egy nem éppen jó ösztelóst,ösztelósból tényleg nincs értelme olcsót venni,nekem a schwinncsepel ranger biciklim úristen,így viszagondolva anyira szar alkatrészekbõl volt megcsinálni,és a hátsó teló is csak akkor nem mozgott amikor kellett:D