egy jó ösztelós váz kerül 200-ba,nem éri meg ösztelósat venni 100 körül
énis lebeszélnélek errõl mert csak a gond lesz vele , az én bringám is 130 ezer volt, nem össztelós, nincs tárcsafék sem, és a teló is finoman szólva kaki:D egy jó elsõ teló kb 40-50 ezertõl kezdõdik! Ráadásúl egy ilyen össztelóssal kínszenvedés lesz emelkedõt mászni!
már pár helyen leirtam, hogy miért szeretnék össztelósat.Mert földuton és egyenetlen talajon szeretnék kényelmesen turázgatni anélkül hogy szétrázná a hátsomat és a gerincemet. Egy 100 ezres kategoria pláne márkásba meg szerintem nem lehet gagyi kategoria ami pár honap után szétesik.A mongoose otero comp pl egy alap változat,de ugyan erre a vázra van egy közép és egy profi változata is és csak a telók a váltok és a fékek lettek cserélve az alaphoz képest, a váz maradt.Ezért gondoltam,hogyha az alapnál is olcsobb alkatrészekböl rakom össze a bringát attól én késöbb akár egy profi szintüt is csinálhatok belöle,de ahhoz egy alapot kell vennem a többi már apránként nem olyan nagy kiadás.
Egy normális merevfarú gépet is elég mûvészet 100k alatt összehozni. Szóval a 100k környéki össztelós gépek elég rizikósak, származzanak bármelyik gyártótól is. Bringát az ember hosszú távra választ magának. Márpedig az olcsóbb össztelosoknál a tartósság gondot okozhat. Ezeknél a vázaknál a forgáspontok legtöbbször csak egyszerû csúszó csapágyazást kapnak. Ezek pedig ahogy kopnak, úgy kotyogósodnak ki egyre inkább. Ez a hátsó rész lötyögéséhez, csavarodásához vezet egy idõ után. Ha késõbb esetleg egy tárcsafék kerül hátra, akkor ez még fokozottabban jelentkezik. De maga a pedálozás is állandó, ismétlõdõ csavaró erõként jelentkezik. Ha cserélhetõek a csapágyak perselyei, akkor persze orvosolni lehet a kopásból adódó problémákat. De ebben az árkategóriában a "Ha"-n van a hangsúly.
Boltja válogatja, hogy vásárláskor mennyire hajlandóak az alkatrészeket cserélgetni. Általában drágábbra igen, de olcsóbbra felettébb ritkán cserélnek. Meg persze egy bizonyos szint alá menni nem is nagyon érdemes.
Az általad felsorolt bringák közül felépítésében és felszereltségében talán a Kelly's beast 2007 tûnik a jobbnak.
hello mindenki!szerintetek 50 pénzért megéri a Hauser five?és egy haro f4-es bmx-et ami alig használt és alig sérült mennyiért lehetne eldani elõre is köszi a válaszokat
Nem akarok durvulni velük csak turázásokra kell egy megbizhato bringa amit egy jo alapnak tudnék használni egy esetleges késöbbi tuninghoz.Tehát lényegében egy jo váz kell és hogy egybe legyen a bringa és majd késöbb cserélném ami nem tetszik vagy nem ugy müködik ahogy szeretném.Esetleg megoldhato az ilyen boltokba, hogy ár csokkentés végett pár alkatrészt kicserélni olcsobb fajtára, hogy ne legyen olyan megterhelö egyszerre a vétel anyagilag?
jaja,100k alatt cc bicó szerintem szkifi,jó minõségû ösztelósak nagyon drágák
hát annyira nem értek hozzá, de sztem 100k alatt igazán nem éri meg össztelósat venni
Amúgy a Merida Matts sport 100-at ajánlom nekem olyan van és nagyon jó, dupla felnit meg esetleg másik telót érdemes rá venni de a váz jól néz ki, könnyû és tartós
tudnátok olyan webshopot mondani ahol rendkivüli akciok vannak régebbi kiadásu (2006,2007)MTB bringákra?Csak uj bringák érdekelnek mert számla kellene róla,de nem akarok 100k-nál többet költeni rá. Lehetöleg össztelos CC bringák.
FElszereltségben lehet, de gyári adatok alapján súlyban jelentõs eltérések 3-4 kg lehetnek
Ha nem terepezni lesz, eleve ne MTB-t vegyél. 28-as Trekking/City bike, lehet acél vázas is, az legalább tartósabb, valami viszonylag jobb márkából, duplafalú felni nem árt de nem létszükséglet, ahogy az elsõ teló sem. Felszereltség kb. mindegy, 50e alatti kategóriában úgyis ugyanazt rakja rá kb. mindenki, alap Shimano szett és kész. Nem kell túlspilázni szerintem, bármelyik bringa megfelelne a célnak a belinkeltek közül.
A Grizzly kiváló társ a szabadidõ eltöltésében vagy a mindennapok során. Kényelmes de sportos geometria, minõségi alkatrészek és fejlett acél váz jellemzi. Az egyik legnépszerûbb HAUSER kerékpár évek óta. Nõi és férfi vázzal egyaránt kapható.
· Trinity kerékagyak · Trinity 'V' fékek · Az aktuális színválasztékról érdeklõdjön a szaküzletekben!
Hát mont mondtam a régi váz túl nehéz úgyhogy mi vazzal kezdünk
lesz egy alap bicó jó vázzal amit majd lehet fejleszteni
szerintem ha nem akasrtok egyszerre több pénzt költeni,akkor kezdjétek el a mostanit átalakítani,és majd a végén egy új váz,fontos egy jó váltó,rendes fékek,duplafalú felni,meg egy jó hajtás,ez már 50 felett van,de ha darabonként veszitek meg,akkor az nem olyan,mintha egybe költenétek 100-at,és addig a régire kell az új alkatrészeket felrakni,hogy ne csak a port fogják
Akceptálom a véleményt, de jól jönne egy kis tanács is, ha már értesz hozzá. :)
A bringát a csajoknak téma engem is érdekel. A Meridámat úgy néz ki márciusban megveszem és utána barátnõmnek is kéne valami, de õ nem hajlandó 40-50e-nél többet adni érte. :) Én is pont a linkelt Gepidát nézegettem. De akkor meglesem a Kelly's gépeket is.
nem nagyon értek ám hozzá, csak amit a bicajbuzi haveroktól hallottam... szar cuccokból van összerakva. amit én meg tudtam állapítani, h nem olyan szépek, mint a katalógusban :)
2 hétig haszáltam egy Dema Outit, mert kaptam egyet kölcsönbe, nálam semmi gáz nem volt vele. Sokan jöttek, hogy ilyen szar az olcsón a szett, de szerintem a szimano szora szett mindenhol ugyan olyan. Aztán mondták, hogy az elsõ villa is görbül, én a 500 km-alatt nem tapasztaltam semmi rosszat, pedig adtam neki rendesen.
És ezt úgy mondom, hogy elötte építettem a Pinarellómat.
a demák állítólag nem túl megbízhatók, asszem szlovákok csinálják (összefüggés nem biztos h van) és nem is néznek úgy ki, mint a katalógusban, ezt viszont már tapasztaltam is...
Igen a Dema-t azt néztem a X-Factory Product Guide 2007-es katalógusban
konkrétan egy Fineo Fittnes-t nézten
Illetve egy Vittaro Road-ot az ára miatt
De erre azt mondta az ismerõsöm, hogy ez nem jobb mint a mostani országútim szerinte nagyon alap modell
de én azért körülnéznék Kelly's márkában, mert jópár helyen akciózzák a régi modelleket. Aztán ott van a Capriolo márka, ami nem akkora név mint az elöbb leírt, de nagyon kedvezõ árakkal dobják piacra a gépeiket. Amúgy ezt a márkát (Capriolo), csak ajánlani tudom.
Leírások alapján az OLimpia sorozat nõi biciklijei 2-3 kilóval könyebbek, de érdekelne hátha van valakinek konkrét tapasztalata ezekrõl a típusokról
belemegy,hogyne menne bele:)) ösze is raktam,csak sajna bowden nem a legjobb,azért kötöttem rá egy kötelet,amit belenyomtan a váznak a bowdentartó részébe,,és így nem esik ki felül,alul meg feszül,úyhogy jó remélem érthetõ :D
valaki meg tudja mondani,hogy a shimano stef 50 fékváltókar-t lehet-e használni tárcsafékkel? nem találom sehol,hogy lehet-e,pedig jó lenne tudni,bár mondjuk miért ne lehetne
kpróbáltam a krémet a telón,csak a leve olyan retket hozott le róla:D még párszor át kel kennem,hogy lehozza az öszeset:)
hááát,a hidralikust gyorsabban megértettem,ezt még nem sikerült:D a golyók mozgása résznél akadtam el:D mert nekem ha behúzom a kart,akkor egy picit beljebb nyomódik magától
Nem menetes, hanem van benne Golyo aszthiszem. Aminek van egy olyan mozgás tere ami bent mélyen kezdõdik és kijebb jön. Amikor a kar elmozdul akkor a három golyo elindul és kigurul arra a részre ahol kijebb van. És ezzel a mozgással bejebb tolja azt a részt amin a fékpofa van. Remélem érted:D Az RSt fékje igy müködött. Nem tudom hogy mindegyik ilyen-e de az rst ilyen volt.
Hát ugy, hogy az a kar ami mozgatja a poát tulságosan sokat tud mozogni. Ezért meg tud szorulni. Igazából mechanikusnál annyira nem veszélyes mert utánnna szét tudod szedni, de nem tesz jót neki.
hu köszi,ezt jó tudni:) majd akkor keresek valami fémlapot,ami olyan vastag mint a tárcsa,és azt odarakom amúgy a mechanikus hogyan tud öszeakadni?mert ott csak az egyik fékpofa mozog,legalábbis nálam