Nah, megvan az új bringám:) Gondoltam kipróbálom milyen egykeréken vele, addig nem is lett volna gond, csak patentos cipõ volt rajtam, és mikor kezdtem eldõlni, csak a másik oldalon bírtam kiakasztani a cipõt, és akkorát burultam mint a ház, még most is csak alig mozog a kezem:)
:d az igen.. Akkor sajna flexxel segithetsz rajta csak.. Csak ugye akkor arra a villára többet nem raksz V-féket.
Ma volt a velence körbetekerõ verseny.. Én is lent voltam meg kb 200 bringás. A profik 10 köt azaz 280km-et tekertek le. Én mivel egy dual szlalom géppel 2.35-õs Maxxis gumikkal és egy tánnyérral jártam lent, csak 2.õt mentem.. Magyarul 56km.et.. Egész jó volt, jövõre is lesz remélem.
A CC az a Cross Country.. Ezt a sportágra használják. Az erre tervezett cuccokat látják el XC felirattal, de ennek a rövidítésnek az eredeti változatát nem tudom.
Elvileg nem.. Egy 8-10-es villáskulccsal kellene kitekerni. Rendesen mentetes, és abba a két könnyitésbe illik a kulcs.. Szóval nem kell hozzá specko alkatrész.
A telóról a V-fék tartó kis csapocskát vagy mit hogyan lehet lekapni? Úgy be van húzva mint a rosseb. Vagy hiába próbálkozom és egyedi szerszám kell hozzá?
hát a bowden az új ugyhogy nem tom h azzal van e a baj, de nem hinném :) egy bike positive v-fék
enyémet úgy kell elképzelni, hogy ellapult, és szétmentek a szálak és nekem is örök problémám, hogy megcsinálom, meghûzom, aztán pár nap után ugyanott vagyok, mint az állítgatás elõtt nem mondom, hogy nem fog a fék, de nagyon nagy a holtjáték, és ez zavaz az elsõ fékkel ilyen gondom nincs
milyen redszerû fék? bár nem tudom, hogy lehet egy bowden annyira szétmenve, hogy egy csavar ne tudja jól megszorítani, de logikusnak hangzik egy pár száz forintos bowdencsere...
szaisztok van egy kérdésem inkabb egy kis segítség kellene van egy kis gondom a fékkel :D még pedig annyi h azt a rohadt bovdent nem tudom rendesen meghuzni azaz azt hiszem meghuzom de egy pár fékezés után meglzul és aha tövig huzom a féket akkor sem jelentkezik az a fékerõ mert nem nyomodik oda rendesen a felnihez a féknek a pofája:), mi a megoldás? izombol dolgozzak tovább is vagy valami apro trükk amit nem tudok vagy valahol szimplán elbaszom :) elõre is köszi :)
hat nem tul sok ujat mondtam ezek szerint:) de errol a drauradweg utrol valahol egy magyar oldalon azt olvastam, hogy lemegy olaszig. nagyon kafanak tunik az ut, az alapjan amit olvasgattam rola. azt is olvastam, hogy nem nagyok a szintkulonbsegek, es hogy nagyon gyonyoru. basszus, addig nezegetem, hogy legkozelebb odatervezem....de legalabb akkor te mar tudsz mindent:)
Kösz az információkat. Addig amúgy nem tudom milyen hosszú lesz a túra, amíg nincs konkrét útvonal. Ezt igazítani kell majd a távolsághoz, a kempingekhez, az Alpokhoz :) A drauradwegrõl van térképem, az osztrák túratérképek elég jól fellelhetõk a neten. Mi is csoportkedvezménnyel vonatoztunk.Viszont még mindig nem találtam jó biciklistérképet Olaszországról, úgyhogy majd valamelyik nap benézek egy térképboltba. Amúgy vajon Olaszországban lehet vadkempingezni ? Néha lehet be kéne ütemezni olyat is, mert úgy emlékszem a kempingek annyira nem olcsók, meg ki tudja útba esnek-e egyáltalán. Még sok nyitott kérdés van, ha valaki tud még informálni hasznos dolgokról, azt szívesen veszem. Addig kicsit felfrissítem az olasz nyelvtudásomat :)
Üdv! Szükségessé vált egy bicikli mostanra, és hosszú agyalás után végre rá is szántam magam. 20-80%ban terep/városi közlekedésre szántam, és persze a minõséget és könnyû súlyt szemelõtt tartva. A válaszásom egy Caprine Epic 50 bicajra esett, tárcsafékekkel és lecserélt íves kormánnyal, illetve egy zselés nyereggel, hogy az elpuhosodott seggemet ne szedje nagyon szét. :)
A kérdés a szakemberektõl, jó választás volt? Úgy tudom magyar a tervezése, összeállítása. Van esetleg valami probléma a hazai biciklikkel?
Elõre is köszi a válaszokat! Pík
Szombathely:) Dejó, én is ott lakom most:) Amúgy bármelyik határátkelõ helyen át lehet kelni bringával. Naggyából az utatokba esik szerintem a rábafüzesi határátkelõhely, ott tuti át lehet menni, én is ott szoktam, ha megyek ki Ausztriába bringázni.
Ez eleg frankon hangzik! Hany napra szervezed? Oda-vissza bringa? nem lesz uncsi vagy visszafele masik utvonal lesz? mi a duna menti ausztriain visszafele jottunk egy uncsi 100kmert vonattal. na azt tudom, hogy ha nem lepsz at hatart vonattal, akkor egesz elfogadhato aron lehet bicajjal is utazni (raadasul tok tagas a bicajosoknak fentartott kupe) es ha mar harman vagytok van csoportos kedvezmeny is:) hat nem Magyarorszag!
Valahonnan a nyugati határtól, pl. Szombathelyrõl indulnánk, és a cél Velence lenne, Olaszország. Részben érintenénk a Drauradweg- et Ausztriában, csak azt nem tudom hogy jussunk oda, valami részletes térkép kéne, bicikliutakkal. Nem egyszerû egy ilyen túrát megszervezni, mivel nem egy konkrét túraútvonalat fogunk követni. Valami nagyon részletes térkép kellene. Még szétnézek egy térképboltban, hogy mik vannak, küllönben meg lehet, hogy maps.google.com-al lesz megtervezve az út :)
szia! igen lehet. nem tudom, de rajka minek szamit? mert ott mentunk at legutoljara brinyoval. auto nem volt nalunk:) es osztrakok is jottek at brinyoval, ugyhogy a bringasoknak sokkal jobb, tobb helyen kozlekedhetnek es meg kornyezetet is vedunk:)!
Eddig még mindig biciklis határátkelõhelyen mentünk át Austriába, de ugye lehet máshol is ? Gyalogoson, vagy ha csak autós van ? Útvonalat tervezünk, jól jönne egy kis egítség. Kösz
Fogj egy Fecskendõt. Szivj bele vizet. Annál a résznél ahol nyitott emeld kicsit meg és dugd alá a fecskendõ nyilását, és permetezd alá a vizet.. Egybõl lejön. És ha megszárad nem fog csuszni.
jah éls amit elfelejtettem méág h a kormányra a markolat nem megy rá akarom mondanin rászorult :) se elõre se hátra levágni annyira nem szeretném ....ehhez is kérnék segítséget (izombol lehetetlen leszedni)
szaisztok van egy kérdésem inkabb egy kis segítség kellene van egy kis gondom a fékkel :D még pedig annyi h azt a rohadt bovdent nem tudom rendesen meghuzni azaz azt hiszem meghuzom de egy pár fékezés után meglzul és aha tövig huzom a féket akkor sem jelentkezik az a fékerõ mert nem birom rendesen odanyomni, mi a megoldás? izombol dolgozzak tovább is vagy valami apro trükk amit nem tudok vagy valahol szimplán elbaszom :) elõre is köszi :)
minap lenyomtam pár ismerõssel 75 km-t, javarészt földúton. rájöttem, hogy vmilyen másfajta nyeregre van szükségem :)
a zselések milyenek? ez a mostani szétnyomja mindenemet
koszi! jo ez a cim! egy sztorit azert elmeselek az arakrol...a dunamenti bicajozaskor egy helyen rendesen kempingbe mentunk, es mar nyolc orakkor nem volt portas. masnap hetkor nyitottak, de mi elmentunk elobb. ugyhogy ingyen voltunk:) eleg magyaros:)
http://www.campsite.at/ -> express gomb -> kiválasztod a tartományt -> és felsorolja az összes kempinget, jobb oldalon vannak info gombok Szerintem itt mindet megtalálod. Csak németül kell keresni, az a titok :) Az osztrákok mindent eldugnak a neten, de az árakat a legjobban. Legalábbis amikor a vonatjegyárakar kerestem, jó sokára találtam meg, ami nekem kellett.
az utikonyvek is celba lettek veve...koszi a segitseget! meg egy:) pozsony-komarom szakaszrol van infotok?
Huhh, hát mi egy nap alatt nyomtuk le és fertõrákoson aludtunk rokonoknál szóval a kempingezésben nem vagyok otthon arrafelé. Vadkemping necces, de ha nincs más akkor koránkeléssel okés lehet, mert tényleg nem szabad megvárni míg rátok talál valaki :) Kajáldák vannak sok helyen legalábbis ahol emberek is vannak szóval azzal nem lesz gond. Szerintem kempinget is találsz, ha keresel, de neten kéne informálódni és akkor nem ér meglepetés.
a dunamentin vannak kis satras kajaldak is, ahol olcsobban lehet valami meleget is enni...szoval kosz, ha irtok tapasztalatokat, sokat segit. ill. erdekelne a pozsony-komarom szakasz. utanna mar nem annyira, mert visszajovunk tata fele, es ugy le a balcsihoz. magyar teruleten nincs gond.
koszi. egyszer mar en is vadkempingeztem az ausztriai bicajturan visszafele. ott is jottek "latogatoba", csak nem jelentettek fel. csak most konkretan a ferto tora gondoltam, mert ugye az csak egy latogatottabb hely, meg vedett is vagy nem?
Ausztriában úgy tudom lehet vadkempingezni, mi is azt tettük... Volt egy kb 100 km-es szakasz valahol Ausztria belsejében, ahol elég dombos és bokros volt a bicikliút széle, úgyhogy egyszer egy sétányon kempineztünk le :) reggel jötttek kutyát sétáltatni...hát nem szóltak a rendõrségnek ? De ! :) de nem lett semmi, nem jöttek ki szólni, csak onnan tudom, hogy személyes okból mi mentünk el a Gendararmie-hez, és ott mellékesen megkérdezték, hogy nem-e mi sátraztunk illegális helyen :) de mondták, hogy nem komoly, nem foglalkoznak vele.
ja, most neztem vegig az irasokat. szerintem, ugy nem lehet, hogy betekertek beljebb is (pl. a muuveszetek volgyebe, stb.), aztan ujra ki a Balcsihoz es tovabb...
vannak campingek, nem tudod veletlen? ausztiriai oldalon, ill. Pozsony korul, ill. Komaromnal? nem kell konkret, csak hogy van-e, mert a bicajosterkepemen nem talalok jelolest. ha nincse lehet-e vadkempingezni?
Hát én nyomtam már 2 nap alatt is a Balatont, de az egy is menne. a 3 naposra jönnek olyanok is akik nem szoktak sokat tekerni ezért nem tudunk naponta 60-70 - nél többet nyomni pihenõkkel. nekünk a társaság a lényeg és az, hogy jól érezzük magunkat és esténként jókat együnk-igyunk...
Én ismerek egy "száguldozó õrültet" ,aki egy nap alatt letekerte, de nem akarok az õ nevében szólni, hátha olvassa ezt a fórumot :) A kérdés fõképp az, hogy a teljesítmény vagy a túra öröme a cél. Én futni szoktam sokat, nyáron bicajozni is. Mióta komolyabban elkezdtem futni, megértettem, hogy milyen sokat jelent ez teljesítmény szempontjából. Egy átlagember 500 m után kidöglik... pár hónap edzés után 20 km-nél kezd fáradni (mondjuk termettõl is függ). Bicajozásnál is így lehet... Sokat bír az ember, ha folyamatos a terhelés. Amúgy mi a Duna mentén tekertünk: Hegyeshalomig vonat (itthon nem tekertünk), aztán át Ausztrián Passauig bringával,majd vissza. 2 évvel késõbb elkezdtem egy túratervet készíteni az útról, fel is töltöttem a honlapomra ami kész van. A baj csak az, hogy olyan soká fogtam neki a leíráshoz, hogy addigra elfelejtettem a részleteket :)
2 kolégám 2 nap alatt lenyomta a balaton körültekerését.Szombat reggel nyolckor indultak veszprémböl és vasárnap 8 felé értek vissza. És semmi márkás cuccuk nem volt csak egyszerü trekking.
nekem ofõvel volt egy kb 80km-es túránk fel a pilisbe és visza,én ezt egy kb 25kilós bicóval csináltam meg(amikor ráesett a térdemre esésnél,kb 5 napig nem tudtam rendesen ráállni)
Ja hát akkor ez lesz a magyarázat. Mondjuk akkora hegyek nincsenek. Inkább dombok azok mint hegyek. De azért a Konával nehéz volt ezt lenyomni. Majd valamelyik évben ujra megcsináljuk, de aszem akkor veszek rá két 2.1-es gumit erre a turára.
Jah, hát olyan géppel nem lehet egyszerû:D A napi 70km pedig nem olyan vészes, még ha ebben hegyek is vannak, én már eléggé megszoktam itt az Alpokalján, mivel legtöbbet Ausztriában tekerek.
Lehet.. Mondjuk én 2.35-ös DH gumikkal szerelt Dual géppel nyomtam le.. Lehet azért akartam beszarni:D Csak mi inkább a bulit helyeztük elõtérbe nem a hajtást:D. De ha ennyien mondjátok elhiszem. Végülis naponta 70km és körbe érték 3 nap alatt.
meg lehet csinálni 3 nap alatt, haverok is megcsinálták, és mi is megyünk haverokkal nyáron. Szintén 3 naposra terveztük, bár nem lesz szerintem gond ha hosszabb lesz:)
Az egy 190km-es karika.. Azért ezt se felejds el.. Szerintem a 3nap kevés akkor ha reggel 9 körül elindulsz 12 körül megállsz kajálni piheni stb. 13 kor tovább indulsz és 16-17 közötti idõben megállsz. Még elsõ nap menni fog, talán a 2-dikon is de onnantól kicsit nehezzebb ujra utra kellni. Az északi parton ha bringa uton menéntek össze vissza megy az ut fel a fõút mellé le a partra aztán megint stb.. Szóval ha nem vagy egy amstrong vagy egy Ullrich és még jól is akarod érezni magad minimum 4 napot számolj!!
Jézus!! 3 nap alatt.. Ha azt amit irsz mind meg akarod csinálni kell legalább 5. Mi ugy tekertük körbe egyszer 4 nap alatt hogy napi kb 60-70 km-et mentünk. Nagyon durva ám.. Fölleg az északi part.
tényleg innen nincs kedve valakinek hétvégente kirándulgatni bringval? mi egy kisebb néha nagyobb (8-15fõ) társasággal szoktunk szervezgetni 1 napos utakat, de most pl szeretnénk egy 3 napos Balaton körbetekerést. Azért 3 nap, mert szeretnénk sokat kajálni este tûznél és megnézni a szebb helyeket. tegnap pl nagymarosra tekertünk ki és hajóval jöttünk vissza. jó kis nap volt. vannak országútisok és montisok is szóval jöhet bárki...
yep. szép-szép, de kicsit unalmas. a magyar oldala jobban tetszik.
Nekem a monoblok siman kijon, viszont a hajtmubol nem :) Kb az utso Post-omtol idaig szereltem a gepet, de nem alakul. :( Szepen kicsinositottam a valtot ( rongy + magasnyomasu ), de el van gorbulve. A lanc keresztbe megy a fogaskereken, raadasul nem is tartja eleg feszesen ( legkisebb kereken szalajt, mint kiderult ettol van ). Van egy masik valto, az turabicajrol van, az is 5 sebesseges volt. Feltettem, az csak hozzaer a lanchoz. Ezzel nem szalajtott a legkisebb kerek, pedig gyengebb rugo van benne ( lehet rosszul raktam fel az origi valtot? ). Ezt tehat bizti venni kellene ujat. A kerekem hatul ,,kotyog'' ezzel mit lehet csinalni?
Picit utana neztem delelott es Gimondi vazat ugyan nem talaltam, de vannak ilyen biciklik. Sajnos a honlapjuk csak olaszban nezheto. A bicon a fekek weimann ok, tehat ez egy jo pont. Kar hogy nem muxik a hatso :)
Osszeszamolva a koltsegeket: Lowcost: -FEK kar: Shimano SORA |2699Ft -VALTO: Shimano A050 7s / Shimanpo Altus |2872/3673Ft -HAJTAS: --ShimanoA050 52/39T |5113Ft --BikePositive Norma iparis blokk |1693Ft --BikePositive City Al pedal|1693Ft Ez igy 13982/14872 Ft. +festek egy flakon fekete. Ennek meg van az az elonye, hogy en csinalhatom meg, elnevezhetem, meg minden :D Mar meg van a fantazianeve, ezert is gondolkodom az uj bico vetelen. :D:D A heten felmegyek Berenybe, szetnezek bicajos boltban, megekrdem mit lehet csinalni a hajtasommal, meg kerek tanacsokat alaktreszekre, mert igy netrol mint mondtam, nem akarom vakon megrendeni.
Mindenkinek szep estet!
Nekem otthon apám megcsinálta, mivel ha a motorkereket is meg tudja csinálni, akkor ezt is:) Amúgy nekem is nagyon csúnya nyolcasom volt.:) Bár most a hátsó kerekem bringaszerelõnél van Ausztriában, befûzi az új agyat:) single speed rulzz:)
Mi a monoblokkot úgy szedtük ki, hogy kértünk hozzá kölcsön célszerszámot:D(meg a hajtókart is:))
Legegyszerubb ha elviszed szerelohoz..en magamnak szerelem a bringat 99%-ban..kizarolag a centrirozas miatt viszem el szakihoz(akkor is csak a kereket)... meg tudnam csinalni ha lenne centrirozo allvanyom...de 3-500 Ft/kerek miatt nem fogok vele szenvedni..vigan kicsengetem a szakinak!
hatalmas nyolcas van a kerekemben, ezt lehet házilag orvosolni? gondolom a küllõ és a kerék találkozásánál lévõ csomókat kell tekergetni, de nincs tapasztalatom benne tudnátok segíteni?
jaja ilyenek, meg hogy van-e kotyogása az elsõ és a hátsó tengelynek, mert ha van az nagy gáz. Aztán az egész hajtás rendben van-e.
szereléshez meg jópár leírást talász a neten amúgy ha nem megy, én is úgy jöttem rá pl. a szingó felrakására, bár elötte haverom is elmagyarázta :)
Ezt ki kell probalni :) Mire kell odafigyelni mikor megnezem a bringat? Egy par dolog, amit en fontosnak erzek: Kerekben van-e 8 as, fekek fognak-e, valton minden fokozat megy-e épen, nem szalajt-e mint az enyem :D ( ezt csak kiprobalassal lehet ellenorizni? )
Meg vmi esetleg?
Amugy konkretan nem irtam, de nagyon szeretek am szerelni, csak nem ertek hozza. Pl sokkal sokkal jobb lenne az enyemet megcsinalni, mert a mostani ontottvas hajtokarok eleg sokat dobnak a sulyaba, meg a kerek sem eredetiek, raadasul a hatsoben van olyan nyolcas! :D Ami elbizonytalanit az alkatresz cserevel kapcsolatban: Pl a monoblokk. Be kell csavarozni a vazba. Azonban nekem a mostani csavar az ki jar magatol ( tegnap nagybatyammal osszeutottuk a csavart a vazzal, ugy nez ki tratos, de nagyon hulye megoldas ), ez lehet a vaz miatt van, akkor viszont penzkidobas lenne mindenbol ujat venni. Vagy ott van a koszoru. Ha veszek 8 sebessegeset, beferne-e az 5 seb helyere? Igazsag szerint a tobbi nem nagyon aggaszt, egyreszt olcsobbak, masreszt fekbowbennl pl nem lehet ugy elkurni ( rossz meretu csavar, ilyenek ). Amugy erdekes, hogy az osszes bicaj, ami itthon / mashol van, mind kisebb csavarral van szerelve a monoblokknal. Az enyemben meg hatalmas atmeroju ( majd megmerem tolomerovel ).
Amugy van olyan problema is, h a bal oldali hajtokart sokaig nem tudtam meghuzni, csak kezzel. Mindig kilazult, ezert a 4 zet alaku csatlakozasa eleggel elkopott, igy nagyobb ero kifejtesere megcsuszik a blokkon, es egy kicsit elferdul. Uj hajtomu csak ezert kellene. Amugy tanulva a mai napbol, biztos vagyok benne, h blokkot ki lehet szedni a fogaskerekes reszbol, ugyhogy kalapaccsal jol szetverem :D Neeem vagyok ilyen brutal. Megprobalom megelgiteni a hajtokart, aztan meg ,,finoman'' kalapacs + gömbvas komboval kiszedni a blokkot. Utana vmi ertelmes fogoval megprobalom meghuzni a blokkcsavart, mert akkor mar hozzaferek.
Na kiiirtam magambol mindent. :D
fillérekbõl: :P
munkatársam minap eltolta a bringáját a hajtáspajtáshoz, aztán az lett a vége, hogy a váltókat fékeket és a felniét nekem kellett megcsinálnom :)
vagy azt is lehet, hogy betolod vmelyik szevízbe, hogy hozzák rendbe. Olyanba vidd ahol szimpatikus emberek dolgoznak, tehát felmérheted a terepet elõre is. Nem tudom mi olcsó és mi drága, én az autós szervizelési árakhoz vagyok szokva :) ahhoz képest ez fillérekbõl megvan
Megvétel elött jól megnézed, hogy tényleg egyben van-e, ha igen, akkor az ilyen bringákkal nagy baj nem fog történni. De persze minden ilyen bringát kicsit helyre kell pofozni kinézet ügyileg, tudod bandázscsere, olajozás és takarítás.
szingós felniket általában kiemelik a hírdetésekben, mert speciális. De ebben aztán megoszlik a tömeg véleménye, mert baromi sokan rühellik, aki meg szereti az nagyon oda van érte. Én azért szeretem mert a szingós gumik 240-280grammot nyomnak és ugyebár egy duplafalu alufelnire szerelve alig nyom valamit a kerék súlya, meg aztán nem 23-25mm hanem 21mm a szélessége.
elméletileg van olyan is (bár még nem láttam) hogy szingós és peremes felni egyben, az kicsit kompakt megoldás lenne, de azzalé elveszen a szingós feeling szerintem.
Az is tetszene, de az mar 59es. En meg 182Cm magas vok :) Jol atgondolom a dolgot, de valoszinubb hogy veszek egyet. Az utso ketto vmelyiket. Amugy mi a valoszinusege, hogy az emlitett bicikliken szingos felni van? Mert az elso hirdetesben pl kikotottek, hogy nem az.
amúgy az a Bianchi sem gyenge eresztés a Campagnolo és Gipiemme szettjével :)
Amit adtal link, azok kozul az utso ketto tetzik :) Foleg az utso elotti. Azon van nyereg is ( marmint meg van emlitve, mint marka :) ) meg a hajtomu is ki van emelve. Az utsonal a CUSTOM ( hajtomu ) az marka, vagy egyedit jelent?
Ezek is hasonloan konnyuek, mint a Tied?
a tárcsafék szerintem vicces lenne egy országútin, mivel nem igazán rá találták ki :)
a kanálméret meg azt takarja, hogy a hátsó váltó alsó szára milyen hosszuságu. igazából ez inkább MTB-s móka, mivel egy országútin nincs annyi fokozat.
"Láncváltós egyszeregy. Elöl 3 fogaskerék, hátul 7 fogaskerék, az hány sebességfokozat? Beugrató kérdés, a 21 az alapvetõen hibás válasz. Tilos használni ugyanis a legnagyobb elsõ kerékrõl a legnagyobbik hátsóra és a legkisebbik elsõrõl a legkisebbik hátsóra vezetõ kombinációkat. Akkor 19 sebesség marad. Ez is nagyon rossz válasz. Vegyél elõ kockás papírt (vagy Excel táblázatkezelõt) és a három elsõ tárcsa fogszámának megfelelõ sorokba készíts hét oszlopból álló táblázatot. Az egyes cellákba írd be az ugynevezett hüvelykáttétel értékét, ami nem más mint a kerékátmérõ × elsõ fogszám / hátsó fogszám. Ime egy számpélda: 26"-os MTB kerék hüvelykáttétele, 48 fogú elsõ és 16 fogú hátsó lánckerékkel = 78". Ez egyben a városi kerekezésre ajánlott 55" - 78" tartomány teteje, ami e fölött adódik, azt sohasem fogod tudni kihasználni, tehát fölösleges sebességfokozat. Ugyancsak kérdéses, hogy a táblázat elsõ, második és harmadik sorában egyaránt elõforduló pl. 52.0" 49.4"és 45.5" hüvelykáttétel azonos vagy különbözõ sebességfokozatnak számolandó-e? Át fogsz-e váltani az egyik kényelmes városi fokozatról a másik kényelmes városi fokozatra? Ugyanakkor a nehezebb emelkedõkre való 26" - 24" - 22" vagy 20" hüvelykáttételbõl az áruházi bicikli sebeségfokozataiban valószÍnüleg egyik sincs benne. Tehát a huszonegy sebesség az nagyon gyakran csak 12-13 ténylegesen kihasználható fokozat, ráadásul a valódi terepfokozatok nélkül. (20"-nél kisebb áttétel létrehozásán fáradozni nem érdemes.)
Hiába van tehát sok sebességed, ha a terepfokozatok hiányzanak, vagy odafelé vagy hazafelé fárasztó lesz a tekerés, és emiatt inkább a garázsban porosodik a bicaj. Keress egy jó szakmûhelyt, ahol olyan fogaskerekeket rendelhetsz, ami a Te fizikumodnak a legjobban megfelel. Az én bringám elsõ hajtómûvét 28-38-48 fogszámról 22-32-42 fogúra cseréltettem, a hátsó váltó fogszáma pedig 14-16-18-20-22-24-28. Nem is értem igazán, miért nem hívják az így átalakított biciklit Personel Bicycle-nak...
(A fogszám feljegyzéséhez íme egy egyszerû trükk: a szám a fogaskerék egyik oldalára rá van írva, rendszerint a nehezebben leolvasható oldalon. Még mindig ráérsz leszámolni a fogakat, ha nem látszik a gyári jelzés.)"