Ez mit jelent? Elsõ fogszám-különbség: max.22 A hajtasnal levo fogaskerek ( mondjuk a nagyon 52fog ) es hatul a legkisebben ( 13-11 fog ) levo fogszamok kulonbsege?
Valamint van olyan, hogy GS-SS kanál. Az micsoda? SS-nel mintha max fogszam kulonbseg 14 lenne csak. Ez a kulonbseg?
Most nezem az ebike os arakat :) Nagyon megorultem. A bikediscounton neztem eddig, es ehhez kepest horribilis arak vannak. Ott szamoltam 34Ezret azokra az alkatreszekre, amit irtam. Amugy ez sem sok kilo, a 20 minuszt csak irtam.
Megnezem, mennyibol jonne ki, ha megrendelnem az osszes dolgot neten, aztan dontok. De koszonom a linkeket!
Amugy igazabol a jaratlansagomat tukrozi, hogy a bicajomat konnyunek gondoltam, de amikkel en talalkozok, tesom MTB je, meg Anya hetkoznapi bringaja, ahoz kepest messze messze konnyebb.
Meg egy aprosag. Orszagutin miert nem latni soha tarcsa feket? Nekem nagyon megtetszett. Ha jol neztem a dolgokat, kerekagy, tarcsa, meg maga afek kell hozza. Nem gondolkodom nagyban, csak bowdenesben. Ehez jo az a fajta fekkar, ami a bicon most van? ( ilyent vennek ujat )
Egyelore ennyi.
pl én ezt a Cilo vázast vettem 20 környékén, a tufók párja volt hozzá 7k, így még mindig nem vagyok 30k felett. Simano altus váltó, weinmann fékrendszer, japán silver win alu kormány és stücni, silstar alu hajtókarok, mavic duplafalu felni. És nincs 10 kiló sem a súlya.
a) belsõ-külsõ egyben van és palmatextel ragasztod a duplafalu felnihez, amit a nyomás és a ragasztás tart össze. igazából csak versenyzõk használják, de nekem baromira bevált biciklis úti közlekedésre.
Fontos lenne meg az ar. Sajnos nem engedhetek meg sokat maganak. :( 40 ezerbol ki kell jonnie mindennek. De az mar nagyon max. Olyan 30 alatt jo lenne kijonni. Ahogy elneztem, ezek kellenek: Pedal, hajtomu, monoblokk, hatso valto, fekek karok, meg fogaskoszoru.
Az, hogy hatul per pillanat az otodik ( legalso ) fogaskerek ,,szalajt'' az mitol van? Koszoru hibaja, vagy a keréké?
Üdv! csodálatos dolog az országúti bringázás
netes: ebike.hu jó bolt csak nekem kint van a fenébe: hajtany.hu szintén zenész: biondobike.hu Õket csak ajánlani tudom, mert szeretik az országútis dolgokat és a rendelésre is nagyon nyítottak: bikesupport.hu
jópár helyen elfognak hajtani azzal a szöveggel, hogy országúti cuccokkal nem foglalkoznak (velük nem is szabad sokat foglalkozni, mert még rendelésre sem érdekli Õket a dolog). Aztán arról már nem beszélek, hogy ha szingós cuccaid vannak akkor még nehezebb a dolog :)
Udv! Kis ( oriasi ) segitesegre lenne szuksegem! Van egy nagyon regi talan olasz versenybicajom. Bar ha jol tudom, inkabb orszagutinak szokas nevezni. Kifejezhetetlen mod szeretnem, ha nem lenne vele annyi problema. Pl a hatso valto egyszer betekeredett a kullok koze, igy aztan most kicsit csaren all. Elol a pedaloknal, a bal ( nem fogaskerekes oldalon levo ) pedal folyton kicsavarodik a helyerol. A masik oldalon, a fogaskereken belul, a csavar, ami a pedalt, meg a fogaskereket ( hajtomu? ) tartja a vazban, az is kicsavarodik, annak ellenere, hogy a tekeressel egy iranyban szorul a menetje... Hatso fek nincs, valamint kicsit rozsdasodik a vaz. :D
Ebbol szeretnek a vaz konnyusegehez melto bicajt faragni. ( nics 20 kilo a bicaj kompletten ) Delutan csinalok rola fotot!
Honnan erdemes alkatreszeket venni? Inkabb ugy kerdezem, neten honnan, mert legkozelebb szolnok v jaszbereny vannak, mint varosok, azok is min 20 km re, en meg lusta vagyok vonatozni :)
Ami szerintem kellene: Hatso valto ( ehez gondolom uj fogaskoszoru is, a mostani 5 sebesseges, amibol az utso ,,szalajt''. Kerdes befer-e a villak koze egy 7-8 sebesseges koszoru ). Elore uj hajtomu, meg hozza tengely, ami a ket pedalt ( hajtokar+pedal ) osszekoti ( monoblokk?? ). Valamint uj pedalok ( amin taposni lehet ). Valamint aprosagok: bowden, fekkar.
Rolam annyit, hogy soha nem foglalkoztam biciklivel komolyabban ( bar tegyuk hozza autoval sem, 2 honapja azt sem tudtam mitol megy, most meg ki tudnam tisztitani a karburatort :) ), tehat csak jo szajbaragosan. Osszeszerelest meg tudom oldani, de egy valami nagyon hianyzik! Egy kulcs, amivel a Hajtokar, hajtomu, monoblokk csavarjat ( ami nekem folyton kicsavaraodik ) lehet meghuzni. Tegnap talaltam nagybatyamnal egyet, de az ki volt mar tagulva, aztan jol el is tortuk. Minden esetre a 32 es kulcs meg vigan szuk annak a csavarnak ( mindenhol ives, kiveve 2 helyet egymassal szemben, ott lehet fognai a kulccsal, biztos tudjatok melyik az ), raadsul be sem fer a vaz es a fogaskerekek koze.
Kb ennyi. Amint tudom, hozom a fotokat. :)
Koszonet, tisztelet, udvozlet: atYa
jah, hát igen, én is inkább bringával közlekedek, ha bringa túrázok, de ha mondjuk egy streetes, dirtös bringával megyek, azt inkább vonaton:)
Jah, és 2 hét múlva lesz 2 bringám, úgyhogy már csak addig kell kihúznom:)
A vonat egy sz*r... Én pl 60 km-t teszek meg vele 1 és negyed óra alatt(lakhely-albi)...szerintem ez szánalmas a 21. században, de ez van... Ráadásul, tényleg az van, hogy a vonaton egyszerûen nincs hely a bringának.
Ráadásul mi egyszer úgy jártunk, hogy jöttünk egy ööö azt hiszem ic-vel,de ebben nem vagyok biztos ,a lényeg az,hogy biciklivel voltunk, és Ausztriában simán felengedtek biciklistül a vonatra... a határ elõtt leszálltunk az utolsó faluban, mivel rájöttünk, hogy valamiért sokkal többett kellett volna fizetni a jegyekért,ha azzal a vonattal egész Pestig megyünk Bécsbõl. Szóval leszálltunk, és elkezdtünk tekerni mint az õrült Hegyeshalomba, hogy elérjük a rövid pihenõje után ugyanazt a vonatot :) ,mert majdnem fele annyiba került a jegy, mikor külön vettük meg. Nem tudom, a határon való átlépés miatt kellett volna vajon többletet fizetni ? Na mind1, mindenesetre idõben Hegyeshalomba értünk leelõzve a vonatot, ott viszont kiábrándítottak minket, hogy idehaza azon a vonaton nem lehet biciklit szállítani... Egyébként külföldön sem drágábbak szerintem a jegyek, mint itt, sõt szinte mindig vannak túristakedvezmények is...pedig a minõség összehasonlíthatatlan. Itt Szegeden még a villamos se tud 30-40km/h-nál gyorsabban menni ha akarna se a szar sínek miatt... éjjen a haza
Igen! Errõl beszélek.. Ameddig ilyen viszonyok vannak nem lehet elvárni hogy hagyd ottthon az autót. Magyarország jelen helyzetben az autokra épül. Sajnos ez van. Budapesten átmegy egy rahedli fõut ameddig nincs megfelelõ széles normális elkerülõ ut addig nincs miról beszélni. Plusz az amit irtam.
és fejenként 6k ha 4 fõs család megy az 24k megéri a vonat? hát nem
5-11 óra között
azt se felejtsük el, hogy Budapest nem kicsi nem olyan mint mondjuk Koppenhága, ami akkora mint a XI. kerület
mondjuk egész Magyarországra jellemzõ ez a vánszorgás,. amit mondasz, juss el mondjuk Sopronból Miskolcra vonattal, fél napra toippelem, de mindjárt megnézem elvirán
mondjuk akkor csúcsidõben korlátozni a belvárost, azon kívül meg mindenki oda megy ahová akar. Londonban is csak néhány útról vannak teljesen kitiltva a személyautók, a többi belvárosi úton meg fizetik a congestion charge-ot ha be akarnak menni (ami 2004-ben asszem napi 5 font volt, 1 órai minimálbér). Természetesen egy ilyen akcióval egyszerre modernizálni kell a tömegközlekedést, másképpen nem megy. Az tuti.
Én nem értek ezzel egyet.
És méghozzá több dolog miatt nem. Megértem azokat akik bent laknak hogy sok az autó a városban, de én kül városban lakom (pestimrén) Ha innen be akarsz jutni a belvárosba tömeg közlekedéssel kb 1 órás utra kell számolni+ vissza ugyan ennyi. Etz autóval megoldom a legnagyobb forgalomban is kb 30 perc alatt. Ez az egyik. A másik dolog pedig az hogy bp-n nem a budapesti lakosok miatt van gond mivel mi 2 millioan vagyunk ebbõl kb 200ezer autó van bP-n. Napal a városba még egyszer ennyi autó érkezik az azt jelenti hogy a kb 300 ezer autóra tervezett városnak kb 400-500ezer autót kell elviselnie. Ezért vannak akkora dugok. Szóval a lényeg az hogy nem megoldás a belváros lezárása. Ha ezt megteszik a jelen körülmények között nagyon nehéz dolgunk lesz. Gondoljatok abba bele mi lesz éjszaka. Most a metro 23-ig jár. Ha én nem mehetek kocsival be a városba hogy jutok haza? Elmegyek bulizni, elmegy az utolsó metro akkor utána 20-30 percenként van ejszakai járat ami kihoz a határ útra. Határ útról 40 percenként megy busz, de akkor sem ide haza hanem a Béke térre. A Béke térrõl pedig egész este egy busz visz haza kb óránként. Szóval egy ilyen dolog akkár 2-2.5 óa is lehet.
Szóval ameddig ezek a dolgok nem megoldottak, addig szó se lehet ilyesmirõl mert kizárnak a körforgásból egy csomo embert.
Azoknak könnyebb a szitu akik bent laknak mertha nincs metro hazamész gyalog. De azért nem olyan egyszerúû ez.
nem lenne rossz dolog, de Budapest sajnos nem London:)
zárójelbe én is megjegyeztem, hogy ezek problémák csak nem taglaltam. valamit biztos lépni fognak ezügyben, de tudom elõre én is, hogy szarul fogják csinálni és az ebbõl keletkezõ problémákra is tesznek majd míg nem tüntet fél budapest. sajnos ilyen ez az ország.
a) nincs hiova lerakni, legjobb lenne ha el sem indulnának vele, ergo gyorsvasút kell az aglomerációba, de ezt D. képtelen felfogni ehelyett az M7-es mellé odatesznek egy P+R-t ha jól emlékszem 500 v. 1000 férõhellyel, ami semmire sem lesz elég, max aki ott lakik nem tud lépni a kocsiktól, nõ a bûnözés, stb
b) ha letenné mindenki, aki kocsival akar a belvárosba eljutni, nem bírná a terhelést a jelenlegi tömegközlekedés, a reggeli órákban így sem bírja
c) jelenleg ha nincs hol parkolni, amúgy sem mész be kocsival
d) olyan útak kellenének, hogy a fizetõs belvárost el lehessen kerülni, ez soxor a sugaras úthálózat miatt nem megoldaható, Budán É-D irányban összesen 2 út van (+rakpart), ezt is szûkíteni akarja az okos városveztés, aztán álmodoznak mindenféle alagutakról, persze az nem fog megvalósulni, de a frogalomkorlátozás igen*, a belvárosi forgalom átkerül máshová, akkor meg akik ott élnek, azok szívnak, ergo a belváros fizessen a külsõ kerületeknek azért, mert a forgalom átkerült hozzájuk
* tudod ez olyan, mint amikor felújították a Kosztolányi Dezsõ etret, és a parkot úgy csinálták meg, hogy a szegélyek lejtenek, szögletesek, tehát kiválóan lehet rajtuk deszkázni. azt kérték a deszkás kölyköktõl ne deszkázzanak ott, hanem majd csinálnak nekik a fenektelen túnál egy pályát. ebbõl annyi valósult meg, hogy kitették a gördeszkázni tilos táblákat, aztán szevasz ez ma a fõvárosi önkormányzat egy méter kerékpárutat nem épített a fõváros 2000 óta
nem hiszem, hogy ez egy rossz dolog lenne. akiknek muszáj arra menni azok majd kapnak engedélyt akiknek meg nem, csak kényelmi szempontból büdösítik a belvárost azok fizessenek vagy! (és ezt fogják tenni remélem) rakják le az autót a külvárosban (persze ezt is meg kell oldani) és menjenek be tömegközlekedéssel (ezen is kell változtatni). én egy jobb, tisztább, biztonságosabb fõvárost szeretnék amihez ez egy nagy lépés lenne.
Itt egy 12 oldalas kis kresz könyv (vigyázz kilövésre(nyomdai leadás)-ra van csinálva így 12-1 / 2-11 / 10-3 / 4-9 / stb oldalpárokban van) amiben benne vannak a tudnivalók. Nyugi a kukásmellény nem kötelezõ bár a vényvisszaverõ ruházat elvileg az, de ez lehet kerékpáros mez v. nadrág is, de a benzinkutakon, hipermarketekben lehet kapni vényvisszaverõs "szalagot" (ilyet) amit boka köré v. akárhova felcsatolhatsz. Én sokat közlekedem éjszaka nyélen (rendesen a közúton) és elsõ/hátsó villogóval + a bokám körül egy ilyenel vagyok felszerelve. A rendõrök még nem állítottak meg pedig nem 1x találkoztam velük éjszaka. Vannak városok ahol valamilyen szinten ki vannak tiltva az autósok a belvárosból és ott marad a bicikli, tömegközlekedés, gyaloglás. Nálunk is napirenden van a probléma és nincs kizárva, hogy Londonhoz hasonlóan a belsõ kerületekbe hajtást fizetõssé teszik ezzel csökkentve az autós forgalmat.
Ciao Valaki meg tudná mondani, hogy hol lehet utánaolvasni a biciklisekre vonatkozó szabályoknak ? Pl. városban, településen kívül, hol lehet közlekedni,hol nem,hogyan, milyen elõírásokat kell betartani... eddig elég kicsiben ûztem a tekerést, de tovább kéne lépnem. Mivel jóval olcsóbb közlekedési eszköz,mint bármi más (fõleg újabban). Csak több ismerõsöm is mesélte, hogy megbüntette õket a rendõr ilyen-olyan dolgok miatt. Nekem nincs felesleges pénzem ilyen hülyeségekre, fõleg hogy a hülye zsaruknak sincs jobb dolguk,mint kerékpárosokat ba***atni. Eddig is egy szál gatyában tekertem városban is,meg azon kívül is, fõleg nyáron a pusztító dögmelegben, szóval nem akarok én olyan igazi biciklisfelszerelést venni,csak amit feltétlenül szükséges...tényleg kötelezõ viselni olyan fényvisszaverõ kukásruhát ? Ez komoly ? Valaki adhatna valami felvilágosítást ezekrõl a dolgokról, mert a neten nem nagyon találtam semmit, vagy küldjetek egy linket. Egyébként hallottam olyan külföldi városról, ahonnan kitiltották az autósokat, és csak biciklivel illetve tömegközlekedési eszközökkel (gondolm villamos) lehet közlekedni, vagy gyalog. Tényleg van ilyen ? Kösz az infot,derûs estét :)
Most már rájöttem, hogy szokni kell... Persze ha szar a nyereg akkor nehéz.
Sziasztok! azt szeretnem megkerdezni, hogy volt-e mar valamelyikotok Sopron-Ferto-to (Ausztriai fele)- Pozsony - Esztergom utvonalon bicajturazni? elsosorban a kempingek erdekelnenek, de az utvonal minosege es a latnivalok is -bar az mindig van:) kosz mindenkinek!
nem tudja vki, hogy TUFO Szingó S22-est vagy S33 PRO-t hol tudok Budán venni?
Erõssen gondolkozmo egy 24" os street bringa építésén de nem iagzán látok normális árfekvésben vázakat, egyedül a dragonfly 24"-et de nem igazán imserem a márkát, nem tudom h mennyire megbízható bár a cromo jó lenne
Jelenleg én is akarok valami ilyesmi bringát, amivel tudok jó nagy távokat tekerni(teperen fõleg:)), meg kényelmes is:)
(persze mellette kéne valami ugrálásokhoz is, de ahhoz most van 1 eléggé gyengus, de addig is megteszi)
Min d 2 jó. A Dirt azért jobb mert Cro-mo becsúszólya van, és nem acél. Mind2 olaj csillapításos ami nagyon jó. Szóval az kéne hogy adj képet. Adatok szerint mind2 egész jónak tünik.
A Suntour villákról úgy nagy általánosságban mi a véleményetek? Lecseréljem?
Azt a kulsot mondom nyugodtam! Bar hozzateszem..mint mondtam ez egy oszver kulso..leginkabb arra van tervezve hogy a varosban nyomja az ember..de ha beteved az erdobe, foldutra stb-stb akkor ott is megallja a helyet...viszont nem valo pl hegyi osvenyen maszni...arra alkalmatlan..arra a regu kulsod valo pl de az meg szinte minden mashova nem valo...
Volt egy csomo megmaradt alkatreszem (mint pl RST e.teleszkop) a lent lathato atalakitasabol tavaly nyaron..igy epitettem a megmaradt alkatreszekbol egy teli bringat...nah annat tortem most a telojat...igy most ugy dontottam ha hozzanyulok akkor koltok ra egy keveset ;))
Dejó egyeseknek két bringájuk van! És még új gumira is van pénzük!
Hi
Nem ertem miert van a ket topic...legjob 1 kozos lenne..mert ahogy elnezem itt is legtobben a MTB-rol beszelgetnek, pedig van neki sajat topicja abban meg talan ha 2-en 3-an ha jarunk rendszeressegel....nah mind1
nah ha mar ide tevedtem beteszem az egyeik paripam...amin nem sok valtozas fog tortenni...ezt csak joidoben hasznalom al evegos elso telo miatt...(a masik gepem (Kona) most birizgalom egy "kellemes" RST villavall tores utan megint koltok ra....majd ha keszvan arrol is lesz kep...)
Az normális hogy 35 km útán egyszerûen szétvágta a hátsómat a nyereg? (1 éve nem tekertem hosszabb távot, sõt biciklim sem volt)
Elsõ váltó Acera, hátsó Alivio. Shimano elsõ agy, BS hátsó. Fogaskoszórú is Shimano, úgy ahogy a hajtókar. Kormánycsapágy Richtey. A többi nagyrészt Scott. A teló is azon néven van, de a Suntour adta ki. Azt majd valószínûleg cserélem. Ja, és megvagyok vele elégedve!
Hali! Scott-nak van magyar honlapja? Nem találom sehol. (barátom a google)
Egyébként ezt a szörnyeteget akarom majd idövel használhatobbá pofozni bringa
Ahogy az adatlapját néztem olajos csillapitás van benne. És igazad van a vázzal kapcsolatban,mert a mostani hátso teloval is elkapott a méreg hogy szinte csak 1 centit mozdul azt is csak akkor mikor ráülök aztán se ki se be.Gondoltam szétszedem és megnézem mi lehet a baj.És a vázbol kiszedve a váz maradt a helyén és nem csuklott össze ahogy vártam igy a forgásbontnál engedtem a csavaron igy már jobb lett a mozgása,de még mindig tul kemény a 80 kilomhoz képest. Egyébként valami noname scorpio "márkáju" a váz.Az elsö telonál egyértelmü a rugo hibája mivel ott nincs csuklopont ami megszorulna.Amugy valami duplavállas STR 1750-es villa van elöl.
okok, köszi a válaszokat, majd most átgondolom a dolgot, aztán megírom h h döntöttem, még úgyis várok a fizumra, addig átgondolom még1ce:) köszi még1szer a segítséget;)
Az RST big Montain-nak elég jók az adatai. Azt kéne tudni hogy van-e benne csillapítás, mert elég sokat mozog és csillapítás nélkül érdekes dolgokat tud mûvelni egy ekkora rugó ut. A másik telókról nem sokat tudok.
Amit irsz: noname cuccos és alig akar megmozdulni mert csak sima rugos telok vannak rajta
Ez nem csak a telók miatt lehet. Milyen váz az? Ha olcsó elõfordulhat hjogy maguk a forgáspontok nem igen szeretnének mozdulni Magyarán veszel bele telót és abszolut nem garantált hogy azzal jó leszt.
Erröl a 2 telorol mi a véleményetek? manitou radium egy KindShock KS-261os telo van most a bicajon .ESetleg azon lehet valamit alakitani hogy jobban rugozzon? A másik meg a RST big montain Nem akarok velük nagyon vadulni csak ha már van egy össztelös bringám akkor szeretném ha jol is muködnének rajt a telok.Mert elég gagyi noname cuccos és alig akar megmozdulni mert csak sima rugos telok vannak rajta.
Hát figyi végülis te döntesz akkor elmondom hogy mit gondolok errõl a géprõl:
Igazából a leirása alapján minden olyan dolog benne van amitõl akár jó is lehetne. Mivel Dupla falu felnie van monoblokkos, v fékes stb. De az a baj hogy egyik sem márkás cucc igy aztán fogalmam sincs milyen terhelést viselnek el. A villa egy Mozo ez egy olcsó a képen elég nehéznek de erõsnek tünik. Mivel csilapítás nincs benne ezért ez sem egy jó pont.
Ha nem akarsz ugrálni, durvulni akkor is nagyon fontos a kerekek minõsége a hajtómû minõsége, és a fékek minõsége. De mivel ezen a biciklin is hasonló dolgok vannak mint amit mondanék nem írm le még1x. De sajnos ezek olyanok csak nem márkásak én nem bíznék bennük. De még 1x mondom te döntesz ha neked tetszik és nem tudsz több pénzt adni érte vedd meg, csak akkor ne várj tõle sokat és ne durvulj vele.
ooooohhhh, hát én nem nagyon fogok vele ugrálni, meg durvulni:) csak tekerni a városba meg túrákra, de nem vok ilyen nagy triálos:D, max évente 1-2-szer rugaszkodok el a földtõl:DDD(10 cm-nél nagyobb távolságra:DDD), szóval, most se gondolod máshogy? végülis összetok spórolni még 20k-t(de az még 2 hónap legalább), de érdemes lenne nekem? amúgyis szoktam vigyázni a cuccaimra, meg olyan helyen venném ahova havonta vissza kell vinni a bicajt ellenõrzésre, beállítani. szóval még mindig az az álláspontom h ez sztem, vagy esetleg másik, de 50k-ig, jó lenne nekem, de ha mondasz még vmi jó érvet, akkor még megfontolom a dolgot;)
Nem az hogy hamar szétmegy. Hanem az vele a gond, hogy sok pénzt elköltesz és ha dobsz rá még egy kicsit sokkal jobbat tudsz vnni.. És gondolom te is azt szeretnéd. Ezért Gondolom azt hogy jobban járnál ha dobnál rá még egy kis pénzt. Ez a bringa egy alap gép. Bent a városba bringázni jó, de ha ezzel ugrálni vagy durvulni akarsz nem sokáig fogja bírni. (igaz azok sem amik 60-70k körül vannak.)
igen? csak az a baj h annyim már nincs bringára:( mer még kéne ahhoz 2 hónapig spórolnom h még annyi összejöjjön(egyetem mellett dolgozok így is:( ), az meg már nyár közepe, és már most is szeretnék biciklizni:), de konkrétan mi a bajod ezzel? ennyire hamar tönkremegy???
Hát figyelj, ez a gép nem igazán komoly. Az árának megfelel,de nem igazán tutti. Ha jót akarsz ami sokáig is fogja bírni dobj rá még kb 20000ft. És ha ez megoldható akkor mondunk szempontokat mi alapján dönts.
Skacok én is most néztem ki egy bringát. Érdekelne, hogy kinek mi a véleménye a Schwinn új 2007-es modelljérõl az Adrenalin-ról? Bár még megfordult a fejemben az is, hogy egy Magnumot veszek, csak sajna ha jól tudom abból csak a 16"-os a legnagyobb. Jól tudom?