Hát figyelj, ez a gép nem igazán komoly. Az árának megfelel,de nem igazán tutti. Ha jót akarsz ami sokáig is fogja bírni dobj rá még kb 20000ft. És ha ez megoldható akkor mondunk szempontokat mi alapján dönts.
Skacok én is most néztem ki egy bringát. Érdekelne, hogy kinek mi a véleménye a Schwinn új 2007-es modelljérõl az Adrenalin-ról? Bár még megfordult a fejemben az is, hogy egy Magnumot veszek, csak sajna ha jól tudom abból csak a 16"-os a legnagyobb. Jól tudom?
Thx!
Sziasztok!
Errõl vkinek vélemény? Kb ennyit akarok most bicajra szánni, meg városba tekerni és túrázni ez megfelel, nem?
Válaszokat elõre is köszi;)
Második felvonás
4. Sziluettek
5. Egy felvonulás arcai
6. Finálé
A hétvégén ott voltam a Critical Mass-on, s ezúttal fényképezõgépet is vittem.
A kamera: Canon PS A510.
Az utómunka a szokásos: levels (ahol szükségét éreztem) – leméretezés - Unsharp.
Elsõ felvonás
1. Van aki fekve nyomja
2. Pesti látkép
3. Fény az Alagút végén
CRITICAL MASS!!!
tessék jönni!!
06.22. fél 4 újpesti rakpart!!!!!!!!
Sziasztok! Vásárlás elõtt álló amatõr vagyok. Kirándulásra szeretném használni, de egy megbízható darabot keresek. Errõl mi a véleményetek?
Magellan '06 Draco Alu Acera
Leírás:
Váz: XDS alu
Villa: RST 191 T6
Kormány: B+ Town 30 fekete
Kormányfej: B+ Norma
Kormányfej készlet: B+ Tour
Gumiköpeny: Rubena 26x1,95
Felni: B+ Acrobat Comp 36H
Agy elsõ: B+ Norma
Agy hátsó: B+ Norma
Fogaskoszorú: SunRace 8s
Hajtómü: B+ Kolima 48/38/28 Alu
Pedál: B+ Country
Váltó elsõ: Shimano C-051
Váltó hátsó: Shimano Acera
Váltókar: Shimano EZ-fire
Fékkar: Shimano EZ-fire
Fék:
Nyereg: B+ Mach
Nyeregcsõ: B+ Norma Head
amúgy ha valaki móriczról vagy környékérõl teker budafokra akkor a budafoki út mellett tekerjen a járdán és onnan kanyarodjon rá a bicóútra mert rövidebb így
szeva!
én is a hervisben vettem egy balance-t :)
de csak 30 ropiért, ennyit szántam rá, hétvégi kirándulásokhoz megteszi sztem :)
a balance amúgy a hervis saját márkája, máshol nem is lehet kapni
meg vettem 2 lakatot is, egy u alakú erõsített acél + 1 csicska 1 méteres spirálost is
remélem a tolvaj keres más prédát ha látja h 2 lakatom is van
még egy bp biciklitérkép kéne, mert mióta elhatároztam h veszek egy cangát, mindig nézem amerre járok h hol lehetne biciklizni, de nem igazán látok keróutakat...
még annyi, h a hervisben érdemes kicsengetni az összeszerelési díjat 2000,- mert e nélkül nem érvényes a garancia a fékre meg a váltóra, csak a vázra
pisz
Üdv!
Én is a tudatlanok sorába tartozom, így leírnám a bringát, amit kinéztem, s tanácsot kérnék, hogy megfelelõ -e számomra, aki nem mindennapos használatra használná, leginkább városi, vagy környékbeli egyszerûbb túrázásra tekerne vele:
Balance 2.1 26"
Könnyû alu váz, 21 sebességes Shimano Acera váltó, V-fék, Revoshift váltókarok, Zoom elsõ teleszkóp, alu felni, gyorszáras elsõ-, hátsó kerék és nyeregrögzítés, prizma.
79e -rõl, 49e -re leárazva.
Van egy másik de az szerintem túl olcsó
Balance Attack Fully Pro 26"
acél Tiger váz, 21 sebességes Shimano Altus hátsó váltó, Zoom teleszkóp, v-fék, shimano váltókarok...
80e -rõl, 39e -re leárazva.
Árban ilyesmire gondoltam, de persze a szórólapjukon van több féle is. Hervis katalógus (pdf)
Valaki tudna segíteni, hogy a kettõ közül melyik éri meg jobban az én igényeimnek? :-)
nekem van egy schwinncsepel ösztelós bicóm ma mentem vele gellért hegyen és erõsen csörömpölt benne valami :D milyen bicót ajánlanátok olyanra hogy street lépcsõkön ugrálás vagyis inkább ugratás betonúton gellért-hegy meg egy kevéske durvulás(lágymányosi-híd oldala meg ilyenek)
igazából inkább csak váz kéne mert a mostani bicómról a telót kerekeket hajtókart meg pedálokat átraknám rá egy ideig jók lennének és 50k-m lenne vázra
Sziasztok! Szeretnék venni egy BMX-et max 100000 Ft-ért. Tudnátok pár linket adni?
Elõre is kök!
Hali tudnátok segiteni hogy hogyan lehet beállitani normálisan a nyerget?190 cm magas vagyok és egy 19"-os össztelos bringám.ajna nem sokat konyitottam a vásárláskor ahhoz hogy mire kell ügyelni.Mostmár tudom, hogy egy 20" váz jobb lett volna,de ezt lehet valahogy korigálni a nyeregcso és a nyereg állitásával?
Nyerget szeretnék cserélni mert a mostani bár lehet csak a beállitás miatt szétnyomja a t@k&met.Csereként ezt a tipust néztem ki: bike positiv BSD-12 MultiDensity.Esetleg tudtok ajánlani más olcso prosztata kivágásu nyerget?Föleg rövid távu tekeréshez valami kényelmes cuccot.
hello! még mindig elado egy haro f2 bmx. 1 db helyen hegesztve. máshol komolyabb baja nincs.
váz: haro f2
villa: wtp everlast
kormány: mongoose
hajrókar: haro 3 részes
középcsapágy: american (darabja 3000 ft)
felnik: x-fac
gumi: kenda & maxxis
befogo: mongoose
v- fékes bagyon jól fog adok hozzá 2 vagy 4 peget (attol függ megtalalom e a masik kettõt) adok egy gumit rotor fékalkatrészek lánctányért egy u féket egy fékkart. (Van itt minden kéremszépen) kereesetek msn en esetleg telefonon: MSN: [email protected] skype: bmxrydair mobil: 06702573848 (skype on nem annyira szoktam lenni) . !!! esetleg érdekel csere dirtre streetre vagy trialra (komplett kecó) akár egy kis ráfizetést is betudok iktatni!!!Van itt kép is!
Az a Fuji Odessa amirõl kikértem a véleméyneteket az már kb 5 hónapja megvan, csak érdekelt a véleményetek! De szeretnék egy BMX-et venni! Ezért kértem a segítségeteket!
Legutóbb még mtb-ket nézegettél 50e-ért, most meg bmx-et 100e-ért?
Szerintem elõbb próbáld meg eldönteni, hogy a bringázásnak pontosan melyik ága érdekel és azt sem árt tisztázni, hogy miért.
Ha Te magad sem vagy tisztában az elvárásaiddal, akkor hogyan tudna bárki segíteni neked?
Ez a tipikus szemfényvesztés. Van rajta minden de minek? Csatlakozom gabohoz én sem venném meg õket. Ilyen bringát ami jó 150-200.ért kapsz, ezek csak ugy szeretnének kinézni.
"Ajánlott olvasmány a #1446 hozzászólásom. (Csak, hogy hazabeszéljek... ;o) )"
Ezt most nem bántásból írtam. Ha átolvastad, valószínûleg saját magad is megtudsz majd válaszolni néhány kérdést. A maradékkal kapcsolatban pedig megpróbálunk segíteni.
Amúgy Én a két bringa közül egyiket se venném meg. De ez Én vagyok...
Sziasztok! Bocsi hogy zavarlak Titeket, de van egy jó hírem! Tudtok tõlünk rendelni P-NÍVÓ Betonexpressz 2000 csapat mezeket, gatyákat és kesztyûket. Persze a mostanit vagyis a 2007est!!!! Ha valakit érdekel a dolog, akkor látogasson el a Cycling Manager Hungary oldalára!!!
Köszönettel,
Cycling Manager Hungary Team
Szabi84:
A szimpla falú felninek nagyjából U alakú profilja van, míg a dupla falú inkább A-hoz hasonló profillal rendelkezik. (Erõsen leegyszerûsítve...) Ebbõl adódik, hogy szimpla falú a csavaró hatásoknak kevésbé áll ellen. Márpedig eséskor, padkázáskor, sõt szimplán tekeréskor is elég sok ilyen hatás éri a kereket. Másrészrõl a szimpla falú felniknél általában a küllõk furatait sem szokták szegecselni, így a küllõket sem lehet annyira megfeszíteni. A lazább küllõk miatt a kerék oldal irányú merevsége is kisebb lesz, ami összeadva az elõzõekkel nem éppen erõs kereket eredményez.
kuks:
Ez egy nagyon alapszíntû, könnyebb túrázásra való bicikli. Kíméletes használat mellett valószínûleg nem lesz gondod vele, de a durvább igénybevételt nem fogja jól bírni. Tehát ugrálni, hegyoldalon lezúzni, esetleg maratoni távokat tekerni ne ezt a bicot válaszd. Valószínûleg hétvégi aszfaltos, vagy döngölt földutas túrákon, városi használatban nem lesz vele probléma.
Ajánlott olvasmány a #1446 hozzászólásom. (Csak, hogy hazabeszéljek... ;o) )
Nem kell izgulni, mindenki így kezdte.
Amikor megvettem a bicomat Én sem értettem jobban a témához, mint most Te. Annyiból volt szerencsém, hogy az egyik kollégám tapasztalt bringásként segített a választásban.
Aztán, mivel érdekelt a téma, jó pár dolognak utána olvastam, így apránként rám ragadt ez-az. A bringámat is úgy alakítgattam, ahogy az elvárásaim és az igényeim változtak.
Kezdetben a 80e-t is sokalltam a bicoért, de mára ennek a többszörösét elköltöttem rá vagy a bringázással kapcsolatos cuccokra. Talán annak köszönhetõen, hogy mindig utána jártam dolgoknak, egyik beruházásomat sem bántam meg. Mára már azt is el tudom fogadni és meg tudom érteni, ha valaki több százezret is kiad egy keroért. Valószínûleg ha a mai elvárásaimmal vennék újat, én se nagyon úsznám meg 400e alatt. (S ez még csak nem is egy csúcs kategóriás gép lenne...)
Esetleg azt tudom neked javasolni, hogy ha olyan bicot keresel, ami jó alapot ad a késõbbi fejlesztésekhez, akkor a nevesebb gyártók modelljeit is nézd meg. (Pl.: Trek, Specialized, Kona) Ezek a gyártók sokszor ugyan arra a vázra építenek különbözõ felszereltségû gépeket. Így ha szûkebb a költségvetés, megveheted olcsóbb felszereltséggel a bicot, késõbb pedig apránként az igényeidhez igazíthatod. Bár az is tény, hogy a márkanevet itt is meg kell fizetni...
Az a véleményem róla, hogy nem egy profi berendezés. De az árát szerintem megéri, ha nem durvulsz vele akkor sokáig kitart, de semmilyen extreme terhelésenek nem szabad kitenni mert azt nem fogja birni. Ha csak arra kell hogy bringázz vele, és esetleg gyenge turákat tervezz arra megfelel, de ne várj tõle sokat!
jah, most valahol ott tartok, hogy veszek egy átlagosat (mondjuk vmi jobb vázzal) és ha úgy érzem akkor apránként fejlesztgetem jobb cuccokkal.
Szívesen csinálnék olyat is hogy alkatrészenként válogatom össze, de ahhoz tényleg teljesen hülye vagyok. Próbáltam összeírni egyet alkatrészenként, csak úgy próbaképpen hogy mennyibõl jönne ki, de már a különféle technológiáknál elbuktam azt hiszem...Hogy mi-mivel kompatibilis, meg ilyenek. Persze csináltam listát, de egy hozzáértõnek biztos elkerekedne a szeme, hogy "ez" hogy jön össze "azzal"...
Szóval azt hiszem egyelõre ez lesz a könnyebb választás.. Mondjuk még van 1-2 hónapom addig. Csak bármit veszek, elkezdek elõtte nézelõdni tesztek között, meg mûvelõdni a témában, hogy ne segg hülyén vegyem meg.
Használd egészséggel, jó tekerést, meg hátszelet!
Az alkatrészek miatt ne aggódj. Valószínûleg amíg nem durvulsz, kevés gondod lesz velük.
A felnik cseréjét akkor érdemes megfontolni, ha azt tapasztalod, hogy túl sokszor kerül beléjük 8-as.
Hajtómû, hajtókar cserére pedig akkor érdemes sort keríteni, ha azt tapasztalod, hogy menet közben túl rugalmas. Pl.: kiállva vagy izomból tekeréskor súrlódik a lánc és a váltó terelõ lemeze. Ilyenkor meg lehet még próbálkozni az elsõ váltó állításával, de nem biztos, hogy megoldja a problémát.
A telóval kapcsolatban pedig ne legyenek túl nagy elvárásaid.
A sárvédõ pedig nem ciki. Én is fel szoktam tenni õket, ha olyan az idõjárás. Szerintem sokkal cikibb az, ha az ember farpofái között folyik végig a sár és a víz. ;o)
Lehet készre szerelt bringát venni, de nem árt, ha az ember tisztában van azzal, hogy mit is kap a pénzéért.
A jobb bringaboltokban vannak annyira rugalmasak, hogy vásárláskor a kisebb módosításokat elvégezzék. Persze az alkatrészek közötti különbözetet így is ki kell fizetni, de legalább szerelési költséget nem számolnak fel.
Persze mindig szükség van egy jó adag kompromisszum készségre is. Érdemes olyan bringát keresni, aminél a lehetõ legtöbb alkatrész megfelel az elvárásoknak. Ami pedig kilóg a sorból, azt apránként úgy is lecseréli mindenki.
Az hogy valószinüleg nem monoblokk van benne. Hanem egy sima csapágyas tengely. De mondjuk igy képrõl nehéz de szerintem olyan. Nem magával a karral van baj hanem azzal amire felfogva van.. Persze mondom a kép csalóka. Monoblokkos?
Végülis azt mondom ha nem fogsz ugrálni és a járdáknál fogyelsz nem lesz bajod a kerekekkel, de azt valóban lehet cserélni, igaz egy jó kerék nem 2ft de cserélhetõ.
Sajnos nem duplafalúak a felnik.... Engem inkáb ez zavart, mint a hajtókar. De a késõbbiekben ez is orvosolható, ha úgy alakul.
Miért egyébként azzal mi a bibi? Fémnek fém, még a pedálrésze is.
Nem néz ki rosszul.. Egyedül egy dologot látok kicsit gyengébbenek. Ez pedig a hajtókar része.. De az a jó hogy a váz a-hedes ezért késöbb ha lesz kedved jobb villát, tudsz rakni bele persez ha akarsz.
Kerekei dupla falu aluminiumok? Igy képrõl nem tudom..
Ja és egyébként használd egésséggel. Remélem beválik, egyébként a Meradia az nem egy rossz márka.
No, megvan az új kedvenc! (utólag és mégegyszer köszi a segítségért.) Eddig minden okés, semi negatívum.
P.s.: a sárhányóért gondolom majd páran neheztelni fognak, de mivel többet leszek úton, mint út mellet, így kényelmi szempontokat figyelembe véve tettem fel ezeket a cuccokat.)
kösz.
egyre jobban érzem, hogy bicót is úgy kell venni, mint számítógépet (most nagyon bölcs voltam). soha nem vettem elõre összerakott gépet, mindig én válogattam hozzá a cuccokat. csak ehhez értek, ahhoz meg nem...
Elsõ ránézésre szép trekking bico, de kicsit alaposabban átnézve az alkatrész listát, akad néhány dolog, ami nem igazán tetszik.
A telo egy egyszerû acélrugós villa, amiben semmilyen csillapítás nincs. Magyarán leginkább arra jó, hogy elpattogj a göröngyökön, mint a Gyalogkakukkban a szerencsétlen prérifarkas a talpára kötözött rugókkal. Nem értem, hogy egyáltalán ilyet miért szerelnek fel egy bringára. Ha legalább acélrugó+elasztomer megoldás lenne, akkor az elasztomer lomhasága valamelyest csillapítólag hatna, de így... Ok, hogy trekking bico, de ez ebben a formában csak népbutítás.
A másik problémám a váltókkal kapcsolatos. A hátsó váltó egy remek Shimano Deore XT (ami montiknál már haladó kategóriának számít), de az elsõ valami noname megoldás. Lehet, hogy gond nélkül mûködik együtt a kettõ, de ha hátra egy sima Deore került volna, a különbözetbõl ki lehetett volna hozni elõre is egy normális Shmiano váltót. Itt megint a PR "szakemberek" döntöttek, ugyan úgy mint a merev villa helyett rugós villa esetében. Így el lehet mondani a buta vevõnek, hogy ez egy telos XT váltós bringa és az milyen jó... :oP
Gyanúm szerint a hajtókarok is a Shimano komfort kategóriás cuccai közül kerülnek ki.
A bowden vezetéssel sem vagyok kibékülve. A hátsó féké a felsõ vázcsõ alján fut végig, ami cipekedéskor kényelmetlen lehet. A váltóké pedig az alsó vázcsõ alján fut, amire az elsõ kerék elég szépen felveri az összes sarat, port és vizet menet közben.
Õszintén megvallva, nekem se az Author, se ez a Merida nem nyerte el a tetszésemet. :o/
Szerintem Te is fusd át a #1446 hozzászólásomat, talán neked is segíteni fog.
Én váltókart + fékkart vennék és vettem is. Mert külön tudod állitani, ha törik elég egyet pótolni. Szóval én azt vennék de semmi képpen sem olyat ami kormányváltó (gripshift) Hanem rendes Rapidfire váltókart!! De szerintem te is errõl beszélsz. Na szóval Ne egybe vedd ez a lényeg.
2 fajta van..
A Gyengébb az olyan hogy az agyon van egy menet, ezen a meneten van rajta a fogaskoszorú, és ebben van a racsni is.
Ennek hátránya az hogy az agyban lévõ tengelyt nem támasztja meg a fogaskoszoru alatt emiatt túl nagy az erõkar és elgörbül a tengely. Amely a kerék tönkre menetelét eredményezi.
A Profi. az olyan hogy az agyon van rajta a racsni ezáltál az elöbbi 2 helyett 3-4 ponton tudja támasztani az agyban lévõ tengelyt és tulajdonképpen lehetetlenné teszi ennek görbülését. Ennél a rendszernél az agyon van rajta a racsni, és a fogaskoszorú valóban csak egy fogaskerék egyéb feladata nincs. Ez a jobb rendszer de a drágább is.
Hátránya ha szétmegy a racsni akkor agyat kell cserélni ami a kerék átfûzésével jár szóval nagyon költséges.
A felni és fogaskoszorú csatlakozásnál milyen típusok vannak?
A Cateye órámnál a 26x1.95-ös kerékhez 205 cm-es külsõ kerületet adnak meg. Ha típpelnem kell, az órádnál az elsõ 3 helyiérték erre vonatkozhat. Hogy az utolsó számjegy mi lehet, passzolok.
Persze az is lehet, hogy csak kézzel be lehet állítani az odo metert az órádon és ez a beállítás esetleg erre vonatkozik.
Látatlanban jobb ötletem nincs.
Az index.hu kerékpáros topikján van egy fickó, aki rekumbenseket épít és ezekkel is teker. A nickjére már nem emlékszem, mert elég rég jártam arrafelé, de ha komolyan érdekel a téma, szerintem azon a fórumon tudnak majd segíteni. Vele esetleg lehet egyezkedni egy próbakörrõl is.
Amúgy Én is jó dolognak tartom. Valószínûleg ha a gerincem nem bírná a normál brinágkat, akkor megpróbálkoznék valami ilyesmivel.
Sajna délelõtt nem igazán volt lehetõségem bõvebb választ írni, de most megpróbálom összeszedni azokat a szempontokat, amiket bico vásárláskor érdemes mérlegelni.
Elõször is felejtsd el az árakat. Az anyagi szempont legyen az utolsó a döntésed meghozatalában.
Amit mérlegelni kell, hogy mire, milyen körülmények között és mennyire sûrûn szeretnéd használni a bringádat?
Aszfaltos közlekedésre a legideálisabb bico az országúti vagy ahogy a köznyelv emlegeti „versenybringa”. Könnyen fel lehet ismerni õket a jellegzetesen, kosszarv szerûen hajló kormányról. Elõnye, hogy elég szép tempókat lehet vele menni. Hátránya, hogy meglehetõsen sportos tartást követel meg, a kis gördülési ellenállás eléréséért keményre fújt gumik miatt pedig az út összes göröngyét érezni lehet (valamelyest ugyan ez csökkenthetõ, de leginkább csak hozzáedzõdni lehet), a jobb felszereltségû bringák árát elég rendesen megkérik.
Terepen a hegyi bringák vagy mountainbike-ok érzik jól magukat. Ez a kategória mára elég rendesen széttagolódott a különféle szakágak szerint. Az alsóbb árfekvésben könnyebb használatra, elsõsorban túrázásra szánt modellek találhatóak. Elõnyük az országútinál erõsebb felépítés, a széles alkatrész kínálatnak köszönhetõen könnyen az egyedi igényekhez lehet igazítani õket. Megfelelõ külsõ gumikkal, csomagtartókkal aszfaltos, csomagos túrázásra is használható, ballonosabb, bütykös gumikkal és egy jobb teleszkóppal pedig bátran lehet vele terepezni. Hátrányuk, hogy ezek is elég sportos tartást követelnek meg, de ez valamelyest korrigálható a váz, a nyeregpozíció, a kormány és a kormányszár megfelelõ megválasztásával.
Városi használatra, könnyebb földutas kitérõkre pedig az elõzõ két kategória között ott vannak a trekking biciklik. Elõnyük, hogy egyenesebb üléspozíciót biztosítanak. Hátrányuk, hogy általában a nem túl strapabíró komfort kategóriás alkatrészekkel szerelik õket. Valamint az is hátárnyuk, hogy se nem igazi montik, se nem igazi oútik. Tehát ha valakinek változnak az igényei, elég nehezen lehet a bicot hozzá igazítani, valószínûleg kénytelen lesz új bringát venni.
Ha a bringa típusát sikerült eldönteni, a váz megválasztása a következõ szempont.
Az elsõ dolog amit el kell dönteni, hogy milyen anyagból legyen a váz. A tecsóbájkok szinte kizárólag hi-ten vagy más néven szénacélból készülnek. Nehéz, merev, rozsdásodik, de legalább olcsó. Ennél lényegesen jobb a CroMo (króm-molibdén-acél ötvözet). Ma már ritkán találkozni vele, de azért néha még elõfordul. Mai szemmel nézve nehéz, rozsdásodik, de viszonylag olcsó és a rugalmasságának köszönhetõen szinte elnyûhetetlen, kényelmes. A jelenleg legelterjedtebb vázanyagok a különféle alumínium ötvözetek. Sajnos viszonylag merev és hajlamos idõvel elfáradni, de lényegesen könnyebb az elõzõeknél és rozsdásodni sem igazán szokott. Én a magam részérõl ezt ajánlom.
Ha a váz anyaga megvan, a váz mérete a következõ döntõ szempont. A neten lehet találni különféle táblázatokat, ami alapján ki lehet számítani, hogy a testmagasságodhoz, láb- és karhosszodhoz milyen magasságú váz passzol. De ebben leginkább az eladók tudnak segíteni. Ha a bico boltban nem ez lenne az egyik elsõ kérdésük, akkor azt a boltot ott kell hagyni. A váz mérete alapjában befolyásolja azt, hogy mennyire lesz kényelmes a bicikli. Túl kicsi vázon kuporogni fogsz és a gerinced, valamint a hátsó feled túl nagy terhelést fog kapni. Túl nagy vázon lényegében fekvõtámaszban fogsz tekerni, így a kezeid, a karjaid és a vállaid lesznek túlterhelve. Mind a két dolog az ízületeket fogja kikezdeni.
A váz után az alkatrészek következnek. Mivel Én leginkább a montikat ismerem, ezért az ott használatos alkatrészcsaládokra fogok hivatkozni. Könnyebb igénybevételhez, a Shimano Acera illetve Alivio szett viszonylag jó választás. Kicsit komolyabb használathoz, rendszeres sportoláshoz a Shimano Deore család ajánlott. Ennél feljebb menni pedig csak akkor érdemes, ha valaki versenyszerûen sportol.
A boltokban kapható cangákon, ott ahol látszik (elsõ, hátsó váltók, váltókarok) valószínûleg a márkásabb alkatrészekkel fogsz találkozni, ahol pedig kevésbé (lánc, fogaskoszorú, kerékagyak, fékek) ott az olcsóbb, esetleg noname alkatrészek lesznek beszerelve. Ettõl azért nem kell megijedni, hiszen egy rendes helyen ezeket azért úgy válogatják össze, hogy ne okozzanak gondot. Dönthetsz úgy, hogy már a vásárláskor lecserélteted az alkatrészeket (erre persze nem mindenhol van mód és pénzügyileg is megterhelõ lehet), vagy ahogy elhasználódnak úgy váltasz az igényeidnek inkább megfelelõ alkatrészekre.
Ahol fontos a jó minõség az a váltók és a meghajtás. Valamint nem árt erõs, dupla falú felnikkel szerelt kereket választani, így kevesebb gond lesz a 8-okkal. Ezen kívül a megfizethetõ legjobb féket érdemes választani.
A külsõ gumi megválasztásakor döntõ fontosságú, hogy milyen terepviszonyok között lesz használva a bicikli. Aszfaltra, kemény, döngölt földútra alacsony mintázatú, keskenyebb gumit érdemes választani, lazább talajra bütykösebb, sziklás, egyenetlen felszínre ballonosabb, szélesebb gumi ajánlott. Vannak amolyan mindenes gumik is, amik bár bütykösebb kialakításúak, de a gumi középsõ részén egy viszonylag egyenletes futóél megy végig az aszfaltos használathoz. A szélesebb, ballonosabb gumik jobban elnyelik az út kisebb egyenetlenségeibõl adódó rázkódást. A keményebbre fújt, keskenyebb gumiknak pedig kisebb a gördülési ellenállása.
A kényelem szempontjából talán a nyereg megválasztása a legfontosabb és mivel nincs két egyforma hátsójú ember, ezért ehhez képtelenség tökéletes tippet adni. Amire érdemes azért odafigyelni, az az anatómiai helyesség (nõi és férfi nyergek), valamint az, hogy hosszú távon nem a legpuhább nyereg a legkényelmesebb. Meg nem biztos az sem, hogy a szuper gél töltéses nyereg lesz az ideális. Érdemes olyan nyerget választani, aminek a nyeregsínje CroMo (króm-molibdén-acél ötvözet) csõ. Ezek rugalmasságuknak köszönhetõen jól elnyelik a rázkódást. Az sem árt ha a nyereg alaplemeze rugalmas és esetleg nyomás csökkentõ kivágások vannak rajta. Ezek lehetõvé teszik, hogy a nyereg töltése a kényesebb pontoknál igazodni tudjon. Persze leginkább a tapasztalat az, ami megadhatja azt, hogy melyik a kényelmes nyereg.
A teleszkóp vagy rúgósvilla is kényelmi alkatrész elsõsorban. Azt érdemes tudni róluk, hogy az olcsóbb példányok nem sokban javítják a bringa úttartását vagy kényelmét, ellenben karbantartást igényelnek és meghibásodhatnak. A valóban használható darabokat pedig meg kell fizetni. (Olyan 30e körül indulnak.) Ennek ellenére ma már szinte nem kapsz teló nélküli bringát. Amit tehát mérlegelni kell a bringa megvásárlásakor, hogy kell-e egyáltalán teló? Ha leginkább csak aszfalton tekersz, akkor aligha lesz rá szükséged. Egy merev villa olcsóbb és kevesebb vele a gond. Ha pedig idõvel mégis kedvet kapsz a terepezéshez, akkor az olcsó teleszkóp amivel a bringát egyébként kapod igen hamar el fogja érni a korlátait. El kell tehát dönteni, hogy spórolsz néhány ezeret, vagy tudomásul veszed, hogy az olcsóbb villának megvannak a maga korlátai.
Végül arról, hogy hol érdemes vásárolni.
A nagy hipermárketek felejtõsek. Bicot a bringa boltból. Mielõtt döntesz érdemes körbejárni néhány boltot és felmérni azt, hogy hol milyen kínálat van, illetve mennyire készségesek az eladók. A jobb helyeken valószínûleg szemrebbenés nélkül válaszolni fognak a legidiótább kérdésekre is, illetve szívesen segítenek a döntésben is.
Ha úgy tûnik, hogy álmaid bringája némileg többe fog kerülni, mint ahogy elõször remélted, érdemes figyelembe venni azt is, hogy a legtöbb helyen lehet hitelre is vásárolni.
A leglényegesebb dolog persze az, hogy egy jó biciklivel öröm bringázni. S ha örömödet leled a tekerésben, akkor egyre többet fogsz tekerni. Szóval nem árt ha a bicikli is bírja a dolgot.
Azt hiszem a nagyjából ennyi. Talán a fentiekkel már el tudsz indulni. Ha akad még kérdésed, ne kímélj minket!
Köszi a válaszokat!
Nézelõdtem, nézelõdtem.
Merida, Magellan, olyan 65000-75000 körül láttam szerintem jókat, de továbbra sem értek hozzá. :)
Több helyen akadtam rá az Altrix márkára.
Mit érdemes tudni róla?
Ezeket néztem, kimondottan ár szerint keresgélve...
Sajna nem találtam leírást az órádról. De ha tippelnem kell, valószínûleg a kerék külsõ kerületét kell megadni. Holnapra megpróbálom megnézni, hogy a saját órámon ez mennyi.
Tualjdonképpen neked is az a válaszom amit SGTCHRISnek irtam. Ha elolvasod a #1433hsz-t. akkor nagyából képbe vagy ezek nagyon fontos dolgok, Persze akkor ha montit akarsz! Ha nem azt akkor más emberekhez kell fordulnod, én csak ahhoz értek ( ha ezt lehet annak nevezni)
Rájöttem, hogy szeretnék valami jobb gépet nyúzni, ami mondjuk nem esik szét 1 hónap alatt... :) Környezetemben senki sem bringázik, így remélem tudtok nekem segíteni, hogy merre érdemes elindulnom! Annyit tudok, h kb 50-60at szánnék rá. Semmi extrémet nem szeretnék, csak a városba jönni-menni néha, meg lightos terepre kimenni. Mit ajánlotok, egyáltalán ennyi pénzért lehet jó cuccot kapni? Kell-e nekem teló vagy sem? :) Milyen oldalakon érdemes nézelõdnöm? Ti mit vennétek a helyemben? :)
Köszi szépen elõre is a segítséget!
Üdv
Gadri
Nekem lenne egy kérdésem. Van egy Pro Cycle márkájú KY-20 típusú kilóméterórám, amihez sajna nincs leírásom, épp ezért tanácstalan vagyok. Lereseteltem, és az elsõ dolog amit be kell állítani az a kerékkel kapcs. lehet, mert 4 jegyû számot kell megadni. Az elsõ három 0-9-ig van, a 4. (legbaloldali) meg 5-ig. Itt mit és hogyan kell megadni? 26X1.95-ös a kerék. Próbáltam a 2626-ot, de túlmér, szerintem bizti nem jó.
Ez most kérdés volt? ;o) Persze, hogy az.
Az alkatrészek megválasztásánál az õket érõ terhelést mindig figyelembe kell venni, még akkor is ha nem durvulsz. Én se vagyok éppen egy pehelysúlyú bicos és volt ebbõl adódóan gondom. :o/
A hajtókarokat és a középrészt kellett kicserélni azért, mert túl rugalmasnak bizonyult. Ha izomból tekertem vagy kiálltam a nyeregbõl, akkor a lánc azonnal súrolni kezdte az elsõ váltó láncterelõjét.
Az elsõ teló megválasztásakor is szempont volt az, hogy a súlyomhoz lehessen igazítani a rugókat.
Ezeknek a figyelembe vételével Én inkább javasolnám számodra egy hegyibringa választását, mint egy trekking bicoét. A montik váza erõsebb és az alkatrészeknél is a terhelhetõség az egyik fõ szempont. Ha valamit cserélni kell, hamarabb fogsz erõsebb alkatrészeket találni, mint a komfort kategóriás alkatrészek között.
köszi
jut eszembe. fontos tényezõ az hogy ~100 kiló vagyok?
Amikor az Author bejött kis hazánkba, elég nagy hype volt körülötte, de azóta itt-ott már negatív hangok is megjelentek velük kapcsolatban. (Talán a bikemag fórumán több infot és leírt tapasztalatot fogsz találni.)
Alapvetõen a használható kategóriába tartozik és nem egy tecsobájk, ha érted, hogy mire gondolok.
A Cross kategória náluk ugyan azt takarja, mint a többi gyártónál a trekking. Alapvetõen aszfaltos városi használatra, light terepezésre, túrázásra szánt bicok. Amit belinkeltél elég korrekt felszereltséggel rendelkezik, talán egyedül a tektro fékek azok, amiket lecserélnék. Egy Shimano Deore V-fék nem egy nagy érvágás, de minõségben egyértelmûen jobb.
Ha esetleg kicsit erõsebb gépet szeretnél magadnak, ebben az árfekvésben már a montik is jó választást jelenthetnek. Késõbb fejleszteni is jobban lehet õket, ha az igényeid megváltoznának.
Azt is javasolom, hogy nézz szét a többi gyártó termékei között is. A magyar gyártók között a Magellán elég jó ár/teljesítmény arányú gépeket készít.