azt te írtad olvass vissza alaposabban(a scab a cromo), mellesleg attól h az e-bike olcsóbb az tény, de az árkülönbségek megmaradnak nem?;)és mi árkülönbségekrõl és nem a boltok közti árkülönbségekrõl bezsélünk az meg már nem hogy bmw dévú hanem szezon fazon összekeverés;)
Az E.bike az egy rendelõs oldal és minden 20-30%-kal olcsóbb mint máshol ne olyan példát hozz fel amit tudunk jól hogy olcsobb. Én is csomo mindent rendeltem már onnan. Én ezekrõl beszélek: Hajdu kerékpár X-factot, ez ugye egy cég. Aztán Ride Bike, Berguson stb nézz ezekbe körül és ha egy normális Magellan Polarix--et és egy Kona Shredet vagy Scrapet hasonlits össze. Vagy egy Merida Hardy-t. Szóval ne egy Polar-x-et egy Kona Cowannel. Mertha ezt teszed itt találsz akár 60000ft ár különbséget is ez igaz Mivel a Cowan a Kona csucs dirt merev vázza és ez nyaldossa 100000ft. Ha ezt nézzük igen igazad van. De mégegyszer mondom ne egy Daewoot hasonlits egy BMW-hez. Ha Downhill vázakat nézem.. Egy Kona Stab 600000ft. Ez igaz de itt már megint a Daewoo BMW situ jön. Egy Stabhoz ne egy Magellan Vegát hasonlits mert itt fogsz találni 350000ft ár diferenciát. Hanem ehhez hasonlits egy Specilazed-et vagy egy RockMachint. vagy ilyesmit . Egy Magellan vegához egy Stinkyt kell hasonlitani az ár kukk ugyan az. Szóval nézz körül és ennyi. Nekem hiába fogod irogatni ezeket én nap mint nap bringaboltokba járok a fél magyar dh mezönyt ismerem Janikátol Gulyás Misig és én is versenyeztem nem egyszer a Berguson boltba lévõ emberkéknek a fele a barátom. Szóval tudom mirõl beszélek ezt elhiheted.
jó akkor az e-bike-on, meg a többi oldalon kamu van OK én voltam a hüje sry részemrõl itt be is fejezhetjük a témát akkor nem drágább nekd van igazad:)
Utánna néztem kb mint egy 5 hónapja vettem magamnak bringát és majd minden fajtát megnéztem X-factortól kezdve mari néni bicikliboltjáig majd mindent. És nem drágább a Kona.
az általad írt árakról meg annyit, h ne a levegõbe beszéljek ugye megint puszta rosszindulatból h nézz utánna, pl.:http://ebike.hu/termekek/vaz egy 2005 ös scrap is csak 10k val drágább mint a 2006os polarx , sztemhagyjuk ezt atémát vkinek bejött vkiknek nem ennyi mindenki a sajátját preferálja ez egyértelmû nekm is rosszul esik ha az én cuccomról mondanak rosszat, de azrét a tény az tény, megint más a vélemény
hát ha 2-3 drabról lenen szó akkr azt mondanám h igazad van de az a baj h nem agyébként teljesen iagazd van bármilyet kifoghatsz ez tény csak furcsa az arány, azt is mondhatnám h elgondolkodtató, az is h mindegyik azonos típusú váz ugyanpott kezdett el elengedni a scrap-ek ugyanúgy csavarodtak hátul, a scab-ek meg ugyanúgy a nyeregcsõnél sé a láncvillánál kezdtek elválni (ebben semmi rosszindulat nincs ez tény) sztem ezt típushibának hívják;) amúgy õk is nagyon meg voltak -ezen problémák elõtt elégédve- a konával és szerették is stb volt aki miután tönkrement megvette a késõbbi változatot h az már tuti h ki van javítva stb , midnen esetre én egyetlen (aszem 2003-as talán, a téglavörös) scrapet láttam ami azóta is bírja, a többi mind megment, szal van ellenpélda is csak az arányok.. ennyi részemrõl ez a probléma, nem vallásból beszéltem megint csak azt tom mondani, h saját szememmel láttam
Az a baj hogy amit te irsz régen volt. A scrap ha jól tudom még mindig cromo ez igaz. De a Kona már abszolut nem drágább mint vetélytársai. A Merev vázakat ha össze hasonlitod egy polarx 50000ft egy Sherd 50000ft egy umf szintén ennyi. Ha a telóst nézed egy Stinky 260000ft vega: 250000ft szóval már nem drágább a kona szinte egy fillérrel sem. Ráadásul pont olyan márkákat sorolsz fel amiket egy futószalagon gyártanak és egy gép hegeszti õket. Mind a Magellan mind a Merida és a Kona egy gyárban készül Taiwan-on szóval ezek között a gépek között pont nincs különbség. És ez a dolog azért van igy mert jelen esetben a Taiwani gyárban van a legjobb gyártósor a világon és ott a legolcsóbb munkaerõ.
Szóval az a lényeg hogy: én is láttam Konát eltörni Stinkyt Scrapet Sõt még Stab-ot is. De láttam eltörni már GT, Magellan Vegat, Magellan PolarX-et, Stb szóval ez pont olyan dolog mint az autóknál. Abból is kifoghatsz egy rossz szériát hiába uj és pl WV. Ez van. Benne van a pakliba. De nem lehet kijelenteni hogy szar. Én 90 kilo vagyok merev vázas Kona Shreddel Dh-zom kb egy fél éve( most vettem). A tesom 85 kilo egy merev Kona Roasttal Tolja a DH-t 6 éve. Mind kettõ birja és nem törik.
Errõl ennyit ha te még mindig ugy látod hogy szar a Kona ne vegyél. De ne terjesz olyat ami nem igaz és minden biciklire igaz.
azta három típust direkt azért soroltam fel mert azok "szoros" egymásutánban a szemem láttára deformálódtak, az új scrap parkban 1 hónapot bírt és megcsavarodott (értsd ívbõl ívbe, semmi alpári talaj stb és nem eséstõl) és elmondanám h ezekkel párhuzamosan mások azóta is használják a merida umf-et(40k körül volt anno) vagy a magellan polarx-et (szintén 40k fele volt anno) sztem elég gáz h a kona scrab cromo váz kétszer ennyiért nem bírja ugyanazt a terhelést és kettõt is láttam szétmenni egyetlen év alatt én csak azt mondom amit a sajnát szememmel láttam ebben nincs ferdítés, van amikor bizony olcsó húsnak híg a leve és van amikor fordítva ennyi a véleményem és mégegyszer mondom a dirt/street vázakat dirtre és fõleg streetre használták
ezek közül max a blast xc váz de mindegy;)szal ne nézzük egymást "hüjének" amúgy meg nem dh hanem csak street, kis dirt park ilyesmi és egy 80k-s cromo váz nekm ne legyen annyira gyári hibás h 3-4 helyen kell megerõsíteni stb, még szerencse h a cromo könynen buherálható
Egyetertek. Haver is vette a marzocchi telojat es a villara oda van irva "for cross country use only". Csak azert mondom mert nem mindig irjak oda ugyveszik van olyan ertelmes egy ember hogy arra hasznalja az ezkozet amire valo. :) Persze kategorian belul is lehetnek kulonbsegek ez egyertelmu ezert is kerdeztem itt hogy az a vaz megeri-e, de annyira nem szamottevo szerintem.
Nekem most egy Kona Shredem van. ennek a váznak az ára 39900ft mert tavalyi igaz. Az idei 49900ft én ezzel dh-zom mert nincs pénzem monstrumokra. A Rost is szintén merev vázas kona. Scladmingba járunk ki a vb dh pályára ugratunk velük szóval zuzzuk rendesen és semmi baja nincs egyiknek sem. Ha régi nunura vagy ilyesmire gondolsz az világos hogy nem birja. AZok amiket irtál mind egytõl egyig Ds vázak és birják. Én nem egyet láttam nekem elhiheted tavaly elött majd minden ds versenyen ott voltam.
Persze igazd van hogy törnek.Ez igaz de mondj nekem egy olyan bicikli márkát ami nem törik el. Minden tudás és terep kérdése. Ha valaki leba---a nem letsezi egy udratás után akkor az a váz lehet akár 700000 ft akkor sem fogja hosszutávon birni. Szóval az a lényeg hogy meg kell tanulni biciklizni nem elég csak a bátorság.
Ember! Alap dolog, hogy senki nem DH-zik és ugrál egy XC vázzal. Minden irányzatnak megvannak a saját igénybevételei, amihez annak rendje és módja szerint meg lehet találni a megfelelõ vázat is. Az olcsóbb vázakat, márpedig a 25-30k-s kategória még annak számít, elsõ sorban túrázgatásra szánják. Ha valaki ennél keményebben használja és szétmegy alatta, az nem a váz vagy a gyártó hibája.
én egész más kategóriáról bezsélek, be is b*szna ha a stinky vagy akár egystab deelux szétesne az ember alatt, de több olyan kona vázat is tok nekd mondani ami megcsavarodott elrepedt stb pár hónap alatt ne is csak streeten de pl parkban is és ne szerencsétlenek alatt.. más kategória, én merev várzakat mondok mint pl a merida amit a srác mutatott25-50/60 ezer ft ne a """félmillás""" össztelós monstrumok és a saját szememmel láttam nem mesélték nem olvastam nem rajzfilmbe meg blikkbe volt szal ne állítok valótlant (pl blast,scab,scrap...stb stb stb)
konát amúgy sztem ne vegyetek, egy besztárolt márka... a kerós spanjaim altt elég sokat láttam elég hamar tönkremenni.... nagyon gagyi ahhoz képpest h milyen drága design és kész (mondjuk jól néz ki legalább)
Szerintem jo, bar meg nem mondom a meretet, de ha megyek a boltba valoszinleg ellenorizni fogom koszi az emlekeztetot. :)
Azért ugye a váz mérete is passzol hozzád? Az szép és jó, hogy ott van és nem kell rendelni, de ha túl nagy vagy éppen túl kicsit a váz, akkor az problémás lehet hosszú távon.
Bolti vadi uj, még az emblémán is rajta van a vedofolia. :) Koszi amugy ez eleg nagy segitseg volt! Asszem akkor lehet beruhazok erre, azert jo mert ott van a boltban es se rendelni se varni nem kell ra. :)
Hát figyi. Ennyiért tudnál venni Magellan Cratert. Akkor Konábûl is van ilyen ár kategoria. De nem feltétlenül jobb mint ez. Tehát én azt mondom igy elsõre hogy a Nyaka erõs, a szine nem tetszik a geometria valóban cc. Szerintem néz körül még és ha nem találsz jobbat akkor jó ez. 25-ért jó az ára szerintem. Persze ha uj ha használt akkor egy fillért ne adj érte.
Az a baj hogy nemtalaltam a neten rola. A bolt szereloje szerint az egyik legjobb a kategoriajaban, dehat mi mast mondana. :) Egy CC vaz. Alu. Aztan szerintem 25 nem is olyan sok erte, bar nemismerem igazan. Testbikeon se lattam sajnos. Azert kerdeztem esetleg valaki tud valami hasznalhato infot. Pl nevedd meg mert nem ér annyit, vedd meg kb jo az ár/ertek. :)
Figyeljetek egy Merida miami vazat megvehetek szerintetek 25k-ert? :)
Én ugy gondoltam hogy megállok egykeréken, mint a trialosok. mert menni egykeréken az még csak csak megy, de megállni az már nem annyira. de kösz a segitségeket. Egyébként minderre egy polarisom van, tehát csak ugy kiprobálás szintjén kérdeztem. :D
úgy is lehet minta bunnyhoppot, h testbõl kiemeled és ugrásból leérkezve tartod meg mint egy tailtap-et pl
Ha enis ugy ertettem hogy nem nagymama modjara kell tekerni, hanem kicsit intenzivebben. Azert bele kell tekerni. ;) Egy kereken megallnom még nemsikerult bar mar evek ota nem vacakoltam ilyesmivel. :\
szerintem olyan iszonyat nagyon nem kell tekerni, mert akkor a tekerés miatt marad meg az ember egy keréken, és kevésbé az egyensúly miatt. Én úgy szoktam, hogy leváltok legkisebbe, aztán mintha egy fekvõtámaszt csinálnék a bringán kinyomom magam, közben tekerek, és már megy is a bringa.
ha meg nem egykerekezni akarsz, hanem csak egykeréken megállni, azt meg úgy lehetne gyakorolni, hogy kicsit tekersz, aztán elsõféket behúzod(így elsõkerékre állsz), majd ha elsõkeréken vagy, akkor hátrabillented a bringát hátsókerékre, és próbálsz úgy maradni. Nem egyszerû:)
Rengeteget kell gyakorolni es jo bico kell hozza. Asszem konnyu bringaval konnyebb. Neked kell igazabol rajonni. Tanacsok: Ugy kezdj el gyakorolni hogy levaltassz legkisebb fokozatra es allo helyzetbe hozod magad. Kegyetlenul ratekersz es kapasbol huzod is felfele az elejet. Vigyazz konnyen hatraeshetsz ezt ki kell tapasztalni, hogy mennyire kell felhuznod az elejet. Amennyiben mar felhuztad, tekerni kell mint az orult es meg kell probalni egyenesbe tartani a bringat (ez nem nehez). Ne ijedj meg ha eloszor csak pl felhuzni sikerul a bringat, a hatraesestol nefelj! Nem esel fejre, mert konnyen le tudod tenni a labad hatul es nem esel el. Nagyobb fokozaton ne probalkozz mert iszonyat ero kell hogy beletekerj. Bar te tudod. :) Sok sikert.
Nekem egyszer már sikerûlt...igaz az elsõ kerékre és csak a másodperc tört részéig, mert komoly bukfenc követte rögtön, egy kutya jóvoltából, aki nem vette figyelembe, hogy komoly tempóval közeledek
En (nagyon ugy nez ki) gyujtok egy kelly's scarpe-re. Valami rosszat tudtok mondani rola? Tenyleg meg lehet kapni 76k-ert?
köszi a válaszokat! még meggondolom, hogy milyet veszek, valszeg nem olyan drágát, mert nme szoktam olyan gyakran bicozni. mégegyszer köszi a válaszokat, még lehet, hogy kérdezek pár dolgot vásárlás elõtt!
Hát... az abszolut csúcs szintén a már említett szerpentín egy szakaszán sikerûlt...szóval ott már azért beremegett a lábam "kissé" Ismeretlen szakaszokon nem is merek ilyeneket csinálni, de itt a környéken már kitapasztaltam, hogy hol lehet és hol nem. Vannak azért még viszonylag jó állapotú útszakaszok. Bátor?...hm...néhányan inkább õrûltnek titulálnak
A zabszem effekt azért gondolom bejátszott ezeknél a sebességeknél. Amúgy bátor ember vagy, hogy ha a magyar utakon ilyen sebességet be mersz vállalni egy oútival.
Országútiról van szó és az 1041-es hsz-ben belinkelt kerékszettrõl:)
Ezért kell erõs gépet venni hihi [verenm a mellem] mi ennyivel vagy még többel jöttünk a multkor terepen. Az egyik srác 65km/h-t mért jancsihegy alatt.
Mondjuk 1-2helyen kicsit gázos volt a szitu, mert meglehetõsen rossz az útminõség és úgy pattogtam, mint kecskeszar a deszkán. Dehát...nem véletlenûl mondják, hogy az adrenalin a legjobb drog:D Viszont azon töprengtem, hogy amit kinéztem kerékszettet az vajon bírna-e ekkora megterhelést, ugyanis egy-kétszer azért kapott rendes pofont...
Volt egy érdkes szitum: Nyomtam egy rövid hegyi távot, a Turúlhoz. Eléggé szerpentínes az út és meredek is rendesen. Lefelé nekirugaszkodtam és ahogy száguldottam lefelé, megelõztem egy személygépkocsit. Majd ennek a szerpentínnek egy lámpás keresztezõdés vetett véget, aholis megálltam. Megérkezett mögém az autós és lassan mellém húzódott, majd átszólt: - -Mondd, te normális vagy? -Kérdem én, hogy miért. -Tudod mennyivel jöttél le? -Úgy 60-65re saccolom. (mert tönkre ment a kilóméter órám) -Többnek kellett legyen, mert én jöttem 50körûl és úgy elhúztálmellettem, majdnem kiszálltam megnézni miért állt le a kocsim... :D
A köv a szitu... A Dupla falu felni csak merev és a brutális igénybevételeket is birja. A rezgéseket nem nyeli el. Tehát ha terepezni akarsz vagy kényelmessebben akarsz bicózni telós bicó kell. DE NEM A TESCO, AUCHAN CORA stb helyekrõl mert az talán még veszélyes is. Ha nem akarsz terepezni akkor szerintem egy olcsobb 40000ft körüli villa amibe nincs csillapitás bõven elég ez kisebb ugrásokat járdát stb birja és nem drága. Ha terepen is akarod használni akkor innentõl hátár a csillagos ég árba tehát vehtsz olyat amit ajánlanak. Ha olyat választasz amin hátul is van telo akkor 150000ft alatti bicokat felejds el. (még ez is határeset) Van a Mongoosenak a Ving elit pro ez egy viszonylag jó bringa .
moon21: Keresd meg a #780-as hozzászólásom. (Lap alja, keresõ mezõ...) Nagyjából leírtam benne, hogy mire érdemes figyelni egy bico vásárlásakor. Ha utána még akad kérdésed, szívesen segítek. Talán még annyit, hogy a dupla falú felninek nem a rezgés elnyelésben van szerepe. A dupla falú felnivel erõsebb kerekeket lehet építeni. A rezgés elnyelésben inkább a nagyobb átmérõjû, balonosabb gumiknak van szerepe.
Ma ütköztem egy biciklissel biciklivel. :D Hiába no, új fékek kellenek. :D
Üdv! Lenne egy kérdésem: A közeljövõben uj bicajt akarok venni. Most egy teleszkóp nélküli van. Teleszkóposat érdemes venni, vagy a teleszkópot részben helyettesiti a dupla falú felni? Az is fel tudja fogni a rázkódásokat?