Üdv! Én minden nap biciklizem, eredetileg a távolságra mentem, nem az idõre, de a nyár haladtával és teljesítményem javulásával, ma már nem kell két óra, mert közel fél óra alatt is végzek. A táv hosszúságát sajnos nem tudom. Élvezni nagyon élvezem, fõleg mióta más technikával tekerek, talán pont azzal, amivel a versenykerékpárosok, szóval nem vaktában, hanem összpontosítva..jobb láb, bal láb, jobb láb..és így tovább.
jó hát nyilván többet is kibír még, de akarok vmi normálisat rá, mint a régi ruszki bringákon ami sose kopik el :)
Igen! Ha aluminium vázat veszel és A-hed-est amibe a nem külsö menetes villa kell akor már bármit épithetsz belõle késöbb. Mert ebbe minden bele megy már. Csak az pl jó lenne ha a váz hátsó villáján lenne tárcsafékfelfogatás, mert ha ez nincs akkor azt nem tudsz rárakni hátra.
Az jó... Ha nem a villa csövén van kivül a menet akkor tökéletes. Az jó az uj vázakba.
Hajtókart nem feltétlenül kell venni, mert a negyszögtengelyes monoblokkra rámegy a régi hajtókarod is. Csak itt megint a tengely méret számit. Olyan monoblokkt kell venni aminek a tengelye annira kilóg a vázból hogyha ráhuzod a hajtókart nem érjen bele a vázba. Kormány sem fontos mert az uj Stucniba a régi kormyány szintén bele megy ha olyat veszel. Kormány csapágybõl van olcsóbb is mi (igaz ez nem egy csucs Sõt) 950ft-ért vettünk a mult héten egyett.
Szóval szerintem 15000-ft körül+ max egy 2000ft-bõl kijön.
A villa olyan hogy a csoben van egy akarmi annak a kozepeben egy lyuk ami menetes, nemtom erre gondolsz-e. :)
Mondjuk ha osszehozok egy 40penzt abbol kijon mindez? Ugy hogy akkor a monoblokk is csere es valszeg ahhoz hajtokar is kell. ? :)
Ugynezem kb igy lenne akkor(ebike ár): BikePositive Sport négyszögtengelyes 5 520 Ft Hajtokar Ritchey Comp alu (fekete, 5fokos) 3 580 Ft Kormany WTB Race intergált 2 890 Ft Kormanycsapagy Ritchey Logic Comp 2 csavaros +/-5fok 3 112 Ft Kormanyfej BikePositive ATB 1 912 Ft Nyereg BikePositive SP-359 26,8mm 1 920 Ft Nyeregcso Shimano BB-UN26 2 072 Ft Monoblokk Ez igy: 21 006 Ft De ez igy mar rengeteg mert még kell a váz ami min 16k, nekem meg ennyim nincs. Amugyis max 40-et 40xet koltenek bringara mert sajnalom a penzt ra.
Akkor nehezebb az ugy... Na figyi akkor a köv a helyzet:
Alapvetõen két féle váz van. Az egyik az a fajta amelyikbe menetes villa kell ennek vékony fej csöve van és nem tudsz bele rakni normális villát. Van az amelyikbe nem menetes villa van és ez ugy mükszik hogy tulajdonképpen a Stucni rögziti a villát. Ez a komolyabb és az ujabb ebbe tudod bele rakni az uj és normális villákt. Ha a régi bicodba menetes villa van akkor elég durva a csere. Méghozzá azért mert sem a stucnit sem a kormánycsapágyat sem a villát nem tudod használni. Ha veszel egy A-hedes vázat akkor kell bele egy nem menetes villa egy uj kormánycsapágy uj stucni . Ez az elsõ dolog.
A másik dolog pedig az hogy meg kell nézned hogy a régi bicoban milyen középrész van (ez az ami a halytokart tartja). Ha monoblokk van benne akkor az jó és annak le kell mérni a tengely hosszát és ha tudsz olyan méretü vázat vegyél amibe bele fér. De ez majd minden váznál más ugyhogy ez nem fog összejönni. Tehát az uj vázhoz kell egy ilyen is. A többi dolog jó lesz bele. Esetleg egy üléscsõ kell mert annak is más lesz a mérete.
Kb ez mennyi pénz?
A váz x azt nem tudom. A kormánycsapágy az 900ft tõl kezdõdik és tart 10000-ig A stucni kb 5000-20000ig. Üléscsõ egy 4000-5000 ft kb.
Ird le mid van. És megpróbálok segiteni. Irj le pontosan mindent. Egyébként amivel még baj lehet aza monoblokk ami a hajtókart tartja. Ennek a tengely méretével lehet baj.
Oszinten nagyon nem gondolkodtam hogy lenne occsobb, hanem elfogadtam amit a boltba mondtak. A gond az hogy van x penzem meg a gila sl. Namost a gilahoz kell egy occso vaz, meg ugye kormanyfej meg kormany mer ami most van az nemjo a villahoz. Ez ha egy 16k-s vazat nezek +5k a kormany. Pont ennyi zsetonom van, aztan istentudja meg mit kell cserelni ezekenkivul. (nem kompatibilis vagy mittomen)
Azért azt is figyelembe kell venni, hogy amit megveszel készen, az tuti, hogy itt-ott eltér az igényeidtõl, viszont ha magad rakod össze, azt a saját ízlésedre formálhatod...én -többek között- elsõsorban ezért építem a bringám. Lehet, hogy elsõre nem tûnik fontosnak egy-egy apróság, de ha hosszútávra tervezed a paripád, az elõbb-utóbb bosszantó lesz, és úgyis kicseréled rajta. És akkor ott vagy, hogy egyszer megvetted az alkatrészt a kész bringával, aztán megveszed mégegyszer...szóval el kell gondolkodni melyik az olcsóbb...
akkor meg teljesen jó amit választottál esetleg vmi kényelmesebb nyerget nézhetsz amúgy én pl bmx-es nyerget használok, egy havertól nyeltem be maikor az enyém elszakadt pár helyen és sztem sokkal kényelmesebb ha széles az ülés, mert nem nyom és hosszútávon is jobban elvagy rajta
Nekem a bicajozas nem hobbi, hanem egy kozlekedesi forma. ;) Nincs szuksegem hiperszuper bringara, de azert a patkak/katyuk kisebb foldutak ne okozzanak mar kart benne. :)
hááát:"a minõségnek ára van annak menni köl fölfele".... én többek között ezért is hagytam fel ezzel a hobbimmal, rengeteg pénzt megesz ha nem tod megvenni egybõl a legjobb alkatrészeket..
Na ezaz hogy nemigazan vallalnam el az osszeszerelest sem. Az ebikeon most szamoltam ossze mik kellenenek es kijott egy 92 686 Ft -os szamla. Ehhez kepest ha volna ennyim inkabb vennek egy Kelly's SCARPE szurket 75 900 Ft-ert. En mondom hulyek ezek a bicajgyartok/forgalmazok.. :|
sztem meg pont az h olcsóbb, énis mindíg építettem, össze viszsa darabokból, mikor mihez jutottam hozzá olcsón. az a baj az ilyen összerakottakkal h vnapár lakatrész amit egyáltalán nem használsz vagy pont 500ft tal gyengébb mint amit te raknál rá stb, szal sok szart is megvesz amit utti h cserélni kellene egybõl pl mûanyag pedál, gyönge alu hajtókar, stucni, kormánycsõ iylenek vagy akár még a felnik és a gumik is a gumiköpeny elég vfontos mert megnöveli a kerekek élettartamát jobb fékfelület stb nem kell sorolni szal arr pl érdemes kiadni pár ezrest sztem ha van ismerõsöd akivel össze tudjátok pakolni akkor olcsóbban kijössz tuti
Az igaz hogyha ujat veszel olcsóbb.. De ha te épited össze és értesz hozzá sokkal jobbat fogsz összeépíteni egy kicsit drágábban. Szóval én azt mondom ha van 100000-120000 körüli pénzed és értesz az alkatrészekhez és ha régi bringádon is vannak jó alkatrészek nem vegyél ujjat inkább épits. Én minden bringámat alkatrészenként épitettem és mindenbõl a lehetõ legjobbat vettem.
Az a baj az épiett bicokkal, hogy egy jó vázra raknak gyenge alkatrészeket vag egy gyenge vázra raknak kicsit jobbakat. Szóval mindig egy két dologgal behüjitenek hogy vedd meg de semmi nem igazán jó..
Hat vegulis elmondtak azt amire mar szamitottam. Nem erdemes bicajt osszeallitani ki tudja mit kell meg cserelni. Azt mondtak occsobb ha veszek egy full uj bicajt. Attam a sz@rnak egy pofont. :D
Koszi! Holnap mindenkeppen teszek egy setat egy belvarosi bicajboltba, aztan meglatjuk tudnak-e mondani valami erdekeset. :)
az új vázakat mrá mind ezzel a fejcsõmérettel csinálják szal sztem nézz szét a kerékpárboltokban írj össze pár vázat és akkor(mondhatom sztem a többiek nevében is) azokat megnézzük szívesen.
Enis igy gondolom, de sajnos sokan hasznaljak a cuccukat olyasmire amire nem valo aztan csodalkoznak hogy nem birja. Az a baj egyebkent hogy nemtudom itt mit lehet kapni (nyiregyhazan) mert pestre nekem nem éri meg felmenni egy vázért(rendelni sem). Aztan kene egy olcso vaz amit ittis lehet kapni es ugye belemegy ez a gila, mer ami most van annak szuk a csöve ugye. :(
figy én egy gilaT4-gyel streeteltem anno, ha tud az emebr biciklizni és nem csapkodja nem csinál fasságokat teljesen jó mellesleg mondjanak jobbat az árkategóriában... szokták venni ezt a mozo-t is h miylen jól lehet sufnituningolni de sztem gáz, annyit nem szeretek egyedül a villámban h a hõmérsékletre érzékeny, szal hidegben keményedik nagyon amúgy egy bármilyen váz amit nem a tecsó/ósán/kóra-ban veszel teljesen jó, ez a váz is
Varosba katyukat birja, es ha girbegurba terepen kell mennem ne essen szet alattam... mivel minden nap bicajjal kozlekedek. Nem ugralok, nem dhzok, nem versenyezek epp ezert lesz eleg a gila sl is. (testbikeon szidjak mint a fenet, de szerintem ha arra hasznalja az ember amire valo akkor nincs gond):)
attól függ h mire kell sztem a buddy geometriája a nyeregcsõnél nem elég alacsony ugrálni, viszont cc re stb teljesen jó, jók a keresztmetszetek
Szerinted ha elmegyek egy boltba kapni még vagy tudnak rendelni.? Csakmer a mali oldalan mar nincs ez a buddy, de testbikeon van egy kep rola ha az az akkor nagyon mutatos. :)
Ja koszi a tippet, még a mali vipert vagy pythont neztem azok most 16ba fajnak.
Lenne egy baromi nagy kerdesem..remelem van itt valami bicajguru. :D
Lehet-é kapni bicajvazat max 20ezerig, ami: 1,nem tarcsafekes 2,belemegy az rst gila sl teló 3,minden mas alkatreszt at lehet ra pakolni egy "mezei" mtb bicajrol.
Nezegettem, de basszus csak olyat lattam amibe nem menne be ez az rst teló, mer ami most van annak is tul vekony ott elol a villanal a csõ. :D (eleg lama vagyok a bicajhoz)
Wheeler Buddy 03
Wheeler Buddy váz, nekem még a régebbi van, de az ujat (ami tárcsafékes, ajándék tárcsafékes RST Gila telóval van) már megkaphatod jó felszereltséggel 90 és 120 k körül. Nagyon jó!
Csõváz! Tervezem hogy veszek kerékpárt,max 100000-110000Ft szánok rá!terepen és városba is használnám tudnátok segíteni? Elõre is kök!
Nekem se csak ez kerül ennyibe... Ez egy cc gép nem álatkodásra valo.. Nekem se ilyen van csak én nem is 60-70 ezerért vettem. Ez a bringa ez egy alap felhasználásra turázásra teljssen tökéletes. Másra nem de ez nem is cél.
Csak sajnos én így a márkákat nem nagyon ismerek és hogy melyik lenne jó de most még ezt találtam (azért lenne jó ha tudnátok ajánlani max 65e-ért egy olyan gépet ami egy darabig bírni is fogja)
A tárcsafék nem jó. Márkátlan nem fog jól müködni. A villa az talán.. Jobb lenne valami márkássabb darab, de az elég ha nem durvulsz. A Váz az egy alap megoldás olcso..
Összeségében én nem venném meg ,de ha nem akarsz nagy durvúlást nem akarsz ugrálni akkor oké.
De inkább vegyél ennyiért egy olyat amibe nincs Telós Villa és nem akarnak Tárcsafékkel behülyiteni. Használd egy évig villa nélkül és ha lesz pénzed vegyél bele egy jó villát. Monitout, Marzocchit stb . Én ezt csinálnám ha 60-ezer körül olyat veszel akkor jóm lesz..
Ja és még egy pár dolog:
Törekedj ezekre:
1: Mindenképpen dupla falu aluminium kerekek legyenek rajt. Shimano vagy jó "MÁRKÁS aggyal 2: Ha lehet Isis-es közép rész legyen (de ez drága) Shimano vagy Truvativ és hajtókarból szintén. 3: Kazettás Hátsóagy!!!!!! 4: Ha lehet az elsõ haátsó agy tárcsfékes legyen és a Vázra hátra is lehesen szerelni ha késöbb akarsz ne keljen az egészet cserélni.
Ha ezek megvannak akkor jót vetél. De inkább rakj hozzá még egy 20-ezret és tudsz venni még jobbat is. Hát kb ennyi.
Mondanátok véleményt errõl a biciklirõl, hogy mennyire jó ár/teljesítmény arányban. Nem dh-ra szeretném használni hanem inkább csak túrákra, de úgy gondoltam olyat veszek majd ami azért a terepet is bírja ha tudtok kb 50-60e ft között jobb gépet akkor megírhatjátok. Minden kritikát várok.
Egy kérdés: Úgy veszem észre, hogy egyre "zajosabb" a lánc, holott rendszeresen karbantartom és olajozom azt is. Szerintetek fakadhat ez abból, hogy kezd elhasználódni? A váltók jól vannak beállítva.
Hát ahogy néztem a cipõk 20 és 50 között mozognak durván, szóval ez egy középkategóriás.
amúgy kihagyásra került egy momentum, mégpedig h a tengelyt nefelejst el bezsírozni mert különben recsegni fog mint a .....-né p*n*ja, haj és sztem eccerûbb ha feltolod ameddig tudod ráversz eg pár okosat egy kalapáccsal (tegyél elé egy fadarabot ha nem akarod leverni a festéket és azután húzd meg, úgy már tartósabb
Ha ugy kéred hogy hajtókar leszedõ szerszám tutti kapsz... Én is igy vettem..
Pontosan mi annak a szerszámnak a neve amivel a hajtókarokat le tudom szedni?
egyszer már keérdeztem de megkérdezem megint, hogy ezek a váltó adatok pontosann mit jelentenek: Maximális elsõ eltérés: 20 fog Teljes kapacitás: 43 fog Max. hátsó lánckerék: 34 fog Min. hátsó lánckerék: 11 fog Vezetõ/Feszítõ görgõ fogszáma: 13/13 fog kööszi
Ma szétszedtük az egész monoblokkot. Pedálok le, monoblok ki, majd a csapágyakig mindent kiszedtünk, mindent kitisztitottunk, a csakágyakat felnyitottuk:), majd kitisztitottuk õket, és adtunk nekik friss zsírt tömkelegével. Most már nagyon szép halk a bringa tekerés közben. Eddig recsegett mint a szemét.
Tehát ez is elég egyszerü Csak arra kell figyelni hogy a két oldal ellentétes irányba legyen és ne egyfelé... Rárakod a kart a monoblokra. feltolod amig birod beleteszed a csavart és nagyon meghuzod, ezt célszerü jól megtépni.. Majd az elsõ bringázásnál vinni kell magaddal e kulcsot és utánna kell tübbszõr huzni... Ennyi az egész nem bonyolult..
Nah, beszereztem egy mtb bringás cipõt(már csak pedál meg bringa kell hozzá:D)
Na most kicsit gondban vagyok, mert a boltban amit néztem cateyet 3 ledes volt de amelyikre hasonlít a 120-as model az viszont 1 ledesnek van írva a cateye oldalon, akkor most mi van?