Szombaton megyek Kõszegre, remélem kibírja most még ez a kis gép:
Hát az alpokba még könnyen is kijuthatok, mert szó szerint itt van egy köpésre:) Úgy gondltam, hogy veszek egy gemini vázat(ez durván 200), valamilyen két vállas telót(ezt még nem tom mennyi), váltórendszert(ez úgy 80 körül van, de lehet tudok olcsóbban szerezni), meg kerekeket rá(ez meg durván 50) és akkor már gurul is:)
Mo-n nem kell sok pénz hozzá!!! Nem kell Dh-gépet venni ide, simán elég egy JÓÓÓÓ merev bringa, azt meg kb 200000-250000ft-ig megkapod. Simán birni fogja a magyar viszonyokat. Persze ha mondjuk az alpokba akarsz menni akkor ez kevés lesz.... Az is igaz hogy a 250000-ft se kevés de megéri.
Hát mondjuk DH-nál zavaróbb az esõ, mint városi freeride-nál(bár a csúszós talajon nagyobbat lehet esni:D), de lassan majd én is átállok a DH-ra, mert az közelebb áll a szívemhez:), csak még az anyagiakkal vannak gondok:)
Csak haverokkal lett volna, de ebbe az idõbe egy harckocsi dh-t lehetett volna rendezni csak. Baszus amióta fent van a gépemen az új fék egy métert nem mentem vele. Olyan szép meleg nyár van csiripelnek a madarak és van harminc fok, na jó felébredek!!!!!
Azért elég ritkán megyek igazi terepen. Bár ha a magyar utak minõségét nézzük... Igazság szerint az hajt, hogy a közvetlen ismerõseim között is akadnák páran, akik montival, terepen is lenyomnak egy-egy laza 100 km feletti túrát. Persze nem másoknak akarok bizonyítani és nem is ez az igazi cél. A megtett táv csak következmény. Nekem a tekerés arról szól, hogy megismerjem a saját korlátaim, megpróbáljam átlépni õket. Ha összejön, akkor tudom, hogy többre vagyok képes. Ha nem, akkor legközelebb majd újra próbálom. S persze az talán a legfontosabb, mindeközben szép helyekre jutok el saját erõmbõl.
Azért be kell valljam a királyréti túra elég nyögvenyelõsen indult. Nem kevés kitartás kellett ahhoz, hogy tovább hajtsam magam. Az idõjárás nem fogadott a kegyeibe. Az elején borult idõ, hûvös szél próbált elkedvetleníteni. Szerencsére azért végig mentem. Így a célbaérés utáni nyugalom, a táj látványa, az akác és a bodza illata, a délutánra elõbújó Nap sugarai kárpótoltak mindenért. Végülis egy jó nap kerekedett az egészbõl.
A múlt héten szabin voltam és a szutyok idõ ellenére sikerült tekeregnem is. Az elsõ kört hétfõn mentem az egyik kedvenc útvonalamon. Dunakeszi - Pest - UVH - A Római part elején háborús helyzetek, sárpakolás felszedése. - Szentendre (pihi) - Leányfalú - Tahitótfalú - Szentendrei sziget - Horány - Dunakeszi útvonalon. Ez 57 km és egy pici volt. A második körre csütörtökön került sor. Dunakeszi - Göd - Szöd - Kerülõ a 2-esen, mert a szödi öbölnél az út víz alatt - Kezdõ sárpakolás összeszedése a 2-es melletti földútról. - Vác (pihi) - Verõce - Kismaros - Szokolya - Királyrét autós pihenõ (pihi) - Lejtmenet Kismarosra, közben vigyorgás az erdei vasúton lefelé tartó gyerekcsapatnak. - Tekerés visszafelé - Vác után egy újabb sárpakolás felszedése egy kis, kockaköves bekötõ úton - Otthon döbbenés, mikor a szép új bringaút vége a kompnál a Dunába torkollik. (Megint...) Kis filozás után áttekertem a hullámokon. Az óra 80 km-et mutatott a végén és tisztára ilyen voltam utána: Ezek után egész kisimultan jöttem ma be dolgozni és talán a héten ilyen is maradok. Pláne, hogy tudom, hogy szombaton Pilis-szentkeresztre fogunk feltekerni két kollégámmal. Csapat építõ összejövetelt tart a csoportunk és akadt még két lüke, akit rá tudtam venni a túrázásra. Õk még nem tudják mi vár rájuk, én már sejtem...
Nehezen bírom ki, hogy nem tekerhetek. Már 2 napja nem tudok bringázni. Az idõ is olyan volt, meg a szerelés is most jött össze annyira, hogy nekikezdjek. Tegnap vettem a vázat, a Dura-Ace már 2-3 hete itthon van. Szóval, csütörtökön mentem elõzõ "konfigurációmmal" utóljára. A Dura-Ace-t és a vázat nagykerbõl kaptam, kedvezménnyel. Amúgy, ráment volna nacim. Itt egy régebbi kép az elõzõ bringámról, ami megtalálható egy régebbi hozzászólásomban is. Itt még 2003-as, Shimano 105-ös szettel van szerelve. Kerekek és ülés nélkül eladásra fog menni a bringám.
Valahogy selytettem hogy 50-ezerbõl nem jött ki!!! És egyébként mikor fogod használni, mert ezen a nyáron én kb ha egyszer bringáztam akkor sokat mondok olyan fasza idõ van hogy valami szobabicikli jobb lenne.
Nagyon szépen alakúl, gratula hozzá. De hogy jutottál hozzá ennyiért egy Dura-Ace szetthez?
B*ssza meg! Szervízbe kellett vinnem a bringám, mert az újonnan fûzetett hátsókerékben fellazúltak a küllõk. Tudtam, hogy ez aero-s felniknék gyakran elõfordúl, de kicsit gáz volt, hogy épp egy szerpentínen lefelé történt.
A váz 160 és a komplett Dura-Ace szett 223 ropi. Persze, üzletben nem ennyi.A kerekek kivételével, minden cserélve lett. Még várom az elsõ féket, mert kettõ hátsót hoztak véletlenül és az elsõ váltóra más méretû bilincs kell. Ezek a kis apróságok, kellemetlenségek, amire nem számít az ember és lassítja a munkát. .( Persze, szerelés közben veszi észre ember. :( Ami még hiányzik, az a 10-es vezetéknélküli Flight Deck. Ami itthon volt cucc, rá lett szerelve.
Ígéretemhez híven,mellékelek egy képet, az átépítés alatt álló bringámról. Még nincs teljesen kész.
e-biken nem árulnak cannondalet sajnos, bár alapból is úgy gondoltam, hogy külföldön veszem meg, mert ott olcsóbb általában valamivel(ausztria meg itt van 5 percre:D), de ha minden kötél szakad, akkor eddig a legjobb ajánlat 200e körül volt(persze újonnan)
E-Bike.hun nézted? (én nem) érdemes mert ha ott rendeled meg 20% is engednek rajta. Cannondale az nagyon jó márka. Vedd meg és örülj neki, megéri!!!!!!!!!!
És ezzel a vázzal nyomult Cedric Gracia is nagy sikerekkel, sõt asszem a tavalyi Red Bull-t is ezzel nyerték meg, ez azért mondd valamit. Remélem minél elöbb be tudom szerezni, még azt nézegetem, hogy hol tudom megszerezni olcsón.
Nah, egy ilyen vázat akarok most venni, azt mondják, hogy DH téren mindent kibír. gemini
Nagyon szép ez a Stab!:D Asszem a váz magában 300 körül van, nemtom pontosan. Nagyon szívesen vennék egy ilyen vázat!(vagy egy cannondale gemini dh 2005-öt:D). Csak erre meg most nincs keretem:D Meg senkit sem tudok lehuzni hirtelen ennyi zsével:((, de majd lesz valahogy, ha más nem lesz veszek egy olcsóbb DH vázat, csak még nemtom, hogy milyent...
bld, azert valamit reagalhattal volna, ha mar fel oldalt irogatok neked
nem tom észrevetted-e de egy szmájli volt a mondat végén (:D így nézett ki) amúgy meg lehet h jobban jársz ebben az árkategóriában egy magellánnal mint egy konával én csak ezt próbáltam hangsúlyozni. itt debrecenben is trend stb volt a kona sokan vettek mert jól néz ki meg mert az a menõ:) de mégsem oylan jó, azért városi (street) biciklizésre egy 80rugós scab legyen már elég egy 60-70kilós gyerek alá, érted.. na kb ezt akartam mondani a stab püedig valóban isten váz azért írtam ironikusan h az kevés, deelux kel, viccbõl:)
Bocs de nem bírom!!!! A Kona vázai nagyon jók! Az elsõ dolog se a Konának se a többi Mountit gyártó cégnek nincs félmillás váza. A Dh vázak 290000-450000 ig tartanak kb. Pl az amit belinkeltem Kona Stinky 16,5 XL 279900 Ft .Stinky Deelux 16,5 +DHX 5.0 319900 Ft . Konának ez a legjobb váza ez félmillió: Váz Kona 06 Stab Supreme+Agy S +DHX 5.0 499900 Ft
Ha ismered ezeket a dolgokat akkor nem értem miért irsz butaságot, ma ha megnézed a magyar bajnokságon indulók zömét nem sok alatt fogsz látni Stab Deelux-ot, Stinky-t és más gyártótól hasonlót viszont annál többet.
Ezeket a bringákat brutális Dh pályákra használják hatalmas ugratókra (néz meg egy WB pályát) magyaországon hol látsz ilyen pályákat, mert ha van olyan pálya ami nem max 10perc és összesen három nagyobb kõ van rajta, akkor szólj mert azt megnézem. ilyet még a Mátrába se találsz. Márpedig ha ilyen pályák nincsenek akkor minnek 1200000ft-ért bicikli. Egyébként a törés nem csak a vázon múlik ha valaki bátor.de nincs mögötte tudás még egy Stab Deeluxot is el tud törni, mert attól hogy egy nagy DH monstrum attól még, nem lehet ûlve lemenni vele egy DH pályán mint egyesek megteszik, és ha az ugrás után nem lerakod szépen ivre hanem lebasz..d akkor ezt nem fogja kibírni semmi, de még egy Crossmotor sem. Szóval gondold át ezt újra. Én egy Merev Bringával Dh-zom mo-n kb 3 éve nagyon sok helyen jártam (versenyeken indúltam: Miskolc, Köszeg Szilvásvárad, MátraFüred stb) és ezt egy Merev Magellan Polaris extreme tettem indultam Dual Slalom versenyen is, az pedig csak ugrató, és nem tört el nem csavarodott meg és semmi ilyen badarság, és azért egy Magellan az nem egy Kona.
Mirõl beszélsz? Stab az egy igazi Dh-váz ha azt eltöröd fejen állva pörgök neked egy hétig.Egyébként a Stab deelux todod mennyibe kerül 1200000ft, nem az Alpokba vagyunk könyörgöm magyarországon a legmagassab hegy is csak egy domb minek ide egy olyan bringa amivel Wb-futamokat nyernek?
Szerintem a magyar DH-ra egy ilyen bõven elég és csak 510000ft:
áá azgagyi delux alatt meg se állj:D amúgy nkem is rst villám van egy tök laap vmi nyolccentit ha mozog de városban használom kis ugrálásra nem dhra:Dazt bírja csak msot iszonyat mocskos és nem merem szétszedni tuti h elcseszem:) a boltban meg lehúznak vagy két rugóval egy iylen programért...
Az szép jó messze van, jártam már arra sokat a munkám miatt. (Mol kútra a kávégéphez stb) Sopronba még nem bringáztam, de arra is sokat jártam, már . Nincs kép róla?
Szentgotthárdi vagyok, rendes DH pálya nincs a közelben, bár vonattal Kõszeg másfél óra, ami nem olyan vészes, meg ha jól tudom Sopronban is van vmilyen Dh pálya féle, az meg innen 2 óra. Kisebb hegyek vannak, pl nálunk is van Hármashatárhegy(itt tényleg három határ találkozik), néha itt szoktunk legurulni, meg burulni, de sajna most még csak egy freeride géppel nyomom.
Hát irigyellek[de komolyan]. Nekem is össze kéne raknom vmi komolyabb gépet, mert a mostanin nem épp a legjobb cuccok vannak.(meg most tiszta sár is, mert képes voltam megnézni a nagy belvizeket közelröl, és már nem volt kedvem lemosni:D)
Voltam igen!! Nagyon kemény terep, de jó.Ott pl már indultam versenyen is de estem egy k..a nagyot aztán igy nem sok értelme volt folytatni. Én Bp-én lakom ugyhogy Szabadsághegy, Jánoshegy, Hármashatárhegyen állatkodunk amikor lehet. A versenyzést már kb 2 éve abba hagytam és most csak hobbi állatkodás van.
Nem jól hiszed!! Ez váz Dual slalomra és Dirt Jumpra épült 2003-ban a mostani Polarix elõdje, a különbség csupán annyi hogy más szine van és a hátsó háromszög nem s-bendes. Gulyás Mihály egy ilyennel lett annak idején magyarbajnok Dual Slalomban. Az igaz hogy nem DH-váz ,de egyik merev váz sem az, viszont ha Dirt Jumpot, Dual Slalomt kibírja bírni fogja a magyar viszonyok beli DH-t is. Ja és még annyit hogy én 3 éve használom kemény DH-ra és ugrálok is vele és semmi baja, bírja.
Hümm..szép kecaj, de szerintem a váz nem bírja ki az igazán durva DH-t. Most én is egy merevvázassal küldöm, de csak lightos DH jöhet szóba:). De már nézegetek új vázak után, és úgy néz ki hogy valamilyen kona lesz.
Maga a fék 25000(fék)+9000(tárcsa)+4000(konzol)=38000ft+ egy kerék ennek az árát külön nem tudom mert a kettõ volt 25000ft(akcioba) ha füzetni akarsz egy ilyen kereket hátra az kb egy 20000ft. De ha neked olyan kereked van aminek tárcsafékes agya van akkor csak 38000 ft-bõl kilyön.
Hayes Olajos tárcsafék. Az elsõ 8"a hátsó 6"-os tárcsával. Az ára elég húzos volt a fékek /db_25000ft+ az elsõ trcsa 10000ft a hátsó 9000ft, meg a konzolok amik felfogják /db 4000ft. Meg a két kerék 27000ft (kivették egy Kona Coilerbõl és akcióba adták) Szóval kb 100000 ft körül volt. Nem olcsó, de király. A váz egy 2003-as Magellan Polaris Extreme, azért tünik kicsit elavultnak, de az is cserélve lesz kb jövõre veszek majd valami Kona merev vázat.
ja es persze ocsem roces-e sem nyomja a talpam, csak ocsem laba nagyobb mint az enyem, a roces meg nem tetszik, de pl. a roces jegkorim is jo lehet, hogy hanyagolnom kene a rollerblade-t?
fitnessbol meg eppen ez van
jo gyors, legmodernebb gyorsoldo (csak ezert vetten ezt) csak hurkalabuaknak volt rajtam vagy 3x?
ja igaz kis betoncsizmacskak :) tenyleg van agro koribol konnyu?
naja, csak nyomja a jobb talpam mondjuk nyomta akkor is amikor megvettem, a fitness korim nem nyomja a talpam, az csak olyan mint a satu
szal mindig ugyesen tudtam valasztani, a pillanatnyi mohosag es birtoklasi vagy mindig erosebb volt a turelemnel es a jozansagnal :)
pedig hany embernek megirtam koris forumokban, hogy csak olyat szabad megvenni, ami kenyelmes, ami nem, nem is lesz az soha, a kori nem cipo csak en nem tudtam betartani
de most hogy van ilyen is olyan is, meg mar eppen eleg penzt elszortam korikra felelotlenul, van remeny arra, hogy szep nyugisan vegyek majd valamit, ami nem nagy, nem kicsi, nem nyom, es ha eppen nincs az uzletben akkor nem veszem meg a x szammal nagyobbat csak azert, hogy a birtoklasi vagyamat kielegitsem :)
sokáig az estilo volt a kedvencem de amúgy iszonyat jól néz ki sztem a göri felesleges cserélned sztem teljesen jó mindenre, ugrálni is meg csúszkálni is talán anyni negatívuma van h kicsit nehéz
185?...hm...szerintem nagyjából az 58-as váz lenne neked ideális. De ha haverod tagja egy klubnak, akkor ott biztosan van több féle méretû bringa, amit esetleg kipróbálhatsz. Csak annyira kell, hogy ráûlj és gurulj pár métert, mert aki ért hozzá mindjár látni fogja a testtartásból, hogy jó-e vagy sem. Mert ha nagy a váz, akkor szinte fekszel a bringán, ami nagyon megterhelõ a deréknak, hátnak és hosszabb úton nagyon fárasztó a karnak is, mert nagy súly esik rá. Ha meg kicsi a váz, akkor összegörnyedsz rajta, ami szintén kényelmetlen hosszabb úton. Nameg a tekerés hatékonysága is csökken mindkét esetben.
hát azért nem oylan sok az, egy pro aggresive kori ami jó is igen csak 100k-kba van ott is vannak alkatrészek ugye külön amiket érdemes lecserélni mert a gyári általábban silány (sinek csapágyak bélés plate-ek stb) persze ha fitness koriról van szó akkor nem tom h mi kerül benne 80kba:D
okesz, még amúgyis gondolkodom rajta, hogy tényleg mit akarok, van egy haverom aki egyesületben kerekez, ismer egy helyet ahol 30k körül raknak össze használható brinyókat a mérettel kapcsolatban viszont lenne egy kérdésem, 185 centi körül vagyok, milyen méret lenne az ideális?
Na igen, de arról volt szó, hogy ócsóért használtat, ezek közül egyik sem illik a görkoridra:D
most néztem, egy komplett Shimano Sora14-es szettet már meg lehet venni 78 000-ért. Ahhoz még egy váz, kormány, kormányszár nyereg és nyeregcsõ, felni, meg az apróságok...
én most teljesen rákkatantam a 80k-s görkorikra, itt meg arról beszélünk hogy bicikli és 40-50k :)
Azért kérdeztem, hogy menyi van rá, mert ki lehet fogni már 40-50 000-ért is viszonylag használhatókat, de felsõ határ nincs. Másrészrõl, ha "hoszabb" utakat (akár már 20-30km-tõl) is tervezel, akkor nem nagyon hiszem, hogy használtat fogsz találni, ami kényelmes, neked passzol, mert mindenki a saját testalkatához készíti a bringáját. Itt elsõsorban a vázméret az, ami dominál, annak kell igazodnia a testmagassághoz. Így okosabb lenne, ha magad raknál össze egy gépet, amihez nem is kell olyan hatalmas szaktudás, mert szinte minden valamire való kerékpáros szakboltban adnak tanácsot, segítenek. És elhiheted, nem kerûl annyival többe, ha csak sima hobby bringát raksz össze magadnak, mint amennyit bukhatsz, ha bepaliznak egy leélt bringával.
tudom hogy a használt bringa zsákbamacska, de újra nincs pénzem, még nem tudom mennyi az annyi az majd kiderül amúgy nyárra akarok egyet venni, idõm lesz mint a tenger, megyek túrázgatni, valószinüleg
(na Gabo, ez megint a te asztalod ) Elöször is, mire szeretnéd használni(csak azért kell, mert tetszik vagy esetleg ki is használnád?), mennyi az a nem sok? A használt bringa az mindig zsákbamacska...
császtok, tervezem, hogy veszek egy versenybringát, mondjuk túl sok pénzem nincs rá, de használtan kb. mennyibe kerülne egy ? (amúgy marhára nem értek hozzá, csak múltkor haza kellett vinnem egy ismerõsöm bringáját, mert itt hagyta, és nagyon király volt vele menni)
Gabo: Ha az emlékezetem nem csal, akkor te nem road-os vagy és montival úton azért lényegesen többnek hat a táv, mint országútival, arról meg nem is szólva, ha terepen mész. Nekem az eddigi legnagyobb távom az volt, mikor szintén 2nap alatt, de közel 400km-t, majd 5nap pihenõ után ugyan ezt vissza megtettem, de akkoriban még aktívan edzettem magam, így lényegesen másabb volt a helyzet. Akkor 1-1 edzés alkalmával 80-100km-t tettem meg, heti 5ször. Mostanában már inkább csak hobby szinten csinálom, ezért is kellene felkészûlnöm erre a túrára. Bár nem tervezem, hogy komoly tempót fogok diktálni, de a napi 150km-t akkor sem lehet elbagatelizálni.