Az utóbbi időben nem vittem túlzásba a hazai videók publikálását,a most következő is szinte napra pontosan majdnem két éves,mondjuk úgy,egy kis hiánypótlás a múltból. Bár itthon viszonylag gyakran járok terepre,ezeknek a túráknak a filmes rögzítésére ritkán kerül sor. Egy mozgalmas áprilisi nap videós dokumentációjából pár filmkocka már évekkel ezelőtt felkerült,most itt a „taknyolós videó” vágatlan verziója, fogadjátok szeretettel:
Útvonal: Jósvafő-Kecső völgy-Kecovo-Silická Brezova-Silice-Silicei fennsík-Rakyta-Dievcanska skala-Koliba soroska-Körtvélyesi kilátó-Hárskút/Lipovnik/-Várhosszúrét/Krasnahorká Dlhá Luka-Jólész/Jovice/-Rozsnyó/Roznava/-Berzéte/Brzotin/-Plesiveská planina-Slavec-Pelsőc/Plesivec/-Gömörhosszúszó/Gemerská Dlhá Ves/-Domica-Aggtelek-Vörös-tó-Jósvafő
Meloba tekereshez milyen biciklit erdemes venni? napi 50kmt kellene vele megtenni 80% bicikli uton, a maradek fout. Egyaltalan nem ertek ehhez, ezert is kerdezem meg. Az igenyeim, legyen kenyelmes, gyors mert nincs kedvem orakig pocsolni mig beerek, meg strapabiro, nem akarok vele szervizbe jarni se havonta. Nem kell ra se csomagtarto, se kosar, se semmi.
Ki ne hallott volna már a Meteorákról?Bizonyára sokan,jópáran voltak is már,de leginkább csak „kutyafuttában”,”buszablakból” csodálták Európa eme páratlan gyöngyszemét. Egy kirándulásra invitálok mindenkit,de felhívom a figyelmet,az idegenvezetés néha „egyedi”.
2 éve használok egy Black Burn Local 75-öst + Local 10-est hátul. Teljesen rendben vannak. (Leszámítva hogy a műanyag be pattintós része az első lámpámnak eltört)
Tapasztalatokra lennék kíváncsi kerékpár lámpákkal kapcsolatban. Manapság elég sok lámpát árulnak szilikonpántos rögzítéssel, ezek között elég jók is vannak és az érdekelne, vajon mennyire tartós ez? Nem szakad el-nyúlik meg az évek alatt? Nekem rossz előérzetem van, inkább vennék rendes műanyagot, csak egyre kevesebb ilyen van.
A mai műsor tartalmából: Utazóink újra vízre szállnak,de csak képletesen,hajóval vetik bele magukat a Lefkada-szigetvilág bugyraiba,majd kanyoning-túrával egybekötött vízesés-szemle után,a tengerbe is bevetik magukat,de ezúttal nem csak képletesen.A szokásos sportfoglalkozás és a „Nagy Zabálás” című gasztroenterológiai oktatás szintén a napirend részét képezi.
Itt egy rövid előzetes,néhány perces „best of”a tavalyi alpesi kiruccanásunkból összeollózva:
Útvonal: Landquart (520 m) - Wolfgang pass (1.631 m) - Davos(1.558 m) - Tiefencastel (850 m) - Albula pass (2.315 m)-St. Moritz (1.822 m) - Majola pass (lefelé 1.824 m) - Chiavenna (333 m) - Morbegno (262 m) - Passo San Marco (1.985 m) - Lecco (214 m) - Passo del Ghisallo 758 m) - Como(201 m) - Argegno (122 m)-Campione ( 300 m)-Lugano (270 m)-Menaggio (203 m) - Chiavenna (333 m) - Splügen pass (2.113 m) - Bonaduz (640 m) - Landquart ( 520 m)
Tudnátok ajánlani 29er all-rounder gumiköpenyt? Esőbe ritkán megyek; betonon / terepen egyaránt. Viszont olyan kéne amit nem nehéz betonon hajtani egyenesben. 8k/külső max.
Terítéken Kefalonia nyugati partvidéke. Programok címszavakban: Vártúra,csobbanás a türkizkék/zöld?/tengerben,tavernateszt és levezetésképpen hegymászás a 40 fokban.
A görög szigettenger kalandorai 6.rész: "Ellentétek szigete"/Kefalonia/ 2016.
Útvonal: Lixouri-Agopnas-Divarata-Kalo Oros-Assos-Kastro Assou-Kouloumi-Enosi-Maganos-Markantonata-Emblisi bay
Nekem is Cube-om van és ilyen fék van rajta, szerintem ez lesz az még ha a kompatibilisek között nincs is feltüntetve. betét Az biztos, hogy organikus, de ha esetleg acélosat lehetne bele tenni, akkor kell edzett tárcsára cserélni. A 3 féle betétanyag itt össze van hasonlítva összehasonlítás
Sziasztok, kellene egy kis segítség! Cube Nature bringám gyárilag Shimano BR-M355 fékkel van szerelve de sehol nem találtam a fékpofáknak a listájába hogy melyik lenne jó hozzá. Valaki tud róla valamit? Meg a műgyanta alapú fékpofát le szeretném cserélni fémszemcsésre és akkor ugye tárcsát is kell cserélni. Kérdés, hogy megéri rátenni a 180-as tárcsát? Használnám az alpokban is nem csak az alföldön...
Előljáróban egyik kedvencemet, Dolák Saly Róbertet idézném: „Úgy útálom a telet,ha találkoznék vele biztos pofánrúgnám”
Azon túl,hogy mélyen egyetértek vele,itt a tavalyi görög szigettúránk soron következő része,aminek biztos semmi köze nincs a télhez,sőt…
Ebben az epizódban kalandoraink ismét Kefalonia útjait róják,olyan helyeket útbaejtve,mint Melissani tavasvarlang,Antisamos,Myrtos beach stb.Akinek ezek a nevek nem mondanak semmit,itt a helye,akinek viszont igen,annak is:
Ezúttal utazóink Odüsseus nyomába erednek,átruccannak egy kitérő erejéig Ithakára,a mitologiák,rejtelmek és nem utolsósorban a legnyűgöző természeti látványosságok szigetére.
Ebben a részben kalandoraink megpróbálják,úgymond „odatenni magukat”az áhított cél elérése érdekében,ami a Jón-szigetvilág legmagasabb pontjának meghódítása lenne. Vajon sikerül-e nekik,kiderül mindazok számára,akik veszik a fáradságot és rákattintanak az alábbi videóra:
Útvonal: Poros-Vohinas kanyon-Atros kolostor-Tzanata-Agios Nikolaos-Avitos tó-Digaleto-Ainos Nemzeti Park-Ainos csúcs/1628m/-Sami
Egy rövid tartalom azoknak,akik „véletlenül” elfelejtenek rákattintani: „Ebben az epizódban hőseink átküzdik magukat a Rioi tengeri hídon,ami azért izgalmas,mert kerékpárral tilos.Pátra labirintusai után egy szeméttelepnek álcázott lepukkant romos gyártelepen töltik az éjszakát,de,vajon lebuknak és menekülniük kell-e,csak azoknak derül ki,akik idáig adásban maradnak.Másnap hosszú tekerés Peloponnesos végeláthatatlan rónáin/Itt lehet egyet aludni!/Killini-nél megtörténik az első csobbanás a tengerben,majd kompozás Kefaloniára,de a hajóútról készült filmes blokkot csak gyenge idegzetűeknek ajánlom,mert igen részletes és unalmas.”
Sokszor kérdezik tőlem: És a Grossglockner? Oda mikor mész?
Lassan húsz éve már,hogy először jártam ott,és ez idáig utoljára is. Bevallom,valahogy nem tett rám olyan mélyreható benyomást,mint a legtöbb emberre. Lehet,hogy a körülmények véletlen játéka,lehet,az időjárás, vagy csak rosszkor voltam jó helyen,már nem tudom,de igy alakult. Akik viszont kiváncsiak rá,szerencséjük van,ugyanis az egyik túratársam,/aki nem mellesleg a hely megszállottja és egyben szakértője is/,megörvendeztetett bennünket egy remekbe szabott kétrészes irománnyal.
Van egy olyan gyanúm,hogy senki nem fogja végigolvasni, manapság mindenki fényképet szeret nézegetni,,de a jó hír az, fotók is vannak dögivel!
http://cobranco.hu/turabeszamologlock_14-16.html
Jó szórakozást!
Cobranco
A videószerkesztő neve: Magix Elég bonyolult progi,mondhatni pilótavizsga kell hozzá,de térképes plug-in külön is letölthető...állitólag.
Jó utat a dél-francia tengerparthoz...bár téli időszak nem a legf@szább időzítés :)
OK köszi odafigyelek rá. Kitámasztó pedál alá rögzítve Cool Stand link
Persze hogy normális, nem tetszik neki- nem szabad lezárni nem tükörsima úton, tönkre teszi a teleszkópot. (Illetve, bele menni kátyúkba meg ugrálni, stb nem szabad lock-olt telónál)
az a kitámasztó a pedálba van épitve vagy csak bottal kitámasztottad?
Üdv mindenki! 1 hetes drágaszágom (szó szerint) a káposztaföldön:D Ismerkedési szakaszban vagyunk, de jól alakul, már túl vagyok az első defekten is:) A kérdésem az lenne, hogy az normális mikor kisebb kátyúba belemegyek és a lezárt teló "nyikkan" egyet? Azon kívül hogy zavaró a hangja ez nem ront el benne valamit? Amúgy egy álom az előző bicómhoz képest ami 26 volt ez 29 egy tank:D Még hátulra megy egy vázvédő a lánc alá meg a kerekekre fényvisszaverő matrica. Ja és kap egy jobb markolatot ennyi.
és melyik video szerkesztő és milyen nevű plugin hozzá? Decemberbe mennék turázni és lehet csinálnék ilyen kis videot belőle kis térképes utmutatóval közbe.
A videószerkesztőhöz van egy plug-in,azzal csak úgy berajzoltam :)
A nyári élményeim egyikét szeretném mindenki szives figyelmébe ajánlani. Helyszin: a Jón-szigetvilág,az itteni kalandozásainkról készített „roadmovie”-t fogadjátok szeretettel:
Bár ez az első rész még a szárazföldi szakasz,egyfajta bevezetőnek szánva,de már a túra szerves része,remélem tetszeni fog.
Sziasztok ! Idén eljött az ideje, hogy valóra válthattam egy bakancslistás célom és az Egyesült Államokban, előbb a Sziklás-hegységben, majd Hawaii szigetén tett, össz 2 hetes túrám végén feltekertem túrabringámmal a világ legnehezebb emelkedőjén (2 ilyen adatbázis szerint is ez az. Készítettem róla egy szűk 10 perces előzetest; lesz később 50 perc körüli is erről a hegyről.
És egy kis szöveges bemutatás róla: Mauna Kea Közép-Európához képest éppen a Föld túlsó oldalán található ám mégis több emelkedő-megszállott bringásnak szerepel a bakancslistáján, mivel a salite-.ch és a climbbybike.com szerint is a Hiloból a csúcsra vezető oldali kaptatója a világ legnehezebb emelkedője. A nehézségi értékeket tekintve másfélszer nehezebb, mint az Alpok legnehezebbje, a brutális Grosser Oscheniksee kaptatója (2394 m) és csaknem kétszer olyan nehéz, mint a Monte Zoncolan Ovaro felőli emelkedője. 69 km-re csaknem 4200 m szintemelkedés jut, az utolsó kilométereken már érződik az oxigénhiány (szükséges is az akklimatizáció), ráadásul az utolsó 20 km-re jut 2000 m szintemelkedés, ebből 7 km-en át - időnként jócskán süppedős földúton, salakos-homokos úton - ami miatt – annak, aki ugyanazzal a kerékpárral teker végig az ócdeántól a csúcsig – még a 28-asnál is szélesebb kereket javasolnak (én 32 mm széles Schwalbe Marathont használtam). A fentieken túl még mindig van egy dolog, ami további nehézséget jelent: az óceánparti indulást követően legközelebb a 2800m-en található Visitor Centernél lehet vizet tölteni, kaját venni, így nem véletlen hogy a feljutók közül többen is az új próbálkozóknak a support segítségét javasolják. Aki anélkül vág neki – kb. minimum 4-5 liter folyadékkal, elégséges ennivalóval, meleg ruhával kell, hogy nekivágjon a kaptatónak. Mauna Kea-t a Föld legmagasabb hegyének is mondják, mert az aljától számolva nagyobb a szintkülönbsége, mint a Mount Everest. A vulkán Hawaii Big island szigetén található, a Mauna Loa szomszédságában, amely napjainkban is lávát ont magából. Az emelkedő kiinduló városa Hilo a Föld legcsapadékosabb helyei közé tartozik. A csúcson sok csillagvizsgáló található; azt mondják, hogy a Földön innen láthatóak legtisztábban a bolygók. Esténként naplemente előtt több tucat, sőt több, mint száz autó is felmegy naplementét nézni. A hegyre két emelkedő vezet, egyik a sziget napos oldaláról, a konai tengerparttól indul, ez hosszabb út, a másik Hiloból vezet fel 69 km alatt: ez pedig a világ legnehezebb emelkedője. Mauna Kea csúcsára feltekerés során az időjárás és a növényzet is változatos, hiszen alul az óceán közelében, NY –i oldalon lávasivatagon át indul az emelkedő, míg Hilo felől dús, buja növényzet csodás virágok, hatalmas fák kísérik az utat, majd középtájt a kerekes gyakran felhőben teker, végül legfelül sikerül a felhők fölé tekerni. Hawaii időjárása miatt napsütésben 2000-3000 méteren sincs hideg, de legfelül, este hamar lehűl a levegő… Végül egy szubjektív vélemény: miért valóban a Hilo - Mauna Kea út a világ legnehezebb emelkedője ? A Visitor Centerig feljutva (2800 m szint) még csak kicsit fáradt el az ember (ha edzett), ám onnantól a lassan, fokozatosan fogyó oxigén és a süppedős, meredek út fokozatosan őröli fel az embert. Aszfaltra érve még több, mint 600 m szintemelkedés van, néhol 12-14%-os, ami bizony már 18% körüli nehézségnek érződik az oxigénhiány miatt, ha pedig ellenszelet is kap az ember (én kaptam), akkor nagy-nagy küzdelem és küzdelem......
Jó szórakozást hozzá ! :)
Én inkább a váztöréstől félek mondjuk. De majd a lehető legalacsonyabbra rakom. Sárvédő se kell majd :)
Nem értek én néhány embert, ma délután mentem haza, téli kabát, nadrág, rajta térdmelegítő, bukó alatt vékony sapka, nyakra is sálszerűség, télikesztyű, és hát semmit sem hagytam volna ki ezek közül, egy kamásli még kéne is, hogy fogja a bokámnál a szelet. Kisasszony meg jön szembe, szoknya, harisnya, meg valami kabát azért. Nekem egy ilyen kör után kikészülne a térdem pár napra. Fejem fáj is, leszigszalagoztam most a bukón a nyílásokat, hogy ne szellőzön előről. Hipszter gyerek meg este, méghidegebbe nyomja mindenféle fejfedő nélkül. Nem értem hogy bírják.
Nekem b+ alpine nyeregcsöre rögzithető csomagtartóm van, hasonló kialakitás és én egy nagy hátizsákkal szoktam használni,már vagy 5 éve semmi gondom nincs vele, elég jol rögzul , bőven birja a 10 kg os csomagot is. Gumipokkal van a táska rögzitve.
Én még csak webshopokat túrom, de van a közelben pár kifejezetten szimpatikus bringabolt, megérné szétnézni. Hiába van reggel hatkor még viszonylag hideg, leizzad a hátam a táska alatt, melóban meg örülhetek ha megszárad nap végére.
Leballagtam a majdnem alattunk lévő bringaszervizbe, és szóltam, hogy szükségem van olyan csomagtartóra, amit szükség esetén el tudok távolítani gyorsan. Ekkor ajánlották nekem azt, ami most van, 3.490-ért. A csavarokat erősebbre cseréltem, mert gyárilag nagyon gagyikat adtak hozzá, de azóta gond nélkül szolgál engem.
Nekem sima 3 rongyos van, ugyanilyen felszerelhető, fényképezőgépet, vizet, szerszámokat simán elbírta a 100+ km-es túrákon is gond nélkül. Nem beszélve a kényelemről :)
Ilyesmi csomagtartóval van valakinek tapasztalata? Táska alatt már nagyon beizzadok, csak kaját vinnék benne, meg szerszámokat, mármint a rajta lévő táskán.
A túráimról készült filmek 90%-a,/leszámítva talán a hazaiakat/nekem is új helyeken készül,ráadásul a műfaj korlátai miatt,mármint,hogy tekerés,akció közben megy a felvétel,nincs lehetőség és főleg idő ismétlésre,tehát,Ti gyakorlatilag a vágatlan verziót látjátok/egy-két utólagos finomíttástól eltekintve/.Ha rossz a kamerapozició,vagy mellébeszélek,belebakizom,akkor azt bebuktam.És persze mindezt tekerés közben,az esetek legnagyobb részében félkézzel,legtöbbször hegyvidéken csomaggal.Nem a legkönnyebb műfaj ez,nem véletlen,hogy kevesen csinálják. A tartalmi részről annyit,hogy mint már az előzőekben is emlitettem,nekem is újdonság,ami ott vár, persze valamennyire tisztában vagyok,hol vagyunk,de leginkább rögtönzések láncolata az egész. A görög-túra valóban nem egy óra lesz :) néhány hét múlva publikálok majd a full verzióból is.
Dropper seat post a neve, nyomsz egy gombot a kormányon, ráülsz, és visszacsúszik. Elvileg dh-hoz jó, én próbáltam már olyat, hogy lejtős részen leengedtem az ülést, de valahogy nekem nem fekszik, állva nem tudok úgy menni. Elég drága amúgy, és még nehéz is.
Sziasztok. Használ valaki Tacx videó lejátszót? Kaptam a görgőhöz dvd-t letöltöttem a Tacx lejátszót és egyszerűen nem tudom hogyan kéne lejátszani mert automatikusan nem jelenik meg a film a lejátszóban és hozzá adási lehetőség nincs. Utoljára szerkesztette: smog15, 2016.10.10. 20:18:56
Köszi, de akkor ha 120gbnyi amemoria nem volt elég az biztos nem 1 óra lesz :) Meg egy ilyen bringaturán elöre megtervezed, hogy mikor mit fogsz mondani, hogy csak elég kisebb modositás ? Mert nálam pont az miatt , hogy nehogy lemaradjon valami váratlan vagy szép esemény folyamtosan menne a kamera és a végén kivágom ami nem kell, de ahhoz rengeteg kártya kéne, és persze azt utolag végig is kéne nézni, hoy mi az ami kell és mi nem.
Az én görög utamnál is 1100képet készitettem, de oda elég volt egy 8gb os kártya, de igy is sok minden lemaradt, mert volt olyan helyszin ahova nem vittem a gépet magammal, ezért akarok most akció kamerával az elég kicsi ,hogy mindenhol nálam legyen(földön ,vizen, levegőben)
PErsze nem is ugy értem, hogy nem kell csinálni emlékeket vagy nem kell tárolni őket, csak addig amig nem jön el az ideje addig ,csak a helyet foglalják a napi dolgoktol és félni, hogy nehogy megsérüljön az adat tároló és elveszsen minden, a felhőben is hasonló helyzet lehet egy elfelejtett jelszó vagy egyéb miatt vezshetnek az adatok.
Majdnem ugyanennyiből. Szinte semmit nem vágok ki,max ha valami nagyon false-ul sikerül.Inkább csak utóigazítások vannak. Van vagy 12 pótaksi,persze,ha nem vadkempingeznénk koránt sem kéne annyi. Az évek folyamán többféle alternativ töltési módot dolgoztunk ki/napelem,akkubank,sokféle házilag tákolt okoskodás stb/. Csak a kész filmek vannak meg vinyón meg lemezen,a nyers törlésre kerül. Memóriakártya most a görög úton 120 gigányi volt velem,de nem lett elég :)
Az meg,hogy ki mit,mennyiszer néz meg utólag,mindenkinek a maga döntése,de fotók,videók,az életed epizódjai,,ami többet nem jön vissza. Lehet,most még úgy gondolod felesleges,de eljöhet az a kor amikor szivesen nosztalgiáznál,...de,ha nincs mit elővenni...
nagyon jó az előzetes , pár ismerős helyszínnel lenne egy technikai jellegű kérdésem is.Eddig amit néztem utifilmeid, mind megvágva is több mint 1 órásak, ehhez mennyi nyersanyagból dolgoztál? Mennyi memória kártyát viszel egy ilyen útra magaddal illetve pótaksit? hova tudod lementeni a nyesanyagot és később is megtartod vagy csak a már megvágott kész filmet egy felhő vagy webtárhelyen? hogy töltöd a kamerát, ha vadkempingeztek vagy ép ott fogy ki a nafta ahol nincs hálózat?
Én is gondolkodok, hogy egy akció kamerát vennék, de ahogy a fényképeim ugy a filmek is csak a helyet foglalnák az itthoni gépen, mert pár év múlva már nem ül neki az ember ujranézni
Idén tavasz végén leruccantunk egy kis aktív kikapcsolódásra a mediterrán régió egyik eldugodt helyére. A „földi paradicsom” gyenge kifejezés arra,amit ott találtunk,már ami a látványvilágot illeti. Összedobtam egy „röpke” előzetest az ott forgatott útifilmből:
Tudnátok ajánlani BlackBurn Local75-höz hasonlóan jó minőségű és erős fényerejű(75lux) első lámpát? A tartókonzol sajnos letört(ez kevésbé jó minőségű).
Schwalbe Marathon Racer-t szeretnék de persze egész országban nincs 28-as kerékre XD Mindig olyan dolgokat nézek ki ami alig vagy egyáltalán nincs Mo-n :D Nem baj németeknél van max rendelek onnan.
Az SMP Hell meg SMP Hybridet nézegettem, bár már ez is több, mint amit rászántam volna első körben. Bringás nadrágot nem használok, de a mostanival inkább az a baj, hogy túl puha, dörzsöléssel nem igazán van problémám.
Köszi! Nem olcsók, de végülis ha nem lutrira kell venni még meg is érheti. Egyszer kell megvenni. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.09.05. 17:33:04
Már régóta keresek valami olcsó, áttetsző szemüveget a bogarak és a szél ellen, de amiket lehet kapni (decathlon, lidl) mind nagyok (keskenyfejű vagyok) ezáltal hülyén is néz ki meg be is fúj a menetszél. Kisebb méretűket csak a méregdrága oakley meg bbb nél láttam csak.
Esetleg tudtok valami ilyesmit? ebay meg laliexpressz is jó lenne csak nem tudom hogy keressem.
Köszi
Bringalandba lehet tesztelni Selle nyergeket másról nem nagyon tudok én cipőt akartam próbálni de nem találtam olyan boltot ahol lenne Northwave cipő próbára.
Budapesten hol van olyan bolt, ahol sok nyereg van, amit esetleg ki is lehetne próbálni?
Azzal is mentem sokat nagyanyáméknál :) Hugom felült a csomagtartóra, és csapattuk. Az nem a félbehajthatós volt. Nekem az első bicóm valami mini gyerekbicikli volt, azt hiszem a második szülinapom előtt kaptam karácsonyra, a lakásban úgy megtanultam vele menni, hogy márciusban már kitámasztó nélkül mentem vele, pedig az a lakás minden volt, csak nagy nem. Arra emlékszek, hogy zöld volt. Aztán lett egy kék kontrás bmx-em, utána meg ez a schwinn csepel, így visszagondolva borzalom. Az első "teleszkóp" nyaka, válla és becsúszója egy darabból volt úgymond, volt egy hajlított cső, ami volt a nyak, váll becsúszó, és erre ráhegesztve egy másik becsúszó :D
Szintén, teleszkópot max. külföldi újságokban láttunk.
Újabb dolog, régen még általános iskolában azt nyomtuk egész nap bicózásoknál, hogy faroltunk minden irányba, meg ki tud hosszabb csíkot húzni. Utána évekig nem mentem terepre se, meg csak első féket használtam szinte, mivel azzal lehet rövid úton megállni. Most ez anynira jól megy, hogy akár terepen is vészfékezés közben tudok elsőkeréken gurulni, ha van elég tapadás, viszont farolni teljesen elfelejtettem, és megijedek, ha megcsúszik a segge :D Ráadásul nagyobb íven fordulok úgy, ami teljesen logikátlan. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.08.28. 13:37:47
Akkor én mit mondjak, hogy a murvás talajon nem tudok rendesen megfordulni akkora íven, mint az aszfalton. Értsd kb 3-4m átmérőjű körben
Felháborító a kisgyerek milyen jól nyomja :D Én meg hármashatárhegy oxigén dh nevű útvonalán tárcsát égetek, mert félek :D
:D
Az alap gumi Schwalbe Smart Sam. Sajnos a bowden nekem is ledörzsölte elől pár helyen a festéket :/ előtte nem is hallottam ilyen bakiról, mert a régebbi Gepidámon (nem CRS) nem volt jellemző... de ennyi a negatívum. A kitámasztó sokkal patentebb mint a korábbi Gepidámon, fék az hamar fain volt. A festését inkább mattnak mondanám. Ezen a képen jobban látszik (nem saját fotó).
A Gepida elég bejövős, ráadásul így marad pénz egy-két dologra, amit cserélnék rajta. Nem tudom, alapból milyen ez a gumi ami rajta van pl. Amúgy a régebbi típus hibáit orvosolták rajta? Pl a bowden házak leszedik a festéket a vázról, csörög a kitámasztó, sok idő, amíg bekopik a fék... Ha jól látom, fényes a festése ugye?
Előttem sok jót felsoroltak, én csak a saját tapasztalatomat osztanám meg: Gepida Alboin 700 CRS
Kicsit olcsóbb is mint a többi, részben mert szerintem magyar márka, így kevésbé kell a "márkát megfizetni", mégis egy jól bevált gyártónál köthetsz ki. Ezen felül szerintem a legszebb cross-trekking bringa. Én jó fél évig vaciláltam hogy a kategóriában melyiket válasszam és egyáltalán nem bántam meg. Szintén 30 sebesség, nagyon csendes, pontos hajtással, minden megvan hozzá hogy jó városi bringa legyen, emellett lájtos terepre is bőven jó. A konkurenciájából ezen felül ennek találtam legkényelmesebbnek a gyári ülését és a kormányát. Persze ezek cserélhető dolgok, de bőven meggyőzőek tudnak lenni ha választani kell, főleg hogy nekem is a második választás a Cube Nature-re esett volna, és abba se találtam hibát ;)