Tavaly októberben vettem az új bicajt és most éreztem, hogy a kerekek nyomása kicsi. Elmentem benzínkútra és lemértem, 1,3-1,7 bar közt volt (ha jó a mérő). Régebben az volt a néphit, hogy ezekbe 2-2,5 bar kell, most úgy tudom az újakba ami nem speckó 4-4,2 bar szükséges, persze vannak 7-8 baros gumik (versenybringaszerű vékony gumik) is haver szerint. Na most én felnyomtam 4,2-re, az úgy okés? Elég kemény lett. Normális az hogy tavaly október óta gyári állapotról leeresztett idén márciusra 1,7 barra?? Én 110 kiló vagyok szóval nem épp pehelysúly.
Az első dolog ami repülni fog róla az a pedál.... Ennyi pénzért egy gagyi műanyag pedált adni a biciklihez no comment :)
Na engem se hagyott nyugodni ez a 8as dolog, a "kötegelő" teszt nem volt jó :) Leszedtem a felniről a gumit, felnit visszatettem a keróba olyan nyílegyenesen pörög, ahogy kell. Szóval mégiscsak a a gumi a ludas, nem volt még szerencsém ilyenhez okoz ez bármi gondot?
Grat a keróhoz! Sok km-t kívánok! :) Itt az én bicóm...
Új bringám Cube Nature 2015-s modell még egy utolsót pont megcsíptem :) Elmentem ma vele 20 km-t még nincs 8-as a felniben Elég sokan szidják a Viper ülést eddig nekem kényelmes volt persze majd kiderül 80-100 km túra után milyen :) Gumik (Schwalbe SmartSam) kicsit hangosak 30 fölött de érzésre jól gurul.
A felniben van, leteszteltem. Nekem tárcsafékem van így fékpofához nem tudtam nézni, de a kötegelő trükk megcsináltam. Hát sejtettem, hogy ezen a jó magyar utakon előbb utóbb úgyis 8-as lesz a kerékben, de azért nem számítottam rá, hogy zsír új kerónál 15 perc használat után már meg is lesz :D
az enyémen is látszik egy kicsi,de az sztem a gumiban van és nem a felniben. A másik dolog,hogy nálam van amikor kanyarban hozzáér a fékpofákhoz a felni, ennyire csavarodna a felnim egy lájtos tekerésnél is? Gyári bonteger felni van 9mm es gyorsszárral, lehet a gyors szár hajlik?
Szerintetek az normális, hogy az új kerómmal eddig összesen 6!!! km kerekeztem városban (1 teszt kör - rossz idő miatt nem tudtam bicózni) nyugis 18-20 km/h-s tempóba kerülgetve a kátyúkat, erre ma eljött az egyik haver meglesni az új kerót megpörgette a kerekeket és az első kerékben kis nyolcas van.... Hogy az istenbe? Vagy már gyárilag az volt benne, csak hát ki nézte?
Sziasztok!
Egy Merida Crossway 20 MD - 2016 tulaja lettem. Minden zsír, bár nagyon nem tudtam még kipróbálni, viszont a kormány csavarral nem boldogulok. Alapból 0 fokba van állítva a kormány, de szeretném kicsit nagyobb fokra állítani, de az istennek nem bírom megmozdítani a csavart :D Mi a halálnak kell azt úgy belehúzni? Már 2 db imbuszkulcsom baxott szét, a csavar meg 1 mm nem mozdult...
Szinte biztos, hogy jobban fog viselkedni esőben mint az "offroad" gumi. :) Gondolj csak egy versenyautóra. Arra se bütykös gumit raknak esőben hanem olyat aminek a futófelületén vannak vízelvezetők. Ezen a Schwalbe-on pedig vannak :)
jaja, az én bringám is nehéz.. ééésháátt én se vagyok épp túl vékonyka... :)
az eső még passz, mivel nem túl mélyek a barázdák, így biztos nem lesz olyan jó esőben mint az offroad gumim, úgyhogy jobban kell majd vigyázni esőben, de ha tényleg nem lesz több tüskés defektem akkor bőven megéri :D Utoljára szerkesztette: SZABl, 2016.03.13. 21:39:05
Annyit írtak róla negatívumnak, hogy nehéz (nekem ez annyira nem gond) és, hogy csúszik, főleg vizes aszfalton. A csúszást én is észrevettem, de nem volt túl sok gumi még alattam (második bicajom ez a CUBE Curve Cross country váz) és amíg el nem vágódok vele addig ok. :)
két hete van ilyen 26-os kerekem, a defektállósága és a sok netes dicséret miatt választottam, túl sok tapasztalatom még nincs vele, majd fél év múlva lesz értékelhetőbb véleményem róla, de eddig tetszik :DD
Ha esetleg valaki a hosszú hétvégére nem/csak/ szabadtéri programot tervez,egy filmes programot ajánlanék kikapcsolódásnak,a tavalyi alpoktúrám most következő része egyértelmüen a közelgő nyarat idézi:
Legjobb vegyes gumi amit valaha használtam. Csendes, defektállósága kiváló, ésszerű használat mellett elkoptatni lehetetlen, vizes úton is megállja a helyét (és nem szedi fel a vizet!) valamint ballonos is ami városban jól jön. Hajtánynál most 5k/db áron adják.
Nálam is 2.1 -es van most de gondolkod ok,hogy 1.9-re kéne váltani.Nem tudom mennyire lenne jobb,hogy talán -kevésbé fogná vissza a bringát mint a ballonosabb gumi. Elvileg csak túrázni használom és napi bejárásra. Egy csendes kevéssé rázós gumi kéne mert a mostani maxxis eléggé búg és ráz úton,pedig már szinte akikre kopott hátul csak oldalt vannak meg a bügykök. 4k/db árnál többet nem akarnék szánni rá. A telocsere elvitte a lóvét.
Amilyen használatra te keresel gumit és is pont ilyenre kerestem tavaly. Végül Schwalbe sammy slick-et vettem és tökéletes. Nem full slick, oldalán büykös, középen se sima. 2.1-es szélességbe vettem. Aszfalton, kemény földön jól gurul, nem kopik gyorsan, pedig megyek vele. Bokáig érő homokban esélytelen :) oda WTB. Vizes úton se volt vele gond. Azt nem tudom, hogy mennyire veri fel a vizet, állítólag nem annyira. A puha finom homokot hajlamos dobálni, az annyira nem tetszett, de ritkán kerülök rá ilyen útra. Inkább a kitaposott földút, oda meg tökéletes.
80%aszfalt a maradék kemény föld vagy töltés oda jó lehet a bontrager h2? Elég sliknek néz ki ,se talán a tapadása jó neki.Remélem nedvesen sem csúszik. Valakinek esetleg tapasztalata vele? Utoljára szerkesztette: repvez, 2016.02.28. 12:06:54
most hogy ma végre szép idő volt, megjött ismét a kedvem a tekeréshez, viszont ideje lenne normális külsőt és belsőt venni.. én ezeket néztem ki, esetleg van valakinek tapasztalata velük ? :D
Kicsit megkésve,de annál nagyobb lelkesedéssel szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani a tavalyi Alpoktúrám filmes dokumentációjának első részét:
Aki nem felejtett még el olvasni,semmiképpen se hagyja ki az adott részhez tartozó képes túrabeszámolót sem,amit Istvánpisti jegyzett: http://users.atw.hu/cobranco/turabeszamoloalp_15.html /az írásos anyag,mint folytatásos regény,mindig az új filmes részek feltöltésével együtt frissül a továbbiakban/
Nem lehet ezt így megmondani. Úgy kell beállítani ahogy neked kényelmes figyelve arra, hogy abban a felhasználási körben amiben használod nehogy koppanjon mert a levegős telók azt nagyon nem szeretik.
Egy kérdésem lenne, hogy a levegős teleszkópoknál a nyomást azt mihez kell beállitani ? A bringás teljes súlyára vagy csak az első tengelyre eső részére?
Mert nem mindegy ,hogy 95 kg-ra nézem a nyomás értéket vagy mondjuk kb a felét 40kg ot amivel a kormányon támaszkodok.
illetve mindegyiknél ugy kell beállitani, hogy a swag kb 20%os legyen?
A tavalyi Erdélyi-túrám utolsó részét szeretném ajánlani. Van itt minden,sziklás kanyonok,alpesi rétek,sport,várbemutató,városnézés/Brassó,Rozsnyó…/mindehhez díszletként a forró nyár és akit érdekel még a Román Államvasutak jelenkori állapotába is betekintést nyerhet.
Egy kis virtuális bringázásra szeretnék invitálni mindenkit. Ezt az epizódot tulajdonképpen a Transfogaras utózöngéjének szántam,de végül egy átvezető rész lett belőle,egy hosszú és gyötrelmes nap krónikája,ami inkább a hőségről szólt,mint a látványról:
Lehet, hogy nem reszelő, hanem kézi gravírozó egy köszörű kővel. Mást nem tudok elképzelni, ami ilyen egyenes csíkokat húz, és ilyen egyenetlen munkát lehet végezni vele.
Azt írták, hogy reszelővel de az nem hagy ilyen nyomot meg azzal ha ótvarul csinálják is viszonylag kör alakot kapsz. Lehet tényleg valami vésővel csinálták :D
Gyorsan rákerestem a témára, elvileg lehet webes felületen fizetni vele, kérdés az adott üzlet ezt a lehetőséget elérhetővé teszi-e a honlapján. Szerintem ebből nagyon kevés lehet inkább éttermek meg wellness.
Ha a boltnak van honlapja a legtöbb esetben fel van tüntetve a fizetési mód. De azt is csinálhatod, hogy ha az adott bolt forgalmazza a bicajt amit kinéztetek, vagy kérésre rendel és megoldható a kártyás fizetés távolról akkor érdemes lehet rendelni. Bár én még olyannal nem találkoztam, hogy szép kártyával van lehetőség online fizetésre, de lehet, hogy létezik.
Én is imádom ezt a féket, egy ujjal olyan szépen lehet neki adagolni, a gyenge fékezéstől egészen a satuig is... Régen volt hogy lejtőn első keréken gurultam csak olyan szépen lehet adagolni :D jöttem már le vele kanyargós lejtős terepen ahol 60-70 km/h-ás sebesség mellett kellett belefékezni elég rendesen kanyar előtt aztán megint 2 sec alatt full sebességgel gurultam tovább, annyi volt a lényeg hogy keményebb fékezés közben kicsit beleengedtem hogy ne égjen be a betét. én Maximálisan megbízom benne, nagyon szépen meglehet állni akár vészfékezéssel is, persze a telóm is szépen közrejátszik :)