Ha biciklinyerget akarok majd rajta cserélni (egyrészt fehér legyen, másrészt ultra vaddisznó kényelmes) akkor mire kell figyelni? Nem merek rendelni online mert nem tudom a nyereg alján lévő "csövek" távolságában, kialakításában van-e több méretezés, több standard, és mi van ha olyat veszek ami nem jó az én nyeregcsövemen lévő nyeregtartóhoz?? Amúgy ezeket néztem ki, kényelmesnek (és fehérnek) tűnnek:
Cube trekking vázaknak állítólag nagyon jó vázgeometriája van amivel könnyű haladni és hosszú távon is kényelmes (persze ez gondolom függ attól is, hogy az ember méretéhez ideális vázméret meg kerékméret legyen) de nem tudom még nem próbáltam :)
De itt csak a váz CUBE, a többi ugye összerakott. Azt érzem hogy szépen gurul, kényelmes, jól hajtható (annak ellenére, hogy a shimano alsó kategóriás szerelékei vannak rajta (Alivio vagy Acera nem tudom) ) de egy vázat hogyan teszteljek, mi alapján minősítsek?? Annyi hogy könnyű, lazán cipelhető az emeletre de ez ma már alap. (alu vázak) egyébként a kényelembe nem nagyon szól bele a váz sztem. Én elégedett vagyok vele, nagy ugrás a mátra után. Tudom nektek itt többeknek sokkal jobb kategóriás biciklitek van de nekem ez is nagy előrelépés és most max 130-at tudtam kiadni. A váz színe és alakja viszont nekem nagyon tetszik, én úgy voltam vele, hogy vagy Merida legyen vagy Cube, ez a Cube meg pont akciós volt.
No, megvettem életem második biciklijét, és ez már nem 5 ezer ft volt mint az előző Mátra.. :) Cube Curve, összerakott, Shimano Acera(?) hw, Schwalbee gumik, 28-as trekking cross váz. Ma letekertem vele az első 15 kilométeremet, suhan, siklik mint az álom.
Bár itt a hosszú hétvége és az idő is viszonylag jónak tűnik a szabadtéri programokhoz,én azért ajánlanék egy mozit estére,akit érdekel,az idei Kárpát-túránk első része,megtekinthető:
Útvonal: Szászsebes-Péterfalva-Szászcsór-Sugag-Tau Bystra-Lacul Oasa-Pasul Tartarau/1678m/-Obarsia Lotrului-Transalpina/67C/:Páring-hegység-Pasul Muntini/2014m/-Pasul Urdele/2240m/-Ranca/1600m/-Novaci-Baia de Fier
"nem vesznek fel banki hitelt" Kivéve Ferenc (az exem volt pasija) aki eddig 1 milliót ölt biciklijébe de "szar". Minden fizetése ebbe megy + hitel + ismerősöktől tarhál rá. De még mindig "szar" a bicikli. :D
Egyetértek. Szigorúbban kellene venni az alapvető biztonsági előírásokat. De az autóst is jóval szigorúbban kellene büntetni, ha hibájából tragédia történt.
Gyalogosra abban az esetben csengetek, ha a kerékpárúton bandukolnak. Inkább csak arra használom, hogy jelezzem, jövök, ne lépj elém. pl autóból szállnak ki és tuti, akkor lépne a bringa útra, mikor odaérek...
Nem fosok, de sose lehet tudni, hogy mikor fog megállítani egy igazán kukacoskodó rendőr. Egyébként meg semmi gond ezekkel, aki részt akar venni a közúti forgalomban, az igenis pakolja fel a kötelező alkatrészeket a bringájára. A tököm kivan azokkal, akik egy 5 m-ről is alig látható narancssárga fényű lámpával tudja le az első lámpa használatát, azokról nem is beszélve, akik egyáltalán nem használnak. Egyáltalán nem kellemes, mikor bringaúton egyszer csak ott van előtted egy ninja...
Egy pár hónapos razzia igazán ráférne a bringásokra.
A lánc ennyire sokkal jobb mint a sodrony? O_o Mert nem vágja át a kártevő? Nem tudja elcsípni? Látom van 38ezerért is... Az már adamantium-titán-kriptonit ötvözet vagy miért olyan drága? :D
Az sima sodrony lakat, csak "védve" van azokkal a vastag gumókkal. Ha U lakat nem játszik, vegyél kovácsoltvas láncot. válogathatsz: http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/zar/lancos-zar/
A másik: vettem én lezáráshoz eszközt, de se nem U-lakat se nem lánc, se nem sodronyos, hanem ilyen gömböcskékből álló lapított füzér, vastag mint a franc, ilyen vastag gumók összekapcsolódásából áll. Defender márka. Ez ugyanolyan gyenge védelem mint a sodrony vagy annál jobban bízzak benne? :) Az a baj, hogy U lakattal nem mindenhol tudom lezárni.
Egy CUBE biciklit készülök venni város-tanya távolság áthidalás céljából, göröngyös, kátyús utakra. Namost azt hallottam szeretnek a rendőrök kötekedni, ilyen dolgokkal, hogy lámpa (megveszem nyilván), prizma elől-hátul (ezt is) kis névtábla a tulajdonos nevével (WTF? 2015 van, szondánk van a plútónál, ilyen névtábla még a mamám bicaján volt :D ) meg fehérre legyen festve a hátsó sárvédő alsó harmada (nem is lesz rajta sárvédő). No ezt ti hogyan oldjátok meg? Nem szeretnék bírságot fizetni úton útfélen.... :(
Én a hátsó kereket szoktam a háromszögön belül. Néhol sikerül úgy, hogy a váz nyeregcső részét meg a kereket is odakötöttem. Így már csak az első kereket, meg a könnyen leszedhető dolgokat tudják lopni. Egy időben azt csináltam, hogy kiszedtem az első kereket, U-lakattal a hátsóval együtt kikötöttem egy oszlophoz, és még köré egy edzett acél lánc.
Amiket én olvastam, meg teszteket néztem, ezt a legnehezebb átvágni. Plusz a viszonylagos merevsége miatt hozzáférni is nehezebb lehet. Elfűrészelni is nehezebb mert többnyire edzett acél. Ami a linkben van amire válaszoltam azt egy erősebb ember szerintem harapófogóval átvágja, nem érnek sokat.
Egy másfél éve abbahagyott,mondhatni „befejezetlen történet” ősbemutatója következik,a változatosság kedvéért egy kis hazai színfolt a sok külföldi túra kavalkádjában.
3x irtam egy egesz regenyt, mindharomszor kilepett a tetves telefonom az alkalmazasbol, negyedjere most nincs türelmem leirni.
A kerdesre a valasz, hogy az csak az elsö valto felfogatasa.
A KTM egy lycan 274, a scott pedig spark 650b.
Ha kicsit türelmesebb leszek szivesen megvalaszolom a hozzatartozo kerdeseidet.
Idöhiany miatt sajnos iden nemsokat mentünk MÉG velük :-(
Sziasztok!
Még mindig lehet nyerni bármilyen kerékpárt a TestBike-on! Segítsetek a bringásoknak a véleményeitekkel, és legyen tietek a 3 db. 600.000 Ft összértékű kerékpár egyike!
A KTM-nél az első váltónál mi az a nagy feketeség a nyeregcső és a hátsó villa között? A másiknál meg alig látszik az első váltó felfogatás.Milyen felszereltséget vannak rajtuk?
Keresek egy bringás videót, valamelyik (asszem) himalájai útról jönnek le 3an benne. Nepál, Tibet talán. Valami terepjáró reklámkampányának volt a része (azzal, hogy a terepjáró tartja velük a lépést, de szinte alig szerepel benne.) Útközben a helyiek meg borotválják őket ilyesmi, laza zene. 3 részes videó volt emlékeim szerint. Már régóta keresem, de nem találom sehol, a youtube előzményeimből meg már eltűnt :/ szerk- videónként olyan 5 perces volt kb, látom sok a dokumentumfilm erről, de ezek rövidebbek voltak Utoljára szerkesztette: RAZOR27, 2015.08.11. 19:21:09
Újpesttől 65km-re van Esztergom, az 4 óra kényelmes 17-es tempóban. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2015.08.08. 19:56:08
Marzo 33 LO. meg vagyok elégedve vele már vagy 2 éve benne van a bringában (gyárilag egy Suntour XCM V2 volt benne ég és föld a 2) télen nyáron használom, télen persze bekeményedik :)
nekem is 2 egyforma gumi volt rajta (maxxis larsen TT 2.35), de a hátsó már slick lett. sokat használom betonon is, de nem szeretem a vékony gumikat, ezzel sztem jól néz ki még ha kicsit jobban vissza is fog.
Nekem is átfutott az agyamon a felemás gumi használata, végül elvetettem az ötletet:) A teló a bicódon Marzocchi? Milyen a teló, meg vagy vele elégedve?
nekem felemás gumi van rajta :D bár az elsőnek az oldala kicsit gáz, mondjuk én egész évben ezzel járok melózni + tekeregni minden fele.
Utoljára szerkesztette: Hunter of Deer, 2015.08.05. 20:25:04
Hát nem lesz könnyű dolgod jó hybrid külsőt találni. Sokat kerestem én is, végül Schwalbe/Sammy Slick-et vettem (26x2.1), németből. Ránézésre nagyon hasonlít erre a Maxxis-ra. Azon is van nagy külső bütyük és a futófelülete is nagyon hasonló. Azt aszfaltra és döngölt földútra ajánlják, ami fedi is a valóságot. Nagyobb homokba csúszkál, semmi tapadás, sárba nem próbáltam sose, de ott még rosszabb lehet. Aszfaltra és lejárt, kemény földútra kiváló, ahol használom is.
Előtte WTB-m volt, weirwolf azt hiszem. Az terepre szuper volt, aszfalt annyira nem ette, de baromria tekerni kellett, hogy haladjál is, tapadt nagyon. Sarat nagyon verte, vizet talán kevésbé.
29" es max 2.1 -es jó terep/aszfalt hybrid külsőt tudnátok ajánlani? Esetek csak 25%ban megyek sárban/latyakban/nedves talajon, de nem árt ha ott is tapad. Ezt néztem: Maxxis Torch De félek a "kifejezetten száraz körülményekre" résztől. Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2015.08.04. 13:35:13
Nekem pont a Contival van a legrosszabb tapasztalatom, defektek tekintetében nálam a WTB a nyerő. :)
Nekem még a gyári bonteger gumijaim vannak fenn és egyáltalán nem repedtek és még nem kaptam defektet sem velük, 2009 óta, a hátsó már kezd slikkesedni az igaz és ugy 2-3 hetente kell utánna fujni a nyomásnak 4báron használom 2.1es gumit.
kb. havi 500km-t bringázok, de már rohadtul idegesít hogy ma és holnap se fogok már bringával menni, helyette mehetek heringjárattal és még korábban is kell elindulnom, yeah
szóval rohadt drága ez a 19500ft érte.. de ha beválik és vállalnak rá egy év garit akkor egye fene, kipróbálok egy hátsót, két bkv bérlettel vissza is jön az ára.. vagy ~9-10 defektel :D
most a Viperám gyári Kenda gumija van fent, és a harmadik különböző belső, ez most három hetet bírt.. pénteken használtam utoljára, szombaton még kemény volt, vasárnap nem néztem, de ma reggel már teljesen lapos volt, felfújtam, de 20percel később már megint lapos volt -.- Utoljára szerkesztette: SZABl, 2015.08.03. 20:22:50
6-os bicikliúton mennyi idő eltekerni Visegrád vagy Esztergomba? Árpád-híd Budai hídfőjétől mondjuk? sacc/kb. 17-22km/h átlaggal (Ha van köztetek olyan aki ismeri azt a bicikli utat végig odáig.) Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2015.08.03. 10:09:35
Sziasztok!
Itt egy kis bemutató az idei „kárpátokos”túrámból:
Útvonal: Szászsebes-Szászcsór-Sugag-Kudzsiri-havasok/Pasul Tartarau /1678m/-Lotrufő/Obarsia Lotrului/-Páring-hegység/Transalpina: Pasul Muntii/2104m/-Pasul Urdele/2240m/-Ranca/1600m/-Novaci-Baia de Fier-Polovragi-Koponya-hegység/Kis-Olt völgye-Curmatura Oltetului/1620m/-Petrimanu-tó-Latorica-kanyon/-Lotru-hegység/Malaia-tó,Brandisor-tó/-Brezoi-Cozia Nemzeti Park-Vöröstoronyi-szoros-Erdély/Szászföld/-Certisoara-Fogarasi-havasok/Transfogaras: Bilea-vízesés-Bilea-tó /2041m/-Vidraru-tó-Poinari-vár-Arges-kanyon-Curtea de Arges-Campulung-Dambovicoara-kanyon-Királykő-Törcsvári-árjáró-Törcsvár-Bucsecs-Barcarozsnyó-Brassó
Egy hónapja két és fél hetet bringáztam a svájci, olasz és francia Alpokban. Az első héten Svájcban közismert (pL: Simplonpass, Furkapass (2436 m), Grimselpass (2165 m), és kevéssé ismert aszfaltos utakon (Homatta, Heimichgartu (2074 m), Obere Feselalp (2205 m), Wasealp) tekertem 2000 m fölé; élveztem a panorámát, videóztam. Nagy örömömre szolgált, hogy a korábbi 3-4 alkalommal amikor a Furka és vagy Grimsel hágón jártam, az vagy felhőben volt és esett, vagy fél órán belül lepte el a fehérség, ám ezúttal csodák-csodájára tiszta időben élvezhettem a hágót. Végre ! HOmatta és Heimischgartu kaptatója lenyűgözött: háborítatlan utakon, glecscerrel, nagy hegyekkel szemközt tekerni...
Két nap pihenőt követően ugyanazzal a túrabringával vettem részt az olasz Super Randonnée Prealpina kihíváson (természetesen nemzeti színű mezben indultam), ami a kiírás szerint 618 km + 12674 m szintemelkedés. Két nehézségi szintje van: a randonnée verzió eléréséhez 55 órán belül kell körbeérni az észak-olasz tavak melletti 14 hegyet (Banchette, Bochetto diSessera / Bielmonte, Alpe Noveis, Passo San Bernardo, Passo di Colma, Mottarone (1455 m) , Piancavallo (1254 m), Pian dei Sali, Seiser Neggia (1395 m), Cademario, Lanzo d'Intelvi, Alpe Tedesco, Sette Termini, Passo Cuvignone (1036 m) magában foglaló úton. Semmi szolgáltatás nincs (kivéve útleírás és pecsételőlap); frissítésről is a résztvevőnek kell gondoskodni. A Tourist verzióra 7 nap áll rendelkezésre. Korábbi extrém kihívásaim után a randonnée verziót tűztem ki célul, ugyanakkor ez volt az első olyan kihívásom, ami több napos volt, azaz egy alvás után másnap is komoly tekerés várt még rám. Készítettem egy kedvcsináló, best of videót (17 perc körül), készül majd egy kb 50 perces hosszabb is.
Jó szórakozást hozzá !
Ui: A kihívás után egy nap pihenő (és utazás) következett, majd pedig a francia hegyek legendás 2000-es emelkedőin tekertem még pár napot, szerencsére kiváló időben. Ezen magasabb utakra kerekeztem fel: Col du Petit St Bernard (2188 m), Arc 2000 (2130 m), La Plagne (2130 m), Col de la Madeleine (2000 m), Col de la Croix de Fer (2067 m), Col du Sabot (2100 m), Colle del Preit (2083 m) és Colle di Sampeyre (2284 m).
Ilyennel túrázol? :O A "balls of steel" kategóriáról már hallottam de az "ass of steel" nekem új..:D
Nekem ilyenem volt -persze csak túrákon használtam, a hétköznapokra volt egy fapad WTB- ...szívesebben ültem ezen mint egy székben :D