Keresek egy bringás videót, valamelyik (asszem) himalájai útról jönnek le 3an benne. Nepál, Tibet talán. Valami terepjáró reklámkampányának volt a része (azzal, hogy a terepjáró tartja velük a lépést, de szinte alig szerepel benne.) Útközben a helyiek meg borotválják őket ilyesmi, laza zene. 3 részes videó volt emlékeim szerint. Már régóta keresem, de nem találom sehol, a youtube előzményeimből meg már eltűnt :/ szerk- videónként olyan 5 perces volt kb, látom sok a dokumentumfilm erről, de ezek rövidebbek voltak Utoljára szerkesztette: RAZOR27, 2015.08.11. 19:21:09
A KTM-nél az első váltónál mi az a nagy feketeség a nyeregcső és a hátsó villa között? A másiknál meg alig látszik az első váltó felfogatás.Milyen felszereltséget vannak rajtuk?
Még mindig lehet nyerni bármilyen kerékpárt a TestBike-on! Segítsetek a bringásoknak a véleményeitekkel, és legyen tietek a 3 db. 600.000 Ft összértékű kerékpár egyike!
Egy másfél éve abbahagyott,mondhatni „befejezetlen történet” ősbemutatója következik,a változatosság kedvéért egy kis hazai színfolt a sok külföldi túra kavalkádjában.
Amiket én olvastam, meg teszteket néztem, ezt a legnehezebb átvágni. Plusz a viszonylagos merevsége miatt hozzáférni is nehezebb lehet. Elfűrészelni is nehezebb mert többnyire edzett acél. Ami a linkben van amire válaszoltam azt egy erősebb ember szerintem harapófogóval átvágja, nem érnek sokat.
Én a hátsó kereket szoktam a háromszögön belül. Néhol sikerül úgy, hogy a váz nyeregcső részét meg a kereket is odakötöttem. Így már csak az első kereket, meg a könnyen leszedhető dolgokat tudják lopni. Egy időben azt csináltam, hogy kiszedtem az első kereket, U-lakattal a hátsóval együtt kikötöttem egy oszlophoz, és még köré egy edzett acél lánc.
Egy CUBE biciklit készülök venni város-tanya távolság áthidalás céljából, göröngyös, kátyús utakra. Namost azt hallottam szeretnek a rendőrök kötekedni, ilyen dolgokkal, hogy lámpa (megveszem nyilván), prizma elől-hátul (ezt is) kis névtábla a tulajdonos nevével (WTF? 2015 van, szondánk van a plútónál, ilyen névtábla még a mamám bicaján volt :D ) meg fehérre legyen festve a hátsó sárvédő alsó harmada (nem is lesz rajta sárvédő). No ezt ti hogyan oldjátok meg? Nem szeretnék bírságot fizetni úton útfélen.... :(
A másik: vettem én lezáráshoz eszközt, de se nem U-lakat se nem lánc, se nem sodronyos, hanem ilyen gömböcskékből álló lapított füzér, vastag mint a franc, ilyen vastag gumók összekapcsolódásából áll. Defender márka. Ez ugyanolyan gyenge védelem mint a sodrony vagy annál jobban bízzak benne? :) Az a baj, hogy U lakattal nem mindenhol tudom lezárni.
Ezekre figyelj:
Az sima sodrony lakat, csak "védve" van azokkal a vastag gumókkal. Ha U lakat nem játszik, vegyél kovácsoltvas láncot. válogathatsz: http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/zar/lancos-zar/
A lánc ennyire sokkal jobb mint a sodrony? O_o Mert nem vágja át a kártevő? Nem tudja elcsípni? Látom van 38ezerért is... Az már adamantium-titán-kriptonit ötvözet vagy miért olyan drága? :D
Tomcat-et és 3 barátját most állítják majd bíróság elé mert tettenértek és acélbetétes bakanccsal "felelősségre vontak" egy biciklitolvajt. :-)
Nem fosok, de sose lehet tudni, hogy mikor fog megállítani egy igazán kukacoskodó rendőr. Egyébként meg semmi gond ezekkel, aki részt akar venni a közúti forgalomban, az igenis pakolja fel a kötelező alkatrészeket a bringájára. A tököm kivan azokkal, akik egy 5 m-ről is alig látható narancssárga fényű lámpával tudja le az első lámpa használatát, azokról nem is beszélve, akik egyáltalán nem használnak. Egyáltalán nem kellemes, mikor bringaúton egyszer csak ott van előtted egy ninja...
Egy pár hónapos razzia igazán ráférne a bringásokra.
Gyalogosra abban az esetben csengetek, ha a kerékpárúton bandukolnak. Inkább csak arra használom, hogy jelezzem, jövök, ne lépj elém. pl autóból szállnak ki és tuti, akkor lépne a bringa útra, mikor odaérek...
Egyetértek. Szigorúbban kellene venni az alapvető biztonsági előírásokat. De az autóst is jóval szigorúbban kellene büntetni, ha hibájából tragédia történt.
"nem vesznek fel banki hitelt" Kivéve Ferenc (az exem volt pasija) aki eddig 1 milliót ölt biciklijébe de "szar". Minden fizetése ebbe megy + hitel + ismerősöktől tarhál rá. De még mindig "szar" a bicikli. :D
Bár itt a hosszú hétvége és az idő is viszonylag jónak tűnik a szabadtéri programokhoz,én azért ajánlanék egy mozit estére,akit érdekel,az idei Kárpát-túránk első része,megtekinthető:
Útvonal: Szászsebes-Péterfalva-Szászcsór-Sugag-Tau Bystra-Lacul Oasa-Pasul Tartarau/1678m/-Obarsia Lotrului-Transalpina/67C/:Páring-hegység-Pasul Muntini/2014m/-Pasul Urdele/2240m/-Ranca/1600m/-Novaci-Baia de Fier
No, megvettem életem második biciklijét, és ez már nem 5 ezer ft volt mint az előző Mátra.. :) Cube Curve, összerakott, Shimano Acera(?) hw, Schwalbee gumik, 28-as trekking cross váz. Ma letekertem vele az első 15 kilométeremet, suhan, siklik mint az álom.
De itt csak a váz CUBE, a többi ugye összerakott. Azt érzem hogy szépen gurul, kényelmes, jól hajtható (annak ellenére, hogy a shimano alsó kategóriás szerelékei vannak rajta (Alivio vagy Acera nem tudom) ) de egy vázat hogyan teszteljek, mi alapján minősítsek?? Annyi hogy könnyű, lazán cipelhető az emeletre de ez ma már alap. (alu vázak) egyébként a kényelembe nem nagyon szól bele a váz sztem. Én elégedett vagyok vele, nagy ugrás a mátra után. Tudom nektek itt többeknek sokkal jobb kategóriás biciklitek van de nekem ez is nagy előrelépés és most max 130-at tudtam kiadni. A váz színe és alakja viszont nekem nagyon tetszik, én úgy voltam vele, hogy vagy Merida legyen vagy Cube, ez a Cube meg pont akciós volt.
Cube trekking vázaknak állítólag nagyon jó vázgeometriája van amivel könnyű haladni és hosszú távon is kényelmes (persze ez gondolom függ attól is, hogy az ember méretéhez ideális vázméret meg kerékméret legyen) de nem tudom még nem próbáltam :)
Ha biciklinyerget akarok majd rajta cserélni (egyrészt fehér legyen, másrészt ultra vaddisznó kényelmes) akkor mire kell figyelni? Nem merek rendelni online mert nem tudom a nyereg alján lévő "csövek" távolságában, kialakításában van-e több méretezés, több standard, és mi van ha olyat veszek ami nem jó az én nyeregcsövemen lévő nyeregtartóhoz?? Amúgy ezeket néztem ki, kényelmesnek (és fehérnek) tűnnek:
kétlem hogy gondod lenne a felszereléssel, legfeljebb akkor kell erre figyelni ha spéci aero carbon nyeregcsőre kell a nyereg online rendeléssel is kb. ugyanott vagy mintha boltban vennéd, kipróbálni 99% hogy nem tutod vásárlás előtt a szélességre azért nem árt figyelni #21599
Itt tudsz SMP nyergeket tesztelni: Bringaland. Amit linkeltél SMP hybrid nyerget dicsérik, meg testbike-on is elég jókat írtak róla. De persze ez is személyiség függő akkor lesz csak kényelmes ha megfelelő szélességű.
Nagy böhöm, magas kormányállású Alboin 500 után olyan mint Transitból Audiba átülni :) Nagyon adja, hamar meg fogom szokni, az tuti, főleg ha emelkedő fele visz az utam :D
Menynire lehet használható és biztonságos? ezeknek a merev kialakitásu lakatokkal mindig az a gondom, hogy amikor kellene akkor pont nem tudom ugy forditani vagy elhelyezni ahogy odaférne.A másik dolog, hogy ami jó védelmet nyujtana az általában olyan nagy és nehéz, hogy külön táskát kell hozzá vinni, hogy elférjen.
Ezz meg kis helyen elférne, de nem tudom a minősége milyen lehet.
Ha ilyen összehajthatóban és 30k körüli árban gondolkozol, nézd meg az abus bordo lakatokat: http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/zar/egyeb/ Veszel mellé egy vázra szerelhető tokot, és nincs probléma a szállítással :)
Egyébként én egy ilyesmit használok: http://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/zar/lancos-zar/101996_bikefun-shield-integralt-lancos-zar/
DEhogy gondolkodok 30k-ban épp ez az , hogy olcson és jót akarok, amit linkeltem az már olyan 7k környékén be lehet szerezni a kinai webshopokból. és kisebb helyet foglal mint a abus vagy bármelyik láncos verzió. Jelenleg egy kellys sodronyos van a bringámon olyan 1-1,5m körüli hossz, ugyhogy az 58cm nem tudom mire lenne elég
Nekem össztelós bringám van sárhányó és csomagtart nélkül
Két vélemény amit hallottam: A: legerősebb az U-lakat, aztán a láncos, a többi ratyi B: legerősebb a görgős zár mert leesik róla a flex meg elvágni se tudja
Ilyet vettem én. Böszöm nagy erővágó viszi csak, és az is csak nagy pontosság és kitartó próbálkozás árán. Ez kombinálva egy U lakattal vagy egy nagyobb lánccal, és ésszerű (időtartam/hely) lakatolással már azért elég nyugodt szívvel vállalható.
Sziasztok ! Idén nyárra kerestem 1-2 bringás kihívást... - ez a rövid, kedvcsináló videó az elsőn készült. Nyári málhás bringatúrám közepén, néhány nap hegyi tekergés (s ezáltal bemelegítés - na meg több heti korábbi felkészülés) után vállaltam be a Super randonnee Prealpina kerékpáros kihívást: 618-21 km + 12674 m tekerés megadott útvonalon az olasz tavak környékén. 2 verziója van: vagy a randonne verzió, amely eléréséhez 55 óra alatt kell bringával teljesíteni az útvonalat, vagy pedig a turista verzió: ez elég laza, mert erre 1 hét áll rendelkezésre. Az extrém, avagy randonnee verziónak vágtam neki 13 kg-s túrabringámmal és kb. 5-6 + 2 kg cuccal. Az emelkedők: Banchette , Bochetto diSessera / Bielmonte (1417 m), Alpe Noveis , Passo San Bernardo , Passo di Colma , Mottarone (1455 m), Piancavallo (1254 m), Pian dei Sali , Alpe di Neggia (1395 m) , Cademario , Lanzo d'Intelvi , Alpe Tedesco , Sette Termini , Passo Cuvignone (1036 m) . Ez volt az első több napos, hegyi, extrém kihívásom; korábban sosem kellett alvás után újabb komoly napra vállalkoznom. Korábban viszont már teljesítette a Monte Grappa challenge 4 emelkedős verzióját (aznap 7241 m szintet hajtottam, vagy a Valtellina Extrem Brevet kihívást (360 km + 9124 m szint). Felemás sikerrel zárult, tanulság is lett, amelyet aztán auguszusban egy másik kihívás követett: ott 34 órán belül kellett legendás hágókon, csodás tájon 363 km-t + 8088 m szintet tekerni. Arról készülő videó is elkészül napokon belül; ott már felhőtlen volt az örömöm.
Köszönöm az érdeklődő megtekintést és örülök, ha tetszik :)
Valahogy most az jutott eszembe, hogy társakkal kamerával erővágóval odamenni egy idegen bringához, és ha valaki érdeklődik, hogy mit is csinálunk, hát teszteljük a lánc/lakat/akármi védelmi képességét Aztán elhajt a frissen szerzett cuccal...
De ami a mégdurvább hogy szerintem senki nem is érdeklődne. Nem kicsit vagyok paranoid én sem új bringa óta. Max mélygarázsban hagyom ott dupla zárral munkaidőre, hiába a drága zár meg a megkötött lopás elleni biztosítás (10e/év)... apropó, na arra lennék kíváncsi hogy nem -e átverés, de egy ilyen eddig számomra felfoghatatlan értékű bringánál nem tudok elég óvatos lenni :)
Igaz, kint vagyunk Pest határában egy üzleti parkban, minimum 1, de lehet, hogy 2 kerítés mögött (eddig még nem akartam megfigyelni, hogy a parknak van-e saját kerítése)